abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158561145
Helaas gaat het soms, na een positieve test, na een mooie echo, of soms nog wel veel later in de zwangerschap mis. In dit topic kan je je verhalen, je ervaringen en eventuele vragen kwijt.

Hier weer verder na Zwanger... en dan gaat het mis #20...
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158561223
Dikke knuffel en :* JM, lijkt me heel bizar zo.
  zondag 27 december 2015 @ 08:26:10 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158561314
:*.
KuikenGuppy
  zondag 27 december 2015 @ 08:30:18 #4
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_158561327
JM :*
pi_158561333
pi_158561787
  zondag 27 december 2015 @ 09:59:14 #7
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158561919
Sterkte JM en gezin.
If you can dream it, you can do it...
pi_158562276
JM, wat 'fijn' dat het vruchtje toch vanzelf af is gekomen en dat jullie het in alle rust samen hebben kunnen doen. Heftig, maar ik hoop dat je een goed gevoel overhoudt aan hoe demiskraam is verlopen. bij mij maakte het in ieder geval wel verschil hoop dat je samen met J nog even in je cocon kunt kruipen :*

Burdie, goed te lezen dat je cyclus weer op gang is. Kan me indenken dat dat een hele opluchting is na je ervaring de vorige keer.

Hier met kerst ook weer meer teruggedacht aan mijn miskramen. Bij m'n derde zwangerschap was ik (voorlopig) uitgerekend op tweede kerstdag/man z'n verjaardag. Het blijft aanwezig, maar het gevoel verandert.
  zondag 27 december 2015 @ 12:01:51 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158563813
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 10:31 schreef Kursor het volgende:
Het blijft aanwezig, maar het gevoel verandert.
Ja dit klopt inderdaad :).
Ik denk ook nog wel eens terug aan mijn eerste mk, en zeker zo met kerst. Maar feit is wel dat als dat niet was gebeurd, we nu niet kuiken hadden. Dus het is goed zo ;).

Tmi in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_158576493
Burdie, dat is nog ff lekker idd :X Hoop dat het nu klaar is :*

Gaat goed nu, we zijn opgelucht dat het zo gegaan is. Lichamelijk komt alles weer tot rust, dat is ook fijn. Vk ook nog gesproken, die sprak haar bewondering uit voor hoe we het gedaan hebben; geduldig en met vertrouwen en samen.
pi_158579560
Herkenbaar Kursor, ik denk ook soms nog terug aan (vooral de eerste) miskraam. Af en toe lees ik het topic hier terug en dan kan ik me nog goed terughalen hoe het ook alweer voelde.. Maar het voelt heel anders inderdaad, ik vond toen de onzekerheid OF er ooit nog een gezond kindje komt zo naar, voor mijn gevoel faalde ik in vrouw zijn en nu heb ik Eva, het scherpe daarvan is weg.

JM, wat klinkt het goed zoals jullie het samen doen. Het is fijn dat het natuurlijk is gegaan voor jullie.

Burdie, ik hoop dat het nu echt voorbij is! Wel rot dat het allemaal toch best een tijd duurde..
E.
  zondag 27 december 2015 @ 23:43:19 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158589474
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:09 schreef JufMariska het volgende:
Burdie, dat is nog ff lekker idd :X Hoop dat het nu klaar is :*

Gaat goed nu, we zijn opgelucht dat het zo gegaan is. Lichamelijk komt alles weer tot rust, dat is ook fijn. Vk ook nog gesproken, die sprak haar bewondering uit voor hoe we het gedaan hebben; geduldig en met vertrouwen en samen.
Je klinkt er heel rustig en berustend over, klopt dat?
En volgens mij hebben jullie veel aan elkaar, mooi om te lezen O+ :*.
KuikenGuppy
pi_158590228
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:36 schreef .Sparkling. het volgende:
Herkenbaar Kursor, ik denk ook soms nog terug aan (vooral de eerste) miskraam. Af en toe lees ik het topic hier terug en dan kan ik me nog goed terughalen hoe het ook alweer voelde.. Maar het voelt heel anders inderdaad, ik vond toen de onzekerheid OF er ooit nog een gezond kindje komt zo naar, voor mijn gevoel faalde ik in vrouw zijn en nu heb ik Eva, het scherpe daarvan is weg.

Dit is zo herkenbaar. Een kerst zonder kind of zwangere buik gevierd en de onzekerheid van of dat ooit nog wel gaat komen, vind ik echt verschrikkelijk ;( Mensen roepen snel dat het wel goed komt en dat is super lief bedoeld, maar helemaal niemand kan mij dat garanderen. Het zou echt mijn ergste nachtmerrie zijn als wij geen kindje mogen krijgen.

JufMariska :* Je "klinkt" inderdaad erg rustig. Fijn dat het nu achter de rug is en je lichaam rustiger wordt.

Burdie, tmi onder de spoiler :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158590456
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 00:08 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Dit is zo herkenbaar. Een kerst zonder kind of zwangere buik gevierd en de onzekerheid van of dat ooit nog wel gaat komen, vind ik echt verschrikkelijk ;( Mensen roepen snel dat het wel goed komt en dat is super lief bedoeld, maar helemaal niemand kan mij dat garanderen. Het zou echt mijn ergste nachtmerrie zijn als wij geen kindje mogen krijgen.
:*
Dat is ook waardeloos. Ik weet dat je er niks aan hebt nog maar na twee miskramen was ik zo bang dat het ons niet zou lukken. Ik heb een dochter die in mei alweer drie wordt gekregen daarna.
En ik hoop dat jij, en alle anderen, over een tijdje hetzelfde succesverhaal aan de volgende kan vertellen en dat de lijst succesverhalen oneindig lang wordt :*
E.
pi_158593093
JM heel veel sterkte

Burdie fijn dat het nu echt klaar lijkt te zijn

Heel veel sterkte allemaal :*
pi_158593281
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je klinkt er heel rustig en berustend over, klopt dat?
En volgens mij hebben jullie veel aan elkaar, mooi om te lezen O+ :*.
Ja, dat klopt wel :) Natuurlijk zijn we ook verdrietig over dit kindje dat zo welkom was, maar de rust is heel duidelijk aanwezig. Ik ben heel blij dat we het geduld hebben gehad en kunnen hebben (niet gehinderd door werk of andere omstandigheden) om het natuurlijk op gang te laten komen, en ook dat het zo rustig is gegaan. En wederom intens gelukkig met mijn lief, met wie ik ook dit samen heb gedaan O+

Edit: boh, naweeën }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door JufMariska op 28-12-2015 22:14:30 ]
pi_158645356
Goffer ;(
SPOILER
pi_158645444
Oh JM :* Kan dat betekenen dat er iets achter is gebleven?
pi_158645569
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:31 schreef L-E het volgende:
Oh JM :* Kan dat betekenen dat er iets achter is gebleven?
Op zich hebben we kunnen zien dat de mk compleet was, maar wellicht een (te) heftige reactie op (achterblijvende?) stolsels oid, ik weet het ook niet precies. Ik ben in het algemeen vreselijk panisch over medische dingen, dus dat helpt niet :{
pi_158645878
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:33 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Op zich hebben we kunnen zien dat de mk compleet was, maar wellicht een (te) heftige reactie op (achterblijvende?) stolsels oid, ik weet het ook niet precies. Ik ben in het algemeen vreselijk panisch over medische dingen, dus dat helpt niet :{
Snap ik :* Is je lief thuis, voor kalmte ende troost?
pi_158645953
Wat naar, ik hoop dat het snel stopt. :*
pi_158645971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Snap ik :* Is je lief thuis, voor kalmte ende troost?
Yup, gelukkig wel. En uk ligt net in bed.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:16:06 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_158647323
Lieve JM, ik had hier nog niet op je gereageerd maar ik wil even zeggen dat ik regelmatig aan je denk en dat ik bewondering heb voor de manier waarop jij / jullie hier mee om gaan. Jullie zijn heel sterk samen, koester dat :*
En daarnaast hoop ik echt dat het bloeden snel stopt. Het is emotioneel allemaal al beladen genoeg.
disclaimer
pi_158648426
Uurtje verder en het is allemaal weer wat rustiger gelukkig. Niet over, maar wel veel minder al.
SPOILER
SQ, dankjewel :*
pi_158648681
Gets JM wat vervelend allemaal nog even als staartje.
Hoop dat het minderworden je wat rustiger maakt.
Dikke :* voor jou en J
pi_158648833
Och lieve JM, wat een schrik nog zo. Gelukkig wordt het minder en ben je bij je grote steun. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:16:45 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158649656
JM wat schrikken joh... Gelukkig dat het al minder is, misschien ook een teken van je lichaam om nog even rustig aan te doen?
Fijn dat jullie samen zijn, dikke :*.
KuikenGuppy
pi_158652216
JM wat een schrik. :*
pi_158652301
pi_158652343
Oeh JM ik kan me voorstellen dat je zo schrok .. misschien toch een teken dat je ook echt even rustig aan moet doen? :* .. Tis niet niks meid :*
pi_158654362
:* JM!
pi_158663309
Dankjulliewel weer :@
Het is veel beter nu, in de loop van de nacht steeds rustiger en vanmorgen bijna geen bloed meer. Nog wel rustig aan vandaag, J regelt dat hij vanavond vrij is zodat ik dan niet alleen de avondspits met Luc hoef te doen
pi_158663337
Oh bah, jm. Hopelijk blijft het nu rustig.

En niet alleen vandaag rustig aan schat. Maak daar maar een paar dagen van. Je lichaam is met iets groots bezig, geef het daar de tijd en de rust voor! Dus geen kasten in elkaar zetten he ;) Benen omhoog, thee en chocolade en je laten knuffelen :*
  woensdag 30 december 2015 @ 08:09:50 #34
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158663420
JM doe alsjeblieft rustig aan en neem de tijd om lichamelijk en geestelijk te herstellen :*
  donderdag 31 december 2015 @ 10:49:16 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158705223
Ben ik weer ...vannacht begon het bloeden. Had er al een slecht gevoel over. Mijn streepjes waren zo licht. Voel me vooral zo onzeker, wat is er steeds mis? En hoe weet ik dit keer of alles goed gaat, of alles eruit is, etc.

Vanavond gasten, dus de hele dag een blij gezicht trekken. Zo moeilijk, ik wil het liefst de hele dag in bed liggen :(
  Moderator donderdag 31 december 2015 @ 11:07:07 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158705593
Och Aventura wat verdrietig ;( ik snap heel goed dat je onder de wol wil kruipen maar waarschijnlijk is afleiding juist goed en wordt het een leuke avond. Kun je er met het bezoek over praten? Sterkte en ik hoop dat 2016 een beter jaar wordt :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_158705710
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:49 schreef Aventura het volgende:
Ben ik weer ...vannacht begon het bloeden. Had er al een slecht gevoel over. Mijn streepjes waren zo licht. Voel me vooral zo onzeker, wat is er steeds mis? En hoe weet ik dit keer of alles goed gaat, of alles eruit is, etc.

Vanavond gasten, dus de hele dag een blij gezicht trekken. Zo moeilijk, ik wil het liefst de hele dag in bed liggen :(
Verdomme! Wat kut zeg! Kan je niet overdag even lekker niks doen, zodat je vanavond misschien klaar bent voor bezoek?

Hier had ik overigens een tijd na m'n 9-weken miskraam hetzelfde, een duidelijke maar lichte positieve teststreep, die maar niet donkerder werd. Dat ging toen mis met precies 5 weken. Ik heb toen wel gedacht dat ik misschien er nog fysiek nog niet klaar voor was, dat het nog niet kon oid. Maar bij jou zit er natuurlijk iets meer tijd tussen. Voor mij was het na die heel vroege miskraam een ronde later écht raak. Ik hoop het zo voor je!
pi_158705830
Ach aventura wat naar. Sterkte!

En in bed liggen de hele dag-ik zou zeggen waarom niet? Volgend jaar is het weer nieuwjaar! Dan hopelijk met piepklein babytje in je armen :*
  donderdag 31 december 2015 @ 11:36:41 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158706432
Aventura, wat verdrietig ;(
Sterkte!

En kun je die gasten niet afzeggen? Ze zouden het best begrijpen denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 31 december 2015 @ 12:24:21 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158708045
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:12 schreef Svane het volgende:

[..]

Verdomme! Wat kut zeg! Kan je niet overdag even lekker niks doen, zodat je vanavond misschien klaar bent voor bezoek?

Hier had ik overigens een tijd na m'n 9-weken miskraam hetzelfde, een duidelijke maar lichte positieve teststreep, die maar niet donkerder werd. Dat ging toen mis met precies 5 weken. Ik heb toen wel gedacht dat ik misschien er nog fysiek nog niet klaar voor was, dat het nog niet kon oid. Maar bij jou zit er natuurlijk iets meer tijd tussen. Voor mij was het na die heel vroege miskraam een ronde later écht raak. Ik hoop het zo voor je!
dat scenario ga ik ook volgen, oke? :P

Gaat al weer een beetje. Waarschijnlijk kan mijn lichaam het zelf opruimen nu. En ja ik bekijk het ook positief: twee keer zwanger in een half jaar - op mijn leeftijd. Dat is niet ongunstig. Het moet dan toch een keer goed gaan? Waarbij ik me ook realiseer dat op mijn leeftijd miskramen ook vaker voorkomen. Dus dan 'hoort' het er ook wel bij.

We gaan bezoek niet afbellen. De afleiding is toch wel fijn. Ik ga lekker voor ze koken. En ik ga lekker een borrel nemen op het nieuwe jaar! Nieuwe kansen. Dankjullie, jullie zijn lief :)
pi_158711054
Aventura :* Sterkte!
  donderdag 31 december 2015 @ 14:06:01 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158711446
Aventura, wat stom... -O- ;(.
Visite kan idd wel een fijne afleiding zijn, kan/ga/wil je het met ze delen? :*.
KuikenGuppy
pi_158712998
Ellendig Aventura.
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik heb op 36/37 jarige leeftijd 3 miskramen gehad. De laatste ook op 31 december.
Gelukkig was ik begin april dat jaar daarop weer zwanger en bleef die wel zitten.
pi_158717126
He jemig zeg, wat oneerlijk zeg Aventura! :(

Je "klinkt" in je 2e post al rustiger en positiever. Knap hoor, want het is gewoon even flink kut. Ik gun het je zo!
Ik hoop dat de visite vandaag inderdaad fijne afleiding brengt! Dikke :*
  donderdag 31 december 2015 @ 16:41:24 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158717130
Ben 37 ...
Gelukkig lukte het later toch, Lily.

Ik weet nog niet of ik het deel met het bezoek. Het zit denk ik niet echt in hin brlevingswereld als bewust kindervrij koppel.
pi_158717271
Sterkte, Aventura!! Het lijkt me heel naar en wat timing betreft is het gewoon ook rot. Hopelijk in het nieuwe jaar wel een goedverlopende zwangerschap!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158717778
Sterkte Aventura! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158717904
Oh wat vervelend zeg Aventura! Zeker om het jaar ook zo af te sluiten ;(

Hopelijk brengt 2016 jullie nog een zwangerschap met mooie afloop na 9 maanden.

Ik hoop dat je ondanks dit verdriet vanavond nog een beetje een fijne avond kunt hebben met wat afleiding. :*

En voor iedereen natuurlijk een prachtig 2016 waarin liefde, geluk en gezondheid centraal zal staan! :*
pi_158721813
Verdorie Aventura -O- sterkte!
pi_158721903
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 16:41 schreef Aventura het volgende:
Ben 37 ...
Gelukkig lukte het later toch, Lily.

Ik weet nog niet of ik het deel met het bezoek. Het zit denk ik niet echt in hin brlevingswereld als bewust kindervrij koppel.
Ik klikte dit topic per ongeluk open.

Hier een bewust kindvrij persoon. Maar vrienden met verdriet zijn vrienden met verdriet. Ongeacht de oorzaak is daar altijd ruimte voor. Heb ik helaas ook van dichtbij mee moeten maken.

Sterkte :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_158731726
Sterkte Aventura :*
  vrijdag 1 januari 2016 @ 10:24:55 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158731777
Dankjullie :) Heb het uiteindelijk niet verteld, maar dat is oke. Was toch wel leuk gister: beter dan balend op de bank zitten. Lichamelijk voel ik me of ik ongesteld ben. Ik vraag me eigenlijk af wat ik nog kan verwachten. Verlies wel bloed, maandverbandjes vol, maar geen doorlekhoeveelheden en geen stolsels. Wat zou je moeten zien bij 4w5d? Het lijkt zelfs al te minderen. En moet ik dit met de huisarts bespreken of niet? Ik was niet van plan om zorg in te schakelen verder, maar ik weet niet wat hier normaal in is. Volgens mij is dit in feite een late menstruatie en niet veel spannender dan dat. Lichamelijk dan ...
pi_158731823
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 10:24 schreef Aventura het volgende:
Dankjullie :) Heb het uiteindelijk niet verteld, maar dat is oke. Was toch wel leuk gister: beter dan balend op de bank zitten. Lichamelijk voel ik me of ik ongesteld ben. Ik vraag me eigenlijk af wat ik nog kan verwachten. Verlies wel bloed, maandverbandjes vol, maar geen doorlekhoeveelheden en geen stolsels. Wat zou je moeten zien bij 4w5d? Het lijkt zelfs al te minderen. En moet ik dit met de huisarts bespreken of niet? Ik was niet van plan om zorg in te schakelen verder, maar ik weet niet wat hier normaal in is. Volgens mij is dit in feite een late menstruatie en niet veel spannender dan dat. Lichamelijk dan ...
Bij mij op die termijn was het een stevige menstruatie, zeker meer dan normaal, maar niet bizar ofzo. Vond het vooral jammer dat tampons niet mochten haha. Was ook na een dag of 6 over. Als je je goed voelt, hoef je niemand in te schakelen. Wel bij een volgende zwangerschap nog even bij VK deze vroege miskraam ook nog even noemen.
pi_158731978
Ach aventura wat een naar bericht -O-
Had zo gehoopt op een mooie plakker voor jullie.

Ik weet niet precies hoe ver ik in augustus was maar een week na de positieve test begon bij mij het bloeden. Ik verloor wel stolsels en erg veel bloed. Maar ik denken ook dat ieder lichaam weer anders is.
Bij mij was het net als bij svane na een dag of 6 over.
Fijn om te lezen dat je toch nog een leuke avond heb gehad. Leuke afleiding is altijd fijn
  vrijdag 1 januari 2016 @ 10:52:48 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_158732011
Aventura, mijn vroege miskraam met 5.5 was heel mild, als een normale menstruatie. Ik menstrueer zelden heel heftig, mijne zijn altijd volgens het boekje. Dus het kan heel prima. Sterkte :* en hopelijk een mooie zwangerschap voor jou in 2016!
disclaimer
  vrijdag 1 januari 2016 @ 11:07:53 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158732145
Dank voor jullie reacties weer! Ik ga het gewoon aankijken.

Zometeen een strandwandeling maken met 6 vrienden + man en zoontje, lekker lunchen ...het leven is óok echt goed :)
  vrijdag 1 januari 2016 @ 11:43:42 #57
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158732452
Aventura :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158737649
Herkenbaar Aventura. Vorig jaar In 2014 een vroege miskraam (4,5 week) gehad en dat was qua bloeding een menstruatie en dat heeft denk ik een dag of 4/5 geduurd.

Ik wens jou een heel gelukkig en vruchtbaar jaar toe :*

quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:05 schreef Lingue het volgende:

En voor iedereen natuurlijk een prachtig 2016 waarin liefde, geluk en gezondheid centraal zal staan! :*
Voor jou ook Lingue :* en voor alle anderen natuurlijk ook!
pi_158739670
Heb het zelf onlangs 2x (vroege MK) meegemaakt, ben nu 39 en snap je gevoel wat betreft je leeftijd.
Toen ik eind 36 was had ik een miskraam rond 7/8 weken en meteen erna was ik zwanger.
Het kan dus wel... maar dat zijn lege woorden weet ik.
Hou je haaks :* en pm staat voor je open mocht je er behoefte aan hebben.
pi_158743570
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 17:18 schreef BlueEyes het volgende:
Heb het zelf onlangs 2x (vroege MK) meegemaakt, ben nu 39 en snap je gevoel wat betreft je leeftijd.
Toen ik eind 36 was had ik een miskraam rond 7/8 weken en meteen erna was ik zwanger.
Het kan dus wel... maar dat zijn lege woorden weet ik.
Hou je haaks :* en pm staat voor je open mocht je er behoefte aan hebben.
Dat wist ik helemaal niet! Wat onwijs balen! Vooral 2x, dat is echt akelig.
Hopelijk snel een 3x is scheepsrechtje!

(En jaaaaaa ik zag de pm met je zoon met het koffertje, wat onwijs leuk! En hij is zo knap!)
pi_158744384
Lieve JM wat een schrik nog! Hopelijk is het nu echt klaar :*

En Aventura :* .
♥ J & S
pi_158746026
Tnx Klap! Hoe gaat het met jou intussen?

Och Blue, jij ook al -O- 2x... Pfff.. :*
pi_158746861
Blue :*
pi_158747328
Blue dat heb ik even gemist :*
pi_158760305
Blue! :*

Het gaat wel goed, ik voel me nu wel ergens een soort van leeg ofzo? Niet zo zeer in mijn buik maar in mijn hoofd, heel gek iig.

En met jou nu JM?
♥ J & S
pi_158791309
Lichamelijk echt steeds rustiger, geestelijk nog wel lastige momenten. We realiseren ons wel dagelijks wat er is gebeurd, maar dat zal de komende tijd wel rustiger worden denk ik.

Klap, lijkt me niet heel gek hoor, best logisch toch? :*
pi_158849096
Leeg in je hoofd klinkt herkenbaar.
Dacht ik dat het (geestelijk) beter met mij ging. kreeg ik vandaag weer een klap omdat iemand je verteld dat ze zwanger is (en uitgerekend is op jouw datum!). Ik kan dat nog niet helemaal hebben, merk ik. Herkennen jullie dat?

Sterkte voor de anderen waarbij het mis ging!
  dinsdag 5 januari 2016 @ 17:03:20 #68
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_158851024
Zeker herkenbaar Fleurr :*

+ voor alle dames hier :*
pi_158851094
Heel herkenbaar Fleurr.. Zelfs hier op het forum :@
pi_158852024
BlueEyes, jij ook al! Wat verdrietig! Sterkte voor jou :*

Heel herkenbaar hoor Fleurr. Eigenlijk alle zwangeren zijn even een pijnlijk momentje. Als ik even tijd heb om er aan te wennen, dan is het wel weer okay. Zulke jaloerse gevoelens heb ik echt nog nooit in mijn leven gehad en ik vind het verschrikkelijk :X
pi_158865268
Meiden toch, lastig he?

Bij ons begint het idee te wennen dat in juli er geen kindje komt.
Dat is eigenlijk het enige dat lastig is. Je plannen gaan niet door. Het was zo'n mooi plaatje O+
Maar goed, beetje flauw om achteraf te zeggen, maar ik had stevige twijfels sinds een week of 2. Wellicht omdat ik ook zo nu en dan krampen heb, die ik toch niet helemaal kon verklaren met darmkrampen.
Hopen dat mijn lijf het snel oppakt. Hoe lang gebben jullie afgewacht?

:* voor iedereen die het nodig heeft
pi_158865334
Bij mij kwam het na 12-13 dagen op gang.
Gek he, plannen weer aanpassen... :*
pi_158865459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:05 schreef JufMariska het volgende:
Heel herkenbaar Fleurr.. Zelfs hier op het forum :@
Logisch hoor, ik herken het. Ik had de SEO van Koen op de uitgerekende datum van mijn miskraam/missed abortion en dat voelde mooi en raar tegelijkertijd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_158865506
Ik kreeg gister een aanvraag voor bruiloft op mijn niet-meer-UD.. Fijn, maar ook even slikken :{
pi_158865825
Dat kan ik me indenken.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 6 januari 2016 @ 09:15:29 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158865887
Ja, voor anderen is het natuurlijk gewoon 'maar' een datum... Ga je 'm aannemen Juf?

Thee, jou had ik hier ook niet willen zien ;( :*.

Ik heb twee weken gewacht, maar het was ws al rond 5 weken mis gegaan, dus er gebeurde al twee weken niks toen we er achter kwamen.
KuikenGuppy
pi_158866634
Denk dat niemand hier wil zijn burd ;) maar kan er weinig aan veranderen. Waarschijnlijk is het bij mij 1,5 week geleden misgegaan. Geen idee hoe lang ik wil afwachten, maar kan me voorstellen dat je na 2 weken wel vooruitgang wilt zien.
Bedoel, je kan niet verder en mede hierdoor weet ik wel dat een derde zeer gewenst is.

Iedereen is wel lief. Verloskundige belde gisteren nog hoe het ging. Goed met een vriendin kunnen praten.
pi_158866650
Lieve meiden, even een vraagje waar jullie waarschijnlijk beter antwoord op kunnen geven dan in de andere topics:

SPOILER
pi_158867619
Ik ga 'm zeker aannemen, ik O+ bruiloften, deze is in Alkmaar enneh... I kinda need the money ;)

Dyre
SPOILER
pi_158867801
Dyre,

SPOILER
pi_158868156
Bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan :Y

Stilzwijgen wil ik het absoluut niet, en ook niet voor haar beslissen wat ze wel of niet op prijs stelt.

Maar ik wil haar ook niet kwetsen door haar er (onnodig) mee te confronteren. Maarja, ze wordt er natuurlijk dag in dag uit zelf al mee geconfronteerd...
Dus ik ga een mooie kaart voor haar kopen en laten weten dat er aan haar gedacht wordt.
(en dan nog bedenken wat je in hemelsnaam kan schrijven)
pi_158878214
Dat er aan haar gedacht wordt. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158878222
En ik denk ook dat een kaartje anders is als mensen echt onder ogen komen. De confrontatie is dan minder heftig misschien.

Sterkte voor iedereen. Het blijft verdrietig om het topic steeds weer boven te zien komen. Maar tegelijkertijd ook fijn dat er een plek is waar mensen elkaar begrijpen en steun aan elkaar hebben.
pi_158879850
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:06 schreef Dyre het volgende:
Lieve meiden, even een vraagje waar jullie waarschijnlijk beter antwoord op kunnen geven dan in de andere topics:

SPOILER
Een lieve collega van mij heeft drie miskramen gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik heb steeds een kaartje of berichtje gestuurd dat ik het heel erg verdrietig vond, en aan haar dacht. Dat viel wel goed, terwijl ze er verder toen nog weinig over praatte (inmiddels wel meer).

Ik zou gewoon een kaartje sturen :Y
Kwak
pi_158884938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:18 schreef Dyre het volgende:
Bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan :Y

Stilzwijgen wil ik het absoluut niet, en ook niet voor haar beslissen wat ze wel of niet op prijs stelt.

Maar ik wil haar ook niet kwetsen door haar er (onnodig) mee te confronteren. Maarja, ze wordt er natuurlijk dag in dag uit zelf al mee geconfronteerd...
Dus ik ga een mooie kaart voor haar kopen en laten weten dat er aan haar gedacht wordt.
(en dan nog bedenken wat je in hemelsnaam kan schrijven)
Precies. Het zal niet zo zijn dat ze door jouw kaartje of appje in een gat valt omdat ze het even was 'vergeten'. Zo werkt een rouwproces nu eenmaal niet (en een miskraam zie ik wel als een rouwproces). En mocht je haar wel zien en je afvragen of je er over moet beginnen of niet.. de open vraag 'Hoe gaat het met je?' is een goed begin :)
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:11:30 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158886033
Interesse tonen is altíjd beter dan niks. Een vriendin moet volgende week bevallen, we werden nagenoeg gelijk zwanger geraakt maar ik sta na 2 miskramen met lege handen. We hebben elkaar een paar keer gezien maar ze vraagt niet hoe het met me gaat. Of ja, dat vraagt ze wel maar ze begint niet over de miskramen. Eigenlijk begint geen mijn vrienden of familie erover. Het lijkt wel een no go area. Dat doet me pijn. Misschien zijn ze bang voor mijn verdriet. Ik ga heus niet in huilen uitbarsten, maar dat weten zij niet :P
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:22:54 #87
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_158886495
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:11 schreef Aventura het volgende:
... maar ze vraagt niet hoe het met me gaat. Of ja, dat vraagt ze wel maar ze begint niet over de miskramen. Eigenlijk begint geen mijn vrienden of familie erover. Het lijkt wel een no go area. Dat doet me pijn. Misschien zijn ze bang voor mijn verdriet.
Er heerst naar mijn idee/ervaring nog steeds een enorm taboe op. Behalve bij de mensen die er zelf helaas ook mee te maken hebben (gehad). Met die mensen geeft het dan wel weer meer "binding".

Mijn vrouw gaat volgende week met zwangerschapsverlof. Het is nog steeds heel erg spannend, hoewel we er minder mee "bezig" zijn dan in de vorige zwangerschap. Het helpt enorm voor onze gemoedsrust dat er een klein mannetje rondkruipt en dat we nu weten dat het ook goed kan gaan.
censuur :O
pi_158886654
quote:
Eigenlijk begint geen mijn vrienden of familie erover. Het lijkt wel een no go area. Dat doet me pijn. Misschien zijn ze bang voor mijn verdriet. Ik ga heus niet in huilen uitbarsten, maar dat weten zij niet :P
Heel herkenbaar. Van de mensen die op de hoogte zijn vraagt niemand er naar buiten die ene keer dat mijn schoonmoeder er naar vroeg op een bomvolle kinderverjaardag met allemaal onbekende visite :X .
Ik denk echt dat mensen niet durven. Ik vind het ook wel pijnlijk, vooral van mijn moeder eigenlijk.
Soms lijkt het alsof mensen vergeten zijn dat het gebeurd is.

Theeleuter, je klinkt heel nuchter. Ik heb 10 dagen op mijn miskraam gewacht en was er toen ook echt wel klaar mee. Ik voelde mij onwijs aan huis gebonden.
pi_158886755
quote:
Interesse tonen is altíjd beter dan niks. Een vriendin moet volgende week bevallen, we werden nagenoeg gelijk zwanger geraakt maar ik sta na 2 miskramen met lege handen. We hebben elkaar een paar keer gezien maar ze vraagt niet hoe het met me gaat. Of ja, dat vraagt ze wel maar ze begint niet over de miskramen. Eigenlijk begint geen mijn vrienden of familie erover. Het lijkt wel een no go area. Dat doet me pijn. Misschien zijn ze bang voor mijn verdriet. Ik ga heus niet in huilen uitbarsten, maar dat weten zij niet :P
Dit vind ik wel zo herkenbaar... En kwetsend tegelijk. Alsof mijn dochter er nooit is geweest... Maar niemand begint er ooit over.
En steeds weer zelf erover beginnen dat doe ik niet meer.
Ik snap best dat het moeilijk Is om het aan te breken. Maar gewoon eens een knuffel of kus kan toch geen kwaad...
Gewoon het gevoel krijgen dat je niet alleen bent, dat anderen aan je denken.

Ik kom dan altijd weer uit bij een gedichtje dat ik thuis heb hangen :

Het leven gaat verder
Niemand die het ziet
Het huilen zonder tranen
Het stil intens verdriet

En zo voelt het elke dag opnieuw. Elke dag anders maar wel elke dag verdriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lingue op 07-01-2016 20:00:36 ]
pi_158887662
quote:
Dat mag je die mensen echt terug geven hoor. Ik snap je pijn (ik deel 'm..), maar als het echt dierbaren zijn kun je dit op tafel leggen. Grote kans dat de meerderheid zegt: 'sorry joh, we dachten dat jij er niet over wilde praten' oid.

Lingue :* For what it's worth: ik denk nog dagelijks aan je dochter.
pi_158890222
RemcoDelft, spannende tijden voor jullie ja. Fijn dat jullie er al minder gespannen in staan als vorige keer :)

Lingue, dikke :* voor jou!

L-E, ik weet dat je gelijk hebt, maar durf dan zelf ook weer niet zo goed :') Het moment moet er dan ook wel weer naar zijn, zeg maar.
pi_158892651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat mag je die mensen echt terug geven hoor. Ik snap je pijn (ik deel 'm..), maar als het echt dierbaren zijn kun je dit op tafel leggen. Grote kans dat de meerderheid zegt: 'sorry joh, we dachten dat jij er niet over wilde praten' oid.

Lingue :* For what it's worth: ik denk nog dagelijks aan je dochter.
Lief! Dat doe ik ook aan Elva. Zoveel verdriet en wetende dat anderen dan ook hebben... :*

Ik kreeg gisteren de vraag op kantoor of ik iets moest opbiechten, want er stonden beschuit met muisjes in de kantine. En ik snap het grapje en zou het vroeger ook gemaakt hebben. Maar tegenwoordig Is die opmerking best pijnlijk. Want de wens voor kinderen groeit steeds meer.
pi_158894505
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:28 schreef Lingue het volgende:

[..]

Dit vind ik wel zo herkenbaar... En kwetsend tegelijk. Alsof mijn dochter er nooit is geweest... Maar niemand begint er ooit over.

Lingue allereerst vind ik het voor jou en andere mensen in dit topic verschrikkelijk dat zij het verliezen van een kindje mee hebben moeten maken.

In mijn familie zit een stel wat tegelijkertijd met mij zwanger was, toen ik van Boaz zwanger was. En ik ging verder .. Bij hun overleed het kindje rond de 18 weken in de buik. Ik kan zo even niet de ziekte benoemen waaraan het kindje leed. Maar ik weet wel, dat als het überhaupt geboren zou worden, het waarschijnlijk niet levensvatbaar was en zwaar gehandicapt zou zijn. Erg confronterend voor hen maar ook voor mij.

Ik durfde en kon het in het begin niet om bij hun in de buurt te komen. Voelde me zo lullig en schuldig dat ik wel een gezond kindje had, en zij met lege handen stonden.

Afgelopen weekend sprak ik ze weer ergens. Hij vertelde dat zij momenteel even wat minder werkte. En, n.a.v. jullie gevoelens hier .. besloot ik gewoon om het gesprek aan te gaan en maar te zien of ze het op prijs stelden of niet. Dus ik vroeg hem of dat kwam door wat er allemaal gebeurd was met het kindje. Dat was inderdaad zo. Daarnaast bleek dat ze onlangs weer een miskraam hadden gehad met 10 weken. We hebben er samen heel fijn over gepraat en ik heb ook gewoon eerlijk gezegd dat ik mij ontzettend lullig voelde, zoals hierboven al beschreven.

Maar het is echt, echt heel moeilijk (vind ik) om in te schatten of iemand erover wil praten. En als dat niet zo is, dan wil je diegene ook niet voor zijn neus stoten door er zelf maar over te beginnen. Dus daarom doe je dat dan maar niet (denk ik). Maar dat wil niet zeggen dat jullie kindjes vergeten zijn.

Wat ik wil zeggen met deze post weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik weet wel voor mijzelf, en dat heb ik ook tegen het stel in kwestie gezegd, dat zij regelmatig in mijn gedachten zijn. En dat ik ze heel veel (gezonde) kindjes gun. Net als bij jullie. En dat ik hoop dat dat moment ooit een keer aan mag breken.

donderdag 7 januari 2016 @ 11:14:33 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158895180
Het is ook een lastig onderwerp... ik heb liever dat ik eens moet zeggen dat ik het er niet over wil hebben, dan dat er niet over gesproken wordt, maar vind dat andersom ook heel lastig.
Afgelopen kerst was mijn zwager de enige die er even over begon, en hoewel ik het daarop volgende gesprek best een beetje ongemakkelijk vond, vond ik het heel fijn dat hij er aan dacht en over durfde te beginnen. Het voelde, eh... ik kan niet echt op een passend woord komen, maar 'erkend' lijkt een beetje op wat ik bedoel.
Knuffels voor iedereen hier :*.
KuikenGuppy
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:14:40 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_158896715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar het is echt, echt heel moeilijk (vind ik) om in te schatten of iemand erover wil praten. En als dat niet zo is, dan wil je diegene ook niet voor zijn neus stoten door er zelf maar over te beginnen. Dus daarom doe je dat dan maar niet (denk ik). Maar dat wil nie
Ik denk dat er over beginnen (te praten) beter is dan helemaal niets zeggen. Dat laatste doet vrijwel iedereen al, en dat geeft zo'n vergeten gevoel.
censuur :O
pi_158897912
@Dyre
SPOILER
pi_158905161
Wat een mooi gedichtje Lingue. Ik vind het goed passen. Sterkte :*

'Fijn' dat mijn gevoel herkenbaar is bij de anderen. Ik heb ook liever dat mensen vragen aan mij hoe het gaat, in plaats van niets zeggen. Als ik even niets wil zeggen, dan zeg ik dat gewoon.

Gelukkig krijg ik voor mijn gevoel professionele hulp, zodat ik uit dat gat kan krabbelen. Maar ik weet niet of ik ga redden om nu al een baby'tje te gaan bekijken. Ik denk dat ik dat mezelf even niet ga aandoen en dat de anderen uit de groep maar gewoon moeten gaan.

Gisteren heb ik nog foto's van mijn operatie gezien. Toch wel even geschrokken van de grootte van het stolsel in mijn buik (een grote appel) :o . Geen wonder dat ik gelijk geopereerd moest worden...

Knuffels voor iedereen hier :*
pi_158908989
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:26 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Theeleuter, je klinkt heel nuchter. Ik heb 10 dagen op mijn miskraam gewacht en was er toen ook echt wel klaar mee. Ik voelde mij onwijs aan huis gebonden.
Dank je. Ik ben ook een nuchter persoon. Betekent niet dat het geen verdriet doet, maar ik zie ook wat ik wel heb. Dat maakt het minder verdrietig.

Ik denk trouwens dat velen wel geinteresseerd zijn in hoe het met jullie gaat, maar dat men ook bang is onnodig verdriet op te rakelen. Dat is in ieder geval mijn drempel. Hoe gaat het, vind ik een goede vraag. Laat open aan diegene wat die op dat moment kwijt wil.
pi_158909734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Lingue allereerst vind ik het voor jou en andere mensen in dit topic verschrikkelijk dat zij het verliezen van een kindje mee hebben moeten maken.

In mijn familie zit een stel wat tegelijkertijd met mij zwanger was, toen ik van Boaz zwanger was. En ik ging verder .. Bij hun overleed het kindje rond de 18 weken in de buik. Ik kan zo even niet de ziekte benoemen waaraan het kindje leed. Maar ik weet wel, dat als het überhaupt geboren zou worden, het waarschijnlijk niet levensvatbaar was en zwaar gehandicapt zou zijn. Erg confronterend voor hen maar ook voor mij.

Ik durfde en kon het in het begin niet om bij hun in de buurt te komen. Voelde me zo lullig en schuldig dat ik wel een gezond kindje had, en zij met lege handen stonden.

Afgelopen weekend sprak ik ze weer ergens. Hij vertelde dat zij momenteel even wat minder werkte. En, n.a.v. jullie gevoelens hier .. besloot ik gewoon om het gesprek aan te gaan en maar te zien of ze het op prijs stelden of niet. Dus ik vroeg hem of dat kwam door wat er allemaal gebeurd was met het kindje. Dat was inderdaad zo. Daarnaast bleek dat ze onlangs weer een miskraam hadden gehad met 10 weken. We hebben er samen heel fijn over gepraat en ik heb ook gewoon eerlijk gezegd dat ik mij ontzettend lullig voelde, zoals hierboven al beschreven.

Maar het is echt, echt heel moeilijk (vind ik) om in te schatten of iemand erover wil praten. En als dat niet zo is, dan wil je diegene ook niet voor zijn neus stoten door er zelf maar over te beginnen. Dus daarom doe je dat dan maar niet (denk ik). Maar dat wil niet zeggen dat jullie kindjes vergeten zijn.

Wat ik wil zeggen met deze post weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik weet wel voor mijzelf, en dat heb ik ook tegen het stel in kwestie gezegd, dat zij regelmatig in mijn gedachten zijn. En dat ik ze heel veel (gezonde) kindjes gun. Net als bij jullie. En dat ik hoop dat dat moment ooit een keer aan mag breken.

Dat besef ik mij gelukkig ook wel goed dat het geen makkelijk onderwerp is om aan te snijden, maar tegelijk doet het ook wel pijn.
En ik denk als ik niet zou weten hoe het voelt ik ook echt lood in mijn schoenen zou hebben. Ook omdat je gewoon echt niet weet hoe het voelt.

Maar daarentegen zijn kaartjes met een 'ik denk aan je' een klein gebaar maar met veel betekenis en kun je eigenlijk nooit kwaad mee doen.

Ik merk dat ik het soms wel gewoon benoem in gesprekken. Zowel bij bekende als minder bekende mensen. Dan kunnen ze ook dingen in perspectief plaatsen.
pi_158910722
SPOILER
Nou ja, Lang verhaal, en maar deels relevant hier, maar wat ik wil zeggen: een kaartje, een knuffel of een kort praatje, hoe moeilijk misschien ook, kan echt veel betekenen voor een ander.
En voor wat het waard is, ik denk veel aan jullie kinderen. Want ze zijn er geweest, en zullen er altijd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')