abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158751083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja vreemd

dit staat er -> Tijdens een onbewaakt moment wisten ze hieruit te ontsnappen, waarna ze bij buren alarm sloegen

Dan was er dus een soort bewaking en die waren even weg ?
oud en nieuw vieren?
Eten halen?

Blijkbaar waren ze of niet vastgebonden of niet goed.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:13:19 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158751084
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja vreemd

dit staat er -> Tijdens een onbewaakt moment wisten ze hieruit te ontsnappen, waarna ze bij buren alarm sloegen

Dan was er dus een soort bewaking en die waren even weg ?
Je kent de uitdrukking "In een onbewaakt moment" toch wel?
Dat betekent niet automatisch dat er bewaking was en die even weg waren....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158751126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kent de uitdrukking "In een onbewaakt moment" toch wel?
Dat betekent niet automatisch dat er bewaking was en die even weg waren....
Ze hebben ze meegenomen onder dreiging van een vuurwapen, lijkt me niet dat ze een loods uitrennen met het idee dat ze 50 meter verderop neergeschoten kunnen worden...
Zo hard zal die Gino wel niet kunnen rennen.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:17:25 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158751150
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hebben ze meegenomen onder dreiging van een vuurwapen, lijkt me niet dat ze een loods uitrennen met het idee dat ze 50 meter verderop neergeschoten kunnen worden...
Zo hard zal die Gino wel niet kunnen rennen.
Dan nog is het geen reden om hier de uitdrukking "In een onbewaakt moment" te gaan ontleden alsof dat dus betekent dat er bewaking was en die bewaking even weg was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158751205
ONBEWAAKT
1) Zonder toezicht
2)In een onbewaakt ogenblik was het kind de vijver in gelopen.
3)een onbewaakte overweg

dan staat er > hieruit - dat impliceert dat er wel bewaking was
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158751270
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:20 schreef StaceySinger het volgende:
ONBEWAAKT
1) Zonder toezicht
2)In een onbewaakt ogenblik was het kind de vijver in gelopen.
3)een onbewaakte overweg
In reactie's op nieuwssites oppert men dat ze zijn vrijgelaten na een uit de hand gelopen grap of na een persoonsverwisseling.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ods.dhtml?show=react
pi_158751309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In reactie's op nieuwssites oppert men dat ze zijn vrijgelaten na een uit de hand gelopen grap of na een persoonsverwisseling.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ods.dhtml?show=react
persoonsverwisseling zou kunnen
Kan zijn dat de kidnappers de biezen hebben gepakt toen ze doorhadden dat ze de verkeerde te pakken hadden :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158753841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

persoonsverwisseling zou kunnen
Kan zijn dat de kidnappers de biezen hebben gepakt toen ze doorhadden dat ze de verkeerde te pakken hadden :)
Dit lijkt toch op een redelijke voorbereiding.......misschien is er gewoon een deal gemaakt.
pi_158753852
Kidnap 'amateuristisch'

De gekidnapte Rien de Koning (42) en Gino Heeren (18) zijn dagen na hun ontvoering uit een autobedrijf in Breda naar eigen zeggen tijdens nieuwjaarsnacht ontsnapt en weer met hun naasten herenigd. Privédetective Ben Zuidema spreekt over ,,amateuristisch werk” van de ontvoerders.
"Het lijken wel kippendieven”, zegt Zuidema, die onder andere betrokken was bij het onderzoek naar de ontvoering van Toos van der Valk en eind 2014 het 16-jarige meisje wist op te sporen dat door tientallen mannen misbruikt werd in een hotel in de Valkenburgse zedenzaak. ,,Ik heb nog nooit zoiets amateuristisch gezien."
Ondertussen is de politie nog steeds op zoek naar de daders. Een politiewoordvoerder kon niet vertellen of slechts naar de vier ontvoerders of ook nog eventuele handlangers wordt gezocht, evenmin of sprake is van amateurisme. ,,We doen er alles aan om de verdachten zo snel mogelijk op te pakken.”
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ateuristisch___.html

Wat een dom Telegraaf verhaal weer. De politie gaat nu onderzoek doen naar OF het amateuristisch was.....
pi_158755363
René de Koning ontsnapte nipt aan ontvoering Breda

BREDA - Het had niet veel gescheeld of garagehouder René de Koning was zelf getuige of zelfs slachtoffer geworden van een bizarre ontvoering in zijn garage. Op bewakingsbeelden is te zien dat De Koning net aan komt rijden wanneer de ontvoerders van Gino Heeren en Rien de Koning het hazenpad kiezen.

De Koning geeft het zogenaamde politiebusje met zwaailicht zelfs voorrang. De overvallers en Gino en Rien zijn seconden later alweer gevlogen.

Helemaal in paniek
De garagehouder ruikt onraad en rent vervolgens zijn garage binnen. "Hij is in paniek. Binnen treft hij niemand aan", zegt de politie zaterdag. "Hij pakt de telefoon en belt zijn vrouw. Zij belt de politie vervolgens."

Wat precies de aanleiding voor de ontvoering was, is nog niet duidelijk. De politie gaat uit van een criminele ontvoering. In de media wordt ook gesuggereerd dat garagehouder René eigenlijk het doelwit van de ontvoering was, maar dat kan de politie niet bevestigen. "We weten niet of ze specifiek iemand zochten of dat ze op zoek waren naar mensen in dat bedrijf. Daarvoor zullen we toch eerst de daders moeten spreken, en die hebben we nog niet."

http://www.omroepbrabant.(...)ntvoering+Breda.aspx
pi_158758839
ULICOTEN / BREDA - De politie laat zaterdagochtend weten dat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn in de Bredase ontvoeringszaak. Wel heeft het delen van de inventaris van de loods in Ulicoten meegenomen voor technisch sporenonderzoek. Daarmee is het onderzoek ter plaatse afgesloten. Vrijdagochtend wisten Gino Heeren en Rien de Koning uit deze loods te ontsnappen. De recherche jaagt op de vier ontvoerders en mogelijke opdrachtgevers van de ontvoering van het duo.

Vooralsnog houdt de politie het erop dat het motief te vinden is in het criminele circuit. Maar wie er precies achter zit en waarom? Dat zijn vragen die de recherche moet beantwoorden. Dat gebeurt mede aan de hand van gesprekken met slachtoffers, familie en andere relaties.

Gino Heeren en Rien de Koning werden dinsdagochtend ontvoerd bij garagebedrijf René de Koning aan de Aardenhoek in Breda. Drie dagen later wisten zij te ontsnappen vanuit de loods in Ulicoten, waar ze dagenlang werden vastgehouden.

http://www.bndestem.nl/re(...)licoten-af-1.5589244
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2016 @ 14:31:38 #212
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158759786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, dus je bent ontvoerd.
Ze stoppen je in een loods en je kan ontsnappen.

Wie belt er dan in godsnaam bij het eerste beste huis aan? Grote kans dat daar de eigenaren van zo'n loods wonen...
Die loods staat achter dat huis, nota bene.
Dat is denk ik wat te letterlijk genomen. Ze belden aan 'bij buren'. Dat kan ook 3 huizen verderop zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2016 @ 14:33:30 #213
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158759836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 07:38 schreef Jaroon het volgende:
Privédetective Ben Zuidema spreekt over ,,amateuristisch werk” van de ontvoerders.
"Het lijken wel kippendieven";, zegt Zuidema, die onder andere betrokken was bij het onderzoek naar de ontvoering van Toos van der Valk en eind 2014 het 16-jarige meisje wist op te sporen dat door tientallen mannen misbruikt werd in een hotel in de Valkenburgse zedenzaak. ,,Ik heb nog nooit zoiets amateuristisch gezien."
Kippendieven met een pistool en politiejasjes. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:40:04 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158759992
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat is denk ik wat te letterlijk genomen. Ze belden aan 'bij buren'. Dat kan ook 3 huizen verderop zijn.
Dat letterlijk nemen is voor sommige mensen de sleutel tot alles.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:45:36 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158760135
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158760957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat letterlijk nemen is voor sommige mensen de sleutel tot alles.
Nee, stond gewoon in de krant.

Bedankt voor je wederom persoonlijke sneer...
pi_158761323
Nogal een dure auto staat daar binnen zeg :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158762288
'Ontvoerders behandelden Rien en Gino heel slecht, het heeft er zwaar ingehakt'

BREDA/SCHOONDIJKE - De slachtoffers van de ontvoering in Breda zijn zeer slecht behandeld door de daders. Dat zegt de stiefvader van Rien de Koning (42) uit Schoondijke, een van de ontvoerden. Volgens Jef Mathijssen is zijn stiefzoon er geestelijk slecht aan toe. „Hij zal deskundige hulp nodig hebben om dit trauma te kunnen verwerken.”

Mathijssen heeft zijn zoon telefonisch gesproken maar nog niet gezien. „Hij moet eerst wat bekomen. Lichamelijk zijn ze inderdaad ongedeerd, maar het heeft er zwaar ingehakt.” Het familielid zegt geen idee te hebben wat er precies is gebeurd tijdens de gijzeling en op welke manier de twee slachtoffers slecht zijn behandeld. Ook over het motief en de identiteit van de vier daders of mogelijke opdrachtgevers weet hij niks.

Advies om niet te praten
​Rien de Koning en zijn achterneef Gino Heeren (18) uit Sprundel, het tweede slachtoffer, hebben volgens Mathijssen het dringende advies van de politie gekregen om, in belang van het onderzoek naar de daders, met niemand over de zaak te praten. "Ze kunnen ook niet bellen met hun eigen mobieltjes, want die zijn bij de politie voor onderzoek.” De politie beaamt een en ander.

Heeren en de Koning werden op dinsdag ontvoerd uit de garage van Rene de Koning in Breda, hun respectievelijke opa en oom. De eigenaar zelf kwam net aanrijden toen de daders met de slachtoffers wegreden. Mogelijk was hij zelf (ook) doelwit van de ontvoering. De twee slachtoffers wisten zich in de nieuwjaarsnacht zelf te bevrijden uit een loods aan de Baarleseweg in Ulicoten waar ze naar hun zeggen bijna drie dagen opgesloten waren.

De politie deed vrijdagmorgen na de ontsnapping een inval in de loods, maar de daders waren gevlogen. Zaterdagmorgen was de technische recherche nog bezig met sporenonderzoek in en rond de loods. Daartoe werden onder andere spullen uit het gebouw met vrachtwagens naar elders vervoerd. De politie gaat uit van een ontvoering in het criminele milieu. Ze denkt dat de twee slachtoffers, die geen strafblad hebben, zijn gebruikt als pressiemiddel, bijvoorbeeld om een openstaande rekening te vereffen van een relatie.

http://www.bndestem.nl/re(...).Vofe8H2UUyI.twitter
  zaterdag 2 januari 2016 @ 16:33:13 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158762952
quote:
Al even afgezien van het feit dat die wrap hidious is, staat het hem netjes als hij een auto die "te koop staat voor een klant" gebruikt om privé mee te rijden....
Laatste tenaamstelling is 23-07-2014 dus het is geen onderdeel van de handelsvoorraad. Of dat is het al 1½ jaar :X
quote:
EEN ZEER MOOIE BMW M5 NEDERLANDS GELEVERD.
AUTO IS ALTIJD IN ONDERHOUD GEWEEST BIJ BMW DUBBELSTEYN BV.
AUTO IS VAN KLEUR MONTE CARLO BLAU METELLIC.
DE AUTO HEEFT NU EEN SPECIALE WRAPPING IN CAMOFLAGE BLUE.
VERDERS IS DE AUTO AFGEWERKT MET CARBON
DEZE AUTO IS EEN LUST VOOR HET OOG EN IN PERFECTE STAAT VAN. ONDERHOUD ALLE DOCUMENTATIE AANWEZIG !
Beperkte inruil mogelijk Auto staat te koop in opdracht van klant.
NIEUWPRIJS VAN DE AUTO WAS 150.000,-
Prachtige spelfouten ook weer O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158763540
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:33 schreef Leandra het volgende:
Al even afgezien van het feit dat die wrap hidious is, staat het hem netjes als hij een auto die "te koop staat voor een klant" gebruikt om privé mee te rijden....
Er staat dat hij bij een dealer in onderhoud is. Misschien is hij daar wel net geweest. Weet jij veel.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 17:01:45 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158763583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:00 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Er staat dat hij bij een dealer in onderhoud is. Misschien is hij daar wel net geweest. Weet jij veel.
En dan zou hij zonder groene platen rijden? Mwah.... :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2016 @ 18:34:46 #223
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158765932
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:07 schreef StaceySinger het volgende:
BREDA/SCHOONDIJKE - De slachtoffers van de ontvoering in Breda zijn zeer slecht behandeld door de daders. Dat zegt de stiefvader van Rien de Koning (42) uit Schoondijke, een van de ontvoerden. Volgens Jef Mathijssen is zijn stiefzoon er geestelijk slecht aan toe. "Hij zal deskundige hulp nodig hebben om dit trauma te kunnen verwerken."
Ik weet niet, maar íets zegt me dat dit ons als belastingbetalers een hoop geld gaat kosten. :{
  zaterdag 2 januari 2016 @ 18:39:05 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158766034
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 18:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar íets zegt me dat dit ons als belastingbetalers een hoop geld gaat kosten. :{
Daarom is het van belang dat de daders gevonden worden, dan kan het op hen verhaald worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:11:29 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158770563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laatste tenaamstelling is 23-07-2014 dus het is geen onderdeel van de handelsvoorraad. Of dat is het al 1½ jaar :X

[..]

Prachtige spelfouten ook weer O+
Over spelfouten beginnen en dan zelf 'hidious' typen :')
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=hidious

Waar zie je dat de BMW op naam van de handelaar staat trouwens? En hoe weet jij dat er uberhaupt mee gereden wordt?
pi_158770775
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Al die dikke auto's in combinatie met dit soort volk....dit is geen zuivere koffie garage.

[..]

Nou ja als het puur om een afrekening ging waren ze waarschijnlijk wel ter plekke omgelegd. Dit lijkt meer op een ontvoering om losgeld te innen. Zoals al genoemd is zou een openstaande schuld de reden kunnen zijn.
Dode mensen betalen niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_158770891
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:11 schreef leolinedance het volgende:
En hoe weet jij dat er uberhaupt mee gereden wordt?
Die BMW is te zien in het filmpje wat eerder gepost werd in dit topic. Hij kwam er net mee aan rijden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:30:22 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158771355
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die BMW is te zien in het filmpje wat eerder gepost werd in dit topic. Hij kwam er net mee aan rijden.
Ahh oke my bad :) Had ik niet gezien.
pi_158771733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Dode mensen betalen niet.
De twee die ontvoerd zijn geweest zijn waarschijnlijk niet de diegene die moeten betalen.
pi_158771809
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De twee die ontvoerd zijn geweest zijn waarschijnlijk niet de diegene die moeten betalen.
Als die twee dood zouden zijn, is er voor diegene die moet betalen ook niet echt veel motivatie meer ...
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:43:54 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158771956
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Over spelfouten beginnen en dan zelf 'hidious' typen :')
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=hidious

Waar zie je dat de BMW op naam van de handelaar staat trouwens? En hoe weet jij dat er uberhaupt mee gereden wordt?
Goed gezien!

Ik zie nergens dat die BMW op naam van de handelaar staat, hij staat bij de RDW nog als eigendom van een privépersoon, daarbij stelt hij in de advertentie dat hij verkocht wordt in opdracht van een klant.

Dat er mee gereden wordt is duidelijk uit dat filmpje, waar de eigenaar van die autohandel net kwam aanrijden toen de ontvoerders weggingen, en hij is er zelfs voor opzij gegaan om ze ruimte te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158772090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:00 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

boeit niemand of die man in die auto zit
pi_158774181
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

boeit niemand of die man in die auto zit
Ik begon er niet over smartass.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:40:33 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158774451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:35 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Ik begon er niet over smartass.
Niet?
quote:
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158776290
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet?

[..]

Over dat die auto te koop staat.

Niet over dat

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:47 schreef StaceySinger het volgende:
die man in die auto zit
Dat was jij.

Wel even opletten hè.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 23:24:37 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158776381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:22 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Over die auto. Niet over dat die eigenaar in die auto zit. Wel even opletten hè.
Dat die man in de auto zat was het nieuws van de dag ongeveer...

Je zou bijna denken dat de ontvoerders of geen idee hadden wie ze werkelijk moesten hebben, of dat wel wisten en juist heel goed wisten, en dat het geen toeval was dat die ontvoering net plaatsvond terwijl de eigenaar er niet was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158777644
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat die man in de auto zat was het nieuws van de dag ongeveer...

Je zou bijna denken dat de ontvoerders of geen idee hadden wie ze werkelijk moesten hebben, of dat wel wisten en juist heel goed wisten, en dat het geen toeval was dat die ontvoering net plaatsvond terwijl de eigenaar er niet was.
Misschien gaven de ontvoerders er niet zoveel om wie ze moesten hebben. Ze hebben ze immers allebei meegenomen.
Het handige van niet degene ontvoeren die je nodig hebt, is dat je met die persoon nog mooi kan 'onderhandelen'.
  zondag 3 januari 2016 @ 00:17:10 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158778415
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien gaven de ontvoerders er niet zoveel om wie ze moesten hebben. Ze hebben ze immers allebei meegenomen.
Het handige van niet degene ontvoeren die je nodig hebt, is dat je met die persoon nog mooi kan 'onderhandelen'.
Dat bedoel ik.

Als ze de eigenaar hadden ontvoerd dan was er waarschijnlijk niemand geweest met bevoegdheid cq mogelijkheid een betaling te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158778613
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.

Als ze de eigenaar hadden ontvoerd dan was er waarschijnlijk niemand geweest met bevoegdheid cq mogelijkheid een betaling te doen.
Precies.
Denk je ook dat ze hebben kunnen 'ontsnappen', omdat de ontvoerders er gewoon vandoor zijn gegaan zodra ze een betaling o.i.d. binnen hadden?
Ik neem aan dat de ontvoerders sowieso niet van plan waren om de slachtoffers uiteindelijk weer (met een volle buik -zoals bij kinderfeestjes) thuis af te zetten. ;)
  zondag 3 januari 2016 @ 00:28:36 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158778783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed gezien!

Ik zie nergens dat die BMW op naam van de handelaar staat, hij staat bij de RDW nog als eigendom van een privépersoon, daarbij stelt hij in de advertentie dat hij verkocht wordt in opdracht van een klant.

Dat er mee gereden wordt is duidelijk uit dat filmpje, waar de eigenaar van die autohandel net kwam aanrijden toen de ontvoerders weggingen, en hij is er zelfs voor opzij gegaan om ze ruimte te geven.
Die auto mag gewoon op naam van een privépersoon staan terwijl deze verkocht wordt. De auto zou zelfs de privé auto van de autohandelaar kunnen zijn. Bij particuliere verkoop is het niet meer dan normaal dat er nog met de auto gereden wordt als deze verkocht wordt, maar in dit geval is het wel wat discutabel te noemen.
pi_158786118
De blauwe bus kwam zo aangereden
Is een doodlopende straat
Ik vermoed dat ze daar ergens gewacht hebben tot de grote baas
even wegging en hebben toen toegeslagen

pi_158787335
‘Nog nooit zoiets slechts gezien’, privérechercheurs kraken ‘amateuristische’ ontvoering in Breda af

BREDA - De ontvoerders van Gino Heeren (18) en Rien de Koning (44) gingen zéér amateuristisch te werk en worden waarschijnlijk deze week nog gepakt. Dat zeggen diverse privérechercheurs onafhankelijk van elkaar tegen Omroep Brabant. “Ik heb in mijn carrière nog nooit zoiets slechts en belachelijks gezien. Wat een lachertje”, grijnst privédetective Ben Zuidema, als hij de ontvoeringsbeelden op Omroep Brabant bekijkt.
'Zij zijn in opleiding'
Het kan niet anders of de daders hebben bij die ontvoering de omgeving vooraf niet verkend, zegt privérechercheur Bos. “Dat zie je aan alles. Hoe ze lopen, hoe ze het busje wegzetten, hoe ze totaal niet omkijken naar de camera’s die er hangen. Een beetje professionele dief zorgt ervoor dat alle bewakingsbeelden onklaar worden gemaakt. Deze jongens zijn duidelijk nog in opleiding”, zegt de detective van het Eindhovense recherchebureau Condor.

Een rechercheur van het Mierlose bureau Invisible bekrachtigt dat het hier allerminst om professionele criminelen gaat. “Dit zijn overduidelijk amateurs. Al is er overduidelijk meer aan de hand dan er nu bekend is. Gino en Rien hebben niet zomaar weten te ontsnappen.”

Alles fout gegaan'
Volgens Zuidema is het veelzeggend dat de slachtoffers na drie dagen hebben weten te ontkomen. “Ik vermoed dat deze idiote ontvoerders in de stress zijn geschoten van alle aandacht in de media. Zij letten even niet goed op en poef: weg zijn ze. Maar dan nog: je maakt ze toch vast aan een ketting als je zeker niet wilt dat ze ontsnappen?”

Niet alleen in de loods, maar ook bij het garagebedrijf is werkelijk alles fout gegaan, zegt Zuidema. “Het begint al hoe ze het arrestatiebusje wegzetten. Ze parkeren het busje niet in de vluchtrichting, maar naar de verkeerde kant, waardoor ze tijdens het vluchten nog moeten omkeren. Daarnaast dekt de chauffeur zijn gezicht niet af en dragen de ontvoerders niet eens dezelfde kledij. Echt, ze moeten zich de ogen uit hun kop schamen. Ervaren ontvoerders doen dit héél anders.”

'Ernstig tekort geschoten'
Achter die woorden schaart een detective van Groeneveld Recherchebureau zich. “Ze hebben alleen goed nagedacht over dat arrestatiebusje en die politie-uniformen, maar aan de rest niet echt. Vooral in die loods zijn ze ernstig tekort geschoten. Daar is iets gruwelijks misgegaan. En gelukkig maar!”

Een Limburgse privédetective, die liever anoniem wil blijven, denkt dat Gino en Rien helemaal niet zijn ontsnapt, maar zijn vrijgelaten. “Ik weet bijna zeker dat de opa van die jongen gewoon het losgeld heeft betaald. En dat ze uit vrees voor hun eigen leven zeggen dat ze zelf zijn ontkomen. Hoe dan ook zal het niet lang duren dat de daders worden gevonden en lang achter slot en grendel verdwijnen.”

Die verwachting heeft privérechercheur Zuidema ook. “Het Brabantse politiekorps is een zeer talentvolle club. Daar werken vakmannen, die kunnen die kippendieven heus wel opsporen.”

http://www.omroepbrabant.(...)ing+in+Breda+af.aspx
pi_158816775
Politie druk met meer dan twintig tips Bredase ontvoering: 'Uitzonderlijk veel voor zo'n zaak'

BREDA - De politie maakt nog steeds volop jacht op de ontvoerders van Gino Heeren en Rien de Koning. Over de ontvoering zijn twintig tot dertig tips binnengekomen die worden onderzocht. De Koning en Heeren werden op 29 december op klaarlichte dag door vier mannen meegenomen bij de autogarage van de oom van Rien de Koning in Breda.

Oudjaarsnacht dook het ontvoerde tweetal ongedeerd op in Ulicoten.

Prioriteit bij vinden daders
Nu de slachtoffers in vrijheid zijn, is het vinden van de ontvoerders de eerste prioriteit in het onderzoek. Onder meer familieleden van de ontvoerde mannen zijn gehoord en er loopt nog technisch onderzoek.
http://www.omroepbrabant.(...)l+voor+zon+zaak.aspx
pi_158839021
AD.nl

De ontvoerders van Gino Heeren (18) en Rien de Koning (42) hebben vorige week 90.000 euro losgeld geëist van de familie. Op basis van dit precieze bedrag 'en andere aanwijzingen' concludeert de recherche dat de gijzeling voortvloeit uit een conflict in het criminele circuit, vermoedelijk in de hennepteelt.

De slachtoffers zaten drie dagen onder erbarmelijke omstandigheden opgesloten in een dichte aanhangwagen in een loods in Ulicoten, waaruit ze zichzelf in de nieuwjaarsnacht wisten te bevrijden. ,,Ze waren voortdurend geboeid, kregen weinig te eten en drinken en moesten hun behoeften in hun broek doen", schetst chef Rienk de Groot van de recherche in West-Brabant en Zeeland de situatie tegenover BN DeStem.

In de loods heeft de politie vrijdag de blauwe bus teruggevonden waarin de vier ontvoerders hun slachtoffers dinsdag hadden weggevoerd. Volgens De Groot zijn er in en rond het gebouw 'ontzettend veel sporen' gevonden die de politie kan gebruiken om daders en opdrachtgevers te vinden.

Verklaring
De slachtoffers hebben bij de politie zeer gedetailleerd verklaard over hun helse ervaring. Ze stonden volgens De Groot doodsangsten uit. De mannen hebben de recherche gezegd dat ze niks weten over de identiteit van de daders en de aanleiding voor hun ontvoering uit het garagebedrijf van René de Koning, de opa van Gino en oom van Rien. De politie hoopt van de familie meer te weten te komen over de achtergronden. ,,We praten met de familie, maar we hebben de indruk dat die ons niet alles vertelt. Dat vinden we verwerpelijk", is wat De Groot erover kwijt wil.

De recherchebaas is er toch van overtuigd dat zijn mensen verdachten gaan aanhouden. Dat komt naar zijn zeggen mede door de 'tientallen tips' die de politie heeft ontvangen nadat ze beelden van de ontvoering in de media had gebracht.

De tips leidden vorige week tot een inval bij een inwoner van Chaam, niet ver van Ulicoten. Deze man is door justitie vaker in verband gebracht met criminele ontvoeringen. De slachtoffers werden echter niet aangetroffen. De bewoner is voor zover bekend geen verdachte meer. Ook bij een inval in een café in Breda, trof de politie de ontvoerden niet aan. Vlakbij de zaak had de politie de mobiele telefoons van beide mannen gevonden.
pi_158843641
di 05 jan 2016, 10:19
|
'Familieleden ontvoerde mannen weten meer'
BREDA -

Een aantal familieleden van de twee mannen die vorige week werden ontvoerd in Breda, laat niet het achterste van hun tong zien. Dat denkt de politie, die onderzoek doet naar de verdwijning.

"We hebben de indruk dat ze meer weten over de achtergronden dan ze zeggen, en dat ze ook weten wie er achter de ontvoering zit", laat een politiewoordvoerder dinsdag weten naar aanleiding van berichtgeving van het AD.

De politie denkt dat de ontvoering te maken had met een conflict in het criminele milieu, vermoedelijk over hennepteelt. Er werd 90.000 euro losgeld geëist.

De twee mannen werden vier dagen lang vastgehouden in een dichte aanhangwagen in een loods in Ulicoten, onder erbarmelijke omstandigheden. Ze hadden geen wc en moesten hun behoeften in hun broek doen.

Volgens de politie zijn er veel sporen gevonden in en om de plek waar ze werden vastgehouden. Ook zouden er tientallen tips zijn binnengekomen, ook uit het criminele milieu. De politie hoopt op korte termijn verdachten te kunnen aanhouden

http://www.telegraaf.nl/b(...)da_weet_meer___.html
pi_158844082
Cynische uiterlijke generalitsatie mode aan: Ik zou het echt niet verwacht hebben met deze types dat de familie meer zou weten. _O-
pi_158860780
‘Ook criminelen vonden ontvoering te ver gaan’

Veel criminelen vonden de ontvoering van de 18-jarige en 42-jarige man in Breda te ver gaan. Dat zegt een woordvoerder van de politie dinsdag tegen Hart van Nederland. “Daarom kregen we ook zoveel tips binnen, ook uit het criminele milieu.”

“Ze werden onder erbarmelijke omstandigheden in een afgesloten aanhangwagen opgesloten. Ze hebben er doodsangsten uitgestaan.”

http://www.hartvannederla(...)voering-te-ver-gaan/
pi_158860842
Ik heb visioenen van die dikkert die aan de dunne gaat in zijn glimmende trainingspak
pi_158933040
‘Ontvoering Gino en Rien in Breda gevolg van een ripdeal in hennephandel’

BREDA - De ontvoering van Gino Heeren (18) en Rien de Koning (42) in Breda is vermoedelijk het gevolg van een 'ripdeal'. Dat is een van de scenario’s die de politie momenteel onder de loep neemt.

Dat zei politiechef Hans Vissers donderdagochtend bij de presentatie van de jaarcijfers van de politie-eenheid Zeeland-West-Brabant.

Dreiging en geweld
Tijdens de bijeenkomst beschreef hij de criminele wereld en de dreiging en het geweld uit het milieu zelf. Criminelen verraden elkaar niet alleen om een groter marktaandeel te krijgen, beroven elkaar ook voor het geld (ripdeal).

http://www.omroepbrabant.(...)handel%E2%80%99.aspx
  zaterdag 3 december 2016 @ 20:37:29 #250
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_167081597
Afgelopen februari waren er een aantal verdachten, en afgelopen dinsdag nog eens 3 verdachten.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')