quote:
Op woensdag 27 januari 2016 12:13 schreef JantinaGr het volgende:[..]
Ze drinkt nu vaak maar 1 borst (overdag en 's nachts), als er langer tijd tussen zit drinkt ze er wel 2, dan drinkt ze dus wel meer.
Het idee hierbij is dat ze gewend raakt aan minder voedingen waarbij ze grotere hoeveelheden drinkt, zodat deze trend zich 's nachts ook door kan zetten. Ze heeft dit wel een tijd lang gedaan namelijk, maar ik ben haar de afgelopen periode onbewust vaker gaan aanleggen overdag, waardoor ze, denken we, gewend is geraakt aan vaker & kleinere voedingen, en dus haar voedingspatroon veranderd is.
Ik heb begrepen dat met een leeftijd van 3 maanden je richting 6/7 (borst)voedingen per dag kan gaan. Dit zou ik zelf ook prettig vinden, zeker met het oog op werk & nachtrust straks...
[..]
Het is an sich niet een probleem, maar het is minder prettig voor mij.
Ik vind 9/10 te veel en heb liever minder voedingen en dat ze per voeding wél 2 borsten drinkt.
[..]
Klopt, dat zou opgaan als mijn baby ook 2 borsten zou drinken, maar ze drinkt er dus maar 1, wat dus resulteert in vaker drinken.
Het klinkt wel logisch dat ze gewend kan zijn aan vaker kleinere beetjes drinken, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze daadwerkelijk minder drinkt met maar 1 borst he. Je productie kan ook hoger zijn waardoor ze alsnog hetzelfde binnenkrijgt (of meer zelfs).
Hoe vaak zit er nu tussen voedingen, dat je de tijd ertussen langer wil maken? Mijne drinkt al weken (maanden?) maar een kant, ik merk niet dat hij vaker of sneller komt. Ik vraag me ook af of het lukt om haar twee borsten te gaan geven ipv een, als ze niet meer wil zal ze echt niet drinken. Wil je dan gaan rekken of zo?
Wat ik wel merk is dat als mijn zoon overdag meer drinkt hij 's nachts minder vaak komt, wat hierboven ook al gezegd wordt. Je hebt dus kans dat als je overdag minder aanbiedt je 's nachts juist ook elke paar uur aan de bak moet. En 'meer' drinken hoeft echt niet tien voedingen te zijn.
Ter illustratie, zo gaat het op mijn werkdagen:
Voeding voor ik 's ochtends voor ik weg ga.
3x160ml voor overdag. Dat gaat niet altijd op en wordt ook niet altijd in drie flessen gegeven, soms maar 2 en soms 4. Hangt af van slaapjes ook.
Voeding als ik weer thuis ben rond zes uur, dat is ook hoi mama en niet zo zeer honger.
Soms tussen zes en zeven nog een keertje want moe
Voeding voor hij gaat slapen rond zeven uur/half acht
Voeding als ik naar bed ga (droomvoeding)
En dan 1x 's nachts meestal.
Dat zijn dus ongeveer 7-8 voedingen per etmaal, en hij is ruim vier maanden. Toen ik net werkte waren het soms twee nachtvoedingen, maar ik merk dus dat die ene voeding als ik thuis kom ervoor zorgt dat hij 's nachts maar 1x komt.
Wanneer moet je weer werken? Ik zou het even aankijken en dan pas gaan sturen. Met flessen krijgt ze waarschijnlijk sowieso al grotere voedingen en zit er meer tijd tussen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 28-01-2016 06:39:52 ]