abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158607211
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:43 schreef dyna18 het volgende:
De vraag is nu of banken hebben geleerd van de crisis in 2008 waarbij ze door het hele volk gered zijn. Ik denk van niet....
Het volk (of de representatie daarvan) heeft evenmin ervan geleerd. Als mijn kinderen zo erg in de fout gaan als ik ze de vrije hand geef dan geef ik ze natuurlijk een tweede kans, maar wel met wat andere randvoorwaarden...
pi_158610761
Ligt het aan mij of staan op alle platforms de projecten een beetje stil. Zelfs op CCF
  maandag 28 december 2015 @ 19:21:52 #128
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158610875
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wel een mooi project eigenlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158611513
De Kerst Crowdfunding Top 100

http://us5.campaign-archi(...)90a835c&e=be152b8c0b

Ik kom tot 7 projecten waarin ik deel neem.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_158615862
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:38 schreef BruderKlaus het volgende:
De Kerst Crowdfunding Top 100

http://us5.campaign-archi(...)90a835c&e=be152b8c0b

Ik kom tot 7 projecten waarin ik deel neem.
Hier tel ik er 2
pi_158617051
22 <O)
Pecunia non olet
pi_158617660
3 projecten hier
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 28 december 2015 @ 22:00:55 #133
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158618152
Ik heb bijna alle GVE projecten volgens mij :P

Verder geen andere platforms dus daarvan niets.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158620304
Een stukje uit DFT van vanavond:

Xxxxxxxxxx

door Frank van Rutten

DRIEBERGEN - Banken houden zich nog erg afzijdig als het om het financieren van vastgoed gaat. Precies in dát gat sprong Hendrik van Zadelhoff met het crowdfundplatform voor vastgoed, Bouwaandeel.

Samen met architect Laurens IJsselmuiden zette hij midden vorig jaar het crowdfundplatform op, inmiddels aangevuld met Laurent van de Mortel, die als student bouw- en vastgoedmanagement na een studieopdracht is gebleven.

Risico's

Als bedrijfskundig adviseur met een lange geschiedenis in de bank- en vastgoedwereld zag Van Zadelhoff een duidelijke zakelijke kans. „Crowdfunding is een fantastische manier om kleinschalige projecten die aan een lokale behoefte voldoen mogelijk te maken. Je kan vanaf ¤250 instappen, krijgt een rentevergoeding en heeft binnen afzienbare tijd zijn geld terug.”

Er zijn wel risico’s aan verbonden, erkent Van Zadelhoff, maar volgens hem zijn die te overzien. „Het gaat altijd maar om een deel van de totale financiering, je hebt dekking van de hypotheek die er op zit.”

Tamtam

Om investeerders aan boord te krijgen, moeten de heren flink „tamtam maken”, zoals Van Zadelhoff het noemt.

„Vooral mensen uit de buurt zullen zich sneller betrokken voelen bij initiatieven die hun omgeving verrijken. Loopt het project eenmaal, dan geven we veel updates in nieuwsbrieven en op onze site.”

Alles staat of valt met de kwaliteit van het project en de mensen erachter. „We vragen veel cijfers op en doen een uitgebreide analyse van de plaatselijke vastgoedmarkt. Onze raad van advies, vier ervaren vastgoedmensen die ook mee investeren, moeten er ook vertrouwen in hebben. We controleren de voortgang en sturen bij zodra zaken scheef dreigen te lopen. ”

Transparantie

Transparantie vindt hij belangrijk. „We wijzen actief op risico’s. We investeren trouwens zelf ook mee, we geloven in de kracht van onze intake.”

Een eerste project in Arnhem werd succesvol afgerond, de investeerders hadden na zeven maanden de inleg plus vergoeding binnen. „Nu loopt een wervingscampagne voor een mooi project in Doesburg, een combinatie van horeca en middenstand die het oude centrum vooruit brengt.”

Vol vertrouwen

Al met al zijn de beide ondernemers vol vertrouwen. „Over drie jaar moeten we ¤30 miljoen hebben uitstaan, dan komen we break even. Binnen vijf jaar willen we hét crowdfundplatform voor vastgoed worden.”".

Xxxxxxxxxxxxx

Ik heb mij er nog niet in verdiept maar ga dat van de week, als ik even een gaatje heb, wel even doen. Ik ben vooral benieuwd of en zo ja welke zekerheden er geboden worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 28-12-2015 23:08:22 ]
pi_158622858
Bouwaandeel lijkt samen te werken met Crowdpartners.nl en ik vindt hun kostenstructuur niet zo sympathiek klinken:

quote:
Totaal geïnvesteerd bedrag < ¤7.500,00
1% over geïnvesteerd bedrag, tot maximaal ¤ 6,25 per maand.
Minimum tarief, voor nu, ¤ 0,00.

Totaal geïnvesteerd bedrag > ¤7.500,00
1% over geïnvesteerd bedrag, tot maximaal ¤ 6,25 per maand.
Te vermeerderen met een additionele beheervergoeding, voor nu, 0,00% per maand.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_158626918
Ik zie in de faq toch iets anders staan...

Wat kost het om te investeren via Bouwaandeel?
Dat kost je niks. Alle kosten voor de campagne komen voor rekening van de leningnemer.
pi_158627297
Ja erg verwarrend. Op crowdpartners.nl en bouwaandeel.nl staat nu dezelfde propositie:

https://crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0020

http://bouwaandeel.nl/inv(...)bachtelijk-gildehof/

Dus gewoon een ander labeltje geplakt op zelfde project? Ik hou helemaal niet van dit soort gepiepel. En zoals hierboven ook aangegeven, het lijkt er op dat beide sites een andere kostenstructuur hanteren, dat kan toch niet kloppen.

Ik haak af.
pi_158627822
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Waarna over 5 jaar dus iedereen zich afvraagt hoe ''de crowd' het lef had om deze mensen zo'n lening aan te smeren. Zeker omdat de bank de risico lening al had geweigerd.
De bank heeft jaren geinvesteerd zonder dat een individu er persoonlijk last van had als ondernemingen de mist in gingen.

Ik vermoed dat als ondernemingen niet terugbetalen bij crowdfunding, de platforms heel snel op de schop gaan. We hebben hard gewerkt voor die centjes en zijn meer betrokken bij de terugbetaling. Maar je hebt zeker een punt, die zich in de toekomst zal uitwijzen.

Ik ga wat centjes inzetten op de Champagne bij KoM. Proost! :)
pi_158628577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:19 schreef Nadinarama het volgende:

Ik ga wat centjes inzetten op de Champagne bij KoM. Proost! :)
Is er niet een erg lage aflossingscapaciteit (0,42 en 0,70)?
pi_158628940
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof ze de formule hebben veranderd.
Het was voorheen (beschikbaar voor aflossing en uitbreidingsinvesteringen)/aflossing
en nu:
(beschikbaar-aflossing)/beschikbaar
Pecunia non olet
pi_158628994
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja, die is er. Maar nog eigen inkomen en die van partner.
pi_158629146
Ik vind de champagne mevrouw een lastig geval. Ze draait nu nog verlies en de winsten zijn de komende jaren ook niet enorm. Maar zoals Nadinarama zegt wel een eigen inkomen + partnerinkomen en de lening is ook niet enorm. Iemand beetje verstand van deze bedrijfstak?
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:23:10 #143
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158629198
Ik zit nog even bij de oudere projecten te snuffelen en het valt me op dat 'Notariële vastlegging overeenkomst van geldlening' altijd NEE is. Ook voor de grotere bedragen.

Ondernemers hebben geen probleem met het verpanden van voorraad en debiteuren, voor zover je daar iets aan hebt maar de 'Notariële vastlegging' is blijkbaar een vies woord. Eigenlijk vind ik dat een platform dat gewoon bij bedragen vanaf bijvoorbeeld 2ton dat moet verplichten.

Heb trouwens nog even een wijntje meegenomen. Klein bedrag, ook in loondienst nog wel op te hoesten met twee personen.
Tot nooit .......
pi_158629207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:21 schreef komrad het volgende:
Ik vind de champagne mevrouw een lastig geval. Ze draait nu nog verlies en de winsten zijn de komende jaren ook niet enorm. Maar zoals Nadinarama zegt wel een eigen inkomen + partnerinkomen en de lening is ook niet enorm. Iemand beetje verstand van deze bedrijfstak?
Alleen als consument :)

Terugkomend op die formule: als ze die niet hadden veranderd was de aflossingscapaciteit 1,72 resp. 3,34 (2016 en 2017) geweest.
Pecunia non olet
pi_158629259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Alleen als consument :)

Terugkomend op die formule: als ze die niet hadden veranderd was de aflossingscapaciteit 1,7 oid geweest.
wat is jouw oordeel over dit voorstel?

en word je een goede afnemer van mevrouw, dat helpt natuurlijk :P

edit: in dit geval is die verpanding van voorraden natuurlijk wel erg smakelijk
pi_158629324
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:23 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zit nog even bij de oudere projecten te snuffelen en het valt me op dat 'Notariële vastlegging overeenkomst van geldlening' altijd NEE is. Ook voor de grotere bedragen.

Ondernemers hebben geen probleem met het verpanden van voorraad en crediteuren, voor zover je daar iets aan hebt maar de 'Notariële vastlegging' is blijkbaar een vies woord. Eigenlijk vind ik dat een platform dat gewoon bij bedragen vanaf bijvoorbeeld 2ton dat moet verplichten.

Heb trouwens nog even een wijntje meegenomen. Klein bedrag, ook in loondienst nog wel op te hoesten met twee personen.
Debiteuren bedoel je :)
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:28:18 #147
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158629347
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:27 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Debiteuren bedoel je :)
Ook :)
Tot nooit .......
pi_158629383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:23 schreef Speekselklier het volgende:

Ondernemers hebben geen probleem met het verpanden van voorraad en debiteuren, voor zover je daar iets aan hebt maar de 'Notariële vastlegging' is blijkbaar een vies woord. Eigenlijk vind ik dat een platform dat gewoon bij bedragen vanaf bijvoorbeeld 2ton dat moet verplichten.

Je hebt hier wel een punt. Zodra een geldleningsovereenkomst of schuldbekentenis notarieel is vastgelegd is deze ook executoriaal. Goed punt Speekselklier
pi_158629445
Haha, ja ik ken de markt. Zie zelden een project waarin ik wil investeren, omdat ik altijd 100 mits en maren heb. Deze echter niet.

Ik vind haar voorstel vooral degelijk. Haalbaar. Champagne wordt altijd afgenomen.Ze bouwt relaties op met de lokale boeren. Er zijn altijd genoeg afzetkanalen. Ze is online actief (reageert binnen 10 minuten op mijn tweet bijvoorbeeld)

De rente en het bedrag zijn beschaafd.

Ooit zelf de wens gehad iets soortgelijks te doen. Zodoende. En als ze in het allerslechtste geval het niet red ben ik een luttel bedrag kwijt en heeft ze iig wel haar droom nagejaagd.

Zoiets? :@
pi_158629518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:24 schreef komrad het volgende:

[..]

wat is jouw oordeel over dit voorstel?

en word je een goede afnemer van mevrouw, dat helpt natuurlijk :P

edit: in dit geval is die verpanding van voorraden natuurlijk wel erg smakelijk
Ik vermoed dat het risico vrij beperkt is gezien het bedrag en de aanwezigheid van overig inkomen. Overigens heb ik niet gezien dat er een partner is maar misschien heb er overheen gelezen. 200 euro durf ik er wel in te stoppen. Ik vind champagne overigens een beetje seizoenproduct?
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')