abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:13:15 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158268779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Respect. Het is wel heel knap om op je dertiende een vreemde taal te leren. MBO, zeer puik.

Voorlopig mag hij dankbaar zijn met zijn Nederlandse opleiding en hopelijk helpt hij zijn mede stumpers daar.
Om mijzelf nogmaals te quoten

quote:
Ik verdoe mijn tijd liever aan mensen waar wel normaal mee te communiceren valt. Dank u.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158268806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Om mijzelf nogmaals te quoten

[..]

Omdat je een arrogante drol bent.
pi_158268857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat het onderhand aanvoelt alsof je Ted Bundy empathie probeert aan te leren.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:15:20 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158268872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

De IND kon het kinderpardon ook niet voorzien. Hij heeft ook geen kans op asiel omdat Zimbabwe niet als onveilig land wordt gezien.

Knap hoe hij zich heeft ontwikkeld in ons land, dat wel. Maar toch, gelijke monniken gelijke kappen. Ik zou het onrechtvaardig vinden als hij hier mag blijven omdat hij in de media kwam. Er zijn veel meer Kuda's die niet in de media komen en die wel in het vliegtuig zijn gezet vanmiddag.

De overheid moet eens consequent zijn.
Of hij in de media is verschenen of niet is niet relevant voor de vraag of zo iemand nu in Nederland hoort of niet.

Blijf het knap vinden dat er mensen tegenover zo'n jongen kunnen zitten, met hem babbelen, zijn historie en huidige leven zien om vervolgens te zeggen :

Houdoe jongen, we zetten je op het vliegtuig naar Zimbabwe, wat je daar verder doet zoek je maar uit.

On-be-grij-pe-lijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:15:40 #130
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158268878
quote:

[..]

Oke, doei.
pi_158268886
quote:

[..]

Dat weten we helemaal niet, de zaak is gespind in de media.

Zeer gering, je lijkt wel een politicus. De immigratie vanuit Oost-Europa zou ook zeer gering zijn, net als de asielstroom.
In de media is uitgelegd welk traject de familie (in Nederland) heeft doorlopen. Dat kun je nalezen. Verder veeg je dingen op één hoop die niks met elkaar hebben te maken.

Oost-Europeanen komen hier vooral om te werken. Velen gaan weer terug. En de asielinstroom die we nu zien, is een compleet andere kwestie. Zelfs die instroom kun je niet op één hoop vegen, want je hebt van doen met daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen en met economische vluchtelingen. Ik pleit voor het onmiddellijk terugsturen van die economische vluchtelingen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:16:31 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158268912
Had dit mijn stiefzoon overkomen dan zou hij overigens gewoon 'verdwenen' zijn. Geen probleem.
  Forum Admin dinsdag 15 december 2015 @ 21:16:33 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158268915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:11 schreef luxerobots het volgende:
hopelijk helpt hij zijn mede stumpers daar.
quote:

[..]

:D :'( :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158268931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In de media is uitgelegd welk traject de familie (in Nederland) heeft doorlopen. Dat kun je nalezen. Verder veeg je dingen op één hoop die niks met elkaar hebben te maken.

Oost-Europeanen komen hier vooral om te werken. Velen gaan weer terug. En de asielinstroom die we nu zien, is een compleet andere kwestie. Zelfs die instroom kun je niet op één hoop vegen, want je hebt van doen met daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen en met economische vluchtelingen. Ik pleit voor het onmiddellijk terugsturen van die economische vluchtelingen.
Jij veegt dingen op één hoop die er niets mee te maken hebben. Zoals die Marokkanen die zo nodig uitgezet moeten worden. Dat is een andere kwestie.

Daarnaast is deze jongen een economische vluchteling die nu mag blijven omdat hij niet uitgezet is. Echt je hebt de logica van een autist, maar zo sta je ook wel bekend.
pi_158268968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Of hij in de media is verschenen of niet is niet relevant voor de vraag of zo iemand nu in Nederland hoort of niet.

Blijf het knap vinden dat er mensen tegenover zo'n jongen kunnen zitten, met hem babbelen, zijn historie en huidige leven zien om vervolgens te zeggen :

Houdoe jongen, we zetten je op het vliegtuig naar Zimbabwe, wat je daar verder doet zoek je maar uit.

On-be-grij-pe-lijk.
Dit is een hellend vlak. Wat als hij een onschuldig gezicht had en geen mbo had gedaan? Het criterium 'hij hoort thuis in Nederland' is veel en veel te vaag en leidt tot ongelijkheid.

Er is in Nederland geen manier om een verblijfsvergunning te krijgen als je 'ingeburgerd' bent. Het kinderpardon was niet meer dan een pardon.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:20:05 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Familie heeft perfect en netjes gehandeld. Zelfs op aanraden van de officiele diensten. Het riekt welhaast naar misleiding :')

quote:
Oost-Europeanen komen hier vooral om te werken. Velen gaan weer terug.
En de hoeveelheid Oost-Europeanen valt ook enorm mee. Ik kan me de berichten nog wel herinneren dat men dacht dat er een klein miljoen Polen naar NL zouden komen en honderdduizenden Bulgaren en Roemenen.

Nou, we hebben het gezien :')

quote:
En de asielinstroom die we nu zien, is een compleet andere kwestie. Zelfs die instroom kun je niet op één hoop vegen, want je hebt van doen met daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen en met economische vluchtelingen. Ik pleit voor het onmiddellijk terugsturen van die economische vluchtelingen.
Zit ik ernaast of ben jij de afgelopen tijd iets gematigder geworden?
pi_158269143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Familie heeft perfect en netjes gehandeld. Zelfs op aanraden van de officiele diensten. Het riekt welhaast naar misleiding :')

[..]

En de hoeveelheid Oost-Europeanen valt ook enorm mee. Ik kan me de berichten nog wel herinneren dat men dacht dat er een klein miljoen Polen naar NL zouden komen en honderdduizenden Bulgaren en Roemenen.

Nou, we hebben het gezien :')

[..]

Een bron graag.
pi_158269291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij veegt dingen op één hoop die er niets mee te maken hebben. Zoals die Marokkanen die zo nodig uitgezet moeten worden. Dat is een andere kwestie.

Daarnaast is deze jongen een economische vluchteling die nu mag blijven omdat hij niet uitgezet is. Echt je hebt de logica van een autist, maar zo sta je ook wel bekend.
Ik veegde geen zaken op één hoop, ik stelde prioriteiten. Ik vind het terugsturen van een prima ingeburgerde jongen van 21, die hier al 8 jaar is, goed Nederlands spreekt en bij directe familie woont, geen enkele prioriteit of noodzaak hebben.

Zeker niet zolang we dagelijks economische vluchtelingen binnenkrijgen die niet worden uitgezet. Zeker niet zolang we hier slecht geïntegreerde moslims hebben die met hun rug naar onze samenleving staan. Zeker niet zolang we er niet in slagen om criminele, discriminerende vluchtelingen aan te pakken en uit te zetten.

Zolang dat soort zaken niet is opgelost, zie ik werkelijk niet in waarom een goed ingeburgerde jongen van 21 dan wél moet worden uitgezet. NB: Je regelmatige PM's aan mijn adres mag je na dit gescheld voortaan achterwege laten. :{w
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:26:16 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:17 schreef Confetti het volgende:

[quote]

Dit is een hellend vlak. Wat als hij een onschuldig gezicht had en geen mbo had gedaan? Het criterium 'hij hoort thuis in Nederland' is veel en veel te vaag en leidt tot ongelijkheid.

Opleidingsniveau is uiteraard niet heel relevant, behalve voor de beeldvorming. Anderzijds zie ik vrij weinig tegen op het afzonderlijk per geval beoordelen.

Die knaap spreekt inmiddels beter Nederlands dan dat ik nog doe. Heeft gewoon netjes z'n school afgemaakt, is maatschappelijk actief. Woont al bijna de helft van z'n leven in Nederland. Voor zijn eigen herinneringen zelfs het grootste deel van zijn leven.

Dat in samenwerking met hoe de procedures in zijn gegaan door zijn familie (Een Nederlander die hem nota bene wilde adopteren!) lijkt mij rede genoeg om die jongen heel rap zijn Nederlandse identiteit te geven. Hell, ik heb die van mij er voor over :')

quote:
Er is in Nederland geen manier om een verblijfsvergunning te krijgen als je 'ingeburgerd' bent. Het kinderpardon was niet meer dan een pardon.
Het kinderpardon waar hij gebruik van had kunnen maken wanneer zijn tante en oom niet naar de officiele Nederlandse instanties hadden geluisterd :'(
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:26:37 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269310
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een bron graag.
Voor mijn gemak zal ik mijzelf niet nog een keer quoten.
pi_158269363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Voor mijn gemak zal ik mijzelf niet nog een keer quoten.
Je kan de berichten toch nog herinneren, nou dan heb je vast een bron.
pi_158269365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:20 schreef Dven het volgende:
Ik ben nooit anders dan gematigd geweest. Helaas scheppen sommige mensen er genoegen in om mij als een soort "racist" en "extremist" neer te zetten omdat ik stevige kritiek heb op onderwerpen als de manier waarop de islam zich in Nederland manifesteert.

Ik behoor tot de ± 60 procent van de Nederlanders die voorstander is van het opvangen van oorlogsvluchtelingen. Maar dan hebben we het wel over daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen, niet over economische vluchtelingen. En we hebben het over opvang, niet over permanent verblijf.
pi_158269415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben nooit anders dan gematigd geweest. Helaas scheppen sommige mensen er genoegen in om mij als een soort "racist" en "extremist" neer te zetten omdat ik stevige kritiek heb op onderwerpen als de manier waarop de islam zich in Nederland manifesteert.

Ik behoor tot de ± 60 procent van de Nederlanders die voorstander is van het opvangen van oorlogsvluchtelingen. Maar dan hebben we het wel over daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen, niet over economische vluchtelingen. En we hebben het over opvang, niet over permanent verblijf.
En zolang economische vluchtelingen hier maar lang genoeg blijven mogen ze ook blijven. Over krom gesproken.
pi_158269480
Als hij zegt dat hij Eritreeër is mag die vast blijven.
Ура для россии
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:32:35 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269526
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan de berichten toch nog herinneren, nou dan heb je vast een bron.
Google gewoon eventjes miljoen Polen of honderdduizenden roemenen en Bulgaren. Ongetwijfeld ga je er vinden. Om nu toch wat aandacht aan je te besteden : Eind 2014 waren er nog geen 12.000 Roemenen en Bulgaren in Nederland. Waar de verwachting van o.a. Wilders op een paar honderd duizend lag.

Maar goed, we kennen nog wel de berichten van de daily mail, dat er zo'n vijf miljoen Bulgaren klaarstonden om naar Engeland te vertrekken terwijl er nog geen 7 miljoen in Bulgarije wonen :') :')

Toch verbazingwekkend dat zoveel mensen het alsnog geloven. En op m'n kop dat ik hier kreeg omdat ik aangaf dat er amper Bulgaren interesse hebben om naar Nederland te gaan :') :') :')
pi_158269533
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En zolang economische vluchtelingen hier maar lang genoeg blijven mogen ze ook blijven. Over krom gesproken.
Deze jongen is geen economische vluchteling; wanneer dringt dat tot je door? Hij woont noodgedwongen bij zijn oom en tante, omdat zijn ouders niet voor hem kunnen zorgen. Zoals gisteren op tv uitgelegd, is het in die cultuur heel gebruikelijk dat ooms en tantes dan de opvoeding van de ouders overnemen. En vanuit Nederlands perspectief is dat ook best te billijken.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:32:56 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269540
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:31 schreef Woestijnvos het volgende:
Als hij zegt dat hij Eritreeër is mag die vast blijven.
Misschien kunnen we geld inzamelen om een Syrisch paspoort voor hem te kopen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:34:56 #148
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269609
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deze jongen is geen economische vluchteling; wanneer dringt dat tot je door? Hij woont noodgedwongen bij zijn oom en tante, omdat zijn ouders niet voor hem kunnen zorgen. Zoals gisteren op tv uitgelegd, is het in die cultuur heel gebruikelijk dat ooms en tantes dan de opvoeding van de ouders overnemen. En vanuit Nederlands perspectief is dat ook best te billijken.
Buiten dat Zimbabwe in die periode toch wel redelijk een land was waar vandaan vluchten te begrijpen valt.

Niet voor niets is in die periode bijna een derde van de bevolking het land uitgevlucht.
pi_158269653
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hij woont hier omdat zijn ouders niet voor hem kunnen zorgen. Dan ben je toch geen vluchteling? Dan zoek je geluk. Gelukszoeker dus.

Terwijl we het niet eens weten, het is een gespind mediaverhaal. Net zoals dat deze jongen zogenaamd niet zou weten waar hij naartoe zou moeten.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:38:34 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158269757
edit : futje van mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')