abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2015 @ 13:35:30 #61
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_158408360
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoeft niet per se. Ik snap waar Jaeger85 heen wil, maar wat mij betreft hebben echte gezonde mensen voor meer mensen liefde dan alleen maar hun partner en met die andere mensen hoef ik echt geen seks te hebben :P
Dat zijn wel 2 heel verschillende typen van liefde ;) je kan liefhebben zonder lusten maar het liefhebben van je partner zonder lusten is niet gezond.
Het houden van je broer of zus is ook net ff iets anders dan het houden van je relatie of ega.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_158408436
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:35 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat zijn wel 2 heel verschillende typen van liefde ;) je kan liefhebben zonder lusten maar het liefhebben van je partner zonder lusten is niet gezond.
Het houden van je broer of zus is ook net ff iets anders dan het houden van je relatie of ega.
Het is wel gezond, want ook een andere vorm van liefde is oké, maar verder alleen maar anders.
Ben het wel in zoverre met je eens dat ik alleen maar met m'n partner seks zou willen hebben, maar dat betekent voor mij niet dat zodra de seks verdwijnt, dat die liefde gelijk als ongezond bestempeld zou moeten worden, want dat hoeft helemaal niet.

Anders had ik ook nooit een vriendschappelijke band kunnen hebben met ex-partners, maar die heb ik wel (maar de meesten niet maar dat is weer een ander verhaal).

edit: Maar laten we hier niet al te diep op ingaan, want uiteindelijk zijn er altijd verschillen en daar zou ook niks mis mee moeten zijn en zo belangrijk is het nou ook weer niet, excuus :P
pi_158408851
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 21:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik vind seks niet dom hoor. Vind er alleen niet zoveel aan.
Weet wel dat jij de uitzondering bent en jij jezelf in je handjes mag knijpen dat je iemand hebt getroffen die daar blijkbaar mee om kan gaan.

Seks en liefde zijn zeker weten een eenheid, en je kunt niet zomaar verwachten dat iemand met jouw lage seksdrive akkoord wil gaan. Dat is geen gebrek aan liefde van de ander. Jij bent in dit geval niet 'normaal' (waarbij de norm is dat iedereen een zekere regelmatige zin in seks heeft).
  maandag 21 december 2015 @ 13:59:27 #64
64831 2NutZ
pi_158408995
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het is wel gezond, want ook een andere vorm van liefde is oké, maar verder alleen maar anders.
Ben het wel in zoverre met je eens dat ik alleen maar met m'n partner seks zou willen hebben, maar dat betekent voor mij niet dat zodra de seks verdwijnt, dat die liefde gelijk als ongezond bestempeld zou moeten worden, want dat hoeft helemaal niet.

Anders had ik ook nooit een vriendschappelijke band kunnen hebben met ex-partners, maar die heb ik wel (maar de meesten niet maar dat is weer een ander verhaal).

edit: Maar laten we hier niet al te diep op ingaan, want uiteindelijk zijn er altijd verschillen en daar zou ook niks mis mee moeten zijn en zo belangrijk is het nou ook weer niet, excuus :P
Een liefdesrelatie zonder seks is als patat zonder mayo.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_158409010
Alcoholvrij bier.
pi_158409251
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:59 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Een liefdesrelatie zonder seks is als patat zonder mayo.
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:00 schreef ElDinosaur het volgende:
Alcoholvrij bier.
Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.
  maandag 21 december 2015 @ 14:14:20 #67
64831 2NutZ
pi_158409366
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.
Dat kan ook idd. Je zegt het wel zelf ook he...
'ligt er maar aan waar ik zin in heb'

Dus dat kan ook seks zijn lijkt mij ;) ? dus je kan niet zonder.
En dat is mijn punt. Een liefdesrelatie zonder seks is niet gezond. kan je hoog of laag springen maar het is wel zo :D

Er is verder nooit gezegd volgens mij dat seks belangrijker is dan liefde.
Ik heb liever beide :) geen seks zonder liefde maar ook geen liefde zonder seks.
pi_158409544
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

ik word persoonlijk heel erg onzeker als ik geen lichamelijke bevestiging krijg. De liefde kan dan nog zo sterk zijn, uiteindelijk zou mijn relatie daaraan kapot gaan.
compact en kleverig.
pi_158409652
Een relatie zonder seks betekent voor mij dat een belangrijk deel van mijn 'zijn' niet wordt bevestigd door de partner en als gevolg daarvan zal de liefde niet volledig kunnen zijn. Als na verloop van tijd seks minder wordt/onmogelijk is door omstandigheden kan ik wel omgaan met dat gemis omdat ik weet dat de intentie er zit. Zonder die intentie wordt het echter een moeilijk verhaal.
pi_158410460
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:14 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat kan ook idd. Je zegt het wel zelf ook he...
'ligt er maar aan waar ik zin in heb'

Dus dat kan ook seks zijn lijkt mij ;) ? dus je kan niet zonder.
Niks mis met mijn libido :P
Maar dat is dus lichamelijk.
quote:
En dat is mijn punt. Een liefdesrelatie zonder seks is niet gezond. kan je hoog of laag springen maar het is wel zo :D

Er is verder nooit gezegd volgens mij dat seks belangrijker is dan liefde.
Ik heb liever beide :) geen seks zonder liefde maar ook geen liefde zonder seks.
Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch? :P
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 14:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik word persoonlijk heel erg onzeker als ik geen lichamelijke bevestiging krijg. De liefde kan dan nog zo sterk zijn, uiteindelijk zou mijn relatie daaraan kapot gaan.
Snap ik.

Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te raken :P
pi_158410611
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch? :P

[..]

Snap ik.

Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te raken :P
ja, ik doel op seks.
compact en kleverig.
  maandag 21 december 2015 @ 15:02:24 #72
64831 2NutZ
pi_158410642
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Snap ik.

Dat kan inderdaad, maakt ook niet zoveel uit maar nu ben ik wel benieuwd wat jij onder een liefdesrelaties verstaat. Heb je een voorbeeld?
pi_158411045
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 15:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, ik doel op seks.
Kan ik me voorstellen.
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, maakt ook niet zoveel uit maar nu ben ik wel benieuwd wat jij onder een liefdesrelaties verstaat. Heb je een voorbeeld?
Elk type relatie waarin liefde een rol speelt, maar dit ligt voor mij wat breder dus.
Maar misschien is mijn definitie ook niet helemaal zoals het door de meesten gezien wordt, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk dus :P.
  maandag 21 december 2015 @ 15:18:39 #74
64831 2NutZ
pi_158411098
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen.

[..]

Elk type relatie waarin liefde een rol speelt, maar dit ligt voor mij wat breder dus.
Maar misschien is mijn definitie ook niet helemaal zoals het door de meesten gezien wordt, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk dus :P.
Ohhh oke, denk dat dan de miscommunicatie veroorzaakt.

In mijn ogen is een relatie een band tussen 2 mensen...dat kan met of zonder liefde.
Liefdesrelatie is een band tussen 2 mensen met liefde en lichamelijke lust.
pi_158411193
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:18 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ohhh oke, denk dat dan de miscommunicatie veroorzaakt.

In mijn ogen is een relatie een band tussen 2 mensen...dat kan met of zonder liefde.
Liefdesrelatie is een band tussen 2 mensen met liefde en lichamelijke lust.
Duidelijk! :P
  maandag 21 december 2015 @ 19:48:39 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158417973
Houd deze discussie svp zuiver en dus on-topic. Open eventueel een topic over aseksualiteit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:38:56 #77
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158438821
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
En bij Elliot Rodger is er niets geknapt, die gast was al verknipt. Hij gaf zelf de schuld aan vrouwen, maar had daarbij 0 zelfreflectie, 0 zelfkritiek en vond dat hij het 'verdiende' om een vriendin te hebben op basis van zijn uiterlijk en status. Lees zijn manifest maar. Hij probeerde het ook alleen bij begeerlijke vrouwen. Of 'probeerde', daar was nauwelijks sprake van. Hij zag overal afwijzingen en snapte niets van mensen, dat was zijn probleem. Narcistisch, naar ventje.

Ik vind het heel eng dat je dat afschuift op gebrek aan seks, want dat is precies hoe hij ook zou redeneren. 'Het had voorkomen kunnen worden als vrouwen hem maar een pityfuck hadden gegund' en dat soort enge kronkels.
Ook een deel van de seksistische maatschappij waar seks als het ultieme doel wordt verheerlijkt en vrouwen als lustobjecten de oplossing zijn.
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:19:36 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158442177
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ook een deel van de seksistische maatschappij waar seks als het ultieme doel wordt verheerlijkt en vrouwen als lustobjecten de oplossing zijn.
och mannen zijn ook lustobjecten hoor, niets vreemds aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:20:37 #79
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158442195
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef Re het volgende:

[..]

och mannen zijn ook lustobjecten hoor, niets vreemds aan
Maar niet op de overdadige manier als vrouwen. :P
pi_158442780
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn mensen die geen seksleven hebben doodnormale mensen?
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:55 schreef Re het volgende:
in normale mensen niet nee...
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?
pi_158442917
Nee. Kunnen we kort over zijn.

De laatste 10 jaar werk ik met mensen die nooit seks hebben gehad, opeens geen seks meer kunnen hebben, waar ik ook masturberen onder versta.
Niemand is er agressief van geworden. Het went gewoon. De zin sterft af als je andere dingen in je leven te doen hebt. Zo'n Elliot was duidelijk enkel met seks bezig op een obsessieve onwerkelijke manier. In zijn hoofd was het veel meer dan het daadwerkelijk was, geïdealiseerd, zoals ook enkel knappe blonde meiden hem geluk zouden kunnen brengen, naar andere 'lelijke' vrouwen keek hij niet om. Hij verdiende om geen reden precies de vrouw die hij wou vond hij. Deze meneer had een zeer egocentrisch en vervreemd wereldbeeld.
Normale mensen, en ook minder normale, met een verstandelijke beperking, lichamelijke beperking, geestelijke afwijking, syndroom, kunnen doorgaans prima leven zonder seks en worden hier totaal niet agressief van. Seks is geen levensbehoefte. 'Recht' op seks vind ik dan ook absurd. Ik gun mensen seks, maar ga het niet net als water en voedsel een 'recht' en 'noodzaak' noemen.

Agressief worden van het niet hebben van seks met wie je wilt, heeft doorgaans niks met seks te maken. Eerder een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis.
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:01:28 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158443090
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessen
pi_158443259
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Voor het gros van de bevolking wel, ja. Er zullen er niet veel zijn die als maagd sterven.
pi_158443336
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:

[..]

ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessen
En dat.
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:14:32 #85
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158443367
quote:

[..]

Jup, maar net zoals bij die andere knul is die hele afwezigheid van seks niet de oorzaak van hun ontevredenheid met hun huidige leven al hebben ze zich dat op één of andere manier wel wijsgemaakt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158443395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jup, maar net zoals bij die andere knul is die hele afwezigheid van seks niet de oorzaak van hun ontevredenheid met hun huidige leven al hebben ze zich dat op één of andere manier wel wijsgemaakt.
Zondebok-syndroom.
pi_158443760
quote:

[..]

Maar wat is dan volgens jou "normaal"?
Als dat namelijk is iemand zonder DSM-diagnose dan is de moordenaar van dat meisje (naar huidige maatstaven gezien) wel normaal en in dit topic is door iemand anders al benoemd dat bij iemand die niet normaal is (dus iemand die wel een diagnose uit de DSM heeft), dit ook weer niet per definitie lijdt tot dit soort excessen, dus ik neem aan dat je iets anders met "normaal" bedoelt?
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:34:32 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158443811
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als dat namelijk is iemand zonder DSM-diagnose dan is de moordenaar van dat meisje (naar huidige maatstaven gezien) wel normaal en in dit topic is door iemand anders al benoemd dat bij iemand die niet normaal is (dus iemand die wel een diagnose uit de DSM heeft), dit ook weer niet per definitie lijdt tot dit soort excessen, dus ik neem aan dat je iets anders met "normaal" bedoelt?
in de overgrote meerderheid van alle mensen op aarde ... denk aan 99,99999999999%
pi_158443876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het feit dat iemand gewelddadig wordt door een gebrek aan seks is genoeg om iemand te duiden als 'niet normaal'. Daar hoeft geen DSM diagnose aan te pas te komen. Neemt niet weg dat er tig redenen kunnen zijn die gecombineerd leiden tot excessen zoals je hier aanhaalt, waarvan er één een gebrek aan seks kan zijn.

Maar dit soort gedrag puur door een gebrek aan seks? Nee, dan moet er meer mis zijn.
pi_158444028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het feit dat iemand gewelddadig wordt door een gebrek aan seks is genoeg om iemand te duiden als 'niet normaal'. Daar hoeft geen DSM diagnose aan te pas te komen. Neemt niet weg dat er tig redenen kunnen zijn die gecombineerd leiden tot excessen zoals je hier aanhaalt, waarvan er één een gebrek aan seks kan zijn.

Maar dit soort gedrag puur door een gebrek aan seks? Nee, dan moet er meer mis zijn.
Ben ik he-le-maal met je eens :Y
Alleen jammer dat er wel steeds weer nieuwe misverstanden ontstaan doordat er gebrekkig goed gedefinieerd wordt (ik doel hier op het gebruik van het woordje "normaal", dit is blijkbaar voor iedereen weer anders). Vreemd...

Maar ik denk dat we toch niet te weten gaan komen wat deze man bezielde. Of er was toch meer aan de hand wat problemen betreft (iets wat de psychiater niet gevonden heeft en dit kan aan veel verschillende dingen liggen) of deze persoon mankeert iets in zijn "afremvermogen" (weet even niet hoe ik dit beter/anders moet omschrijven), maar het kan ook impliceren dat er niks mis is met hem en dat het een soort toevallige samenloop van omstandigheden was waarbij dader zich niet meer tegen dit soort impulsen kon verzetten (wat het evengoed niet goedpraat vind ik).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')