Volgens mij zijn er juist veel mensen tegen het vrij afsteken van vuurwerk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:32 schreef Jaroon het volgende:
Gelukkig. Door 1 gek in Horst is heel Nederland nu geheel voor vrij vuurwerk.
Ik vind het trouwens tot nu toe wel meevallen met de overlast.
Hier ook. Maar dat zal ook wel komen omdat het gezin wat de meeste overlast veroorzaakte een zoon heeft die vorig jaar zijn hand er af heeft geblazen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:32 schreef Jaroon het volgende:
Gelukkig. Door 1 gek in Horst is heel Nederland nu geheel voor vrij vuurwerk.
Ik vind het trouwens tot nu toe wel meevallen met de overlast.
Dat helpt altijd goed inderdaad. Het zal mij benieuwen of men nog iets gaat doen op vuurwerk gebied dit jaar dan.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hier ook. Maar dat zal ook wel komen omdat het gezin wat de meeste overlast veroorzaakte een zoon heeft die vorig jaar zijn hand er af heeft geblazen.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er juist veel mensen tegen het vrij afsteken van vuurwerk.
Je hebt goede connecties met die meldpunten?quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik had niet anders verwacht. Van al die duizenden meldingen die binnenkomen bij dat overlast meldpunt is sowieso meer dan de helft nep.
Omdat dit vb zo nietszeggend is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:38 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom zeg jij dan het tegenovergestelde?
Ja.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt goede connecties met die meldpunten?
Kan.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja.
Als ik alleen al kijk naar mijn eigen stad, waar bijna de meeste meldingen vandaan komen. Daar gebeurd werkelijk bijna niets.
Het wordt gewoon zwaar overdreven. Zitten meerdere gekkies tussen die valse meldingen doen. Neemt niet weg dat er nog genoeg serieuze meldingen overblijven trouwens. Maar 15.000 meldingen? No way!quote:
Zoals bij veel meldpunten (over verschillende zaken) trekt het bepaalde mensen aan. Ik kan mij ergeren aan vuurwerk maar zal niet snel melden bij een meldpunt. Ik heb 1 x melding gedaan omdat kinderen gevaar liepen en dat doe ik dan bij politie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het wordt gewoon zwaar overdreven. Zitten meerdere gekkies tussen die valse meldingen doen. Neemt niet weg dat er nog genoeg serieuze meldingen overblijven trouwens. Maar 15.000 meldingen? No way!
Dat vind ik dan ook terechtquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zoals bij veel meldpunten (over verschillende zaken) trekt het bepaalde mensen aan. Ik kan mij ergeren aan vuurwerk maar zal niet snel melden bij een meldpunt. Ik heb 1 x melding gedaan omdat kinderen gevaar liepen en dat doe ik dan bij politie.
In Utrecht hoor ik toch al een maand of 2 met enige regelmatig en toenemende frequentie het nodige vuurwerk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoor dit jaar zelf ook bijzonder weinig knallen. Misschien dat het de volgende dagen wat gaat toenemen maar tot nu toe heb ik nauwelijks wat gehoord eigenlijk.
Het is soms wel dagenlang ellende. Twee jaar geleden was het hier echt dagenlang ENORM knallen. Ik kon op bepaalde plekken in huis niet eens normaal bellen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:46 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap die meld punten ook nooit zo. Ja vuurwerk kan best irritant zijn, maar die paar dagen per jaar boeit het me niet zo.
En dan helpt zo'n meldpunt vuurwerkoverlast?quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is soms wel dagenlang ellende. Twee jaar geleden was het hier echt dagenlang ENORM knallen. Ik kon op bepaalde plekken in huis niet eens normaal bellen.
Geen idee.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan helpt zo'n meldpunt vuurwerkoverlast?
Het zal er ook aan liggen waar je woont denk ik. In het dorp waar ik woon is er amper wat te horen. En als het echt uit de hand dreigt te lopen bel ik de politie wel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is soms wel dagenlang ellende. Twee jaar geleden was het hier echt dagenlang ENORM knallen. Ik kon op bepaalde plekken in huis niet eens normaal bellen.
Zeker. Het is een bepaald type mens die die overlast bezorgt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zal er ook aan liggen waar je woont denk ik. In het dorp waar ik woon is er amper wat te horen. En als het echt uit de hand dreigt te lopen bel ik de politie wel.
Of een middenweg. In elk geval lijkt het er erg sterk op dat veel Nederlanders echte overlast beu zijn. Dat komt ook omdat het vuurwerk zwaarder is dan vroeger.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:01 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zal vast slecht opgelet hebben op school, maar waarom is Horst ook alweer zo'n bekende plek?
Wat het vuurwerkverbod betreft: https://www.google.nl/search?q=vuurwerkverbod+peiling
Lijkt me goed om dat gewoon democratisch te beslissen.
Ook best. Wijs per gebied een veldje aan waar de bevolking die dat wil lekker met vuurwerk mag spelen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of een middenweg. In elk geval lijkt het er erg sterk op dat veel Nederlanders echte overlast beu zijn. Dat komt ook omdat het vuurwerk zwaarder is dan vroeger.
Ook fijn als je daar nu juist woont. Gewoon striktere tijden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook best. Wijs per gebied een veldje aan waar de bevolking die dat wil lekker met vuurwerk mag spelen.
En was de tegen groep bij zwarte pieten toch relatief klein. Daarnaast de overlast minder.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Deze discussie is hetzelfde als het zwarte pieten debat voordat het serieus werd opgepakt. Eerst moet de bom barsten (hi ha ho) voordat mensen zich serieus druk gaan maken. Gelukkig is vuurwerk niet racistisch, en is vandalisme geen hip onderwerp om je druk om te maken.
Bij het afsteken van vuurwerk kunnen er gewonden vallen. Toch wel een belangrijk verschil in vergelijking met een Sinter Klaas feest.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Deze discussie is hetzelfde als het zwarte pieten debat voordat het serieus werd opgepakt. Eerst moet de bom barsten (hi ha ho) voordat mensen zich serieus druk gaan maken. Gelukkig is vuurwerk niet racistisch, en is vandalisme geen hip onderwerp om je druk om te maken.
Fixed.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook fijn als je daar nu juist woont. Gewoon striktere tijden. handhaven.
Die tijden zijn er al jaren en elk jaar weer zie je overal de waarschuwingen dat het alleen mag tussen tijd X en Y. Maar geen mens die zich er aan houd en geen enkele controle, tja dan gaat het dus mis.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook fijn als je daar nu juist woont. Gewoon striktere tijden.
De overlast is bij mij in de straat al minstens 20 jaar hetzelfde: Vanaf dat vuurwerk verkocht wordt (3 dagen van te voren) staan kinderen zo ongeveer de hele dag af te steken. De huidige wetgeving wordt niet eens nageleefd hier. Ik heb ooit eens de politie gebeld met het verzoek om ze weg te sturen maar die zeiden 'dat ze niet achter elke melding aan kunnen gaan.' Sinds dien denk ik ach.. 'tis maar een paar dagen. En voor de meeste mensen is het maar één dag (maar 1 avond/nacht sinds die nieuwe regeling).quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En was de tegen groep bij zwarte pieten toch relatief klein. Daarnaast de overlast minder.
Ik ken de tijden nu niet. In elk geval wordt er idd niet ingegrepen. Ook niet toen ik de politie belde voor werkelijk gevaar voor kinderen. Er kwam niemand.quote:
precies. Maar het gaat wel wat meer irriteren als binnenshuis de klappen zo hard zijn dat je ergens anders moet gaan bellen. En zo hard zijn sommige klappen wel tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De overlast is bij mij in de straat al minstens 20 jaar hetzelfde: Vanaf dat vuurwerk verkocht wordt (3 dagen van te voren) staan kinderen zo ongeveer de hele dag af te steken. De huidige wetgeving wordt niet eens nageleefd hier. Ik heb ooit eens de politie gebeld met het verzoek om ze weg te sturen maar die zeiden 'dat ze niet achter elke melding aan kunnen gaan.' Sinds dien denk ik ach.. 'tis maar een paar dagen. En voor de meeste mensen is het maar één dag (maar 1 avond/nacht sinds die nieuwe regeling).
Gaan we niet doen.quote:
Men heeft er de mensen ook niet voor.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaan we niet doen.
Wat we wel gaan doen is de regelgeving nog minstens twintig keer veranderen, een accijns invoeren en allerlei extra administratieve onzin voor verkooppunten optuigen. Maar handhaven - nee, dat gaan we niet doen.
https://www.zwijndrecht.nl/Inwoners/Vuurwerkquote:Vuurwerkvrije zones
In Zwijndrecht mag, net als in de rest van Nederland, alleen vuurwerk worden afgestoken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. Daarnaast is er een aantal vuurwerkvrije zones aangewezen waar een verbod op het afsteken van vuurwerk geldt.
Nee, dat denk ik ook niet. Nogal zinloos om het helemaal te gaan verbieden dan hè, als we toch niet kunnen handhaven.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men heeft er de mensen ook niet voor.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaan we niet doen.
Wat we wel gaan doen is de regelgeving nog minstens twintig keer veranderen, een accijns invoeren en allerlei extra administratieve onzin voor verkooppunten optuigen. Maar handhaven - nee, dat gaan we niet doen.
Kun je doen maar dan word je het slachtoffer van vuurwerktokkies.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:12 schreef Jaroon het volgende:
Je kan mensen er ook op aanspreken natuurlijk. Maar meestal zijn het figuren waar dat toch geen enkele zin heeft.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaan we niet doen.
Het loopt meestal uit op levenslange vetes.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kun je doen maar dan word je het slachtoffer van vuurwerktokkies.
Daar hebben we de Rijdende Rechter toch voor?quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het loopt meestal uit op levenslange vetes.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hier ook. Maar dat zal ook wel komen omdat het gezin wat de meeste overlast veroorzaakte een zoon heeft die vorig jaar zijn hand er af heeft geblazen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |