Goed idee!quote:Op maandag 21 december 2015 20:24 schreef Inaithnir het volgende:
Gooi even de errata in de OP, is wel handig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jitterbug op 21-12-2015 22:00:11 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie
quote:Op maandag 21 december 2015 20:44 schreef twist02 het volgende:
Even over 17:We bedoelen de laatste x gecodeerde woorden :p Dat zijn dus de eerste x woorden van de zin XDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie
quote:Op maandag 21 december 2015 20:43 schreef Cregan het volgende:
Ik zit op hetzelfde punt als jij Jitterbug, ik probeer een codewoord te vinden.
vdwal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 december 2015 21:12 schreef vdwal1982 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie
quote:Op maandag 21 december 2015 21:18 schreef Cregan het volgende:
[..]Heb hem. Dank je! Nu door!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie
Heb er zelf een moeten bouwen, daarom duurde het zo langquote:Op maandag 21 december 2015 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met of zonder Enigma machine?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 december 2015 22:05 schreef Cregan het volgende:
Yes! Eindelijk 17 gekraakt
@Fliebertje:Gefeliciteerd! Kun je een tipje van de sluier oplichten wat betreft het laatste stukje? Ik zit er de hele avond al op de staren zonder resultaat....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 december 2015 22:15 schreef Jitterbug het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Kun je een tipje van de sluier oplichten wat betreft het laatste stukje? Ik zit er de hele avond al op de staren zonder resultaat....
quote:Op maandag 21 december 2015 22:13 schreef Cregan het volgende:
[..]
Heb er zelf een moeten bouwen, daarom duurde het zo lang
De rest zullen ze toch echt zelf uit moeten vogelen :pquote:Op maandag 21 december 2015 22:30 schreef CarloV het volgende:
Nou nog even en die Enigma machine is niet meer nodig voor vraag 17...
Ja nou ja, als het hier bij blijft ten minste. En:quote:Op maandag 21 december 2015 22:35 schreef Cregan het volgende:
[..]
De rest zullen ze toch echt zelf uit moeten vogelen :p
En zeg nou zelf, veel is er niet weggegeven. Alleen die tweede stap, wat ik volledig terecht vind, want die is erg dubieus.
quote:Op maandag 21 december 2015 22:42 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja nou ja, als het hier bij blijft ten minste. En:Ik zal over 1,5 dag een PM sturen om hier wat verder over te discussiėrenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me niet handig om dat hier te doen XD
Team van drie
ik vind het best, tot over anderhalve dag!quote:Op maandag 21 december 2015 22:45 schreef Cregan het volgende:
[..]
Ik zal over 1,5 dag een PM sturen om hier wat verder over te discussiėrenLijkt me niet handig om dat hier te doen XD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gaat ben je er eigenlijk al, en als vragen als 2a en 17 tot in zoveel detail besproken worden verdwijnt de moeilijkheid ook wel. 1 is zelfs letterlijk gecorrigeerd bij mensen.
Het hele idee van deze puzzel is juist dat je die eerste link legt. Soms met fanatiek googlen, soms met rare associaties, soms met heel veel geduld, Excel of programmeren. Maar niet met meer dan 4 mensen, anders vind je natuurlijk veel meer van die links dan in kleine teams.
Dit allemaal uitwisselen en openbaar delen en dan 20 dezelfde formulieren met antwoorden indienen gaat de AIVD vrij veel onnodig nakijkwerk bezorgen, en die eerste richting weggeven is funest voor het concept![]()
Ook is dit forum te vinden als je googlet op bepaalde vragen, zo kwam ik hier vorig jaar ook, en mobiel zijn de spoilers zonder inloggen te lezen.
Wat is er nou zo lastig aan "vragen we alle deelnemers nadrukkelijk geen antwoorden uit te wisselen op publieke fora"?
Hints zķjn antwoorden bij deze puzzel. Als je die eenmaal hebt is het moeilijkste al geweest.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 02:05 schreef Debora87 het volgende:
Er wordt hier sowieso wel weer veel weggeven, net als vorig jaar... Als je weet dat 15 overLekker overdreven. Antwoorden zijn nauwelijks weggegeven, en de 2a en 17 die je noemt zijn ook met de huidige hints maar voor een klein deel oplosbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gaat ben je er eigenlijk al, en als vragen als 2a en 17 tot in zoveel detail besproken worden verdwijnt de moeilijkheid ook wel. 1 is zelfs letterlijk gecorrigeerd bij mensen.
Het hele idee van deze puzzel is juist dat je die eerste link legt. Soms met fanatiek googlen, soms met rare associaties, soms met heel veel geduld, Excel of programmeren. Maar niet met meer dan 4 mensen, anders vind je natuurlijk veel meer van die links dan in kleine teams.
Dit allemaal uitwisselen en openbaar delen en dan 20 dezelfde formulieren met antwoorden indienen gaat de AIVD vrij veel onnodig nakijkwerk bezorgen, en die eerste richting weggeven is funest voor het concept![]()
Ook is dit forum te vinden als je googlet op bepaalde vragen, zo kwam ik hier vorig jaar ook, en mobiel zijn de spoilers zonder inloggen te lezen.
Wat is er nou zo lastig aan "vragen we alle deelnemers nadrukkelijk geen antwoorden uit te wisselen op publieke fora"?
Hints zķjn antwoorden bij deze puzzel. Als je die eenmaal hebt is het moeilijkste al geweest.
Wat maakt het jou uit dat mensen elkaar helpen? Het gaat toch om het puzzelplezier? Als mensen hier meer plezier hebben door elkaar te helpen, wat maakt het voor jou dan nog uit? Tenzij je andere mensen het niet gunt om wat lol te hebben. Het is niet alsof er een prijs aan vast zit.Team van drie
quote:Op dinsdag 22 december 2015 02:05 schreef Debora87 het volgende:
Er wordt hier sowieso wel weer veel weggeven, net als vorig jaar... Als je weet dat 15 overJe hebt drie soorten mensen hier: mensen die gewoon een beetje willen puzzelen en af een toe een hintje willen om bij de oplossing te komen; mensen die er echt voor gaan en alle hints negeren, en alleen een beetje over de puzzel in z'n algemeen praten; en als laatste de paar die alles uit de kast halen om de puzzel op te lossen en dįn nog inleveren bij de AIVD om op nummer 1 te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gaat ben je er eigenlijk al, en als vragen als 2a en 17 tot in zoveel detail besproken worden verdwijnt de moeilijkheid ook wel. 1 is zelfs letterlijk gecorrigeerd bij mensen.
Alleen met de laatste groep heb ik een probleem. Zoals je zegt is dat niet eerlijk tegenover de anderen. Maar het geven van hints vind ik niet zo erg, zolang je de eer aan jezelf houdt en de puzzel dan ook niet inlevert als je er gebruik van maakt.
Tot zo ver vind ik dat je het prima doet!quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:17 schreef Perrin het volgende:
Het is echt niet de bedoeling dat er oplossingen worden gespoilered.
De grens is echter lastig te trekken. Puzzelplezier is natuurlijk ook belangrijk.
Volgens mij lukt het aardig de balans te houden.
Kortom: rapporteer posts waarvan je vindt dat ze teveel weggeven.
Er is wel degelijk een ranglijst. Ik weet niet of die openbaar is of wordt gestuurd naar alle deelnemers, maar ik meen me zeker te herinneren die vorig jaar te zien.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:19 schreef Cregan het volgende:
[..]
Tot zo ver vind ik dat je het prima doet!
@Inaithnir: Grotendeels mee eens, maar die laatste groep houdt alleen zichzelf voor de gek. Er is geen ranglijst, geen prijs. Er is geen enkele manier om je score met die van iemand anders te vergelijken, behalve door het ergens te posten. Dus wat is er precies niet eerlijk?
Ah, dat maakt wel uit. Dan moet ik nog even goed nadenken of ik alles wel wil insturen, of dat ik een paar opgaven weg laat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:32 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een ranglijst. Ik weet niet of die openbaar is of wordt gestuurd naar alle deelnemers, maar ik meen me zeker te herinneren die vorig jaar te zien.
Niet? Ik heb het idee dat veel meer mensen met de puzzel bezig zijn in mijn omgeving dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:37 schreef ffffffffok het volgende:
Het is ook wel een apart volk, die aivd kerstpuzzelaars. Je moet ze bijna wel op een forum zien te vinden, want in het echt dat is me nog niet gelukt
Ik ben de enige in mijn omgeving, mijn vrienden/familie zijn niet zo van het puzzelen op dit niveau. Ben dus volledig afhankelijk van dit forumquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Niet? Ik heb het idee dat veel meer mensen met de puzzel bezig zijn in mijn omgeving dan vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of bij een andere vraag waar ik een anagram nodig had, is er niet in te vinden.
Het zijn moeilijke vragen, dus geen wonder dat er veel hints over komen. Ik zie nog steeds het probleem niet echt. So what als er veel hints zijn? Het gaat om wat mensen ermee doen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:59 schreef CarloV het volgende:
Ik ben van plan er vol voor te gaan, en de hints die zijn gegeven heb ik niks aan en zal ik niks aan hebben, omdat die vragen al zijn opgelost aan mijn kant. Ten tweede kijk ik niet op hints van vragen die ik nog niet heb opgelost.
ik vind het gewoon jammer dat hints over vragen als 2a, 15 en 17 gegeven worden, en ik kijk daarom wel naar die hints om te zien wat de schade is (ook die drie vragen had ik trouwens opgelost voor de hints kwamen), en nu heb ik gewoon zoiets van: "Zolang ze alleen over die drie kletsen, vind ik het best.". Want er zijn nog 10-20 andere puzzels die ze dan alsnog niet kunnen oplossen.
Maar goed het zij zo. Hopelijk wordt de hint-mania straks wat minder.
Zou je een tipje kunnen geven? Ik kom er ook maar niet uit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Homo sapiėns non urinat in ventum.
Ben ik het mee eens. Het gaat er om, dat er mensen zijn die er heel veel tijd en moeite in hebben gestoken (inclusief puzzelmakers), en dat sommige hints (of teveel kleine hints) die moeite en tijd een beetje teniet doen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Het zijn moeilijke vragen, dus geen wonder dat er veel hints over komen. Ik zie nog steeds het probleem niet echt. So what als er veel hints zijn? Het gaat om wat mensen ermee doen.
Tja, waar dient dit topic anders voor?quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:59 schreef CarloV het volgende:
Ik ben van plan er vol voor te gaan, en de hints die zijn gegeven heb ik niks aan en zal ik niks aan hebben, omdat die vragen al zijn opgelost aan mijn kant. Ten tweede kijk ik niet op hints van vragen die ik nog niet heb opgelost.
ik vind het gewoon jammer dat hints over vragen als 2a, 15 en 17 gegeven worden, en ik kijk daarom wel naar die hints om te zien wat de schade is (ook die drie vragen had ik trouwens opgelost voor de hints kwamen), en nu heb ik gewoon zoiets van: "Zolang ze alleen over die drie kletsen, vind ik het best.". Want er zijn nog 10-20 andere puzzels die ze dan alsnog niet kunnen oplossen.
Maar goed het zij zo. Hopelijk wordt de hint-mania straks wat minder.
Daar zit ook wel wat in. Ik denk dat die mensen ook wel blij zullen zijn om te zien dat er zo veel mensen fanatiek mee bezig zijn. En dat ze blijkbaar dus interessant genoege puzzels hebben gemaakt die mensen op WILLEN lossenquote:Op dinsdag 22 december 2015 11:22 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Het gaat er om, dat er mensen zijn die er heel veel tijd en moeite in hebben gestoken (inclusief puzzelmakers), en dat sommige hints (of teveel kleine hints) die moeite en tijd een beetje teniet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |