Ook een deel van de seksistische maatschappij waar seks als het ultieme doel wordt verheerlijkt en vrouwen als lustobjecten de oplossing zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
En bij Elliot Rodger is er niets geknapt, die gast was al verknipt. Hij gaf zelf de schuld aan vrouwen, maar had daarbij 0 zelfreflectie, 0 zelfkritiek en vond dat hij het 'verdiende' om een vriendin te hebben op basis van zijn uiterlijk en status. Lees zijn manifest maar. Hij probeerde het ook alleen bij begeerlijke vrouwen. Of 'probeerde', daar was nauwelijks sprake van. Hij zag overal afwijzingen en snapte niets van mensen, dat was zijn probleem. Narcistisch, naar ventje.
Ik vind het heel eng dat je dat afschuift op gebrek aan seks, want dat is precies hoe hij ook zou redeneren. 'Het had voorkomen kunnen worden als vrouwen hem maar een pityfuck hadden gegund' en dat soort enge kronkels.
och mannen zijn ook lustobjecten hoor, niets vreemds aanquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ook een deel van de seksistische maatschappij waar seks als het ultieme doel wordt verheerlijkt en vrouwen als lustobjecten de oplossing zijn.
Maar niet op de overdadige manier als vrouwen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef Re het volgende:
[..]
och mannen zijn ook lustobjecten hoor, niets vreemds aan
quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn mensen die geen seksleven hebben doodnormale mensen?
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?quote:
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessenquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?
Voor het gros van de bevolking wel, ja. Er zullen er niet veel zijn die als maagd sterven.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?
En dat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:
[..]
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessen
Jup, maar net zoals bij die andere knul is die hele afwezigheid van seks niet de oorzaak van hun ontevredenheid met hun huidige leven al hebben ze zich dat op één of andere manier wel wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:
[..]
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessen
Zondebok-syndroom.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jup, maar net zoals bij die andere knul is die hele afwezigheid van seks niet de oorzaak van hun ontevredenheid met hun huidige leven al hebben ze zich dat op één of andere manier wel wijsgemaakt.
Maar wat is dan volgens jou "normaal"?quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:
[..]
in de overgrote meerderheid van alle mensen op aarde ... denk aan 99,99999999999%quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wat is dan volgens jou "normaal"?
Als dat namelijk is iemand zonder DSM-diagnose dan is de moordenaar van dat meisje (naar huidige maatstaven gezien) wel normaal en in dit topic is door iemand anders al benoemd dat bij iemand die niet normaal is (dus iemand die wel een diagnose uit de DSM heeft), dit ook weer niet per definitie lijdt tot dit soort excessen, dus ik neem aan dat je iets anders met "normaal" bedoelt?
Het feit dat iemand gewelddadig wordt door een gebrek aan seks is genoeg om iemand te duiden als 'niet normaal'. Daar hoeft geen DSM diagnose aan te pas te komen. Neemt niet weg dat er tig redenen kunnen zijn die gecombineerd leiden tot excessen zoals je hier aanhaalt, waarvan er één een gebrek aan seks kan zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wat is dan volgens jou "normaal"?
Als dat namelijk is iemand zonder DSM-diagnose dan is de moordenaar van dat meisje (naar huidige maatstaven gezien) wel normaal en in dit topic is door iemand anders al benoemd dat bij iemand die niet normaal is (dus iemand die wel een diagnose uit de DSM heeft), dit ook weer niet per definitie lijdt tot dit soort excessen, dus ik neem aan dat je iets anders met "normaal" bedoelt?
Ben ik he-le-maal met je eensquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het feit dat iemand gewelddadig wordt door een gebrek aan seks is genoeg om iemand te duiden als 'niet normaal'. Daar hoeft geen DSM diagnose aan te pas te komen. Neemt niet weg dat er tig redenen kunnen zijn die gecombineerd leiden tot excessen zoals je hier aanhaalt, waarvan er één een gebrek aan seks kan zijn.
Maar dit soort gedrag puur door een gebrek aan seks? Nee, dan moet er meer mis zijn.
Normaal kan je, volgens mij, in dit geval het beste zien als gemiddeld. De gemiddelde mens zal er wel door geraakt worden, maar dit op een andere manier verwerken dan de excessen die in de OP worden besproken.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ben ik he-le-maal met je eens
Alleen jammer dat er wel steeds weer nieuwe misverstanden ontstaan doordat er gebrekkig goed gedefinieerd wordt (ik doel hier op het gebruik van het woordje "normaal", dit is blijkbaar voor iedereen weer anders). Vreemd...
Maar ik denk dat we toch niet te weten gaan komen wat deze man bezielde. Of er was toch meer aan de hand wat problemen betreft (iets wat de psychiater niet gevonden heeft en dit kan aan veel verschillende dingen liggen) of deze persoon mankeert iets in zijn "afremvermogen" (weet even niet hoe ik dit beter/anders moet omschrijven), maar het kan ook impliceren dat er niks mis is met hem en dat het een soort toevallige samenloop van omstandigheden was waarbij dader zich niet meer tegen dit soort impulsen kon verzetten (wat het evengoed niet goedpraat vind ik).
Gemiddeld in wat?quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:46 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Normaal kan je, volgens mij, in dit geval het beste zien als gemiddeld. De gemiddelde mens zal er wel door geraakt worden, maar dit op een andere manier verwerken dan de excessen die in de OP worden besproken.
Ik ben idd doodnormaal.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Zolang je het zelf niet mist (ben er wel een aantal tegengekomen), is dat niet iets wat ik als niet-normaal zou bestempelen. Voor die persoon is het verder juist wel normaal en niemand heeft er last vanquote:
quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:11 schreef Poerlipoepelo het volgende:
Normaal = Alle mensen die er zijn. Ze bestaan. Dus het is er. Dus het is normaal.
Normaal = We bedoelen hier eigenlijk gemiddeld. Alle normale mensen gemiddeld genomen. Een IQ van 100, geen aandoeningen, etc.
Als jullie nu gewoon eens benoemen welke jullie bedoelen, ben zelf schuldig, i.p.v. emmeren, kan de discussie weer voortgaan.
Dat hoop ik toch van welquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat zou betekenen dat de kans erop willekeurig is. En als er iets niet willekeurig is, dan is het wel iemands sekslevenquote:Op vrijdag 25 december 2015 09:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat veel diagnostische criteria ook een normale verdeling hanteren. Bij 2 standaardafwijkingen zou iets dan abnormaal (gedrag) zijn. Normaal is dus in dat opzicht hoe de meeste mensen zich gedragen (95%).
Dat is de tweede 'normaal'. De eerste word hier ook veel gebruikt. Ik bedoelde dat iedereen een andere 'normaal'gebruikte en daar het gesprek over ging.... en nu gaat het er nog meer over aaargh!!!!quote:Op vrijdag 25 december 2015 09:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat veel diagnostische criteria ook een normale verdeling hanteren. Bij 2 standaardafwijkingen zou iets dan abnormaal (gedrag) zijn. Normaal is dus in dat opzicht hoe de meeste mensen zich gedragen (95%).
Objectiever is om het niet over "normaal" te hebben, maar over "gemiddeld", omdat dat correcter is en omdat het neutraler is.quote:Op vrijdag 25 december 2015 09:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |