abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:17:06 #276
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159434132
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik krijg het niet gevonden op Lactamed onder bromhexine en ik weet niet of het nog anders vertaald kan worden. Interessant is wel het advies in rode letters in het farmacotherapeutisch kompas over broomhexine, namelijk dat deze medicatie waarschijnlijk van geen enkel nut is in geval van een gewone hoest.
Ja dat had ik ook gelezen en dat weet ik ook eigenlijk wel. Net als fluimucil bijvoorbeeld. Dan maar naar de huisarts voor antibiotica.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159434931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:13 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ze drinkt nu vaak maar 1 borst (overdag en 's nachts), als er langer tijd tussen zit drinkt ze er wel 2, dan drinkt ze dus wel meer.
Het idee hierbij is dat ze gewend raakt aan minder voedingen waarbij ze grotere hoeveelheden drinkt, zodat deze trend zich 's nachts ook door kan zetten. Ze heeft dit wel een tijd lang gedaan namelijk, maar ik ben haar de afgelopen periode onbewust vaker gaan aanleggen overdag, waardoor ze, denken we, gewend is geraakt aan vaker & kleinere voedingen, en dus haar voedingspatroon veranderd is.

Ik heb begrepen dat met een leeftijd van 3 maanden je richting 6/7 (borst)voedingen per dag kan gaan. Dit zou ik zelf ook prettig vinden, zeker met het oog op werk & nachtrust straks...

[..]

Het is an sich niet een probleem, maar het is minder prettig voor mij.
Ik vind 9/10 te veel en heb liever minder voedingen en dat ze per voeding wél 2 borsten drinkt.

[..]

Klopt, dat zou opgaan als mijn baby ook 2 borsten zou drinken, maar ze drinkt er dus maar 1, wat dus resulteert in vaker drinken.
Het klinkt wel logisch dat ze gewend kan zijn aan vaker kleinere beetjes drinken, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze daadwerkelijk minder drinkt met maar 1 borst he. Je productie kan ook hoger zijn waardoor ze alsnog hetzelfde binnenkrijgt (of meer zelfs).

Hoe vaak zit er nu tussen voedingen, dat je de tijd ertussen langer wil maken? Mijne drinkt al weken (maanden?) maar een kant, ik merk niet dat hij vaker of sneller komt. Ik vraag me ook af of het lukt om haar twee borsten te gaan geven ipv een, als ze niet meer wil zal ze echt niet drinken. Wil je dan gaan rekken of zo?

Wat ik wel merk is dat als mijn zoon overdag meer drinkt hij 's nachts minder vaak komt, wat hierboven ook al gezegd wordt. Je hebt dus kans dat als je overdag minder aanbiedt je 's nachts juist ook elke paar uur aan de bak moet. En 'meer' drinken hoeft echt niet tien voedingen te zijn.

Ter illustratie, zo gaat het op mijn werkdagen:
Voeding voor ik 's ochtends voor ik weg ga.
3x160ml voor overdag. Dat gaat niet altijd op en wordt ook niet altijd in drie flessen gegeven, soms maar 2 en soms 4. Hangt af van slaapjes ook.
Voeding als ik weer thuis ben rond zes uur, dat is ook hoi mama en niet zo zeer honger.
Soms tussen zes en zeven nog een keertje want moe
Voeding voor hij gaat slapen rond zeven uur/half acht
Voeding als ik naar bed ga (droomvoeding)
En dan 1x 's nachts meestal.
Dat zijn dus ongeveer 7-8 voedingen per etmaal, en hij is ruim vier maanden. Toen ik net werkte waren het soms twee nachtvoedingen, maar ik merk dus dat die ene voeding als ik thuis kom ervoor zorgt dat hij 's nachts maar 1x komt.

Wanneer moet je weer werken? Ik zou het even aankijken en dan pas gaan sturen. Met flessen krijgt ze waarschijnlijk sowieso al grotere voedingen en zit er meer tijd tussen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 28-01-2016 06:39:52 ]
pi_159442510
Overdag zit er vaak 2 / 2.5 uur tussen en deze trend zet zich tegenwoordig 's nachts ook voort.
Eerder zat er 's nachts minimaal 4 uur tussen (al sinds het begin), maar al snel steeds vaker 5 of 6 uur. En 's morgens dan nog 3 uurtjes totdat we opstaan. Tegenwoordig zit er 's nachts amper 3 uur tussen en soms zelfs maar 2 uur.

Wat je zegt, kan natuurlijk ook het geval zijn, dat ze aan die ene borst inderdaad genoeg heeft. Maar dan vind ik wel dat ze weer erg snel komt.

Jouw schema vind ik ideaal klinken ^O^

Ik moet 15 feb. weer beginnen...

EDIT: vandaag en gisteren een keer een fles gegeven ipv live voeden. Ze dronk beide keren 150ml weg. En zojuist na 3 uur sinds de laatste voeding drinkt ze wel 2 borsten.

[ Bericht 3% gewijzigd door JantinaGr op 27-01-2016 17:21:41 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:51:46 #279
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159443694
Is er een reden dat ze een fles krijgt ipv een live voeding?
pi_159444031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:51 schreef Mariposas het volgende:
Is er een reden dat ze een fles krijgt ipv een live voeding?
Vandaag gingen we op visite (ik kolfde van tevoren) en gisteren had vriend haar in de ochtend mee naar beneden genomen en wat uit de vriezer gehaald, zodat ik nog wat kon slapen.
pi_159444962
Wat is een goede niet al te dure sportbh? Van t weekend ga ik weer een poging wagen met paardrijden, hopelijk kan het dan pijnloos :')
pi_159445204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat is een goede niet al te dure sportbh? Van t weekend ga ik weer een poging wagen met paardrijden, hopelijk kan het dan pijnloos :')
Supergoed maar niet goedkoop: ShockAbsorber. Ik vind het de prijs meer dan waard.
pi_159445477
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:48 schreef Cholula het volgende:

[..]

Supergoed maar niet goedkoop: ShockAbsorber. Ik vind het de prijs meer dan waard.
bij Perry nu met korting. Hopelijk heb ik voor zondag nog even tijd om te passen zonder G. ^O^
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:24:48 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159454448
(Op de valreep nog even jompelen)
WHO norm voor Franny *O*
KuikenGuppy
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:41:03 #285
409579 LuDann
All the way
pi_159454908
Jantina, pas je al borstcompressie toe tijdens de voedingen? Dat zorgt ervoor dat ze net wat meer binnenkrijgt en vette melk bovendien die goed verzadigt. Verder hoop ik dat het voor je gaat werken zoals je wilt, laat je het nog even weten? Ik ben wel benieuwd.

En WHO norm voor Franny? :o Wat goed! O+
pi_159458827
LuDann. Tijdens het voeden pas ik geen borstcompressie toe. Kan ik inderdaad eens proberen. ^O^
Met kolven deed ik dit al wel.

Ik houd je op de hoogte. :)
pi_159458966
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een prettige gekocht bij hunkemoller en ben daar toen zelfs van goed advies voorzien :o in elk geval zorgen voor de hoogste steunklasse. Oh, en even voeden vóór je hem aantrekt :')
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:33:37 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159459080
Die ShockAbsorbers verkopen ze sinds jaar en dag bij Divoza, cassandra (toen lelijk en wit, nu zien ze er hip uit). Ook bij Divoza zijn er een aantal in de sale.
Ik heb juist altijd na het paardrijden dat ik vergeet dat ik nog een sportbh aan heb. :(
pi_159459889
ShockAbsorbers ^O^ Had ik al prezwangerschap, moet nog even kijken of ie nu nog past (ik ga maandag weer beginnen met sporten..). Wel verstanding om zoogcompressen erin te doen denk ik? Of juist niet doen?

Advies gevraagd: Ik moet half maart weer beginnen en wil niet kolven op het werk. Wel wil ik bv blijven geven als ik thuis ben, als het lukt (avond/nacht/vroege ochtend). Kan dat, of vereist dat wel kolven om productie op gang te houden?
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:11:34 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159459942
Er is een enkeling waar het bij lukt, maar de kans is heel groot dat het niet zal werken.
Waarom wil je niet kolven?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159460969
Het is mij niet gelukt. En ik hoor om me heen meer mensen waarbij het niet gelukt is dan wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159462478
Ik heb tot N. 7 maanden was gekolfd, het lukte me niet meer om het (zonder stress) te combineren met mijn baan voor de klas. Het liep heel rap terug daarna, nu voed ik nog 's ochtends / 's avonds / 's nachts en ik merk dat ik niet meer genoeg voor haar heb voor een hele voeding. Als je bv wilt blijven geven zou ik toch kolven.
pi_159465243
zusjevan: hoelang wil je nog geven als je werkt? Misschien, als je productie terugloopt, dat je dit goed kan combineren met je enorme vriezervoorraad? Mits die vriezervoorraad toereikend is voor de periode dat je bv geeft natuurlijk.
pi_159466897
Ik heb sowieso nooit zoogcompressen in, ook niet tijdens t paardrijden. Maar de laatste keren met normale Bh gereden en dat was niet echt comfortabel haha

Had ik weer, kolfruimte op slot (deed ik de eerste keer ook, wist ik veel) was iemand die oefeningen voor haar rug deed en privacy wilde (ja zegt ze, wat kan ik voor je doen, ik ben even bezig. :')). Ik werk bij de gemeente, aan de andere kant van t gebouw, dus ik ga niet heen en weer lopen. We hebben een gezamenlijke kolfruimte voor 2000 man (vrouw :+)
Gelukkig mocht ik toen wel gebruik maken van de kolfruimte van haar :')
pi_159467018
OK no go dus.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:11 schreef Moppert het volgende:
Er is een enkeling waar het bij lukt, maar de kans is heel groot dat het niet zal werken.
Waarom wil je niet kolven?
Omdat ik wel bijna zeker weet dat ik er gestresst van raak.

We hebben al plek tekort dus ik wil geen kolfruimte opeisen (bedrijf is gigantisch aan het groeien en kantoorpand is te klein aan het worden). Daarnaast is het zo stervensdruk op het werk dat ik mezelf er wss geen tijd voor gun/niet rustig zit/onrustig wordt. En ik heb in het begin 2,5 week lang 8x per dag gekolfd, ik heb er zo'n hekel aan gekregen :').

Toen ik begon met bv had ik al in gedachten dat het voor ca. 3 maanden zou zijn, tot ik weer aan het werk zou gaan. Alles wat langer kan is mooi meegenomen, maar op fv wordt ze ook wel groot. Ik denk ook dat flesjes meer rust gaat geven, dan hoef ik niet alle (nacht)voedingen meer te doen en je ziet wat ze drinkt.. het is nu ook zo'n gek*t met dat tepelhoedje (ze snapt het echt niet zonder).
Of ik moet me over een maand bedacht hebben :X. Ik sluit nog niks uit. Hormonen enzo.

Idd Jantina ik kan haar nog een tijdje BV-uit-fles blijven geven :). Ga het denk ik mengen met FV straks en zo opbouwen naar volledige FV.. adviseerden ze in het zkh iig.

Hehe kan ik me voorstellen Cassandra, lijkt me ook niet prettig paardrijden met gewone BH :P. Maar ik heb elke dag zoogcompressen in :o anders is het instant-lek. Als ze aan de ene borst ligt, begint de andere te druppen :').
pi_159467184
Hoeveel dagen werk je, hetzusjevan? En hoe snel kun je van je werk naar huis om te voeden? En heb je genoeg tijd 's ochtends voor een ochtendvoeding?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159467659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:20 schreef hetzusjevan het volgende:
Maar ik heb elke dag zoogcompressen in anders is het instant-lek. Als ze aan de ene borst ligt, begint de andere te druppen .
Hier ook! Ook vaak moeten verwisselen na een voeding, omdat 1 kant helemaal doorweekt was. :{
Met de etos 2 + 2 dan ook 12 pakken ingeslagen.
pi_159469878
Jantina, T krijgt bij mij ook één borst per keer. Een enkele keer (als ik bijvoorbeeld met de wandelwagen op pad ben) slaap T erg lang. Vandaag 3,5 a 4 uur tussen twee voedingen. Dan drinkt hij eerst een borst leeg en een half uur later nog een flink deel van de andere borst. Maar 2,5 uur is hier vrij standaard hoor. In de avond nog veel meer, vanaf 18:00 uur elke anderhalf uur. Dan maakt ie zich echt op voor de nacht. Hey, maar zo hebben we vannacht een nieuw record neergezet: slapie van 21:30 tot 3:30. Whoopwhoop! *O*

Ik dacht een paar weken geleden dat ik iets verkeerd deed (las ergens op internet ca 5/6 voedingen per etmaal, hou toch op joh, hoe dan?) Dacht ook dat ik dat maagje maar eens moest laten wennen aan meer. Doesn't work. (I'll save you the trouble of trying :P )

Alleen avondclusteren voor een fijne/aardige nachtrust werkt hier. Vaak.
pi_159469902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:43 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier ook! Ook vaak moeten verwisselen na een voeding, omdat 1 kant helemaal doorweekt was. :{
Met de etos 2 + 2 dan ook 12 pakken ingeslagen.
Ik leg er tegenwoordig een bakje onder, zoogcompres zou het denk ik vijf minuten houden en daarna kan ik alsnog met doeken aan de gang. Loopt gewoon een straal uit als ook maar iets van druk op staat.
pi_159469922
Oh, het staat een beetje als "feit" hierboven. Zo bedoel ik het niet hoor, sorry. Meer als voorbeeld hoe het bij mij werkt, en dat het bij jou volgens mij ongeveer hetzelfde ritme is overdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')