SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh help, de tijd gaat zo snel...! Ik ben dit jaar voor het eerst mentor van een examenklas en moet dus over een paar maanden diploma's uitreiken. Heeft er nog iemand een origineel idee over hoe dat aan te pakken?Spieken in t fotojaarboek? Een citaat/spreuk meegeven? Een klein aandenken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Wij hebben ze gebruikt. Volgens mij gaan wij nu over naar DDT(?) toetsenquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:27 schreef Janneke141 het volgende:
Werkt een van jullie toevallig op een school waar de cito-vas toetsen gebruikt worden?
Ja, ik ben er niet enorm in thuis, maar wat wil je daarover weten?quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:27 schreef Janneke141 het volgende:
Werkt een van jullie toevallig op een school waar de cito-vas toetsen gebruikt worden?
Om de scores op het gebied van rekenen per leerling per domein in kaart te krijgen, kan ik volgens mij niets anders doen dan alle individuele leerlingrapporten ophalen en die een voor een openen. Of heb ik een optie gemist? De Excel (CSV) export geeft me alleen de score voor héél rekenen...quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:25 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, ik ben er niet enorm in thuis, maar wat wil je daarover weten?
Oh bah.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:48 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zit inmiddels twee weken thuis. Zie het hélemaal niet meer zitten -sliep/at niet meer, maakte me 24/7 druk om alle ellende op school-, huisarts zegt dat het burn-out is. Voel me een loser en weet niet wat ik met de rest van mijn leven moet.
Bleuh.
Soms wel, soms niet. Het blijft werk en dat zal nooit echt alleen maar leuk worden. Zelf haal ik het meeste energie uit inhoudelijk sterke lessen aan bovenbouwleerlingen - dat vind ik echt leuk. Nu ben ik daarentegen ook volle havo-3 klassen aan het lesgeven en dat vind ik eigenlijk maar kut. Maar ja, helaas horen dat soort klassen er ook bij.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:12 schreef Tim_G het volgende:
Zijn er hier mensen die wel met veel plezier naar het werk gaan en wel kunnen genieten van de vakanties?
Ja hoor. Vakantie is bij mij vakantie, en dan doe ik meestal niks. En daar geniet ik dan erg van.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:12 schreef Tim_G het volgende:
Nou, ben geen docent maar ben me wel aan het oriënteren op ander werk ( met 1 van de opties als docent, bv op een ROC oid ).......maar wat ik hier lees word ik niet vrolijk van![]()
Zijn er hier mensen die wel met veel plezier naar het werk gaan en wel kunnen genieten van de vakanties? Doel dan vooral op de mensen die les geven aan studenten NA de middelbare school. Dat leek mij sowieso al hel
Er zijn altijd minder leuke zaken op het werk. Maar ik lees hier vooral overwerkt, stress, geen zin, te druk etc etc.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Het blijft werk en dat zal nooit echt alleen maar leuk worden. Zelf haal ik het meeste energie uit inhoudelijk sterke lessen aan bovenouwleerlingen - dat vind ik echt leuk. Nu ben ik daarentegen ook volle havo-3 klassen aan het lesgeven en dat vind ik eigenlijk maar kut. Maar ja, helaas horen dat soort klassen er ook bij.
Dankquote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:02 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja hoor. Vakantie is bij mij vakantie, en dan doe ik meestal niks. En daar geniet ik dan erg van..
Ik geniet ook echt van het lesgeven. Ik vind het ontzettend leuk om met mijn vak bezig te zijn en ik vind het een kick als ik leerlingen daar iets over kan leren. Daar kan ik ook veel creativiteit in kwijt, en de interactie vind ik ook tof. Verder spreekt het me aan dat het heel afwisselend is.
Ik werk op een middelbare school en ervaar amper werkdruk. Heel fijn om les te geven en geniet er volop van.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:12 schreef Tim_G het volgende:
Zijn er hier mensen die wel met veel plezier naar het werk gaan en wel kunnen genieten van de vakanties? Doel dan vooral op de mensen die les geven aan studenten NA de middelbare school. Dat leek mij sowieso al hel
Hulp? Begeleiding? Het enige dat ik vanuit school krijg is een wekelijks appje van de grote baas "Ben je al beter?"quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:50 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Oh bah..
Klinkt inderdaad als een klassieke burn-out. Je bent geen loser. Het wil ook niet zeggen dat lesgeven nu nooit meer kan. Ik hoop voor je dat je goede begeleiding/hulp krijgt. Op basis van wat ik hier van jou las, vind ik dat jij behoorlijk in de steek bent gelaten door je school en de leidinggevenden. En daarnaast is het volgens mij ook niet de makkelijkste school om les te geven, met veel uitdagingen en veel 'gedoe'.
Weet niet of je zit te wachten op virtuele knuffels van vreemden, maar ik geef je er toch een. Wat ben jij ontzettend in de steek gelaten (en nu nog, zo te lezen). Je bent geen loser, echt niet. En het komt goed.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:33 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Hulp? Begeleiding? Het enige dat ik vanuit school krijg is een wekelijks appje van de grote baas "Ben je al beter?"
Jeez.. ik zit jankend bij de huisarts. Denk niet dat ik morgen 'beter' ben en weer voor de klas kan.
Ik vind onderwijs écht wel leuk, maar er moet wel een zekere infrastructuur zijn (boeken, computers, onderwijsondersteuners).
Het liefst wil ik NT2 geven aan volwassenen, dat was ook mijn eigenlijke wens toen ik op deze school begon. Het uitzendbureau plaatste me hier 'tijdelijk' en zou dan 'op zoek gaan'. Dat is dus duidelijk niet gebeurd en nu zit ik thuis op de bank. Zucht.
Zou ik een baan in het onderwijs aanraden? Ja, maar niet via dit uitzendbureau en/of op deze school.
Ik ben docent op een hbo, en ga over het algemeen met plezier naar mijn werk. Maar de werkdruk is wel hoger dan ik ooit in eerdere banen heb gehad. Overwerken (onbetaald) is eerder regel dan uitzondering, en onze roosters zijn een ramp (maar dat ligt echt aan de specifieke opleiding waar ik voor werk). Het lesgeven zelf is ontzettend leuk, de studenten zijn geweldig en de meeste van mijn collega's ook. Ik probeer in vakanties niet te werken, en dat lukt me steeds beter, al heb ik soms wel een nakijkdeadline waardoor ik er niet aan ontkom. Maar die vakanties ervaar ik wel echt als noodzakelijk om weer op te laden, en niet als luxe, zoals niet-docenten nog wel eens denken.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:12 schreef Tim_G het volgende:
Nou, ben geen docent maar ben me wel aan het oriënteren op ander werk ( met 1 van de opties als docent, bv op een ROC oid ).......maar wat ik hier lees word ik niet vrolijk van![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet precies waar je allemaal wel of geen recht op hebt en wat voor soort contract je hebt... maar wat onmiddellijk moet worden besproken is dat die school geen contact meer met jou opneemt om druk op je uit te oefenen... Kun je afdwingen dat zij jou niet meer rechtstreeks benaderen (en al helemaal niet via een app, wat dat is veel te persoonlijk, kom op zeg), maar dat contact bijv alleen via dat uitzendbureau verloopt? En is er een bedrijfsarts waarmee je kunt praten? Zijn er mensen in je omgeving die met je meedenken?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:33 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Hulp? Begeleiding? Het enige dat ik vanuit school krijg is een wekelijks appje van de grote baas "Ben je al beter?"
Jeez.. ik zit jankend bij de huisarts. Denk niet dat ik morgen 'beter' ben en weer voor de klas kan.
Ik vind onderwijs écht wel leuk, maar er moet wel een zekere infrastructuur zijn (boeken, computers, onderwijsondersteuners).
Het liefst wil ik NT2 geven aan volwassenen, dat was ook mijn eigenlijke wens toen ik op deze school begon. Het uitzendbureau plaatste me hier 'tijdelijk' en zou dan 'op zoek gaan'. Dat is dus duidelijk niet gebeurd en nu zit ik thuis op de bank. Zucht.
Zou ik een baan in het onderwijs aanraden? Ja, maar niet via dit uitzendbureau en/of op deze school.
Ik geef onderwijs aan studenten en ik geniet daarvan. Er is genoeg wat me frustreert aan het systeem, maar ik heb best veel ruimte om daar mijn eigen invulling aan te geven. Zo ben ik nu zelf een cursus aan het ontwerpen en kan ik bijvoorbeeld zelf de toetsvorm kiezen. Ik moet wel behoorlijk inventief zijn om recht te doen aan mijn eigen onderwijsfilosofie, maar er zijn in ieder geval mogelijkheden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:12 schreef Tim_G het volgende:
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:48 schreef Bleie het volgende:
Spoiler wegens mogelijke herkenbaarheidSuper! Er gaat hier ook het een en ander veranderen, al weet ik niet welke kant op. Het gunstige scenario is dat we een nieuwe hoogleraar en minder werkdruk krijgen. Het ongunstige scenario is dat ik per september mijn baan kwijt ben. We zullen zien. Van het laatste lig ik gek genoeg geen moment wakker. Als ik moet kiezen tussen geen baan of jaren aanmodderen onder te grote werkdruk, dan kies ik voor dat eerste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wat naar.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:48 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zit inmiddels twee weken thuis. Zie het hélemaal niet meer zitten -sliep/at niet meer, maakte me 24/7 druk om alle ellende op school-, huisarts zegt dat het burn-out is. Voel me een loser en weet niet wat ik met de rest van mijn leven moet.
Bleuh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |