abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 12:33:09 #151
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158436379
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet gelezen.
De TT is toch echt 'Max beet me anders nooit'.
Mag ik er dan vanuit gaan dat je dan ook weet wie Max is :?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_158436789
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:27 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Er is niks stoers, ik wil gewoon geen last van andermans honden hebben, niet meer en niet minder.
En als ik je zeg dat ik overlast heb van de honden in mijn buurt zal je dat misschien verbazen, maar het is wel zo, met name het feit dat de stoep boordevol bolussen ligt stoort me enorm. :r
Maar dit kan ik echt wel goed begrijpen. Er is overlast, er zijn ernstige problemen. Het gaat mij meer om hoe voorkom je dat zoveel mogelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 12:57:48 #153
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158436863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dit kan ik echt wel goed begrijpen. Er is overlast, er zijn ernstige problemen. Het gaat mij meer om hoe voorkom je dat zoveel mogelijk.
Mij dus ook, dat jij honden leuk vind en ik niet is geen probleem, zolang jij zorgt dat ik er geen last hebt, vind ik het prima dat jij plezier aan je hond hebt.
pi_158437221
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van incompetente baasjes.
in Amerika komen hondengevechten nog veel voor, die honden worden daarvoor gefokt en vals gemaakt. Dat is echt niet te vergelijken met de situatie hier... :{
compact en kleverig.
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:24:46 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_158437363
Goed, laten we een hondendiploma invoeren. Een soort rijbewijs voor het bezitten van een hond. Eventueel alleen maar voor honden vanaf een bepaalde grootte (een keffer kan wel bijten maar zelfs een kind krijgt een keffer nog weggeschopt). Uiteraard moet dit ook levenslang kunnen worden afgepakt bij misdragingen (moordwapen aka pitbull los laten lopen waar dit niet mag, inzetten van de honden bij bedreigingen / vechtpartijen, bijtincidenten et cetera).
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 13:33:07 #156
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158437491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:24 schreef Richestorags het volgende:
Goed, laten we een hondendiploma invoeren. Een soort rijbewijs voor het bezitten van een hond. Eventueel alleen maar voor honden vanaf een bepaalde grootte (een keffer kan wel bijten maar zelfs een kind krijgt een keffer nog weggeschopt). Uiteraard moet dit ook levenslang kunnen worden afgepakt bij misdragingen (moordwapen aka pitbull los laten lopen waar dit niet mag, inzetten van de honden bij bedreigingen / vechtpartijen, bijtincidenten et cetera).
Ik vind het eigenlijk raar dat zoiets nog niet bestaat.
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:41:42 #157
396550 Richestorags
pi_158437667
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:33 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk raar dat zoiets nog niet bestaat.
Ik ook. De politieke onwil om daadwerkelijk problemen aan te pakken is zeer raar.
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 13:44:43 #158
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158437752
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ook. De politieke onwil om daadwerkelijk problemen aan te pakken is zeer raar.
Elke idioot kan met zo'n beest de straat op, en het ergste is dat zulke honden nou juist de keuzehonden van dat soort idioten zijn.
Do the math....
pi_158437977
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:44 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Elke idioot kan met zo'n beest de straat op, en het ergste is dat zulke honden nou juist de keuzehonden van dat soort idioten zijn.
Do the math....
dan is het toch ook beter niet de hond te verbieden, maar een cursus te verplichten?

Als die keuzehond een idioot als baasje krijgt, krijgt na een verbod een nieuwe keuzehond dat baasje en daar wordt niemand blij van.
compact en kleverig.
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:34 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158438120
quote:
Er zijn al mensen gedood door tekkels. Wil je heel resoluut te werk gaan, dan moet je het bij iedere hond invoeren. Buiten dat gaat het niet enkel om de welzijn van mensen maar ook om de welzijn van dieren.

Verder zie ik niet in waarom een hond los laten lopen direct voor inbeslagname moet zorgen en waarom je huisdier jou niet zou mogen verdedigen.

Verder moet een dierenhoudersbewijs uiteraard zo rap mogelijk ingevoerd worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:06:52 #161
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158438226
quote:
En hoe zie je de handhaving voor je?

Wie belet zo'n proleet om marktplaats af te struinen naar een matig nest waar de pup na 5 weken bij moeders wordt weggehaald en vervolgens weer een bloedbad aan te kunnen richten met onschuldige slachtoffers?

Om over de CO2 footprint niet te spreken trouwens.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 14:16:25 #162
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158438419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn al mensen gedood door tekkels. Wil je heel resoluut te werk gaan, dan moet je het bij iedere hond invoeren. Buiten dat gaat het niet enkel om de welzijn van mensen maar ook om de welzijn van dieren.

Verder zie ik niet in waarom een hond los laten lopen direct voor inbeslagname moet zorgen en waarom je huisdier jou niet zou mogen verdedigen.

Verder moet een dierenhoudersbewijs uiteraard zo rap mogelijk ingevoerd worden.
Mijn broertje heeft 2 honden en die hebben niet eens een halsband om, die beestjes doen niks, lopen gewoon naast je, niemand heeft er last van, en nog nooit een bekeuring ervoor gehad.

Van agenten hoef je sowieso geen boete daarvoor te verwachten, want 98% van de agenten zijn hondenliefhebbers. :')
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:19:24 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158438476
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:06 schreef fathank het volgende:

[..]

En hoe zie je de handhaving voor je?

Wie belet zo'n proleet om marktplaats af te struinen naar een matig nest waar de pup na 5 weken bij moeders wordt weggehaald en vervolgens weer een bloedbad aan te kunnen richten met onschuldige slachtoffers?

Om over de CO2 footprint niet te spreken trouwens.
Nouja, rijbewijs ook maar nietig verklaren. Wat belet een proleet nou om ergens tweedehands een auto op de kop te tikken en vervolgens weer een bloedbad aan te kunnen richten met onschuldige slachtoffers.

Mijn god.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:22:25 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158438532
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, rijbewijs ook maar nietig verklaren. Wat belet een proleet nou om ergens tweedehands een auto op de kop te tikken en vervolgens weer een bloedbad aan te kunnen richten met onschuldige slachtoffers.

Mijn god.
Rijden zonder rijbewijs(nadat het dus ingetrokken is) is een misdrijf en staan behoorlijke straffen op. Nu zijn er nog met enige regelmaat controlefuiken dus wil het nog wel eens voorkomen dat iemand tegen de lamp loopt. En een auto heeft nog steeds geen last van een eigen wil gevormd door slechte opvoeding.

Hoe zie je dat voor je met honden? De sociale recherche die onderzoek gaat doen of mensen met een hondenverbod zich daar aan houden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158438564
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Rijden zonder rijbewijs(nadat het dus ingetrokken is) is een misdrijf en staan behoorlijke straffen op. Nu zijn er nog met enige regelmaat controlefuiken dus wil het nog wel eens voorkomen dat iemand tegen de lamp loopt.

Hoe zie je dat voor je met honden? De sociale recherche die onderzoek gaat doen of mensen met een hondenverbod zich daar aan houden?
Gewoon de caviapolitie inzetten en als ze pitbulls vinden ter plekke in laten slapen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 14:28:40 #166
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158438648
quote:

[..]

Rijden zonder rijbewijs(nadat het dus ingetrokken is) is een misdrijf en staan behoorlijke straffen op. Nu zijn er nog met enige regelmaat controlefuiken dus wil het nog wel eens voorkomen dat iemand tegen de lamp loopt.

Zolang hondenliefhebbers geen problemen hebben met het aanpassen van hun hond door bijvoorbeeld de staart te verwijderen of de oren een beetje bij te punten, lijkt het me ook geen probleem om bij vechthonden na de geboorte het gebit even preventief te verwijderen, dat lost een groot deel van het probleem wel op.
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:28:57 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158438651
quote:

[..]

Rijden zonder rijbewijs(nadat het dus ingetrokken is) is een misdrijf en staan behoorlijke straffen op. Nu zijn er nog met enige regelmaat controlefuiken dus wil het nog wel eens voorkomen dat iemand tegen de lamp loopt. En een auto heeft nog steeds geen last van een eigen wil gevormd door slechte opvoeding.

Je kan het finetunen met de hondenbelasting. Buiten dat is er niet zonder reden dierenpolitie in het leven geroepen. Die kunnen zich daar ook prima mee bezigen.
pi_158438813
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan het finetunen met de hondenbelasting. Buiten dat is er niet zonder reden dierenpolitie in het leven geroepen. Die kunnen zich daar ook prima mee bezigen.
Evt ook finetunen met de (verplichte) chip registratie, of een ouderwetse penning, deze hond is geslaagd voor... Kan je elk jaar laten vernieuwen.

Er zijn echt nog wel mogelijkheden voor degene die echt kwaad willen, maar ik denk dat als daar consequentie's op staan dat dat maar een zeer klein groepje is.
Houdverboden zijn er trouwens wel in andere landen, daar werkt de handhaving redelijk tot prima, zou niet weten waarom dat hier niet zou werken.

De meeste beten vallen trouwen in het eigen gezin, ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een fatsoenlijke puppycursus en 2 opvolgende cursussen die een basisopvoeding garanderen de helft van de bijtincidenten zal terugdringen. Dat alleen dat al een enorm effect op het aantal incidenten zal hebben. En daarnaast ook nog eens de niet geregistreerde ellende van honden die onder elkaar knokken, of gewoon blij en ontzettend lomp zijn e.d. een eind zal verminderen.

Als daarnaast dan ook nog eens mensen verantwoordelijk gesteld worden voor het evt agressieve gedrag van hun honden denk ik dat je iets hebt wat werkelijk helpt.
Dus als een hond toch bijt die op kosten van de eigenaar laten beoordelen door een gedragstherapeut, is de hond vals gemaakt dan een serieuze straf eraan verbinden. Iemand heeft immers een wapen van een hond gemaakt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 december 2015 @ 14:53:18 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_158439084
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:38 schreef erodome het volgende:

ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een fatsoenlijke puppycursus en 2 opvolgende cursussen die een basisopvoeding garanderen de helft van de bijtincidenten zal terugdringen.
Ha ha ha ha. :D Mijn god. De helft minder slachtoffers _O_ Ha ha ha ha :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 december 2015 @ 14:55:29 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_158439126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:38 schreef erodome het volgende:

Dus als een hond toch bijt die op kosten van de eigenaar laten beoordelen door een gedragstherapeut, is de hond vals gemaakt dan een serieuze straf eraan verbinden. Iemand heeft immers een wapen van een hond gemaakt.
Ha ha ha ha Dit is Jiskefet of Koot en Bie. _O-

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:41:49 #171
396550 Richestorags
pi_158439989
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan voer je het voor iedereen in. Dan kunnen misschien ook gewone hondeneigenaren wat meer inzicht krijgen in honden en hun hond goed opvoeden.

quote:
Omdat er meer mensen op deze planeet wonen. De realiteit is dat met name de tokkies hun honden niet onder controle hebben en de vechthonden die ze vaak hebben los laten lopen is dan niet zo verstandig, naast dat het sommige mensen gewoon bang maakt.

Uiteraard mag je huisdier jou verdedigen, maar dat is iets anders dan je huisdier offensief inzetten voordat er sprake is van een voor jou dreigende situatie (mensen dreigen dat je de hond loslaat bij een ruzie of daadwerkelijk de hond op mensen afsturen). Kortom: bedreiging en mishandeling.
  dinsdag 22 december 2015 @ 16:57:29 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158441715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan voer je het voor iedereen in. Dan kunnen misschien ook gewone hondeneigenaren wat meer inzicht krijgen in honden en hun hond goed opvoeden.

[..]

Omdat er meer mensen op deze planeet wonen.
Lekker relevant.

quote:
De realiteit is dat met name de tokkies hun honden niet onder controle hebben
Dat is dan ook de bedoeling he, dat volk dat niet met dieren om kan gaan, hier ook geen omgang mee heeft.

quote:
en de vechthonden die ze vaak hebben los laten lopen is dan niet zo verstandig, naast dat het sommige mensen gewoon bang maakt.
Zo zijn er nog duizend dingen waar mensen bang voor kunnen zijn. Wederom niet relevant.

quote:
Uiteraard mag je huisdier jou verdedigen, maar dat is iets anders dan je huisdier offensief inzetten
Uiteraard.

quote:
voordat er sprake is van een voor jou dreigende situatie (mensen dreigen dat je de hond loslaat bij een ruzie of daadwerkelijk de hond op mensen afsturen). Kortom: bedreiging en mishandeling.
Ik denk dat iemand blij mag zijn met de waarschuwing dat de hond het niet zo leuk gaat vinden mocht hij/zij z'n baasje aanvallen :)
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:05:25 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158441895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ha ha ha ha. :D Mijn god. De helft minder slachtoffers _O_ Ha ha ha ha :D

Mijn achter buren gingen op cursus met een lastige onopgevoede hond en die deed het op cursus prima. :Y Thuis veranderde niks :')
:D

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 22-12-2015 17:11:57 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:21:04 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158442206
2 straathondjes. De moeder heeft staffbloed. Dochter dan uiteraard ook maar dat wordt wel heel weinig. Iedergeval : LEVENSGEVAARLIJK! En dat loopt vrij over straat! Het is een wonder dat er nog geen doden zijn gevallen!!!

Maar goed, als het niet door straathonden gebeurt, dan wel door m'n vier nieuwe moordmachines

Bloed zal vloeien.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 17:34:53 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158442475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker relevant.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:38:31 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158442545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wilde je wat zeggen vriend.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 december 2015 @ 17:49:07 #177
7889 tong80
Spleenheup
pi_158442791
Ik heb jarenlang last gehad van een kut klein keffertje. Die liep hier los. Ik had hem een doodschop moeten geven als ie weer eens aan m'n broekspijp hing.

† In Memoriam † dinsdag 22 december 2015 @ 17:53:31 #178
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158442903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:49 schreef tong80 het volgende:
Ik heb jarenlang last gehad van een kut klein keffertje. Die liep hier los. Ik had hem een doodschop moeten geven als ie weer eens aan m'n broekspijp hing.

Heb ik ooit als jochie gehad, telkens kwam er zo'n kutbeest uit een brandgang rennen, happend naar mijn broek.
Op een dag was ik het beu, beest kwam aan, ik richtte mijn voet en lanceerde het beest over een of ander heg.
De dag erna zat ie zielig achter het raam, een paar dagen later kwam ie weer buiten, maar 'helaas' wilde ie niet meer in mijn buurt komen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')