Misschien moet je even aangifte doen, hoop ik wel voor je dat ze ook mensen buiten de EU kunnen vervolgen anders word het niets.quote:Op maandag 28 december 2015 15:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
Je verwart vrije meningsuiting met ongegronde beledigingen die puur aanzetten tot haat en discriminatie.
Ik denk niet dat een aangifte jou tot enig inkeer zal doen komen, verder is het vooral grootspraak, in het echt ben je vast een heel stuk redelijker naar mijn verwachting.quote:Op maandag 28 december 2015 15:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Misschien moet je even aangifte doen, hoop ik wel voor je dat ze ook mensen buiten de EU kunnen vervolgen anders word het niets.
Met de meeste dingen wel, maar niet omtrent het volk wat in calais verblijft.quote:Op maandag 28 december 2015 16:22 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een aangifte jou tot enig inkeer zal doen komen, verder is het vooral grootspraak, in het echt ben je vast een heel stuk redelijker naar mijn verwachting.
ze zijn kaolo dom mattiequote:Op maandag 28 december 2015 15:24 schreef deedeetee het volgende:
Iemand die mij een goede verklaring kan geven van het gedrag van deze mensen ?
Door de chauffeurs aan te vallen en hun lading te bederven komen ze op dat moment geen stap verder richting de UK. Het gedrag lijkt dus niet zinvol.
De eerste dominosteen? Als de UK het (financieel) gaat voelen ben ik benieuwd hoe snel dat kamp in Calais eindelijk eens wordt ontmanteld.quote:Vervoerder schrapt Engeland
Fruittransportbedrijf Jac op ‘t Hof heeft Engeland van de lijst met bestemmingen geschrapt vanwege het oponthoud bij Calais dat wordt veroorzaakt door de vluchtelingenproblematiek.
De internationale vervoerder met dertig vrachtwagens reed gemiddeld vijf keer per week naar Engeland via Calais. Eind juni deed een van hun chauffeurs, Bartjan Fieret, rechtstreeks verslag voor Radio 1. Vluchtelingen probeerden toen met geweld toegang tot de trailer krijgen.
“Niet zo lang daarna zijn we helemaal gestopt met het rijden op Engeland. Je bent gewoon veel te lang bezig. Het kost twee dagen om een vrachtje te brengen en daardoor is het voor ons een kostenpost geworden. Het is niet meer rendabel”, zei Imca Op ‘t Hof in PZC.
De migrantenproblematiek en de lange wachttijden die dat veroorzaakt voor de oversteek naar Engeland, maken het werk voor de chauffeurs er niet leuker op. “Dat werkt niet echt motiverend”, aldus Op ‘t Hof.
Afgelopen woensdag riep vakcentrale CNV vrachtwagenchauffeurs op Calais te mijden. “Wanhopige vluchtelingen gooien met stenen en stelen buizen. Sommigen springen tegen de vrachtwagen”, zei CNV-bestuurder Tjitze van Rijssel op Radio 1. De vakbond wijst erop dat werknemers recht hebben op een veilige werkplek en daarom zouden vervoerders moeten zorgen voor een alternatieve route naar Engeland, bijvoorbeeld via Hoek van Holland, Zeebrugge of IJmuiden.
Naast Jac op 't Hof hebben zich nog geen vervoerders gemeld die Calais voortaan mijden, laat een woordvoerder van CNV weten.
Bron: Telegraaf.nl
Goede zaak. Dat er snel meerdere transportbedrijven mogen volgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eerste dominosteen? Als de UK het (financieel) gaat voelen ben ik benieuwd hoe snel dat kamp in Calais eindelijk eens wordt ontmanteld.
Als vervoerders alleen massaal via Hoek van Holland de oversteek gaan wagen, dan verplaatst de overlast zich gewoon. Dan krijgen we zulk soort kampen en taferelen in Zuid-Holland en zulk soort kampen in Rotterdam en omgeving.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eerste dominosteen? Als de UK het (financieel) gaat voelen ben ik benieuwd hoe snel dat kamp in Calais eindelijk eens wordt ontmanteld.
Zeker als onze overheid er net als de Franse overheid niks tegen doet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als vervoerders alleen massaal via Hoek van Holland de oversteek gaan wagen, dan verplaatst de overlast zich gewoon. Dan krijgen we zulk soort kampen en taferelen in Zuid-Holland en zulk soort kampen in Rotterdam en omgeving.
In zekere zin heb ik hoop dat de onze daadkrachtiger optreed.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker als onze overheid er net als de Franse overheid niks tegen doet.
quote:Terrein Kanaaltunnel onder water om overlast vluchtelingen
Eurotunnel, eigenaar van de Kanaaltunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië, heeft zijn terrein in Calais onder water gezet in de strijd tegen de overlast door de vele vluchtelingen die het gebied willen betreden.
Dat meldt de Noord-Franse krant La Voix du Nord woensdag.
''De tunnel zelf is gebouwd op een moerassig stuk land", aldus woordvoerder John Keefe van Eurotunnel. ''We hebben het waterpeil laten stijgen om een natuurlijke barrière op te trekken. Zo willen we voorkomen dat migranten de hekken beklimmen."
Foto's in de krant laten zien dat het waterpeil niet erg hoog is, maar dat wel vrij grote stukken land langs het hek onder water staan.
Jaarlijks proberen duizenden vluchtelingen via Noord-Frankrijk de oversteek te maken naar Groot-Brittannië. Hierdoor moest de tunnel geregeld voor het verkeer worden afgesloten en gebeuren er meerdere ongelukken.
En nog een maatregel erbij.quote:
twitter:ClaireSerre twitterde op woensdag 13-01-2016 om 06:43:19A Calais, pour empêcher les intrusions de migrants, Eurotunnel inonde ses terrains https://t.co/6VciGneD7s https://t.co/8RT7kLsh2m reageer retweet
twitter:lavoixdunord twitterde op woensdag 13-01-2016 om 09:16:54Migrants de #Calais : pour empêcher les intrusions, #Eurotunnel inonde ses terrains https://t.co/vw6xM9ULhR https://t.co/zNseybGl4x reageer retweet
Ze krijgen hun zin niet en daarom doen ze zo. Als een stel kleine kinderen die lopen te huilen en te stampvoetenquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:24 schreef naiipajiiau het volgende:
Wat zijn die geldzoekers gewelddadig zeg dat dat zo moet... Wat zal Engeland in z'n handjes wrijven dat er zoveel gestrand zijn daar.
Is er uberhaupt nog iets van een visie op deze groep Afrikanen of zouden ze er over x(x?) jaar nog zitten? ...quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze krijgen hun zin niet en daarom doen ze zo. Als een stel kleine kinderen die lopen te huilen en te stampvoeten
Misschien niet dezelfden, omdat er toch steeds weer enkelen doorheen weten te glippen en de oversteek maken, maar die worden dagelijks weer aangevuld met nieuwe lui die pas Europa zijn binnengekomen. Dus ja, zolang er niks tegen dat kamp ondernomen word, zal dat er voorlopig wel blijven staan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Is er uberhaupt nog iets van een visie op deze groep Afrikanen of zouden ze er over x(x?) jaar nog zitten? ...
Kun je nagaan wat er nog komt... Die lui hier gaan wie weet straks ook zo doen als ze geen huis en auto krijgen. En de azc's zitten zo enorm vol..quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze krijgen hun zin niet en daarom doen ze zo. Als een stel kleine kinderen die lopen te huilen en te stampvoeten
Ik zou het niet gek vinden als ze dat zouden doen, om de politie te ontlasten. Politie-agenten zijn natuurlijk wel beter getraind om hiermee om te gaan, je kan moeilijk op die mensen gaan schieten of tanks gebruiken.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eerder opperde Transport en Logistiek Nederland (TLN) het idee om het leger in te zetten bij Calais.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |