Kom nou eens met echte argumenten, ipv van dat nee, nee, nee geblaat. Heel oninteressant vind je het blijkbaar niet want je blijft reagerenquote:Op maandag 1 februari 2016 11:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat mij betreft is deze casus net zo oninteressant als jouw rat. Ik link het vooral om dat te illustreren, niet omdat ik de gorillahypothese serieus neem.
Als ik mij niet vergis staan er in dit topic al gauw 100 keer zoveel argumenten van mijn kant dan wat jij hebt laten zien. Dat die consequent genegeerd worden kan ik me niet verantwoordelijk voor voelen.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:37 schreef Royy het volgende:
[..]
Kom nou eens met echte argumenten, ipv van dat nee, nee, nee geblaat. Heel oninteressant vind je het blijkbaar niet want je blijft reageren
quote:Op maandag 1 februari 2016 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis staan er in dit topic al gauw 100 keer zoveel argumenten van mijn kant dan wat jij hebt laten zien. Dat die consequent genegeerd worden kan ik me niet verantwoordelijk voor voelen.
Welke data heb je?quote:Op maandag 1 februari 2016 09:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jezus gast, de steen is weg in de tweede foto. Deal with it![]()
Je kunt lullen als brugman (wat jouw gebruikelijke tactiek is) maar de steen is weg in de tweede foto. Lange verhalen typen heeft daar geen invloed op.
En dan ook nog "so what?" zeggen op het feit dat er een tweede foto is. Meneer de wetenschapper wil niet toegeven dat meer data beter is dan minder data
Dat het topic van Bnw naar tru degradeerde zegt eigenlijk ook wel genoeg. Hier mag je geloven.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef Royy het volgende:
[..]Dat is groot en deels manipulatie om je gelijk te krijgen. Wanneer iemand star blijft vast houden aan een idee dan heb je niet heel veel te zoeken op "the truth is in here" dunkt me? Je moet hier wel wat meer open staan voor het een en ander. Wanneer je hier alleen bent om mensen te kleineren en je zelf verheven voelen ben je fout bezig.
Ik zie TRU altijd een beetje als de niet-officiele tegenhanger van F&L: het gaat in principe over vormen van religie, maar dan het soort dat niet gerekend wordt tot de officiele religies.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat het topic van Bnw naar tru degradeerde zegt eigenlijk ook wel genoeg. Hier mag je geloven.
Klopt. Een topic als deze bungelt daarnaast ook wat meer tussen BNW en TRU. En eigenlijk is het een vrij hol topic. Alles wat er op mars of aarde gefotografeerd wordt is interessant maar pareidolia in stenen, wolken of andere vormen vind ik niet bijster interessant. Zelfs met zo'n tweede foto van eenzelfde plek niet, het is te ver weg om morgen een ticket te boeken en het na te trekken en we weten niet welke tijd er tussen de eerste en tweede foto zat. Op Mars komt ook wind voor. Misschien niet hele sterke, maar je hebt op aarde niet eens hele sterke wind nodig voor de sailing stones die s'nachts op een ijslaagje weg worden gedrukt. Er is hier geen houvast. Niet voor de topicstarter en niet voor ons. Maar als hij die rat erin wil, dan is er ook geen reden om die Gorillas terzijde te schuiven. Maar daarin is TS dan weer zonder reden selectief. Wat het nog verder de hoek van de pseudo-wetenschap in drijft.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie TRU altijd een beetje als de niet-officiele tegenhanger van F&L: het gaat in principe over vormen van religie, maar dan het soort dat niet gerekend wordt tot de officiele religies.
Heel kenmerkend hierbij is dat de aanhangers van deze niet-officiele religies er aanstoot aan nemen dat ze in die hoek worden geplaatst. (In tegenstelling tot formele religies.) PoP zou dit waarschijnlijk het liefst in W&T behandelen, want in zijn perceptie gaat dit over waarheidsvinding. (Hoewel het daar niets mee te maken heeft wat mij betreft.)
Toch denk ik dat er in TRU en F&L best kritisch gekeken mag worden naar de standpunten en de argumenten daarvoor. Natuurlijk, je mag geloven. Maar je mag ook best kritisch kijken naar dat geloof.
Ja, dat vind ik ook best opmerkelijk. Wellicht begrijpelijk omdat 'de blijde boodschap' in dit geval van mij, een notoire scepticus, komt. Maar de persoon die de door mij geplaatste video heeft gemaakt lijkt zijn gorilla net zo serieus te nemen als TS zijn rat.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar als hij die rat erin wil, dan is er ook geen reden om die Gorillas terzijde te schuiven. Maar daarin is TS dan weer zonder reden selectief in. Wat het nog verder de hoek van de pseudo-wetenschap in drijft.
Inderdaad. TS ziet iedereen die er wat kritiek op heeft als mensen die z'n speeltje afpakken, en heeft ook niet veel behoefte aan enige plaatsing in een andere context dan waaraan hij de voorkeur geeft. Hij wil ook 'perse' dat dit op aarde is. Ik heb 'm al eens gevraagd naar welke aardse diersoort 't deze rat dan specifiek is, maar die vraag doet er blijkbaar ook niet toe. Van mijn part is het dan een steen of rat op Mars waar we later maar eens wat moeten grasduinen als de eerste astronauten daar aankomen, maar die weg wil hij niet in. Het mag niet op Mars zijn. En dan zit je wel erg in de onmogelijke hoek.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook best opmerkelijk. Wellicht begrijpelijk omdat 'de blijde boodschap' in dit geval van mij, een notoire scepticus, komt. Maar de persoon die de door mij geplaatste video heeft gemaakt lijkt zijn gorilla net zo serieus te nemen als TS zijn rat.
exact.quote:En dan krijgt het wel iets dubbels... TS kan er niet tegen als men daar lacherig over doet, maar intussen doet hij precies hetzelfde in de gorilla casus.
Het was serieus bedoeld als analogie. De twee casussen zijn wat mij betreft bijna identiek.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:53 schreef Royy het volgende:
Wanneer je toegeeft dat mensen hier in wel of niet mogen geloof is het vrij absurd wanneer je met de inmiddels beroemde "gorilla casus" het topic bespot (kom a.u.b. niet aan met "dat was serieus." )
Ik heb al teveel tijd gestoken in het netjes en inhoudelijk bekritiseren van de stellingen en argumenten om te kunnen zeggen dat ik hier alleen ben om ideeen belachelijk te maken.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:53 schreef Royy het volgende:
Het komt dan nogal vreemd over (soort zelfverheerlijking?). Tuurlijk mag je kritisch zijn maar wanneer je in deze subcategorie niet open staat voor een mening van een ander of voor geloof in het onverklaarbare is het natuurlijk vrij nutteloos je hier mee bezig te houden. Beiden kanten trekken aan een dood paard.
quote:Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het was serieus bedoeld als analogie. De twee casussen zijn wat mij betreft bijna identiek.
Ik probeer het topic wat bij te sturen zodat niet iedereen zich weggejaagd voelt wanneer ze sommige comments lezen.quote:[..]
Ik heb al teveel tijd gestoken in het netjes en inhoudelijk bekritiserenvan de stellingen en argumenten om te kunnen zeggen dat ik hier alleen ben om ideeen belachelijk te maken.
Ga je zelf trouwens nog iets inhoudelijks zeggen, of ben je hier alleen om te schreeuwen tegen 'ketters'?
Dan zou ik vooral ophouden met reageren zoals je dat de laatste twee dagen doet.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:09 schreef Royy het volgende:
[..]
Ik probeer het topic wat bij te sturen zodat niet iedereen zich weggejaagd voelt wanneer ze sommige comments lezen.
Idd nooit erkennen dat je fout zit.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zou ik vooral ophouden met reageren zoals je dat de laatste twee dagen doet.
Van persoonlijke aanvallen word ik ieg niet warm of koud. Als je inhoudelijk kritiek hebt, lijkt me interessant. Voor het moment heb je zo te zien niets bij te dragen.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:13 schreef Royy het volgende:
[..]
Idd nooit erkennen dat je fout zit.narcistische trekjes?
quote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef Royy het volgende:
[..]Dat is groot en deels manipulatie om je gelijk te krijgen. Wanneer iemand star blijft vast houden aan een idee dan heb je niet heel veel te zoeken op "the truth is in here" dunkt me? Je moet hier wel wat meer open staan voor het een en ander. Wanneer je hier alleen bent om mensen te kleineren en je zelf verheven voelen ben je fout bezig.
Zo netjes en inhoudelijk ben je helemaal niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het was serieus bedoeld als analogie. De twee casussen zijn wat mij betreft bijna identiek.
[..]
Ik heb al teveel tijd gestoken in het netjes en inhoudelijk bekritiseren van de stellingen en argumenten om te kunnen zeggen dat ik hier alleen ben om ideeen belachelijk te maken.
Ga je zelf trouwens nog iets inhoudelijks zeggen, of ben je hier alleen om te schreeuwen tegen 'ketters'?
De ironiequote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die post is 1 grote ad hom. Dat vind jij duimen waard?
Dat is kennelijk jouw perceptie daarvan. Zover ik weet heb je geen enkel argument ingebracht dat relevant is voor je casus.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zo netjes en inhoudelijk ben je helemaal niet.
Ik heb laten zien dat jij er compleet naast zat met datgene wat jij zei over de atmosfeer op Mars en de kracht van zandstormen.
Hardleers is het niet? Er valt niet te discussiėren met iemand die discussieert om zijn gelijk te halenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |