SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
My friends all drive horses![]()
Bert Heerink heeft hem ook in het Nederlands gecovertquote:Op zondag 27 december 2015 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
De versie van Marco hebben we net gehad.Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Natuurlijk speelde hij daarin. Hij bestaat er voor de helft uit.quote:Op zondag 27 december 2015 15:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Of course. Marcel heeft ook gespeeld in Hair. Die hebben wij ook gezien.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Volgend uur het ultieme Duitse genotsnummer.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De ROMANTIEK[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ja, nog een keer Rob, kom je weer niet uitWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Wat een onzin.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Och die, die klink altijd zo vreselijk fout.quote:Op zondag 27 december 2015 15:39 schreef Mani89 het volgende:
Volgend uur het ultieme Duitse genotsnummer.![]()
Ander nummer...quote:Op zondag 27 december 2015 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
De versie van Marco hebben we net gehad."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja dat dacht ik ook al eerderquote:Op zondag 27 december 2015 15:40 schreef PippenScottie het volgende:
Zo snap ik dat ze drie uur extra nodig hebben...![]()
![]()
Doet-ie zodat Bert Wouter niet teveel kan lullen, denk ik.quote:Op zondag 27 december 2015 15:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, nog een keer Rob, kom je weer niet uit
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
stenders is een prima DJ maar niet voor de Top 2000.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik heb wel een zwak voor dit nummerWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Waarom nie?quote:Op zondag 27 december 2015 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
stenders is een prima DJ maar niet voor de Top 2000.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ich bin wie du?quote:Op zondag 27 december 2015 15:39 schreef Mani89 het volgende:
Volgend uur het ultieme Duitse genotsnummer.![]()
Ik zat al te zoeken wat voor sprong dit nummer in '01 gemaakt moet hebben. Maar is pas sinds 2006 aanwezig."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Is best een lekker Eagle - nummer iddquote:Op zondag 27 december 2015 15:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb wel een zwak voor dit nummer![]()
OuwelullenrockThe ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Dit soort dingen moet je niet doen tijdens de Top.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik zie niet echt in waarom niet maar ok.quote:Op zondag 27 december 2015 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je niet doen tijdens de Top.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik vind het wel wat hebben, non stop muziek is ook maar gewoon muziekquote:Op zondag 27 december 2015 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je niet doen tijdens de Top.![]()
Het gaat om de muziek, niet om de DJ.quote:Op zondag 27 december 2015 15:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in waarom niet maar ok.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mwah ik kan hem toch wel goed pruimen. Jammer dat ik tot nu toe niks van Gerard Ekdom heb meegekregen. Is me nog een beetje te vroeg in het weekend.quote:Op zondag 27 december 2015 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
stenders is een prima DJ maar niet voor de Top 2000.![]()
Er moet ook gelachen worden.quote:Op zondag 27 december 2015 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gaat om de muziek, niet om de DJ.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ja, het hoeft toch ook niet zo te zijn dat men heel droog het lijstje gewoon afwerkt en verder niets.quote:Op zondag 27 december 2015 15:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in waarom niet maar ok."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Elfletterig, ga eens van mexi's account afWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Dit inderdaad, dat kan ik zelf ook wel. Het voegt wel wat toe in mijn ogen dat er af en toe wat berichtjes en geluidsopnames worden afgespeeld.quote:Op zondag 27 december 2015 15:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, het hoeft toch ook niet zo te zijn dat men heel droog het lijstje gewoon afwerkt en verder niets.![]()
prima nummerquote:Op zondag 27 december 2015 15:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb wel een zwak voor dit nummerI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Beter dan bijna elk liedje van de Eagles (want die hebben Last Resort en Witchy Woman)quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ook niet, Morgenochtend wel vroeg op dus dan kan ik het wel luisterenquote:Op zondag 27 december 2015 15:44 schreef miep63 het volgende:
[..]
Mwah ik kan hem toch wel goed pruimen. Jammer dat ik tot nu toe niks van Gerard Ekdom heb meegekregen. Is me nog een beetje te vroeg in het weekend.Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Willie Nelson
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Hoe je als man je relatie ook verneukt, ik vind dat als je dit liedje voor je vriendin/vrouw zingt je automatisch een tweede kans moet krijgen.My friends all drive horses![]()
De beste versie.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh ik zou mijn man dan uitlachen en in zijn ballen trappen maar ok.quote:Op zondag 27 december 2015 15:48 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe je als man je relatie ook verneukt, ik vind dat als je dit liedje voor je vriendin/vrouw zingt je automatisch een tweede kans moet krijgen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 15:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Natuurlijk speelde hij daarin. Hij bestaat er voor de helft uit.
Make love, not war ☮![]()
Telkens weerquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Willy Nelson leeft nog toch?I love music |Ajax forever
Deze was nog niet gemaakt he:
Ik geloof niet dat dit Elvis.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Eens al heb ik een zwak voor de versie van de pet shop boysquote:Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
quote:
82 alweer."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Gelukkig ben jij er nog.quote:Op zondag 27 december 2015 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze was nog niet gemaakt he:
Ik geloof niet dat dit Elvis.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
1705, een keertje in de nacht geweestquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Fijne BG's dit."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Staat NY Mining Disaster er eigenlijk in?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
In 2012 eruit gelazerd.quote:Op zondag 27 december 2015 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Staat NY Mining Disaster er eigenlijk in?"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
You should be dancing staat er niet eens in
I love music |Ajax forever
Pfoe, volgend jaar maar een proteststem op gooien.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die mis ik liever dan NYMD.quote:Op zondag 27 december 2015 15:54 schreef peaceman het volgende:
You should be dancing staat er niet eens in[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
1283 Close To You Michael Prins![]()
![]()
1282 Verdammt, Ich Lieb' Dich Matthias Reim![]()
1281 Geronimo Sheppard![]()
1280 The Hardest Part Coldplay![]()
1279 Family Portrait Pink![]()
1278 Easy Lover Phil Collins & Philip Bailey![]()
1277 Sir Duke Stevie Wonder![]()
1276 Stranger In Moscow Michael Jackson![]()
1275 Angel Of Harlem U2![]()
1274 Don't Bring Me Down Electric Light Orchestra![]()
![]()
![]()
1273 Mandy Barry Manilow![]()
1272 You Make Me Feel Like A Natural Woman Aretha Franklin
Weinig echte toppers, maar ook weinig door de ondergrens en veel in de basis goede liedjes.quote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
1279 Family Portrait Pink
![]()
1276 Stranger In Moscow Michael Jackson
1273 Mandy Barry Manilow
1272 You Make Me Feel Like A Natural Woman Aretha Franklin![]()
![]()
1283 Close To You Michael Prins
![]()
1275 Angel Of Harlem U2
![]()
![]()
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
The Beatles, ik dacht dat die gestopt waren?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heb echt een zwak voor het nummer op 1283I love music |Ajax forever
Snap echt niet dat Coldplay mensen aanspreekt met die wanstaltige muzikale depressiesThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Ik dacht dat de helft al dood wasquote:Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
The Beatles, ik dacht dat die gestopt waren?![]()
![]()
Ik niet, veel saaier heb je ze nietquote:Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef peaceman het volgende:
Heb echt een zwak voor het nummer op 1283
For you, there'll be no more crying.
¿En serio?quote:
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Neuh..quote:Op zondag 27 december 2015 16:00 schreef datismijnmening het volgende:
En ga jij naar de Beatles Peace?I love music |Ajax forever
Saai? Gevoelig is de juiste uitdrukkingquote:Op zondag 27 december 2015 16:00 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Ik niet, veel saaier heb je ze niet
Kan er helaas niks meequote:Op zondag 27 december 2015 16:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Saai? Gevoelig is de juiste uitdrukkingFor you, there'll be no more crying.
Dat denk ik ook wel.quote:
in mijn dromen wel...quote:Op zondag 27 december 2015 16:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je hebt ze al een keer gezien zekerI love music |Ajax forever
Roep effe als ik mijn oordeel moet geven over 1283[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ze hadden alleen geen drummer...quote:I love music |Ajax forever
quote:Op zondag 27 december 2015 16:02 schreef Persefoneia het volgende:
Dat nummer van U2 gaat toch over iemand? Een blueszangeres?
Billie Holiday.
spuw je gal maar.quote:Op zondag 27 december 2015 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roep effe als ik mijn oordeel moet geven over 1283I love music |Ajax forever
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Roepquote:Op zondag 27 december 2015 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roep effe als ik mijn oordeel moet geven over 1283For you, there'll be no more crying.
Is het het eerste liedje van t uur?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |