bronquote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden de komst van een asielzoekerscentrum naar hun gemeente acceptabel. Dat meldt onderzoeksbureau I&O Research op basis van een peiling onder ruim 3300 Nederlanders.
42 procent van de ondervraagden accepteert een azc in hun eigen gemeente sowieso; 29 procent verbindt daaraan wel voorwaarden. Die laatste groep vindt bijvoorbeeld dat het aantal asielzoekers in verhouding moet zijn met het inwonersaantal van hun stad of dorp. 21 procent is hoe dan ook tegen de komst van een azc.
De helft van de Nederlanders verwacht dat een asielzoekerscentrum overlast met zich zal meebrengen. Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast.
bronquote:Mensen met azc in de buurt ervaren veel minder overlast dan ze vreesden
Het valt nogal mee om een asielzoekerscentrum in de buurt te hebben. Mensen met een azc in hun gemeente ervaren veel minder overlast dan van tevoren verwacht. Ze vinden een asielopvang ook vaker 'acceptabel' als die eenmaal is geopend.
[...]
De komst van een noodopvang of permanent azc brengt vaak emotionele reacties teweeg. Omwonenden vrezen fikse overlast. Deze week sprongen de agressieve protesten in Geldermalsen in het oog. Een menigte van honderden mensen demonstreerde met spandoeken tegen de huisvesting van 1.500 asielzoekers. Een enkeling stak vuurwerk af en gooide stenen door de ruiten van het gemeentehuis.
In werkelijkheid blijkt de overlast van asielzoekers niet zo groot: slechts 15 procent van de omwonenden ervaart overlast, terwijl 49 procent dat van tevoren verwacht.
[...]
'Er zijn veel Nederlanders die allemaal nare dingen verwachten bij de komst van een groot azc', zei Jos Wienen, de burgemeester van Katwijk, vrijdag tegen de NOS. 'Die angst blijkt vaak nergens op gebaseerd. Er zijn genoeg grote azc's en daar hebben mensen eigenlijk helemaal geen last van.' Wienen voert namens alle burgemeesters het woord over asielzaken.
[...]
'Het beeld is heel erg dat er veel weerstand is tegen asielzoekers', zegt Kanne. 'Een vertekend beeld, blijkt nu. Vooral de schreeuwers worden gehoord.'
Touché.quote:Op zondag 20 december 2015 16:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij mijn reacties niet duidelijk vond?
Maak jij die van jouw dan duidelijk zou ik zeggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat geen een overlast hoeft te bezorgen.quote:Op zondag 20 december 2015 16:24 schreef Buster24 het volgende:
Er zijn toch andere redenen dan overlast om tegen AZC's te zijn.
Ik geloof ook niet dat alle AZC's overlast veroorzaken maar ben wel een tegenstander.
Ja gelukkig hebben ze mij niet in mijn kop gescheten, zodat ik alleen stront in mijn hersenpan heb.quote:Op zondag 20 december 2015 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Touché.
Maar gelukkig begreep je mijn tekst ook ondanks de tikfout.
He? Waarom zouden er hekken geplaatst moeten worden?quote:Op zondag 20 december 2015 16:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kijken ze daar naar hun afkomst en geloof overtuiging, en evt hekken tussen de verschillend soorten?
Je moet dan niet gelijk het zure oude mannetje uithangen, Sjon. Dat is nergens voor nodig.quote:Op zondag 20 december 2015 16:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja gelukkig hebben ze mij niet in mijn kop gescheten, zodat ik alleen stront in mijn hersenpan heb.
Zouden ze zich dan niet ook daarnaar gedragen, inplaats van met messen op mekaar in te gaan of met het meubilair te gooien?quote:Op zondag 20 december 2015 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
He? Waarom zouden er hekken geplaatst moeten worden?En "verschillende soorten" ??? Het is geen dierentuin, we hebben het over mensen.
Ik ben tegenstander van het huidige beleid omdat ik het inhumaan vind om ongecontroleerd verschillende geloven en culturen binnen een AZC bij elkaar te zetten. Bovendien twijfel ik of men wel voldoende aandacht schenkt aan correcte intergratie.quote:Op zondag 20 december 2015 16:24 schreef Buster24 het volgende:
Er zijn toch andere redenen dan overlast om tegen AZC's te zijn.
Ik geloof ook niet dat alle AZC's overlast veroorzaken maar ben wel een tegenstander.
Weet je wat het is, ik kan 100 jr worden wat me aangedaan is vergeet ik nooit meer, krijg ik de kans voor terug te stoten komt die onherroepelijk!quote:Op zondag 20 december 2015 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet dan niet gelijk het zure oude mannetje uithangen, Sjon. Dat is nergens voor nodig.
Wat is jou dan precies aangedaan, en wie is daarvoor verantwoordelijk?quote:Op zondag 20 december 2015 16:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik kan 100 jr worden wat me aangedaan is vergeet ik nooit meer, krijg ik de kans voor terug te stoten komt die onherroepelijk!
Kijk ik ben tegen het migratiebeleid dat de EU en in het verlengde daarvan de regering (gemeentes) voeren een gevolg daarvan is dat ik tegen de komst van AZC's ben.quote:Op zondag 20 december 2015 16:32 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Ik ben tegenstander van het huidige beleid omdat ik het inhumaan vind om ongecontroleerd verschillende geloven en culturen binnen een AZC bij elkaar te zetten. Bovendien twijfel ik of men wel voldoende aandacht schenkt aan correcte intergratie.
Maar tegenstander voor opvang en andere mensen helpen ben ik niet.
Bekijk het eerder zo: ik ben als Nederlandse jood gevlucht naar de Verenigde Staten voor vervolging ten tijde van de Tweede Wereldoorlog nadat ik mijn familie ben verloren in een razzia.quote:Op zondag 20 december 2015 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
He? Waarom zouden er hekken geplaatst moeten worden?En "verschillende soorten" ??? Het is geen dierentuin, we hebben het over mensen.
Eens. Maar die onrust helpt niet. Bovendien is dat precies wat IS wil.quote:Op zondag 20 december 2015 16:35 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kijk ik ben tegen het migratiebeleid dat de EU en in het verlengde daarvan de regering (gemeentes) voeren een gevolg daarvan is dat ik tegen de komst van AZC's ben.
Ik ben me er van bewust dat er zaken beter en anders gaan lopen door de huidige maatregelen maar het beleid tot nu toe was stompzinnig.
Als je een feest organiseert selecteer je bij de deur niet in de zaal en dat waren ze vergeten.
Uitgeprocedeerden zou je in ieder geval moeten opsluiten.quote:Op zondag 20 december 2015 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het zijn geen criminelen.quote:Op zondag 20 december 2015 16:42 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerden zou je in ieder geval moeten opsluiten.
Een gedeelte komt uit IS gebied voor de rest veel Afghanen, Pakistanen, Irakezen, Oostblokkersquote:Op zondag 20 december 2015 16:42 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Eens. Maar die onrust helpt niet. Bovendien is dat precies wat IS wil.
Het massaal opvangen van vluchtelingen, die dus helemaal niet onderdeel willen zijn van "zo'n mooie islamitische staat" is de grootste klap geweest tegenover die broekies uit het Midden-Oosten
Hoeveel denk je dat het kost een hek binnen een hek?quote:Op zondag 20 december 2015 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Wat denk je trouwens dat dat kost, elke uitgeprocedeerde asielzoeker per direct opsluiten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |