Is er toevallig ook een zij-opname? Op deze opname zie ik niks bijzonders behalve dat het teentje (zachte delen) wat dikker lijkt en dat er 2 bot "dingetjes" bij de gewrichten zitten (gewricht tussen het eerste en het tweede kootje en tussen het tweede en het 3e kootje). Dat kunnen ook gewoon sesaambotjes zijn (is normaal) of beetje verkalking in de pees. Of toch een gescheurde pees die bij de aanhecht (op 2 plaatsenquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Even een belletje gedaan voor de foto's:
[ afbeelding ]
Yes, bij je pijltjes inderdaad. Volgens de dierenarts zijn dat de gescheurde pezen, dus jouw laatste verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Is er toevallig ook een zij-opname? Op deze opname zie ik niks bijzonders behalve dat het teentje (zachte delen) wat dikker lijkt en dat er 2 bot "dingetjes" bij de gewrichten zitten (gewricht tussen het eerste en het tweede kootje en tussen het tweede en het 3e kootje). Dat kunnen ook gewoon sesaambotjes zijn (is normaal) of beetje verkalking in de pees. Of toch een gescheurde pees die bij de aanhecht (op 2 plaatsen) gescheurd is en wat bot heeft meegenomen.
[ afbeelding ]
Hoe dik is de teen?
#helemaalnietnieuwsgierigofzo
P.S. Mooie heldere foto by the way. Digitale rontgen zo te zien![]()
Heeft zij er veel last van? Pijn? Mank lopen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb Paul Groenestein aan de telefoon gehad. Daar heb ik maandag een afspraak. Hij wil beter ingezoomde foto's om te zien hoe de rest van het weefsel er aan toe is, en eigenlijk wil hij alle losse stukkies weghalen...
quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Net bericht van het thuisfront gehad. Het gaat weer ietsje beter met Rocky en het is inderdaad wat jij noemde. Hopelijk knapt die oude knar snel op. Lopen gaat weer ietsje beter. Hij valt niet meer om enzo. Hij heeft een infuus met vocht gehad want hij dronk te weinig. Hij eet wel weer goed dus dat is fijn. Heb ons mam maar gezegd dat ze misschien ook iets van water aan de brokken kan toevoegen. Alles wat hij binnen krijgt is iets toch aan vocht
Haha hij is sowieso al een verwende donder.. Maar nu nog een beetje extra meerquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Lekker verwennen en per dag bekijken. Hoop dat het goed komt!
Prettige dagen! En een knallend uiteinden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
DiDa is vanaf nu op vakantie tot 4 januari!![]()
Fijne feestdagen en gezond en gelukkig nieuwjaar, ook voor jullie huisdieren!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jij ook fijne feestdagen namens mij en Bella!quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
DiDa is vanaf nu op vakantie tot 4 januari!![]()
Fijne feestdagen en gezond en gelukkig nieuwjaar, ook voor jullie huisdieren!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ze leeft nog en lijkt verder gezond te zijn, dat is het belangrijkste. En ik kan er vrede mee hebben dat ik er nooit achter zal komen... ik heb het in elk geval geprobeerd door ook hier nog deze vraag te stellen (waarmee ook mijn dank voor jouw antwoordquote:Op dinsdag 22 december 2015 09:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Wij krijgen geen forensische diergeneeskunde / CSI cursus tijdens onze opleiding of zo. De meeste katten die met een trauma binnen komen, zijn aangereden door een auto. Maar meestal zijn er geen getuigen, dus dit is een aanname. Als een kat van een hoogte naar beneden valt, dan zie je toch vaak gebroken onderkaak en/of gebroken bekken.
Ik ben bang dat jij nooit achterkomt wat er gebeurd is. Misschien is het verstandig om haar binnen te houden als er een kans is dat zij buiten onder een auto kan komen.
Beterschap voor Minimeis
Wat een heerlijk kroelgevalquote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:02 schreef Twinky het volgende:
Alvast een vraag voor als de DDA weer terug is!
Ons katertje Ravel heeft best flinke hoektanden en een smal onderkaakje. Soms ziet hij er dan ook een beetje vampierig uit, vooral van onderen
[ afbeelding ]
Nou was ik net een beetje aan het tutten terwijl hij op mijn schoot lag te slapen en het viel me op dat er echt een beetje verhard plekje in zijn onderlip zit waar die hoektanden komen. Als ik erop drukte werd hij niet wakker dus ik denk niet dat het pijn doet, maar het ziet er wel een beetje bijzonder uit!
[ afbeelding ]
Moeten we daar iets mee?
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:02 schreef Twinky het volgende:
Alvast een vraag voor als de DDA weer terug is!
Ons katertje Ravel heeft best flinke hoektanden en een smal onderkaakje. Soms ziet hij er dan ook een beetje vampierig uit, vooral van onderen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie er eigenlijk niks raars aan. Die plekken zien er zo niet raar of abnormaal uit.quote:[ afbeelding ]
Nou was ik net een beetje aan het tutten terwijl hij op mijn schoot lag te slapen en het viel me op dat er echt een beetje verhard plekje in zijn onderlip zit waar die hoektanden komen. Als ik erop drukte werd hij niet wakker dus ik denk niet dat het pijn doet, maar het ziet er wel een beetje bijzonder uit!
[ afbeelding ]
Moeten we daar iets mee?
Kan je even 2 foto's van zijn gebit maken: zijn bovenlip optillen en dan 1 foto van de zijkant + 1 foto van de voorkant. Zoiets:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 januari 2016 00:47 schreef tonja het volgende:
Loes kauwde en kwijlde altijd op Harry's oren, ze heeft een alternatief gevonden..
Geen enkele middel tegen vlooien/teken/andere parasieten werkt altijd 100%. Überhaupt zijn er geen geneesmiddelen die 100% werken. Een (dier)geneesmiddel moet natuurlijk wel een aantoonbare werkzaamheid hebben voordat het geregistreerd en dus ook verkocht kan worden. Bij de vaccinaties is het bijv. 99-100%, maar bij andere (dier)geneesmiddelen is het vaak lager. Om een anti-teken middel te kunnen registreren moet de fabrikant aantonen dat het minimaal voor 90% effectief is tegen de teken. Dat is in "ideale" laboratorium/ veld-omstandigheden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |