abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158438031
Hmm.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_158438240
Even een belletje gedaan voor de foto's:
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:13:33 #28
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_158439468
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Even een belletje gedaan voor de foto's:
[ afbeelding ]
Is er toevallig ook een zij-opname? Op deze opname zie ik niks bijzonders behalve dat het teentje (zachte delen) wat dikker lijkt en dat er 2 bot "dingetjes" bij de gewrichten zitten (gewricht tussen het eerste en het tweede kootje en tussen het tweede en het 3e kootje). Dat kunnen ook gewoon sesaambotjes zijn (is normaal) of beetje verkalking in de pees. Of toch een gescheurde pees die bij de aanhecht (op 2 plaatsen :? ) gescheurd is en wat bot heeft meegenomen.

Hoe dik is de teen?

#helemaalnietnieuwsgierigofzo

P.S. Mooie heldere foto by the way. Digitale rontgen zo te zien :P
pi_158440074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Is er toevallig ook een zij-opname? Op deze opname zie ik niks bijzonders behalve dat het teentje (zachte delen) wat dikker lijkt en dat er 2 bot "dingetjes" bij de gewrichten zitten (gewricht tussen het eerste en het tweede kootje en tussen het tweede en het 3e kootje). Dat kunnen ook gewoon sesaambotjes zijn (is normaal) of beetje verkalking in de pees. Of toch een gescheurde pees die bij de aanhecht (op 2 plaatsen :? ) gescheurd is en wat bot heeft meegenomen.

[ afbeelding ]

Hoe dik is de teen?

#helemaalnietnieuwsgierigofzo

P.S. Mooie heldere foto by the way. Digitale rontgen zo te zien :P
Yes, bij je pijltjes inderdaad. Volgens de dierenarts zijn dat de gescheurde pezen, dus jouw laatste verhaal.

Ik heb ook een zijfoto, maar daar is niks op te zien.

De teen is niet dik, daar waren we gisteren ook wat verbaasd over, dat er weinig zwelling was. Hij buigt wel te ver naar buiten (dan komt er ook een soort 'hoek' in) dus er zit wel te veel bewegelijkheid in zeg maar. En ze geeft een flinke pijnreactie als je buigt/strekt maar ook als je op de zijkant van het bot drukt.

pi_158441304
Ik heb Paul Groenestein aan de telefoon gehad. Daar heb ik maandag een afspraak. Hij wil beter ingezoomde foto's om te zien hoe de rest van het weefsel er aan toe is, en eigenlijk wil hij alle losse stukkies weghalen...
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:05:13 #31
Powered by Beaphar
pi_158441887
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb Paul Groenestein aan de telefoon gehad. Daar heb ik maandag een afspraak. Hij wil beter ingezoomde foto's om te zien hoe de rest van het weefsel er aan toe is, en eigenlijk wil hij alle losse stukkies weghalen...
Heeft zij er veel last van? Pijn? Mank lopen?

Beterschap!
pi_158442467
Net bericht van het thuisfront gehad. Het gaat weer ietsje beter met Rocky en het is inderdaad wat jij noemde. Hopelijk knapt die oude knar snel op. Lopen gaat weer ietsje beter. Hij valt niet meer om enzo. Hij heeft een infuus met vocht gehad want hij dronk te weinig. Hij eet wel weer goed dus dat is fijn. Heb ons mam maar gezegd dat ze misschien ook iets van water aan de brokken kan toevoegen. Alles wat hij binnen krijgt is iets toch aan vocht
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:36:59 #33
Powered by Beaphar
pi_158442511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Net bericht van het thuisfront gehad. Het gaat weer ietsje beter met Rocky en het is inderdaad wat jij noemde. Hopelijk knapt die oude knar snel op. Lopen gaat weer ietsje beter. Hij valt niet meer om enzo. Hij heeft een infuus met vocht gehad want hij dronk te weinig. Hij eet wel weer goed dus dat is fijn. Heb ons mam maar gezegd dat ze misschien ook iets van water aan de brokken kan toevoegen. Alles wat hij binnen krijgt is iets toch aan vocht
^O^ Lekker verwennen en per dag bekijken. Hoop dat het goed komt!
pi_158442571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

^O^ Lekker verwennen en per dag bekijken. Hoop dat het goed komt!
Haha hij is sowieso al een verwende donder.. Maar nu nog een beetje extra meer :') dankjewel en we duimen ons suf natuurlijk.
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:40:05 #35
Powered by Beaphar
pi_158442579
DiDa is vanaf nu op vakantie tot 4 januari! :W

Fijne feestdagen en gezond en gelukkig nieuwjaar, ook voor jullie huisdieren! ~:) >:O

pi_158442609
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

Fijne feestdagen en gezond en gelukkig nieuwjaar, ook voor jullie huisdieren! ~:) >:O

[ afbeelding ]
Prettige dagen! En een knallend uiteinden.
pi_158442631
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[ afbeelding ]
Jij ook fijne feestdagen namens mij en Bella! >:O

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 17:44:06 ]
  woensdag 23 december 2015 @ 01:49:48 #38
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158459216
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:@ Wij krijgen geen forensische diergeneeskunde / CSI cursus tijdens onze opleiding of zo. De meeste katten die met een trauma binnen komen, zijn aangereden door een auto. Maar meestal zijn er geen getuigen, dus dit is een aanname. Als een kat van een hoogte naar beneden valt, dan zie je toch vaak gebroken onderkaak en/of gebroken bekken.

Ik ben bang dat jij nooit achterkomt wat er gebeurd is. Misschien is het verstandig om haar binnen te houden als er een kans is dat zij buiten onder een auto kan komen.

Beterschap voor Minimeis :*
Ze leeft nog en lijkt verder gezond te zijn, dat is het belangrijkste. En ik kan er vrede mee hebben dat ik er nooit achter zal komen... ik heb het in elk geval geprobeerd door ook hier nog deze vraag te stellen (waarmee ook mijn dank voor jouw antwoord :Y )

Zij is net als mijn oudste komen aanlopen... dus geen kans dat ik ze voor langere tijd kan binnenhouden.
Maar ik woon in een buurt waar zelden harder gereden wordt als 30 km per uur... met een uitzondering, maar daar heb ik Minimeis nooit heen zien lopen.
Dus mijn katten zijn relatief veilig... maar 100% veiligheid bestaat natuurlijk nooit. Er zijn altijd idioten met drank op die zelfs op een woonerf de gaspedaal wat harder indrukken.

Met die angst moet ik leren leven... als ik wil dat mijn katten zelf een fijn vrij leven hebben.

Beste groet,
Eric.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_158464162
Fijne dagen DiDa! ~:) >:O
  woensdag 23 december 2015 @ 12:21:45 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158465231
Fijne feestdagen ! ~:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:02:35 #41
92409 Twinky
Little star.
pi_158747014
Alvast een vraag voor als de DDA weer terug is!

Ons katertje Ravel heeft best flinke hoektanden en een smal onderkaakje. Soms ziet hij er dan ook een beetje vampierig uit, vooral van onderen :P

Nou was ik net een beetje aan het tutten terwijl hij op mijn schoot lag te slapen en het viel me op dat er echt een beetje verhard plekje in zijn onderlip zit waar die hoektanden komen. Als ik erop drukte werd hij niet wakker dus ik denk niet dat het pijn doet, maar het ziet er wel een beetje bijzonder uit!

Moeten we daar iets mee?
  maandag 4 januari 2016 @ 00:40:28 #42
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_158808427
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:02 schreef Twinky het volgende:
Alvast een vraag voor als de DDA weer terug is!

Ons katertje Ravel heeft best flinke hoektanden en een smal onderkaakje. Soms ziet hij er dan ook een beetje vampierig uit, vooral van onderen :P

[ afbeelding ]
Nou was ik net een beetje aan het tutten terwijl hij op mijn schoot lag te slapen en het viel me op dat er echt een beetje verhard plekje in zijn onderlip zit waar die hoektanden komen. Als ik erop drukte werd hij niet wakker dus ik denk niet dat het pijn doet, maar het ziet er wel een beetje bijzonder uit!

[ afbeelding ]

Moeten we daar iets mee?
Wat een heerlijk kroelgeval O+

Mijn Loes heeft ook nogal lange hoektanden, maar die zijn zo lang dat ze langs haar onderlip gaan :D

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 4 januari 2016 @ 00:47:55 #43
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_158808525
Loes kauwde en kwijlde altijd op Harry's oren, ze heeft een alternatief gevonden..
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 4 januari 2016 @ 09:50:25 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158811444
Vraagje : ik gebruikte frontline gehaald bij de da want niet bij dierenwinkel te krijgen vorige week zag ik het toch liggen in de winkel wel andere verpakking. Maar tot mijn schrik heeft Fonzie inmiddels al 2 teken beten op gelopen. Beide teken overleefden dit niet maar Fonzie had wel een bult. Hoe kan dit en wat nu gedaan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158811713
Hallo DDA!

Even een update, ik heb vorige week inderdaad Paul gebeld en daar ben ik vorige week maandag geweest. Hij heeft (betere) foto's gemaakt en kwam tot de conclusie dat inderdaad mogelijk haar teen stuk was, maar die is inderdaad niet dik. Wat hij ook zag, en waar mijn eigen DA geen foto's van gemaakt heeft, is dat er een botfragmentje in haar pols zit. En de pols was wel zichtbaar dik. Ze gaf ook pijn aan bij het strekken en hij kon het ook aan haar lopen zien, vandaar dat ie ook polsfoto's gemaakt heeft.

Hij gaf me 2 opties, eerst een spuit cortisol erin om te kijken of dat voldoende helpt, of opereren. We hebben gekozen voor de spuit en aankomende donderdag moet ik terug. Dan maakt ie opnieuw foto's om te zien of de pols rustiger is, en van daaruit kijken we verder.
  maandag 4 januari 2016 @ 10:15:07 #46