Gelukkig hebben we daadkrachtige leiders die alles doen om dit te voorkomen.quote:Bouman: er komt zeker een aanslag | NOS
Voor vertrekkend korpschef Gerard Bouman staat vast dat er een terroristische aanslag komt in Nederland. In een interview met De Telegraaf zegt hij dat terrorisme hem het meest zorgen baart in Nederland.
"Nederland is een oase in Europa", zegt hij in de krant. "Een van de weinige plekken waar nog geen aanslag is gepleegd. Voor mij staat vast dat die er komt."
Daarom zou Bouman graag willen blijven investeren in wijkagenten. Volgens hem zijn zij de reden dat er nog geen aanslag is gepleegd. "De rol van wijkagenten op dit vlak is essentieel. Er is geen wijk waar we niet komen."
Het contact in de wijk moet volgens Bouman niet worden verloren. "Het beeld dat het gevaar bij terrorisme van buiten komt, is door de recente aanslagen gelogenstraft."
De Nationale Politie heeft maatregelen genomen tegen terrorisme. Bouman wil niet zeggen welke maatregelen, maar zwijgt niet helemaal. "Wel kan ik zeggen dat enkele honderden gewone agenten zijn opgeleid voor het gebruik van een zwaarder, lang en automatisch wapen."
De migrantenstroom naar Nederland legt volgens Bouman een grote druk op het korps aan politieagenten. "En terecht: want de vluchteling heeft net zoveel recht op veiligheid als Gerard Bouman, die hier toevallig geboren is", zegt Bouman in het interview. Maar het onttrekt wel capaciteit, dagelijks honderden agenten. "De wijkagent wordt bijvoorbeeld uit zijn omgeving getrokken."
Het geld van het de Nationale Politie raakt volgens Bouman intussen op. "Het einde van het eigen vermogen van de Nationale Politie is in zicht. Dat eigen vermogen is nodig om klappen op te vangen." Als er geen geld bijkomt, kan dat niet meer, waarschuwt de korpschef.
"We hebben tot nu toe bij bezuinigingen niet aan de operationele sterkte willen komen, maar moeten dat nu wel doen als de situatie zo blijft. Het huidige niveau is niet te handhaven."
Bouman vertrekt 1 februari als korpschef bij de Nationale Politie.
Bron: [quote] Bouman: er komt zeker een aanslag | NOS
Voor vertrekkend korpschef Gerard Bouman staat vast dat er een terroristische aanslag komt in Nederland. In een interview met De Telegraaf zegt hij dat terrorisme hem het meest zorgen baart in Nederland.
"Nederland is een oase in Europa", zegt hij in de krant. "Een van de weinige plekken waar nog geen aanslag is gepleegd. Voor mij staat vast dat die er komt."
Daarom zou Bouman graag willen blijven investeren in wijkagenten. Volgens hem zijn zij de reden dat er nog geen aanslag is gepleegd. "De rol van wijkagenten op dit vlak is essentieel. Er is geen wijk waar we niet komen."
Het contact in de wijk moet volgens Bouman niet worden verloren. "Het beeld dat het gevaar bij terrorisme van buiten komt, is door de recente aanslagen gelogenstraft."
De Nationale Politie heeft maatregelen genomen tegen terrorisme. Bouman wil niet zeggen welke maatregelen, maar zwijgt niet helemaal. "Wel kan ik zeggen dat enkele honderden gewone agenten zijn opgeleid voor het gebruik van een zwaarder, lang en automatisch wapen."
De migrantenstroom naar Nederland legt volgens Bouman een grote druk op het korps aan politieagenten. "En terecht: want de vluchteling heeft net zoveel recht op veiligheid als Gerard Bouman, die hier toevallig geboren is", zegt Bouman in het interview. Maar het onttrekt wel capaciteit, dagelijks honderden agenten. "De wijkagent wordt bijvoorbeeld uit zijn omgeving getrokken."
Het geld van het de Nationale Politie raakt volgens Bouman intussen op. "Het einde van het eigen vermogen van de Nationale Politie is in zicht. Dat eigen vermogen is nodig om klappen op te vangen." Als er geen geld bijkomt, kan dat niet meer, waarschuwt de korpschef.
"We hebben tot nu toe bij bezuinigingen niet aan de operationele sterkte willen komen, maar moeten dat nu wel doen als de situatie zo blijft. Het huidige niveau is niet te handhaven."
Bouman vertrekt 1 februari als korpschef bij de Nationale Politie.
Bron: http://nos.nl/artikel/207(...)ker-een-aanslag.html
Een paar goede aanslagen en mr krijgt er budget bij. Weet nog niet wanneer maar hij krijgt het.quote:. Het geld van het de Nationale Politie raakt volgens Bouman intussen op. "Het einde van het eigen vermogen van de Nationale Politie is in zicht. Dat eigen vermogen is nodig om klappen op te vangen." Als er geen geld bijkomt, kan dat niet meer, waarschuwt de korpschef.
Dit.quote:Op woensdag 23 december 2015 07:52 schreef danos het volgende:
Nou bedankt voor uw inhoudsloze bijdrage meneer Bouman, kunt u voor u gaat nog even een keer uitleggen hoe het ook alweer gaat met dat ICT systeem van de politie?
De politiek, wegkijkend-Nederland, de publieke omroep, de politiek-correcten hebben het bericht nog niet ontvangen. Misschien moet ik het per fax proberen.quote:
Mensen die echt koste wat het kost een aanslag willen plegen houd je nooit tegen. Dus is dit non-nieuws en paniek zaaien. Maar het is natuurlijk ook weer bijna het eind van het jaar waarin budgetten opnieuw bepaald gaan worden.quote:Op woensdag 23 december 2015 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De politiek, wegkijkend-Nederland, de publieke omroep, de politiek-correcten hebben het bericht nog niet ontvangen. Misschien moet ik het per fax proberen.
Het is eerder schokkend dat jij dit bericht nog als nieuwswaardig ziet terwijl iedereen met een beetje verstand wel weet dat die aanslag er ooit gaat komen.quote:Op woensdag 23 december 2015 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De politiek, wegkijkend-Nederland, de publieke omroep, de politiek-correcten hebben het bericht nog niet ontvangen. Misschien moet ik het per fax proberen.
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat er een causaal verband is tussen aanslagen en het percentage mensen met een bepaalde religie in een land. Zo zijn er in Zuid-Amerika naar mijn weten nog maar weinig aanslagen gepleegd door mensen met een niet nader genoemde religie. Misschien is het een idee om vanaf nu die mensen met die religie niet met duizenden per week onderdak te bieden in dit land. Waarschijnlijk voorkom je daar geen aanslag mee maar de kans op aanslagen in de toekomst neemt wel af.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen die echt koste wat het kost een aanslag willen plegen houd je nooit tegen. Dus is dit non-nieuws en paniek zaaien. Maar het is natuurlijk ook weer bijna het eind van het jaar waarin budgetten opnieuw bepaald gaan worden.
Zoals gezegd: Een groot deel van Nederland heeft de rooksignalen (?) nog niet ontvangen.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is eerder schokkend dat jij dit bericht nog als nieuwswaardig ziet terwijl iedereen met een beetje verstand wel weet dat die aanslag er ooit gaat komen.
Wat is een aanslag? Zie ook wat RM-rf post. Het kan zo maar zijn dat jou buurman de gaskraan open zet en zijn woning opblaast?quote:Op woensdag 23 december 2015 08:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat er een causaal verband is tussen aanslagen en het percentage mensen met een bepaalde religie in een land. Zo zijn er in Zuid-Amerika naar mijn weten nog maar weinig aanslagen gepleegd door mensen met een niet nader genoemde religie. Misschien is het een idee om vanaf nu die mensen met die religie niet met duizenden per week onderdak te bieden in dit land. Waarschijnlijk voorkom je daar geen aanslag mee maar de kans op aanslagen in de toekomst neemt wel af.
Er is genoeg budget om dat te voorkomen, maar dat gaat allemaal naar de AIVD en MIVD.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:13 schreef RM-rf het volgende:
Er hebben al zware aanslagen plaatsgevonden in Nederland
Karst Tates die zomaar inreed op een mensenmassa in Apeldoorn, met een tiental doden
of die schutter in dat winkelcentrum on Apeldoorn..
deze alleen al in de laatste 10 jaar.
Vremd eigenlijk dat er helemaal geen budget is om zulke aanslagen te voorkomen, geen 'Nationale Cordinator' en geen enorm budget voor begeleiders..
integeneel, op de geestelijke gezondheidszorg wordt eerder steeds meer bezuinigd..
Het gat dan namelijk niet om 'Terroristen' maar bv om Paranoide Schizofrenen (waarvan er overigens meer zijn dan fundamentalistische moslims)
Oke doeiquote:Op woensdag 23 december 2015 08:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: Een groot deel van Nederland heeft de rooksignalen (?) nog niet ontvangen.
Ja in Nederland. Maar als je naar de top 100 van Nederlandse massa- of seriemoordenaars van de laatste decennia kijkt dan krijg je een heel ander beeld.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:13 schreef Dven het volgende:
Sowieso een raar bericht. Er zijn in NL al tientallen aanslagen geweest. Eigenlijk vormen moslims nog het kleinste gevaar als je het zo bekijkt.
Lekker voorbeeld weer daar Zuid Amerika barst van de aanslagen en FARC hechte banden heeft met Hezbollah.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat er een causaal verband is tussen aanslagen en het percentage mensen met een bepaalde religie in een land. Zo zijn er in Zuid-Amerika naar mijn weten nog maar weinig aanslagen gepleegd door mensen met een niet nader genoemde religie. Misschien is het een idee om vanaf nu die mensen met die religie niet met duizenden per week onderdak te bieden in dit land. Waarschijnlijk voorkom je daar geen aanslag mee maar de kans op aanslagen in de toekomst neemt wel af.
Er zijn niet zo veel massa- en/of seriemoordenaars op de wereld, laat staan in Nederland. Je kan amper een top tien maken van de laatste 150 jaarquote:Op woensdag 23 december 2015 08:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja in Nederland. Maar als je naar de top 100 van Nederlandse massa- of seriemoordenaars van de laatste decennia kijkt dan krijg je een heel ander beeld.
Ik vindt dat altijd een beetje googelen met cijfers. Ik denk dat je een heel ander beeld krijgt wellicht als je de laatste 70 jaar neemt. Dan komt de IRA en RAF en dergelijke ook mee in de beeldvorming.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja in Nederland. Maar als je naar de top 100 van Nederlandse massa- of seriemoordenaars van de laatste decennia kijkt dan krijg je een heel ander beeld.
En het gaat over de dreiging van nu. En die dreiging is er natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:13 schreef RM-rf het volgende:
Er hebben al zware aanslagen plaatsgevonden in Nederland
Karst Tates die zomaar inreed op een mensenmassa in Apeldoorn, met een tiental doden
of die schutter in dat winkelcentrum on Apeldoorn..
deze alleen al in de laatste 10 jaar.
Vremd eigenlijk dat er helemaal geen budget is om zulke aanslagen te voorkomen, geen 'Nationale Cordinator' en geen enorm budget voor begeleiders..
integeneel, op de geestelijke gezondheidszorg wordt eerder steeds meer bezuinigd..
Het gat dan namelijk niet om 'Terroristen' maar bv om Paranoide Schizofrenen (waarvan er overigens meer zijn dan fundamentalistische moslims)
Er zijn geen honderden Nederlanders in Irak en Syrie aan het moorden verkrachten en martelen? Een Nederlander in Irak heeft zichzelf niet opgeblazen waardoor iets van 25 doden vielen?quote:Op woensdag 23 december 2015 08:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn niet zo veel massa- en/of seriemoordenaars op de wereld, laat staan in Nederland. Je kan amper een top tien maken van de laatste 150 jaarEn die heten allemaal Gerard, Michel, Koos, Willem en Aaltje
![]()
![]()
![]()
Dan valt het met bangmakerij wel mee, ik ben ook niet bang.quote:
Wat erg zegt over de tijd waar we nu in leven.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn niet zo veel massa- en/of seriemoordenaars op de wereld, laat staan in Nederland. Je kan amper een top tien maken van de laatste 150 jaarEn die heten allemaal Gerard, Michel, Koos, Willem en Aaltje
![]()
![]()
![]()
probeer je nu te beweren dat zuid amerika een erg veilig continent is omdat er geen moslims zijn...quote:Op woensdag 23 december 2015 08:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee. Want bang zijn over zaken waar je toch geen controle over hebt is zinloos.quote:
Dat beweer ik niet. Zuid-Amerika heeft ook andere problemen. Die andere problemen hebben wij niet. Heb jij de behoefte om alles in evenwicht te brengen? Omdat Zuid-Amerika problemen heeft moeten wij ook maar wat problemen op de koop toenemen?quote:Op woensdag 23 december 2015 08:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
probeer je nu te beweren dat zuid amerika een erg veilig continent is omdat er geen moslims zijn...
tussen 1980 en 2000 vonden er in latijns amerika meer aanslagen plaats dan alle regionen wereldwijd gecombineerd (17,293 Latijns-amerikaanse terreur-aanslagen tegenover 13,643 in de rest van de wereld.. west-europa was gedurende die periode de een-na-onveiligste regio, met 4,729 aanslagen)
het enige verschil met nu is dat momenteel het aantal aanslagen specifiek in Afrika en (Centraal)-azie enorm toeneemt.. een ontwikkeling die na 2001 zo sterk ontwikkeld is, specifiek na 204 is er een enorme piek in aantallen terreuraanslagen.
Momenteel is in veel latijns-amerikaanse landen de kans sterk gedaald, terreur vind er hooguit in bepaalde regionen plaats (Columbia, delen van Peru).
Eveneens is het echter zo dat het aantal aanslagen in west-europa tov de jaren 80 en 90 enorm gedaald is
[ afbeelding ]
http://warontherocks.com/(...)america-infographic/
die dreiging was er altijd... sterker nog, in de jaren zeventig was de dreiging zo mogelijk nog groter en reeler, vonden ok grote gecoordineerde aanslagen plaats (treinkapingen, schoolkapingen, aanvallen op ambassade's).quote:Op woensdag 23 december 2015 08:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En het gaat over de dreiging van nu. En die dreiging is er natuurlijk.
je beweert dat er geen terrorisme in latijsn amerika zou zijn (omdat volgens jou enkel molsims terrorist zouden zijn), wat gigantische nonsens is..quote:Op woensdag 23 december 2015 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Zuid-Amerika heeft ook andere problemen. Die andere problemen hebben wij niet. Heb jij de behoefte om alles in evenwicht te brengen? Omdat Zuid-Amerika problemen heeft moeten wij ook maar wat problemen op de koop toenemen?
Omdat islamitisch radicalisme gewoon wel een dreiging is. Dat zie je o.a. aan het vertrek van bepaalde mensen naar IS.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die dreiging was er altijd... sterker nog, in de jaren zeventig was de dreiging zo mogelijk nog groter en reeler, vonden ok grote gecoordineerde aanslagen plaats (treinkapingen, schoolkapingen, aanvallen op ambassade's).
ook in de jaren tachtig en negentig werden bomaanslagen gepleegd dor groepen politieke radikalen..
Het is een beetje onzin te roepen dat de dreiging nu 'groter' zou zijn, enkel omdat er meer ambtelijke Overheids-organisaties een flink budget voor 'terrorisme-bestrijding' aan belastinggeldnwillen zekerstellen, zonder daarbij op veel 'successen' te kunne wijzenn
Dat zijn geen massamoordenaars en/of seriemoordenaars, mongool.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn geen honderden Nederlanders in Irak en Syrie aan het moorden verkrachten en martelen? Een Nederlander in Irak heeft zichzelf niet opgeblazen waardoor iets van 25 doden vielen?
En dat zijn allemaal mensen die vast Gerard, Michel, Koos, Willem en Aaltje heten.![]()
![]()
![]()
![]()
Waar beweer ik dat? Ik beweer alleen dat ze daar ons soort problemen niet hebben. Welke andere problemen ze daar hebben interesseert me niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je beweert dat er geen terrorisme in latijsn amerika zou zijn (omdat volgens jou enkel molsims terrorist zouden zijn), wat gigantische nonsens is..
ik toon enkel aan dat je onzin praat
ALLE PROBLEMEN KOMEN DOOR MOSLIMS! ALLEMAAL TERUG NAAR TURKIJE! DAN ZAL NEDERLAND VOOR ALTIJD WEER EEN VEILIG LAND ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 23 december 2015 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Zuid-Amerika heeft ook andere problemen. Die andere problemen hebben wij niet. Heb jij de behoefte om alles in evenwicht te brengen? Omdat Zuid-Amerika problemen heeft moeten wij ook maar wat problemen op de koop toenemen?
Ja in jouw geval zijn het vredebrengers.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zijn geen massamoordenaars en/of seriemoordenaars, mongool.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja in jouw geval zijn het vredebrengers.
Hoe wil je dit voorkomen dan? Nederland komt op alle burgerlijke spionagelijstjes als hoogst of een van de hoogst genoteerden uit de bus. Het is niet zo dat ze bij ons niet alles doen om het te voorkomen, zelfs teveel als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 23 december 2015 07:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we daadkrachtige leiders die alles doen om dit te voorkomen.![]()
[ afbeelding ]
Voorkomen gaat niet lukken. Je kan wel de kans erop en de frequentie af laten nemen door bepaalde maatregelen te nemen: Zoals geen vluchtelingen meer toelaten.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe wil je dit voorkomen dan? Nederland komt op alle burgerlijke spionagelijstjes als hoogst of een van de hoogst genoteerden uit de bus. Het is niet zo dat ze bij ons niet alles doen om het te voorkomen, zelfs teveel als je het mij vraagt.
En wat maakt dat je denkt dat Nederland het wél voorkomen kan als dat Frankrijk, Spanje, GB en de USA vb níét lukt.
0.6 in de VS versus de 6 procent bij ons. Toch hebben ze bij de VS afgelopen maand een schietpartij gehad en zijn wij aanslagvrij. Daarbij loopt een land als Zweden ook helemaal vol... Loopt het daar over dan de aanslagen? Duitslsnd?quote:Op woensdag 23 december 2015 08:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
We laten ze wel toe en zo frequent hebben we geen aanslagen. Alleen Frankrijk is getroffen, alle andere landen did vluchtelingen opnemen niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voorkomen gaat niet lukken. Je kan wel de kans erop en de frequentie af laten nemen door bepaalde maatregelen te nemen: Zoals geen vluchtelingen meer toelaten.
Hoeveel Allah Akbars zijn er in Zuid-Amerika gepleegd?quote:Op woensdag 23 december 2015 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
0.6 in de VS versus de 6 procent bij ons. Toch hebben ze bij de VS afgelopen maand een schietpartij gehad en zijn wij aanslagvrij. Daarbij loopt een land als Zweden ook helemaal vol... Loopt het daar over dan de aanslagen? Duitslsnd?
Ik denk dat je toch niet van een causaal verband tussen vluchtelingen en aanslagen kan spreken.
Of tussen moslims en aanslagen wat dat betreft. Nou ja dat laatste wel, maar geen verband tussen hoeveelheid moslims in een land vs aantal aanslagen
Denk je nu werkelijk dat dat komt omdat er geen vluchtelingen in Zuid-Amerika zijn? Misschien heeft het eerder te maken met het feit dat Brazilie het niet nodig vindt bommen op het midden oosten te gooien. In de VS zijn ook geen vluchtelingen, maar wel aanslagen.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoeveel Allah Akbars zijn er in Zuid-Amerika gepleegd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |