abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158520839
Hoi, met kerst haal ik altijd duur vlees en nu heb ik dus konijnenbout gehaald, 2 stuks voor 7 euro of zo, alleen heb ik geen idee wat ik er mee moet. Het is bout, dus er zit een bot in neem ik aan? Kan je het gewoon in de koekenpan doen? Want op die verpakking staat helemaal afblussen en stoven en ik heb dat nog nooit gedaan en weet ook niet hoe dat moet :') best dom mja.

Ik heb wel veel groente, ui paprika champignons champignonsaus. Dus hoe maak ik dit lekker makkelijk en makkelijk lekker klaar?

Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:01:16 #2
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158520970
Wij aten toevallig gisteren dit recept en dat was errug lekker:
http://www.een.be/program(...)s-en-aardappelsalade

Had alleen witte port ipv rode gebruikt. En gewoon gedroogde tijm uit een potje.
In een braadpan, braadpan in de oven.
pi_158520992
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:01 schreef RobinOok het volgende:
Wij aten toevallig gisteren dit recept en dat was errug lekker:
http://www.een.be/program(...)s-en-aardappelsalade

Had alleen witte port ipv rode gebruikt. En gewoon gedroogde tijm uit een potje.
In een braadpan, braadpan in de oven.
thanks maar dat hebk allemaal ni :P

Ik dacht gewoon een beetje ui paprika bakken zodat het een beetje een gourmet-smaak heeft en dan gewoon champignonsaus en gebakken aardappels erbij, maar ik moet vooral weten hoe ik dat vlees klaar maak. Kan je dat gewoon in een koekenpan doen of is het beter om in de oven te doen of zo?

tnx
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:20:55 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158521314
Ik zou stoven. Heb je een beetje rode wijn?
Laffe huichelaar
pi_158521460
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik zou stoven. Heb je een beetje rode wijn?
dat heb ik wel, hoe moet dat precies? :@

gvd en ik dacht ff lekker makkelijk klaar te zijn, moet ik met mn aangeschoten kop alsnog moeite doen en iets nieuws leren

tnx voor de hulp btw :D
pi_158521508
maar is het echt niet gewoon in een koekenpan of oven te doen? die fles wijn zit nog dicht, die is eigenlijk bedoelt voor als er een meisje langskwam :') of is dat echt zonde/niet lekker?
pi_158521559
Godver haal de volgende keer gewoon vissticks :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_158521605
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:32 schreef danos het volgende:
Godver haal de volgende keer gewoon vissticks :')
Ja het is kerst, dan moet je wel ff wat 'specialer' vlees halen hè. Ik eet ook echt alleen met kerst dit soort spul normaal is het sjiekste wat ik heb varkenshaas of zo
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:38:38 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_158521653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:35 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja het is kerst, dan moet je wel ff wat 'specialer' vlees halen hè. Ik eet ook echt alleen met kerst dit soort spul normaal is het sjiekste wat ik heb varkenshaas of zo
Zoek de volgende keer een recept waardoor je het speciale vlees ook lekker kan klaarmaken. Of haal een goed stuk biefstuk, peper en zout heb je vast wel.

Ik heb zelf nu english cut short ribs in de marinade liggen c_/
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_158521684
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:38 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Zoek de volgende keer een recept waardoor je het speciale vlees ook lekker kan klaarmaken. Of haal een goed stuk biefstuk, peper en zout heb je vast wel.

Ik heb zelf nu english cut short ribs in de marinade liggen c_/
Biefstuk had ik 2 dagen terug al op.

Ja ik had gewoon zin in wat geks, en konijn dat heb ik denk echt in geen jaren op. Maar ja ik hoef niet helemaal een uur lang een wildsaus klaar te maken of zo, zolang het vlees maar lekker smaakt heb ik aan een champignonsaus en wat gebakken groente en aardappels al een feestmaal _O_

dus ehhh, oven/koekenpan? mogelijk of?
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:40:05 #11
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_158521690
Onze flappie-boutjes lagen gisteren al heel vroeg te zwemmen in de marinade O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:41:45 #12
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_158521718
Is het niet gewoon rondom aanbakken en dan uur of wat in de oven op 120 graden en dan hopen dat het smaakt?
pi_158521724
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:40 schreef houdjemond het volgende:
Onze flappie-boutjes lagen gisteren al heel vroeg te zwemmen in de marinade O+
Ik ben niet zo goed in plannen voor mezelf ;(
pi_158521770
Als je niet te moeilijk wil doen, beetje peper en zout erop inwrijven, boter in de pan smelten en paar minuten rondom bakken. Doe er wat groente bij,,meebakken. Dan een scheutje water/wijn/bier afblussen, vuur klein en deksel erop, lekker stoven.
.
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:46:49 #15
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_158521781
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:42 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik ben niet zo goed in plannen voor mezelf ;(
Tip voor volgend jaar dan maar :) kom je er verder wel uit?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_158521783
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:45 schreef Fer het volgende:
Als je niet te moeilijk wil doen, beetje peper en zout erop inwrijven, boter in de pan smelten en paar minuten rondom bakken. Doe er wat groente bij,,meebakken. Dan een scheutje water/wijn/bier afblussen, vuur klein en deksel erop, lekker stoven.
ok ja stoven moest ik ff googlen, dat is dus gewoon koken maar dan allleen in een bodempje vloeistof en een deksel erbij

Ik denk dat ik dat gewoon ga doen dan, gewoon in een koekenpan goed beide kanten bakken en dan erna ff in een andere pan en dan zet ik er ff een deksel op en dan laat ik het nog ff napruttelen of zo

gvd ik voel me echt zo noob _O- dat ik niet eens weet wat stoven is of dat nog nooit gedaan heb :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:46 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Tip voor volgend jaar dan maar :) kom je er verder wel uit?
naja het is vlees, gewoon goed warm maken en opeten :P snap alleen niet hoe ik het echt lekker maak en op de 'echte' manier klaarmaak xd
pi_158521877
Precies, gewoon koken in een bodempje vocht.Als het te weinig is, doe je een beetje erbij. Ik zou het trouwens goed bakken hoor, anders wordt wel heel slap allemaal.
.
pi_158521910
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:51 schreef Fer het volgende:
Precies, gewoon koken in een bodempje vocht.Als het te weinig is, doe je een beetje erbij. Ik zou het trouwens goed bakken hoor, anders wordt wel heel slap allemaal.
tnx, ik ga maar eens alvast wat reepjes groente snijden en de champignons klaarmaken voor het sausje. Ben ik toch nog room vergeten :') maar ja heb gelukkig nog wel zon aanmaak champignonsaus zakje ergens dus dan combineer ik dat wel
  vrijdag 25 december 2015 @ 16:10:44 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158522150
Wij eten dit altijd als we Konijn hebben:
http://www.food.com/recip(...)ith-dumplings-497959
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158522196
tnx maar ik ben al bezig met de champignonsaus en het bakken van de konijnenbouten

hoelang moet ik ze erna laten braden dan met de deksel erop trouwens? dat ik ff een beetje de timing goed heb met de groente en aardappels en zo. die saus blijft toch wel een uur warm
pi_158522231
Denk als ze in totaal 5 kwartier op vuur liggen, dat het wel lekker is. Kwartiertje bakken, uurtje braden/stoven.
.
  vrijdag 25 december 2015 @ 16:16:01 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158522235
Gewoon in de magnetron. Niet te moeilijk doen.
Huilen dan.
pi_158522249
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:15 schreef Fer het volgende:
Denk als ze in totaal 5 kwartier op vuur liggen, dat het wel lekker is. Kwartiertje bakken, uurtje braden/stoven.
wow das lang, dan had ik nog niks anders hoeven te doen eigenlijk

heb echt het gevoel alsof het of rauw of aangebrand gaat zijn :')
pi_158522262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:16 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

wow das lang, dan had ik nog niks anders hoeven te doen eigenlijk

heb echt het gevoel alsof het of rauw of aangebrand gaat zijn :')
Buitenkant zwart en binnenkant rauw. In de pan aanbraden en dan in de oven met dat vlees. Laat het daar maar in anderhalf uur goed gaar worden. Niet laten uitdrogen.
Dit, dus.
pi_158522277
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Buitenkant zwart en binnenkant rauw. In de pan aanbraden en dan in de oven met dat vlees. Laat het daar maar in anderhalf uur goed gaar worden. Niet laten uitdrogen.
plaag me niet zo ik doe mn best ;(
pi_158522299
Na 45 minuten zijn ze ook wel eetbaar, maar 5 kwartier is lekkerder. Vlees met bot erin heeft gewoon tijd nodig.
.
pi_158522318
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:20 schreef Fer het volgende:
Na 45 minuten zijn ze ook wel eetbaar, maar 5 kwartier is lekkerder. Vlees met bot erin heeft gewoon tijd nodig.
ja ik merk het nu ook al bij het bakken, de baktijd is al bijna op en de zijkanten zijn nog helemaal roze, maar de kanten waar ik op bak zelf zijn wel al flink gebakken, en ik heb het vuur niet eens zo gek hoog.

Koken is niet mn sterkste kant :')
pi_158522416
Daarom doe je straks de deksel erop, dan gaart de rest ook. Gewoon geduld hebben.
.
pi_158522434
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:22 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

ja ik merk het nu ook al bij het bakken, de baktijd is al bijna op en de zijkanten zijn nog helemaal roze, maar de kanten waar ik op bak zelf zijn wel al flink gebakken, en ik heb het vuur niet eens zo gek hoog.

Koken is niet mn sterkste kant :')
voorbereiden is niet je sterkste kant......

mijn bouten staan vanaf vanmiddag te stoven in bier met een appel en ui erbij. Geen omkijken naar.
pi_158522443
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:28 schreef Fer het volgende:
Daarom doe je straks de deksel erop, dan gaart de rest ook. Gewoon geduld hebben.
ok

naja ik heb alleen zonnebloemolie, heb een laagje in de pan gedaan ik hoop dat het wat wordt en ik het niet ga frituren straks :') echt faal dit weer

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:29 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

voorbereiden is niet je sterkste kant......

mijn bouten staan vanaf vanmiddag te stoven in bier met een appel en ui erbij. Geen omkijken naar.
nee klopt idd :')

oja wat bier erbij is dat ook n goed idee? klinkt echt smerig
pi_158522477
ik ben het echt aant verneuken denk ik, hele woning vol met rook :') alsof je die shit aant frituren bent

help

ik heb trouwens geen braadpan dus doe t gewoon in zown metalen met deksel, ligt het daaraan?
pi_158522554
Vuur klein een een grote klont boter.
.
pi_158522566
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:35 schreef Fer het volgende:
Vuur klein een een grote klont boter.
ok tnx zal er wat boter bijdoen

en ja vuur staat op zn laagst maar alsof begint het echt lawaai te maken en te roken om een een of andere reden dus ik zet hem nu gewoon aan en uit af en toe

jezus wat ben ik slecht hierin

die boter helpt wel wat moet ik zeggen het is veel rustiger aan t pruttelen :D
pi_158522677
Kleiner vuur nemen en de deksel erop laten.
.
pi_158522686
Fles rode wijn erin.
Dit, dus.
pi_158522720
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:41 schreef Fer het volgende:
Kleiner vuur nemen en de deksel erop laten.
tnx tis nu al helemaal gekalmeerd

quote:
14s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:42 schreef Buitendam het volgende:
Fles rode wijn erin.
ja dat zei iemand daarstraks ook al maar k heb maar 1 fles en die is best duur en zit nog dicht, dus die wil ik ff bewaren om indruk te maken op mogelijk vrouwelijk gezelschap :P

ik heb er nu zonnebloemolie in en boter, heb nog wel wat bier maar weet niet of dat lekker is en hoeveel er moet? ik moet zeggen het begint zo ook wel lekker te ruiken al
pi_158522741
Tja bier of wijn, alleen als je het lekker vindt. Met alleen vet lukt het ook.
.
pi_158522757
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:45 schreef Fer het volgende:
Tja bier of wijn, alleen als je het lekker vindt. Met alleen vet lukt het ook.
dan ga ik dat gewoon doen :7

tnx ik zie het opeens wel positief in :D

over halfuurtje is t vlees klaar dus ik ga zo ff de aardappels en de groente doen

zonder jullie had ik het niet gekund ^O^
pi_158522849
foto van het kerstdiner, anders heb je gelogen.
.
pi_158522866
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:53 schreef Fer het volgende:
foto van het kerstdiner, anders heb je gelogen.
wie weet :P als het allemaal op 1 bord past
pi_158522950

zie je nou dat ik niet sta te liegen

en ja mn fornuisknoppen zijn ranzig maar k heb vanmorgen ei gemaakt en gister pannekoeken

misschien haal ik volgende keer wel de deksel eraf
pi_158523020
Misschien een beetje aangebrand maar voor de eerste keer in je leven braden vind ik het niet zo erg. Het is slechts de buitenkant

vrijdag 25 december 2015 @ 17:06:40 #44
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158523041
_O-
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_158523054
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:06 schreef leeell het volgende:
_O-
is het zo erg? :'(

moet het eruit?
  vrijdag 25 december 2015 @ 17:10:32 #46
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158523090
Mwa valt wel mee zo te zien, meer het topic an sich. wel vermakelijk.

Als ik jou was ik het rustig laten nagaren in de oven. en de baksels uit de pan blussen met wat rode wijn en klontje boter erdoorheen en reduceren. Als de bouten dan gaar zijn doe je dat erover heen. Kan bijna niet missen
pi_158523096
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:10 schreef leeell het volgende:
Mwa valt wel mee zo te zien, meer het topic an sich. wel vermakelijk.

Als ik jou was ik het rustig laten nagaren in de oven. en de baksels uit de pan blussen met wat rode wijn en klontje boter erdoorheen en reduceren. Als de bouten dan gaar zijn doe je dat erover heen. Kan bijna niet missen
ik heb t er maar uitgehaald :') het is denk ik wel klaar sowieso, ff de zwarte randjes eraf halen xd
  vrijdag 25 december 2015 @ 17:13:43 #48
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158523116
Toch vraag ik mij dan af wat je normaliter bakt. In principe is het gewoon een grotere kip (of niet eens). Ook al is stoven wel gebruikelijker met konijn, bakken zou prima moeten kunnen. Of waag je je ook niet aan kip ?

Als je eenmaal het aanbraden van vlees en nagaren in de oven onder de knie hebt kan je alles zo prima maken.
pi_158523123
Champignonsaus lijkt me trouwens helemaaaaal niet lekker bij konijn.
  vrijdag 25 december 2015 @ 17:14:54 #50
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158523125
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:14 schreef mootie het volgende:
Champignonsaus lijkt me trouwens helemaaaaal niet lekker bij konijn.
En dit ook wel ja.

Het makkelijkste is verreweg gewoon de baksels uit de pan blussen en schrapen met wat rode wijn en boter. Dat is prima heerlijk en simpel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')