twitter:oja1185 twitterde op woensdag 16-12-2015 om 13:29:46Footage of First #Helicopters Taking off From #Kuweires Airbase in East #Aleppo after #SAA Secured The Perimeter. https://t.co/ZVmeYhvmxv reageer retweet
ik weet niet of dat het is.quote:Op woensdag 16 december 2015 02:02 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Men ziet dat de enige enigszins vredige (en non-hakbar-sharia) gebieden in Syri f in Koerdisch territorium liggen f in Assad gebied
Gisteren waren er de Republikeinse debatten op tv vanwege de verkiezingen volgend jaar.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet niet of dat het is.
het halfslachtige "beleid" van de amerikanen heeft er voor gezorgd dat de russen en iraniers de mogelijkheid kregen om op een moment dat het leger van assad enorme verliezen leed, het slagveld volledig op zijn kop te zetten, toen obama hierop ook nog eens zei, "we gaan met de russen geen proxy oorlog uitvechten" was als het ware een witte vlag dat gehesen werd door het witte huis
hier parallel aan liep uiteraard het feit dat assad steeds meer en meer wordt gezien als de mindere kwaad in het conflict
Ik denk dat we realistisch moeten zijn en moeten inzien dat dat ook zo is. Het liefst zie ik ook een minder onderdrukkende regering dan die van Assad (men spreekt in het openbaar altijd omslachtig omdat de mukhabarat mee kan luisteren), maar wat er voor Assad in de plaats is gekomen in Idlib (vrijheidsbeperking en geloofsindoctrinatie) en geheel Oost-Syri (IS spreekt voor zich natuurlijk) is geen verbetering maar een verslechtering te noemen.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet niet of dat het is.
het halfslachtige "beleid" van de amerikanen heeft er voor gezorgd dat de russen en iraniers de mogelijkheid kregen om op een moment dat het leger van assad enorme verliezen leed, het slagveld volledig op zijn kop te zetten, toen obama hierop ook nog eens zei, "we gaan met de russen geen proxy oorlog uitvechten" was als het ware een witte vlag dat gehesen werd door het witte huis
hier parallel aan liep uiteraard het feit dat assad steeds meer en meer wordt gezien als de mindere kwaad in het conflict
Dus als je nu Assad niet per direct wilt verwijderen (maar eerst IS) ben je een Assad lover.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het over assad per direct verwijderen. Al voordat er orde is. Maar blijkbaar denken mensen dat hij orde kan scheppen.
Ik vraag me ook af wat voor staat mensen denken dat Syri wordt als Assad verwijderd is. Als je naar de omringende landen kijkt, zie je een zelfde mate van onderdrukking:quote:Op woensdag 16 december 2015 15:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus als je nu Assad niet per direct wilt verwijderen (maar eerst IS) ben je een Assad lover.
Ik hoop dat je zelf ook ziet dat dit een debiele aanname van je is.
Ook in deze post draai je dus alles weer om in je eigen straatje. Want het ging helemaal niet om 'per direct'.
Assad is geen bondgenoot. KSA wel. Uiteindelijk draait het allemaal om machtquote:Op woensdag 16 december 2015 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat voor staat mensen denken dat Syri wordt als Assad verwijderd is. Als je naar de omringende landen kijkt, zie je een zelfde mate van onderdrukking:
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/qatar
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/saudi-arabia
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/jordan
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/oman
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/united-arab-emirates
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/kuwait
In het Midden-Oosten heeft men gewoon hele andere ideen over vrijheid, mensenrechten en zulks. Wat denkt men berhaupt te bereiken met het verwijderen van Assad behalve wat primitieve wraakgevoelens te bevredigen?
Dat snap ik. Ik snap alleen niet dat sommige die-hard Assad tegenstanders dat niet inzien hier op Fok! Als je even realistisch nadenkt en naar de lijstjes kijkt die ik net gaf, kan je zo bedenken dat Syri met een ander poppetje aan de macht nog steeds een onderdrukkende staat zal blijven. Wat voor zin heeft het dan berhaupt om gedwongen op een regime change aan te sturen?quote:Op woensdag 16 december 2015 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Assad is geen bondgenoot. KSA wel. Uiteindelijk draait het allemaal om macht
Dit. Ook in die landen worden mensen onderdrukt, gemarteld, gexecuteerd, gediscrimineerd en als slaven behandeld (b.v. huishoudsters uit Aziatische landen) en er is een godsdienstverbod voor alles behalve de Islam. In Syri mogen Christenen en Aramenen kerken bouwen en hun geloof belijden.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat voor staat mensen denken dat Syri wordt als Assad verwijderd is. Als je naar de omringende landen kijkt, zie je een zelfde mate van onderdrukking:
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/qatar
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/saudi-arabia
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/jordan
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/oman
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/united-arab-emirates
https://www.hrw.org/middle-east/n-africa/kuwait
In het Midden-Oosten heeft men gewoon hele andere ideen over vrijheid, mensenrechten en zulks. Wat denkt men berhaupt te bereiken met het verwijderen van Assad behalve wat primitieve wraakgevoelens te bevredigen?
Die-hard anti Assad forummers denken blijkbaar dat Syrie een hemel op aarde word na de val van Assad.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik snap alleen niet dat sommige die-hard Assad tegenstanders dat niet inzien hier op Fok! Als je even realistisch nadenkt en naar de lijstjes kijkt die ik net gaf, kan je zo bedenken dat Syri met een ander poppetje aan de macht nog steeds een onderdrukkende staat zal blijven. Wat voor zin heeft het dan berhaupt om gedwongen op een regime change aan te sturen?
Ook dit. Libi en Irak zijn na de val van hun dictator ook een hemel op aarde geworden.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Die-hard anti Assad forummers denken blijkbaar dat Syrie een hemel op aarde word na de val van Assad.
Ach ja....kinderlijk naief zullen we maar denken.....
Niet dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 16:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook dit. Libi en Irak zijn na de val van hun dictator ook een hemel op aarde geworden.
Juist. Het was in Afrika het beste land om te wonen.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet dan?![]()
Kan je ook merken aan die duizenden economische vluchtelingen uit Noord Afrika. Een groot deel komt/kwam uit Lybie waar ze werk hadden onder Ghadaffi. Nu hebben ze niets meer....
Droevig genoeg....een "beter" land ja...quote:Op woensdag 16 december 2015 16:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Juist. Het was in Afrika het beste land om te wonen.
denk dta je niet al te veel waarde moet hechten aan dit soort verkiezingsretoriekquote:Op woensdag 16 december 2015 15:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Gisteren waren er de Republikeinse debatten op tv vanwege de verkiezingen volgend jaar.
Ontluisterend om te horen hoe oorlogszuchtig de US is.
Ook opmerkelijk was dat men eigenlijk toegaf dat het verwijderen van Ghadaffi en Saddam in meer en mindere mate niet zo slim was, achteraf gezien.
Ook werd er weinig geleuterd over de Russen alleen dat zij, de kandidaten (op een uitzondering na), een stoere houding zouden innemen tegen Putin als er een no-fly zone zou worden geinstalleerd. Zeer opmerkelijk was de verklaring van Trump dat de US beter de 5 miljard die de oorlogen hebben gekost in hun eigen economie hadden kunnen pompen ipv. Irak en Lybie aan te vallen.
Maar ze waren het allemaal eens met: we zijn in oorlog met ISIS en die moet vernietigd worden plus Iran moet ook een kopje kleiner worden gemaakt.
De beruchte Wesley Clark lijst word steeds meer bewaarheid....
ja ja ....stoere en gevaarlijke praat hier....
Inderdaad een beter land. Economisch stond het voor de wind, banen genoeg, zorg en onderwijs goed geregeld en er waren goede banden met het buitenland.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Droevig genoeg....een "beter" land ja...
Toch hecht ik er wel zeker waarde aan.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
denk dta je niet al te veel waarde moet hechten aan dit soort verkiezingsretoriekze bieden de kiezer een alternatief voor obama, de slappe hap benadering van obama vs de hard ball benadering van de republikeinen
Kijk dat Ghadaffi een idioot was weten we allemaal en dat hij een schrikbewind uitoefende was algemeen bekend maar nu is dit land letterlijk kapot geschoten en is NIEMAND zijn leven meer zeker.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Inderdaad een beter land. Economisch stond het voor de wind, banen genoeg, zorg en onderwijs goed geregeld en er waren goede banden met het buitenland.
Ook mogen natuurlijk de leuke dingetjes van de staat niet ontbreken. Bijvoorbeeld als je getrouwd was kreeg je $50.000,- belastingvrij van de staat onder je neus geschoven. "Gefeliciteerd en bouw maar een leuk bestaan op" was hun reden.
Voor mij wel. Ik dacht dat ik het vanaf post 1 al duidelijk had gemaakt? Al die rare tactieken om eerst assad aan te houden is glazenbol werk van de hoogste plank.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus als je nu Assad niet per direct wilt verwijderen (maar eerst IS) ben je een Assad lover.
Ik hoop dat je zelf ook ziet dat dit een debiele aanname van je is.
Ook in deze post draai je dus alles weer om in je eigen straatje. Want het ging helemaal niet om 'per direct'.
En hoe wil je Assad nu precies gaan weg werken?quote:Op woensdag 16 december 2015 17:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Voor mij wel. Ik dacht dat ik het vanaf post 1 al duidelijk had gemaakt? Al die rare tactieken om eerst assad aan te houden is glazenbol werk van de hoogste plank.
dat je assad mogelijk ziet als the lesser evil, hangt af van wat je perspectief is, als je de vergelijking maakt:quote:Op woensdag 16 december 2015 15:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat we realistisch moeten zijn en moeten inzien dat dat ook zo is. Het liefst zie ik ook een minder onderdrukkende regering dan die van Assad (men spreekt in het openbaar altijd omslachtig omdat de mukhabarat mee kan luisteren), maar wat er voor Assad in de plaats is gekomen in Idlib (vrijheidsbeperking en geloofsindoctrinatie) en geheel Oost-Syri (IS spreekt voor zich natuurlijk) is geen verbetering maar een verslechtering te noemen.
Tevens moeten we realistisch zijn en inzien dat een staatsstructuur te allen tijden is te prefereren boven een Somali / Libi achtige staat met vechtende warlords die ieder hun gebiedje controleren. Dat Assad daarvoor niet essentiel is geef ik direct toe, maar het lijkt me slim om niet in te zetten op zijn directe verwijdering van de macht. Hervormingen hebben tijd nodig en moeten ook passen binnen de context van de staat. Zelfs als er een soennietische premier komt (voorstel van Rusland) en Assad president blijft, gaan we echt niet ineens een staat te zien krijgen waarin iedereen vrijuit kan spreken, de gevangenissen een baken van mensenrechten zijn en de mukhabarat niet meer bestaat. In het Midden-Oosten lijkt men er andere ideen over leiderschap en mensenrechten op na te houden dan in bijvoorbeeld een Noorwegen.
quote:The failure of the postcolonial elites to create genuine democratic societies and foster a sense of national unity opting instead for military dictatorships that eroded the potential for economic and political development coupled with the historic mistakes of Arab progressive parties and their appeasement towards autocratic rules contributing to the complete evisceration of alternative political frameworks that could create organic resistance towards external meddling, hegemony and outright military interventions leaving a radical interpretation of religion as the only remaining ideological platform capable of mobilising the disenfranchised exacerbated by the global decline of universal ideals and the rise of identity as a prime mobiliser and enabled by political and financial support from theocratic regimes aiming to shore up their legitimacy and made worse by the collapse of the regional security order creating the conditions for proxy wars and political, social and economic upheaval intensified by geo-politically incoherent international meddling escalating conflicts and leading to a perpetual state of chaos under which the appeal of a revivalist religious-political order embodied by the caliphate becomes attractive particularly when coupled with a millenarian apocalyptic narrative.
madelein albright in 1996 en in 2015quote:Op woensdag 16 december 2015 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:
Er werd als vraag gesteld: ben je bereid om een land te bombarderen ook al kost het duizenden burgers (vrouwen en kinderen) het hun leven.
Zelfs onze Gepensioneerde neurochirurg Carson beaamde dit bevestigend.
Griezelig gewoon....
Dat slaat als een tang op een varken, Al Qaida en Al Nusra hebben een staat voor ogen waar men nog minder vrijheid heeft dan onder Assaad en waar voor de minderheden al helemaal geen toekomst is.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat je assad mogelijk ziet als the lesser evil, hangt af van wat je perspectief is, als je de vergelijking maakt:
assad <---> al qaida of assad <---> isis, ja dan sluit me aan bij je stelling, maar dat is de makkelijke vergelijking en tevens ook de vergelijking die assad graag wilt dat de internationale gemeenschap maakt, maar die vergelijking maak ik dus niet.
ik zie al qaida, in de vorm van nusra of isis, maar ook de vele andere jihadistische en revolutionaire milities als een symptoom van assad beleid, dus het bestrijden van deze "terroristen" zoals assad/de russen hen noemen, noem ik symptoombestrijding, de kern van het probleem blijft dan bestaan. de kern van het probleem is een exclusieve, onderdrukkende regime, dat er niet voor heeft kunnen zorgen om de bevolking te voorzien van een fatsoenlijk bestaan. als syrie (maar ook irak/yemen/bahrein/egypte/libie/tunesie) een inclusief, vrij regime was, dat de bevolking voorzag van een fatsoenlijk bestaan hadden we al deze ellende nooit meegemaakt.
daarnaast doe je mensen in het m-o echt te kort als je beweert dat ze toch "anders zijn" en gewoon "behoefte" zouden hebben aan een sterke man, iets wat ik hier vaker lees
ik sluit me hierbij aan, de one sentence reason for the rise of isis maar ook antwoord op waarom assad zit waar hij zit, maar ook waarom hem als persoon/kliek of de staatsstructuur te laten voortbestaan zo verwerpelijk is en gedoemd is de geschiedenis te herhalen als er geen fatsoenlijk alternatief komt voor syrie maar ook breder het m-o, hierin kunnen wij in het westen een belangrijk rol in spelen, maar daar moeten we wel voor kiezen ipv te kiezen voor de status quo (waar de russen op inzetten) of voor de real politik (waar iemand als jij voor inzet), wat de amerikanen willen weet niemand denk ik...
[..]
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 17:56:41BREAKING: The U.S. military announced it is pulling 12 F-15 Eagles and Strike Eagle fighter jets from #Incirlik air base in #Turkey. reageer retweet
Precisiefosforquote:Op woensdag 16 december 2015 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En hoe wil je Assad nu precies gaan weg werken?
Dat ontkent hij toch niet? Hij zegt dat al nusra een gevolg is van assad. Als assad en co weg zijn verdwijnt terrorisme in rap tempo.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:56 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken, Al Qaida en Al Nusra hebben een staat voor ogen waar men nog minder vrijheid heeft dan onder Assaad en waar voor de minderheden al helemaal geen toekomst is.
Dat heeft niets meer te maken met oppositie voeren maar alles met de jihad.
zelfde als bij Saddam,Kadaffi, nadat ze weg zijn is het terrorisme in rap tempo verdwenenquote:Op woensdag 16 december 2015 18:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat ontkent hij toch niet? Hij zegt dat al nusra een gevolg is van assad. Als assad en co weg zijn verdwijnt terrorisme in rap tempo.
Al noem je 12 voorbeelden. Ik weet zeker dat als we de NAVO inschakelen het wel terrorismevrij wordt, ipv het land achterlaten.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:23 schreef Mytho het volgende:
[..]
zelfde als bij Saddam,Kadaffi, nadat ze weg zijn is het terrorisme in rap tempo verdwenen
Ja als je blijft en zaken op orde stelt wel jaquote:Op woensdag 16 december 2015 18:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Al noem je 12 voorbeelden. Ik weet zeker dat als we de NAVO inschakelen het wel terrorismevrij wordt, ipv het land achterlaten.
Humph, wat zit daar nou achter?quote:Op woensdag 16 december 2015 17:59 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 17:56:41BREAKING: The U.S. military announced it is pulling 12 F-15 Eagles and Strike Eagle fighter jets from #Incirlik air base in #Turkey. reageer retweet
Kost ook minder dan al die asielzoekers en andere kosten imho. De oorlog had in 3 maanden voorbij kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:28 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Ja als je blijft en zaken op orde stelt wel jaMaar dat gebeurt niet.
twitter:bzdt5 twitterde op woensdag 16-12-2015 om 18:35:33#syriancivilwar: Breaking: #SAA take control of Sheer Al-Sahab & Mt 793 in #Latakia countr… https://t.co/TPbg0Sx8cX https://t.co/V6AoLImBxC reageer retweet
Het is misschien een makkelijke vergelijking maar kijk maar eens naar Idlib en hoe dat nu geregeerd wordt. Waar heeft de FSA werkelijk exclusief de macht? Hooguit in wat kleine gebieden in het zuiden. En het is een beetje naef om te denken dat een staat gerund door de FSA ineens een baken van mensenrechten zou zijn. Zie jij enige aanwijzingen hiervoor? Dan hoor ik het graag.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat je assad mogelijk ziet als the lesser evil, hangt af van wat je perspectief is, als je de vergelijking maakt:
assad <---> al qaida of assad <---> isis, ja dan sluit me aan bij je stelling, maar dat is de makkelijke vergelijking en tevens ook de vergelijking die assad graag wilt dat de internationale gemeenschap maakt, maar die vergelijking maak ik dus niet.
Hier wil ik op zich wel in meegaan maar wel een aantal kanttekeningen bij plaatsen:quote:ik zie al qaida, in de vorm van nusra of isis, maar ook de vele andere jihadistische en revolutionaire milities als een symptoom van assad beleid, dus het bestrijden van deze "terroristen" zoals assad/de russen hen noemen, noem ik symptoombestrijding, de kern van het probleem blijft dan bestaan. de kern van het probleem is een exclusieve, onderdrukkende regime, dat er niet voor heeft kunnen zorgen om de bevolking te voorzien van een fatsoenlijk bestaan. als syrie (maar ook irak/yemen/bahrein/egypte/libie/tunesie) een inclusief, vrij regime was, dat de bevolking voorzag van een fatsoenlijk bestaan hadden we al deze ellende nooit meegemaakt.
Ze hebben geen "behoefte" aan een sterke man maar volatile staten varen er enigszins wel bij. Kunstmatige landen zoals Syri, Irak, Libi (stammenland), Joegoslavi lijken alleen bij elkaar gehouden te kunnen worden door een sterke hand. Het nadeel is dat spanningen onder de sterke hand oplopen en zodra de sterke hand verzwakt het hele kaartenhuis instort. Wil je zo'n staat terug moet je danwel de sterke hand weer herstellen of accepteren dat de kunstmatige staat toch niet zo'n goed idee is. In Europa heeft het ook eeuwen geduurd voordat er een beetje afgebakende religieuze, etnische en lingustische grenzen bestonden.quote:daarnaast doe je mensen in het m-o echt te kort als je beweert dat ze toch "anders zijn" en gewoon "behoefte" zouden hebben aan een sterke man, iets wat ik hier vaker lees
Misschien omdat er duidelijk bewijs is dat Turkije lekker met IS aan het handelen is.quote:
Ik hoor het veel mensen zeggen, maar waar is dat bewijs dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien omdat er duidelijk bewijs is dat Turkije lekker met IS aan het handelen is.
De oorlog in syrie is ontstaan door werkloosheid?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is misschien een makkelijke vergelijking maar kijk maar eens naar Idlib en hoe dat nu geregeerd wordt. Waar heeft de FSA werkelijk exclusief de macht? Hooguit in wat kleine gebieden in het zuiden. En het is een beetje naef om te denken dat een staat gerund door de FSA ineens een baken van mensenrechten zou zijn. Zie jij enige aanwijzingen hiervoor? Dan hoor ik het graag.
[..]
Hier wil ik op zich wel in meegaan maar wel een aantal kanttekeningen bij plaatsen:
- Fundamentalistische en conservatieve Islam kan je ook als een onderdrukkend regime zien. Neem bijvoorbeeld de leider van Jaish-Al-Islam, die in 2009 was gearresteerd en 2011 werd vrijgelaten. Het is begrijpelijk dat het in de cel zitten zijn haat naar Assad heeft vergroot, maar tegelijkertijd is hij gewoon een radicaal en was hij dat toen ook al. In Syri zaten duizenden van dit soort radicale elementen die een bedreiging vormen voor de type staat die Syri wil zijn. Geef deze lieden de vrije hand en je krijgt een Moslimbroederschap achtige of op Saudische leest geschoolde staat.
- De mensen hebben ook een aandeel in hun eigen misre. Bijna alle landen in het M-O hebben een gigantische bevolkingsexplosie gekend, zo ook Syri. Dat is n van de grootste drijfkrachten achter terrorisme en sociale onrust, want zoals sociologen het wel eens omschrijven: oorlogen ontstaan daar waar er een overschoot aan gefrustreerde, werkloze jongemannen is. Kan je dit op het Westen of de overheid van Assad afschuiven?
[..]
Ze hebben geen "behoefte" aan een sterke man maar volatile staten varen er enigszins wel bij. Kunstmatige landen zoals Syri, Irak, Libi (stammenland), Joegoslavi lijken alleen bij elkaar gehouden te kunnen worden door een sterke hand. Het nadeel is dat spanningen onder de sterke hand oplopen en zodra de sterke hand verzwakt het hele kaartenhuis instort. Wil je zo'n staat terug moet je danwel de sterke hand weer herstellen of accepteren dat de kunstmatige staat toch niet zo'n goed idee is. In Europa heeft het ook eeuwen geduurd voordat er een beetje afgebakende religieuze, etnische en lingustische grenzen bestonden.
quote:
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 16-12-2015 om 18:51:28After Meeting in Moscow, Kerry Calls to Keep Assad — For A Bit Longer - By @ErielleDelzerhttps://t.co/O6bUZNwprw https://t.co/vs2hGyDpL3 reageer retweet
Nu is dat Bahrein geworden, daar heb je nog geloofsvrijheid, en kan je varken eten en alcohol drinken.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Juist. Het was in Afrika het beste land om te wonen.
Hoe minder VS in Turkije, hoe minder support aan de YPG. Goed signaal, hopelijk zet die trend door.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Signaal van de VS aan TR wellicht? de Turken zijn daar dan iniedergeval een tripwire kwijt..
US Building Military Airbase in Northeastern Syriaquote:Op woensdag 16 december 2015 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hoe minder VS in Turkije, hoe minder support aan de YPG. Goed signaal, hopelijk zet die trend door.
Ja dat gaan die Russen zomaar laten gebeuren. Die zitten daar voor janlul wil je zeggen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
US Building Military Airbase in Northeastern Syria
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De oorlog in syrie is ontstaan door werkloosheid?![]()
https://www.oxfam.org/en/(...)sthash.HsDsXwuj.dpufquote:Seventy per cent of Afghans surveyed see poverty and unemployment as the major cause of the conflict in their country, according to new research by international aid agency Oxfam and a group of Afghan organisations. Ordinary Afghans blame government weakness and corruption as the second most important factor behind the fighting, with the Taliban coming third, followed by interference by neighboring countries.
Ordinary Afghans want peace and an end to conflict, and they want to see the root causes of fighting dealt with. Poverty is driving the conflict. One man told us: ‘If people are jobless they are capable of anything." The international community must bear his words in mind and provide more effective aid to help kick-start the Afghan economy.
http://martinkramer.org/sandbox/2010/02/superfluous-young-men/quote:A German demographer, Gunnar Heinsohn, has a rule of thumb, that when 15- to 29-year-olds make up more than 30 per cent of the population, violence ensues. I would put it higher, at 40 percent—which is exactly where it stands in Iraq, Afghanistan, Somalia, Yemen and Gaza. If the state can’t control these young men, someone else will; if society can’t offer dignified pursuits for the fourth and fifth and sixth sons, someone else will. And it isn’t just the frustration of poverty; it is just as much the shortage of status. Osama bin Laden lacked for nothing, but his father, Saudi Arabia’s biggest contractor, married 22 times and had about 55 children. Osama was number 17. Radical Islam is a way for the superfluous sons to enter history.
So radical Islam answers a demand among frustrated young men, it doesn’t create it. How should that affect the West’s approach to the problem? First, let us not delude ourselves about the prospects of counterradicalization techniques. Afghanistan and Yemen will almost double their populations between now and 2030. What will 28 million more Afghans and 20 million more Yemenis do? What about the nearly 80 million more Pakistanis who will be added by 2030? This explosive growth will drive radicalization through another generation at least, and push it into Europe and America through emigration.
Zie post #44quote:Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja dat gaan die Russen zomaar laten gebeuren. Die zitten daar voor janlul wil je zeggen.
Langetermijndoelen zijn nog steeds compleet tegenovergesteld van elkaar. Wat als ISIS weg is en Assad wil het noorden terug?quote:
Als als als, prioriteit 1 is verwijdering van ISIS en vervolgens onderhandelingen met de regering.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Langetermijndoelen zijn nog steeds compleet tegenovergesteld van elkaar. Wat als ISIS weg is en Assad wil het noorden terug?
Mwah, nu er meer beweging mogelijk is doordat ISIS het zwaar heeft beginnen de Arabieren en Koerden het al een beetje aan de stok te krijgen. Lijkt me stug dat ze dat heel gemakkelijk gladstrijken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als als als, prioriteit 1 is verwijdering van ISIS en vervolgens onderhandelingen met de regering.
Sinds wanneer ligt Bahrein in Afrika?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:54 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Nu is dat Bahrein geworden, daar heb je nog geloofsvrijheid, en kan je varken eten en alcohol drinken.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:43:43#Syria #Latakia #Lattakia Militants counter attack @ #Mount_Nuba Failed & #SAA #NDF still maintain Full Control. reageer retweet
De Russen of Assad hebben net zo veel invloed in dat gebied als dat ze hebben in hartje Raqqa. Volg je het conflict wel?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja dat gaan die Russen zomaar laten gebeuren. Die zitten daar voor janlul wil je zeggen.
Uh, de YPG en Assad vallen elkaar niet aan omdat ze beide daar geen zin in hebben momenteel met ISIS in de buurt. Dat betekent niet dat als ISIS verdwijnt er verder geen oorlog komt tussen die 2. Volg jij dit conflict wel?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:37 schreef Koskesh het volgende:
De Russen of Assad hebben net zo veel invloed in dat gebied als dat ze hebben in hartje Raqqa. Volg je het conflict wel?
uhuh, de Russen waren maar al te blij dat de Amerikanen binnen Syri gaan opereren. Ze konden niet wachten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:37 schreef Koskesh het volgende:
Als de VS een covert basis in ypg land wil bouwen dan doen ze dat gewoon. Bovendien is dit al gecommuniceerd met de Russen waarschijnlijk en hebben ze ok gegeven.
Ik vraag me echt af of het noorden ooit echt weer bij Syri gaat horen. Minstens verregaande autonomie.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, nu er meer beweging mogelijk is doordat ISIS het zwaar heeft beginnen de Arabieren en Koerden het al een beetje aan de stok te krijgen. Lijkt me stug dat ze dat heel gemakkelijk gladstrijken.
Ja en de vraag is of de Koerden wel zin hebben in autonomie gezien hoe lang ze hebben moeten strijden en of Assad autonomie uberhaupt gaat steunen. Hij kan ook gewoon complete controle eisen. Immers geef je de 1 autonomie, kan het ergens anders ook gaan schuren in Syri.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of het Noorden ooit echt weer bij Syri gaat horen. Minstens verregaande autonomie.
Zoalz al is gezegd zie #44. ISIS verslaan is prio 1.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
uhuh, de Russen waren maar al te blij dat de Amerikanen binnen Syri gaan opereren. Ze konden niet wachten.
De overheid wil echt zijn oliebronnetjes in het noorden niet kwijt.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of het noorden ooit echt weer bij Syri gaat horen. Minstens verregaande autonomie.
Niet alleen dat maar Assad zal uberhaupt geen land willen afstaan. Dat het tussen de YPG en Assad rustig is komt puur door de huidige situatie en het is toch echt afwachten wat er gebeurt als ISIS ooit verslagen zal zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De overheid wil echt zijn oliebronnetjes in het noorden niet kwijt.
Ik geloof echt niet dat de pre-burgeroorlog situatie terugkeert. Het gaat nog jaren duren voor dit ten einde komt. Dan heeft Assad echt geen zin om nog een jarenlange strijd met de Koerden aan te gaan. Daar moet wel een politieke oplossing voor komenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en de vraag is of de Koerden wel zin hebben in autonomie gezien hoe lang ze hebben moeten strijden en of Assad autonomie uberhaupt gaat steunen. Hij kan ook gewoon complete controle eisen. Immers geef je de 1 autonomie, kan het ergens anders ook gaan schuren in Syri.
Ze zijn als een baksteen gedropt door Assad en ware het niet voor de Amerikanen was kobane nu ook isis central...quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De overheid wil echt zijn oliebronnetjes in het noorden niet kwijt.
Mwah, hangt er echt van af. De Koerden vechten niet zoals ISIS met zelfmoordaanslagen etc. en ik weet niet hoeveel wapens ze hebben. Daarnaast, als ISIS weg is heb je weer een flink front minder en kan je troepen meer concentreren op 1 plek.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat de pre-burgeroorlog situatie terugkeert. Het gaat nog jaren duren voor dit ten einde komt. Dan heeft Assad echt geen zin om nog een jarenlange strijd met de Koerden aan te gaan. Daar moet wel een politieke oplossing voor komen
De SAA werd toen ook compleet weggedrukt. Pas recent beginnen ze hier en daar wat op te rukken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ze zijn als een baksteen gedropt door Assad en ware het niet voor de Amerikanen was kobane nu ook isis central...
Zal wel loslopen allemaal aangezien ik niet denk dat na dit alles er nog oorlog tussen ypg en SAA komt maar Koerden hebben minstens verregaande autonomie verdiend, en een groot deel van de olieopbrengsten.
er is een limiet aan wat een land aan kan aan oorlog. Op een gegeven moment zijn de mensen en het geld gewoon op.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, hangt er echt van af. De Koerden vechten niet zoals ISIS met zelfmoordaanslagen etc. en ik weet niet hoeveel wapens ze hebben. Daarnaast, als ISIS weg is heb je weer een flink front minder en kan je troepen meer concentreren op 1 plek.
Autonomie of onafhankelijkheid zal veel verdere gevolgen hebben voor Syri dan slechts onderwijs in eigen taal.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
er is een limiet aan wat een land aan kan aan oorlog. Op een gegeven moment zijn de mensen en het geld gewoon op.
En er is een groot verschil tussen strijden tegen groepen die de staat omver willen werpen en groepen die onderwijs in hun eigen taal willen
Dus als ik het goed begrijp zie jij enkel deze twee dingen gebeuren:quote:Op woensdag 16 december 2015 22:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Autonomie of onafhankelijkheid zal veel verdere gevolgen hebben voor Syri dan slechts onderwijs in eigen taal.
Ik zie Assad zeer zeker wel totale controle over het noorden van Syri wel opeisen ja. En ik zie de Koerden die eis ook wel verwerpen. De Amerikanen hadden geen zin in boots on the ground, dat gaat nu verder ook niet meer gebeuren nu de Russen er zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:00 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp zie jij enkel deze twee dingen gebeuren:
1. Na alles gaat Assad ook nog de oorlog aan met de (VS gesteunde) YPG. Of 2. YPG legt alle wapens neer en verwelkomt de overheid weer met open armen?
Oke.
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik zie Assad zeer zeker wel totale controle over het noorden van Syri wel opeisen ja. En ik zie de Koerden die eis ook wel verwerpen. De Amerikanen hadden geen zin in boots on the ground, dat gaat nu verder ook niet meer gebeuren nu de Russen er zijn.
Okquote:Op woensdag 16 december 2015 23:06 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Jij zit te dromen erdogans beste turanstrijder.
Er komen gewoon onderhandelingen en de Koerden krijgen minstens autonomie.
Hoe kan je Afghanistan zo 1 op 1 met syrie vergelijken???quote:Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
https://www.oxfam.org/en/(...)sthash.HsDsXwuj.dpuf
http://www.thenational.ae(...)-the-angry-young-man
[..]
http://martinkramer.org/sandbox/2010/02/superfluous-young-men/
Bevolking van Syri (x1000) door de jaren heen:
[ afbeelding ]
Jij denkt dat oorlogen geen achterliggende oorzaken hebben?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe kan je Afghanistan zo 1 op 1 met syrie vergelijken???
Zuid-azerbaijan aan het bevrijden van Iraanse onderdrukking. Zit waarschijnlijk in een Iraans gevangenis nu elektrotherapie te krijgen van qasem soleimani.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:23 schreef Pielemenneke het volgende:
Waar is Atak eigenlijk gebleven ?
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:52 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Zuid-azerbaijan aan het bevrijden van Iraanse onderdrukking. Zit waarschijnlijk in een Iraans gevangenis nu elektrotherapie te krijgen van qasem soleimani.
dat klopt jaquote:Op woensdag 16 december 2015 17:56 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken, Al Qaida en Al Nusra hebben een staat voor ogen waar men nog minder vrijheid heeft dan onder Assaad en waar voor de minderheden al helemaal geen toekomst is.
Dat heeft niets meer te maken met oppositie voeren maar alles met de jihad.
de fsa heeft nergens exclusief recht om te regeren, ze zijn volledig afhankelijk van de jihadis tegenwoordig, een pact maken met de duivel (vijand van mijn vijand) gaat in deze ook voor de fsa op. toen islamitische staat in irak zich ging bemoeien met de revolutie, werden ze met open armen onthaalt door de rebellen, omdat ze know how meenamen en graag assad wilden bestrijden. echter hadden deze mensen een eigen agenda en hebben ze uiteindelijk zelfs voor een groot gedeelte de revolutionaire gedachte gekaapt. isis uiteindelijk op zijn manier en nusra op de zijne bvquote:Op woensdag 16 december 2015 19:07 schreef Richestorags het volgende:
Het is misschien een makkelijke vergelijking maar kijk maar eens naar Idlib en hoe dat nu geregeerd wordt. Waar heeft de FSA werkelijk exclusief de macht? Hooguit in wat kleine gebieden in het zuiden. En het is een beetje naef om te denken dat een staat gerund door de FSA ineens een baken van mensenrechten zou zijn. Zie jij enige aanwijzingen hiervoor? Dan hoor ik het graag.
ik als moslim zie het wahabisme en alle uit het wahabisme afgeleide stromingen als de grootste bedreiging van de islamitische wereld, omdat het een ziekte is dat de huis van de islam intern aan het vernietigen is. omdat het van de islam een karikatuur maakt. internet islam, noem ik het. een panklare antwoord op alle struggles van moslims. daarom is deze vorm van islam online en bij bekeerlingen zo geliefd omdat het heel zwart/wit is en geen ruimte geeft voor nuance en interpretatie, ik hoop daarom ook dat het huis van saud zsm inelkaar stort en de wereld van deze door petro dollars gesubsidieerde "versie" van de islam verlost wordtquote:Hier wil ik op zich wel in meegaan maar wel een aantal kanttekeningen bij plaatsen:
- Fundamentalistische en conservatieve Islam kan je ook als een onderdrukkend regime zien. Neem bijvoorbeeld de leider van Jaish-Al-Islam, die in 2009 was gearresteerd en 2011 werd vrijgelaten. Het is begrijpelijk dat het in de cel zitten zijn haat naar Assad heeft vergroot, maar tegelijkertijd is hij gewoon een radicaal en was hij dat toen ook al. In Syri zaten duizenden van dit soort radicale elementen die een bedreiging vormen voor de type staat die Syri wil zijn. Geef deze lieden de vrije hand en je krijgt een Moslimbroederschap achtige of op Saudische leest geschoolde staat.
[/quote]quote:- De mensen hebben ook een aandeel in hun eigen misre. Bijna alle landen in het M-O hebben een gigantische bevolkingsexplosie gekend, zo ook Syri. Dat is n van de grootste drijfkrachten achter terrorisme en sociale onrust, want zoals sociologen het wel eens omschrijven: oorlogen ontstaan daar waar er een overschoot aan gefrustreerde, werkloze jongemannen is. Kan je dit op het Westen of de overheid van Assad afschuiven?
klopt ja landis maakt ook de vergelijk met europa, dat er door massa slachtingen, volksverhuizingen er natuurlijke levensvatbare staten zijn ontstaan, maar dit dmv het vergieten van massas bloed, the great sorting out noemt het, daarnaast zouden die grenzen idealiter opnieuw getekend moeten worden, maarjaquote:Ze hebben geen "behoefte" aan een sterke man maar volatile staten varen er enigszins wel bij. Kunstmatige landen zoals Syri, Irak, Libi (stammenland), Joegoslavi lijken alleen bij elkaar gehouden te kunnen worden door een sterke hand. Het nadeel is dat spanningen onder de sterke hand oplopen en zodra de sterke hand verzwakt het hele kaartenhuis instort. Wil je zo'n staat terug moet je danwel de sterke hand weer herstellen of accepteren dat de kunstmatige staat toch niet zo'n goed idee is. In Europa heeft het ook eeuwen geduurd voordat er een beetje afgebakende religieuze, etnische en lingustische grenzen bestonden.
De oorzaak van de oorlog in syrie komt door de wreedheden van assad. Niet door werkloosheid. Je moet wel heel verliefd zijn op assad om een hele analyse van afganistan over werkloosheid te gebruiken voor het bewijs dat hij er niets aan kon doen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij denkt dat oorlogen geen achterliggende oorzaken hebben?
Nee, maar ik heb wel soratimandri nieuws:quote:Op woensdag 16 december 2015 23:58 schreef Szura het volgende:
Heej firefly heb je nog een tweet ofzo van Markito, die stelt dat Marj al-Sultan Airbase is veroverd door de 'rebellen'?
Die heeft een ban.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:23 schreef Pielemenneke het volgende:
Waar is Atak eigenlijk gebleven ?
Je negeert even de andere links. Alleen de eerste ging over Afghanistan.quote:Op donderdag 17 december 2015 06:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De oorzaak van de oorlog in syrie komt door de wreedheden van assad. Niet door werkloosheid. Je moet wel heel verliefd zijn op assad om een hele analyse van afganistan over werkloosheid te gebruiken voor het bewijs dat hij er niets aan kon doen.
Wat een legende is die manquote:Op donderdag 17 december 2015 07:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel soratimandri nieuws:
10 uur10 uur geleden
Shahin Gobadi @gobadi
#Iran’s new ploy to cover up Soleimani’s serious injury proved to be a ruse.Kremlin officially denied Fars story that he met Putin #Syria
https://mobile.twitter.com/gobadi/status/677222772699959296
Details on increasing tensions between Kurds and regime troops in Qamishlitwitter:VivaRevolt twitterde op donderdag 17-12-2015 om 02:06:18NDF in Tayy Neighborhood in Qamishli are warning the YPG to not try storm the neighborhood reageer retweet
Maar de FSA had ook vanaf het begin al radicale elementen in zich. Er heeft nooit een centrale FSA bestaan met 70k vechters en een pyramidestructuur, eerder allerlei groepen die zich aangetrokken voelden tot de FSA en zich identificeerden als zodanig. Er zijn daarom ook veel FSA vechters overgelopen om uiteenlopende redenen: slecht salaris, gebrek aan structuur / cordinatie, het IS / Nusra gedachtengoed lag hen beter. Daarnaast zijn de meer gematigde vechters gestopt en gevlucht naar Turkije, teruggekeerd naar hun families of weer herovergelopen naar Assad. Tegenwoordig kan je in het noorden dan ook zeker niet meer spreken van een gematigde FSA. Je ziet ook dat ze vrolijk meedoen met vrijheidsbeperkingen in Idlib en het onderdrukken van minderheden. In die zin is wat men in Idlib heeft gewoon slechter dan Assad.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
de fsa heeft nergens exclusief recht om te regeren, ze zijn volledig afhankelijk van de jihadis tegenwoordig, een pact maken met de duivel (vijand van mijn vijand) gaat in deze ook voor de fsa op. toen islamitische staat in irak zich ging bemoeien met de revolutie, werden ze met open armen onthaalt door de rebellen, omdat ze know how meenamen en graag assad wilden bestrijden. echter hadden deze mensen een eigen agenda en hebben ze uiteindelijk zelfs voor een groot gedeelte de revolutionaire gedachte gekaapt. isis uiteindelijk op zijn manier en nusra op de zijne bv
Dat gebeurt ook nog wel, de vraag is of het schoon gebeurt. De Saud familie heeft ook een pact met de duivel feitelijk. Om de zeer conservatieve elementen in hun land tevreden te houden die tegen het principe van een koningshuis zijn, hebben zij destijds ingestemd om het Wahabisme als staatsgodsdienst uit te dragen. Tegenwoordig heb je wel hervormingsgezinde mensen in het koningshuis, echter weten ze dondersgoed dat ze aan hun eigen poten gaan zagen als ze te ver gaan hierin. Maar Saudi-Arabi staat aan alle kanten te wankelen: financieel (Yemen-oorlog), intern (Sjiieten en terrein verloren in eigen land dankzij Yemen, machtsstrijd koningshuis), extern. Anyway, ik zie Saudi-Arabi als de grootste bedreiging voor de wereldvrede, veel groter dan Iran of zelfs IS. IS is namelijk het product van jarenlange haat en terrorismesponsoring vanuit Saudi-Arabi.quote:ik als moslim zie het wahabisme en alle uit het wahabisme afgeleide stromingen als de grootste bedreiging van de islamitische wereld, omdat het een ziekte is dat de huis van de islam intern aan het vernietigen is. omdat het van de islam een karikatuur maakt. internet islam, noem ik het. een panklare antwoord op alle struggles van moslims. daarom is deze vorm van islam online en bij bekeerlingen zo geliefd omdat het heel zwart/wit is en geen ruimte geeft voor nuance en interpretatie, ik hoop daarom ook dat het huis van saud zsm inelkaar stort en de wereld van deze door petro dollars gesubsidieerde "versie" van de islam verlost wordt
Ik denk dat er vele problemen aan ten grondslag liggen, naast het koloniale verleden (Sykes-Picot). Een ander groot probleem in het m-o is de olie. Door de olie hebben de landen nooit een reden gehad om zich te ontwikkelen en hun economie te diversificeren. Corrupte regimes met varen hier wel bij en worden alleen maar rijker sterker en dat scheve systeem wordt in stand gehouden door het blijven afnemen van hun olie. Hierdoor zie je een extreem scheve welvaartsverdeling. Tel daar de bevolkingsexplosies bij op waardoor je ziet dat er simpelweg geen werk is voor al die mensen die erbij zijn gekomen en kijk DAN naar het feit dat ze ook nog eens in kunstmatige landen wonen. Dan gaan ze met scheve ogen naar elkaar kijken. Radicale Islam gentroduceerd door Saudi-Arabi biedt een mooie uitlaatklep voor de duizenden gefrustreerde jongemannen, net als Westerse bommen en gestook. Dan heb je zo ongeveer alle ingredinten voor een oorlog wel te pakken.quote:uiteraard waren ze er allemaal zelf bij toen het een zooitje werd en waren ze er ook debet aan, (kijk bv wie de status quo in egypte in ere heeft hersteld, de vs laat mubarak vallen en saudi springt in om de moslim broederschap te dwarsbomen en plaats weer een nieuwe junta) maar de kern van het probleem van vele landen in het m-o valt linea recta af te lijden aan het koloniale verleden
Snijdt hout. Stel dat Nederland zo'n groei door zou maken met 40% jongeren zonder werk (uitkering is ook geen geld meer voor dan), zou het ook niet heel gezellig zijn hier denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
https://www.oxfam.org/en/(...)sthash.HsDsXwuj.dpuf
http://www.thenational.ae(...)-the-angry-young-man
[..]
http://martinkramer.org/sandbox/2010/02/superfluous-young-men/
Bevolking van Syri (x1000) door de jaren heen:
[ afbeelding ]
Niet helemaal. Verkoop van alcohol en varkensvlees worden in luxehotels getolereerd. Voor de rest is het verboden. Bovendien ligt Bahrein niet in Afrika.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:54 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Nu is dat Bahrein geworden, daar heb je nog geloofsvrijheid, en kan je varken eten en alcohol drinken.
En opstanden werden er keihard neergeslagen.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Niet helemaal. Verkoop van alcohol en varkensvlees worden in luxehotels getolereerd. Voor de rest is het verboden. Bovendien ligt Bahrein niet in Afrika.
De gevolgen van jeugdwerkloosheid kan je op kleinere schaal ook in Engeland aanschouwen: drugsgebruik, bendevorming, geweld, rellen in Londen. Idem in Frankrijk waar veel jongeren in een kansloze positie verkeren. Het Midden-Oosten is nog veel erger dan dat natuurlijk, combineer dat met een veel onderdrukkender regime en een onderdrukte seksdrift (ook dit leidt tot veel problemen) en een Saudi-Arabi naast de deur wat lekker haat predikt en de mensen vinden de uitlaatklep voor hun frustraties: radicale Islam, op een dienblad aangereikt door Saudische haatpredikers en ronselaars.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:06 schreef tfors het volgende:
[..]
Snijdt hout. Stel dat Nederland zo'n groei door zou maken met 40% jongeren zonder werk (uitkering is ook geen geld meer voor dan), zou het ook niet heel gezellig zijn hier denk ik.
Alsof dat alles nog niet genoeg was, ook nog eens onze vriend erbij.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De gevolgen van jeugdwerkloosheid kan je op kleinere schaal ook in Engeland aanschouwen: drugsgebruik, bendevorming, geweld, rellen in Londen. Idem in Frankrijk waar veel jongeren in een kansloze positie verkeren. Het Midden-Oosten is nog veel erger dan dat natuurlijk, combineer dat met een veel onderdrukkender regime en een onderdrukte seksdrift (ook dit leidt tot veel problemen) en een Saudi-Arabi naast de deur wat lekker haat predikt en de mensen vinden de uitlaatklep voor hun frustraties: radicale Islam, op een dienblad aangereikt door Saudische haatpredikers en ronselaars.
Zelfs zonder dat was er wel een burgeroorlog in Irak ontstaan, zeker met mobiel internet wat aansloeg rond 2010.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof dat alles nog niet genoeg was, ook nog eens onze vriend erbij.
[ afbeelding ]
Is ook een katalysator geweest ja. Maar niet eens de hoofdoorzaak denk ik zo. Tfors zei het al correct: ook zonder Irak oorlog zou daar de pleuris zijn uitgebroken. De gefrustreerde generatie beschikt over tv en internet en krijgt zo beelden mee van over de hele wereld. Irak zou keihard in de Arabische winter (lente kan je het voorlopig niet noemen) zijn meegesleurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof dat alles nog niet genoeg was, ook nog eens onze vriend erbij.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:15 schreef tfors het volgende:
[..]
Zelfs zonder dat was er wel een burgeroorlog in Irak ontstaan, zeker met mobiel internet wat aansloeg rond 2010.
Opstanden sowieso, maar misschien was de karakter van de opstanden dan totaal anders geweest, geen 'Amerikaanse imperialisme' als rallypoint, waarbij Al-Qaeda inc de opstanden zou definiren.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is ook een katalysator geweest ja. Maar niet eens de hoofdoorzaak denk ik zo. Tfors zei het al correct: ook zonder Irak oorlog zou daar de pleuris zijn uitgebroken. De gefrustreerde generatie beschikt over tv en internet en krijgt zo beelden mee van over de hele wereld. Irak zou keihard in de Arabische winter (lente kan je het voorlopig niet noemen) zijn meegesleurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |