Dat zijn wel 2 heel verschillende typen van liefdequote:Op maandag 21 december 2015 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Ik snap waar Jaeger85 heen wil, maar wat mij betreft hebben echte gezonde mensen voor meer mensen liefde dan alleen maar hun partner en met die andere mensen hoef ik echt geen seks te hebben
Het is wel gezond, want ook een andere vorm van liefde is oké, maar verder alleen maar anders.quote:Op maandag 21 december 2015 13:35 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat zijn wel 2 heel verschillende typen van liefdeje kan liefhebben zonder lusten maar het liefhebben van je partner zonder lusten is niet gezond.
Het houden van je broer of zus is ook net ff iets anders dan het houden van je relatie of ega.
Weet wel dat jij de uitzondering bent en jij jezelf in je handjes mag knijpen dat je iemand hebt getroffen die daar blijkbaar mee om kan gaan.quote:Op zondag 20 december 2015 21:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind seks niet dom hoor. Vind er alleen niet zoveel aan.
Een liefdesrelatie zonder seks is als patat zonder mayo.quote:Op maandag 21 december 2015 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is wel gezond, want ook een andere vorm van liefde is oké, maar verder alleen maar anders.
Ben het wel in zoverre met je eens dat ik alleen maar met m'n partner seks zou willen hebben, maar dat betekent voor mij niet dat zodra de seks verdwijnt, dat die liefde gelijk als ongezond bestempeld zou moeten worden, want dat hoeft helemaal niet.
Anders had ik ook nooit een vriendschappelijke band kunnen hebben met ex-partners, maar die heb ik wel (maar de meesten niet maar dat is weer een ander verhaal).
edit: Maar laten we hier niet al te diep op ingaan, want uiteindelijk zijn er altijd verschillen en daar zou ook niks mis mee moeten zijn en zo belangrijk is het nou ook weer niet, excuus
quote:Op maandag 21 december 2015 13:59 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Een liefdesrelatie zonder seks is als patat zonder mayo.
Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.quote:
Dat kan ook idd. Je zegt het wel zelf ook he...quote:Op maandag 21 december 2015 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.
ik word persoonlijk heel erg onzeker als ik geen lichamelijke bevestiging krijg. De liefde kan dan nog zo sterk zijn, uiteindelijk zou mijn relatie daaraan kapot gaan.quote:Op maandag 21 december 2015 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.
Niks mis met mijn libidoquote:Op maandag 21 december 2015 14:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan ook idd. Je zegt het wel zelf ook he...
'ligt er maar aan waar ik zin in heb'
Dus dat kan ook seks zijn lijkt mij? dus je kan niet zonder.
Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch?quote:En dat is mijn punt. Een liefdesrelatie zonder seks is niet gezond. kan je hoog of laag springen maar het is wel zo
Er is verder nooit gezegd volgens mij dat seks belangrijker is dan liefde.
Ik heb liever beidegeen seks zonder liefde maar ook geen liefde zonder seks.
Snap ik.quote:Op maandag 21 december 2015 14:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik word persoonlijk heel erg onzeker als ik geen lichamelijke bevestiging krijg. De liefde kan dan nog zo sterk zijn, uiteindelijk zou mijn relatie daaraan kapot gaan.
ja, ik doel op seks.quote:Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks mis met mijn libido
Maar dat is dus lichamelijk.
[..]
Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch?
[..]
Snap ik.
Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te raken
Dat kan inderdaad, maakt ook niet zoveel uit maar nu ben ik wel benieuwd wat jij onder een liefdesrelaties verstaat. Heb je een voorbeeld?quote:Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks mis met mijn libido
Maar dat is dus lichamelijk.
[..]
Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch?
[..]
Snap ik.
Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te raken
Kan ik me voorstellen.quote:
Elk type relatie waarin liefde een rol speelt, maar dit ligt voor mij wat breder dus.quote:Op maandag 21 december 2015 15:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maakt ook niet zoveel uit maar nu ben ik wel benieuwd wat jij onder een liefdesrelaties verstaat. Heb je een voorbeeld?
Ohhh oke, denk dat dan de miscommunicatie veroorzaakt.quote:Op maandag 21 december 2015 15:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
[..]
Elk type relatie waarin liefde een rol speelt, maar dit ligt voor mij wat breder dus.
Maar misschien is mijn definitie ook niet helemaal zoals het door de meesten gezien wordt, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk dus.
Duidelijk!quote:Op maandag 21 december 2015 15:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ohhh oke, denk dat dan de miscommunicatie veroorzaakt.
In mijn ogen is een relatie een band tussen 2 mensen...dat kan met of zonder liefde.
Liefdesrelatie is een band tussen 2 mensen met liefde en lichamelijke lust.
Ook een deel van de seksistische maatschappij waar seks als het ultieme doel wordt verheerlijkt en vrouwen als lustobjecten de oplossing zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
En bij Elliot Rodger is er niets geknapt, die gast was al verknipt. Hij gaf zelf de schuld aan vrouwen, maar had daarbij 0 zelfreflectie, 0 zelfkritiek en vond dat hij het 'verdiende' om een vriendin te hebben op basis van zijn uiterlijk en status. Lees zijn manifest maar. Hij probeerde het ook alleen bij begeerlijke vrouwen. Of 'probeerde', daar was nauwelijks sprake van. Hij zag overal afwijzingen en snapte niets van mensen, dat was zijn probleem. Narcistisch, naar ventje.
Ik vind het heel eng dat je dat afschuift op gebrek aan seks, want dat is precies hoe hij ook zou redeneren. 'Het had voorkomen kunnen worden als vrouwen hem maar een pityfuck hadden gegund' en dat soort enge kronkels.
och mannen zijn ook lustobjecten hoor, niets vreemds aanquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ook een deel van de seksistische maatschappij waar seks als het ultieme doel wordt verheerlijkt en vrouwen als lustobjecten de oplossing zijn.
Maar niet op de overdadige manier als vrouwen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef Re het volgende:
[..]
och mannen zijn ook lustobjecten hoor, niets vreemds aan
quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn mensen die geen seksleven hebben doodnormale mensen?
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?quote:
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessenquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?
Voor het gros van de bevolking wel, ja. Er zullen er niet veel zijn die als maagd sterven.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dus jij zegt dat het hebben van een seksleven (bij normale mensen) vanzelfsprekend is?
En dat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:
[..]
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessen
Jup, maar net zoals bij die andere knul is die hele afwezigheid van seks niet de oorzaak van hun ontevredenheid met hun huidige leven al hebben ze zich dat op één of andere manier wel wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:
[..]
ik niet nee, ik zeg alleen dat in afwezigheid van seks, in normale mensen dit niet leidt tot excessen
Zondebok-syndroom.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jup, maar net zoals bij die andere knul is die hele afwezigheid van seks niet de oorzaak van hun ontevredenheid met hun huidige leven al hebben ze zich dat op één of andere manier wel wijsgemaakt.
Maar wat is dan volgens jou "normaal"?quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:01 schreef Re het volgende:
[..]
in de overgrote meerderheid van alle mensen op aarde ... denk aan 99,99999999999%quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wat is dan volgens jou "normaal"?
Als dat namelijk is iemand zonder DSM-diagnose dan is de moordenaar van dat meisje (naar huidige maatstaven gezien) wel normaal en in dit topic is door iemand anders al benoemd dat bij iemand die niet normaal is (dus iemand die wel een diagnose uit de DSM heeft), dit ook weer niet per definitie lijdt tot dit soort excessen, dus ik neem aan dat je iets anders met "normaal" bedoelt?
Het feit dat iemand gewelddadig wordt door een gebrek aan seks is genoeg om iemand te duiden als 'niet normaal'. Daar hoeft geen DSM diagnose aan te pas te komen. Neemt niet weg dat er tig redenen kunnen zijn die gecombineerd leiden tot excessen zoals je hier aanhaalt, waarvan er één een gebrek aan seks kan zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wat is dan volgens jou "normaal"?
Als dat namelijk is iemand zonder DSM-diagnose dan is de moordenaar van dat meisje (naar huidige maatstaven gezien) wel normaal en in dit topic is door iemand anders al benoemd dat bij iemand die niet normaal is (dus iemand die wel een diagnose uit de DSM heeft), dit ook weer niet per definitie lijdt tot dit soort excessen, dus ik neem aan dat je iets anders met "normaal" bedoelt?
Ben ik he-le-maal met je eensquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het feit dat iemand gewelddadig wordt door een gebrek aan seks is genoeg om iemand te duiden als 'niet normaal'. Daar hoeft geen DSM diagnose aan te pas te komen. Neemt niet weg dat er tig redenen kunnen zijn die gecombineerd leiden tot excessen zoals je hier aanhaalt, waarvan er één een gebrek aan seks kan zijn.
Maar dit soort gedrag puur door een gebrek aan seks? Nee, dan moet er meer mis zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |