Ik hoef mini sinds de kraamweek niet meer wakker te maken voor voedingen 's nachts en sinds een dag of twee doe ik 't ook niet meer overdag. Maar daarbij moet wel gezegd dat ze inmiddels bijna 6 kilo weegt (geloof ik) bij 3.5 wk en ze het me altijd laat weten als ze hongerig is, dus ik kan er met een gerust hart vanuit gaan dat ze zich meldt. En dus ook dat ze haar slaap nodig heeft als ze toch doorslaapt. Ze slaapt 's nachts vaak wat langer (en komt 's ochtends vaak wat vaker)quote:Op woensdag 30 december 2015 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier ong zelfde vraagteken als Cassandra.
Mini is net 4 weken oud en ik heb meegekregen dat ze echt nog 7-8 voedingen nodig heeft op een dag. Na de voeding van half 1 sliep ze echter niet, om half 3 heb ik dr op mij gelegd en mee het bed in genomen. Toen zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om 8u wakker en moest haar wakker maken voor het drinken. Dus wel twee voedingen gemist, dwz normaal meldt ze zich rond 3en en rond 6-7u. Is dat wel goed? Of kan ik er echt vanuit gaan dat ze zich wel meldt als ze echt dorst heeft?
Dit is al de tweede keer dat ze doorslaapt als ze bovenop mij ligt. Mss toch maar niet meer doen anders..
Als mini doorslaapt, kom je toch nog op zo'n 7 voedingen per dag? Of reken ik verkeerd?quote:Op woensdag 30 december 2015 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier ong zelfde vraagteken als Cassandra.
Mini is net 4 weken oud en ik heb meegekregen dat ze echt nog 7-8 voedingen nodig heeft op een dag. Na de voeding van half 1 sliep ze echter niet, om half 3 heb ik dr op mij gelegd en mee het bed in genomen. Toen zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om 8u wakker en moest haar wakker maken voor het drinken. Dus wel twee voedingen gemist, dwz normaal meldt ze zich rond 3en en rond 6-7u. Is dat wel goed? Of kan ik er echt vanuit gaan dat ze zich wel meldt als ze echt dorst heeft?
Dit is al de tweede keer dat ze doorslaapt als ze bovenop mij ligt. Mss toch maar niet meer doen anders..
Dit was hier het geval, binnen 2 dagen na het stoppen met eten van producten met koemelk had ik een tevreden kind zónder refluxklachten. Gil maar als je iets wilt weten.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:06 schreef Estrys het volgende:
Uit mijn dagboek: Twee kinderen spelen bij opa![]()
Kan ik zo even boodschappen doen. Vanmiddag met de middelste naar Dikkie Dik![]()
Ik probeer uit te vinden waarom mijn baby bijna nooit tevreden is. Tot nu toe dachten we reflux maar het lijkt erger te worden. Het is ook niet echt honger na de borstvoeding want als ik een fles erbij geef drinkt hij iets van 20cc en blijft hij onrustig. Mignonne opperde misschien toch Kma. En dat daar het zuur van komt. Eens bedenken hoe ik dat aan ga pakken.
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:01 schreef Malteser het volgende:
Wat weegt ze zusjevan? En 0.30 uur laatste voeding en toen weer om 8 uur? Dat is 7,5 uur en geen probleem voor de nacht volgens mij. Tenzij ze nog heel heel klein is.
Ik hoorde dat baby's 2x hun gewicht in uren mogen doorslapen. Dus in jouw geval 5,5 uur ongeveer. Dus daar de wekker op zetten en dan komt het goedquote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?
@bloesem: ik maak ze sinds we thuis zijn uit t zkh ook niet wakker eigenlijk maar normaal meldt ze zich wel om de drie uur. Behalve als ze bovenop mij ligt dus.
Ze pakt wel weer op, daar niet van; vanochtend rond half 9 gedronken en nu meldt ze zich weer en luier is weer vol.
W. Heeft soms ook zo'n slaapdag. Ik pak 'm dan zelf elke 4 uur om te drinken. Niet dat 'ie dan veel wil, maar toch. Meestal haalt 'ie het een dag later in hier..quote:Op woensdag 30 december 2015 14:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou hier echt een slaperige baby die zich niet meldt. Heb m net wakker gemaakt want we gaan zo weg. Sliep lekker bij mijn man in de drager. Vind het niet zo fijn, maar hij zal zijn slaap wel nodig hebben. Dit is pas de tweede live voeding, op een klein slokje om 10 uur na
Hier weinig bijzonders. De bevalling werd nabesproken, anticonceptie besproken en de littekens van hechtingen werden nog gecontroleerd. Oh; en voor zover relevant werden aanbevelingen voor een eventuele volgende zwangerschap besproken.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Thnx dames, ben enigzins gerustgesteld.
Selvaria beterschap met N.! Gelukkig zijn de vlekjes niks ernstigs. Hopelijk is de verkoudheid zo over.
Hupje fijn dat J het zo leuk vond. Lijkt me een mooi gezicht zo samen met papa Duplo-en.
Haha sillie, goed dat je man zo een keer zelf ondervonden heeft dat je met een baby weinig gedaan krijgt soms.
Ik heb mezelf weer bij de zak.. Vergeten zkh te bellen om afspraak te verzetten tot het laatste moment. Nu kan ie niet meer voor dinsdag en na dinsdag krijg ik het niet meer vergoed. Op oudjaarsdag om 8.50u is gewoon ruk en ook met BV tijd -_-. Naja eigen schuld..
Edit: wat doen ze eigk bij een nacontrole zo 6 wkn na de zwangerschap?
Dit. Zonder de controle van de hechtingen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier weinig bijzonders. De bevalling werd nabesproken, anticonceptie besproken en de littekens van hechtingen werden nog gecontroleerd. Oh; en voor zover relevant werden aanbevelingen voor een eventuele volgende zwangerschap besproken.
Als ze de rest van het etmaal voor haar voedingen komt en dan wel natte luiers heeft, zou ik me niet te bezorgd maken. Vooral de luiers wel even goed in de gaten houden.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?
Neusdruppels zijn ook verlichtend voor oorpijnquote:Op woensdag 30 december 2015 20:14 schreef faptist het volgende:
Wat doe je aan oorpijn?
Ik heb een paar weken terug neusdruppels gekregen, maar die waren voor haar snot.
Haar hoest is wel over en het snot is dus minder..
Zucht. Ik vind het zo rot. Je voelt je zo machteloos.
Past! Deze mag je bewaren voor wanneer nodig:quote:Op woensdag 30 december 2015 21:03 schreef faptist het volgende:
Na mijn laatste post een paaseimolletje erin gestopt, gewiegd, de borst gegeven en ze slaapt.
We merkten echt meteen verschil. Ze ontspande eindelijk.
En nu voel ik me dus een #failingmom, omdat ik haar niet eerder een pcm gegeven heb.
Ik dacht dat dat alleen mocht bij koorts.
Arme meid.. ze zit al zeker anderhalve week zo met haar handje bij haar oor.
en krisvc,
dat wordt alleen maar gekker, geloof me.
Al heb ik dit jaar wel een simpele optie. Mijn man gaat met zijn vrienden mee de hort op en ro en ik gaan lekker een daagje naar mijn ouders. Verse oliebollen eten zonder de geur en afwas..
Alleen jammer dat ik man niet zie, maar voor hem 'is het gewoon een avond' dus die insteek ga ik ook eens proberen
Ik zal hem wel als spoiler zetten. Dan kan ik het elke dag terug lezen.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:09 schreef ingee het volgende:
[..]
Past! Deze mag je bewaren voor wanneer nodig:
Fap is een #winningmom
Ja, snap ik en wist ik ook eigenlijk wel. Achteraf was het een beetje overdreven van me om op te reageren eigenlijk.quote:Op maandag 28 december 2015 23:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Dat was totaal niet zo bedoeld.Ik realiseer me dat door het op die manier te benoemen het zo over zou kunnen komen, sorry.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fatist: ik zou die leuke quote lekker in je onderschrift doen, wordt je er elke keer aan herinnerd.
Ingee, wat fijn dat ze zichzelf weer is.
Nog een welkom aan Lionne. Hoe was je bevalling?
IMA, wat een slimmerd heb je.Zie je wel dat baby's manipulatief zijn, ze manipuleren zo die mobiel om zich te vermaken.
Hupje, wat fijn dat jullie met zijn 3en een leuke dag hadden. Wij zijn er ook weer op uit geweest naar de kinderboerderij (mijn man heeft vrij) en dat was op de hobbels en bobbels na ook leuk.
Kris, dat lijkt me erg vervelend zeg, zo'n drukke week. Goed voornemen voor volgend jaar om het anders te doen?
Look who's talking?Woar, op tv?
![]()
Zusje, gewoon naar boven gaan hoor. Ik heb het ook wel eens gedaan. Laat je vriend ze maar vermaken, moe is moe.
Haha, nee nog niet, zal ik eens doen morgen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:19 schreef ingee het volgende:
StaWolk!Heb je al gekeken of ze al tot voorbij je knieën komt?
Wolk is al bijna 5 maanden toch? Dan is dat toch niet zo schadelijk meer als bij 3 maandjes ofzo?
En troubles mag je delen hoor!
Oke, dat is dus een bekend fenomeen, van dat MOETEN.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:57 schreef ingee het volgende:
Die van mij MOET nog steeds perse.
De heeeeele dag bezig met rondstappen, kruipen is echt volledig voorbij en even rustig zitten ook. Zodra ze wakker is staat ze ook binnen een paar seconden overeind on haar slaapzakje.
Maar qua helpen / niet helpen. Het is een beetje op gevoel he? Als je dat kind continu op haar voetjes zet is dat vast niet goed voor de heupjes (al is her verhaal van o-beentjes bij vroege lopers achterhaald). Aan de andere kant is er ook nog scaffolding. Wacht, ik zoek link...
http://notjustcute.com/20(...)folding-and-the-zpd/
Om half 11 pas, de gekkerd was dus 7 uur wakker. Bed was huilen, maar beneden was hij superlief. Heeft je vriend het kraambezoek nog geentertaind?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:51 schreef hetzusjevan het volgende:
Hupje, hoop dat ie inmiddels wel slaapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu lig ik dus weer emotioneel in bed.
Morgen oud en nieuw. Het doet me aan de ene kant niets zo'n dag, maar tegelijkertijd ben ik elk jaar emotioneel even helemaal van de leg.
Moet ik weer een uur reizen naar m'n familie. eenmaal daar is alles
Goed hoor
Weer een dag kwijt.
Man niet bij me. Eerste keer in 12 jaar!
Hij zit er niet mee dus dat probeer ik dan ook maar te doen..
Mweh. Eindejaarsblues!
Ik ga maar gewoon naar ro kijken![]()
Je arme meiden, maar wat hebben ze een tempo ineens joh! Ze hebben haastquote:Op donderdag 31 december 2015 07:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Jeetje, wat gaat het snel hier. J heeft vakantie en we zijn enorm aan het genieten van de meiden. Ze hadden alleen allebei iets onder de leden. N heeft zichzelf dinsdag in de auto helemaal ondergespuugd. Dus toen even verschoond en gisteren avond spuugde L zich onder in bed.
L kan nu helemaal zelf gaan zitten en kruipt ook (al gaat tijgeren sneller). N zat gisteren ook zelf. Ook heeft L zich 1x aan de tafel opgetrokken en is gaan staan.
De box hebben we uit elkaar gehaald, want ze liggen er eigenlijk nooit in. We doen hem nog niet weg, voor als hij toch nog nodig blijkt.
Oud en nieuw. Mijn ouders en vrienden komen en vanaf het balkon moeten we het nationaal vuurwerk bij de Erasmusbrug kunnen zien en de rest van se stad. We kunnen heel ver kijken!
nee, zeker niet. Maar, dan nog kun je het toch niet maken om de relatieve verse baby van een vriend geen blik waardig te keuren, en niet minstens 1 beleefdheidsvraag te stellen? Ik had T op de arm toen ze binnen kwamen, en ze hebben mij een kus gegeven, maar T niet eens aangekeken/bekeken...quote:Op donderdag 31 december 2015 10:46 schreef Estrys het volgende:
Die hebben zeker zelf geen kinderen jager?
Noh wat stomquote:Op donderdag 31 december 2015 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, zeker niet. Maar, dan nog kun je het toch niet maken om de relatieve verse baby van een vriend geen blik waardig te keuren, en niet minstens 1 beleefdheidsvraag te stellen? Ik had T op de arm toen ze binnen kwamen, en ze hebben mij een kus gegeven, maar T niet eens aangekeken/bekeken...
Oh, en de fijne mening over de baan van de duutser (zonder verder te vragen wat het inhoudelijk allemaal is) "dat is een eindstation, van daar zul je niet verder komen"...
Nou, dit!quote:Op donderdag 31 december 2015 11:07 schreef Krisvc het volgende:
Volgens mij was dat een eindstation voor de vriendschap Jagar.
Als ze twee is zal ze geen slaapje meer doen van 19:30 tot 21 denk ik. Meestal zit je dan op 1 slaapje op de middag. Dat zou ik in ieder geval proberen om in zo'n ritme te komen tegen die tijd.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:46 schreef Selvaria het volgende:
N. Gaat ook nooit naar bed voor 22.00, het lukt gewoon niet. Ze is niet moe en ligt lekker te spelen na haar slaapje dat ze doet van 19.30-21.00.Natuurlijk hoop ik dat het anders is als ze 2 is, maar zo niet weet ik niet wat ik er aan zou kunnen doen. Wel in bed leggen is kletsen, rollen, spelen, gillen en uiteindelijk rond 22.00-22.30 huilen omdat ze moe is. Dan hou ik haar liever nog even beneden bij ons.
![]()
Toch stom dat ze je hints niet oppakten en zo lang bleven zitten.En
@ die bv discussie, lekker laten lullen en hem in zijn eigen onzin laten geloven.
over koemelkproductenquote:Op donderdag 31 december 2015 11:48 schreef LuDann het volgende:
Fuente, wat goed van Beertje! Wolk rolt alleen per ongeluk van rug naar buik geloof ik.
Estrys, waar ging de discussie over dan? Wel of niet alcohol drinken? Of heet eten?
De box is hier vooral een opslagplaats voor babygerelateerde zooi.Ze kan zich maar een minuut alleen vermaken dus ze ligt eigenlijk altijd op de grond op een kleed of op de bank. Maar ook hier blijft hij staan voor het geval ze straks gaat kruipen.
quote:Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:
Al zou ik niet met pizza beginnen trouwens.
Nee? N. kaant er zo een hele weg. Mijn überrapleybaby.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:
Al zou ik niet met pizza beginnen trouwens.
Hoax. Pizza zonder kaas is niet lekker en jouw baby blieft geen kaas.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:21 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Nee? N. kaant er zo een hele weg. Mijn überrapleybaby.
Moedermelkkaas ftw!quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Hoax. Pizza zonder kaas is niet lekker en jouw baby blieft geen kaas.
Dat kregen mijn cliënten altijd, alles gepureerd met de staafmixer. Maakte niet uit wat het was. Worstenbroodje, chinese rijsttafel, BigMac, pizza... Alles. En dat smaakte best ook nog.quote:
Gatverdammequote:Op donderdag 31 december 2015 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat kregen mijn cliënten altijd, alles gepureerd met de staafmixer. Maakte niet uit wat het was. Worstenbroodje, chinese rijsttafel, BigMac, pizza... Alles. En dat smaakte best ook nog.
Bij onze opvang is het inderdaad Rapley, ze eten broodmaaltijden, fruit en rauwe groenten (komkommer, paprika, wortels etc).quote:Op donderdag 31 december 2015 13:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Maar hoe doe jullie dat met oppas en opvang? Doet iedereen mee aan rapley?
Het kdv doet mee. Sjaak krijgt daar alles in zijn knuistjes en dat gaat goed. Ze staan er verbaasd van hoe goed hij eet.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Maar hoe doe jullie dat met oppas en opvang? Doet iedereen mee aan rapley?
Ik heb mijn beide kinderen eerst ook geprakt eten aangeboden. Op het gebied van voeren zijn er ook meerdere manieren. We hebben nooit 'gepropt' maar het lepeltje voor hun neus gehouden, als ze wilden hapten ze, wilden ze niet dan was het voor ons ook klaar. Dit heeft bij beide meiskes maar kort geduurd, misschien een week of 3-4, daarna gingen ze zelf eten a la Rapley. Soms hadden ze periodes dat ze op die manier niets aten en dan gaven we weer wat geprakt. Of beiden. Prakje wortel en een wortel in het knuistje. Ging bij beide echt hartstikke prima! En voeren is bij mijn dreumes al maaaaanden echt not donequote:Op donderdag 31 december 2015 12:29 schreef Mariposas het volgende:
Het is niet dat ik tegen geprakt eten ben, het is het voeren waar ik geen voorstander van ben. Als hij nou zelf een lepel kon bedienen zou ik 'm zo een potje voorschotelen hoor.
Klinkt goed zo!quote:Op donderdag 31 december 2015 13:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik heb mijn beide kinderen eerst ook geprakt eten aangeboden. Op het gebied van voeren zijn er ook meerdere manieren. We hebben nooit 'gepropt' maar het lepeltje voor hun neus gehouden, als ze wilden hapten ze, wilden ze niet dan was het voor ons ook klaar. Dit heeft bij beide meiskes maar kort geduurd, misschien een week of 3-4, daarna gingen ze zelf eten a la Rapley. Soms hadden ze periodes dat ze op die manier niets aten en dan gaven we weer wat geprakt. Of beiden. Prakje wortel en een wortel in het knuistje. Ging bij beide echt hartstikke prima! En voeren is bij mijn dreumes al maaaaanden echt not done(terwijl ze dus wel zo begonnen is).
Lang verhaal kort: de combi kan goed
Twix doet dat ook en ook dunne luiers en veel kwijl. Maar tandjes? Ik was ruim een jaar toen mijn eerste tand kwam dus heb daar nog geen moment aan gedachtquote:Op donderdag 31 december 2015 14:51 schreef mousemicky het volgende:
....
F eet trouwens de laatste week de hele tijd zijn eigen hand op. En hij kwijlt, en hij heeft dunne luiers, en bobbels in z'n onderkaak. Maar hij krijgt GEEN tandjes zeg ik je, daar is ie nog veel te klein voor
Oh my, blij dat ik lees dat O. zich ook zo verstrekt. Ik begon al half te denken dat er iets loos was. Als ze op schoot ligt of zit overstrekt ze zich ook, wordt vreselijk kwaad en gaat dan lopen wurmen. Dat speelt hier ook al een tijdje.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:39 schreef FlyingFish het volgende:
Als jullie begonnen met hapjes, zijn jullie dat gelijk ook elke dag gaan doen of af en toe en dan steeds vaker? Wij hebben van de week geprakte wortel geprobeerd maar O had er geen interesse in. Gewoon erbij zitten was al leuk genoeg.
LuDann, Ik zat met hetzelfde als jij. O wil sinds 2 weken ook continu staan. Hij overstrekt zich als hij op schoot ligt, waardoor hij al bijna staat. Los staan is lachen en hij staat best stevig ook nog. Het lijkt me alleen nog niet zo goed voor m, dus we proberen het te beperken. Maar ik vroeg me ook af of ze dat in Afrika oid ook beperken of juist stimuleren.
Ik stel die vaste voeding nog wel een jaartje uit denk ik.quote:Op donderdag 31 december 2015 15:17 schreef Selvaria het volgende:
N. kwijlde al 3 maanden toen haar eerste tandje kwam.En poepluiers deed ze niet aan, ja één keer in de twee weken of zo. Nu met vaste voeding elke dag, in wisselende kleuren en diktes.
Wolk is nog geen 5 maanden, toch? J kreeg pas met 5,5 mnd interesse in eten en wij zijn heel rustig begonnen met 6 maanden. Gewoon afwachten en kijken hoe het zich ontwikkeltquote:Op donderdag 31 december 2015 16:08 schreef LuDann het volgende:
Zijn er ook mensen die pas na de 6 maanden ergens aan vaste voeding beginnen, vraag ik me af? Wolk lijkt er nog lang niet aan toe in ieder geval en ik heb me er daarom ook niet niet in verdiept allemaal. We zijn Rapley van plan, maar ze taalt echt niet naar eten. De bv-room die ze op een lepeltje krijgt nu gaat er meestal met moeite in.
Wij zijn dan wel iets eerder begonnen, maar je kunt het ook gewoon proberen met 6 maanden en dan kijken hoe het gaat hè? Als je het een paar keer probeert en Wolk geeft er nog steeds niets om, kun je ook weer even wachten en het later nog eens proberen, toch?quote:Op donderdag 31 december 2015 16:08 schreef LuDann het volgende:
Zijn er ook mensen die pas na de 6 maanden ergens aan vaste voeding beginnen, vraag ik me af? Wolk lijkt er nog lang niet aan toe in ieder geval en ik heb me er daarom ook niet niet in verdiept allemaal. We zijn Rapley van plan, maar ze taalt echt niet naar eten. De bv-room die ze op een lepeltje krijgt nu gaat er meestal met moeite in.
Zo hebben wij het ook gedaan. Met 4 maanden begonnen, de eerste 1-2 maanden waren het steeds maar een paar hapjes per keer en was het meer proeven. Daarna begon ie ineens echt trek te krijgen en at hij opeens een stuk meer. Heb bij 6 maanden wel eens stukjes geprobeerd, maar hij kokhalsde dan steeds en kreeg daardoor het idee dat hij er nog niet klaar voor was. Zo nu een dan stukjes geprobeerd, tot hij ineens niet meer bleek te kokhalzen! Nu geef ik S ochtends meestal geprakte banaan (las hier laatst dat het nogal plakkerig is en ze zich er eerder in kunnen verslikken, dus het watje in mij wil het geprakt gevenquote:Op donderdag 31 december 2015 14:51 schreef mousemicky het volgende:
Geen Rapley hier trouwens, gewoon gepureerd, met steeds grotere stukjes als ie ouder wordt. En dan wel elke dag 1 keer proberen (rond dezelfde tijd), zodat het een nieuwe routine wordt (voor hem en ons).
F eet trouwens de laatste week de hele tijd zijn eigen hand op. En hij kwijlt, en hij heeft dunne luiers, en bobbels in z'n onderkaak. Maar hij krijgt GEEN tandjes zeg ik je, daar is ie nog veel te klein voor
Haal je hem er dan uit?quote:Op donderdag 31 december 2015 17:36 schreef pinquit het volgende:
Noooohhhh. Dat je baby éindelijk slaapt, in de draagdoek, en dat je dan poep ruikt![]()
Shit! Letterlijkquote:Op donderdag 31 december 2015 17:36 schreef pinquit het volgende:
Noooohhhh. Dat je baby éindelijk slaapt, in de draagdoek, en dat je dan poep ruikt![]()
Alleen zijn is piepen ja. Ik denk/hoop dat het beter gaat als ze goed kan zitten en zelf speeltjes kan pakken die om haar heen liggen.quote:Op donderdag 31 december 2015 18:48 schreef LuDann het volgende:
Wanneer kunnen baby's een beetje zelfstandig gaan spelen? Want ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel vrij vermoeiend begin te vinden inmiddels. Ze kan hooguit een paar minuten alleen liggen ergens voordat ze begint te huilen. Ik ben de hele dag met haar in de weer, ook omdat ze weer zo'n 12 keer per dag spuugt.
Dit inderdaad. En dan krijg je ditquote:Op donderdag 31 december 2015 19:02 schreef kazy het volgende:
Geen idee LuDann wanneer dat zou 'moeten' kunnen.. M kan zich sinds ze ongeveer 3 maanden is prima alleen vermaken. Als ze er klaar mee is (of moe) gaat ze jengelen, maar verder vindt ze het wel leuk aan het gebrabbel en gegil te horen. Ze ligt dus wel vaak in de box/op het speelkleed of naast me op de bank, terwijl ik met iets anders bezig ben. Ondanks dat ze niet kan zitten of rollen weet ze meestal wel speeltjes te pakken die naast haar liggen of ze ligt haar handen te bewonderen (want die zijn heel erg interessant!) Edit: oja en van die activiteitenboog wordt ze helemaal wildDat ding tilt ze op en ze slaat en schopt tegen die onderdelen aan.
En vervelend dat ze zoveel spuugt weer
Iedereen vast een fijne jaarwisseling!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft bijzonder, af en toe kan ik het nog steeds niet gelovenquote:Op donderdag 31 december 2015 20:37 schreef Malteser het volgende:
Bijzonder jaar om af te sluiten voor iedereen hier, het jaar waarin we (opnieuw) mama werden.
Ah, klinkt mooi!quote:Op donderdag 31 december 2015 20:37 schreef Malteser het volgende:
Fijne jaarwisseling allemaal! Bijzonder jaar om af te sluiten voor iedereen hier, het jaar waarin we (opnieuw) mama werden.
Hey hou eens op! De mijne is maar ietsje jonger en heul nog niet bijna peuter hoorquote:Op donderdag 31 december 2015 21:22 schreef ingee het volgende:
Ik krijg net een mail van pampers: Bijna een peuter.
Dafuq?
Mijn baby!
ik moest hier even over nadenkenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 01:51 schreef coccinelle het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!
Oh my, volgend jaar wordt mijn kleine S. alweer 2!
Nee joh, je doet ontzettend je best voor 'm!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 02:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe hebben jullie baby's het gedaan met oud en nieuw?
(...)
2016 is net twee uur oud en volgens mij heb ik de slechtste moeder van t jaar award al binnen
Klinkt zelfs als erg warmquote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:07 schreef ingee het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!
R werd vlak na middernacht wakker van het vuurwerk, samen met zijn drietjes voor haar slaapkamerraam uitgekeken. Ze vond het geweldig. Daarna heb ik als man des huizes nog een show opgevoerd met sterretjes en fonteintjes, terwijl R en M voor het raam toekeken.
Naar bed was daarna wel drama.
En nu op pad! Met de doek en dat is even geleden. Is een majotje (omg hoe schrijf je dit?) met joggingbroek, schoenen, langemouwen romper, shirt, trui warm genoeg in de doek voor ruim een uur?
Met bijbehorende ouders hèquote:Op donderdag 31 december 2015 21:57 schreef Gevalletje het volgende:
Wow, 7 (hopelijk..) slapende kinderen, succes MM!
Ik denk een grotere maat jaquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:20 schreef JantinaGr het volgende:
Vraagje:
Sinds een week heeft dochter bijna elke dag een doorgelekte poepluier.
Dat gaat dan van: pfrrrrrrrrrrrrrrrrpppppmmm blup blup *inserts dikke gele vlek op haar rug*
Betekent dit dat ze naar een maat groter moet of is het gewoon pech?
eind januari en begin februari maken erg leuke oktober kindjesquote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:19 schreef Selvaria het volgende:
Ik had de strepen niet gemist, een tijdje terug alweer toch?![]()
Ik hoop dit jaar eigenlijk ook wel op baby 2.0, maar liever iets later in het jaar.
![]()
Jammer dat het toch niet ging zoals gewenst twist. N. deed weer een dutje van 19.30-20.45 en gaat waarschijnlijk zo om 22.30/23.00 pas weer haar bed in. Hoe ze dat ritme toch verzint.Ik ben er al wel achter dat het voor veel minder frustratie zorgt om er gewoon in mee te gaan.
Sjaak mien jong, wat doe je?![]()
Beterschap voor N., L. en je manShop.
+1quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:19 schreef Selvaria het volgende:
Ik hoop dit jaar eigenlijk ook wel op baby 2.0, maar liever iets later in het jaar.
![]()
nee op een gegeven moment wacht ik op de kleinkinderenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:26 schreef Estrys het volgende:
Ja maar dat heb ik ook Cassandra. Dat gevoel van oooo als ik hoor dat iemand zwanger is of als ik weer zo'n echt pasgeboren kindje zie. Maar dan maak je een nieuwe baby, knipper je een keer met je ogen is die ook weer groot.En kan niet baby's blijven maken.
Weet je wat zo jammer is van zoveel werken? Straks is G groter en heeft je man zoveel gemisten zoiets besef je meestal pas achteraf. Die tijd pak je niet meer terug. Want hoe cliché ook, ze groeien zo snel! 7 jaar geleden was ik bijna uitgeteld en nu wordt hij al 7! Jeetje
![]()
Ik snap je zorg, maar op de opvang is alles nieuw: de omgeving, z'n slaapplekje, de leidsters.. Nu is hij gewend dat hij bij jouw slaapt, als jij dan ineens die routine aanpast is dat gek en anders (want jij "hoort" er ook bij dan) en gaat hij huilen. Maar omdat de opvang al zo anders is, zal 'ie het misschien juist makkelijker vinden; hij weet dan niet beter dat opvang = zonder mama. Komt vast goed!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:35 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
nee op een gegeven moment wacht ik op de kleinkinderen
Ja dat weet hij ook hoor. Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Ze deden alle calculaties met de hand, tijdens de test hebben ze in tien minuten voor elkaar gekregen wat voorheen drie uur duurde. Dus ik heb ergens vertrouwen dat hij het ook minder druk gaat krijgen (en ergens denk ik, er zal wel wat anders bij komen)
De tijd gaat te snel, komende week is mijn laatste week verlof. En ik zie er zo tegen op. Gisteren G op normale tijd naar bed gebracht en daarna voor de verandering beneden een aflevering himym willen kijken. Hij heeft liggen huilen! Zodra we toch maar boven zijn gaan liggen was het goed. Hoe moet dat nu op de opvangen ik krijg nog griep ook
QFT!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Oh ik wil wel de draagmoeder zijn!ik denk dat ik meer rammel voor een zwangerschap dan een baby.
Dat gaat weer over, en dan ineens is het weer even terug en dan verdwijnt het weer... oordopjes kopen maar verder kan het geen kwaadquote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:28 schreef Hupje het volgende:
Ik voeg me bij degenen die nog niet aan een volgende baby moeten denken. Nu het met J (veel!) beter gaat en hij groter wordt en dus meer kan, ontdekken we ein-de-lijk wat er leuk is aan een baby. Daar gaan we eerst eens van genieten. Áls er hier al een tweede komt (waar we tot nu toe ernstig aan twijfelen), dan niet voordat J een jaar of 3 is. Eerst eens kijken hoe ons gezin zich verder ontwikkelt.
Ik vind het alleen lastig wat we dan met de babyspullen die we niet meer nodig hebben moeten doen. Bewaren, of toch verkopen?
Mijn baby heeft gisteren ontdekt dat hij kan knarsetanden nu hij tandjes boven en onder heeft. Kan dat kwaad? Het klinkt zo akelig.
Joh daar heb je niet zo'n ding voor nodig! Thermometer en een app (Kindaraquote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:59 schreef Bloesem. het volgende:
Beterschap Shop
Estrys, legolandWát een gave verrassing!
Ik wilde vroeger wel zeven kinderen en nu.. eigenlijk nog steedsLief wil (gelukkig) ook wel twee of drie kinderen. Ik hoop alleen dat dat nog lukt. Zoveel waarschuwingen en kans op complicaties etc. En dit jaar mag er sowieso niks gebeuren i.v.m. keizersnee. Nou ja, we gaan zien of en zo ja, welke kindjes nog staan te popelen om bij ons te komen
![]()
Which reminds me, ik moet over voorbehoedsmiddelen gaan nadenken binnenkort en ik wil niksGeen hormonen, geen spiraal, geen condooms, gewoon aan mijn lijf geen polonaise. Ladycomp overwogen, maar is niet te betalen. En ik mag dus een jaar niet zwanger worden
Gedoe, hoopte dat ik daar eindelijk vanaf zou zijn..
Ja, zo'n app, dat werkt fantastisch! E. is nu 5 weken oudquote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Joh daar heb je niet zo'n ding voor nodig! Thermometer en een app (Kindara)!
Had je er wel bij getemperatuurd? Alleen de app zegt niet zoveel omdat je een keer een afwijkende eisprong kan hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:52 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja, zo'n app, dat werkt fantastisch! E. is nu 5 weken oud![]()
. Het is daarvoor wel een klein jaartje goed gegaan though
.
Maar ik snap het euvel Bloesem, ik zit er zelf ook mee. Echt precies wat jij zegt: Ik wil geen hormonen meer, ik wil geen koperspiraal, ik wil niet gaan kloten met condooms.. ik wil niks. Denk toch maar weer tijdelijk terug naar de nuvaring, die geeft geleidelijker/minder hormonen af. En dan op den duur toch maar weer een keer met een app proberen, want dat trekt me toch het meeste, ondanks dat het niet helemaal een waterdicht systeem is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Oh ik wil wel de draagmoeder zijn!ik denk dat ik meer rammel voor een zwangerschap dan een baby.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:44 schreef Estrys het volgende:
Ach ja het einde van verlof. Dat is even slikken Cassandra maar uiteindelijk is het ook wel weer lekker hoor is mijn ervaring. Even wat anders dan moederen. In het begin is het even lastig maar komt helemaal goed![]()
Ik ben slecht in anticonceptie waar ik zelf aan moet denken. Ik ben zo inconsequent als de neten wat dat betreft.![]()
Nog even een schaamteloze trotse moeder post. De staatsloterij en postcodeloterij gingen dan wel aan ons voorbij maar ik ben heel rijk![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
+1.quote:
Dit heb ik ook ongeveerquote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:13 schreef FlyingFish het volgende:
En juist omdat ik een kleine baby pittig vind (ook al hebben we een makkelijke) wil ik snel nr 2. Het is nu qua nachten toch al afzien (6 keer vannacht) en qua vrijheid. Beide krijg je langzaam een beetje terug en dat je dat dan weer in moet leveren om weer op 0 beginnen... Ik denk dat hoe langer ik wacht hoe vervelender ik dat ga vinden.
toch heeft dat ook wel iets hoorquote:Op zondag 3 januari 2016 00:32 schreef twist02 het volgende:
Dit heb ik ook ongeveer dan maar 'effe' een paar tropenjaren met 2 kleintjes, maar als je daar dan vanaf bent, ben je er ook echt vanaf zeg maar. Ik moet er niet aan denken dat je bijv. al helemaal uit de luiers bent en daar dan weer terug naar toe moet.
Oh! Nee hoor, maar ik oefen met een flesje per dag voor als ik straks aan het werk ga (heen en weer naar kdv om te voeden is geen optie). BV loopt nu zo goed en ik ben inmiddels in een aantal situaties geweest dat ik dacht *gelukkig hoef ik nu niet eerst ergens een fles te gaan warmen!* dus dat ga ik zo lang als het gaat gewoom blijven geven.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:00 schreef LuDann het volgende:
Nuvaring kan idd niet samen met borstvoeding, anders zou daar ook mijn voorkeur naar uitgaan.
Wat lief Estrys, je trio zo bij elkaar!
Oh ja en sillie, ik las nog iets over dat je een flesje gaf. Ben je de borstvoeding aan het afbouwen?
beetje olijfolie door de fles doen?quote:Op zondag 3 januari 2016 09:16 schreef pinquit het volgende:
A. poept zo moeilijk, soms best harde keutels. Maar wat ik me afvroeg: is het wel handig om extra water bij AR voeding te doen, of is het hele effect van die dikkere voeding dan weg?
Het was een andere site,maar dit krantenartikel zegt ongeveer hetzelfde, de claims van nuvaring "geleidelijk en lokaal dus weinig hormonen" zijn marketingtaal en zeggen weinig over de werkelijke gezondheidsimpact. Nuvaring is volgens deze artsen vergelijkbaar met diane35 en andere derdegeneratiepillen qua verhoogd tromboserisico.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:00 schreef L-E het volgende:
Oe kwak, daar ben ik ook heel benieuwd naar!
ik heb echt super veel last gekregen van hormoonellende door het gebruik van de nuvaring.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het was een andere site,maar dit krantenartikel zegt ongeveer hetzelfde, de claims van nuvaring "geleidelijk en lokaal dus weinig hormonen" zijn marketingtaal en zeggen weinig over de werkelijke gezondheidsimpact. Nuvaring is volgens deze artsen vergelijkbaar met diane35 en andere derdegeneratiepillen qua verhoogd tromboserisico.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-nuvaring~a3551938/
Over mirena kan ik weinig vinden, maar dat hormonen nooit helemaal lokaal kunnen werken lijkt me evident.
Ik ben een paar jaar geleden (3 nu?) nog gebeld door mijn huisarts dat er nieuw onderzoek was gedaan naar de nuvaring en het tromboserisico inderdaad groter werd geschat dan daarvoor. Wel netes van haar toen. Toen was ik geloof ik al van plan te gaan stoppen omdat ik sowieso wel last had van de hormonen, maar ik zou hem nu niet heel snel weer gebruiken geloof ik. Wat wel weet ik ook nog niet, voorlopig geen hormonen in elk geval.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het was een andere site,maar dit krantenartikel zegt ongeveer hetzelfde, de claims van nuvaring "geleidelijk en lokaal dus weinig hormonen" zijn marketingtaal en zeggen weinig over de werkelijke gezondheidsimpact. Nuvaring is volgens deze artsen vergelijkbaar met diane35 en andere derdegeneratiepillen qua verhoogd tromboserisico.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-nuvaring~a3551938/
Over mirena kan ik weinig vinden, maar dat hormonen nooit helemaal lokaal kunnen werken lijkt me evident.
Waarom niet inderdaad? N. ligt altijd al bij ons in bed, want wegleggen betekent wakker worden.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:39 schreef LuDann het volgende:
Wolk slaapt sinds een week bij mij in bed in plaats van in de cosleeper. Ik leg haar niet meer terug als ze voor een voeding komt nadat ik zelf ben gaan slapen. Op die manier wordt ze namelijk niet meer wakker om 12, 2 of 4 uur. Anders standaard wel, en dan is ze ook gewoon minstens 1,5 uur wakker. Dus ja, dan maar zo, ik heb mijn slaap echt nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 januari 2016 18:58 schreef Mariposas het volgende:
....
Oh man, mijn baby is zo blij, hij is de hele dag alleen maar aan het lachen.Tegen ons of gewoon om zichzelf of z'n speeltjes.
Wat een contrast met die eerste 11 weken die alleen maar uit krijsen bestonden.
R ligt zo hoog mogelijk in een slaapzakje. Bijna met dr hoofdje tegen het hoofdeinde. Zo hoog krijg ik het dekbed niet.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:50 schreef MissBliss het volgende:
Voor degenen die de baby 's nachts in hun eigen bed laten slapen na een voeding: hoe doe je dat dan? Dat het veilig is.. Ik wil dat ook wel maar ik ben toch bang dat hij onder de dekens terecht komt. Slapen jullie baby's boven de dekens dan?
Ik lig met mijn hoofd lager dan Frits zijn hoofd dus al zou ik de dekens tot over mijn schouders trekken dan nog komen ze niet over zijn hoofd.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:50 schreef MissBliss het volgende:
Voor degenen die de baby 's nachts in hun eigen bed laten slapen na een voeding: hoe doe je dat dan? Dat het veilig is.. Ik wil dat ook wel maar ik ben toch bang dat hij onder de dekens terecht komt. Slapen jullie baby's boven de dekens dan?
quote:Op zondag 3 januari 2016 19:50 schreef MissBliss het volgende:
Tussen onze hoofdkussens die we opzij schuiven, met z'n hoofd bijna tegen bedeinde. En op de dekens idd.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:50 schreef MissBliss het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |