ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 16 december 2015 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Mobiel quoten uit gesloten topics wil niet. Maar nee, Groningen heeft geen goederenstation. Goederen gaan normaal door naar Veendam, Delfzijl of de Eemshaven. Of de betreffende trein leeg is, weet ik niet.
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon.
Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat.
"Dames en heren. Vanwege een lek ventieltje zal de Flixbus naar Berlijn van 9 uur 22 niet rijden. Flixbus zet treinen in. U vindt deze aan de bovenzijde van het Flixbusstation."
Op woensdag 16 december 2015 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Overigens is de Suikerunie in Groningen al jaren gesloten en grotendeels gesloopt. Die in Hoogkerk draait nog wel.
ProRail zegt dat CoBouw de uitspraken van Pier Eringa verkeerd geïnterpreteerd heeft en dat er nog steeds druk gewerkt wordt aan de invoering van PHS http://www.prorail.nl/nie(...)-volop-in-uitvoering
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-12-2015 19:09:22 (+d) ]
In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station.
Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons
Op woensdag 16 december 2015 19:11 schreef Peterselieman het volgende: In Utrecht hebben ze een begin gemaakt met het aanvoeren en plaatsen van de peilers voor de Moreelsebrug (de Rabobrug) bij het station.
Het ding is gebouwd door dezelfde bouwer als die van de beroemde valbrug van Alphen. Ditmaal konden ze gelukkig niet kiezen voor kranen op drijvende pontons
Wacht maar. Ik snap ineens waarom ze de Singel weer vol laten lopen
Op woensdag 16 december 2015 19:17 schreef James1988 het volgende: Lalala de ICd naar Breda is weer eens opgeheven wegens "zeer grote vertraging" (+16). Daar komt de zoveelste claim voor die godvergeten kuttrein
Sinds dit weekend: Sylt-Shuttle Plus. Een BR628 hangt achter aan de autotreinen en gaat dan verder naar het zuiden. Fernverkehrtarief, duurt 2 keer zo lang als Nahverkehr, en het schijnt dat je in de planner nog eerder de loopverbinding krijgt dan deze trein
Een oude naam keert terug als we Allgemeiner Zeitung mogen geloven: DB Schenker Rail gaat weer DB Cargo heten. Daarnaast zouden er tegen 2020 zo'n 3600 banen moeten zijn wegbezuinigd.
Ik ken het. Even desktop versie opvragen lukt wel, alleen das echt kut met mijn telefoon.
Ach Groningen-Veendam is nou ook niet zo'n wereldreis. Het zal toch op vrachtwagens moeten als het de fabriek verlaat.
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht.
Gaat inderdaad naar de Railport Veendam. 42 gele containers. Er is nu een discussie opgelaaid of het wel suiker is, want de Duitse firma Bauer heeft destijds wel grind daarheen gebracht.
Weet je ook waar dr trein weg komt? Suiker unie heeft ook een vestiging in Anklam (Mecklenburg Vorpommern)
De storing vermeldt geen treinen tussen Zuid en Lombardijen, dus een aanrijding bij Blaak lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat die niet daar tussen ligt.
Er zijn nu bij bepaalde ritten mogelijkheden om ritjes als Assen - Hoogeveen te boeken, behoorlijk kleine afstand natuurlijk.
Noem het een Intercitybus, Hoogeveen ook blij.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja
Op donderdag 17 december 2015 10:21 schreef b2py het volgende: Nou weet ik niet bar veel van scanners maar volgens mij moet je flink je best doen om onopgemerkt met een automatisch geweer zo'n ding door te komen. Verder staat er natuurlijk getrainde beveiliging bij dusseh, ja. Wellicht helpt het wel iets ja
Mijn punt is meer: een gek met een kalasjnikov leegt z'n magazijn dan wel op de mensen die in de rij staan.
Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt?
Op donderdag 17 december 2015 10:38 schreef b2py het volgende: Dat vraag ik me af, vaak zit er wel een gedachte wat er aangevallen wordt. De Thalys was om onze reisvrijheid in te perken en in Parijs de terrassen en uitgaan. Twee zeer belangrijke onderwerpen in de Franse saamhorigheid. Willekeurig mensen neerschieten is wellicht makkelijker maar of je daarmee hetzelfde doel bereikt?
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station.
Godsamme sponsort Thalys FOK! nu ook al? Ik hoop maar niet dat Douwe Egberts ook gaan sponsoren. Anders zou de bij elke keer de al een link naar hun krijgen
In Kunming (China) hebben jihadisten een keer willekeurig reizigers in de stationshal aangevallen. Tientallen doden, geloof ik. In China is daarom tegenwoordig de veiligheidsscan al bij de ingang van het station.
In Bangalore kom je de hal waar je op Schiphol toegang hebt tot Plaza dus al echt niet in zonder bewijs dat je gaat vliegen. Daar staan bij iedere deur drie man met AK47's.
En sowieso, die grenscontrole in Frankrijk vond ik weinig voorstellen. Vier agenten bij een grote snelweg grensovergang. Niemand werd om een ID gevraagd. Zelfs de Euroline maar Londen kon zo doorrijden. Dan kun je zo een uzi meenemen als je hem in een sporttas doet...
En dan nog, ook al zijn de vliegvelden en treinstations beveiligd... dan zijn er bijvoorbeeld nog scholen. Of winkelcentra. Of ziekenhuizen. Of pretparken. Enzovoorts...
In Bangalore kom je de hal waar je op Schiphol toegang hebt tot Plaza dus al echt niet in zonder bewijs dat je gaat vliegen. Daar staan bij iedere deur drie man met AK47's.
In India is iedereen helaas om te kopen, met of zonder AK47.
Niet echt maar een Indiër zijn land laten verraden voor geld zie ik niet snel gebeuren. Ze zijn er zo nationalistisch als de pest en hebben een bloedhekel aan terrorisme.
Niet echt maar een Indiër zijn land laten verraden voor geld zie ik niet snel gebeuren. Ze zijn er zo nationalistisch als de pest en hebben een bloedhekel aan terrorisme.
Op donderdag 17 december 2015 10:53 schreef derLudolf het volgende: En sowieso, die grenscontrole in Frankrijk vond ik weinig voorstellen. Vier agenten bij een grote snelweg grensovergang. Niemand werd om een ID gevraagd. Zelfs de Euroline maar Londen kon zo doorrijden. Dan kun je zo een uzi meenemen als je hem in een sporttas doet...
Daarom. Dit soort zaken is enkel een probleem voor onschuldige mensen. De terroristen hebben gewonnen.
Dat het geen vredelievende samenleving is daar, maar idd hier zijn we ook geen lieverdjes, zoals die tokkies gisteren hebben laten zien.
Hoe kom je daarbij? Er leven meer geloven vreedzaam naast elkaar dan hier. En in een land van 1,3 miljard inwoners en een gemiddelde bevolkingsdichtheid die hoger ligt dan hier is het niet zo raar dat er wel eens spanningen zijn.
Hoe kom je daarbij? Er leven meer geloven vreedzaam naast elkaar dan hier. En in een land van 1,3 miljard inwoners en een gemiddelde bevolkingsdichtheid die hoger ligt dan hier is het niet zo raar dat er wel eens spanningen zijn.
De vele meldingen van geweld daar, maar idd wat wil je ook met zoveel mensen en een erg hoge bevolkingsdichtheid
Op donderdag 17 december 2015 15:17 schreef dennistd het volgende: 's middags stoppen de treinen op achter de hoven toch op het perron aan de Groningse kant? Anders sta ik straks verkeerd
Dat klopt. De trein is wel langer dan het perronnetje
Daar heb je m weer met zn Flixbus. Het bedriijf heeft nu ook Flixzug.de & Meinfernzug.de geregistreerd en wil nu ook op de ijzeren snelwegen gaan concurreren met de Bundesbahn.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Zoveel vervoersvraag is er niet op NL - Weener. Wel op Weener - Leer.
Als je het goed inricht hoef je dan alleen maar een busdienst Weener - Leer te onderhouden, maar voor het zover is zal er nog veel water door de Ems stromen
In Panama hebben ze een trein opgevist die al sinds 1910 op een verlaten opstelterrein stond. Vanwege een meer in het Panamakanaal is het opstelterrein onder water gezet
Nieuw dit jaar: Één IC-rijtuig halverwege, dit is IC 60419 Amsterdam-München (opmerkelijk, het is een 1e klas rijtuig, terwijl deze IC "nur 2. Klasse" is.) Drie IC-rijtuigen achteraan als IC 61419 Amsterdam-Zürich (in de vorige dienstregeling waren dat er twee, alleen open voor reizigers tussen Duisburg en Basel).
Uiteraard. Is toch net wat comfortabeler als je er een nacht in doorbrengt. En ik denk een beetje ter compensatie van het verdwijnen van de speciale nachttreinstoelen.
Op donderdag 17 december 2015 22:27 schreef ReisT het volgende: Iemand vroeg hier van de week om foto's van de nieuw samengestelde nachttrein, is een filmpje ook goed?
Nieuw dit jaar: Één IC-rijtuig halverwege, dit is IC 60419 Amsterdam-München (opmerkelijk, het is een 1e klas rijtuig, terwijl deze IC "nur 2. Klasse" is.) Drie IC-rijtuigen achteraan als IC 61419 Amsterdam-Zürich (in de vorige dienstregeling waren dat er twee, alleen open voor reizigers tussen Duisburg en Basel).
Hee maar op het nieuws werd Deventer-Almelo expliciet gemeld als traject waar flink geklust gaat worden in 2016. Ik kan alleen niet bedenken wat? Zwolle-Almelo lijkt me eerder..
Leuk filmpje van Achter de Hoven! Ik dacht dat de perrons niet veel meer voorstelden dan een lage grindbak met een bankje maar het is dus zelfs een volwaardig perron. Zal het wel verkeerd in mijn herinnering hebben En zowaar een instappert!
Hoorde dat het werd opgeheven zodra de tweede sneltrein op Leeuwarden-Groningen gaat rijden.
[ Bericht 3% gewijzigd door Prins_Pils op 18-12-2015 00:49:35 ]
Lijkt me wel. Het oude Krommenie-Assendelft was ook binnen no-time verdwenen, en alleen nog herkenbaar aan het feit dat de sporen daar ver uit elkaar liggen. Een situatie die je trouwens heel vaak in Nederland ziet bij voormalige stations, alles is weg maar de sporen zijn nooit naast elkaar gelegd
Edit: aan de andere kant heeft Soestduinen er nog wel dik tien jaar volledig intact gelegen..
Cargo-fappers er rijdt hier in Hilversum iets langs met een oranje 1700/1800 en een gele met in de tekst Bentheim en een heleboel containers en de trein naar Schiphol Airport rijdt wegens een wisselstoring niet
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-12-2015 07:44:51 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 18 december 2015 07:22 schreef bork het volgende: Cargo-fappers er rijdt hier in Hilversum iets langs met een oranje 1700/1800 een gele met in de tekst Bentheim en een heleboel containers en de trein naar Schiphol Airport rijdt wegens een wisselstoring niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 18 december 2015 02:58 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Een Arriva GTW 2/8 is onderweg als stoptrein 37650 van Roodeschool naar Groningen en passeert hier de Walfridusbrug over het Van Starkenborghkanaal.
Ha! 500 meter verderop woon ik. Je had vanaf daar al bijna mijn huis kunnen filmen.
Mooie foto trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Van zondagnacht 31 juli tot woensdagochtend 10 augustus werken aan het spoor op het traject Schiphol – Duivendrecht. Vanaf de Riekerpolder aansluiting (tussen Schiphol en Amsterdam Zuid) tot het spoorviaduct bij Duivendrecht verdubbelen we het bestaande spoor (van 2 naar 4) over een totale lengte van 8 kilometer.
Staat niet echt bij wat de impact is maar zal wel ander halve week geen treinen rond de zuidas
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op vrijdag 18 december 2015 00:44 schreef Prins_Pils het volgende: Leuk filmpje van Achter de Hoven! Ik dacht dat de perrons niet veel meer voorstelden dan een lage grindbak met een bankje maar het is dus zelfs een volwaardig perron. Zal het wel verkeerd in mijn herinnering hebben En zowaar een instappert!
Hoorde dat het werd opgeheven zodra de tweede sneltrein op Leeuwarden-Groningen gaat rijden.
klopt. De halte komt niet meer in de toekomstige plannen voor
Op het traject Leeuwarden – Stavoren voeren we eind juni (week 25 en 26) groot onderhoud uit en moderniseren we het spoor. Vanwege deze werkzaamheden rijden er geen treinen waardoor de route naar de eilanden hiermee per trein is afgesloten.
Op vrijdag 18 december 2015 14:41 schreef James1988 het volgende: Bombardier en Alstom gaan nieuwe dubbeldekkers leveren aan de NMBS. Ze zullen worden geleverd vanaf 2018 en zien er zo uit:
Heb net IC2 gedaan, overal braille printjes en een onhandig "keukentje". In de wc kun je kiezen uit zeep of desinfecterend spul. Eerste klas lekkere brede stoelen, tweede klas was bomvol.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nu al een tijdje onderweg van Utrecht naar Groningen, met een bijzonder ijverige HC. Hij roept vóór ieder station om dat we op tijd zullen aankomen en wat de verdere route en eindbestemming is, tíjdens het stationnement roept hij om dat er railcatering aanwezig is, wat de verdere route en eindbestemming is en heet hij iedereen welkom in de trein, en direct na vertrek wordt nog eens omgeroepen dat we op tijd zijn vertrokken en wat de verdere route en eindbestemming is. Wordt zo'n man nou niet doodmoe van zichzelf?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 18 december 2015 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Nu al een tijdje onderweg van Utrecht naar Groningen, met een bijzonder ijverige HC. Hij roept vóór ieder station om dat we op tijd zullen aankomen en wat de verdere route en eindbestemming is, tíjdens het stationnement roept hij om dat er railcatering aanwezig is, wat de verdere route en eindbestemming is en heet hij iedereen welkom in de trein, en direct na vertrek wordt nog eens omgeroepen dat we op tijd zijn vertrokken en wat de verdere route en eindbestemming is. Wordt zo'n man nou niet doodmoe van zichzelf?
afgezien van de railcatering is dat zoals het tegenwoordig op de opleiding aangeleerd is want uit onderzoek is gebleken dat de klant daar behoefte aan heeft
en nee ik geloof het zelf ook niet dat de klant voor en na elke stop op een omroepbericht van 2 minuten lang zit te wachten
Tis toch van de zotte, zou dat onderzoek weleens willen inzien.
En dan vd week aanrijding Haarlem - Uitgeest - Alkmaar, de reizigers in de trein wisten eerder dan het personeel (die n peukkie aan het roken was in afwachting op vertreksein station Uitgeest) dat de trein niet verder kon rijden....nee dan roepen ze niks om!
Op vrijdag 18 december 2015 14:41 schreef James1988 het volgende: Bombardier en Alstom gaan nieuwe dubbeldekkers leveren aan de NMBS. Ze zullen worden geleverd vanaf 2018 en zien er zo uit:
En dan vd week aanrijding Haarlem - Uitgeest - Alkmaar, de reizigers in de trein wisten eerder dan het personeel (die n peukkie aan het roken was in afwachting op vertreksein station Uitgeest) dat de trein niet verder kon rijden....nee dan roepen ze niks om!
Ik heb in dat onderzoek ook voor deze optie gekozen hoor..
Alle conducteurs zullen ook ongetwijfeld alle gebriefd zijn maar als ze het niet allemaal uitvoeren, tsja. Weet niet of NS mystery reizigers inzet om het werk te controleren..
Bingo! En dat verklaart mijn inziens voor n groot deel de werking/functionering van de NS, dit spreken we af en de controle van de uitvoering ervan, tsja....
Op vrijdag 18 december 2015 17:18 schreef Adrie072 het volgende: Bingo! En dat verklaart mijn inziens voor n groot deel de werking/functionering van de NS, dit spreken we af en de controle van de uitvoering ervan, tsja....
Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Op vrijdag 18 december 2015 20:06 schreef MTL het volgende: Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Op vrijdag 18 december 2015 20:06 schreef MTL het volgende: Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Jep. My sincere apologies for the inconvenience caused Overigens was ik relatief snel (al met al duurt dat dan toch weer iets van 35-45 minuten) alweer weg daar. Het duurde even voor de bovenleidingsspanning bijgeschakeld was, daarna ombouwen en na toestemming teruggekeerd naar Schiphol.
Op Apeldoorn staat een Locon loc met van die vuilwagens. Wat me opviel is dat hij drie frontseinen had en ter hoogte van het hoge frontsein twee knipperende rode lampen. Wat houdt dat 'seinbeeld' in? Ik heb die niet gezien bij mijn veiligheidspaspoort toets..
Op vrijdag 18 december 2015 20:22 schreef James1988 het volgende: Hoeveel van die AmRo-composities zijn er nu eigenlijk inzetbaar, en hoeveel zijn er nodig voor een normale dienstregeling?
Oei, geen idee eigenlijk. Als ik even kijk naar de huidige dienstregeling (elk half uur een AmRo), dan zijn er 4 stammen nodig (20:10 vertrek uit Amsterdam, 20:52 aankomst Rotterdam, 21:09 weer vertrek uit Rotterdam, 21:51 weer aankomst Amsterdam, 22:10 vertrek, enz...), en dan worden er door de dag heen nog enkele stammen uitgewisseld in verband met de dagelijkse controles e.d.. Plus reserve. Dus schat zo toch een stuk of 7 à 8 stammen dat er dagelijks minimaal beschikbaar zijn.
Op vrijdag 18 december 2015 20:29 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie anders staan: '413: Twee rode lichten met één, twee of drie witte lichten: stoppen in verband met gevaar.'
bij NS rijd sowieso geen mat rond dat tegelijkertijd alle front en sluit seinen aan 1 kant aan kan hebben.
Op vrijdag 18 december 2015 20:44 schreef Prins_Pils het volgende: Een gevaarsein is toch juist rood én wit? Twee wisselend knipperende witte lichten zie ik verder ook nog staan (401 d)
ja maar de schakelaar kent 3 standen rood geel of uit (de middelste alleen geel of uit) je kunt dus niet aan 1 kant 3x geel en 2x rood tonen.
Aangezien de originele vraagstelling 3 frontsein bevat kunnen de rode lichten dus geen sluit seinen zijn en is het gevaarsein als correct antwoord uitgesloten
Op vrijdag 18 december 2015 20:06 schreef MTL het volgende: Vanochtend voor het eerst in de spanningssluis op de HSL bij Hoofddorp stil komen te staan. M'n loc wilde geen verbinding leggen met het Radio Block Center bij de overgang van ATB naar ETCS. Tja, dan sta je opeens stil. Nog geprobeerd om handmatig het spul werkend te krijgen, maar lukte niet meer. Gelukkig was het én leeg mat én een sandwichstam, dus na die mislukte pogingen in overleg kop gemaakt en teruggereden naar Amsterdam. Bleek dus uit onderzoek dat het probleem in de loc zelf zat. Je voelt je echter toch wel erg lullig op dat moment Maar... Nog altijd niet weggesleept hoeven worden
Interessant: het onderhoud van het DDZ gaat in 2017 van Leidschendam naar Onnen. Ook de 9400-serie VIRM gaat naar Onnen. Dat is nu ook Leidschendam. Waarschijnlijk vanwege de komst van het sprintermaterieel.
Op vrijdag 18 december 2015 22:35 schreef Peterselieman het volgende: Interessant: het onderhoud van het DDZ gaat in 2017 van Leidschendam naar Onnen. Ook de 9400-serie VIRM gaat naar Onnen. Dat is nu ook Leidschendam. Waarschijnlijk vanwege de komst van het sprintermaterieel.
Heeft Maastricht alleen nog maar 16/17/1800locs? Of kunnen zij ook rekenen op wat meer werk?
Maastricht heeft ook een deel van het VIRM, de rijtuigen (deels) en Plan V. De FLIRT (ook Arriva waarschijnlijk) komt daar straks bij, maar ik kan me voorstellen dat er ruimte is voor meer VIRM.
Op zich zou het niet uitmaken of een VIRM nu in Maastricht of in Onnen in onderhoud is, zolang de toestand en onderhoudsgeschiedenis van de stellen maar goed bijgehouden wordt in een digitaal dossier.
Maastricht heeft ook een deel van het VIRM, de rijtuigen (deels) en Plan V. De FLIRT (ook Arriva waarschijnlijk) komt daar straks bij, maar ik kan me voorstellen dat er ruimte is voor meer VIRM.
Op zich zou het niet uitmaken of een VIRM nu in Maastricht of in Onnen in onderhoud is, zolang de toestand en onderhoudsgeschiedenis van de stellen maar goed bijgehouden wordt in een digitaal dossier.
Hmm, de afgelopen maanden staan de limburgse kranten vol met dat werkplaats maastricht steeds minder werk krijgt omdat ns steeds minder locs indienst heeft, de werkplaats zou zelfs met sluiting bedreigd worden.
Maar gezien het niveau van de krant geloof ik jouw eerder.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maastricht heeft ook een deel van het VIRM, de rijtuigen (deels) en Plan V. De FLIRT (ook Arriva waarschijnlijk) komt daar straks bij, maar ik kan me voorstellen dat er ruimte is voor meer VIRM.
Op zich zou het niet uitmaken of een VIRM nu in Maastricht of in Onnen in onderhoud is, zolang de toestand en onderhoudsgeschiedenis van de stellen maar goed bijgehouden wordt in een digitaal dossier.
Is het niet logischer dat de flirts dadelijk op dezelfde plek als gtws worden onderhouden? Arriva moet toch de huidige gtw's overnemen(leasecontract)?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Hallo! Ik word net wakkergeappt door een vriendin die naar SR2015 zit te kijken en miste dat we met z'n tweeën aan de bar van De Docter aan het kijken waren. En dat het ook nooit meer kan tenzij ik in het leger ga en in Ermelo gestationeerd wordt (omdat daar de bar nu staat).
Fukkeduk ja, SR2015 zal al bezig zijn. Ik volg blijkbaar de verkeerde dingen op feestboek want ik ontvang nieuws over alles wat me niet boeit behalve SR2015. Ik weet niet eens waar het dit jaar is, en om ontopic te blijven, of dat een beetje per trein bereikbaar is. *slechtste kutsmoes om ontopic te blijven ooit*
Afgelopen woensdag kwam ik eens met de auto over de Veluwe. Meteen maar even een stop gemaakt op een plek die met het OV lastig bereikbaar is: de ingraving in Assel. NMBS 2841 is met een Volvotrein op weg van Bad Bentheim naar Gent. De loc heeft als opschrift 'e-drivers' en '30% less energy'. Blijkbaar hebben de machinisten een cursus Energie Zuinig Rijden gevolgd. Van het weer kreeg ik trouwens weinig energie: net voor doorkomst begon het steeds harder te regenen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 19 december 2015 03:00 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Afgelopen woensdag kwam ik eens met de auto over de Veluwe. Meteen maar even een stop gemaakt op een plek die met het OV lastig bereikbaar is: de ingraving in Assel. NMBS 2841 is met een Volvotrein op weg van Bad Bentheim naar Gent. De loc heeft als opschrift 'e-drivers' en '30% less energy'. Blijkbaar hebben de machinisten een cursus Energie Zuinig Rijden gevolgd. Van het weer kreeg ik trouwens weinig energie: net voor doorkomst begon het steeds harder te regenen...
Verder zit de hele trein vol met schreeuwende en hyperactive kinderen. En de ouders doen net zo hard mee.
Onderweg naar Magisch Maastricht volgens mij. Machine is trouwens defect gegaan daar en er is een eloc tegenaan gezet zodat de reiziger alsnog naar Limboland kunnen
In Duitsland heb je wel meer van dat soort lange treinen, misschien niet zo lang. Freiburg - Frankfurt am Oder of Dresden - Hamburg (ik noem willekeurig wat steden, geen idee of dit trajecten zijn)
In Duitsland heb je wel meer van dat soort lange treinen, misschien niet zo lang. Freiburg - Frankfurt am Oder of Dresden - Hamburg (ik noem willekeurig wat steden, geen idee of dit trajecten zijn)
Stoptreinen van Hamburg diep Polen in was er ook altijd vroeger. Geen idee of dat nog steeds kan trouwens.
Onderweg naar Magisch Maastricht volgens mij. Machine is trouwens defect gegaan daar en er is een eloc tegenaan gezet zodat de reiziger alsnog naar Limboland kunnen
Ding staat er nog steeds
Inmiddels ook aanrijding Eindhoven - Weert. Hahahahaha
Op zaterdag 19 december 2015 02:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hallo! Ik word net wakkergeappt door een vriendin die naar SR2015 zit te kijken en miste dat we met z'n tweeën aan de bar van De Docter aan het kijken waren. En dat het ook nooit meer kan tenzij ik in het leger ga en in Ermelo gestationeerd wordt (omdat daar de bar nu staat).
Op zaterdag 19 december 2015 15:42 schreef b2py het volgende: Inmiddels is de SSN weer onderweg naar terug naar Rotterdam, heeft Limburg nooit gehaald.
Helaas een defect. In Utrecht Leidsche Rijn enige tijd gestaan en door naar Utrecht, spoor 12. Er moest een vervangende lok komen, die werd via DB Schenker geregeld. Echter, die moest helemaal vanaf de Kijfhoek komen enz enz enz... Hebben van zo 08:50 tot 12:30 in Utrecht gestaan. We mochten door naar Eindhoven, maar daar kwam het bericht dat we nog wel enige tijd moesten blijven staan, en de tijd in Maastricht en/of Valkenburg werd steeds korter. Daarop is besloten de reis niet verder te laten gaan, en dus terug naar Rotterdam, via Utrecht-Gouda.
Die flauwekul moet ook eens afgelopen wezen trouwens. Iedereen heeft de mond vol over klimaat dit en milieu dat, gaan jullie even "voor de lol" met een stoomlocomotief de hele atmosfeer naar de gloeiende giftering helpen doe ff normaal of zo anders.
Op zaterdag 19 december 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende: Die flauwekul moet ook eens afgelopen wezen trouwens. Iedereen heeft de mond vol over klimaat dit en milieu dat, gaan jullie even "voor de lol" met een stoomlocomotief de hele atmosfeer naar de gloeiende giftering helpen doe ff normaal of zo anders.
En dan gaat-ie nog stuk ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Weer een kutenquête van de NS. Flikker toch op met je suggestieve vragen. Dat EZR een belangrijk iets is om een oordeel te vellen betekent niet dat het een POSITIEF oordeel is stelletje apen.
DB is wel creatief met de Gruppenreise-tickets. Elke keer zijn de "Teilnemerkarte" weer heel anders opgemaakt. Voor de deelnemers Nieuwjaarsrondje: Hebben zitplekken in rijtuig 33 toegewezen gekregen, zitplaatsen 91, 92, 93, 94, 95, 97, 101, 103, 105 en 107. Uiteraard kan men ook het BordBistro onveilig maken oid, zoals wij toen naar Bremen ook deden
Op zaterdag 19 december 2015 23:26 schreef greavy het volgende: DB is wel creatief met de Gruppenreise-tickets. Elke keer zijn de "Teilnemerkarte" weer heel anders opgemaakt. Voor de deelnemers Nieuwjaarsrondje: Hebben zitplekken in rijtuig 33 toegewezen gekregen, zitplaatsen 91, 92, 93, 94, 95, 97, 101, 103, 105 en 107. Uiteraard kan men ook het BordBistro onveilig maken oid, zoals wij toen naar Bremen ook deden [ afbeelding ]
Ik heb medelijden met de onschuldige burgers in stoelen 98 en 96.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 19 december 2015 23:28 schreef Prins_Pils het volgende: Ik snap waarom het moet maar ik heb er zo'n bloedhekel aan dat er voor je beslist wordt waar je moet zitten.
Ik stem voor bistro
Bij een Gruppenreise krijg je zitplaatsen standaard bijgeleverd. Je kan er niet voor kiezen die niet mee te boeken.
Ja die staat er bij maar waarom is geen rijbewijs geen standaardoptie? In de grote steden stikt het van de mensen die een rijbewijs hebben maar geen auto of geen rijbewijs hebben.
Op zaterdag 19 december 2015 23:28 schreef Prins_Pils het volgende: Ik snap waarom het moet maar ik heb er zo'n bloedhekel aan dat er voor je beslist wordt waar je moet zitten.
Ik stem voor bistro
Oja. Ze presteren het ook om je zitplaatsen in een Ruhebereich te geven. Terwijl je met een man of 7-8 op stap bent. Echt logisch ja. Gelukkig had ICE 105 nog plek in andere rijtuigen, dus waren toen maar verkast.
Oja. Ze presteren het ook om je zitplaatsen in een Ruhebereich te geven. Terwijl je met een man of 7-8 op stap bent. Echt logisch ja. Gelukkig had ICE 105 nog plek in andere rijtuigen, dus waren toen maar verkast.
Gaan ze trouwens serieus vingertjewijzen als je niet op het goede stoeltje zit? Stel dat in een ander rijtuig nog een zee van ruimte is, worden we er op aangesproken dat we daar zitten en niet op onze echte plekken?
Op zaterdag 19 december 2015 23:41 schreef Prins_Pils het volgende: Gaan ze trouwens serieus vingertjewijzen als je niet op het goede stoeltje zit? Stel dat in een ander rijtuig nog een zee van ruimte is, worden we er op aangesproken dat we daar zitten en niet op onze echte plekken?
Nee, alleen als de andere stoel gereserveerd is door iemand anders en je wil niet verhuizen. Dan halen ze zelfs rustig de politie erbij.
Zolang jij op een plek zit die niet is gereserveerd op het deel waar je reist, is er geen probleem. In Duitsland reis ik wel vaker zonder zitplaatsreservering in Fernverkehr, en dat is vaak nog wel te doen. Ja, soms is het zoeken naar een vrije zitplek.
Ja dat je niet op een gereserveerde plaats moet zitten (op het gereserveerde traject) is logisch natuurlijk.
Ik reis zelf ook nooit met reservering. Meestal kan ik prima zitten op een plek die ik wil, en soms heb ik pech. Ach, dat is met treinen door Nederland niet anders.
Volgens mij kan een stoel ook maar één keer per trein gereserveerd worden, dus niet Deventer-Rheine en Hannover-Berlijn. Als die laatste hem dus reserveert blijft de stoel in principe leeg tussen Amsterdam en Hannover.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom KIEST u voor de trein? Kent u die uitdrukking? Hmm. ghe. Waarom KIEST u voor de trein. U zou wel gek zijn om uit vrije wil te KIEZEN voor de trein natuurlijk dat weet iedereen huh huh KIEST u voor de trein doenormaal zeg dat gelooft toch niemand hahahah Als je een keuze HAD dan koos je natuurlijk voor de auto maar ja niet iedereen kan dat betalen he. En dan val je in de meedogenloze fuik van het Staats vervoerbedrijf, de En Es. Hehe. En DIE durven dan te vragen. Waarom KIEST u voor de trein. De zotheid het is niet te bevatten voor een eenvoudige dominee als ik natuurlijk. Maar denkt u er zelf eens over na! Waarom KIEST u voor de trein? Waarom KIEST u ervoor om geen geld te hebben voor een auto of een rijbewijs of zo he, of al die andere dingen die je nodig hebt verzekering afschrijving onderhoud brrrrrrrr Waarom KIEST u ervoor om geen geld te hebben voor zulke dingen Ha ha ja lieve mensen denk daar nogeens over na als u op een koud perron staat met een zwijgende omroep en een scherm waarop alleen staat van "trein rijdt vandaag niet". Zit er in elk geval een sprankje hoop in he Zo van "MISSCHIEN rijdtie morgen wel! maar dat zien we dan wel weer he "
Nou ik wens u nog veel kracht en vooral zelfbewustzijn in het maken van uw keuzes. Waarom KIEST u voor de trein. Denk daar nog maar eens goed over na. Nou dag hoor, goedenavond
Het jaartal 1973 is wel twijfelachtig: Bentheim-Oldenzaal is namelijk al geëlektrificeerd in de film, maar niet in 1973. Daarnaast staat het stationsgebouw van Borne er nog dat in 1975 is afgebroken. De film behandelt wel meer dan Bentiem-Deventer, want ook Assel en Amsterdam komen er in voor, net als Utrecht-Hilversum
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 19 december 2015 23:55 schreef dennistd het volgende: Volgens mij kan een stoel ook maar één keer per trein gereserveerd worden, dus niet Deventer-Rheine en Hannover-Berlijn. Als die laatste hem dus reserveert blijft de stoel in principe leeg tussen Amsterdam en Hannover.
Op zaterdag 19 december 2015 23:55 schreef dennistd het volgende: Volgens mij kan een stoel ook maar één keer per trein gereserveerd worden, dus niet Deventer-Rheine en Hannover-Berlijn. Als die laatste hem dus reserveert blijft de stoel in principe leeg tussen Amsterdam en Hannover.
Dit is pertinente onzin. Dit is nooit zo geweest. Ik heb in 1994 al eens een stoel gereserveerd van Amersfoort tot Rheine toen er in bentheim eoa kakelwijf moeilijk kwam doen op mijn stoel, bleek dat ze hem pas vanaf Rheine gereserveerd had en om eoa kut vrouwensmoesje al in Bentheim in die trein wou etc. Nou, bekijk het maar.
Heb dat in Finland ook weleens gehad, Imatra - Kuopio gereserveerd, ik denk mwoa ach lekkah boejjah ik blijf wel tot Siilinjärvi zitten, mooi niet he was mijn stoel vanaf Kuopio alweer aan eoa andere schooier verkocht Kon ik mooi staan op het balkon tot Siilinjärvi met m'n tweeliter petfles bier. Nog godverdomme m'n trui laten liggen ook in die trein waardeloos kutjebef ditdatalles lastigmoeilijk.
Ik ben hier achtergekomen door eens een kaartje naar Hannover te kopen vanaf Deventer met reservering. Stoel was gereserveerd van Deventer tot Berlijn en er kwam in Hannover inderdaad iemand anders de trein in stormen die die stoel ging claimen.
Op zaterdag 19 december 2015 23:55 schreef dennistd het volgende: Volgens mij kan een stoel ook maar één keer per trein gereserveerd worden, dus niet Deventer-Rheine en Hannover-Berlijn. Als die laatste hem dus reserveert blijft de stoel in principe leeg tussen Amsterdam en Hannover.
Nee, die kan meerdere keren gereserveerd worden. Heb al vaker gehad dat ik een plek had gereserveerd Bad Bentheim-Hannover en dan stond er later op Hannover-Berlijn ofzo.
Waarom KIEST u voor de trein? Kent u die uitdrukking? Hmm. ghe. Waarom KIEST u voor de trein. U zou wel gek zijn om uit vrije wil te KIEZEN voor de trein natuurlijk dat weet iedereen huh huh KIEST u voor de trein doenormaal zeg dat gelooft toch niemand hahahah Als je een keuze HAD dan koos je natuurlijk voor de auto maar ja niet iedereen kan dat betalen he. En dan val je in de meedogenloze fuik van het Staats vervoerbedrijf, de En Es. Hehe. En DIE durven dan te vragen. Waarom KIEST u voor de trein. De zotheid het is niet te bevatten voor een eenvoudige dominee als ik natuurlijk. Maar denkt u er zelf eens over na! Waarom KIEST u voor de trein? Waarom KIEST u ervoor om geen geld te hebben voor een auto of een rijbewijs of zo he, of al die andere dingen die je nodig hebt verzekering afschrijving onderhoud brrrrrrrr Waarom KIEST u ervoor om geen geld te hebben voor zulke dingen Ha ha ja lieve mensen denk daar nogeens over na als u op een koud perron staat met een zwijgende omroep en een scherm waarop alleen staat van "trein rijdt vandaag niet". Zit er in elk geval een sprankje hoop in he Zo van "MISSCHIEN rijdtie morgen wel! maar dat zien we dan wel weer he "
Nou ik wens u nog veel kracht en vooral zelfbewustzijn in het maken van uw keuzes. Waarom KIEST u voor de trein. Denk daar nog maar eens goed over na. Nou dag hoor, goedenavond
Dwars door groen landschap met ICE 1650 over VDE 8.2 maar dan geen werkend wifi op een stuk van een spiksplinternieuw traject, erg raar.Oei en een flinke remming nu, we staan stil.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dit is trouwens het eerste druk binnenlandse spoor met ETCS 2 in Duitsland, zou het dat zijn, of waren we te snel in Erfurt?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Blijft behelpen met een telefoon, ook geen families.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Verkehrsproject Deutsche Einheit 8 http://www.vde8.de/ European Train Control System
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is wel wat verschil onderling dus tussen landen... In Nederland is het alleen Oudjaaravond zonder OV. In Parijs zijn er juist extra treinen en is het nog gratis ook...
Op zondag 20 december 2015 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Er is wel wat verschil onderling dus tussen landen... In Nederland is het alleen Oudjaaravond zonder OV. In Parijs zijn er juist extra treinen en is het nog gratis ook...
In Kopenhagen rijdt de metro ook vaker en is het OV ook gratis. Is goedkoper dan alle schade die door dronken bestuurders wordt veroorzaakt uit de staatskas te moeten vergoeden.
Op zondag 20 december 2015 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Er is wel wat verschil onderling dus tussen landen... In Nederland is het alleen Oudjaaravond zonder OV.
Onbenullige praktijken, naar mijn mening. De VL-posten zijn wel gewoon bemand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
In Brussel rijden met nieuwjaar de metro's, de meeste trams en de nachtbussen langer door. Belgische treinen rijden overigens niet extra maar zelfs minder; met een zaterdagdienstregeling. In Kopenhagen is het natuurlijk wel makkelijk om extra metro's te laten rijden omdat er niemand achter het stuur hoeft te zitten
Op zondag 20 december 2015 13:15 schreef J.B. het volgende: In Brussel rijden met nieuwjaar de metro's, de meeste trams en de nachtbussen langer door. Belgische treinen rijden overigens niet extra maar zelfs minder; met een zaterdagdienstregeling. In Kopenhagen is het natuurlijk wel makkelijk om extra metro's te laten rijden omdat er niemand achter het stuur hoeft te zitten
Alle andere lijnen rijden een spitsdienstregeling. 2a, 4a, 5a.
Diesel ICE gaat laatste jaar rijden. Alleen vanaf Hamburg naar Kopenhagen, ook laatste kans om met die trein de boot op te gaan om de Femarnbelt over te steken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
nou nee, maar ik heb datt lang geleden eens zien gebeuren, stond ik op 1 januari op De Klomp te qwachten op de trein naar huis, kwam ineens een vier uur vertraagde CNL voorbij. Dus ja 1 + 1= 2 dacht ik Maar ga maar zoeken anders hoor
In Kopenhagen rijdt de metro ook vaker en is het OV ook gratis. Is goedkoper dan alle schade die door dronken bestuurders wordt veroorzaakt uit de staatskas te moeten vergoeden.
Staat ene trein ten noorden van Hilversum richting Utrecht al minuten voor de overweg, zojuist in de trein omgeroepen dat we nog even blijven staan in Hillywood naar Damsko. Amai
Edit: Die SLT is kapot Komt zo ene trein voorlangs die de trein gaat wegslepen.
nou nee, maar ik heb datt lang geleden eens zien gebeuren, stond ik op 1 januari op De Klomp te qwachten op de trein naar huis, kwam ineens een vier uur vertraagde CNL voorbij. Dus ja 1 + 1= 2 dacht ik Maar ga maar zoeken anders hoor
Ten eerste niet relevant want die dertig bestuurders kost je de kop niet, openhouden van stations is veel duurder, ten tweede rijden de bussen, waar wél een poppetje in zit, ook de gewone spitsdienstregeling. Iedere 2 tot 5 minuten. Behalve de radiale lijnen, die rijden iedere 10-15 minuten en de S-Tog rijdt geloof ik slechts iedere 10 tot 15 minuten ook.
Ten eerste niet relevant want die dertig bestuurders kost je de kop niet, openhouden van stations is veel duurder, ten tweede rijden de bussen, waar wél een poppetje in zit, ook de gewone spitsdienstregeling. Iedere 2 tot 5 minuten. Behalve de radiale lijnen, die rijden iedere 10-15 minuten en de S-Tog rijdt geloof ik slechts iedere 10 tot 15 minuten ook.
Ik vraag me ook af hoeveel vraag naar vervoer er is in Nederland. Vaak vieren we toch knus knus thuis O&N, echt grote feesten zoals in Parijs ontbreken toch. Dit zal ongetwijfeld veranderen als de vuurwerkwet aangepast wordt en er grote shows in de steden zijn maar met het huidige beleid verwacht ik er niet zoveel van.
Niet alleen in Londen hoor, in het VK gaat vrijwel alle OV plat rond de kerstperiode.
Neem bijvoorbeeld Southeastern, de vervoerder tussen Londen en het zuidoosten van Engeland (regio Kent, plaatsen zoals Ashford, Canterbury, Dover, enz.). Op hun website staat:
quote:
Christmas Day, Friday 25 December No Southeastern trains will run.
Boxing Day, Saturday 26 December High speed services will run between Ashford and St Pancras every 30 mins between 08:00 and 20:00. All trains will stop at both Ebbsfleet International & Stratford International. No other Southeastern services will run.
Vijf jaar lang met de nachttrein rond die tijd naar/van het buitenland geweest. Inderdaad, het kan nu anders zijn maar dan had ik dat wel in het wijzigingentopic gezien op een ander forum denk ik zo.
Op zondag 20 december 2015 14:57 schreef Dr_Flash het volgende: ja zo kan ik het ook. Maar nooit in de nieuwjaarsnacht zelf dus daar weet je niks van
Van nu niet, maar vorige jaren was er altijd vertrek op 31e en aankomst op de 1e zonder afwijkende tijden. Heb er nog een keer uitvoerig met DB-personeel over gehad, die vonden het niet leuk want de trein is vaak erg leeg en weinig te doen enzo.
Ik vraag me ook af hoeveel vraag naar vervoer er is in Nederland. Vaak vieren we toch knus knus thuis O&N, echt grote feesten zoals in Parijs ontbreken toch. Dit zal ongetwijfeld veranderen als de vuurwerkwet aangepast wordt en er grote shows in de steden zijn maar met het huidige beleid verwacht ik er niet zoveel van.
Als die wet verandert zal er hooguit met vraag zijn naar baggagerijtuigen in de Pimpel en de Benelux
Vijf jaar lang met de nachttrein rond die tijd naar/van het buitenland geweest. Inderdaad, het kan nu anders zijn maar dan had ik dat wel in het wijzigingentopic gezien op een ander forum denk ik zo.
Je kan in Frankfurt nog wel in een tweede klasse wagon instappen maar niet meer in een slaapwagon, dat staat onderaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb net Schweinske bekeken in Keulen en ik zou daar nooit naar binnengaan, maar dat ben ik. Tegenover het station zit Gaffelhaus am Dom, dan kun je eten en drinken in een echt Keuls Brauhaus en ze hebben een hele trits schnitzels, het is recht tegenover de stationshal, door het gebouw heen dat daar staat (of via tunnel U-bahn vanaf Hbf).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 20 december 2015 18:07 schreef bork het volgende: Gaffelhaus am Dom, dan kun je eten en drinken in een echt Keuls Brauhaus en ze hebben een hele trits schnitzels,
Dat weet ik niet, zo snap ik er niks van waarom er altijd nog Nichtraucher staat op een uitgeprint ticket bij een plaats reservering.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 20 december 2015 18:07 schreef bork het volgende: Ik heb net Schweinske bekeken in Keulen en ik zou daar nooit naar binnengaan, maar dat ben ik. Tegenover het station zit Gaffelhaus am Dom, dan kun je eten en drinken in een echt Keuls Brauhaus en ze hebben een hele trits schnitzels, het is recht tegenover de stationshal, door het gebouw heen dat daar staat (of via tunnel U-bahn vanaf Hbf).
Prima idee hoor. Gaffelhaus am Dom is inderdaad ook goed. Maar ik kom graag bij Schweinske. Moet wel zeggen dat de sfeer op Köln Hbf en Hamburg Hbf niet echt ten goede komt, omdat het er altijd druk is. Ik heb meer ervaring met de Schweinskes buiten de stations. Één van de vele Schweinskes in de stad Hamburg zelf is een stuk gezelliger.
Dat weet ik niet, ik zat zo even tegenover een Chinees meisje en naast een dikke Keulenaar. Greavy ik ben bang dat wij in andere dimensies leven als het over sfeer gaat, no offence.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik neem jou ook niks kwalijk, maar Schweinske op Köln Hbf en Hamburg Hbf zijn niet mijn grootste favorieten. In Hamburg trek ik eerder naar een andere vestiging (daar zitten er een stuk of 10 in de stad).
Er zijn vandaag poortjes in gebruik genomen op Paris-Nord en Lille-Europe. Er wordt geadviseerd 20 minuten vroeger richting perron te gaan. Eindelijk is het nu echt veilig in de Thalys
Op zondag 20 december 2015 19:41 schreef Prins_Pils het volgende: Er zijn vandaag poortjes in gebruik genomen op Paris-Nord en Lille-Europe. Er wordt geadviseerd 20 minuten vroeger richting perron te gaan. Eindelijk is het nu echt veilig in de Thalys
Ik zag op Twitter foto's voorbijkomen van gigantische wachtrijen.
Vanwege grootschalige werkzaamheden de komende maanden rondom Aken zal het rangeerstation Aken West (D) per 1-1-2016 elk weekend gesloten zijn voor al het verkeer. Van maandag t/m vrijdag is het volledig gesloten tussen 08:00 en 16:00, daarbuiten is er zeer beperkte capaciteit beschikbaar. Er zullen in deze periode ook grote wijzigingen en treinvervangend vervoer in het reizigersverkeer(RE4, RB20, RB33) zijn tussen Aken en Herzogenrath. De werkzaamheden duren tot half juni, maar de maatregelen voor het reizigersverkeer zijn nu al bekend t/m half april.
Wijzigingen voor het reizigersverkeer zijn hier te bekijken: PDF
Op zondag 20 december 2015 19:41 schreef Prins_Pils het volgende: Er zijn vandaag poortjes in gebruik genomen op Paris-Nord en Lille-Europe. Er wordt geadviseerd 20 minuten vroeger richting perron te gaan. Eindelijk is het nu echt veilig in de Thalys
Reizigers tussen Leipzig en Chemnitz zijn niet blij. Sinds dienstregeling 2016 heeft de Mitteldeutsche Regiobahn (een dochter van Transdev) de RE6 overgenomen van DB Regio, in de plaats van kantelbaktreinen van het type Baureihe 612 zijn rijtuigen uit de DDR-tijd gekomen.
De reizigers klagen over de hoge instap, de hokjes (3+3 vis-a-vis), een gebrek aan airco, het geluid van de rijtuigen, langere reistijd en dingen zoals een gebrek aan vuilnisbakken (er hangen plastic zakjes).
Op zondag 20 december 2015 21:58 schreef James1988 het volgende: Met "sturen op prijs" bedoelde ik dus "prijs is het belangrijkste gunningscriterium" en kwaliteit verder van ondergeschikt belang is.
Kwaliteit regel je in je eisenpakket, dat is hier dus misgegaan