ik kolfte niet voor de voorraad :p meer om te helpen mijn borsten te legen,ik was een beetje geschrokken van de vele verstoppingen. Ik heb thuis kv staan voor als ik weg moet/wil en ik heb geen bv in voorraad.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:03 schreef Hupje het volgende:
Cassandra, hoe meer je er op gaat letten en het 'moet', hoe slechter het gaat, is mijn ervaring. Ik had altijd gedoe met kolven en toen ik fv in huis had gehaald ("want hij zal toch wat moeten eten") kon ik het loslaten en ging het beter. Dat pak heeft lang ongeopend in de kast gestaan. En zo werkt het voor mij nog steeds, ik kolf op het werk om ervoor te zorgen dat ik geen ongemak heb en als dat genoeg is, is het fijn en anders is het ook goed.
Faptist: als jij liever 3x 130 geeft, zou ik dat zeker aangeven bij het kdv!
kolven zegt niets over je productie! En je weet dat kolven in principe de vraag/aanbod constructie verstoort he? idealiter drinkt G. alles live, en kolf je niks. Dus om je productie recht te trekken zou ik gewoon even stoppen met kolven. en G vaker later drinken om de verstoppingen weg te krijgen (een baby drinkt effectiever dan dat jij kolft!)quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik had vanavond rechts gegeven en daarna beide borsten gekolfd. Een whooping 20cc uit twee borsten, waarvan een niet gedronken was. Yeahik hoop echt dat dat beter wordt. Heb ik de knoop doorgehakt werkt t kolfen tegen
dat is anders: dan vervang je de live voeding voor een kolfbeurt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:21 schreef faptist het volgende:
Oh ik ken het probleem Cass.
Ik heb soms ook maar flesjes met 20 cc.. en dan wetende dat Ro de dag erna naar het kdv moet.. de stress!
ik sta dan dus meerdere keren na de nachtvoedingen op om te kunnen kolven![]()
En djmo.. dat is makkelijk gezegd (<- komt weer stom over.. zo bedoel ik het niet).. maar ik werk 4 dagen per week en heb naar mijn weten geen andere optie dan te kolven om ro overdag aan haar melkbehoefte te kunnen voldoen.
Niet kolven > geen melk > geen voeding.
overproductie kan ook nadelig zijn voor de groei, omdat ze alleen met de magere voormelk haar dorst lest, maar niet de vettere achtermelk krijgt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:34 schreef LuDann het volgende:
Ik boek bij het kolven extra goed resultaten door naar een filmpje van mijn baby aan de borst te kijken. Heb een hele verzameling in mijn telefoon staan. Ook leuk voor later.
Ik kolf echt belachelijke hoeveelheden momenteel. Wolk krijgt nu soms gekolfde melk in een flesje (ongeveer 2 keer per dag). We doen er dan 130 in maar soms drinkt ze maar 30 dus dan moet de rest helaas weg want al opgewarmd. Daarnaast gebruik ik zo'n 200 cc per dag om af te romen, die room krijgt ze op een lepeltje.
We 'gebruiken' dus zo'n 460 cc per dag nu maar ik heb er nog niet eens mijn vriezer voorraad voor aan hoeven spreken, dat kolf ik zo bijeen in anderhalf keer. Ik hoor altijd over overproductie. De LK heeft daar niks over gezegd, ik moet gewoon doorgaan met kolven zoals ik doe. Wat zijn eigenlijk de nadelen van overproductie?
normaal drinkt hij twee borsten, hij wilde nu niet drinken, dan vervang ik de ene kolfbeurt toch ook voor een live voeding? Zoveel verschillende adviezen.. Dat is wat de lk aangaf, als hij niet wilde drinken aan een kant kon ik die kolfenquote:Op dinsdag 22 december 2015 23:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat is anders: dan vervang je de live voeding voor een kolfbeurt.
elke keer iets korter kolven tot je van de kolfbeurt afbent, oftewel, de druk er af kolven in plaats van kolven tot je leeg bent. Daarmee leer je je borsten dat er minder vraag is, en dus is er minder productie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:52 schreef LuDann het volgende:
Mijn record is 340, maar dat is omdat mijn flesjes dan vol zitten.
Ik had tot een week of 3 geleden gewoon net genoeg en toen groeide Wolk nogal matig. Toen ging ze over op 8 nachtvoedingen en ik denk dat dat de boel enorm gestimuleerd heeft. Maar ze groeit wel beter.
Het loopt alleen een beetje de spuigaten uit nu, met het kolven. Het is een vicieuze cirkel, ik moet in de ochtend kolven want anders krijg ik een borstontsteking. Maar dat kolven zal weer stimuleren. Ik kan de melk nu goed gebruiken maar dit is een beetje over the top geloof ik.
Ik zou nieuwe kopen. Ik heb het eens geprobeerd, uitkoken maar wat Wup zegt klopt, dat water krijg je er niet meer goed uit.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:09 schreef Mineola het volgende:
Kun je de slangetjes van een medela kolf uitkoken/steriliseren, of smelten ze dan?
Er komt geen melk in maar na drie jaar bewaren vind ik uitkoken wel een fris idee eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |