quote:
De DJ's die het Glazen Huis dit jaar in gaan zijn bekend. Giel Beelen, Domien Verschuuren en Paul Rabbering gaan op 18 december voor 3FM Serious Request het Glazen Huis in Heerlen in. Dagelijks worden zij bijgestaan door een vierde collega dj van 3FM.
Dit jaar gaat het trio geld inzamelen voor een betere toekomst voor miljoenen jongeren in oorlogs- en conflictgebieden.
In een extra ruimte achter het Glazen Huis neemt de 4e dj plaats en heeft hier via een telefoon toegang tot social media. Hij of zij heeft dan 24 uur de tijd om aandacht te vragen voor de actie en in deze periode mag er niet geslapen of gegeten worden. De dj's die dit waar gaan nemen zijn: Frank van der Lende, Roosmarijn Reijmer, Michiel Veenstra, Eva Koreman en Wijnand Speelman.
Voor Giel Beelen is het maar liefst de achtste keer dat hij het Glazen Huis in gaat. Domien Verschuuren doet dit jaar voor de tweede keer mee. Paul Rabbering is onlangs Syrië geweest om te praten met jongeren aldaar. Ik heb nu zelf gezien waar we geld voor gaan ophalen. En het is zó nodig. Die jongeren zijn klaar voor een toekomst, maar hebben helemaal niets. Ik ben meer dan ooit gemotiveerd om geld op te halen, want ik ken nu die gezichten", aldus Rabbering.