quote:Op zondag 20 december 2015 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vetgedrukte is jouw mening. Jouw mening, en zegt niets over hoe de werkelijkheid is.
Hij vindt liefde belangrijker dan een stom potje seks.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Arme vriend, moet er niet aan denken een dead bedroom te hebben in mijn relatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 20 december 2015 21:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hij vindt liefde belangrijker dan een stom potje seks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het ene sluit het andere uit? Je hebt geen valse tegenstelling nodig om je voorkeur te bevestigen. Als jij om wat voor reden dan ook geen seks wil en je partner is daarmee akkoord, dikke prima. Waarom seks dan ineens 'dom' is, vind ik een raadselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik vind seks niet dom hoor. Vind er alleen niet zoveel aan.quote:Op zondag 20 december 2015 21:29 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Want het ene sluit het andere uit? Je hebt geen valse tegenstelling nodig om je voorkeur te bevestigen. Als jij om wat voor reden dan ook geen seks wil en je partner is daarmee akkoord, dikke prima. Waarom seks dan ineens 'dom' is, vind ik een raadsel![]()
Zelfde als wat SpecialK zegt: seksuele frustratie is een schijnargument.quote:Op zondag 20 december 2015 06:31 schreef syndroom het volgende:
Hij stond volgens mij altijd bekend als een rustige man, hoe kan het dat door een gebrek aan een seksleven dat het mensen drijft om zulke ernstige delicten te plegen? Onderschatten we niet het probleem dat seksuele frustratie heet?
Heb in mijn (relatief) directe omgeving een geval van kindermisbruik meegemaakt. Dader:" Het is gebeurd (let op het passieve taalgebruik) omdat mijn vriendin en ik te weinig seks hadden". Dan was maar naar de hoeren gegaan, kansloos figuur.
En syndroom, er zijn maar weinig mensen hier op het forum die invoelend zijn voor wat betreft jouw situatie en gedachtewereld, maar zelfs ík krijg de rillingen van je met dit soort topics.![]()
![]()
quote:Op zondag 20 december 2015 21:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hij vindt liefde belangrijker dan een stom potje seks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij mij zijn liefde en seks onlosmakelijk met elkaar verbonden. De seks is een uiting van de liefde. Door het verlangen van mijn partner naar mij voel ik mij geliefd en belangrijk voor haar. Als dat wegvalt dan blijft er slechts vriendschap over, of een relatie met een grote leegte waarin de ander zich ongewenst en ongewild voelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is je vriend net als jou aseksueel?quote:Op zondag 20 december 2015 21:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind seks niet dom hoor. Vind er alleen niet zoveel aan.![]()
Dit. Bij gezonde mensen zou dit ook zo moeten werken.quote:Op zondag 20 december 2015 21:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij mij zijn liefde en seks onlosmakelijk met elkaar verbonden. De seks is een uiting van de liefde. Door het verlangen van mijn partner naar mij voel ik mij geliefd en belangrijk voor haar. Als dat wegvalt dan blijft er slechts vriendschap over, of een relatie met een grote leegte waarin de ander zich ongewenst en ongewild voelt.
[..]
Is je vriend net als jou aseksueel?* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
Hoeft niet per se. Ik snap waar Jaeger85 heen wil, maar wat mij betreft hebben echte gezonde mensen voor meer mensen liefde dan alleen maar hun partner en met die andere mensen hoef ik echt geen seks te hebbenquote:Op maandag 21 december 2015 13:31 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dit. Bij gezonde mensen zou dit ook zo moeten werken.![]()
![]()
Dat zijn wel 2 heel verschillende typen van liefdequote:Op maandag 21 december 2015 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Ik snap waar Jaeger85 heen wil, maar wat mij betreft hebben echte gezonde mensen voor meer mensen liefde dan alleen maar hun partner en met die andere mensen hoef ik echt geen seks te hebbenje kan liefhebben zonder lusten maar het liefhebben van je partner zonder lusten is niet gezond.
Het houden van je broer of zus is ook net ff iets anders dan het houden van je relatie of ega.* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
Het is wel gezond, want ook een andere vorm van liefde is oké, maar verder alleen maar anders.quote:Op maandag 21 december 2015 13:35 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat zijn wel 2 heel verschillende typen van liefdeje kan liefhebben zonder lusten maar het liefhebben van je partner zonder lusten is niet gezond.
Het houden van je broer of zus is ook net ff iets anders dan het houden van je relatie of ega.
Ben het wel in zoverre met je eens dat ik alleen maar met m'n partner seks zou willen hebben, maar dat betekent voor mij niet dat zodra de seks verdwijnt, dat die liefde gelijk als ongezond bestempeld zou moeten worden, want dat hoeft helemaal niet.
Anders had ik ook nooit een vriendschappelijke band kunnen hebben met ex-partners, maar die heb ik wel (maar de meesten niet maar dat is weer een ander verhaal).
edit: Maar laten we hier niet al te diep op ingaan, want uiteindelijk zijn er altijd verschillen en daar zou ook niks mis mee moeten zijn en zo belangrijk is het nou ook weer niet, excuus![]()
![]()
Weet wel dat jij de uitzondering bent en jij jezelf in je handjes mag knijpen dat je iemand hebt getroffen die daar blijkbaar mee om kan gaan.quote:Op zondag 20 december 2015 21:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind seks niet dom hoor. Vind er alleen niet zoveel aan.
Seks en liefde zijn zeker weten een eenheid, en je kunt niet zomaar verwachten dat iemand met jouw lage seksdrive akkoord wil gaan. Dat is geen gebrek aan liefde van de ander. Jij bent in dit geval niet 'normaal' (waarbij de norm is dat iedereen een zekere regelmatige zin in seks heeft).![]()
Een liefdesrelatie zonder seks is als patat zonder mayo.quote:Op maandag 21 december 2015 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is wel gezond, want ook een andere vorm van liefde is oké, maar verder alleen maar anders.
Ben het wel in zoverre met je eens dat ik alleen maar met m'n partner seks zou willen hebben, maar dat betekent voor mij niet dat zodra de seks verdwijnt, dat die liefde gelijk als ongezond bestempeld zou moeten worden, want dat hoeft helemaal niet.
Anders had ik ook nooit een vriendschappelijke band kunnen hebben met ex-partners, maar die heb ik wel (maar de meesten niet maar dat is weer een ander verhaal).
edit: Maar laten we hier niet al te diep op ingaan, want uiteindelijk zijn er altijd verschillen en daar zou ook niks mis mee moeten zijn en zo belangrijk is het nou ook weer niet, excuus* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 13:59 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Een liefdesrelatie zonder seks is als patat zonder mayo.Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.quote:![]()
Dat kan ook idd. Je zegt het wel zelf ook he...quote:Op maandag 21 december 2015 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.
'ligt er maar aan waar ik zin in heb'
Dus dat kan ook seks zijn lijkt mij? dus je kan niet zonder.
En dat is mijn punt. Een liefdesrelatie zonder seks is niet gezond. kan je hoog of laag springen maar het is wel zo
Er is verder nooit gezegd volgens mij dat seks belangrijker is dan liefde.
Ik heb liever beidegeen seks zonder liefde maar ook geen liefde zonder seks.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
ik word persoonlijk heel erg onzeker als ik geen lichamelijke bevestiging krijg. De liefde kan dan nog zo sterk zijn, uiteindelijk zou mijn relatie daaraan kapot gaan.quote:Op maandag 21 december 2015 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Kunnen beide lekker zijn, het is maar net waar ik zin in heb. Uiteindelijk vind ik de liefde ontelbaar veel belangrijker dan de seks.compact en kleverig.![]()
Een relatie zonder seks betekent voor mij dat een belangrijk deel van mijn 'zijn' niet wordt bevestigd door de partner en als gevolg daarvan zal de liefde niet volledig kunnen zijn. Als na verloop van tijd seks minder wordt/onmogelijk is door omstandigheden kan ik wel omgaan met dat gemis omdat ik weet dat de intentie er zit. Zonder die intentie wordt het echter een moeilijk verhaal.![]()
Niks mis met mijn libidoquote:Op maandag 21 december 2015 14:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan ook idd. Je zegt het wel zelf ook he...
'ligt er maar aan waar ik zin in heb'
Dus dat kan ook seks zijn lijkt mij? dus je kan niet zonder.
Maar dat is dus lichamelijk.Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch?quote:En dat is mijn punt. Een liefdesrelatie zonder seks is niet gezond. kan je hoog of laag springen maar het is wel zo
Er is verder nooit gezegd volgens mij dat seks belangrijker is dan liefde.
Ik heb liever beidegeen seks zonder liefde maar ook geen liefde zonder seks.
Snap ik.quote:Op maandag 21 december 2015 14:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik word persoonlijk heel erg onzeker als ik geen lichamelijke bevestiging krijg. De liefde kan dan nog zo sterk zijn, uiteindelijk zou mijn relatie daaraan kapot gaan.
Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te raken![]()
![]()
ja, ik doel op seks.quote:Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks mis met mijn libido
Maar dat is dus lichamelijk.
[..]
Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch?
[..]
Snap ik.
Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te rakencompact en kleverig.![]()
Dat kan inderdaad, maakt ook niet zoveel uit maar nu ben ik wel benieuwd wat jij onder een liefdesrelaties verstaat. Heb je een voorbeeld?quote:Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks mis met mijn libido
Maar dat is dus lichamelijk.
[..]
Naja, denk dat we een andere invulling hebben wat liefdesrelatie betreft, moet kunnen toch?
[..]
Snap ik.
Of doel je met "lichamelijke bevestiging" op seks met je partner? Want dat gaat sowieso lastig zonder elkaar aan te raken* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
Kan ik me voorstellen.quote:Elk type relatie waarin liefde een rol speelt, maar dit ligt voor mij wat breder dus.quote:Op maandag 21 december 2015 15:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maakt ook niet zoveel uit maar nu ben ik wel benieuwd wat jij onder een liefdesrelaties verstaat. Heb je een voorbeeld?
Maar misschien is mijn definitie ook niet helemaal zoals het door de meesten gezien wordt, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk dus.
![]()
Ohhh oke, denk dat dan de miscommunicatie veroorzaakt.quote:Op maandag 21 december 2015 15:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
[..]
Elk type relatie waarin liefde een rol speelt, maar dit ligt voor mij wat breder dus.
Maar misschien is mijn definitie ook niet helemaal zoals het door de meesten gezien wordt, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk dus.
In mijn ogen is een relatie een band tussen 2 mensen...dat kan met of zonder liefde.
Liefdesrelatie is een band tussen 2 mensen met liefde en lichamelijke lust.* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
Duidelijk!quote:Op maandag 21 december 2015 15:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ohhh oke, denk dat dan de miscommunicatie veroorzaakt.
In mijn ogen is een relatie een band tussen 2 mensen...dat kan met of zonder liefde.
Liefdesrelatie is een band tussen 2 mensen met liefde en lichamelijke lust.
Maakt het gebrek aan een seksleven doodnormale mensen agressief?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: