Klopt. Het is gewoon geworden dat er tijdens oud en nieuw met vuurwerk naar mensen en hulpverleners wordt gegooid, men slopend en vernielend door de wijken trekt, alles wat los en vast zit opblaast of in de fik zet, er een x aantal gewonden vallen, men een teringbende achterlaat en mens en dier mag terroriseren met hun vuurwerk "traditie".quote:Business as usual
En dan zitten we ein-de-lijk allemaal braaf met een cola-tik op de bank!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:27 schreef Rica het volgende:
Met de snelheid van de groeiende tegenstand van mensen die het zat zijn geef ik die zgn. business as usual nog hooguit 10/15 jaar.
Op een gemiddeld uitgaansweekend gebeurt er net zoveel. Jank jank.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:27 schreef Rica het volgende:
[..]
Klopt. Het is gewoon geworden dat er tijdens oud en nieuw met vuurwerk naar mensen en hulpverleners wordt gegooid, men slopend en vernielend door de wijken trekt, alles wat los en vast zit opblaast of in de fik zet, er een x aantal gewonden vallen, men een teringbende achterlaat en mens en dier mag terroriseren met hun vuurwerk "traditie".
Met de snelheid van de groeiende tegenstand van mensen die het zat zijn geef ik die zgn. business as usual nog hooguit 10/15 jaar.
Dan gaat de tik uit de cola verboden worden door de conservatieve moralisten.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dan zitten we ein-de-lijk allemaal braaf met een cola-tik op de bank!
En terecht. Zoveel suiker is niet goed voor de mens.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan gaat de tik uit de cola verboden worden door de conservatieve moralisten.
Dat moet wel met chocolade letters in de Telegraaf natuurlijk. OUD & NIEUW LOOPT HELENAAL UIT DE HAND.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je praat wel anders wanneer je auto is uitgebrand oid.
Of kijken naar een stomme zakkende bal net als in de VSquote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dan zitten we ein-de-lijk allemaal braaf met een cola-tik op de bank!
Nogmaals, dat was de sfeer niet. Maar geloof jij vooral wat de politiewoordvoerder je via AD/Volkskrant/Trouw influistert.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:36 schreef HSG het volgende:
Mensen kunnen in dit land zich nooit normaal doen met dit soort feesten. Laat staan met vuurwerk!
Hulpverleners bekogelen? Rellen? Vernielingen aanrichten? Overal ruzie zoeken? Elk jaar maar weer. Veel mensen zijn tuig van het zieligste soort. Daarom een volledig vuurwerkverbod men kan zich toch niet gedragen en want wie niet horen wil moet het maar voelen.
Neuh, dat hoeft allemaal niet. Ik hou best van een mooi feestje en vuurwerk mag best bij consumenten blijven wat mij betreft, maar andersmans eigendom vernielen of elkaar hoort niet bij een mooi feest.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat moet wel met chocolade letters in de Telegraaf natuurlijk. OUD & NIEUW LOOPT HELENAAL UIT DE HAND.
Dan heb je maar 1 punt, hoe ga je de rest oplossen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:36 schreef HSG het volgende:
Mensen kunnen in dit land zich nooit normaal doen met dit soort feesten. Laat staan met vuurwerk!
Hulpverleners bekogelen? Rellen? Vernielingen aanrichten? Overal ruzie zoeken? Elk jaar maar weer. Veel mensen zijn tuig van het zieligste soort. Daarom een volledig vuurwerkverbod men kan zich toch niet gedragen en want wie niet horen wil moet het maar voelen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:17 schreef Heilwasser het volgende:
Niets van gemerkt. Prachtige nacht, zoals elke nacht.
Kerel het gebeurt elk jaar dus afschaffen die bende. Nederlanders kunnen gewoon normaal doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nogmaals, dat was de sfeer niet. Maar geloof jij vooral wat de politiewoordvoerder je via AD/Volkskrant/Trouw influistert.
Verbied uitgaan dan ook maar. Ik zeg avondklok. En een alcoholverbod voor iedereen. Scheelt een hoop ellende...quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:36 schreef HSG het volgende:
Welk punt probeer je ook alweer te maken?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:22 schreef Jigzoz het volgende:
Veel mensen blijken nog steeds niet zo goed om te kunnen gaan met alcohol en autorijden is gevaarlijk.
Niet echt wereldschokkend.
Weet ik niet meer. Ik heb een kater.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welk punt probeer je ook alweer te maken?
Nu al?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik niet meer. Ik heb een kater.
Maar dat is anders.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Verbied uitgaan dan ook maar. Ik zeg avondklok. En een alcoholverbod voor iedereen. Scheelt een hoop ellende...
De maffia loopt zich al warm...
Keihard aanpakken, dienstplicht herinvoeren, oude schoolsysteem terugbrengen (dat leraren heel streng waren), zorgen dat ouders hun kroos niet als prinsjes en/of prinsesjes behandelen ect ect. De maatschappij gaat naar z'n gooitje.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:42 schreef hoas het volgende:
[..]
Dan heb je maar 1 punt, hoe ga je de rest oplossen?
Waarom ben jij zo overtuigd dat er helemaal niks gebeurd is en dat het allemaal uit de duim gezogen is?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nogmaals, dat was de sfeer niet. Maar geloof jij vooral wat de politiewoordvoerder je via AD/Volkskrant/Trouw influistert.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:08 schreef Ringo het volgende:
In werkelijkheid valt dat wel mee.
Her en der liep een agent tegen een rotje aan ('geweld tegen hulpverleners').
Volgens NU.nl 2 doden: http://www.nu.nl/jaarwiss(...)ieuwjaarsnacht-.htmlquote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:17 schreef Woestijnvos het volgende:
Er is niemand om het leven gekomen toch. Er valt dus niets te janken.
Want dat gebeurde vroeger noooit.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:52 schreef Molurus het volgende:
Alles went.
Hoe is het toch mogelijk dat we dit met z'n allen normaal zijn gaan vinden? Dat we zo'n berg schade, slachtoffers en geweld uitleggen als 'het valt allemaal wel mee'?
Onbegrijpelijk.
Nee, ik zeg dat het overdreven is en uit het verband getrokken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom ben jij zo overtuigd dat er helemaal niks gebeurd is en dat het allemaal uit de duim gezogen is?
Jaja, 'geweld tegen hulpverleners' doet het altijd lekker in de publieke opinie.quote:Edit: laat maar. Volgende zegt meer dan genoeg en dan vraag jij je af wat er mis is in dit land
Vroeger bedreven we ook slavernij. Wat is je punt?quote:
Precies, allemaal braaf met een cola-tik op de bank.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:39 schreef Molurus het volgende:
Tijden veranderen. Normen en waarden veranderen. Dat we iets goed vonden in het verleden betekent niet dat het goed is of goed gevonden moet worden.
Jij hebt duidelijk nog nooit een nachtje meegelopen met hulpverleners tijdens O&N.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het overdreven is en uit het verband getrokken.
[..]
Jaja, 'geweld tegen hulpverleners' doet het altijd lekker in de publieke opinie.
Dat het vaak gaat om niet meer dan een spreekwoordelijk rotje tegen de gevoelige schenen, maakt niet uit zodra de term geweld tegen hulpverleners is gevallen.
Dat bevestigt het beeld van een gezagsvijandige, losgeslagen burgermoraal.
En dat bevestigt weer de noodzaak van een stringent veiligheidsbeleid. Dat is: meer politie, meer nadruk op regels, en op handhaving daarvan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |