abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:23:52 #251
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158652886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nou poe, wat word ik onderdrukt. Ik kan alles doen wat ik wil.
Dat zou een leuk plaatje zijn als we in Amerika zouden leven. En zelfs dan is het onzin. Want Oh nee, ik moet betalen aan de Belastingdienst (IRS) mijn hemel....

Nogmaals, ik zie geen bewijs van wat je wil stellen.
Als ik dat plaatje zie snap ik ergens wel wel wat ermee bedoelt wordt. Maar aan de andere kant: het is gewoon het systeem. En de wereld moet werken volgens een systeem, anders is het één grote wanorde. Dat dat systeem de leiders ervan schatrijk maakt, tja...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_158652932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:18 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Je DENKT dat je vrij bent, maar dat ben je niet. Stel je eens voor dat je geen rente hoeft te betalen over je hypotheek, auto of andere zaken. Geen BTW en dat soort dingen... en kijk dan eens wat alles en iedereen overhoudt en hoe de economie van het land dan pas echt explodeert en wat DAAR allemaal van gedaan kan worden.

Hier nog even een korte uitleg:

Ja dat zeg ik toch? Goed plan dat communisme. Op papier dan. In de praktijk werkt het niet.

Bovendien; als we dat allemaal niet meer betalen hoe gaan we ons land dan onderhouden bijvoorbeeld? Allemaal economie van de koude grond die niet gestoeld is op feiten.

[ Bericht 14% gewijzigd door jogy op 30-12-2015 00:04:35 ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:28:51 #253
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158653174
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:22 schreef jogy het volgende:
Er zitten meer gereedschappen in de kisten van psychopaten hé . En het klopt dat er geen overduidelijk tirannie is in het westen maar als ik dan eens goed om me heen kijk met alle camera's en ander (digitaal en analoge) overzicht hoeft er niet heel veel te gebeuren om een soort technische tirannie op te zetten waarvan je nog niet eens wist dat het mogelijk was [/pessimist]
Op zich is het nog wel 'logisch' te verklaren die camera's op een meer gangbare manier. Maar wel helemaal mee eens dat áls er een tirannie uitbreekt, we goed de klos zouden kunnen zijn en het net dan behoorlijk gesloten is. Daar zit de grote angst ook denk ik in het conspiracy-gedachtegoed, en dat lijkt me niet geheel onterecht nee.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:33:19 #254
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158653402
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Als ik dat plaatje zie snap ik ergens wel wel wat ermee bedoelt wordt. Maar aan de andere kant: het is gewoon het systeem. En de wereld moet werken volgens een systeem, anders is het één grote wanorde. Dat dat systeem de leiders ervan schatrijk maakt, tja...
Meh, 'het is gewoon het systeem' is nogal fatalistisch. Volgens mij kan het echt heel goed heel anders en is lijdt het gros van de mensheid aan een soort van Stockholm syndroom wat de economie en de maatschappij betreft. En eigenlijk is een eventuele NWO nog niet eens een NWO maar een WO, we hebben juist een NWO nodig die alles weer even goed vlot trekt want het hele ecomonische systeem is niet meer dan een zweep om mensen mee te slaan als ze een beetje buiten de paden treden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_158654027
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Meh, 'het is gewoon het systeem' is nogal fatalistisch. Volgens mij kan het echt heel goed heel anders en is lijdt het gros van de mensheid aan een soort van Stockholm syndroom wat de economie en de maatschappij betreft.
Hoe dan?
pi_158654823
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch? Goed plan dat communisme. Op papier dan. In de praktijk werkt het niet.

Bovendien; als we dat allemaal niet meer betalen hoe gaan we ons land dan onderhouden bijvoorbeeld? Allemaal economie van de koude grond die niet gestoeld is op feiten.
Communisme... het dodelijkste politieke systeem ooit... en dat is waar we in de wereld op af denderen. Ik ben dus nogal tegenstander van het communisme.

Enne... er is een ander systeem wat ongekende rijkdom en ontwikkeling voor iedereen kan betekenen ja.
-
pi_158654927
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:58 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Communisme... het dodelijkste politieke systeem ooit... en dat is waar we in de wereld op af denderen. Ik ben dus nogal tegenstander van het communisme.
Wat? We denderen richting communisme? Dan mag je wel behoorlijk wat bewijslast hebben.

quote:
Enne... er is een ander systeem wat ongekende rijkdom en ontwikkeling voor iedereen kan betekenen ja.
Een utopie heet zoiets. Er is geen "perfect" systeem omdat de mens niet perfect is. Welk systeem heb je in gedachten dan? Verbaas me met je argumenten. :)
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:00:33 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158654937
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:44 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoe dan?
Hoe dan Stockholm of hoe dan anders?
Vrijheid
pi_158654966
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoe dan Stockholm of hoe dan anders?
Hoe dan anders inderdaad. Zolang er mensen betrokken zijn bij een systeem zal het systeem niet perfect zijn.
pi_158655316
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:00 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat? We denderen richting communisme? Dan mag je wel behoorlijk wat bewijslast hebben.

Hier heb je de bewijslast, svp op de titel onderaan de video klikken om de hele reeks te openen in youtube:

edit: laat die docu nou gewoon eens achterwege.

quote:
[..]

Een utopie heet zoiets. Er is geen "perfect" systeem omdat de mens niet perfect is. Welk systeem heb je in gedachten dan? Verbaas me met je argumenten. :)
Er is wel een perfect systeem, en dat is dat de banken verdwijnen en de munt door de staat wordt uitgegeven, ZONDER rente.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 30-12-2015 00:04:16 ]
-
pi_158655707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:06 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Hier heb je de bewijslast, svp op de titel onderaan de video klikken om de hele reeks te openen in youtube:

Ik ben bekend met het werk van Wise (zat ook in zijn interviewtopic op Reddit) en kan hem door zijn blinde joden-haat (geen zionistenhaat, jodenhaat) gewoon niet meer serieus nemen.
Klopt het dat er door de geallieerden gruweldaden zijn gepleegd? Jazeker. Oorlog is een ontzettend smerig iets, ranzigheid ten top aan beide kanten. Maar de weegschaal glijdt toch echt sterker een andere kant op.

quote:
Er is wel een perfect systeem, en dat is dat de banken verdwijnen en de munt door de staat wordt uitgegeven, ZONDER rente.
Communisme dus. Dus nee. Of Neo Marxisme. Of...de Halal-hypotheek? Gaat niet werken.

Disclaimer: de reden dat ik Wise niet serieus neem is omdat zijn visie dus besmeurd is door zijn bevooroordeelde blik. Dat haalt alle geloofwaardigheid weg, ook al zitten er flarden van waarheid in zijn verhaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 30-12-2015 00:04:56 ]
pi_158656058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik ben bekend met het werk van Wise (zat ook in zijn interviewtopic op Reddit) en kan hem door zijn blinde joden-haat (geen zionistenhaat, jodenhaat) gewoon niet meer serieus nemen.
Klopt het dat er door de geallieerden gruweldaden zijn gepleegd? Jazeker. Oorlog is een ontzettend smerig iets, ranzigheid ten top aan beide kanten. Maar de weegschaal glijdt toch echt sterker een andere kant op.

Je bent niet bekend met het werk van Wise zie ik...
quote:
[..]

Communisme dus. Dus nee. Of Neo Marxisme. Of...de Halal-hypotheek? Gaat niet werken.

Disclaimer: de reden dat ik Wise niet serieus neem is omdat zijn visie dus besmeurd is door zijn bevooroordeelde blik. Dat haalt alle geloofwaardigheid weg, ook al zitten er flarden van waarheid in zijn verhaal.
Heb je zijn volledige documentaire The Greatest Story NEVER Told weleens gezien dan?
-
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:21:24 #263
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158656207
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Meh, 'het is gewoon het systeem' is nogal fatalistisch. Volgens mij kan het echt heel goed heel anders en is lijdt het gros van de mensheid aan een soort van Stockholm syndroom wat de economie en de maatschappij betreft. En eigenlijk is een eventuele NWO nog niet eens een NWO maar een WO, we hebben juist een NWO nodig die alles weer even goed vlot trekt want het hele ecomonische systeem is niet meer dan een zweep om mensen mee te slaan als ze een beetje buiten de paden treden.
Ja, daar ben ik het dan wel weer mee eens (uiteraard). Maar goed, het is natuurlijk wel onvermijdelijk dat er altijd een soort systeem ontstaat dat de boel een beetje laat werken. Orde in de chaos zeg maar. Dat het huidige systeem in de wereld een hoop kut kanten heeft lijkt me idd evident.
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:23:07 #264
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158656355
quote:

[..]

[..]

Let's embrace the Islam _O_
:P

[ Bericht 18% gewijzigd door jogy op 30-12-2015 00:05:23 ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:25:34 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158656488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:01 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoe dan anders inderdaad. Zolang er mensen betrokken zijn bij een systeem zal het systeem niet perfect zijn.
Dat idee vind ik een overblijfsel van religieuze overheersing dat mensen inherente zondaars/slecht zijn. Mensen zijn over de hele linie genomen (te) makkelijk bij de neus te nemen en te beïnvloeden maar zeker niet geneigd naar het negatieve.

Hoe anders? Tja, dat is hoe dan ook een meer jaren plan hé :P.

Een paar jaar geleden had ik het idee om alle geldstromen volledig transparant te laten zijn voor iedereen, zonder uitzondering. Geen straf die er aan hangt oid maar iedereen kan dan zien of hetgeen wat je zegt ook hetgeen is waar je 'energie' in steekt.

Oké, ik had ook het idee om gewoon om de zoveel tijd een 'dictator voor het leven' aan te stellen met één kleine uitzondering, die dictator voor het leven moet dan wel een kleine bom in zijn been, naast zo'n slagader, laten plaatsen en iedereen boven de 18 jaar krijgt dan een anoniem kastje om in te drukken, zodra meer dan 50% die knop indrukt ontploft zijn bovenbeen en is ie binnen een paar minuten volledig doodgebloed.

Maar iets dichter bij de normaliteit (enigszins).

Iedereen creatief en kritisch leren denken op school als eerst, eerlijke media/voorlichting over de (wereld)politiek, maatschappij en die economie. Laat politici niet wegkomen met loze beloftes en loze kreten eens in de 4 jaar. Maak, na dat de eerste paar generaties creatief/kritisch denkende mensen uit school komen de democratie zoiets als het liquid democracy ( http://liquidfeedback.org/ )concept. Waar men directe inspraak heeft op waar het beschikbare geld voor gebruikt zou moeten worden. Liquid democracy werkt volgens het principe directe betrokkenheid. Iedereen kan overal op stemmen met de toevoeging dat je een stem voor bepaalde onderwerpen (economie, ziekenzorg, veiligheid) kan delegeren naar iemand die je vertrouwd én er verstand van heeft. zodat die persoon 2 stemmen heeft om uit te geven en ga zo maar door ( voor een sci fi boek op dat idee: https://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_%28novel_series%29 )
En het belang van economie boven die van de maatschappij zoals het nu is moet echt eens stoppen, dat is de wereld op zijn kop. De economie moet de mens dienen en de mens niet de economie, daar komt mijn stockholm opmerking vandaan.

En anders maar op de manier hoe het in Star trek voor elkaar is gekomen maar dan hebben we een nucleaire oorlog nodig en de overgebleven opnieuw opbouwende mensheid had toen zijn lesjes wel geleerd. Beetje cru maar wie weet helpt het.

Oh en als in de tussentijd per ongeluk een paar banken in de fik vliegen tot de rest hun lesje heeft geleerd dan is dat ook goed.
Vrijheid
pi_158656518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Let's embrace the Islam _O_
:P
Ze hebben ook gelijk wat betreft het niet-heffen van rente. Zouden we hier ook moeten doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door jogy op 29-12-2015 23:27:42 ]
-
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:27:22 #267
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158656592
quote:
'De staat' is elke keer weer een top down organisatie die smeekt om corruptie. Bottom up, niet top down.
Vrijheid
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:28:42 #268
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158656672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:26 schreef Lichtkogel het volgende:
Ze hebben ook gelijk wat betreft het niet-heffen van rente. Zouden we hier ook moeten doen.
Ik vind dat ook één van de betere dingen van het Islamitische bank-systeem ja. Zeker.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:26 schreef Lichtkogel het volgende:
Maar ja joh, lik vooral de kettingen die je vastketenen en vindt het maar prachtig allemaal...
erase your mind completly and try again.
pi_158656686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:19 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met het werk van Wise zie ik...

Ik zeg 1 ding: Holocaust-ontkenning. Alleen dat al invalideert heel die "docu" van hem. Dus ja ik ken het weldegelijk. Niet de eerste keer dat ik het zie. Ik heb me in het verleden verdiept in sociale groepen zoals Blood&Honour en C18. Dus vandaar.

quote:
Heb je zijn volledige documentaire The Greatest Story NEVER Told weleens gezien dan?
Ik heb me door veel stukken heen geworsteld. Jammer van de desinformatie erin ja.
pi_158656804
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:27 schreef jogy het volgende:

[..]

'De staat' is elke keer weer een top down organisatie die smeekt om corruptie. Bottom up, niet top down.
Vandaar ook dat er een ander systeem moet komen dan een democratie, want die is overduidelijk gemakkelijk te corrupteren. Er zal een autoritair systeem moeten komen die de lijnen uitzet, vanuit goede principes en zo de vrijheden van de bevolking waarborgt.
-
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:33:12 #271
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158656895
Eey maar... dat het NWO-systeem neer zou komen op communisme hoor je idd vaker. Daar heb ik dan toch ook weer wat kritische vragen bij. ten eerste: het communisme is allang en breed uitgeprobeerd en heeft gefaald. In de lijn van het NWO-denken (en yes, ik neem het wel degelijk serieus) is het communisme dus ook waarschijnlijk bedacht door die club, gezien het tijdsbestek waarin het heeft plaatsgevonden + dat het overduidelijk de Kerk moest vervangen en een einde moest maken aan de invloed van religie.

Waarom zouden ze dat dan weer opnieuw willen invoeren en dit keer zelfs wereldwijd? Er is al meer geëxperimenteerd, en het is mislukt. Fascisme, communisme, de meest repressieve systemen ooit zo beetje, uitgeprobeerd en gefaald. De poging om als Staat bruut over je volk te heersen dus...
Wat is de reden om te denken dat ze zich nog een keer aan dezelfde steen willen stoten dan?
pi_158656966
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat idee vind ik een overblijfsel van religieuze overheersing dat mensen inherente zondaars/slecht zijn. Mensen zijn over de hele linie genomen (te) makkelijk bij de neus te nemen en te beïnvloeden maar zeker niet geneigd naar het negatieve.
Die Welle. Begin daar eens ;) Mensen zijn binnen bepaalde posities inherent slecht. Maar niet iedereen dat klopt. Van die naïevelingen wordt juist misbruik gemaakt in zo'n systeem.

quote:
Hoe anders? Tja, dat is hoe dan ook een meer jaren plan hé :P.

Een paar jaar geleden had ik het idee om alle geldstromen volledig transparant te laten zijn voor iedereen, zonder uitzondering. Geen straf die er aan hangt oid maar iedereen kan dan zien of hetgeen wat je zegt ook hetgeen is waar je 'energie' in steekt.

Oké, ik had ook het idee om gewoon om de zoveel tijd een 'dictator voor het leven' aan te stellen met één kleine uitzondering, die dictator voor het leven moet dan wel een kleine bom in zijn been, naast zo'n slagader, laten plaatsen en iedereen boven de 18 jaar krijgt dan een anoniem kastje om in te drukken, zodra meer dan 50% die knop indrukt ontploft zijn bovenbeen en is ie binnen een paar minuten volledig doodgebloed.

Maar iets dichter bij de normaliteit (enigszins).

Holy crap. :P Ik vind het een eng idee om de macht zo om te draaien. Als het volk mag beslissen over iemands leven..... Ik moet dan altijd aan die experimenten met stroomschokken denken, waarbij mensen gewoon de lethal dosage gaven aan vreemden.

quote:
Iedereen creatief en kritisch leren denken op school als eerst, eerlijke media/voorlichting over de (wereld)politiek, maatschappij en die economie. Laat politici niet wegkomen met loze beloftes en loze kreten eens in de 4 jaar. Maak, na dat de eerste paar generaties creatief/kritisch denkende mensen uit school komen de democratie zoiets als het liquid democracy ( http://liquidfeedback.org/ )concept. Waar men directe inspraak heeft op waar het beschikbare geld voor gebruikt zou moeten worden. Liquid democracy werkt volgens het principe directe betrokkenheid. Iedereen kan overal op stemmen met de toevoeging dat je een stem voor bepaalde onderwerpen (economie, ziekenzorg, veiligheid) kan delegeren naar iemand die je vertrouwd én er verstand van heeft. zodat die persoon 2 stemmen heeft om uit te geven en ga zo maar door ( voor een sci fi boek op dat idee: https://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_%28novel_series%29 )
En het belang van economie boven die van de maatschappij zoals het nu is moet echt eens stoppen, dat is de wereld op zijn kop. De economie moet de mens dienen en de mens niet de economie, daar komt mijn stockholm opmerking vandaan.

En anders maar op de manier hoe het in Star trek voor elkaar is gekomen maar dan hebben we een nucleaire oorlog nodig en de overgebleven opnieuw opbouwende mensheid had toen zijn lesjes wel geleerd. Beetje cru maar wie weet helpt het.
Dus een soort... decimatie van de bevolking? How NWO-ish :7

quote:
Oh en als in de tussentijd per ongeluk een paar banken in de fik vliegen tot de rest hun lesje heeft geleerd dan is dat ook goed.
Mijn spaargeld....
pi_158657024
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik zeg 1 ding: Holocaust-ontkenning. Alleen dat al invalideert heel die "docu" van hem. Dus ja ik ken het weldegelijk. Niet de eerste keer dat ik het zie. Ik heb me in het verleden verdiept in sociale groepen zoals Blood&Honour en C18. Dus vandaar.

[..]

Ik heb me door veel stukken heen geworsteld. Jammer van de desinformatie erin ja.
'door veel stukken heen geworsteld' Waarom niet gewoon heel de docu van A tot Z zitten kijken?

En kan je aangeven waar de desinformatie hem in zit?
-
pi_158657089
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:35 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

'door veel stukken heen geworsteld' Waarom niet gewoon heel de docu van A tot Z zitten kijken?

En kan je aangeven waar de desinformatie hem in zit?
Alleen al de eerste zin in de tekst die je van mij quote. Gast.
pi_158657293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Alleen al de eerste zin in de tekst die je van mij quote. Gast.
Sorry, bij wet verboden om daarover te praten.

Maar goed, welke desinfo ben je nog meer tegengekomen dan?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')