Je beschrijft het alsof je het allemaal goed weet en het zo simpel is maar de praktijk lijkt te uit te wijzen dat dit allerminst zo is.quote:Op maandag 21 december 2015 21:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee daarvoor ga je daten. Bevalt de eerste date, spreek je nogmaals af. daarna nog eens etc. etc. totdat het vanzelf duidelijk is dat je met elkaar verder wilt...Vrienden maken kan je niet als 'date' zien dat gebruiken alleen meiden die 'echt weer eens een date met elkaar moeten hebben' onderling.
Maar jij doet verder niets. Behalve als een prowler naar alles wat vrouwelijk is kijken.quote:Op maandag 21 december 2015 20:49 schreef Deezertje het volgende:
N
[..]
Nogmaals: vrienden maak je niet zo 1-2-3 ff.
Zo een insteek vind ik dusdanig aantrekkelijk dat ik er een relatie aan heb over gehouden..quote:Op maandag 21 december 2015 20:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
door geïnteresseerd te zijn in die mensen als persoon en niet alleen geïnteresseerd te zijn in het nut dat ze voor jou hebben
Waarom wordt dan zo vaak de vraag gesteld wat iemand te bieden heeft?quote:Op maandag 21 december 2015 20:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
door geïnteresseerd te zijn in die mensen als persoon en niet alleen geïnteresseerd te zijn in het nut dat ze voor jou hebben
dat staat er toch compleet los van? Is dat nou echt zo ingewikkeldquote:Op maandag 21 december 2015 23:20 schreef Faxie het volgende:
[..]
Waarom wordt dan zo vaak de vraag gesteld wat iemand te bieden heeft?
Precies hetzelfde, maar dan van de andere kant gezienquote:Op maandag 21 december 2015 23:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat staat er toch compleet los van? Is dat nou echt zo ingewikkeld
nee het gaat om het feit dat je mensen niet moet benaderen als een voorwerp of middel tot een doel maar als een persoon. Ik zie echt het verband nietquote:Op maandag 21 december 2015 23:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, maar dan van de andere kant gezien
Nee natuurlijk zie jij het niet. Daar heb je wel een handje van.quote:Op maandag 21 december 2015 23:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee het gaat om het feit dat je mensen niet moet benaderen als een voorwerp of middel tot een doel maar als een persoon. Ik zie echt het verband niet
Wat jij bedoeld is 12 stappen vooruit in het hele proces
Het begint allemaal met geven. Geven van aandacht, tijd, oprechte interesse. Dan pas kun je uitvinden wat iemand jou te bieden heeft.quote:Op maandag 21 december 2015 23:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee natuurlijk zie jij het niet. Daar heb je wel een handje van.
dat vind ik nu ook van jouquote:Op maandag 21 december 2015 23:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee natuurlijk zie jij het niet. Daar heb je wel een handje van.
Grappig, want er wordt vaak genoeg beweerd dat je zelf eerst iets te bieden moet hebben voordat een ander insteresse zal krijgenquote:Op maandag 21 december 2015 23:37 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Het begint allemaal met geven. Geven van aandacht, tijd, oprechte interesse. Dan pas kun je uitvinden wat iemand jou te bieden heeft.
Je zal het wel weten, want je hebt ook in die situatie gezeten toch?quote:Op maandag 21 december 2015 23:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat vind ik nu ook van jou
Met het verschil dat ik, en de mensen die het met mijn 'visie' eens zijn, wel relaties van de grond krijgen
Eerst moet je oprecht geïnteresseerd zijn in iemand. Da volgt: wil ik hier meer mee? Wat heeft die persoon mij te bieden? En dus dan ook pas (of daarna zelfs vanuit jouw perspectief maar vanuit het perspectief van die ander dus eerder) wat heb ik die ander te bieden
Deezertje struikelt bij elke stap en zou eerst de basis eens onder de knie moeten krijgen: normaal sociaal contact zonder bijbedoelingen
Dat ligt een beetje aan de context natuurlijk. Misschien roept het deze vraag op naar aanleiding van een gebrek aan aansprekendheid ofzo of misschien wordt er juist doorgevraagd naar hoe een en ander zich zou vertalen naar een eventuele relatie.quote:Op maandag 21 december 2015 23:20 schreef Faxie het volgende:
[..]
Waarom wordt dan zo vaak de vraag gesteld wat iemand te bieden heeft?
Kleine kanttekening bij het laatste, want wat de ander jou te bieden hoeft niet altijd hetzelfde te zijn als wat diegene er zelf van vindt natuurlijk. Kan dus ook een test zijn om te kijken in hoeverre iemand daar realistisch in over komtquote:Op maandag 21 december 2015 23:37 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Het begint allemaal met geven. Geven van aandacht, tijd, oprechte interesse. Dan pas kun je uitvinden wat iemand jou te bieden heeft.
Kan. Misschien heb je gelijk. Wat ik vertel is ook niet de waarheid, alleen iets waar ik in geloof. Als je iets anders gelooft is dat primaquote:Op maandag 21 december 2015 23:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Grappig, want er wordt vaak genoeg beweerd dat je zelf eerst iets te bieden moet hebben voordat een ander insteresse zal krijgen
Interesse in wie je bent en interesse om met je te relateren kunnen behoorlijk verschillende dingen zijn die wel een en ander met elkaar te maken (kunnen) hebben..quote:Op maandag 21 december 2015 23:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Grappig, want er wordt vaak genoeg beweerd dat je zelf eerst iets te bieden moet hebben voordat een ander insteresse zal krijgen
Niet lullig bedoeld, maar heb jij wel hobby's?quote:Op maandag 21 december 2015 16:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat was mijn type ook nietNiet lullig bedoeld, maar we deelden ook niet dezelfde hobby's etc. dus de klik was er niet echt.
Maar dan zou je toch denken dat we heel de tijd door hebben gekletst? En een dikke klik hadden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:16 schreef Faxie het volgende:
Meer hobbies dan Fokken heeft een mens toch niet nodig?
Hij vond je niet leuk toch?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:22 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Maar dan zou je toch denken dat we heel de tijd door hebben gekletst? En een dikke klik hadden?
Ach het is het eene slappe excuus na het andere slappe excuus. Minder nadenken meer doen, laatst was er een meid die hij al afkeurde omdat ze 3 baantjes had?!quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:22 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Maar dan zou je toch denken dat we heel de tijd door hebben gekletst? En een dikke klik hadden?
Tja dat snap ik ook niet....quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:27 schreef Moro het volgende:
[..]
Ach het is het eene slappe excuus na het andere slappe excuus. Minder nadenken meer doen, laatst was er een meid die hij al afkeurde omdat ze 3 baantjes had?!
Hoe kan dat nou een aanrader zijn. Het is normaal menselijk gedrag, dat gaat gewoon zo.quote:Op maandag 21 december 2015 22:59 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zo een insteek vind ik dusdanig aantrekkelijk dat ik er een relatie aan heb over gehouden..![]()
Dikke aanrader dus
Wat een gekonkel allemaal zeg. Kan het gewoon niet zo zijn dat deze heren zoals zij zijn, voor 95% buiten de interesses vallen van 95% van het vrouwvolk? Hoeft niet perse te maken te hebben met het gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op maandag 21 december 2015 23:42 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de context natuurlijk. Misschien roept het deze vraag op naar aanleiding van een gebrek aan aansprekendheid ofzo of misschien wordt er juist doorgevraagd naar hoe een en ander zich zou vertalen naar een eventuele relatie.
[..]
Kleine kanttekening bij het laatste, want wat de ander jou te bieden hoeft niet altijd hetzelfde te zijn als wat diegene er zelf van vindt natuurlijk. Kan dus ook een test zijn om te kijken in hoeverre iemand daar realistisch in over komt
Ja en waarom vallen ze daar buiten? Omdat ze geen vrienden, hobby's, interesses, andere gespreksstof oftewel een leven hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:46 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wat een gekonkel allemaal zeg. Kan het gewoon niet zo zijn dat deze heren zoals zij zijn, voor 95% buiten de interesses vallen van 95% van het vrouwvolk? Hoeft niet perse te maken te hebben met het gebrek aan zelfvertrouwen.
Was jij nou ook een van de mensen die een ander beschuldigt van aannames?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja en waarom vallen ze daar buiten? Omdat ze geen vrienden, hobby's, interesses, andere gespreksstof oftewel een leven hebben.
Het is maar hoe je het wil zien, ik denk niet dat zij zouden zijn zoals ze zijn als ze zelfvertrouwen in overvloed hadden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:46 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wat een gekonkel allemaal zeg. Kan het gewoon niet zo zijn dat deze heren zoals zij zijn, voor 95% buiten de interesses vallen van 95% van het vrouwvolk? Hoeft niet perse te maken te hebben met het gebrek aan zelfvertrouwen.
Stel zij zijn gewoon wie zij zijn. Maar vallen gewoon niet in de smaak bij meerderheid van de vrouwen. Heeft het dan nog wat met het vermeende gebrek aan zelfvertrouwen te maken?
Geen idee, waar wil je precies heen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:01 schreef Faxie het volgende:
[..]
Was jij nou ook een van de mensen die een ander beschuldigt van aannames?
Zijn zeer zeker wel aannamesquote:Op dinsdag 22 december 2015 01:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen idee, waar wil je precies heen?
Dat dit ook aannames zijn? Dat zijn het niet namelijk.
Neem aan dat je wel vriendschappen hebt?quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:05 schreef Faxie het volgende:
Alleen vervelend als je die klik nooit ervaart
Nee, dat is precies wat ze hier elke keer vertellen waarna ze klagen over hoe ze nooit in contact komen met vrouwen.quote:
Ow maar zat. Hoewel de meeste wel op een redelijk laag pitje zitten momenteel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:07 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Neem aan dat je wel vriendschappen hebt?
Ja nou en ik zie vaak zat mensen met een compleet gebrek aan leven die vrolijk aan de relatie zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, dat is precies wat ze hier elke keer vertellen waarna ze klagen over hoe ze nooit in contact komen met vrouwen.
Letterlijk 90% van het hele versieren en vrouwen ontmoeten is aanwezig zijn, maar als je geen leven hebt, geen vrienden hebt, geen hobby's hebt, etc en daarom dus nooit de deur uit komt, wordt het nooit wat nee. Dan kan je hier advies gaan vragen tot je een ons weegt, maar daar ligt het echte probleem dus niet.
Omdat ze een relatie hebben waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja nou en ik zie vaak zat mensen met een compleet gebrek aan leven die vrolijk aan de relatie zitten.
Neenee, dat is de oplossing niet, en zonder een leven kan je toch niet aan een relatie komen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat ze een relatie hebben waarschijnlijk.
Dat zou best kunnen. Ik las vannacht een ander topic over intelligentie vs aantal bedpartners. Zou zomaar kunnen dat intelligente mensen of mensen met stoornissen gewoon teveel nadenken en te weinig ondernemen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja en waarom vallen ze daar buiten? Omdat ze geen vrienden, hobby's, interesses, andere gespreksstof oftewel een leven hebben.
Waarom niet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:13 schreef Faxie het volgende:
[..]
Neenee, dat is de oplossing niet, en zonder een leven kan je toch niet aan een relatie komen?![]()
Ja of niet en dan post je hier om te delen hoe het vooralsnog niet zo gaat..quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:41 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou een aanrader zijn. Het is normaal menselijk gedrag, dat gaat gewoon zo.
Oh sorry, ik beantwoordde in het algemeen en niet in het bijzonder van sekses of al dan niet vermeend gebrek aan zelfvertrouwen. Wist niet dat dat de definitie van gekonkel is tegenwoordig..quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:46 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Misschien wilde je iemand anders quoten? Volgens mij krijg je dergelijke vragen over wat iemand te bieden heeft als men een kans wil geven om een en ander duidelijk(er) te maken of om door te vragen naar hoe iemand in een relatie is of denkt te zijn. Misschien dat een en ander niet zo denderend uit de verf komt door vermeend gebrek aan zelfvertrouwen, maar het kan ook komen door gebrekkige communicatie over en weer zoals niet op één lijn zitten en langs elkaar heen lullen of gewoon geen kut te vertellen (of te vragen) hebben. In plaats van het negatief te benaderen, zou je het ook positiever kunnen benaderen dat je in ieder geval nog iets (gerichter) kan uitleggen als je daar trek in zou hebben. Lijkt me beter dan een akward silence, maar dat is vast heel persoonlijk ofzo..quote:Stel zij zijn gewoon wie zij zijn. Maar vallen gewoon niet in de smaak bij meerderheid van de vrouwen. Heeft het dan nog wat met het vermeende gebrek aan zelfvertrouwen te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |