Inderdaad, helemaal mee eens. Ik was echt hoopvol over AygoDutch, dacht dat zij een waardevolle toevoeging in crowdfundland konden worden. Maar het lukt hen niet eens om regelmatig een nieuw project te lanceren. Vanaf september zegt Harm al dat ze met zéér veelbelovende projecten bezig zijn, maar er komt nagenoeg niets los. Het is in hen te prijzen dat ze geen baggerprojecten plaatsen, maar zullen ze dan echt geen fatsoenlijke aanvragen binnenkrijgen? Projecten tot ¤ 25000,- moeten voorlopig hun doelgebied zijn, ook daarmee ben ik het eens met NaRegenDeZon.quote:Op vrijdag 25 december 2015 08:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat heb ik Harm bij de start van het platform al meegegeven. Hij heeft heel erg veel geluk (en wij misschien niet, gezien latere publicaties) gehad dat de bioprocessor op de laatste dag vol is gekomen.
Ook bij IVM heb je gezien dat grote projecten voor een klein palatform niet werken. Die hebben het project van Cowboysbelt eerst gehad, liep niet vol , is later via collin opnieuw op de markt gebracht. Daar zat het in een dag vol omdat die in hun netwerk gewoon meer investeerders hebben.
Kleine platformen moeten gewoon met leningen beginnen van inderdaad 15K tot 30K en als het een heel mooi project is met weinig risico kunnen ze gaan ruiken aan bedragen boven de 30K. Langzaam opbouwen van de reputatie en klantenkring.
Geldvoorelkaar is ook niet begonnen met leningen van 130K. Daar waren ze ook pas na een tot twee jaar aan toe en zij hadden nog haast geen concurenten op dat moment.
Waarna over 5 jaar dus iedereen zich afvraagt hoe ''de crowd' het lef had om deze mensen zo'n lening aan te smeren. Zeker omdat de bank de risico lening al had geweigerd.quote:Op zondag 27 december 2015 23:43 schreef dyna18 het volgende:
Dit zorgt er dus voor dat er meer kleine ondernemers zijn aangewezen op crowd funding, maar helaas dat er ook meer risicovolle voorstellen onze kant op komen.
Dat lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op maandag 28 december 2015 10:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarna over 5 jaar dus iedereen zich afvraagt hoe ''de crowd' het lef had om deze mensen zo'n lening aan te smeren. Zeker omdat de bank de risico lening al had geweigerd.
Ik vind de verhouding loonkosten versus aantal personeelsleden een beetje vreemd... Voor de rest vind ik het er interessant uit zien.quote:Op maandag 28 december 2015 11:29 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op ZC/FC:
Aanschaf vrachtwagens
3 ¤ 50.000 6,73%A 3 jaar
Loopt redelijk vlot vol.........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op maandag 28 december 2015 11:37 schreef obligataire het volgende:
Het aantal van 10 klopt niet, dat staat volgens mij standaard op 10.
Wat ik wel raar vind is die vreemde fluctuatie van 54K naar 11K en dan weer 99K.
Volgens mij moet een DGA sowieso al minimaal 45K aan salaris aan zichzelf verlonen, dus waarom het vorig jaar zo laag was?Volgens mij mag van die 45k afgeweken worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
quote:Een Zeeuwse investeerder heeft 10,6 miljoen euro opgehaald voor een grote verbouwing van het Vlissingse Admiraal De Ruyter Ziekenhuis. Het is voor het eerst dat een ziekenhuis wordt gefinancierd met een crowdfundactie.
Henk van Koeveringe van Zeeland Investments Beheer is blij dat het doel gehaald is, zegt hij tegen Omroep Zeeland. "Het geld is binnen. We hebben alles wat we nodig hebben. Het feest kan beginnen."
Zeeuwen
Het hele project kost 20,6 miljoen euro. Iets meer dan de helft daarvan is dus gefinancierd door particuliere investeerders, de rest leent de investeerder van de bank.
Het grootste deel van de investeerders in het Admiraal de Ruyter Ziekenhuis is volgens Van Koeveringe Zeeuws. "Dat geeft aan dat de mensen betrokken zijn bij hun instituut, dat ze het omarmen. We hopen dat dit de mensen dichter bij de zorg brengt, en de zorg dichter bij de mensen."
Verbouwing
In september gaf de AFM toestemming voor de crowdfundactie. Een projectontwikkelaar koopt met het geld het bestaande pand en de grond op, financiert de verbouwing en verhuurt daarna het nieuwe pand aan het ziekenhuis.
De verbouwing van het ziekenhuis moet op 2 januari van start gaan en moet aan het eind van dat jaar zijn afgerond. Tijdens de verbouwing blijft het ziekenhuis open.
Ik zit ook in de bierhandel als eerste project bij iVM. Het schema was voor mij ook nogal vaag. Ik dacht de eerste betaling af te wachten en dat bedrag x36 te doen. Dan heb in eigen schema.quote:Op maandag 28 december 2015 13:05 schreef vehkah het volgende:
Nog meer investeerders die via #InvestorMatch iets doen?
In het betaalschema stond een verwarrend overzicht.
Ik zit in transportsbedrijf Niezen.quote:Op maandag 28 december 2015 13:05 schreef vehkah het volgende:
Ik heb er mijn eerste project gedaan, de brouwerij (Frankendael).
Een mailtje heengestuurd, met vraag hoe en wat. Binnen half uurtje antwoord dat veel duidelijkheid gaf. Goede communicatie scheelt een hoop ergernis
Ik heb ook met Frankendael meegedaan, was wel even verwarrend met die vervallen betalingen maar ik zag al snel dat ze zich een maand vergist hadden.... Had handiger geweest als ze de oude/foute betalingen er uit hadden gehaald, maarja....quote:Op maandag 28 december 2015 13:05 schreef vehkah het volgende:
Ik heb er mijn eerste project gedaan, de brouwerij (Frankendael).
Daar doelde ik inderdaad op.quote:Op maandag 28 december 2015 13:49 schreef namliam het volgende:
Er zou iets van een special biertje gemaakt worden toch? Mogelijk op een investeerders borrel of een verkoop punt?
quote:Ik drink zelf geen bier, dus aan mij is het niet besteed maar genoeg mensen die ik kan verbleiden met zo een niet gangbaar biertje
Niet gauw. Als de DGA part-time werkt bijvoorbeeld. Maar dat is hier denk ik niet aan de orde want het is een veredelde eenmanszaak lijkt me. Ik heb gevraagd om toelichting want het wekt zo een beetje de indruk alsof er wat creatief met de cijfers is omgegaan. Het zou een logische redenen kunnen hebben maar dan wil ik die wel graag weten voordat ik wat overmaakquote:Op maandag 28 december 2015 12:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Volgens mij mag van die 45k afgeweken worden.
ik denk dat er nog wel wat meer van ons zullen staan!quote:Op maandag 28 december 2015 13:46 schreef Speekselklier het volgende:
Begrijp ik dat ik binnenkort met Namliam en Vehkah ergens aan de tap sta?
Dus het word een nieuwjaarsborrel?quote:Op maandag 28 december 2015 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
ik denk dat er nog wel wat meer van ons zullen staan!![]()
ik heb hem net ook gekregen. Moest even nadenken/nazoeken wat deze mensen ook al weer voor een bedrijf hadden. Project van 6 maanden geleden! Ga is kijken of ik het kan combineren met het bezoek aan een vriend die in de omgeving woont. Op zich vind ik dit toch altijd wel leerzame bezoeken.quote:Op maandag 28 december 2015 14:13 schreef obligataire het volgende:
Ik kreeg het bericht dat er een rondleiding is bij Beerens Intercover. Lijkt me interessant maar de kosten om daar te komen, overstijgen mijn rendement
Dan moeten ze wel opschieten met brouwen! Volgens mij stond het eerste brouwsel gepland voor maart 2016. Denk dat het eerder een voorjaarsborrel wordt op een van de terassen van Amsterdam.quote:Op maandag 28 december 2015 14:35 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Dus het word een nieuwjaarsborrel?
Heb me net ook maar eens ingeschreven bij FC om te kijken wat hier allemaal te koop is.quote:Op maandag 28 december 2015 11:29 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op ZC/FC: ziet er degelijk uit qua winst en balansratio's.
Aanschaf vrachtwagens
3 ¤ 50.000 6,73%A 3 jaar
Loopt al redelijk vlot vol.........
Ik ook! Als het in Obliville was ging ik zeker. Echter, als ik bereken wat ik aan opgenomen uren kwijt ben en aan reiskosten, dan zakt mijn rendement van dit project onder dat van een ING spaarrekening.quote:Op maandag 28 december 2015 14:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
ik heb hem net ook gekregen. Moest even nadenken/nazoeken wat deze mensen ook al weer voor een bedrijf hadden. Project van 6 maanden geleden! Ga is kijken of ik het kan combineren met het bezoek aan een vriend die in de omgeving woont. Op zich vind ik dit toch altijd wel leerzame bezoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |