quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:13 schreef tonja het volgende:
[..]
nee, niets aan de poot
[ afbeelding ]
Een hartruisje betekent nog niks zonder nader onderzoek (dus echo). Op basis daarvan moet er dan een schatting gemaakt worden hoe gevaarlijk eventuele narcose voor de poezel zou zijn. Ik maak mij meer zorgen over dat gebit... De DA denkt dus aan juvenile gingivitis (komt idd vaker voor bij Oosterse poezels)? Tanden poetsen! Nu de poezel nog jong en beinvloedbaar is, positief aanleren om de tanden te poetsen. Smakelijke tandpasta uitkiezen (Beaphar met leversmaakquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:43 schreef Cat22 het volgende:
DiDa! Ex-opvangertjesvraag!
Een van mijn kittens blijkt een hartruisje te hebbenKrijgt binnenkort een echo om het in beeld te brengen en mag tot die tijd niet gecastreerd worden. Piest nu dus alles onder want hij is levendig zat.
Verder heeft het kind (maand of zes nu) ontstoken tandvlees. Moeder was een halve oosterse dame dus de analoge DA denkt dat zij het doorgegeven heeft. Herkenbaar?
Wel een vervelende situatie want gebitsreiniging in combinatie met hartruis lijkt me niet iets wat je te vaak moet doen. Vraag: heb jij nog tips (voer, knaagdingen etc) die de baas kan gebruiken om het tandvlees zo lang mogelijk gezond te houden?
Komt goed uit. Gratis tandpasta sample te krijgen via facebook https://www.facebook.com/BeapharNL/?fref=nf.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een hartruisje betekent nog niks zonder nader onderzoek (dus echo). Op basis daarvan moet er dan een schatting gemaakt worden hoe gevaarlijk eventuele narcose voor de poezel zou zijn. Ik maak mij meer zorgen over dat gebit... De DA denkt dus aan juvenile gingivitis (komt idd vaker voor bij Oosterse poezels)? Tanden poetsen! Nu de poezel nog jong en beinvloedbaar is, positief aanleren om de tanden te poetsen. Smakelijke tandpasta uitkiezen (Beaphar met leversmaak) en met een klein tandenborsteltje of een gaasje om de vinger voorzichtig gaan poetsen. Niet wachten tot het super pijnlijk gaat worden door de ontsteking, want dan laat de kat het poetsen niet meer toe. Het doel is om de vorming van tandplaque en tandsteen te voorkomen. Want zulke juveniele gingivitis-gevallen zijn extra gevoelig voor het vormen van tandplaque en dus uiteindelijk wordt het steeds erger tot peridontitis of gingivo-stomatitis aan toe (en dat wil je echt niet, dat is echt auw). Is de poezel al volledig gewisseld? Anders moet de eigenaar goed in de gaten houden dat de kiezen (met name de achterste kiezen) goed kunnen doorbreken. Soms blijven zij onder het tandvlees "hangen" en dat is al helemaal super pijnlijk.
Verder mag je ook kijken naar Dental powder, tandgel, mondwater door drinkwater, kauwspeelgoed/muisjes/peesjes ed. Alles om te helpen om de tandplaque te voorkomen. Maar het poetsen is gewoon het beste. Anders zouden er al lang kauwbotjes voor mensen bestaan.Bij kauwbotjes ed, adviseer ik altijd (ook bij honden) om voor geen harde dingen te kiezen, dat is namelijk vragen om een ongeluk. Richtlijn: je moet het met een snoeischaar doorknippen. Bij een kat moet je misschien zo'n kauwbotje ook met een gewone schaar moeten kunnen doorknippen, want de kaken zijn heel sterk, maar toch iets minder krachtig als bij een hond. En natuurlijk zorgen dat het poezenkind niet al te grote stukken doorslikt.
Als het juveniele gingivitis is, is er een kans dat het poezenkind beter wordt als hij jaar of 2-3 is. Maar er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken van die tandvlees-problemen zijn. Heeft de moeder en/of de kittens toevallig tijdens de dracht / zoogperiode niesziekte meegemaakt? Is de moeder getest op FIV/FeLV?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:20 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Komt goed uit. Gratis tandpasta sample te krijgen via facebook https://www.facebook.com/BeapharNL/?fref=nf.
Dank voor je uitbebreide antwoordquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een hartruisje betekent nog niks zonder nader onderzoek (dus echo). Op basis daarvan moet er dan een schatting gemaakt worden hoe gevaarlijk eventuele narcose voor de poezel zou zijn. Ik maak mij meer zorgen over dat gebit... De DA denkt dus aan juvenile gingivitis (komt idd vaker voor bij Oosterse poezels)? Tanden poetsen! Nu de poezel nog jong en beinvloedbaar is, positief aanleren om de tanden te poetsen. Smakelijke tandpasta uitkiezen (Beaphar met leversmaak) en met een klein tandenborsteltje of een gaasje om de vinger voorzichtig gaan poetsen. Niet wachten tot het super pijnlijk gaat worden door de ontsteking, want dan laat de kat het poetsen niet meer toe. Het doel is om de vorming van tandplaque en tandsteen te voorkomen. Want zulke juveniele gingivitis-gevallen zijn extra gevoelig voor het vormen van tandplaque en dus uiteindelijk wordt het steeds erger tot peridontitis of gingivo-stomatitis aan toe (en dat wil je echt niet, dat is echt auw). Is de poezel al volledig gewisseld? Anders moet de eigenaar goed in de gaten houden dat de kiezen (met name de achterste kiezen) goed kunnen doorbreken. Soms blijven zij onder het tandvlees "hangen" en dat is al helemaal super pijnlijk.
Verder mag je ook kijken naar Dental powder, tandgel, mondwater door drinkwater, kauwspeelgoed/muisjes/peesjes ed. Alles om te helpen om de tandplaque te voorkomen. Maar het poetsen is gewoon het beste. Anders zouden er al lang kauwbotjes voor mensen bestaan.Bij kauwbotjes ed, adviseer ik altijd (ook bij honden) om voor geen harde dingen te kiezen, dat is namelijk vragen om een ongeluk. Richtlijn: je moet het met een snoeischaar doorknippen. Bij een kat moet je misschien zo'n kauwbotje ook met een gewone schaar moeten kunnen doorknippen, want de kaken zijn heel sterk, maar toch iets minder krachtig als bij een hond. En natuurlijk zorgen dat het poezenkind niet al te grote stukken doorslikt.
Als het juveniele gingivitis is, is er een kans dat het poezenkind beter wordt als hij jaar of 2-3 is. Maar er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken van die tandvlees-problemen zijn. Heeft de moeder en/of de kittens toevallig tijdens de dracht / zoogperiode niesziekte meegemaakt? Is de moeder getest op FIV/FeLV?
En jij bedankt voor de linkquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:20 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Komt goed uit. Gratis tandpasta sample te krijgen via facebook https://www.facebook.com/BeapharNL/?fref=nf.
Haha je kunt ze volgen via https://www.flickr.com/photos/139087209@N02/quote:Op maandag 18 januari 2016 11:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Wij verwachten hier wel regelmatige updates met pics van de poezenkinderen
Toen mijn vorige kat een wond had aan zijn pootje, hebben wij dat eerst verbonden en er dan een babysokje over gedaan en dat vastgetapet. Dat gaas had hij meteen weggekrabt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 00:18 schreef tonja het volgende:
Gedoe met Loes![]()
Ik kwam er vanavond achter dat ze de kaal geschoren plekjes op haar voorpootjes voor het infuus vanwege haar verhoogde nierwaarden en de narcose voor de ingreep op haar gebit vrijdag jl. tot bloedens toe heeft open gelikt, er stak ook een raar wit dingetje uit, ik denk dat het opgerold huidweefsel is, maar goed, geen idee verder. Dit lijkt me geen spoedgeval maar het idee dat ze nog een avond, ochtend en nacht die plekken open likt vond ik te naar.
Ik heb nog zo'n lampenkap kraag liggen van 10 jaar geleden toen ze gesteriliseerd was en die om moest, dus die heb ik (na 2 pogingen succesvol) om gedaan.
Maar die kap is echt klote, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon geprobeerd haar kale plekken op de voorpootjes te verbinden. Dat liet ze gewoon zomaar best goed toe.
Er zit nu rekbaar gaasverband met heel veel leukoplast om en ze ligt nu lekker te pitten zonder die lampenkap om haar nek.
Morgen weer even bellen met en waarschijnlijk langs bij de analoge DA.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:28 schreef deedeetee het volgende:
Fonzie vind t geen probleem om zijn tanden er mee te laten poetsen. Hij gaat al netjes zitten als ik de beaphar tube en de tandenborstel pak. Daarna uitgebreid bekkie aflikken
Zo snel mogelijk naar de analoge DA! Ik wil je niet onnodig zorgen maken, maar gezien de plek en de leeftijd van de kat is er helaas een kans op fibrosarcoom (een soort kanker). Ik wil je dus absoluut niet bang maken, maar dit kan je toch beter laten nakijken. Misschien is het helemaal niks, maar bij een verdikking tussen de schouderbladen / in de buurt van schouderbladen bij een kat gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:03 schreef Musil het volgende:
Vraagje! Mijn rode kater (8,5 jaar oud) heeft op zijn rug, net achter zijn schouderbladen een soort verdikking. Het is niet rond, eerder ovaal (dwars over de ruggegraat, aan de ene zijde iets dikker dan de andere zijde). Ik wil sowieso binnenkort even langs de dierenarts, maar ik was even benieuwd of je een idee hebt wat het zou kunnen zijn? Er zit verder geen wondje. Ik voelde het een week of 3 geleden voor het eerst en het lijkt ietsje dikker geworden, maar het verschilt niet veel. Het voelt niet hard, gewoon vlezig.
En hoe zijn de gebitjes van de rest van het nest?quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dank voor je uitbebreide antwoordIk ga het doorgeven aan de baasjes.
Moeder is niet getest op FIV/FeLV en is heden ten dage in goede gezondheid (vandaag nog mail gehad) het nestje heeft bij mij ook geen niesziekte doorgemaakt.
Kan je er een foto van maken? De kin is een rare plek voor een bijt/krab wondquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:11 schreef Balkondeur het volgende:
Hallo digitale dierenarts!
Mijn verse asielpoes kwam met een aantal wondjes uit het asiel. Ik vermoed van het knokken met de ghettobiatch waarmee ze in de etalage zat. (Volgens de medewerkers knokten die wel eens met elkaar.)
Van alle wondjes viel na verloop van tijd keurig een behaard korstje in mijn bed, op mijn bank of in mijn eten en als ik haar aai voel ik nergens meer gekke bultjes oid. Behalve het plekje op haar kin. Het gaat steeds bijna weg, maar dan krabt ze het weer open en dan wordt het weer een grote(re) plark.
Is hier een huistuinenkeukenoplossing voor? Of moet ze fullblown aan de cone of shame en 24uursobservatie met dure cremes?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
Haha je kunt ze volgen via https://www.flickr.com/photos/139087209@N02/
quote:Overigens heeft Felicette nog steeds niet hele stevige ontlasting. Deze vrijdag ga ik naar de DA voor inentingen dus dan zal ik het nogmaals aangeven
Welcome to the world of cat ownership employmentquote:. En ze doen beetje moeilijk nu ik van Royal Canin Babycat aan het afbouwen ben naar IAMS
Ineens? Er is niks veranderd in het huis? Of iets gebeurd met die andere kat?quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:55 schreef Redbullkid het volgende:
Hoi,
Ik heb een vreemde situatie. Ik heb 2 katers, 1 'rasloze' kat en 1 ragdoll.
Nou is de rasloze normaal gezien een beetje een standaard luie bijna niet kroelende kat. En de ragdoll en super knuffel kat en aandachtvrager.
Sinds een week is de rasloze kat ineens super knuffelig en lief, hier waren we heel blij mee!
Heeft zij hem ook niet zitten aaien? Indien ja, dat is het waarschijnlijk pet-induced aggression. Dan is je vriendin net te lang doorgegaan met het aaien. Van het aaien kan de vacht statisch worden, dat vinden katten niet fijn. Of hij vindt het niet fijn als er bepaalde onderdelen van zijn lichaam (te lang) geaaid worden. Je moet goed op signalen letten, en direct stoppen met het aaien als de kat signalen begint te vertonen dat hij het niet fijn vindt (bewegen met de staart, oortjes plat enz)quote:Alleen nu zat hij vandaag bij mijn vriendin en blies hij uit het niets en sprong hij van haar schoot af.
Hij liep weg en kwam na 2 minuten weer terug en kwam weer (de 1e keer was ook uit zichzelf) op haar schoot zitten uit zichzelf.
Hierna deed hij hetzelfde terwijl mijn vriendin niks deed?
Op basis van 1 keer lastig om iets te zeggen. Maar een kat plots helemaal andere persoonlijk gekregen heeft en er is niks veranderd in het huis, dan is het verstandig om even een afspraak te maken met je analoge DA om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.quote:En nu zit hij weer bij haar (kwam weer na zo'n 2 minuten terug). En daar zit hij alweer zo'n 2 uur nu..
Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Maar we maken ons wel zorgen..
Heeft iemand een idee/ervaringen?
Een kat kan inderdaad op veranderde hormonale huishouding in je lichaam reageren. Katten ruiken 1000 maal beter als een mens.quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 00:18 schreef tonja het volgende:
Gedoe met Loes![]()
Ik kwam er vanavond achter dat ze de kaal geschoren plekjes op haar voorpootjes voor het infuus vanwege haar verhoogde nierwaarden en de narcose voor de ingreep op haar gebit vrijdag jl. tot bloedens toe heeft open gelikt, er stak ook een raar wit dingetje uit,
Ga maar langs de analoge DA. Waarschijnlijk heeft zij allergie/reactie op spiritus die gebruikt is om geschoren plekken te ontsmetten. Of zij reageert gevoelig op het scheren.quote:ik denk dat het opgerold huidweefsel is, maar goed, geen idee verder. Dit lijkt me geen spoedgeval maar het idee dat ze nog een avond, ochtend en nacht die plekken open likt vond ik te naar.
Ik heb nog zo'n lampenkap kraag liggen van 10 jaar geleden toen ze gesteriliseerd was en die om moest, dus die heb ik (na 2 pogingen succesvol) om gedaan.
Maar die kap is echt klote, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon geprobeerd haar kale plekken op de voorpootjes te verbinden. Dat liet ze gewoon zomaar best goed toe.
Er zit nu rekbaar gaasverband met heel veel leukoplast om en ze ligt nu lekker te pitten zonder die lampenkap om haar nek.
Morgen weer even bellen met en waarschijnlijk langs bij de analoge DA.
Ook als jullie hem niet aaien/ aanraken dus? Als het vaker gaat gebeuren, is het toch verstandig om langs je analoge DA te gaan om lichamelijke afwijkingen uit te sluiten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:47 schreef Redbullkid het volgende:
Hoi Balkondeur
Nee het ligt niet alleen aan mijn vriendin, hij doet het ook bij mij (deed hij gisteravond?
Het vreemde is dat hij zelf op onze schoot komt zitten en dan ineens uit het niks blaast en van ons af springt..
Voor de duidelijkheid, dit is ook als wij hem niet aaien als hij bij ons zit (en als we hem wel aaien ook).
Pootverband bij een kat... Het is geen succes normaal gesproken. Of je moet ook de schouder erbij zwachtelen. Als je het pootverband te strak aanlegt, dan krijgt de poot geen bloedtoevoer, als je het te los aanlegt, dan trekt de kat het binnen 0,5 seconden er af.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:59 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Toen mijn vorige kat een wond had aan zijn pootje, hebben wij dat eerst verbonden en er dan een babysokje over gedaan en dat vastgetapet. Dat gaas had hij meteen weggekrabt.
Arme Loes..
Dat is waar, maar je moet natuurlijk wel wat als het blijft bloeden en je niet bij de dierenarts geraakt omdat je 13 bent en alleen thuisquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Pootverband bij een kat... Het is geen succes normaal gesproken. Of je moet ook de schouder erbij zwachtelen. Als je het pootverband te strak aanlegt, dan krijgt de poot geen bloedtoevoer, als je het te los aanlegt, dan trekt de kat het binnen 0,5 seconden er af.
Komt de kat ook naar buiten? Misschien is het gedrag nu veranderd omdat het koud is en de kat is vaker binnen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:25 schreef Redbullkid het volgende:
Hoi allemaal,
Bedankt voor het advies. We gaan a.s. maandag naar de DA en ik zal dan een update geven met hun bevindingen.
En over het aaien, de eerste keer deden we dit wel. Daarna hebben we hem met rust gelaten als hij bij ons op schoot zat.
Er is verder niks veranderd in huis of met de andere kat. Ze stoeien wel eens, maar dat is gebruikelijk denk ik. Dit deden ze al vanaf het begin.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:39 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je moet natuurlijk wel wat als het blijft bloeden en je niet bij de dierenarts geraakt omdat je 13 bent en alleen thuis. En die sok verdroeg hij dan wel nog redelijk.
(Al ben ik een maand later dan wel met de kat in de mand van mijn fiets naar de da gecrosst omdat hij terug gevochten had en de andere kat blijkbaar recht in een grote ader van zijn staart had gebeten. De hele veranda onder het bloed en kat nauwelijks nog wakker.)
Tenzij op jullie balkon toch een buurtkat komt die hun van buiten zit te pesten? Katten kunnen ook vertraagde "redirection" agressie vertonen. Als hij gepest wordt door een vreemde kat, kan hij dat later op jullie afreageren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:37 schreef Redbullkid het volgende:
Hoi,
Aangezien wij in een flat wonen hebben we ervoor gekozen de katten niet buiten te laten.
In de zomer/lente/herfst laten wij ze op het balkon, maar voor de rest komen ze beiden niet buiten.
Maar dat kan het niet zijn denk ik toch?
Een allergie is het niet. Als Harry een bloedonderzoek had gehad en dus een kaal plekje op zijn keel had likte ze dat ook totaal open. Ik deed Harry altijd een afgeknipte boord van een sweatermouw om zijn nek, dat werkte perfect.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Ga maar langs de analoge DA. Waarschijnlijk heeft zij allergie/reactie op spiritus die gebruikt is om geschoren plekken te ontsmetten. Of zij reageert gevoelig op het scheren.
Yep. ik heb het verband snel af moeten doen omdat het te strak zat, haar klauwtje was opgezwollenquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Pootverband bij een kat... Het is geen succes normaal gesproken. Of je moet ook de schouder erbij zwachtelen. Als je het pootverband te strak aanlegt, dan krijgt de poot geen bloedtoevoer, als je het te los aanlegt, dan trekt de kat het binnen 0,5 seconden er af.
Poes is vier-ish!quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kan je er een foto van maken? De kin is een rare plek voor een bijt/krab wondIk vraag mij af of de poezel toch niet een huidprobleem heeft of een eosinofiele granuloom. Of misschien acne. Hoe oud is de poezel?
Nee, ik zou geen bitter spray oid op open wonden of beschadigde huid opsmerenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 00:00 schreef tonja het volgende:
[..]
Een allergie is het niet. Als Harry een bloedonderzoek had gehad en dus een kaal plekje op zijn keel had likte ze dat ook totaal open. Ik deed Harry altijd een afgeknipte boord van een sweatermouw om zijn nek, dat werkte perfect.
Ze doet nu dus precies hetzelfde met de kale plekken op haar pootjes, (of deed want ze heeft inmiddels weer een kraag om.
[..]
Yep. ik heb het verband snel af moeten doen omdat het te strak zat, haar klauwtje was opgezwollenVoel me er tering schuldig over en ga never ever nooit meer zelf dokteren. Pootje is inmiddels wel geslonken.
Ik heb gebeld met mijn analoge DA en hem de situatie voorgelegd. Hij had een idee om bitterpasta op de kale opengelikte plekken te smeren, dus ik dat opgehaald en erop gedaan. Omdat de assistente er niet in slaagde om de gebruiksaanwijzingen te vinden, ben ik daarna zelf maar even gaan googelen om uit te zoeken hoe vaak het erop gesmeerd moet worden. Het eerste dat ik tegenkom is: niet op open wonden smeren. GVD, toen zat het er dus al op en ze was het ook al driftig aan het aflikken. Er zit dus gewoon een soort peper in, en dat heb ik op die schaafwond gesmeerdIk ga hem er morgen wel even op aanspreken. Ben er eigenlijk best wel kwaad over.
Dan moet zij toch een weekje een kraag om. En dan ook helaas zo'n rigide plastic kraag, ben ik bang. Want waarschijnlijk stopt een moon collar of een zachte kraag haar niet (ik denk dat haar achterpoot dan toch bij de kin kan komen...). Je moet wel de kraag proberen als je een dag thuis ben, niet gelijk alleen laten. Want zij kan met haar voorpoot onder de kraag komen en daar blijven hangen, en dat kan tot een verwonding of erger leiden. Dus altijd dit soort dingen eerst onder een toezicht uitproberen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 00:52 schreef Balkondeur het volgende:
[..]
Poes is vier-ish!
Foto is superlastig. Ze is heel beweeglijk. Dan moet ze echt net een keer liggen slapen in een houding op dr rugje EN ik moet dan net de telefoon binnen handbereik hebben.
Ik heb dat granuloom gegoogled () en daar lijkt het -gelukkig- totaal niet op. Ook acne gegoogled en daar heeft het veel van weg, vooral als het bijna weg is. Nu is het meer een opengekrabde versie daarvan. Ze zat net ook al weer flink te harken. Als ik er bij ben dan hou ik dr tegen, maar ja goed, ik ben er ook vaak niet.
What to do?
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 07:07 schreef Rauw. het volgende:
Klein updateje van onze kat.
De wond is gisteren gaan ontsteken,
Lastig dat hij zich niet wil houden aan de voorgeschreven rustquote:hij heeft nu antibiotica.
Alles wat de specialist voorgeschreven had (kraag, bench) kunnen wij beter niet doen en het laten genezen zoals het nu gaat ivm stressdingen, omdat hij met kraag of in de bench namelijk zo druk word dat het waarschijnlijk meer fout dan goed doet.
Komt vast wel goed met het poezenkind! Hij heeft een goed katten-personeel om voor te zorgen en hij is nog jong en verder gezond. Als hij nog zich even wat rustiger kan houden... Maar tja, dat is lastig bij zo'n jong poezenkind.quote:Nu maar weer zien hoe dit afloopt.
Onze analoge DA heeft er ook alle vertrouwen in, ondanks dat het een probleemkind isquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Oh je, arme poezel
[..]
Lastig dat hij zich niet wil houden aan de voorgeschreven rustMoet zijn andere poot ook ooit geopereerd worden? Ik zou dan toch van tevoren, dus voor de operatie gaan oefenen met een bench en misschien ook met een kraag. Om de kraag en de bench met positieve dingen te associëren (beloningen en zo).
[..]
Komt vast wel goed met het poezenkind! Hij heeft een goed katten-personeel om voor te zorgen en hij is nog jong en verder gezond. Als hij nog zich even wat rustiger kan houden... Maar tja, dat is lastig bij zo'n jong poezenkind.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:30 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Onze analoge DA heeft er ook alle vertrouwen in, ondanks dat het een probleemkind is
(geweldig mens ook, stond gisteren om half 10 's avonds nog klaar om even naar de wond te kijken en AB voor te schrijven)
De andere poot heeft een mindere mate van luxatie dus die blijft hem als het goed is gespaard.
De luxatie bij de geopereerde poot viel ook mee, maar de spieren waren door trauma waarschijnlijk iets minder strak geworden waardoor de luxatie extremer leek.
Hij wil zich gelukkig wel aan de rust houden, zolang hij op de slaapkamer op ons bed liggen kan, en dan ook de hele dag.
Hij heeft het maar getroffen met z'n all-inclusive resort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SCHOKKEND NIEUWS!quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
[..]
Welcome to the world of cat ownership employment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.пусть всегда будет солнце
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:53 schreef MoChe het volgende:
[..]
SCHOKKEND NIEUWS!Hoort dit bij zwarte poezels? Dit is mijn buurvrouw ook overkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
Jullie kleren? Jullie zelf? Alles kan opgeladen zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:23 schreef Redbullkid het volgende:
Hoi,
De laatste keer dat hij buiten op het balkon was is 2 weken geleden. En hij zit letterlijk op onze schoot zonder deken of wat dan ook.
Het is echt heel vreemd, en alhoewel ik al heel mijn leven katten heb, heb ik dit nog nooit meegemaakt.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:53 schreef MoChe het volgende:
[..]
SCHOKKEND NIEUWS!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blijft nog steeds een gave naam, ook voor een kater
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf mij toch steeds verbazen dat mensen dat niet zien. Er worden ook regelmatig 6 maanden oude "poezen" ter sterilisatie aangeboden, die bij nader inspectie toch wel echt een penis en 2 volledig ontwikkelde testikels blijken te hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:57 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hoort dit bij zwarte poezels? Dit is mijn buurvrouw ook overkomen.Gelukkig elke keer op tijd opgemerkt en geen buik opengemaakt voor de sterilisatie.
Bij "wilde" katten van de DB blijft het altijd opletten, maar als mensen een kat in huis hebben, dan zie/ voel je het toch? Ok, bij een kitten van week of 6 zijn de testikels nog zo klein, dan je het niet kan voelen. Maar bij een wat ouder kitten/ volwassen kat... Dat is geen rocket-science
![]()
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
We zijn opzoek naar een nieuwe naam!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had het eerlijk gezegd ook niet gezien. Bij Balthasar zag je duidelijk z'n testikels zitten. Bij 'Félicette' zaten we echt niets zitten dus we zijn er maar vanuit gegaan dat het dan een poes was ('anders hadden we de testikels wel kunnen zien net als bij Balthasar'). En nou check ik niet elke dag de schaamstreek van de katten dus heb later ook niet meer gecontroleerd.
Overigens is het de analoge DA dus ook tot 2x toe ontgaan dat het een kater is. Maar nu is de piem0l 'duidelijk' te zien. Al is het wel stukje kleiner dan bij Balthasar. Hij woog vandaag ook al weer 1170gram. 'Félicette' is flink gegroeid maar daar staat de teller nog op 780gr.quote:[..]
Ik blijf mij toch steeds verbazen dat mensen dat niet zien. Er worden ook regelmatig 6 maanden oude "poezen" ter sterilisatie aangeboden, die bij nader inspectie toch wel echt een penis en 2 volledig ontwikkelde testikels blijken te hebben.Gelukkig elke keer op tijd opgemerkt en geen buik opengemaakt voor de sterilisatie.
Bij "wilde" katten van de DB blijft het altijd opletten, maar als mensen een kat in huis hebben, dan zie/ voel je het toch? Ok, bij een kitten van week of 6 zijn de testikels nog zo klein, dan je het niet kan voelen. Maar bij een wat ouder kitten/ volwassen kat... Dat is geen rocket-science
пусть всегда будет солнце
Space cat?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:16 schreef MoChe het volgende:
[..]
We zijn opzoek naar een nieuwe naam!![]()
quote:Ik had het eerlijk gezegd ook niet gezien. Bij Balthasar zag je duidelijk z'n testikels zitten. Bij 'Félicette' zaten we echt niets zitten dus we zijn er maar vanuit gegaan dat het dan een poes was ('anders hadden we de testikels wel kunnen zien net als bij Balthasar'). En nou check ik niet elke dag de schaamstreek van de katten dus heb later ook niet meer gecontroleerd.
Heeft de DA dat echt gecontroleerd dan? Ik ga eerlijk gezegd ook vaak vanuit dat wat mensen zeggen waar is.quote:[..]
Overigens is het de analoge DA dus ook tot 2x toe ontgaan dat het een kater is.
Komt vast wel goed, ook bij Felicettequote:Maar nu is de piem0l 'duidelijk' te zien. Al is het wel stukje kleiner dan bij Balthasar. Hij woog vandaag ook al weer 1170gram. 'Félicette' is flink gegroeid maar daar staat de teller nog op 780gr.
Goed bij moeder. Met de baasjes van zijn zusje heb ik geen contact meer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En hoe zijn de gebitjes van de rest van het nest?
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Ja, dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik blijf mij toch steeds verbazen dat mensen dat niet zien. Er worden ook regelmatig 6 maanden oude "poezen" ter sterilisatie aangeboden, die bij nader inspectie toch wel echt een penis en 2 volledig ontwikkelde testikels blijken te hebben.Gelukkig elke keer op tijd opgemerkt en geen buik opengemaakt voor de sterilisatie.
![]()
Bij de iniminis ben ik er heel slecht in, maar met een week of vijf kreeg ik bij een 5 kater/ 2 poes nest (door asiel gesekst met 2 weken) toch het vermoeden dat eea niet klopte...
Ik gaf uiteindelijk 6 poezen en 1 kater mee![]()
Al houden erg kleine katertjes (aka Felicette/naamloos) me af en toe nog steeds voor de gek. Hoezo, stereotyp
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Inderdaad ze heeft nu een kraag om, lastig met eten maar het gaat verder goed.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee, ik zou geen bitter spray oid op open wonden of beschadigde huid opsmerenHet wordt soms boven op het verband gebruikt zodat een hond het verband niet opeet/ niet op het verband bijt, maar niet direct op de wond.
Ik denk dat een plastic kraag dan de enige optie isMet een moon-collar of een zachte kraag komt zij waarschijnlijk moeiteloos bij haar poten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |