abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2015 @ 14:36:09 #51
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158600906
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 14:22 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat we dat sowieso wel kunnen vergeten omdat Lestienne en Willems terugkomen.

Hard om gelachen.
Raar, want als Ajax-supporter zou je dat eigenlijk heel erg moeten vinden.
pi_158600917
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 14:22 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat we dat sowieso wel kunnen vergeten omdat Lestienne en Willems terugkomen.

Hard om gelachen.
Ik ben benieuwd of je de post kunt quoten waarin letterlijk wordt gezegd dat Ajax met de terugkomst van die 2 het kampioenschap wel kan vergeten. Je zal wel weer een beetje overdrijven.

Verder is het voor PSV absoluut een verademing dat je Locadia en Brenet kunt vervangen voor Lestienne en Willems. Daarmee doet het team niet 1 maar 2 stappen vooruit qua kwaliteit.
Dit, dus.
  maandag 28 december 2015 @ 14:37:25 #53
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158600946
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 14:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of je de post kunt quoten waarin letterlijk wordt gezegd dat Ajax met de terugkomst van die 2 het kampioenschap wel kan vergeten. Je zal wel weer een beetje overdrijven.
Ik heb dat letterlijk getypt hoor, omdat het waar is.

quote:
Verder is het voor PSV absoluut een verademing dat je Locadia en Brennet kunt vervangen voor Lestienne en Willems. Daarmee doet het team niet 1 maar 2 stappen vooruit qua kwaliteit.
En dit is waarheid als een koe.
pi_158601017
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:37 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik heb dat letterlijk getypt hoor, omdat het waar is.
Dit, dus.
  maandag 28 december 2015 @ 14:42:23 #55
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158601080
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 14:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spreekt toch voor zich (geen idee trouwens of ik het echt heb getypt, maar zou goed kunnen).

Punt is natuurlijk wel dat de verschillen heel klein zijn en dat er met Lestienne en Willems inderdaad een enorme stap voorwaarts gezet wordt in de basis elf. Dikke kans dat die stap maakt dat PSV vrij eenvoudig kampioen wordt.

Zegt natuurlijk allemaal niets. Want als Traore komt :') en er 30 inschiet en Willems raakt snel weer geblesseerd of vervalt weer in zijn vorm van 2 jaar terug, dan kun je net zo goed Brenet laten clonen.
pi_158601261
Zat nog net even wat interviews met Trustfull terug te kijken. Komt op mij over als een ietwat slome, maar opzich intelligente kerel. Wat is zijn rol precies als assistent-trainer? (Als speler overigens helemaal niets gepresteerd)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 14:50:37 ]
  maandag 28 december 2015 @ 14:54:11 #57
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158601398
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:49 schreef Maartenfr12 het volgende:
Zat nog net even wat interviews met Trustfull terug te kijken. Komt op mij over als een ietwat slome, maar opzich intelligente kerel. Wat is zijn rol precies als assistent-trainer? (Als speler overigens helemaal niets gepresteerd)

Zijn rol is op vakantie gaan met Frank , meer niet
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 28 december 2015 @ 14:56:52 #58
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_158601488
quote:

Als ik Frank mag geloven met name voor het drukzetten
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_158601537
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:56 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Als ik Frank mag geloven met name voor het drukzetten
Haha ja ik hoorde dat hij superbelangrijk was voor de groep. Maar ik zie in Trustfull geen echte winnaar, meer een beetje een slome gozer die het allemaal wel prima vindt. Lijkt me dat Ajax wel wat echte winnaars kan gebruiken, met name voor de Europese wedstrijden.

(baseer ik ook op de oude dvd's die ik nog uit z'n Feyenoordtijd heb liggen, waarin hij nooit iets gepresteerd heeft)
  maandag 28 december 2015 @ 15:00:30 #60
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_158601574
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:58 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Haha ja ik hoorde dat hij superbelangrijk was voor de groep. Maar ik zie in Trustfull geen echte winnaar, meer een beetje een slome gozer die het allemaal wel prima vindt. Lijkt me dat Ajax wel wat echte winnaars kan gebruiken, met name voor de Europese wedstrijden.

(baseer ik ook op de oude dvd's die ik nog uit z'n Feyenoordtijd heb liggen, waarin hij nooit iets gepresteerd heeft)
Hoe goed je als speler was zegt niet zoveel over hoe goed je als trainer bent imo, daarnaast denk ik dat een normaal tactisch plan en goede spelers eerder het verschil maken om Europees te overwinteren
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_158601937
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:00 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Hoe goed je als speler was zegt niet zoveel over hoe goed je als trainer bent imo, daarnaast denk ik dat een normaal tactisch plan en goede spelers eerder het verschil maken om Europees te overwinteren
Het is beiden. Ik hoor in de woorden van De Boertjes en Bergkamp keer op keer te weinig de echter drang om ten koste van alles te winnen en dat nekt Ajax al een paar jaar op Europees niveau. Daarnaast moet de 'filosofie' gewoon compleet worden weggestreept en je moet je als trainer aanpassen aan je eigen elftal en aan de tegenstander. It's as simple as that.

Het onderschrift onder deze video van 2 jaar geleden zegt ook genoeg: "Ajax boekte in de groepsfase van de Champions League een historische zege op FC Barcelona. Een overwinning die met de eigen filosofie en hard werken bereikt werd."

Kap nou gewoon eens met die eigen filosofie en ga realistisch voetballen. Als je een sterspeler hebt (Suarez in het jol-tijdperk, Robben, Pelle in het Feyenoord-tijdperk) dan moet je je spel daarop aanpassen om er zoveel mogelijk rendement uit te halen. Helemaal niets mis mee en gewoon slim. Als je geen goede verdedigers hebt, maak er dan 5-3-2 van, (Koeman en Van Gaal) helemaal niets mis mee. Gewoon je speelstijl aanpassen aan je eigen elftal en je tegenstander, dat is wat Ajax nodig heeft.
pi_158602986
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:14 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Het is beiden. Ik hoor in de woorden van De Boertjes en Bergkamp keer op keer te weinig de echter drang om ten koste van alles te winnen en dat nekt Ajax al een paar jaar op Europees niveau. Daarnaast moet de 'filosofie' gewoon compleet worden weggestreept en je moet je als trainer aanpassen aan je eigen elftal en aan de tegenstander. It's as simple as that.

Het onderschrift onder deze video van 2 jaar geleden zegt ook genoeg: "Ajax boekte in de groepsfase van de Champions League een historische zege op FC Barcelona. Een overwinning die met de eigen filosofie en hard werken bereikt werd."

Kap nou gewoon eens met die eigen filosofie en ga realistisch voetballen. Als je een sterspeler hebt (Suarez in het jol-tijdperk, Robben, Pelle in het Feyenoord-tijdperk) dan moet je je spel daarop aanpassen om er zoveel mogelijk rendement uit te halen. Helemaal niets mis mee en gewoon slim. Als je geen goede verdedigers hebt, maak er dan 5-3-2 van, (Koeman en Van Gaal) helemaal niets mis mee. Gewoon je speelstijl aanpassen aan je eigen elftal en je tegenstander, dat is wat Ajax nodig heeft.
Totaal mee oneens. De Boer is juist een echte winnaar. Ajax moet gewoon volgens de eigen filosofie voetballen, daar is de hele club op gebouwd, dat is waar je goed in bent. Feyenoord moet ook niet opeens voor technisch verfijnde spelers gaan of PSV voor een dominante speelstijl. Gewoon beter worden waar je al goed in bent, niet totaal het roer omgooien
  maandag 28 december 2015 @ 15:51:55 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158603296
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Totaal mee oneens. De Boer is juist een echte winnaar. Ajax moet gewoon volgens de eigen filosofie voetballen, daar is de hele club op gebouwd, dat is waar je goed in bent. Feyenoord moet ook niet opeens voor technisch verfijnde spelers gaan of PSV voor een dominante speelstijl. Gewoon beter worden waar je al goed in bent, niet totaal het roer omgooien
Het enige waar ik het wel mee eens ben is dat je moet spelen zoals je kan met de spelers voorhanden, is trouwens iets wat Cruijff ook altijd deed, hoe kan je anders Romario in je elftal hebben.
Verder gaat het systeem alleen maar om het benutten van de ruimtes.
  maandag 28 december 2015 @ 16:00:39 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158603577
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het enige waar ik het wel mee eens ben is dat je moet spelen zoals je kan met de spelers voorhanden, is trouwens iets wat Cruijff ook altijd deed, hoe kan je anders Romario in je elftal hebben.
Verder gaat het systeem alleen maar om het benutten van de ruimtes.
Volgens mij past binnen de filosofie van Ajax (en Cruijff) ook juist dat je een vast systeem moet hebben met spelers die precies weten wat er op hun plek wordt verwacht. En van die spelers moeten er een paar iets speciaals kunnen waar je de tegenstander mee verrassen kunt.

Op die manier kun je met een elftal met 8/9 modale spelers en 3/2 gasten die iets extra's kunnen, tegenstander die op papier veel beter zijn toch van de mat spelen. Dat heeft Ajax lange tijd kunnen doen de laatste jaren en daarmee hebben ze het verval van de selectie aardig lang kunnen maskeren.

Maar nu komen ze echt op een punt dat er geen spelers met wat extra capaciteiten meer zijn. En dan wordt die strijdwijze, zeker Europees, onmogelijk omdat je zelfs ploegen met op papier iets mindere spelers niet meer kunt verrassen.
  maandag 28 december 2015 @ 16:12:43 #65
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_158603897
quote:

Kwam met het geweldige idee lange ballen te gaan geven als er weer 1000x opzij werd gespeeld achterin. Stelt dus tactisch niks voor.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  maandag 28 december 2015 @ 16:32:14 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158604482
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Volgens mij past binnen de filosofie van Ajax (en Cruijff) ook juist dat je een vast systeem moet hebben met spelers die precies weten wat er op hun plek wordt verwacht. En van die spelers moeten er een paar iets speciaals kunnen waar je de tegenstander mee verrassen kunt.

Op die manier kun je met een elftal met 8/9 modale spelers en 3/2 gasten die iets extra's kunnen, tegenstander die op papier veel beter zijn toch van de mat spelen. Dat heeft Ajax lange tijd kunnen doen de laatste jaren en daarmee hebben ze het verval van de selectie aardig lang kunnen maskeren.

Maar nu komen ze echt op een punt dat er geen spelers met wat extra capaciteiten meer zijn. En dan wordt die strijdwijze, zeker Europees, onmogelijk omdat je zelfs ploegen met op papier iets mindere spelers niet meer kunt verrassen.
Toch was het bij Cruijff veel meer gebaseerd op de spelers beschikbaar dan nu het geval is
pi_158604658
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Beter had je het niet kunnen verwoorden. Dat is met name sinds 2013 pijnlijk duidelijk geworden.
  maandag 28 december 2015 @ 16:40:35 #68
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158604754
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Toch was het bij Cruijff veel meer gebaseerd op de spelers beschikbaar dan nu het geval is
Dat denk ik ook, maar de Boer handelt daar niet naar. Want juist de spelers die wat extra kunnen en niet altijd alles binnen de lijntjes kleuren, probeert hij soberder te maken.
pi_158604994
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Je hebt niet goed gelezen ;).

[..]

Frankie zegt het weer goed.

Met Viergever, Van der Hoorn en Gudelj weet je in ieder geval dat je een constant niveau haalt inderdaad, constante middelmaat _O_
  maandag 28 december 2015 @ 16:51:23 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158605074
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar de Boer handelt daar niet naar. Want juist de spelers die wat extra kunnen en niet altijd alles binnen de lijntjes kleuren, probeert hij soberder te maken.
Ik heb niet de indruk dat de Boer dat doet, hij is wel van origine verdediger en dat zie je ook wel in zijn voetbal terug maar ik geloof niet dat hij tegen El Ghazi zegt dat hij z'n mannetje niet voorbij mag, wel dat hij dat niet in zijn eigen 16 moet doen.
pi_158605156
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2015 14:54 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Zijn rol is op vakantie gaan met Frank , meer niet
:D
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 28 december 2015 @ 16:59:13 #72
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158605307
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat de Boer dat doet, hij is wel van origine verdediger en dat zie je ook wel in zijn voetbal terug maar ik geloof niet dat hij tegen El Ghazi zegt dat hij z'n mannetje niet voorbij mag, wel dat hij dat niet in zijn eigen 16 moet doen.
Toch is al diverse keren in de media geweest dat hij spelers opdraagt om soberder te spelen en acties meer te doseren. Oa Kishna en El Ghazi hebben dat door laten schemeren. Volgens mij las ik iets dergelijks zelfs al in een interview van Cerny.

Als je dat maar vaak genoeg zegt op trainingen dan worden spelers vanzelf bang om iets te proberen in de wedstrijden.

Zijn extreme obsessie met balbezit past daar prima in. Acties maken vindt de Boer prima, zolang ze lukken. Maar zelfs de beste buitenspelers gaan minimaal 1 op de 3 acties de mist in met balverlies tot gevolg. Mijn indruk is dat de Boer dat niet trekt.
  maandag 28 december 2015 @ 17:03:18 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158605426
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Toch is al diverse keren in de media geweest dat hij spelers opdraagt om soberder te spelen en acties meer te doseren. Oa Kishna en El Ghazi hebben dat door laten schemeren. Volgens mij las ik iets dergelijks zelfs al in een interview van Cerny.

Als je dat maar vaak genoeg zegt op trainingen dan worden spelers vanzelf bang om iets te proberen in de wedstrijden.

Zijn extreme obsessie met balbezit past daar prima in. Acties maken vindt de Boer prima, zolang ze lukken. Maar zelfs de beste buitenspelers gaan minimaal 1 op de 3 acties de mist in met balverlies tot gevolg. Mijn indruk is dat de Boer dat niet trekt.
Zoals ik het begrepen heb ging het hem meer om waar je die acties maakt en hoe je team staat op het moment van.
Verdedigend staat het daarom ook goed bij De Boer, aanvallend kan het allemaal beter
  maandag 28 december 2015 @ 17:07:49 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158605549
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zoals ik het begrepen heb ging het hem meer om waar je die acties maakt en hoe je team staat op het moment van.
Verdedigend staat het daarom ook goed bij De Boer, aanvallend kan het allemaal beter
Maar om aanvallend stappen te maken, zul je ook risico's moeten nemen. Dat was ook de hele discussie tussen Kishna (en zijn pizzabakker) en de Boer. Nu wil ik zeker niet de kant van Kishna kiezen, maar het kan toch niemand ontgaan dat de Boer elk risico op balbezit uitsluit.

Ja, lange ballen mogen af en toe. Simpelweg omdat je die makkelijk kunt doseren zonder dat je je verdedigende posities hoeft te verlaten. Met aanvallend opbouwspel is dat anders, dan zul je concessies moeten doen op je verdedigende spel.
  maandag 28 december 2015 @ 17:14:23 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158605769
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar om aanvallend stappen te maken, zul je ook risico's moeten nemen. Dat was ook de hele discussie tussen Kishna (en zijn pizzabakker) en de Boer. Nu wil ik zeker niet de kant van Kishna kiezen, maar het kan toch niemand ontgaan dat de Boer elk risico op balbezit uitsluit.

Ja, lange ballen mogen af en toe. Simpelweg omdat je die makkelijk kunt doseren zonder dat je je verdedigende posities hoeft te verlaten. Met aanvallend opbouwspel is dat anders, dan zul je concessies moeten doen op je verdedigende spel.
Wat ik zeg, ik heb het anders begrepen, het ging De Boer er om wanneer je de acties maakt, Kishna deed dat altijd en overal.
Lange ballen spelen is in principe ook wachten op de afvallende bal als het fout gaat wat vaak zo is, dat is met een mislukte actie ook zo, maar dan moet je die actie wel maken als er rugdekking is.
  maandag 28 december 2015 @ 17:25:24 #76
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606163
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat ik zeg, ik heb het anders begrepen, het ging De Boer er om wanneer je de acties maakt, Kishna deed dat altijd en overal.
Lange ballen spelen is in principe ook wachten op de afvallende bal als het fout gaat wat vaak zo is, dat is met een mislukte actie ook zo, maar dan moet je die actie wel maken als er rugdekking is.
Bij 4-0 voor bij de achterlijn zal de Boer het ook wel prima vinden. Ja, tenzij er een beetje een show-element in zit, want dat mag ook niet.

De Boer is de koning van het sobere spel aan het worden. Zelfs een Cerny die nauwelijks een paar maanden bij de selectie zit begint al over dat hij meer zijn acties moet doseren. El Ghazi is zelfs in het openbaar al op zijn vingers getikt. Het wordt dan steeds 'samenspel' genoemd, door de Boer en Cerny.

Mocht de Boer het zo bedoelen zoals jij beweert, dan is in ieder geval aan het spel te zien dat zijn spelers dat niet begrijpen. Dat meer focussen op 'Samenspel' van de creatieve spelers leidt namelijk alleen maar tot balletjes terug en het elimineren van elke vorm van verrassing.
pi_158606192
De Boer wil dat de buitenspelers gewoon acties maken als ze 1 tegen 1 staan. Belangrijk is dan ook dat de inspeelpass richting de buitenspeler goed is, daar ligt het ook aan.

Feit is wel dat je aanvallers onder de Boer nauwelijks progressie ziet maken, i.t.t. verdedigers en middenvelders. Nu is dat met aanvallers misschien moeilijker, maar ik vind dat wel een minder punt van de Boer (en Bergkamp).
pi_158606220
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Bij 4-0 voor bij de achterlijn zal de Boer het ook wel prima vinden. Ja, tenzij er een beetje een show-element in zit, want dat mag ook niet.
Ja dat is inderdaad zo ja. Met daarbij wel de opmerking dat Ajax eigenlijk helemaal geen spelers meer heeft die überhaupt een mannetje kunnen passeren. Ook El Ghazi niet.
  maandag 28 december 2015 @ 17:28:17 #79
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606266
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De Boer wil dat de buitenspelers gewoon acties maken als ze 1 tegen 1 staan. Belangrijk is dan ook dat de inspeelpass richting de buitenspeler goed is, daar ligt het ook aan.

Feit is wel dat je aanvallers onder de Boer nauwelijks progressie ziet maken, i.t.t. verdedigers en middenvelders. Nu is dat met aanvallers misschien moeilijker, maar ik vind dat wel een minder punt van de Boer (en Bergkamp).
Punt is ook dat je met het spel dat nu gespeeld wordt vrijwel nooit situaties creëert waarin een buitenspeler één op één komt. Als je zo traag opbouwt en de bal maar rond blijft tikken op de eigen helft, dan hebben buitenspelers vrijwel per definitie een dubbele dekking.
  maandag 28 december 2015 @ 17:29:20 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158606310
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:27 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad zo ja. Met daarbij wel de opmerking dat Ajax eigenlijk helemaal geen spelers meer heeft die überhaupt een mannetje kunnen passeren. Ook El Ghazi niet.
Dat valt wel mee, El Ghazi deed het voor zijn blessure wel en had sowieso een aardig rendement, die Younes kan het ook wel
  maandag 28 december 2015 @ 17:30:02 #81
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606336
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:27 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Cerny kan het, Youness kan het ook.

Alleen zijn het spelers die vaker zullen falen in hun poging dan een Messi of een Ronaldo. Dat is logisch, want ze zijn veel jonger en minder talentvol. Je moet incalculeren dat het 1 keer op de 5 een keer lukt.
pi_158606340
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De Boer is de koning van het sobere spel aan het worden. Zelfs een Cerny die nauwelijks een paar maanden bij de selectie zit begint al over dat hij meer zijn acties moet doseren. El Ghazi is zelfs in het openbaar al op zijn vingers getikt. Het wordt dan steeds 'samenspel' genoemd, door de Boer en Cerny.

Mocht de Boer het zo bedoelen zoals jij beweert, dan is in ieder geval aan het spel te zien dat zijn spelers dat niet begrijpen. Dat meer focussen op 'Samenspel' van de creatieve spelers leidt namelijk alleen maar tot balletjes terug en het elimineren van elke vorm van verrassing.
Je overdrijft het. Laatste wedstrijden waren wat minder en Europa natuurlijk een farce (overigens ook wat pech hier en daar), maar er zaten genoeg goede wedstrijden tussen, en er worden aantoonbaar meer kansen gecreëerd dan vorig jaar. Je staat ook niet onverdiend eerste in de Eredivisie.
pi_158606356
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, El Ghazi deed het voor zijn blessure wel en had sowieso een aardig rendement, die Younes kan het ook wel
Aardig rendement tegen de kleinere clubs, tegen de echt grote clubs hebben we hem toch nog niet zo heel veel bijzonders zien doen? En juist tegen die kleine clubjes win je ook wel zonder individuele acties, zoals we dit jaar hebben kunnen zien.
  maandag 28 december 2015 @ 17:31:14 #84
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606381
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je overdrijft het. Laatste wedstrijden waren wat minder en Europa natuurlijk een farce (overigens ook wat pech hier en daar), maar er zaten genoeg goede wedstrijden tussen, en er worden aantoonbaar meer kansen dan vorig jaar. Je staat ook niet onverdiend eerste in de Eredivisie.
Eredivisie zegt alles. Zodra een tegenstander verdedigend redelijk staat te spelen (zoals fuckin' Molde of Celtic) dan lukt ineens niets meer.
pi_158606472
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Cerny kan het, Youness kan het ook.

Alleen zijn het spelers die vaker zullen falen in hun poging dan een Messi of een Ronaldo. Dat is logisch, want ze zijn veel jonger en minder talentvol. Je moet incalculeren dat het 1 keer op de 5 een keer lukt.
Cerny moet ik nog maar zien, Youness vind ik ook geen geweldenaar. Maar goed, opzich heb je gelijk, ze moeten het gewoon proberen dan lukt het vanzelf een keer. Zo hebben Vanenburg, Van t' Schip en Overmars het ook altijd gedaan.
  maandag 28 december 2015 @ 17:33:55 #86
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606493
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:30 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Aardig rendement tegen de kleinere clubs, tegen de echt grote clubs hebben we hem toch nog niet zo heel veel bijzonders zien doen? En juist tegen die kleine clubjes win je ook wel zonder individuele acties, zoals we dit jaar hebben kunnen zien.
Precies. Die clubs in de Eredivisie houd je makkelijk op de 0 omdat ze er niets van kunnen. Dan scoor je vanzelf wel de 1-0 en ontstaan er ruimtes die je ook wel benut zonder je verdedigende stellingen te verlaten.

Behalve als een tegenstander eerst scoort, of weigert om te voetballen. Want we hebben in de laatste weken gezien dat ze in de Eredivisie nu ook wel zien hoe ze Ajax moeten bestrijden en daar gaan nog veel clubs plezier aan beleven, vermoed ik.
pi_158606511
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Punt is ook dat je met het spel dat nu gespeeld wordt vrijwel nooit situaties creëert waarin een buitenspeler één op één komt. Als je zo traag opbouwt en de bal maar rond blijft tikken op de eigen helft, dan hebben buitenspelers vrijwel per definitie een dubbele dekking.
Precies, dat is het probleem. Alleen de vraag is wel of dat ligt aan (opdrachten van) de Boer, of aan kwaliteiten van spelers. Bazoer loopt te veel met de bal, Klaassen doet het af en toe goed maar het is niet zijn specialiteit, en de problemen met Gudelj zijn bekend.
pi_158606657
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Precies. Die clubs in de Eredivisie houd je makkelijk op de 0 omdat ze er niets van kunnen. Dan scoor je vanzelf wel de 1-0 en ontstaan er ruimtes die je ook wel benut zonder je verdedigende stellingen te verlaten.

Behalve als een tegenstander eerst scoort, of weigert om te voetballen. Want we hebben in de laatste weken gezien dat ze in de Eredivisie nu ook wel zien hoe ze Ajax moeten bestrijden en daar gaan nog veel clubs plezier aan beleven, vermoed ik.
In dat geval wordt het dus een herhaling van de seizoenen 2013-2014 en 2014-2015. Eerste seizoenshelft kom je nog weg met saai spel en pak je de puntjes. Tweede seizoenshelft breek je er niet meer door heen omdat de tegenstanders er aan gewend zijn geraakt. Zou inderdaad zomaar waar kunnen zijn.
  maandag 28 december 2015 @ 17:39:04 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158606734
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:37 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

In dat geval wordt het dus een herhaling van de seizoenen 2013-2014 en 2014-2015. Eerste seizoenshelft kom je nog weg met saai spel en pak je de puntjes. Tweede seizoenshelft breek je er niet meer door heen omdat de tegenstanders er aan gewend zijn geraakt. Zou inderdaad zomaar waar kunnen zijn.
Valt wel mee hoor, je kan er gewoon kampioen mee worden
  maandag 28 december 2015 @ 17:39:09 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606741
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Precies, dat is het probleem. Alleen de vraag is wel of dat ligt aan (opdrachten van) de Boer, of aan kwaliteiten van spelers. Bazoer loopt te veel met de bal, Klaassen doet het af en toe goed maar het is niet zijn specialiteit, en de problemen met Gudelj zijn bekend.
Zoals ik eerder aangaf, het is een en-en verhaal. Volgens mij hoort in de filosofie van Ajax dat je in een hecht collectief dominant speelt, waarbij je de paar spelers die er bovenuit steken op de juiste manier in de gelegenheid stelt om de tegenstander te verrassen. Ajax was in dat spel ooit de absolute meester van de wereld.

Dat hechte collectief is er deels nog steeds, maar het is nu te veel gericht op consolideren en balbezit. Nu zijn er ook geen echte pareltjes die de tegenstander kunnen verrassen, maar het wordt ook niet bepaald geprobeerd.
pi_158606782
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is waar, maar van een kampioenschap met rond de 70 punten wordt niemand echt gelukkig. Ook veel Ajacieden niet.
  maandag 28 december 2015 @ 17:41:33 #92
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606828
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja, dat lees ik hier vaker zodra er kritiek komt. Dan wordt er weer een oneliner gestrooid over 4 titels in 5 jaar. Maar het gebrek aan progressie en het zaaddodende spel kunnen de echte supporter toch niet gelukkig stemmen?
pi_158606842
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, dat lees ik hier vaker zodra er kritiek komt. Dan wordt er weer een oneliner gestrooid over 4 titels in 5 jaar. Maar het gebrek aan progressie en het zaaddodende spel kunnen de echte supporter toch niet gelukkig stemmen?
Dat dus. Europa is veel belangrijker dan de eredivisie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 17:42:27 ]
pi_158606904
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Eredivisie zegt alles. Zodra een tegenstander verdedigend redelijk staat te spelen (zoals fuckin' Molde of Celtic) dan lukt ineens niets meer.
De meeste tegenstanders spelen verdedigend tegen Ajax hoor. En dan is het inderdaad lastiger, maar gaat het vaak genoeg ook goed. Alleen hebben we vaak een geheugen van maximaal vier wedstrijden, en dan klopt jullie theorie perfect.

Tegen Celtic en Molde zeg je. In vier van de vier wedstrijden tegen die tegenstanders creëer je meer kansen dan de tegenstander. Molde - Ajax was zelfs 4 - 19 (!) op dat gebied. Dan laat je je te veel leiden door de uitslag. Ik weet dat de volgende dooddoener dat de uitslag telt nu komt, maar kom dan niet met dat hele gelul over de Boer.
  maandag 28 december 2015 @ 17:45:19 #95
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606937
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:42 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Dat dus. Europa is veel belangrijker dan de eredivisie.
Nou ja, dat is het ook niet helemaal. Het streven zou moeten zijn om met de topclubs de weg omhoog weer in te zetten, waardoor eerst het niveau van de Eredivisie weer stijgt en je uiteindelijk ook in Europa weer een keer geen flater slaat als Nederland.
  maandag 28 december 2015 @ 17:46:37 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158606994
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben al heel lang niet tevreden maar heb mijn verwachtingen ook wel bijgesteld, er zat juist progressie in het spel dit seizoen al was het tegen Utrecht en De Graafschap weer niet best.
  maandag 28 december 2015 @ 17:46:44 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158606997
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De meeste tegenstanders spelen verdedigend tegen Ajax hoor. En dan is het inderdaad lastiger, maar gaat het vaak genoeg ook goed. Alleen hebben we vaak een geheugen van maximaal vier wedstrijden, en dan klopt jullie theorie perfect.

Tegen Celtic en Molde zeg je. In vier van de vier wedstrijden tegen die tegenstanders creëer je meer kansen dan de tegenstander. Molde - Ajax was zelfs 4 - 19 (!) op dat gebied. Dan laat je je te veel leiden door de uitslag. Ik weet dat de volgende dooddoener dat de uitslag telt nu komt, maar kom dan niet met dat hele gelul over de Boer.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen een uitgespeelde kans die je creëert door aanvallend spel waarbij spelers met een actie in de 16 komen en de zoveelste schietpoging van 20 meter door Gudelj.
  maandag 28 december 2015 @ 17:47:54 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158607059
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou ja, dat is het ook niet helemaal. Het streven zou moeten zijn om met de topclubs de weg omhoog weer in te zetten, waardoor eerst het niveau van de Eredivisie weer stijgt en je uiteindelijk ook in Europa weer een keer geen flater slaat als Nederland.
mee eens maar ik vrees dat het niet meer gaat gebeuren
  maandag 28 december 2015 @ 17:49:03 #99
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158607108
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

mee eens maar ik vrees dat het niet meer gaat gebeuren
Ik zie wel mogelijkheden. Nee, de CL winnen zal niet gebeuren, maar een stuk beter dan de afgelopen 4 jaar kan echt wel.
  maandag 28 december 2015 @ 17:53:14 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158607264
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik zie wel mogelijkheden. Nee, de CL winnen zal niet gebeuren, maar een stuk beter dan de afgelopen 4 jaar kan echt wel.
De afgelopen 4 jaar is het niveau bij de topclubs (en ook de anderen) ieder jaar gedaald, ieder jaar denk ik dat de bodem wel bereikt is maar dat blijkt dan toch niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')