Probeer het eens uit en kijk wat het resultaat isquote:Op maandag 28 december 2015 23:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jup, maar ik doelde meer op de eerste vraag. Combi van actualiteit, lef en humor gebruiken.
Ga speeddaten.quote:Op maandag 28 december 2015 23:40 schreef Deezertje het volgende:
En ja ik weet dat ik verdomme veel analyseer maar spontaan een gesprekje voeren als iemand staat te roken is al niet zo boeiend verderMeestal staren ze voor zich uit, zijn aan het bellen of kijken op hun telefoon.
Mij hoef je niet lastig te vallen als ik zit te roken. Maar ik ben dan ook een man en lelijk.quote:Op maandag 28 december 2015 23:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
lol nee. Maar ik bedoelde meer dat ik het gesprek zo voor me zie als ik met die vraag open. Toch best normaal om een aan rokend iemand te vragen rond deze tijd van het jaar? Want als je vraagt: hey, alles goed. wat brengt jou hier is ook zo afgezaagd
Vind t hebben over voornemens en stoppen met roken afgezaagder dan over t weer te hebben.quote:Op maandag 28 december 2015 23:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt, maar rond deze tijd van het jaar wel logisch? Toon je humor en lef om dat te vragen toch? Weet jij een betere manier om een gesprekje tijdens het roken (ook al rook ik niet) aan te gaan? Het over het weer hebben of plannen voor oud en nieuw is afgezaagd, bovendien kan je de vraag terugverwachten dus moet je wel een antwoord hebbenals zij heel blij antwoord: jaaa met vriendinnen op stap. En ik weet nog niet wat ik ga doen...
Kan natuurlijk een inkopper zijn maar kan ook triest overkomen.
Ik denk eigenlijk dat het weinig op prijs gesteld wordt. Je gaat ook niet aan een dik iemand vragen of ie volgend jaar wat minder eet.quote:Op maandag 28 december 2015 23:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
lol nee. Maar ik bedoelde meer dat ik het gesprek zo voor me zie als ik met die vraag open. Toch best normaal om een aan rokend iemand te vragen rond deze tijd van het jaar? Want als je vraagt: hey, alles goed. wat brengt jou hier is ook zo afgezaagd
Tja iedereen weet dat roken slecht is maar doen het toch.. al willen best veel mensen stoppen denk ik. Lastig, dit leek me wel een mooi moment om een gesprekje aan te knopen. Het weer, de feestdagen, studie etc. is al zo standaard.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het weinig op prijs gesteld wordt. Je gaat ook niet aan een dik iemand vragen of ie volgend jaar wat minder eet.
Tegen een roker zoiets zeggen is inderdaad meer sociaal geaccepteerd, maar de persoon in kwestie zit er niet echt op te wachten gok ik zo.
Tja, koetjes en kalfjes he. Werkt prima hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja iedereen weet dat roken slecht is maar doen het toch.. al willen best veel mensen stoppen denk ik. Lastig, dit leek me wel een mooi moment om een gesprekje aan te knopen. Het weer, de feestdagen, studie etc. is al zo standaard.
Dan ben je een zak hooi en heb je het niet begrepen, of ga je dat ook doen bij de oliebollenkraam... Dat is niet gezond leuk meisje.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja iedereen weet dat roken slecht is maar doen het toch.. al willen best veel mensen stoppen denk ik. Lastig, dit leek me wel een mooi moment om een gesprekje aan te knopen. Het weer, de feestdagen, studie etc. is al zo standaard.
Ik heb een hekel aan koetjes en kalfjes. 3 zinnen en dan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Tja, koetjes en kalfjes he. Werkt prima hoor.
Als je het hebt over bijv. het weer, refereer je terug naar de afgelopen tijd, en dan kan je het bijv. over El Nino hebben, en de gevolgen daarvan enz. Je kan toch wel aanvoelen of iemand daar interesse in heeft? Verzin wat.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan koetjes en kalfjes. 3 zinnen en dan?
Tsja, en dan schaapjes en lammetjes. Of het nieuws. Of de ruimte waar je je in bevindt. Of de mensen daarin.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan koetjes en kalfjes. 3 zinnen en dan?
Dat kan je net zo goed zeggen over opleidingsniveau of (g)een auto hebben. Dat is voor sommige mensen alsnog erg belangrijk. Of juist niet. Hetzelfde met bij je ouders wonen. Kan een afknapper zijn. Of juist niet.quote:Op maandag 28 december 2015 10:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor, ik zei tegen jóu dat opleidingsniveau en het hebben van een auto niet heel erg belangrijk zijn, maar dat thuis wonen bij je ouders wel echt n afknapper kan zijn.
Dus eigenlijk mogen we best stellen dat het sneu is om op Deezertje te zeiken. Hij heeft daadwerkelijk een stoornis en kan er vrij weinig aan doen dat hij reageert zoals hij reageert.quote:Op maandag 28 december 2015 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisten focussen ook veel te veel op details en zien daardoor amper het grotere geheel.
Als iemand alle welgemeende goede adviezen keer op keer negeert en dagelijks een half subforum volknalt met diarree, stoornis of niet, mag je toch hopen dat ze het op een gegeven moment maar laten na dagelijks uitgekotst te worden door de helft van de userbase. Geen wonder dat fok zo hatelijk isquote:Op dinsdag 29 december 2015 00:58 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mogen we best stellen dat het sneu is om op Deezertje te zeiken. Hij heeft daadwerkelijk een stoornis en kan er vrij weinig aan doen dat hij reageert zoals hij reageert.
Dan moet hij professionele hulp zoeken zoals hier al tig keer aangegeven is.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:58 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mogen we best stellen dat het sneu is om op Deezertje te zeiken. Hij heeft daadwerkelijk een stoornis en kan er vrij weinig aan doen dat hij reageert zoals hij reageert.
Het leuke van dit soort constateringen is dat het dus soms niet eens om de persoon zelf gaat, maar om randzaken, en dat lijkt mij per definitie weinig met liefde te maken te hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:51 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dat kan je net zo goed zeggen over opleidingsniveau of (g)een auto hebben. Dat is voor sommige mensen alsnog erg belangrijk. Of juist niet. Hetzelfde met bij je ouders wonen. Kan een afknapper zijn. Of juist niet.
Of je draait het om en geeft na de tiende keer dat iemand niks met het advies doet, gewoon geen advies meer. Het komt van twee kanten. Het is gek om te verwachten van iemand met een stoornis dat hij meteen zelfreflectie heeft en aan de slag gaat na wat aanvallende 'adviezen', terwijl hij er zelf totaal anders over denkt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 01:43 schreef Aeth het volgende:
[..]
Als iemand alle welgemeende goede adviezen keer op keer negeert en dagelijks een half subforum volknalt met diarree, stoornis of niet, mag je toch hopen dat ze het op een gegeven moment maar laten na dagelijks uitgekotst te worden door de helft van de userbase. Geen wonder dat fok zo hatelijk is.
Maar hij ziet het zelf overduidelijk anders, dus waarom verwacht je van hem dat hij het inziet of überhaupt professionele hulp gaat zoeken?quote:Op dinsdag 29 december 2015 06:22 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan moet hij professionele hulp zoeken zoals hier al tig keer aangegeven is.
meteen zelf reflectie, wat aanvallende adviezen. Dit loopt al meer dan een jaar op deze manier.quote:Op dinsdag 29 december 2015 06:54 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Of je draait het om en geeft na de tiende keer dat iemand niks met het advies doet, gewoon geen advies meer. Het komt van twee kanten. Het is gek om te verwachten van iemand met een stoornis dat hij meteen zelfreflectie heeft en aan de slag gaat na wat aanvallende 'adviezen', terwijl hij er zelf totaal anders over denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |