Waar zit de Lidl in Kleve?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:55 schreef z80 het volgende:
[..]
Lidl Kleve was ook niet heel druk. Wel was het brood uitverkocht. Helaas.
Naast de McDrivequote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:05 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Waar zit de Lidl in Kleve?
Wij gaan altijd naar de Hofmannallee, Aldi en Edeka en de Olmstrasse voor de Kaufland.
Aan de Materborner Alee/ Quer Allee zit er nog eentje, samen met een Aldi Suedquote:Op zondag 3 januari 2016 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Is er maar één Lidl in Kleve? Ik ken ook alleen die bij de Mac. Kan me haast niet voorstellen dat dat de enige is. Goch heeft er twee
Ik had in de Lidl in Emlichheim zelfs nog voorraad Pepsi voor 49 cent de fles. Dus viel meequote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier viel het ook mee, maar ik was wel bij een Lidl die wat uit de route ligt. Dat scheelt misschien
Dat is dan achter de hofmannallee. ?quote:
Nee. Aan de andere kant van Kleve. Er zit er 1 bovenaan in Kleve vlak aan de rand van het centrum.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat is dan achter de hofmannallee. ?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:25 schreef Calcio het volgende:
Duitse supermarkten
Sterke drank in de supermarkt
Budget sterke drank.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:02 schreef robdriessen het volgende:
Afgelopen vrijdag ook eens Kleve ingereden. Terechtgekomen bij de drankenwinkel van winkelcentrum EOC op de Hoffmannallee. 8 verschillende flessen sterke drank (budgetmerken) voor 49,50
Voor cocktails of mixdrankjes is dat onzinquote:Op maandag 11 januari 2016 22:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Budget sterke drank.Koop dan wat goed spul in de aanbieding.
Mwoaah, de ene bruine rum gemixed met cola (vind ik) de andere niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor cocktails of mixdrankjes is dat onzin
Hoe heet deze winkel?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:02 schreef robdriessen het volgende:
Afgelopen vrijdag ook eens Kleve ingereden. Terechtgekomen bij de drankenwinkel van winkelcentrum EOC op de Hoffmannallee. 8 verschillende flessen sterke drank (budgetmerken) voor 49,50
Waarquote:Op maandag 11 januari 2016 22:55 schreef Zelfscanner het volgende:
Pepsi max is hier nu in NL toevallig 75 cent voor 1.5L.
Bij de AH, tweede gratis, is 83ct per fles.quote:
Maar Borger in Nederland heeft een vergelijkbaar aantal inwoners, ook supermarkten, 2 bakkers, een viswinkel, een slagerij, een kaaswinkel, een hema, nog 20 andere winkels, snackbars en 6 restaurants en een lunchroom. En een cultuurpodium.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En een dorpje als Elten heeft er 4700 (waarvan ca 40% Nederlander) heeft 3 supermarkten, 3 bakkers, verschillende restaurants, een slager etc.
Als dit niet aan de grens lag maar ergens in de Harz, was het slechts nog bejaarden, en op sterven na dood
Je begrijpt het punt niet helemaal, kleine dorpen in D vergrijzen sterk, de jeugd trekt weg. Belangrijkste reden dat Elten niet sterft is omdat het aan de grens ligt. Als het in de Hartz (Het Drente van D ) dan was het al dood geweest, zoals zoveel dorpen daar.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:27 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Maar Borger in Nederland heeft een vergelijkbaar aantal inwoners, ook supermarkten, 2 bakkers, een viswinkel, een slagerij, een kaaswinkel, een hema, nog 20 andere winkels, snackbars en 6 restaurants en een lunchroom. En een cultuurpodium.
Nu is Borger ook redelijk toeristisch, dat speelt ook mee lijkt me. Is die slager wel een 'echte' (=zelfslachtende) slager? Vriendin van me uit Borger brengt hun koeien altijd naar het dorp waar ik vandaan kom, das toch 20? km verderopquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:27 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Maar Borger in Nederland heeft een vergelijkbaar aantal inwoners, ook supermarkten, 2 bakkers, een viswinkel, een slagerij, een kaaswinkel, een hema, nog 20 andere winkels, snackbars en 6 restaurants en een lunchroom. En een cultuurpodium.
Edeka Schroff. Zit niet in de Edeka supermarkt, maar is een 'eigen' gebouw, ook gelegen aan de grote parkeerplaats van het EOC winkelcentrum.quote:
Eens.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Mwoaah, de ene bruine rum gemixed met cola (vind ik) de andere niet.
Hartz, wat is dat?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begrijpt het punt niet helemaal, kleine dorpen in D vergrijzen sterk, de jeugd trekt weg. Belangrijkste reden dat Elten niet sterft is omdat het aan de grens ligt. Als het in de Hartz (Het Drente van D ) dan was het al dood geweest, zoals zoveel dorpen daar.
Harz bedoeld ie denk ik. Berggebied zo rond de Oost Duitse grens in Niedersachsen, Sachsen Anhalt en Thüringen als ik me niet vergisquote:
De Hollanders supermarkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:34 schreef Calcio het volgende:
Combi in Bunde (net op de grens bij Groningen) ga ik vaak heen op vrijdagavonden enzo met m'n pa.
Mooie tijden
Ja het enige wat je daar ziet Nederlandse kentekensquote:
Ja, en een plaats als Borger heft natuurlijk ook en centrumfunctie.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:58 schreef derLudolf het volgende:
Nu is Borger ook redelijk toeristisch, dat speelt ook mee lijkt me. Is die slager wel een 'echte' (=zelfslachtende) slager? Vriendin van me uit Borger brengt hun koeien altijd naar het dorp waar ik vandaan kom, das toch 20? km verderop
Op zondag is alles dicht omdat ze bij de Oosterburen nog een stukje geloviger zijn (denk ik). Zijn al vele rechtzaken over gevoerd. Lidl heeft op een aantal stations ook een vestiging. Die zijn op zondag wel gewoon open alleen dan zijn met schermen de vriesvakken afgedekt omdat in de wet staat dat je dan alleen Reisewarenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
Waarom zijn er nog steeds (zelfstandige) winkels om 14:00 uur al dicht op zaterdag? En volgens mij nog steeds alles op zondag dicht in Duitsland? We leven in 2016.... de tijd dat de supermarkt hier op zaterdag om 18:00 uur dichtging heb ik ook nog meegemaakt, maar tegenwoordig moet je juist goede openingstijden hebben anders gaan ze naar een andere winkel toe.
Oh, daarom verkopen ze ook dit:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Op zondag is alles dicht omdat ze bij de Oosterburen nog een stukje geloviger zijn (denk ik). Zijn al vele rechtzaken over gevoerd. Lidl heeft op een aantal stations ook een vestiging. Die zijn op zondag wel gewoon open alleen dan zijn met schermen de vriesvakken afgedekt omdat in de wet staat dat je dan alleen Reisewaren![]()
Wauw, mooi ding!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:06 schreef Erasmo het volgende:
Ik blijf die broodcirkelzaag bij de Lidl toch zo geweldig vinden![]()
Ze komen steeds meer in de supermarkten waar ook brood wordt afgebakken. Maar nog niet overal staan ze. Er moeten eerst genoeg Hollanders komen klagen dat ze zelf het brood moeten snijden.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:06 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n ding heeft elke bakker in Dld toch?
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat die dingen vrij toegankelijk in de Supermarkt staan zoals Lidl en Edeka en dat je dus zelf je brood kunt snijden. En daarbij kan je kiezen uit 3 diktes. Reuzehandig.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:06 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n ding heeft elke bakker in Dld toch?
de netto heeft ook een broodsnijmachine naast het versgebakken brood staan.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:21 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat die dingen vrij toegankelijk in de Supermarkt staan zoals Lidl en Edeka en dat je dus zelf je brood kunt snijden. En daarbij kan je kiezen uit 3 diktes. Reuzehandig.
Zowel bij Edeka, Lidl als Aldi kost een Krustenbrot ¤1,15. Ook Aldi heeft nu dus in sommige filialen zo'n vers brood hoek. Alleen hebben die niet zo'n machine en moet je thuis dus met een mes etteren. Dan is het kopen bij Lidl of Edeka toch wel stuk handiger nietwaar.
Ja. dat karton met veel lucht dat in NL verkocht wordt mag geen brood heten.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:18 schreef MrSalazar het volgende:
Kopen jullie serieus brood in duitsland?
Nja, smaken verschillen. Ik hoef die vieze zure zware troep niet en ben van mening dat dát geen brood mag heten. Het enige dat ik koop zijn die harde witte broodjes bij Dercks.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. dat karton met veel lucht dat in NL verkocht wordt mag geen brood heten.
Het wordt tijd dat je eens verder kijkt dan het zuurdesembrood. Er is veel meer dan enkel dat.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:24 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nja, smaken verschillen. Ik hoef die vieze zure zware troep niet en ben van mening dat dát geen brood mag heten. Het enige dat ik koop zijn die harde witte broodjes bij Dercks.
De rest is ook bagger.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat je eens verder kijkt dan het zuurdesembrood. Er is veel meer dan enkel dat.
Vind het vaak wel veel zouter dan NL's brood. Dat zuurdesem vind ik niet lekker, maar veel verder dan dat en "Einfachen" heb ik nog nooit geprobeerdquote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat je eens verder kijkt dan het zuurdesembrood. Er is veel meer dan enkel dat.
Ik eet daarom alleen brood van de bakkerquote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Met vers Duits brood is niets mis, dat stijve fabrieksbrood is wat minder.
Dat weet ikquote:
Ik vraag altijd aan de bakker wat hij een Holländer zou aanraden. Komt meestal een prima eetbaar mengsel van bruin/wit-brood uitquote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aanraders dan wat ik eens moet bestellen?
Jij houd van dat slappe schuimbrood wat men in NL verkoopt?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:18 schreef MrSalazar het volgende:
Kopen jullie serieus brood in duitsland?
Ik vind die harde broodjes bij Dercks het lekkerstquote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij houd van dat slappe schuimbrood wat men in NL verkoopt?
ik rij nou net naar Duitsland voor dat vaste broodquote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:14 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik vraag altijd aan de bakker wat hij een Holländer zou aanraden. Komt meestal een prima eetbaar mengsel van bruin/wit-brood uitZe weten vaak precies dat zuurdesem niet echt gewaardeerd wordt hier
Die laat ik altijd hangen, de NL slger op weg maar de Edeka heeft veel beterequote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:
En Hulst drogeworst zie je ook wel bij Duitse supermarkten
Dat zijn de gewone Duitse broodjes (einfach - eenvoudig)quote:
Ja de zogenaamde Schnittbrötchen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat zijn de gewone Duitse broodjes (einfach - eenvoudig)
Dus moet je hem de andere dagen van de week maar een andere naam gevenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:37 schreef XL het volgende:
Ja, de duitser en zijn broodjes... Zoveel mooi vers brood en dan gaan ze van de saaie witte broodjes eten. Waar ook nog eens iedere duitser zijn eigen woord voor lijkt te hebben. Einfache vind ik zelf de meest belachelijke benaming (entschuldigung). Sonntagbrötchen is duidelijk de mooiste! Die is het het meest accuraat, want die broodjes eet je natuurlijk alleen bij het zondagontbijt omdat de bakker dan geen vers brood bakt.
De bakker hier net over de grens is op Zondag gewoon open vanaf 07:00 hoor.....quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:37 schreef XL het volgende:
Sonntagbrötchen is duidelijk de mooiste! Die is het het meest accuraat, want die broodjes eet je natuurlijk alleen bij het zondagontbijt omdat de bakker dan geen vers brood bakt.
Alle bakkers zijn zondag open, maar dan bakken ze geen brood. Alleen broodjes.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De bakker hier net over de grens is op Zondag gewoon open vanaf 07:00 hoor.....
Backwerkquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:27 schreef MCH het volgende:
Discounters-bakkerijen Backwerk en Back-Factory.
Blijkbaar zitten er al 7 vestigingen in Nederland. Bij verdere uitbreiding is dat wel de doodsteek van de Bakker Bart.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:41 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
BackwerkProbeert het even in NL
Remoulade is dat toch? Ik kan het ook niet uitstaan, en die salatmayonaise... Man man man, wat slecht! Ketchup bij de friet, met sauzen kunnen die Duitsers echt niet omgaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:32 schreef MCH het volgende:
Ik trek die standaard, vieze ravigotte saus tussen de belegde broodjes slecht.
Dat is remoulade. Beter dan margarinequote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:32 schreef MCH het volgende:
Ik trek die standaard, vieze ravigotte saus tussen de belegde broodjes slecht.
Ja, ik kom altijd in de war. Sommige remoulades zijn volgens Google ook geel namelijk. Ik wil gewoon een broodje ei zonder shit.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is remoulade. Beter dan margarine
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan..quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:04 schreef Nico987 het volgende:
Vorige week voor het eerst naar Emmerich geweest. Is niet heel dichtbij (70km) maar met een dieselprijzen van >1 euro en een verbruik van 1/20 was 2 kratten erdinger al winst geven.
Maar ik vroeg me vooral af hoe dan? Een pak haar verf is grofweg een tientje goedkoper. Gel was de helft goedkoper. Die Duitsers verkopen het toch niet met verlies?
Nog steeds met minimumloon?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:59 schreef XL het volgende:
Personeel is veel goedkoper komt daar nog bovenop
ik vind vooral cosmetica idd goedkoper. Maar de euro shopper achtig dingen zijn in NL goedkoper of niet?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan..
Serieus
Meer prijsconcurrentie, De winkels en tussenhandel in NL hanteren veel hogere marges.
Oh?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:59 schreef XL het volgende:
Personeel is veel goedkoper komt daar nog bovenop
Lastig vergelijken, ik vind levensmiddelen bij D discounters of supers duidelijk beter in kwaliteit dan de Euroshoppertroep.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:09 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ik vind vooral cosmetica idd goedkoper. Maar de euro shopper achtig dingen zijn in NL goedkoper of niet?
Allemaal zogenaamde 400 euro jobs op het karige minimumloon. Speelt dus amper een rol, maar is zeer vegelijkbaar.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh?
Hoe verhoud zich het Einzelhandelstarifvertrag zich met de CAO voor mensen die in winkels werken zich? En hoe zijn de werkgeverslasten?
Open wel, heeeeeeeee erg druk ook..quote:Op zondag 6 maart 2016 20:41 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb een vraag voor de kenners!
Ik wil de zaterdag voor Pasen, dus precies de dag tussen goede vrijdag en eerste paasdag, naar Duitsland.
Ik zie in de openingspost dat de Duitse winkels op goede vrijdag en eerste paasdag gesloten zijn, logisch.
Maar die ene dag ertussen, is dan wel alles gewoon open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |