Mensen die Android gebruiken zijn ook gebruikers van de Linuxkernel. Maar dit topic gaat specifiek over GNU/Linux distributies.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:34 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waarom was die TT-verandering nodig naar in iets dat in de essentie helemaal niet belangrijk is?
Nu niet meer.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
Test *HIER* welke Linux distributie bij je past!
Die link is dood.
Ahh ok grappig.quote:
Linux/Unix dekt al jaren de lading en de mensen weten het ook prima te vinden.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mensen die Android gebruiken zijn ook gebruikers van de Linuxkernel. Maar dit topic gaat specifiek over GNU/Linux distributies.
Mandriva bestaat ook al een tijdje niet meer als je er dan toch over begint.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
Test *HIER* welke Linux distributie bij je past!
Die link is dood.
Maar.. Stallman dan?quote:Op woensdag 30 december 2015 18:26 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Linux/Unix dekt al jaren de lading en de mensen weten het ook prima te vinden.
Ah dat wist ik niet. Ook aan gedacht om te proberen.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Mandriva bestaat ook al een tijdje niet meer als je er dan toch over begint.
Ach de "FAQ" van Lucille is ook al een tijdje niet meer van lucille (en lucille is ook al een tijdje weg)quote:Op woensdag 30 december 2015 18:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 december 2015 18:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik de OP eens kan uitbreiden of verbeteren.quote:Op donderdag 31 december 2015 00:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Ach de "FAQ" van Lucille is ook al een tijdje niet meer van lucille (en lucille is ook al een tijdje weg)
Vaag verhaal met zijn Twitter etc...quote:Op donderdag 31 december 2015 01:02 schreef Light het volgende:
Ian Murdock, de founder van Debian, is niet meer.
Zijn Twitterberichten las ik al voordat zijn dood bekend was. Nare situatie.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:02 schreef Light het volgende:
Ian Murdock, de founder van Debian, is niet meer.
Laten we voor de volledigheid er anders even netjes /Xorg/Poettering/Apache/OpenSSL/Mozilla/Google bij zetten?quote:Op donderdag 31 december 2015 21:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Vertel me alsjeblieft dat dat "GNU" in de TT sarcastisch bedoeld is?
Is dit topic dan ook een Androidtopic? En is de Linuxkernel alleen genoeg om te voldoen aan een POSIX OS?quote:Op donderdag 31 december 2015 21:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Vertel me alsjeblieft dat dat "GNU" in de TT sarcastisch bedoeld is?
Lijkt me ook de beste plek als je specifieke vragen over gebruik van de terminal hebt of zo.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:51 schreef Tijn het volgende:
Ik kom hier ook gewoon met m'n Mac OS X-vragen, hoor. GNU m'n reet.
Daarom ook UNIX.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:51 schreef Tijn het volgende:
Ik kom hier ook gewoon met m'n Mac OS X-vragen, hoor. GNU m'n reet.
Het is dan ook gewoon patat.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Lijkt me ook de beste plek als je specifieke vragen over gebruik van de terminal hebt of zo.
Maar dat "hųųų het is GNU/linux" huilie gedoe van stallman is gewoon te triest voor woorden, ongeacht of het misschien een valide punt is. De patat/friet discussie is nog minder kinderachtig.
GNU echter niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar onder die noemer kun je Linux ook scharen.
Linux is dan ook pas na deel 6 in de TT verschenen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar onder die noemer kun je Linux ook scharen.
GNU en Linux worden vaak samen gebruikt, maar ze hebben een verchillende filosofie. Torvalds is geen principiële open-source-voorstander maar heeft Linux alleen maar open-source gemaakt omdat hem dat voor dat concrete project het beste leek. Stallman (van GNU) is juist de grootste open-source-fundamentalist die je je maar kan voorstellen. Daarom denk ik ook dat Robin zo graag gnu in de TT wil.quote:
Ik denk dat ze de ontwikkeling gewoon kunnen voortzetten. Volgens mij was Ian Murdock er sowieso niet meer zo nauw bij betrokken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe gaan ze nu verder met Debian??
Als je dat tegen hem zegt, dan scheldt hij je eerst verrot, en daarna steekt hij van wal met een preek over het verschil tussen open-source software en vrije software.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Stallman (van GNU) is juist de grootste open-source-fundamentalist die je je maar kan voorstellen.
Hij scheldt niet joh.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je dat tegen hem zegt, dan scheldt hij je eerst verrot, en daarna steekt hij van wal met een preek over het verschil tussen open-source software en vrije software.
Hij deed al niks meer met Debian.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe gaan ze nu verder met Debian??
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:58 schreef juli3n het volgende:
Dat is GNU/X11/Apache/Linux/TeX/Perl/Python/FreeCiv oké?
Nou, nee -> http://www.gnu.org/gnu/gnu-linux-faq.en.html#many
"Different threshold levels would lead to different choices of name for the system. But one name that cannot result from concerns of fairness and giving credit, not for any possible threshold level, is “Linux”. It can't be fair to give all the credit to one secondary contribution (Linux) while omitting the principal contribution (GNU)."
Hoezo arrogant?quote:Op zondag 3 januari 2016 00:58 schreef juli3n het volgende:
Dat is GNU/X11/Apache/Linux/TeX/Perl/Python/FreeCiv oké?
Nou, nee -> http://www.gnu.org/gnu/gnu-linux-faq.en.html#many
"Different threshold levels would lead to different choices of name for the system. But one name that cannot result from concerns of fairness and giving credit, not for any possible threshold level, is “Linux”. It can't be fair to give all the credit to one secondary contribution (Linux) while omitting the principal contribution (GNU)."
Hoezo? Ik vind ze eerlijk gezegd wel cool en ik heb nog nooit een steekhoudend moreel tegenargument gevonden tegen vrije software.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:09 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb net die pagina van GNU gelezen en trok er echt dit gezicht bij:.
Man man man man.
De FSF is nogal radicaal. Het equivalent van een veganist die elke keer weer van leer trekt als iemand zegt "ik word vegetariër". Uiteindelijk is dat contraproductief, denk ik.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind ze eerlijk gezegd wel cool en ik heb nog nooit een steekhoudend moreel tegenargument gevonden tegen vrije software.
Ja, daar zit misschien ook wat in.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:16 schreef Igen het volgende:
[..]
De FSF is nogal radicaal. Het equivalent van een veganist die elke keer weer van leer trekt als iemand zegt "ik word vegetariër". Uiteindelijk is dat contraproductief, denk ik.
Het komt allemaal behoorlijk geforceerd over. Te vergelijken met schreeuwerds in discussies die maar blijven roepen dat iets zo is terwijl de grote meute geen neuk geeft. Dan kun je wel blijven schreeuwen maar het helpt je zaak niet want mensen gaan zich alleen maar aan je storen. Als ik dan een vergelijking moet trekken doet het me denken aan die demonstranten in de pietendiscussie. Op zich hebben ze best gelijk en een valide punt, maar door de manier waarop ze discussie voeren (provoceren bij een intocht van een kinderfeest) kotst iedereen ze uit.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind ze eerlijk gezegd wel cool en ik heb nog nooit een steekhoudend moreel tegenargument gevonden tegen vrije software.
Het is Stallman club.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:16 schreef Igen het volgende:
[..]
De FSF is nogal radicaal. Het equivalent van een veganist die elke keer weer van leer trekt als iemand zegt "ik word vegetariër". Uiteindelijk is dat contraproductief, denk ik.
Friet!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Lijkt me ook de beste plek als je specifieke vragen over gebruik van de terminal hebt of zo.
Maar dat "hųųų het is GNU/linux" huilie gedoe van stallman is gewoon te triest voor woorden, ongeacht of het misschien een valide punt is. De patat/friet discussie is nog minder kinderachtig.
Ik zag het laatst voorbij komen op een andere nieuwssite, even lezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:38 schreef robin007bond het volgende:
http://arstechnica.com/in(...)ian-murdock-himself/
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:38 schreef robin007bond het volgende:
http://arstechnica.com/in(...)ian-murdock-himself/
quote:The story behind the new distro's name is well-known by now. As Murdock told me in 1999: "My wife's name is Deb and my name is Ian. So it's simply a concatenation of that."
Betekent dat, dat als ik nou onder een pull-request zet dat ik moslim of homo of vrouw ben, dat ik dan kan eisen dat het ondanks de slechte kwaliteit moet worden aangenomen en dat niemand dan kritiek mag hebben, omdat het anders 'voor minderheden te eng is om bij te dragen'?quote:Marginalized people also suffer some of the unintended consequences of dogmatic insistence on meritocratic principles of governance. Studies have shown that organizational cultures that value meritocracy often result in greater inequality. People with "merit" are often excused for their bad behavior in public spaces based on the value of their technical contributions. Meritocracy also naively assumes a level playing field, in which everyone has access to the same resources, free time, and common life experiences to draw upon. These factors and more make contributing to open source a daunting prospect for many people, especially women and other underrepresented people.
De PVDA is voor!quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:19 schreef Igen het volgende:
In de Open-Source-wereld is het tegenwoordig blijkbaar helemaal 'in' om politiek correct te zijn. Meer dan 10.000 projecten hebben blijkbaar het 'Contributor Convenant' overgenomen.
Op de site lees ik o.a.:
[..]
Betekent dat, dat als ik nou onder een pull-request zet dat ik moslim of homo of vrouw ben, dat ik dan kan eisen dat het ondanks de slechte kwaliteit moet worden aangenomen en dat niemand dan kritiek mag hebben, omdat het anders 'voor minderheden te eng is om bij te dragen'?
Denk het niet, maar over dik twee weken wel weer FOSDEM!quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
By the way, iemand hier die naar deze toespraak van Stallman gaat?
Dat denk ik ook. Misschien leuk als ik ook een keer naar FOSDEM ga.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Denk het niet, maar over dik twee weken wel weer FOSDEM!
En ik neem zo aan dat dat ook de reden is dat RMS in Brussel gaat zijn.
Jammer dat het helemaal in Brussel isquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
By the way, iemand hier die naar deze toespraak van Stallman gaat?
Denk dat dat na een kernelupdate was, wat mij verbaast. Leuk om te zienquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:36 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Op het busstation in utrecht![]()
Dacht ik ook inderdaadquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Denk het niet, maar over dik twee weken wel weer FOSDEM!
En ik neem zo aan dat dat ook de reden is dat RMS in Brussel gaat zijn.
Een kernel update op zo'n embedded dingetje? Optimist!quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:48 schreef ĩ het volgende:
[..]
Denk dat dat na een kernelupdate was, wat mij verbaast. Leuk om te zien.
Vandaar mijn verbazingquote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Een kernel update op zo'n embedded dingetje? Optimist!
Diskproblemen, tja.quote:Lijkt mij waarschijnlijker dat het root fs gewoon naar z'n grootje gegaan is op zich..
Heh, da's wel een goed punt ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:28 schreef ĩ het volgende:
[..]
Vandaar mijn verbazing.
[..]
Diskproblemen, tja.
Kennelijk kon hij de vmlinuz wel lezen maar de initramfs niet. Volgens mij krijg je dan deze melding (uit mijn hoofd). En die files staan naast elkaar. Waarom dan de ene wel en de ander niet?
quote:AMD Unveils 64-Bit ARM-Based Opteron A1100 System On Chip With Integrated 10GbE
AMD is adding a new family of Opterons to its enterprise processor line-up today called the Opteron A1100 series. Unlike AMD's previous enterprise offerings, however, these new additions are packing ARM-based processor cores, not the X86 cores AMD has been producing for years.
The Opteron A1100 series is designed for a variety of use cases and applications, including networking, storage, dense and power-efficient web serving, and 64-bit ARM software development. The new family was formerly codenamed "Seattle" and it represents the first 64-bit ARM Cortex-A57-based platform from AMD.
AMD Opteron A1100 Series chips will pack up to eight 64-bit ARM Cortex-A57 cores with up to 4MB of shared Level 2 and 8MB of shared Level 3 cache. They offer two 64-bit DDR3/DDR4 memory channels supporting speeds up to 1866 MHz with ECC and capacities up to 128GB, dual integrated 10Gb Ethernet network connections, 8-lanes of PCI-Express Gen 3 connectivity, and 14 SATA III ports. AMD is shipping to a number of software and hardware partners now with development systems already available.
Was een kernel panic. Root file system was een beetje kaduuk als ik het goed begreep.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:48 schreef ĩ het volgende:
[..]
Denk dat dat na een kernelupdate was, wat mij verbaast. Leuk om te zien.
Sja daar doe je niets aan natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was een kernel panic. Root file system was een beetje kaduuk als ik het goed begreep.
Gewoon een foute boot hoor, check de timestamps maar. In ieder geval geen panic tijdens operatie. Ik gok nog steeds op een foute update waar de initramfs na kernel install net gerebuild is, hoe onwaarschijnlijk updaten ook is.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was een kernel panic. Root file system was een beetje kaduuk als ik het goed begreep.
"root fs on unknown-block (0,0)" kan zijn dat er geen driver/module voor het root fs aanwezig of geladen is en niet dat er een fout op de disk is. Dus ik denk dat je wel gelijk hebt met een verkeerde initramfs.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:30 schreef ĩ het volgende:
[..]
Gewoon een foute boot hoor, check de timestamps maar. In ieder geval geen panic tijdens operatie. Ik gok nog steeds op een foute update waar de initramfs na kernel install net gerebuild is, hoe onwaarschijnlijk updaten ook is.
Er staat toch kernel panic op hrt schermquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:30 schreef ĩ het volgende:
[..]
Gewoon een foute boot hoor, check de timestamps maar. In ieder geval geen panic tijdens operatie. Ik gok nog steeds op een foute update waar de initramfs na kernel install net gerebuild is, hoe onwaarschijnlijk updaten ook is.
panic bij boot, niet panic tijdens operatie. Subtiel verschil in panicquote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Er staat toch kernel panic op hrt scherm
Aan de andere kant, als het root fs onbruikbaar is geraakt, een panic heeft veroorzaakt en hij automatisch reboot bij een panic, dan kom je ook hier.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:34 schreef devzero het volgende:
[..]
panic bij boot, niet panic tijdens operatie. Subtiel verschil in panic
• enkel windows gebruiken op desktopquote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:37 schreef robin007bond het volgende:
Wat zijn eigenlijk jullie zondes als het gaat om het gebruik van de computer?
Bij mij:
• Dual boot met Windows voor games.
• Spelen van proprietary games
• Skype gebruiken zo heel af en toe, ik probeer mensen over te laten stappen op qTox
• WhatsApp geīnstalleerd op mijn smartphone
• Smartphone bevat binary blobs
• Videokaart heeft binary blobs nodig om fatsoenlijk te functioneren
• Steam geīnstalleerd
Nee oké, maar wel met de ideologie erachter jwz. Waarom veracht je Intel eigenlijk zo? Hun Linux-drivers zijn toch best oké?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat al mijn systemen Intel based zijn terwijl ik Intel echt veracht. Maar dat heef niets met linux/Unix te maken. Maar dat heeft wat jij opnoemt allemaal ook niet, dus sja.
Dat is waar inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja die zijn geweldig, dat is ook een belangrijke reden dat ik het spul gebruik. Maar ik vind het gewoon bespottelijk hoe ze iedere keer via oneerlijke concurrentie hun marktpositie verbeteren, en hun activiteiten in de wapenindustrie zint me ook niet echt.
Back-uppen dan maar. Gelijk een mooi moment om mijn mediabestanden op te ruimen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan zal het idd op één partitie staan, dat is namelijk de standaard configuratie van de installer. Met het commando fdisk -l kun je er achter komen. Of je zoekt het op met gparted als je meer van het klikken met de muis bent.
Ik zou eigenlijk geen NTFS home partitie nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:36 schreef d4v1d het volgende:
Wat is nou de beste manier om je bestanden tussen een windows en linux dual boot te delen? it zeker niet heel veel anders op dan een ntfs /home partitie?
Zelf heb ik een soort aparte data-partitie die ik met Windows deel. Mijn home-partitie is in ext4. In Linux is NTFS echt merkbaar langzamer volgens mij.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:36 schreef d4v1d het volgende:
Wat is nou de beste manier om je bestanden tussen een windows en linux dual boot te delen? it zeker niet heel veel anders op dan een ntfs /home partitie?
Symlinkjes in je ext /home naar een ntfs schijf voor dingen als documenten etc?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:36 schreef d4v1d het volgende:
Dit doe ik momenteel ook met video's en muziek. Werkt prima, maar je merkt dat grote bestanden overzetten toch wat trager gaat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:43 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Symlinkjes in je ext /home naar een ntfs schijf voor dingen als documenten etc?
Ik neem ook liever geen NTFS. Daarom de vraagquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:40 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk geen NTFS home partitie nemen.
Maar ja, een NTFS partitie is wel het beste.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit doe ik momenteel ook met video's en muziek. Werkt prima, maar je merkt dat grote bestanden overzetten toch wat trager gaat.
En hoe zit het met de snelheid daarvan? Lijkt me ook niet optimaal gok ik zoquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:41 schreef robin007bond het volgende:
Ik zou dan hiernaar kijken: http://www.ext2fsd.com/
Kun je ext2/3/4 mounten in Windows.
Kijk, het is een afweging. Die Windows ext4-driver zal ook niet retesnel zijn gok ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
[..]
En hoe zit het met de snelheid daarvan? Lijkt me ook niet optimaal gok ik zo
Klopt. Denk dat ik ook enkel windows nodig heb om te gamen.. En dat vraag ik me ook nog af, heb voor GTA5 een guide gevonden om (redelijk) vlekkeloos in Wine te draaienquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kijk, het is een afweging. Die Windows ext4-driver zal ook niet retesnel zijn gok ik.
Maar de meeste GNU/Linux distributies slaan allerlei configuratiebestanden op in je home. Ook je firefoxprofiel. Dus ik zou ext4 kiezen omdat je baat hebt bij een snellere laadtijd onder GNU/Linux. Het lijkt me sterk dat je configuratiebestanden gaat delen.
Hmm... Gamen onder Wine.. Misschien dat het met GTA lukt, maar Dark Souls 2 Scholar of the First Sin gaat het niet worden. Daar heb ik helaas toch nog Windows voor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klopt. Denk dat ik ook enkel windows nodig heb om te gamen.. En dat vraag ik me ook nog af, heb voor GTA5 een guide gevonden om (redelijk) vlekkeloos in Wine te draaien
Gta san andreas is iig werkend te krijgenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm... Gamen onder Wine.. Misschien dat het met GTA lukt, maar Dark Souls 2 Scholar of the First Sin gaat het niet worden. Daar heb ik helaas toch nog Windows voor.
En dat terwijl ik zo'n vrije software supporter ben. Echt een vieze huichelaar ben ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |