thanks maar dat hebk allemaal niquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:01 schreef RobinOok het volgende:
Wij aten toevallig gisteren dit recept en dat was errug lekker:
http://www.een.be/program(...)s-en-aardappelsalade
Had alleen witte port ipv rode gebruikt. En gewoon gedroogde tijm uit een potje.
In een braadpan, braadpan in de oven.
dat heb ik wel, hoe moet dat precies?quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik zou stoven. Heb je een beetje rode wijn?
Ja het is kerst, dan moet je wel ff wat 'specialer' vlees halen hè. Ik eet ook echt alleen met kerst dit soort spul normaal is het sjiekste wat ik heb varkenshaas of zoquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:32 schreef danos het volgende:
Godver haal de volgende keer gewoon vissticks
Zoek de volgende keer een recept waardoor je het speciale vlees ook lekker kan klaarmaken. Of haal een goed stuk biefstuk, peper en zout heb je vast wel.quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:35 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ja het is kerst, dan moet je wel ff wat 'specialer' vlees halen hè. Ik eet ook echt alleen met kerst dit soort spul normaal is het sjiekste wat ik heb varkenshaas of zo
Biefstuk had ik 2 dagen terug al op.quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zoek de volgende keer een recept waardoor je het speciale vlees ook lekker kan klaarmaken. Of haal een goed stuk biefstuk, peper en zout heb je vast wel.
Ik heb zelf nu english cut short ribs in de marinade liggen
Ik ben niet zo goed in plannen voor mezelfquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:40 schreef houdjemond het volgende:
Onze flappie-boutjes lagen gisteren al heel vroeg te zwemmen in de marinade
Tip voor volgend jaar dan maarquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:42 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed in plannen voor mezelf
ok ja stoven moest ik ff googlen, dat is dus gewoon koken maar dan allleen in een bodempje vloeistof en een deksel erbijquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:45 schreef Fer het volgende:
Als je niet te moeilijk wil doen, beetje peper en zout erop inwrijven, boter in de pan smelten en paar minuten rondom bakken. Doe er wat groente bij,,meebakken. Dan een scheutje water/wijn/bier afblussen, vuur klein en deksel erop, lekker stoven.
naja het is vlees, gewoon goed warm maken en opetenquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:46 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Tip voor volgend jaar dan maarkom je er verder wel uit?
tnx, ik ga maar eens alvast wat reepjes groente snijden en de champignons klaarmaken voor het sausje. Ben ik toch nog room vergetenquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:51 schreef Fer het volgende:
Precies, gewoon koken in een bodempje vocht.Als het te weinig is, doe je een beetje erbij. Ik zou het trouwens goed bakken hoor, anders wordt wel heel slap allemaal.
wow das lang, dan had ik nog niks anders hoeven te doen eigenlijkquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:15 schreef Fer het volgende:
Denk als ze in totaal 5 kwartier op vuur liggen, dat het wel lekker is. Kwartiertje bakken, uurtje braden/stoven.
Buitenkant zwart en binnenkant rauw. In de pan aanbraden en dan in de oven met dat vlees. Laat het daar maar in anderhalf uur goed gaar worden. Niet laten uitdrogen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 16:16 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
wow das lang, dan had ik nog niks anders hoeven te doen eigenlijk
heb echt het gevoel alsof het of rauw of aangebrand gaat zijn
plaag me niet zo ik doe mn bestquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Buitenkant zwart en binnenkant rauw. In de pan aanbraden en dan in de oven met dat vlees. Laat het daar maar in anderhalf uur goed gaar worden. Niet laten uitdrogen.
ja ik merk het nu ook al bij het bakken, de baktijd is al bijna op en de zijkanten zijn nog helemaal roze, maar de kanten waar ik op bak zelf zijn wel al flink gebakken, en ik heb het vuur niet eens zo gek hoog.quote:Op vrijdag 25 december 2015 16:20 schreef Fer het volgende:
Na 45 minuten zijn ze ook wel eetbaar, maar 5 kwartier is lekkerder. Vlees met bot erin heeft gewoon tijd nodig.
voorbereiden is niet je sterkste kant......quote:Op vrijdag 25 december 2015 16:22 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ja ik merk het nu ook al bij het bakken, de baktijd is al bijna op en de zijkanten zijn nog helemaal roze, maar de kanten waar ik op bak zelf zijn wel al flink gebakken, en ik heb het vuur niet eens zo gek hoog.
Koken is niet mn sterkste kant
okquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:28 schreef Fer het volgende:
Daarom doe je straks de deksel erop, dan gaart de rest ook. Gewoon geduld hebben.
nee klopt iddquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:29 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
voorbereiden is niet je sterkste kant......
mijn bouten staan vanaf vanmiddag te stoven in bier met een appel en ui erbij. Geen omkijken naar.
ok tnx zal er wat boter bijdoenquote:
tnx tis nu al helemaal gekalmeerdquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:41 schreef Fer het volgende:
Kleiner vuur nemen en de deksel erop laten.
ja dat zei iemand daarstraks ook al maar k heb maar 1 fles en die is best duur en zit nog dicht, dus die wil ik ff bewaren om indruk te maken op mogelijk vrouwelijk gezelschapquote:
dan ga ik dat gewoon doenquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:45 schreef Fer het volgende:
Tja bier of wijn, alleen als je het lekker vindt. Met alleen vet lukt het ook.
wie weetquote:Op vrijdag 25 december 2015 16:53 schreef Fer het volgende:
foto van het kerstdiner, anders heb je gelogen.
ik heb t er maar uitgehaaldquote:Op vrijdag 25 december 2015 17:10 schreef leeell het volgende:
Mwa valt wel mee zo te zien, meer het topic an sich. wel vermakelijk.
Als ik jou was ik het rustig laten nagaren in de oven. en de baksels uit de pan blussen met wat rode wijn en klontje boter erdoorheen en reduceren. Als de bouten dan gaar zijn doe je dat erover heen. Kan bijna niet missen
En dit ook wel ja.quote:Op vrijdag 25 december 2015 17:14 schreef mootie het volgende:
Champignonsaus lijkt me trouwens helemaaaaal niet lekker bij konijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |