abonnement Unibet Coolblue
pi_158882984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Toch vinden mensen Jehova's vaak 'aparte / enge' mensen.
Waar komt dat stigma vandaan denkt u?
Ze zijn gewoon bang voor ons omdat ze ons niet begrijpen. Maar eenmaal ze ons leren kennen, veranderen ze langzaam maar zeker van mening.
pi_158883194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:10 schreef tybo het volgende:

Als je gaat onderzoeken of iets waar is met dat wat je al gelooft
dan heb je eigenlijk het antwoord al gevonden nog voor dat je er naar op zoek was.
is het dan een eerlijk onderzoek?
Kan je dan zeggen dat je de waarheid wel echt wil weten?
Ik ben niet opgegroeid als JG ;)
Ik was juist evolutionist.
Dus ik durf wel te zeggen dat ik eerlijk onderzoek gedaan heb, nou oke niet. Want ik was juist pro-evolutie en wat tegen religie bij mijn onderzoek.
Maar de bewijzen zijn te duidelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:56 schreef falling_away het volgende:

Juist, ik heb het ooit aannemelijk gevonden. Ik ben geboren en getogen in het geloof en nam veel dingen voor waar aan, tot ik wat verder ben 'durven' zoeken dan alleen de boekjes van het genootschap.
Ik juist andersom.
Niet in opgegroeid en alleen maar evolutie lezen en veel in onderzoeken.
Niet de tegen kant bekijken, en als je dat doet dan blijkt heel duidelijk dat het gewoon niet bewezen is.

quote:
Als ik aan jou vraag waarom vuurwerk niet mag maar windgongen wel dan heb je geen antwoord maar accepteer je gewoon dat het zo is. Ik zie dan de dubbele moraal en ga verder zoeken waar dat nog zo is.

Dat gold ook voor verhalen in de bijbel die letterlijk genomen worden. Het genootschap zegt "Er is 100% zeker een wereldwijde vloed geweest" Jij accepteert dat hoe veel bewijs er ook tegen is. Ik kan dat gewoon niet!

In mijn ogen is het een groot vraagteken hoe jij dat wel kan.
In mijn ogen vraagteken dat jij dat niet kan.

Er zijn zoveel bewijzen tegen evolutie, en toch geloof je in dat fabeltje.
Vloed is gewoon aannemelijk hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Die samenhorigheid is er niet als iemand afvalt toch? Dan moet je van de wachttoren ze links laten liggen, als is het een familielid? Zo heb ik het begrepen.
De Bijbel zegt dat je iemand die eens de leer van Christus had en die verlaat zelfs niet mag groeten. 2 Joh 9,10

Bij een familielid ligt dit wel wat anders, daar mag enig contact nog wel. Maar je mag niet onnodig contact met een uitgesloten familielid hebben.

Maar dit is gewoon een Bijbels punt.

quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:22 schreef Molurus het volgende:

Dat heb je wel correct begrepen volgens mij. Maar in het hoofd van een JG kiest een afvallige daar zelf voor. (Nogal een vreemde gedachtenkronkel wat mij betreft.)
Nogal een vreemde kronkel?
Een vreemde kronkel dat jij dat denkt.....
Iemand kiest daar toch voor? Je wordt echt niet zo maar uitgesloten en dat weet jij ook wel.
Je moet totaal geen berouw hebben en bewust dingen doen die God niet wil.

Daar kies je dan toch bewust voor?

En uitsluiting is gewoon Bijbels, zie hierboven.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:06:53 #228
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158883529
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:57 schreef bianconeri het volgende:


quote:
De Bijbel (en dus ook JG organisatie) leert heel duidelijk dat je geen wapens mag opnemen, niemand mag doden.
Ja op bepaalde zaken zijn er kleine wijzigingen geweest omdat duidelijker werd hoe de Bijbel over iets dacht. Maar dit voorspelde de Bijbel al dat naarmate de grote dag dichterbij kwam het licht helderder werd.
En sowieso is het niet raar dat als je meer studeert je achter dingen komt.
Daarbij zijn het nooit complete ommezwaaien maar aanpassingen in de details.

Maar wat heeft dit met eenheid te maken?

[..]

''de waarheid'' hoort gewoon in de Bijbel te staan. Dat is iets wat, met alle respect, de RKK niet doet. Die legt die autoriteit bij de paus, ook t.a.v. aspecten waar de Bijbel niet over spreekt.
En zoals ik al zei over oorlog: De Bijbel zegt heel duidelijk dat een christen niet in de oorlog mag en niemand mag doden. Dit was in de 1e eeuw allang bekend.
Dus hoe kan het zijn dat de RKK dit niet als standpunt heeft en zijn volgelingen verbiedt om ook maar enig deel te hebben in oorlogen?

Dat is toch niet te combineren met een God van liefde en vrede.

En als je dan ook nog bedenkt dat de katholiek (of protestant) van bv de geallieerden tegen die van de axis strijdt.

[..]

Bewapenen? Doen we absoluut niet.
De Bijbel verbiedt wapens op te nemen, dus in wat voor situatie ook dat weigeren we altijd.

En nee onze organisatie geeft nergens aan toe. Wij houden vast aan de Bijbel.
De RKK geeft er wel aan toe door bv homoseksualiteit toe te laten, maar dat zal de organisatie van JG nooit doen.

Er worden delen van bloed gebruikt bij vaccinaties, dat mag wel. Alleen niet vol bloed of 4 hoofdbestandsdelen.

[..]

JG horen bij die mensen. In de 2e WO zijn er veel JG gemarteld en geëxecuteerd omdat ze hun geloof niet afzworen (Hitler was fel tegenstander en we waren dienstweigeraars). Alles werd afgepakt en veel brs en zrs zaten in concentratiekampen.
En dit gaat in aantal landen tot in deze tijd door, in zuid en noord Korea zitten veel vast en nog in aantal landen.

In de 2e WO konden ze een papiertje tekenen waarmee ze hun geloof verlieten en dan zouden ze vrijgelaten worden. Zo niet dan werden ze direct meegenomen om geëxecuteerd te worden.
Helaas waren dat geen loze dreigementen en werden ze inderdaad neergeschoten omdat ze hun geloof niet verlieten, de broeders (JG).

De wachttoren heeft als ik het goed heb rond de wel eens andere uitlatingen gehad betreft einde van de wereld etc generaties, maar ik kan het mis hebben. Verder dit is mijn grote probleem als je waarheid moet zoeken, kijk waarheid moet toch objectief zijn? De katholieke zeggen we groeien in de waarheid, de protestanten zeggen ook vast en de jehova hebben het over licht dat helderder wordt.

In waarheid groeien, mensen in de oudheid wisten dat de zon er was en die warmte gaf. Wat die zon inhield wisten ze niet, het was een God, een bal vuur etc, maar daarin kan je in de waarheid groeien. Toch als het om Jezus Christus gaat is bijna geen enkele groepering het erover eens, of hij nu liefde was, een rebel, geen mesias toch wel mesias. Dat is het probleem met de waarheid in religie.

En als jij geloofd in een God van liefde en vrede eentje die barmhartig is, eentje die ons heeft geschapen, hoe verklaar je dan dat homo's bestaan? Moet je ze niet tegemoet komen, op het moment dat je zegt homo's zijn niet welkom. Denk je dat homo's dan zelf ervoor kiezen homo te zijn en prima hetero zouden kunnen zijn als ze maar wilde, of dat God ze maakte als homo?
Liefde voor God
pi_158883548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:23 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Ja maar dan is het geen samenhorigheid toch? Stel wij twee besluiten alles te doen wat in een boekje staat en iedereen die meedoet hoort bij ons en iedereen die dat niet doet, hoort niet bij ons en negeren we. Dan forceer je toch de samenhorigheid? Het is dan toch niet vrijblijvend?

Binnen mijn religieuze kringen ken ik zat mensen die ik liever niet zie dan wel. Van die mensen waarbij je medelijden hebt met de pastoor dat hij ze te woord moet staan.
Het is wel vrijblijvend hoor. En wel saamhorig.
Want iedereen kiest er ZELF voor om God te dienen.

Iemand die God niet dient wordt geen JG. Iemand die ooit wel JG was en bewust God verlaat en zondigt en totaal geen berouw heeft. Dus echt God de rug toekeert die wordt uitgesloten.
Zo'n persoon wil zelf geen deel van de gemeente zijn en de Bijbel geeft ook meerdere voorbeelden dat zo'n persoon uitgesloten werd van de gemeente om de reinheid te beschermen.

Maar die persoon kiest daar zelf voor, en de wel JG kiezen er zelf voor om JG te zijn.
En kiezen er dus zelf voor de Bijbel te volgen, dus zijn saamhorig.

Forceer je om dat boekje (Bijbel) te volgen? Hmm nee, het is toch een bewuste eigen keus om God te volgen en dus de Bijbel?
Maar wat moet je dan doen? Iedereen toelaten en behouden die Gods wetten breekt? Nee natuurlijk niet. Buiten dat God dus gewoon geboden gegeven heeft om die personen uit te sluiten.

Als we die personen niet uitsluiten dan volgen we de Bijbel niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zijn hier Jehova getuigen??
Ja, oa ik. Maar ook een hoop bevooroordeelde tegenstanders.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:27 schreef Molurus het volgende:

Klopt, het is ook allemaal schone schijn. :Y

De saamhorigheid, de vrijheid, het onderzoeken van dingen waar bianconeri het steeds over heeft... het bestaat alleen binnen de grenzen die door de wachttoren worden opgelegd. Van echte saamhorigheid, vrijheid en kritisch denken kan dan natuurlijk geen sprake zijn.
Schone schijn?
Hahaha _O- Ik zou het maar eens gaan testen. Heb je wss nooit gedaan.
Want die liefde en saamhorigheid is oprecht.

Nee hoor dat onderzoeken is echt. En binnen hun lijntjes? Wat een onzin. Ze zeggen toch zelf om te onderzoeken wat de organisatie zegt. Hoe kan dat dan binnen hun eigen lijntjes zijn? Dat is toch onmogelijk 8)7

En sowieso hou eens op om hier leugens over JG te vertellen... Er zijn ook mensen die oprecht iets over ons willen weten. Die leer jij alleen maar onzin omdat jij iets tegen ons hebt.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Ow ok.
Maar je kan je helemaal niet afsplitsen van het Christendom.

Waarom blijven ze dan niet bij het christendom?
Jehova is toch bedacht door mensen.
Zo kan ik ook wat verzinnen.
We zijn een stroming binnen het Christendom.
Jehovah bedacht door mensen? Ligt er maar aan of je in God gelooft of niet.
Iemand die gelovig is denkt dat niet, iemand die niet gelovig is denkt wel dat het een verzinsel is.

Jehovah is trouwens de naam van God. JHWH in het Hebreeuws, zo stond het in de oorspronkelijke tekst. Het Hebreeuws kent geen medeklinkers, in het Nederlands is Jehovah dan gebruikelijk als naam van God.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Toch vinden mensen Jehova's vaak 'aparte / enge' mensen.
Waar komt dat stigma vandaan denkt u?
Mensen vinden het onbekende vaak heel griezelig.
En omdat dat idee is blijven hangen en wij als Jehovah's getuigen een negatief imago hebben durven mensen het ook niet echt te onderzoeken.

Terwijl je van mensen die ons als persoon leren kennen je altijd hoort dat het absoluut geen rare mensen zijn maar gewoon hele normale mensen.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:08:34 #230
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158883589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het is wel vrijblijvend hoor. En wel saamhorig.
Want iedereen kiest er ZELF voor om God te dienen.

Iemand die God niet dient wordt geen JG. Iemand die ooit wel JG was en bewust God verlaat en zondigt en totaal geen berouw heeft. Dus echt God de rug toekeert die wordt uitgesloten.
Zo'n persoon wil zelf geen deel van de gemeente zijn en de Bijbel geeft ook meerdere voorbeelden dat zo'n persoon uitgesloten werd van de gemeente om de reinheid te beschermen.

Maar die persoon kiest daar zelf voor, en de wel JG kiezen er zelf voor om JG te zijn.
En kiezen er dus zelf voor de Bijbel te volgen, dus zijn saamhorig.

Forceer je om dat boekje (Bijbel) te volgen? Hmm nee, het is toch een bewuste eigen keus om God te volgen en dus de Bijbel?
Maar wat moet je dan doen? Iedereen toelaten en behouden die Gods wetten breekt? Nee natuurlijk niet. Buiten dat God dus gewoon geboden gegeven heeft om die personen uit te sluiten.

Als we die personen niet uitsluiten dan volgen we de Bijbel niet.

Ja dus je bent met ons, of tegen ons?
God gaf ons vrije wil ja, en die wordt uitgesloten ja... Juist, er zijn best goeie redenen om religie uit te stappen wellicht, die heeft iedereen. Moet je zulke personen niet helpen in plaats van zeggen je hoort niet meer bij ons? Overigens als ze Magdalena voor Jezus gooien, zou ze via de wet van Mozes moeten worden gestenigd dat doet Jezus niet.

En tsja ik weet niet wat je wil, je mag geen wapens oppakken dus mensen die het boekje niet volgen je kan ze niet echt doodmaken, dus tja dan moet je ze toch maar toelaten en accepteren binnen je wereld?

[ Bericht 99% gewijzigd door Sneeuw-Leeuw op 06-01-2016 21:15:21 ]
Liefde voor God
pi_158883712
God is liefde, God is waarheid, Waarheid is God, Liefde is God
Allemaal synoniemen van elkaar.
Is Gods liefde onvoorwaardelijk? Naar wat ik vernomen heb, JA
Ware liefde is onvoorwaardelijk liefde. Ware liefde sluit niets buiten ook het 'monster' niet, alles wat dan buitengesloten wordt is geen liefde maar angst.
Mocht het zo zijn dat Gods liefde voorwaardelijk is dan ben ik dus fout, in dat geval sorry
pi_158883728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:39 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Omdat het vaak als een sekte wordt gezien en sekte's zijn eng. Kenmerken van een sekte is dat ze je naar binnen sleuren je afhankelijk maken en je zo veel mogelijk van de buitenwereld los snijden. Dat is natuurlijk eng... Je hebt het gevoel dat je elk moment een draaikolk kan worden ingezogen als je met ze praat. Voor je het weet ben je een volger en doe je wat de wachttoren je opdraagt, zijn al je kennissen jehova getuigen etc...

Hoewel ik het vermoeden heb dat het er iets milder aan toe gaat dan ik hier omschrijf, maar velen mensen zullen daarom een negatief stigma erop zetten.
Het vermoeden heb dat het milder gaat?

Haha Sneeuwmeeuw sorry dat ik even lach hoor. Maar hoe griezelig denk je wel niet dat wij zijn?

We ontvoeren echt geen mensen en dwingen ze echt niet om iets aan te nemen.
Als je wel eens JG aan de deur hebt gehad dan weet je wel hoe dat gaat, gewoon vrijblijvend.
En als iemand contact met ons heeft zeggen we ook altijd dat ze alles grondig moeten onderzoeken.

Zo zegt ook de organisatie altijd om alles te blijven onderzoeken, ook wat de organisatie zelf zegt. Nooit zo maar iets aannemen.
En van de buitenwereld los dat gaat nooit he, we hebben geen eigen dorp/ziekenhuis/supermarkt en weet ik het wat. Gaan ook gewoon om met wereldse mensen om ons heen.

Dus wat milder? Nee veel en veel milder dan je denkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:40 schreef Molurus het volgende:

Een aantal zaken: het huis aan huis winnen van zieltjes, de erg gesloten gemeenschap, hun opvattingen over bloedtransfusie.

Het is 1 van de wat minder verlichte christelijke stromingen. Wat mij betreft zijn ze bijna net zo maf als
Het van huis tot huis werk gaat absoluut niet om het winnen van zieltjes.
De erg gesloten gemeenschap? Als JG iets niet zijn dan is het wel gesloten....
Je kunt zo het hoofdkantoor binnen lopen, of elke random bijkantoor of zaal.
Je kunt alle lectuur lezen en bijna alle informatie wel krijgen die je wilt.

Tuurlijk zijn er dingen die je misschien niet leuk vindt maar een gesloten organisatie zijn wij absoluut niet, we willen juist iedereen alles laten zien. Daarom gaan we ook langs de huizen en geven we overal rondleidingen...

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Toch vinden mensen Jehova's vaak 'aparte / enge' mensen.
Waar komt dat stigma vandaan denkt u?
Zie wat ik hierboven nog gezegd heb aan anderen.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:18:26 #233
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158883955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het vermoeden heb dat het milder gaat?

Haha Sneeuwmeeuw sorry dat ik even lach hoor. Maar hoe griezelig denk je wel niet dat wij zijn?

We ontvoeren echt geen mensen en dwingen ze echt niet om iets aan te nemen.
Als je wel eens JG aan de deur hebt gehad dan weet je wel hoe dat gaat, gewoon vrijblijvend.
En als iemand contact met ons heeft zeggen we ook altijd dat ze alles grondig moeten onderzoeken.

Zo zegt ook de organisatie altijd om alles te blijven onderzoeken, ook wat de organisatie zelf zegt. Nooit zo maar iets aannemen.
En van de buitenwereld los dat gaat nooit he, we hebben geen eigen dorp/ziekenhuis/supermarkt en weet ik het wat. Gaan ook gewoon om met wereldse mensen om ons heen.

Dus wat milder? Nee veel en veel milder dan je denkt.

Denk dat ik het gewoon nogal eng vind overkomen, want je zegt dat alles transparant is, maar we weten niet echt wie er achter de wachttoren zit geloof ik? Maar goed bedankt voor ons praatje, ik ga Sint Augustinus lezen.
Liefde voor God
pi_158883996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:43 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Wil jij nu zeggen dat jij als christenen, geloof dat je jezelf naar het goddelijke tilt? Snap niet waarom Jehovah getuigen onder christendom vallen, het is meer het jodendom, alles draait om Jahweh, en Jezus wordt niet eens erkent als de messias.

Als je wel geloofd in Jezus als mesias, als de zoon van God, dan is hij toch gestorven voor je zonde? Dat betekend dan toch dat je fouten kan maken, of wil je zeggen dat Jezus is gestorven voor de hond zijn kloten?
Ik snap niet waar dit verhaal ineens vandaan komt?

Jehovah is de Allerhoogste van het universum, dat is wat de Bijbel leert. Logisch dus dat God voor ons de belangrijkste is.
Jezus komt op nummer 2, hij heeft zijn leven voor ons gegeven. En hoezo zou hij niet de Messias zijn voor ons? Hij is voor onze zonden gestorven.

Maar wat heeft dat te maken met het doen van heidense dingen?
Je wilt zeggen dat Jezus dat wel vergeeft?
Jezus vergeeft als je een keer een zonde maakt. Niet als je keer op keer bewust dat doet.
Ik kan niet elke dag iemand gaan vermoorden en dan s'avonds om vergeving vragen omdat Jezus toch voor mijn zonden stierf en dan de volgende dag weer gaan moorden en s'avonds weer om vergeving vragen etc etc.

Daarnaast hoort een kerkgenootschap ook als standpunt een verbod op heidense dingen te hebben. Dat laat zien of ze de Bijbel volgen of niet.
pi_158884771
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[ afbeelding ] Op woensdag 6 januari 2016 20:57 schreef bianconeri het volgende:

De wachttoren heeft als ik het goed heb rond de wel eens andere uitlatingen gehad betreft einde van de wereld etc generaties, maar ik kan het mis hebben. Verder dit is mijn grote probleem als je waarheid moet zoeken, kijk waarheid moet toch objectief zijn? De katholieke zeggen we groeien in de waarheid, de protestanten zeggen ook vast en de jehova hebben het over licht dat helderder wordt.
Ze hebben een moment een bepaalde hoop gehad dat het einde toen zou komen. Maar wel gezegd dat ze geen profeten zijn. Later wel excuses gemaakt voor het valse hoop geven, is niet handig geweest.
Ten aanzien van het geslacht wat het einde meemaakt is er wel een wijziging geweest, door grondige studie is dit wat duidelijker geworden. Maar dit zijn nooit ommezwaaien geweest, alleen vrij kleine aanpassingen. Het is niet dat we eerst dachten dat Jezus God was en toen niet meer, dat zijn echt hele veranderingen. Maar het waren kleine aanpassingen.

De Bijbel zegt in Psalm dat het licht helderder wordt. Zo noemen wij het dus ook.
Waarheid objectief? Waarheid moet gebaseerd zijn op de Bijbel en niets anders dan de Bijbel.
Niet op wat mensen zeggen, niet op een tijdsperiode (dus niet aanpassen omdat de wereld nu anders is).

quote:
In waarheid groeien, mensen in de oudheid wisten dat de zon er was en die warmte gaf. Wat die zon inhield wisten ze niet, het was een God, een bal vuur etc, maar daarin kan je in de waarheid groeien. Toch als het om Jezus Christus gaat is bijna geen enkele groepering het erover eens, of hij nu liefde was, een rebel, geen mesias toch wel mesias. Dat is het probleem met de waarheid in religie.
Nee maar dingen over de zon hadden niets met de christelijke religie te maken. Maar inderdaad door studie leer je meer, zo is dat ook met de Bijbel zo. Als het maar op de Bijbel gebaseerd is.
En dat kun je bij veel kerken aantonen dat dat niet zo is.

De 1e christenen zagen wel in wat Jezus was. Omdat de Bijbel in het OT voorspellingen had gedaan over de komst van Jezus.
En mensen die grondig studie daarvan deden wisten dit, de joden ook al kenden ze de OT hadden heel andere ideeën.
Zo is dat nu ook, veel mensen kennen de Bijbel maar halen er heel andere dingen uit die aantoonbaar niet kloppen.

quote:
En als jij geloofd in een God van liefde en vrede eentje die barmhartig is, eentje die ons heeft geschapen, hoe verklaar je dan dat homo's bestaan? Moet je ze niet tegemoet komen, op het moment dat je zegt homo's zijn niet welkom. Denk je dat homo's dan zelf ervoor kiezen homo te zijn en prima hetero zouden kunnen zijn als ze maar wilde, of dat God ze maakte als homo?
Onvolmaaktheid.
Homo's zijn wel welkom bij ons hoor. Alleen het praktiseren ervan niet.
De Bijbel verbiedt het gewoon heel duidelijk, de Bijbel is Gods woord en God verandert niet.
Dus als je als kerk zegt: Ik vind dat de wereld nu anders is en dat homo's het ook mogen praktiseren dan zeg je eigenlijk ''ik wil Gods woord veranderen en doen wat God niet wil''.

Wij willen gewoon doen wat God wil. Maar een homo die het niet uitoefent is van harte welkom.
Zo hebben wij allemaal een strijdt in het vlees, voor hun is het ook dat. En dat is ongetwijfeld heel zwaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:12 schreef tybo het volgende:
God is liefde, God is waarheid, Waarheid is God, Liefde is God
Allemaal synoniemen van elkaar.
Is Gods liefde onvoorwaardelijk? Naar wat ik vernomen heb, JA
Ware liefde is onvoorwaardelijk liefde. Ware liefde sluit niets buiten ook het 'monster' niet, alles wat dan buitengesloten wordt is geen liefde maar angst.
Mocht het zo zijn dat Gods liefde voorwaardelijk is dan ben ik dus fout, in dat geval sorry
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:12 schreef tybo het volgende:
God is liefde, God is waarheid, Waarheid is God, Liefde is God
Allemaal synoniemen van elkaar.
Is Gods liefde onvoorwaardelijk? Naar wat ik vernomen heb, JA
Ware liefde is onvoorwaardelijk liefde. Ware liefde sluit niets buiten ook het 'monster' niet, alles wat dan buitengesloten wordt is geen liefde maar angst.
Mocht het zo zijn dat Gods liefde voorwaardelijk is dan ben ik dus fout, in dat geval sorry
God is absoluut liefde.
Maar om door hem geaccepteerd te worden zegt de Bijbel wel dat je je moet omkeren (evt) van je slechte weg. Je kunt niet constant maar met het slecht bezig zijn en maar verwachten dat God je toch wel accepteert.
Er staan in de Bijbel zoveel voorbeelden van personen die afgewezen werden door God.
Je moet door je leven wel aantonen dat je Gods liefde wilt accepteren en Hem wilt dienen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:08 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ja dus je bent met ons, of tegen ons?
God gaf ons vrije wil ja, en die wordt uitgesloten ja... Juist, er zijn best goeie redenen om religie uit te stappen wellicht, die heeft iedereen. Moet je zulke personen niet helpen in plaats van zeggen je hoort niet meer bij ons? Overigens als ze Magdalena voor Jezus gooien, zou ze via de wet van Mozes moeten worden gestenigd dat doet Jezus niet.

En tsja ik weet niet wat je wil, je mag geen wapens oppakken dus mensen die het boekje niet volgen je kan ze niet echt doodmaken, dus tja dan moet je ze toch maar toelaten en accepteren binnen je wereld?
Nee hoor. Wij denken echt niet dat iedereen die geen JG is tegen ons is.

Daarnaast is er ook verschil tussen iemand die uitgesloten is, een JG en iemand die nooit JG is geweest. Die laatste groep hebben we gewoon heel normaal contact mee.

En uitsluiting is echt een hele zware stap. Er moet heel veel gebeuren als iemand zo ver komt. Heel veel gesprekken om zo iemand te helpen.
Als iemand wordt uitgesloten dan heeft hij echt heel duidelijk laten weten geen berouw te hebben van de zonde tegen God die hij gedaan heeft en duidelijk laten weten God niet te willen dienen.

Personen die ergens moeite mee hebben worden geholpen. Die worden echt niet uitgesloten.
Mensen denken dat we dat maar met iedereen doen maar dat is echt een hele zware allerlaatste stap, echt alleen als iemand God niet meer wil dienen.

Vrije wil weg? Nee hoor? Iemand heeft toch zelf de keus om JG te worden, uitgesloten te worden of om wat anders te zijn?
Daarnaast is het Gods gebod, God gaf ons en een vrije wil en dit gebod om kwaaddoeners uit te sluiten.

Nee mensen die de Bijbel niet volgen worden als ze niet geholpen willen worden uitgesloten.
Waarom zou je ze willen doden lol?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Denk dat ik het gewoon nogal eng vind overkomen, want je zegt dat alles transparant is, maar we weten niet echt wie er achter de wachttoren zit geloof ik? Maar goed bedankt voor ons praatje, ik ga Sint Augustinus lezen.
Wat is er precies eng dan?
Het proces wat je vertelde, wat is er eng?

We komen gewoon bij iemand aan de deur, dat is vast wel eens bij jou ook zo geweest?
Heb je het gevoel dat je gedwongen wordt? Vast niet.
Net als wanneer iemand wel eens wat leest, als je niet wil dan kun je zo weer stoppen.
Je hoeft ook je wereldse omgang niet te stoppen of wat dan ook.

Waar komt het idee toch vandaan dat we hersenspoelen en mensen dwingen?
Iemand die interesse toont maakt echt zelf die keuze.
Gaat zelf onderzoek doen, dat doen wij niet voor die mensen.

Alles is transparant. Je kunt zo een belletje doen naar ons bijkantoor in Nederland en op bezoek gaan en je ziet echt van alles. Of ga naar bijkantoor Duitsland of welk land je ook leuk vindt.
Ga gerust naar het hoofdkantoor, ook gewoon toegankelijk.
Ik denk dat eigenlijk elke organisatie geslotener is.

Er is wel bekend hoor wie de ''leiding'' hebben (wij zien het niet als leiding, meer als mensen die het gewoon organiseren).
Als je zoekt naar besturend lichaam Jehovah's getuigen dan krijg je zo een lijst.
Is niet altijd helemaal up-to-date en de informatie bij bv een wikipedia (slechte info site zoals wel bekend) klopt niet altijd maar staat er wel.

Daarnaast werkt onze ''leiding'' gewoon in de tuin en dergelijke op het hoofdkantoor, dus als je daar een rondleiding neemt dan bestaat de kans best dat je ze ziet werken in een overal.
En ze geven gewoon overal lezingen, kort geleden was 1 van hen in Nederland.
Op tv.jw.org staan ook veel van hun gewoon te zien en staat ook gewoon bij dat ze lid van besturend lichaam zijn.

Ook de andere bestuursorganen (schrijverscomite, onderwijscomite etc etc) komen wel eens langs. Al worden die wegens privacy (hebben vaak geen zin om bekende naam te zijn) niet altijd openbaar op internet gegooid, maar veel namen zijn wel gwn bekend.
pi_158884923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het is wel vrijblijvend hoor. En wel saamhorig.
Want iedereen kiest er ZELF voor om God te dienen.

Iemand die God niet dient wordt geen JG. Iemand die ooit wel JG was en bewust God verlaat en zondigt en totaal geen berouw heeft. Dus echt God de rug toekeert die wordt uitgesloten.
Zo'n persoon wil zelf geen deel van de gemeente zijn en de Bijbel geeft ook meerdere voorbeelden dat zo'n persoon uitgesloten werd van de gemeente om de reinheid te beschermen.

Maar die persoon kiest daar zelf voor, en de wel JG kiezen er zelf voor om JG te zijn.
En kiezen er dus zelf voor de Bijbel te volgen, dus zijn saamhorig.

Forceer je om dat boekje (Bijbel) te volgen? Hmm nee, het is toch een bewuste eigen keus om God te volgen en dus de Bijbel?
Maar wat moet je dan doen? Iedereen toelaten en behouden die Gods wetten breekt? Nee natuurlijk niet. Buiten dat God dus gewoon geboden gegeven heeft om die personen uit te sluiten.

Als we die personen niet uitsluiten dan volgen we de Bijbel niet.

[..]

Ja, oa ik. Maar ook een hoop bevooroordeelde tegenstanders.

[..]

Schone schijn?
Hahaha _O- Ik zou het maar eens gaan testen. Heb je wss nooit gedaan.
Want die liefde en saamhorigheid is oprecht.

Nee hoor dat onderzoeken is echt. En binnen hun lijntjes? Wat een onzin. Ze zeggen toch zelf om te onderzoeken wat de organisatie zegt. Hoe kan dat dan binnen hun eigen lijntjes zijn? Dat is toch onmogelijk 8)7

En sowieso hou eens op om hier leugens over JG te vertellen... Er zijn ook mensen die oprecht iets over ons willen weten. Die leer jij alleen maar onzin omdat jij iets tegen ons hebt.

[..]

We zijn een stroming binnen het Christendom.
Jehovah bedacht door mensen? Ligt er maar aan of je in God gelooft of niet.
Iemand die gelovig is denkt dat niet, iemand die niet gelovig is denkt wel dat het een verzinsel is.

Jehovah is trouwens de naam van God. JHWH in het Hebreeuws, zo stond het in de oorspronkelijke tekst. Het Hebreeuws kent geen medeklinkers, in het Nederlands is Jehovah dan gebruikelijk als naam van God.

[..]

Mensen vinden het onbekende vaak heel griezelig.
En omdat dat idee is blijven hangen en wij als Jehovah's getuigen een negatief imago hebben durven mensen het ook niet echt te onderzoeken.

Terwijl je van mensen die ons als persoon leren kennen je altijd hoort dat het absoluut geen rare mensen zijn maar gewoon hele normale mensen.
Heeft God eigenlijk de wereld geschapen denk je?
5 Ferrari's op videoband!
pi_158885714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:43 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Heeft God eigenlijk de wereld geschapen denk je?
Natuurlijk
pi_158885740
quote:
Maar om door hem geaccepteerd te worden zegt de Bijbel wel dat je je moet omkeren (evt) van je slechte weg.
Je kunt niet constant maar met het slecht bezig zijn en maar verwachten dat God je toch wel accepteert.
Dus toch voorwaardelijk, dank je voor je antwoord

En nu zit ik ook nog met het volgende:

ik heb een paar verhalen gelezen over bijvoorbeeld de kerstviering en verjaardagen en hoe daar naar gekeken wordt en eigenlijk benoemd wordt als heidens.
Heidens is, fout, verkeerd, slecht, onverstandig enz
Als ik bijvoorbeeld kijk naar kerstvieringen en verjaardagen dan zie ik mensen die het naar hun zin hebben.
Mensen die gezellig samen zijn gekomen en op een prettige manier met elkaar omgaan en het naar hun zin hebben. Kinderen die spelletjes zitten te doen, kadootjes aan het uitpakken zijn, kortom een samen zijn met plezier en onschuldig vermaak. Geen probleem, toch?

Plak daar het oordeel 'heidens' op (waar in gelooft wordt) en het is fout, verkeerd, slecht, onverstandig misschien zelfs 'duivels'.

Zonder geloof in het oordeel, geen probleem.
Met het geloof in het oordeel, een probleem

Wat is dan nu eigenlijk het probleem? Dat kan dus niet die kerst of verjaardagsviering zijn.

Ben ik nu in de war of ben ik het probleem?
pi_158885800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Natuurlijk
:')
En dan aan de ene kant van de wereld 6 uur vroeger dan Europa zeker :')
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 6 januari 2016 @ 23:50:24 #240
224960 highender
Travellin' Light
pi_158889843
Als ze je kunnen wijsmaken dat creationisme een betere verklaring is voor evolutie dan de evolutietheorie, dan kunnen ze je van alles wjsmaken, en dat is best eng.
pi_158892682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:08 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Overigens als ze Magdalena voor Jezus gooien, zou ze via de wet van Mozes moeten worden gestenigd dat doet Jezus niet.
Magdalena dan nog wel... :? ( de geboorte van een nieuwe mythe :D )
  donderdag 7 januari 2016 @ 08:52:14 #242
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158893089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 07:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Magdalena dan nog wel... :? ( de geboorte van een nieuwe mythe :D )
No comment.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sneeuw-Leeuw op 07-01-2016 09:07:11 ]
Liefde voor God
pi_158893756
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 08:52 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
No comment.
Tja, wat kun je daar op zeggen, bv. " Een misvatting mijnentwege " misschien ?
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:26:39 #244
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158895435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:46 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, wat kun je daar op zeggen, bv. " Een misvatting mijnentwege " misschien ?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Nu lijk je wel op een zeurend oud wijveke op de vismarkt. :)
Is wellicht de betere houding die men zich kan nemen.
Liefde voor God
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:26:40 #245
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158895436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:39 schreef bianconeri het volgende:

Christenen mogen gewoon niet aan heidense dingen doen, dat is gewoon een bekend ding en gewoon een feit.
Als iemand desondanks aan heidense dingen doet dan lijkt het mij eerlijk genoeg om te zeggen dat die persoon niet volgens de christelijke leer leeft.

Eet jij vis B? .

Als jij je van bloed denkt te moeten onthouden mag je ook geen vis eten. Want vis wordt gedood door verstikking en dat mag je dus niet eten.

[ Bericht 9% gewijzigd door hoatzin op 07-01-2016 11:43:50 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:29:31 #246
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158895499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:43 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Er zijn 2 filosofieën van het leven:

Je tilt jezelf omhoog naar het goddelijke.
God komt naar jou en tilt jou omhoog naar het goddelijke.

Wil jij nu zeggen dat jij als christenen, geloof dat je jezelf naar het goddelijke tilt? Snap niet waarom Jehovah getuigen onder christendom vallen, het is meer het jodendom, alles draait om Jahweh, en Jezus wordt niet eens erkent als de messias.

Als je wel geloofd in Jezus als mesias, als de zoon van God, dan is hij toch gestorven voor je zonde? Dat betekend dan toch dat je fouten kan maken, of wil je zeggen dat Jezus is gestorven voor de hond zijn kloten?
JG geloven wel in Jezus maar zeggen alleen dat Jezus geen God is.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:32:44 #247
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158895570
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon bang voor ons omdat ze ons niet begrijpen. Maar eenmaal ze ons leren kennen, veranderen ze langzaam maar zeker van mening.
Dat is zeker niet waar. Mijn mening wordt alleen maar bevestigd naarmate ik ze langer ken. Ik heb vroeger JG buren gehad en heb jaren voor een JG gewerkt.
pi_158895862
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
:')
En dan aan de ene kant van de wereld 6 uur vroeger dan Europa zeker :')
Troll

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:50 schreef highender het volgende:
Als ze je kunnen wijsmaken dat creationisme een betere verklaring is voor evolutie dan de evolutietheorie, dan kunnen ze je van alles wjsmaken, en dat is best eng.
Dit meen je toch niet serieus of wel?
Evolutie valt aan alle kanten uit elkaar vriend. Zoek ook eens op wat een wetenschappelijke theorie is, eigenlijk mag je evolutie daar niet eens onder scharen.
Evolutie is nog geen enkel bewijs voor gevonden, dus hoezo zou dat een betere verklaring zijn?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef hoatzin het volgende:

Eet jij vis B? .

Als jij je van bloed denkt te moeten onthouden mag je ook geen vis eten. Want vis wordt gedood door verstikking en dat mag je dus niet eten.
Ik eet geen vis.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:49:48 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158896014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:44 schreef bianconeri het volgende:

Evolutie is nog geen enkel bewijs voor gevonden, dus hoezo zou dat een betere verklaring zijn?
En bewijs voor creationisme?
quote:
[..]

Ik eet geen vis.
Ik ken JG die wel vis eten. Dat zijn dus geen echte christenen (no true Scotsmen) in jouw ogen.
pi_158896022
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Is wellicht de betere houding die men zich kan nemen.
Zeker als je je blunder niet wilt erkennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')