abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:50:40 #151
409579 LuDann
All the way
pi_159098424
Oh wat irritant Kris. Fijn ook, dat ze niet nadenken of er misschien een reden is dat het hok op slot zit. :(

Ik heb ook een aantal keer het kolven moeten onderbreken omdat er iemand binnenkwam die de ruimte wel kon reserveren en dus voorrang had. Ik loop helemaal vast dan, komt niks meer uit daarna.
pi_159098486
Argh krisvc, dat is idd niet fijn. Hopelijk zijn ze zich een rotje geschrokken }) :P
pi_159098789
Ach, achteraf kan ik er ook wel om lachen. Hij werd knalrood en vroeg nog of hij dan toch een doos mocht pakken. Welja joh, je hebt nu toch alles al gezien. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:08:15 #154
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159098852
Oh dat is niet handig! Bezet-bordje op de deur en een bordje 'lactatieruimte' (cq. opslagruimte :') ) *
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:10:20 #155
409579 LuDann
All the way
pi_159098905
Ach, in het kader van borstvoeding normaliseren heb je je taak weer gedaan Kris. :P
pi_159098912
D'r hangt een mooi bordje op de deur. 'Textielruimte' :P Waar dus ook de servers voor alle computers staan waardoor het standje Syberië is. Nooit problemen met harde tepels. ^O^ Het is dat of in het archief gaan zitten. :')
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:12:58 #157
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159098966
Textielruimte? :?

Wij hebben een plaid in ons hokje O+ (wat ik alleen niet zo hygiënisch vind, dus ik gebruik 'm nooit).
pi_159098998
Ik had destijds op het voorraadhok die niet op slot kon een broefje geplakt dat ik zat te kolven en binnenkomen niet gewenst was.
Vrouwen bleven er ver weg van, het waren de mannen die het niet begrepen op de een of andere manier :')
pi_159099117
Hahaha kris!

Hier een keurig bordje 'kolfkamer'. Maar hoezo zou je even kloppen idd, voordat je de deur openmaakt voor de schoonmaakploeg :( oh hai meneer van interne dienst!
pi_159099160
Ik zou dat flesje het raam uitflikkeren, Sil. En bij twijfel gewoon de borst aanbieden. Drinkt ie, dan had ie honger, drinkt ie niet, dan had ie geen honger. Met de borst kun je nooit teveel geven.
pi_159099284
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
Textielruimte? :?

Wij hebben een plaid in ons hokje O+ (wat ik alleen niet zo hygiënisch vind, dus ik gebruik 'm nooit).
:Y

Opslag voor bewijsstukken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens opslagruimte voor het Sint- en Pietenpak. Leuk uitzicht tijdens het kolven.
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:28:53 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159099317
Kolven in een trouwjurk O+
pi_159108553
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:41 schreef Krisvc het volgende:
Het komt je kolfopbrengst niet ten goede als er ict'ers met een loper het kolfhok ik komen lopen terwijl je aan het kolven bent. :(
:{ nee...
pi_159108784
Bij mij kon de deur niet op slot (...) dus gebarricadeerd met stoel en ook een briefje op de deur, werkte wel.
Gelukkig vond je het niet al te erg, krisvc :P

Ik blijf maar een beetje met hetzelfde zitten, wil graag afbouwen, of in ieder geval van de nachtvoeding(en) af, en naast dat het moeilijk is (geef het steeds gauw op) voelt het toch ook een beetje stom dat ik het zelf wil, en niet wacht tot zij er aan toe is, het is niet alsof ik hele nachten aan het voeden ben. Nou ja, en zo blijft het maar zo als het gaat..
pi_159109077
Het opslaghok waar ik kolf als ik buitenshuis werk heeft veel nadelen, maar het voordeel is wel dat er maar één sleutel van is. En die neem ik mee om het hok van binnenaf af te sluiten wanneer ik kolf.
pi_159109601
Het douchehok waar ik kolf kan gelukkig ook van binnen op slot.
En twee wasbakken en ik kan na het sporten douchen en meteen kolven.
Mijn kolfparadijs. O+
pi_159109832
Mijn kolfhok kon wel van binnen op slot, maar ondanks een briefje op de deur met daarop duidelijk de tijden waarop ik er in zat heb ik toch regelmatig de deurklink vast moeten grijpen en BEZET moeten roepen toen ik weer een sleutel van. uiten in het sleutelgat hoorde gaan. Ik was altijd maar blij dat het dan collega's waren en geen leerlingen. :X Hoewel die keer dat er leerlingen op de gang verstoppertje aan het spelen waren terwijl ik aan het kolven was ook zwaar a-relaxt was. :')
pi_159109957
Waar ik eigenlijk voor kwam: hoeveel drinken kindjes van 9+maanden overdag aan moedermelk?
Frits drinkt nu tussen 5.30 en 18.00 ongeveer 200ml, met moeite. Hij weigert de fles, dus nu biedt mijn man het aan in een bekertje en op een lepel (want lepels zijn tof volgens Frits).
Ik denk dat hij het 's nachts inhaalt bij mij.
Ik kolfde vandaag 500ml, ik weet dat kolfhoeveelheden niets zeggen over hoeveel hij echt drinkt live.

Samenvatting:
Hoeveel drinken 9+maanders aan moedermelk en hebben jullie tips om hem toch mijn melk te laten drinken?
pi_159110075
Hier was het met 9 maanden gedaan met de fles.
In een rietjesbeker ging het er nog in en uiteindelijk soms in een gewoon glas nog.
Maar verder werd alleen the real thing nog geaccepteerd :')
Kortom op dagen dat ik er niet was (ben) dan alleen water/ sap en de rest werd (wordt) bij mij getankt.
Heb er zelf uiteindelijk niet teveel nadruk op gelegd en het maar geaccepteerd. Hij at verder prima gewoon eten namelijk.
pi_159110144
Ja hoi! Flestopic gekickt dan hier ook maar even mijn neus laten zien.

Tips en Tricks?
Bij O. ging het heel snel fout met borstvoeding door extreem veel pijn. (Doorbloeding is slecht in mijn tepels blijkbaar dus gevalletje Renanu-nogwattes)

Toen ging het helaas mis doordat het zh mij meteen maar aan het kolven zette zonder de zh-lactatiekundige in te schakelen... en ook de kraamzorg ga die tip niet. Toen ik thuis dus na 2wk wel een lactatiekundige op bezoek had was ik al te ver heen qua pijn en afbouwen.

Na een week pijn en kloten met tepelhoedjes, kolven, ijs, fohnen, smeren en heel veel tranen ben ik gaan afbouwen omdat O ook te veel afviel. Ik had heel veel voeding en heb daardoor nog wel 2 mnd 2x per dag live kunnen voeden en daarna nog een maand 1x per dag tot het echt op was.
Deze voedingen deden ook pijn maar door het langere herstel ertussen ging dat nog net.

Nu dus mij voorgenomen een nieuwe poging te doen. Wetend dat mijn zh zelf lactatiekundige in huis hebben en de kraamzorg ook.

Maar dus benieuwd of er nog tips zijn behalve zsm een lactatiekundige in schakelen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:06:29 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159110374
Lamb, ik weet dat in elk geval DaviniaHR ervaring heeft met Raynauds, dus zij kan wellicht wat tips geven. Ik zou zelf denken aan misschien wollen zoogcompressen, en misschien je borst wat voorverwarmen voor je gaat aanleggen?
pi_159111626
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:57 schreef BlueEyes het volgende:
Hier was het met 9 maanden gedaan met de fles.
In een rietjesbeker ging het er nog in en uiteindelijk soms in een gewoon glas nog.
Maar verder werd alleen the real thing nog geaccepteerd :')
Kortom op dagen dat ik er niet was (ben) dan alleen water/ sap en de rest werd (wordt) bij mij getankt.
Heb er zelf uiteindelijk niet teveel nadruk op gelegd en het maar geaccepteerd. Hij at verder prima gewoon eten namelijk.
Zit ik dan met mijn 6 liter aan melk. :')
Hij eet ook prima, dus ik wil me er ook niet echt druk over maken.
pi_159111706
Kolf je dat in een keer Cho? :o
pi_159111765
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:42 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zit ik dan met mijn 6 liter aan melk. :')
Hij eet ook prima, dus ik wil me er ook niet echt druk over maken.
Welcome to my world :D
Ik ben nogsteeds pannenkoeken aan het bakken met melk van afgelopen jaar juni/juli :')
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:51:48 #175
409579 LuDann
All the way
pi_159111999
Ik lees even mee voor de tips mbt Raynauds.

Cholula, als Frits vooral 's nachts veel drinkt stimuleert dat je productie enorm. Wolk heeft een week of 4 lang zeker 8 voedingen per nacht gedaan en ik kolf nu 680 cc per dag. Zelfs nu ze al een week of 2 terug is naar 3 of 4 nachtvoedingen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:52:27 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_159112027
U riep? ;)
Raynaud was inderdaad flink dramatisch. :X
Ik kan je sowieso wollen zoogcompressen aanraden. Dat is wel symptoombestrijding, maar houdt je tepels altijd warm, waardoor de bloedstroom daar op gang blijft en je dus minder (heftige) krampen krijgt.
(En hou je benen warm. Ik kreeg enorme reactie op tocht bij mijn onderbenen. Maar misschien ben ik daarin dam weer gek.)
Verder, direct een ibclc lactatiekundige erbij. En mss nu al een consult om echt in detail te laten uitleggen hoe een goede hap eruit ziet op jouw borst en specifieke tips hoe je de baby het best aan kan leggen, gegeven jouw bouw en cupvorm/maat.
Ik wist alles van gekrulde lipjes en grote hap en zo. En toch ging dat precies helemaal niet goed...

Helpt dit? Anders heb je me op Facebook, dus kunnen we daar ook chatten. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_159112929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Kolf je dat in een keer Cho? :o
_O-
):O
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:18:56 #178
409579 LuDann
All the way
pi_159113073
Wup. :D :')

Raynauds klinkt trouwens echt heel erg naar bij jullie. Ik heb wel pijn, maar niet zo'n pijn als jullie omschrijven. LK dacht wel aan Raynauds maar misschien is het toch wat anders dan. Maar goed, op zich kan ik er wel mee leven dus misschien maar niet teveel aandacht aan schenken.

Ik hoop van harte dat het dit keer anders zal verlopen, Lamb!
pi_159113076
Ik kolf dat in 2x Cassandra. 1x in mijn lunchpauze en 1x om half vijf. In 1x zou niet echt goed zijn denk ik.

Dat mijn productie door Frits zijn nachtelijke aanhappraktijken nogal gestimuleerd wordt had ik inderdaad door.

Ik kijk hoeveel hij drinkt als hij een jaar is en tot die tijd blijf ik in de lunchpauze kolven. Misschien laat ik mijn kolfsessie aan het einde van de werkdag wel zitten. Tijdens de lunch haalde ik vanmiddag 350ml en dat is genoeg.
pi_159113224
Ik dacht dat het over die 6 liter ging 8)7 :')
pi_159113276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:23 schreef WupWup het volgende:
Ik dacht dat het over die 6 liter ging 8)7 :')
Dat zou helemaal niet best zijn! ):O
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:26:23 #182
409579 LuDann
All the way
pi_159113296
In 2 keer. :o Wow. :D

Ik doe het in 3 keer.

En 6 liter per keer. _O- Zou wat zijn. Ben je meteen klaar voor een week of wat.
pi_159113924
Ja, ik vind die opbrengsten sowieso zeer indrukwekkend. _O_ .

Whaaa, over twee weken heb ik gewoon de WHO-norm gehaald.
Echt nooit nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden.

Daarom nog even een mooie nieuwsberichtje. Ik vond het echt ontroerend. (Sowieso elk nieuws waar een huilende baby genoemd wordt, maar goed 8)7 ;( ).

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)g-en-redt-haar-leven

quote:
Een politieagente in Colombia heeft een heldendaad verricht na de vondst van een achtergelaten baby. Het kindje was ondervoed en onderkoeld. De agente twijfelde geen moment en gaf het kindje de borst.

Het kindje werd gevonden door de 59-jarige Edinora Jimenez, terwijl ze sinaasappelen aan het verzamelen was. Ze hoorde gehuil, maar dacht eerst dat het een kat was. Tot ze dichterbij kwam. Het kindje lag op een afgelegen plek in het bos.

Net zelf moeder
Agente ​Luisa Fernanda Urrea werd oproepen om naar de plek te komen waar de pasgeboren baby gevonden was​. De agente was net zelf moeder geworden. Toen ze aankwam, besloot ze direct om het kindje te voeden. "Ik ben net moeder, heb melk en herkende wat dit arme kleine wezentje nodig had."
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:15:06 #184
409579 LuDann
All the way
pi_159114424
Wat goed Franny, gefeliciteerd vast met die mijlpaal! *O*

Ja, dat verhaal, schitterend. Dat arme babytje. Het deed me denken aan Salma Hayek die in Afrika een baby die bijna omkwam van de honger aanlegde en voedde. Ik was daar heel erg van onder de indruk.
pi_159116562
Dat je later kan zeggen op school, ik heb aan de tieten van Salma Hayek gezeten (8>

Vandaar dat mijn kolf opbrengst zo mager is. Ik heb een doorslaapbaby. Mijn borsten zijn wel afgestemd, in de ochtend kolfde ik links 50 en rechts 70, in mijn pauze was dat precies andersom.
pi_159118671
Ooh franny, ik las dat vanmorgen idd, en ik schoot ook vol. Mooi berichtje!
pi_159118858
Ik kreeg er ook tranen in m'n ogen van O+
pi_159126961
Ik kolf 3 dagen per week 1x per dag. Vanwege de tijd stop ik de spullen zonder schoonmaken terug in de tas; thuis maak ik ze schoon (afspoelen, sopje, afspoelen, steriliseren). 2x wordt de melk de volgende dag gedronken, de derde portie staat een aantal dagen in de koelkast (of wordt direct ingevroren bij thuiskomst).
Is het steriliseren (nog) elke dag nodig? Wat doen jullie?
pi_159128533
Ik gooide de zut in de vaatwasser na een dag werken.
pi_159128630
Dat inderdaad. Steriliseren eigenlijk alleen als er toch een pannetje op het vuur ging om nieuwe speentjes oid uit te koken.

Ik voed eigenlijk alleen nog 's ochtends en 's avonds liggend in bed, maar vanochtend was er geen tijd omdat N. besloot uit te slapen, dus ik deed vanmiddag uit mijn werk weer eens een poging op de bank. Nou, het kan beter worstelvoeding heten, N. kronkelde en draaide met mijn tepel in haar mond echt alle kanten op. Het zag er zo komisch uit dat ik hardop moest lachen en toen liet ze ook even los om naar me te grijnzen. :D Dit soort momenten wil ik eigenlijk nog helemaal niet missen, hopelijk kunnen we nog een tijdje zo door. *;
pi_159128924
Ik kolf drie keer per dag, sop t twee keer helemaal uit met heet water en de derde keer doe ik t thuis
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:04:58 #192
409579 LuDann
All the way
pi_159129322
Dat klinkt heel schattig Selvaria. O+

Ik spoel mijn spullen af met alleen water overdag. Mijn man wast het 's avonds dan af en steriliseert het, elke dag dat ik het gebruikt heb.
pi_159129998
Was er niet ook iets met votamineB-zoveel wat kon helpen bij Raynauds? :?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159132593
Spoel het overdag af met heet water en 's avonds in de vaatwasser idd.
pi_159134320
Je kan beter met koud afspoelen, dacht ik. Anders stollen de eiwitten. Eigenlijk eerst met koud en dan met warm.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:15:53 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159135099
Dat geldt volgens mij vooral voor textiel, kan me niet echt voorstellen dat eiwitten zich blijven hechten aan plastic als je dit met heet water en sop schoonmaakt.
pi_159137260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Dat geldt volgens mij vooral voor textiel, kan me niet echt voorstellen dat eiwitten zich blijven hechten aan plastic als je dit met heet water en sop schoonmaakt.
Dat eiwit verhaal weet ik niet, maar onze kraamhulp zei dat we tussendoor moesten afspoelen met koud water (de kolfspullen en flessen) en dan 1 keer per dag afwassen of in de vaatwasser..
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:22:25 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159137702
Eerst koud afspoelen heb ik ook in het ziekenhuis geleerd. Nu is een ziekenhuis doorgaans niet de meest betrouwbare bron maar goed.

Lamb, hopelijk gaat het deze keer wel goed! Misschien inderdaad vooraf een consult met een gecertificeerde lk doen? Tof dat je het weer gaat proberen!
  maandag 18 januari 2016 @ 11:19:38 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159197343
Weet iemand welke drinkflessen die je bij een Etos of Kruidvat kan kopen passen op de medela swing? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zucht x 1000 :')
  maandag 18 januari 2016 @ 11:38:25 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159197676
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:19 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand welke drinkflessen die je bij een Etos of Kruidvat kan kopen passen op de medela swing? :')
SPOILER
Zucht x 1000 :')
Gewoon die goedkope Etos huismerk babyflessen! Paste op de Ardo, en de medela flessen pasten ook op mijn ardo, dus zal allemaal wel standaard maat zijn.
Wel een beetje onhandig ja :+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')