abonnement Unibet Coolblue
pi_158254842
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_158254860
LuDann als je minder vaak gaat kolven en je leegt je borsten niet, dan ben je wel je productie aan het afbouwen. Het is aan jou natuurlijk om te bekijken of dat wel of geen probleem is. Wat een ellende met die kolfruimtes. Heb je ooit nog wat vernomen van melkpunt?
pi_158254920
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:46 schreef WupWup het volgende:
LuDann als je minder vaak gaat kolven en je leegt je borsten niet, dan ben je wel je productie aan het afbouwen. Het is aan jou natuurlijk om te bekijken of dat wel of geen probleem is. Wat een ellende met die kolfruimtes. Heb je ooit nog wat vernomen van melkpunt?
Ja snap ik, het is dus of het een of het ander. Als ik mijn borsten niet volledig kan legen dan moet ik dus wel een keer vaker kolven. Maar als ik ze wel kan legen dan kan ik een keertje minder kolven? Voorlopig kolf ik wel gewoon 3 a 4 keer per dag en probeer ik nog verder te kolven na het legen van de flesjes (wat meestal niet hoeft hoor, alleen in de ochtend kolf ik zoveel in 1 keer). En wie weet is het volgende week al weer anders qua productie.

Ik heb verder niks meer vernomen van melkpunt, wel een berichtje dat ze het heel druk hebben en onderbemand zijn en dat ze gingen vergaderen over of ze meer vrijwilligers aan gaan nemen om dit soort dingen aan te pakken.
pi_158255968
Iemand die weet welke flesjes met afsluitdop op de Medela Swing passen? Ik wil nog een set goedkope flesjes erbij hebben.
pi_158256186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:
Iemand die weet welke flesjes met afsluitdop op de Medela Swing passen? Ik wil nog een set goedkope flesjes erbij hebben.
medela flesjes passen op mijn ameda kolf dus ik denk andersom ook? Niet duur, 15,- voor twaalf http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:37:04 #6
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158256483
Ik heb nog een nieuwe set van 3 medela flesjes te koop voor weinâg :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158256513
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:20 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

medela flesjes passen op mijn ameda kolf dus ik denk andersom ook? Niet duur, 15,- voor twaalf http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html
Thanks! Dat is niet gek!

Andere vraag:
Ik ben bezig een vriezer voorraad op te bouwen onder het mom van reserves, maar weet eigenlijk niet goed wat nu handig is, wanneer stop ik met reserves opbouwen? :') Ik heb nu 8 zakjes van ruim 100ml, wat momenteel ongeveer gelijk staat aan 8 voedingen voor dochter.

Ik ga vanaf half februari weer werken, de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. Ik ga dan 2 keer op een werkdag (9 uur) kolven. Ik weet natuurlijk niet of dat genoeg is om de productie voldoende in stand te houden...

Ik heb ook wel begrepen (kan de bron nergens meer vinden) dat de borstvoeding van samenstelling verandert naarmate je kindje ouder wordt; dus borstvoeding van maand 1 is eigenlijk niet meer geschikt voor een kindje van 3 maanden?
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:41:06 #8
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158256566
Dat laatste schijnt niet zo te zijn, dat zei men tenminste toen ik het hier vroeg.
Ik heb nu ca. 2 liter in de vriezer, meer is niet echt nodig aangezien N. niet naar de opvang gaat. Dus het is vooral voor als opa en oma eens oppassen. Het lukt me ook niet meer om buiten de voedingen om nog extra te kolven, er komt gewoon niks meer uit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:05 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158256773
Hangt van omstandigheden af, Jantina. 8 voedingen is niet zo heel veel in het geval je dochter een dagje uit logeren gaat. Nou ja, dat hangt ook weer van af hoe lang etc. Maar als het je lukt zou ik je voorraad nog iets vergroten.
Aan de andere kant, ik heb nooit tussen de voedingen kunnen kolven, want ik zat de hele dag met een huilbaby. En nu kolven tussen de voedingen levert niet echt veel op, vind het daarom niet de moeite waard ten opzichte van het gedoe. Ik heb daarom maar circa 4 x 150 cc in de koelkast (wat mee gaat naar de opvang), dus als er meer nodig is wordt dat aangevuld met kunstvoeding. Dat is natiurlijk ook altijd nog een optie, met kunstvoeding aanvullen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158257181
Dan ga ik inderdaad nog eventjes door. ^O^ De vriezer is groot genoeg.

Ik kolf nu 1 of 2 keer per dag, elke keer is dat 1 voeding. Ze krijgt ook elke dag een flesje, om te wennen + makkelijk in sommige situaties (visite / onderweg). Dus ik kolf eigenlijk 1 voeding extra. De laatste dagen staat 1 keer kolven echter ineens gelijk aan 2 voedingen, dus die voorraad gaat op deze manier wel hard.

Die hoeveelheid die meegaat naar de opvang, die kolf je op 1 werkdag?
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:28:07 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158257378
Ik kolf meestal tussen de 450 en 500 cc per dag op werk, L drinkt vaak echter 600 cc op de opvang, dus ik moet bijvullen met kv.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158257396
Daarnet sinds tijden weer eens mijn 17maander in slaap gevoed.
En wat is hij dan ineens toch een klein mannetje O+
Het was dat ik ongeloveloos nodig moest plassen :') anders was ik blijven zitten en kijken hoe hij sliep
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:35:59 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158257518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:
Iemand die weet welke flesjes met afsluitdop op de Medela Swing passen? Ik wil nog een set goedkope flesjes erbij hebben.
Deze: http://www.moedermelknetw(...)edermelk-bewaarfles/
KuikenGuppy
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:40:53 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158257601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:38 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb ook wel begrepen (kan de bron nergens meer vinden) dat de borstvoeding van samenstelling verandert naarmate je kindje ouder wordt; dus borstvoeding van maand 1 is eigenlijk niet meer geschikt voor een kindje van 3 maanden?
Het is dacht ik zo dat na elke 'regeldag' de samenstelling verandert, maar het 'niet geschikt zijn' valt mee: melk van maand 1 is minder optimaal afgestemd op je 3 maanden oude kindje dan melk van maand 3, maar nog steeds beter dan KV. Je kunt het ook nog gewoon geven. Alleen andersom zou ik niet doen (melk van maand 3 aan een baby van 1 maand geven).

Ik had altijd een voeding of 6-8 op voorraad liggen, misschien nog wel meer... maar ik heb nooit gekolfd voor werk want kuiken is de eerste 10 maanden niet naar de opvang geweest. Ik heb nu nog een liter liggen geloof ik :'). Wel belachelijk diep ingevroren (hele koude vrieskist, gebeurt niks mee). Ik kan het maar niet over mijn hart verkrijgen om het er uit te halen en te gebruiken.... :@ (en wil nog eens een moedermelksieraad laten maken).
KuikenGuppy
pi_158257650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:28 schreef Mariposas het volgende:
Ik kolf meestal tussen de 450 en 500 cc per dag op werk, L drinkt vaak echter 600 cc op de opvang, dus ik moet bijvullen met kv.
Ah. Op die manier.
Mijn streven is om in elk geval tot 6 maanden 100% borstvoeding te geven, zou echt mooi zijn als dat lukt. Na die tijd wil ik in elk geval stoppen met kolven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:29 schreef BlueEyes het volgende:
Daarnet sinds tijden weer eens mijn 17maander in slaap gevoed.
En wat is hij dan ineens toch een klein mannetje O+
Het was dat ik ongeloveloos nodig moest plassen :') anders was ik blijven zitten en kijken hoe hij sliep
Lief! :D
pi_158257685
Ik heb hier ook nog een ruime liter liggen die inmiddels inteert vanwege de pannenkoeken die ik de laatste tijd vaak maak tot groot plezier van F.

En ook bezig een moedermelksieraad uit te zoeken.
pi_158257794
Ik mocht stoppen met blokvoeden. Nu heb ik om de haverklap weer lekkende profiteren :')

Ik weet niet eens wat voor voorraad ik heb. Ik heb wat in de vriezer liggen, en ik probeer op m'n werk vers te kolven. Maar ik wacht nog steeds op een tweede borstschelp 8)7 als ik nou kolf ipv en voeding, krijg ik er bij twee borsten net aan 100cc uit, als dat zo blijft zal ik sowieso ook aan moeten vullen met kv. Maar hij krijgt nu ook een flesje kv per dag dus ik vind t niet zo erg. Wil er niet zo krampachtig mee omgaan, we zijn nog steeds in de, we zien wel hoe het loopt fase
pi_158258071
Ik heb zo'n 5 liter in de vriezer liggen. Dat is misschien wat overdreven (is ook niet met opzet :P ) maar ik zou, als het je weinig moeite kost, toch wel mikken op 3 of 4 liter.

Mijn eigen ervaring is namelijk dat dingen als menstruatie en ziekte (koorts) een paar dagen voor een heel jammer opbrengst zorgen. Dat hakt dan flink in je voorraad. Verder scheelt het ook kolfstress. Hoef je je niet zo druk te maken als het een keer wat minder lukt met kolven. En houdt er ook rekening mee dat ze straks meer dan 100 cc gaat drinken, Jantina. Ik heb bovendien zelf zakjes van wisselende hoeveelheden ingevroren zodat we kunnen inspringen op grotere honger. Als je zakjes van 30 of 60 invriest dan kun je die later combineren met die van 100.
pi_158258356
Wat LuDann zegt, voor de 6 maanden scheelde het hebben van voorraad in de vriezer me kolfstress. Nu vullen we aan met fv. Ik had op het hoogtepunt ruim 4 liter in de vriezer.
pi_158258381
Goed om te weten dat de samenstelling van oudere ingevroren melk nog steeds geschikt is voor je kindje. :)

Wauw 5 liter, LuDann :-)
En goed punt met betrekking tot de hoeveelheid, ik ga wel wat ijsblokzakjes vullen t.z.t.. :)

Op dit moment kost het mij weinig moeite om te kolven, dus beter maak ik daar dus gebruik van.
Ik ga flesjes inslaan. :)
pi_158258546
Ik heb ook een enorme voorraad aangelegd destijds en was er heel blij mee (minder blij met die 3 overvolle lades voeding van de kapotte vriezer die ooit weggegooid moest worden :X )
Ik kolfde ook steeds minder naarmate ik langer werkte en was blij dat ik een inteermogelijkheid had.

Toch weet ik niet hoe ik het bij een eventuele 2e zou doen en of ik dan weer zo'n voorraad wil en weer vol op het kolven ga.
Ik kolfde nu nog wel eens tussendoor een beetje bij op een vrije dag of 's avonds laat pm de productie op te krikken weer.
Maar bij een 2e zou dat denk ik toch anders gaan.
En ik wil niet meer steeds dat apparaat aan me hebben.

Hoewel toen ik gisterem dat programma van die vele kids op tv zag hoe moeder stond te kolven en eten te maken en die vriezervoorraad bij een 4ling _O_
pi_158258615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:32 schreef JantinaGr het volgende:
Goed om te weten dat de samenstelling van oudere ingevroren melk nog steeds geschikt is voor je kindje. :)

Wauw 5 liter, LuDann :-)
En goed punt met betrekking tot de hoeveelheid, ik ga wel wat ijsblokzakjes vullen t.z.t.. :)

Op dit moment kost het mij weinig moeite om te kolven, dus beter maak ik daar dus gebruik van.
Ik ga flesjes inslaan. :)
Spectra borstvoedingszakjes!!
Ideale zakjes die nooit lekten.
30 voor 8.95 bij Vos Medisch
Deze werkten beter voor mij dan welk ander merk zakjes.
pi_158258913
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:12 schreef LuDann het volgende:
Ik heb zo'n 5 liter in de vriezer liggen. Dat is misschien wat overdreven (is ook niet met opzet :P ) maar ik zou, als het je weinig moeite kost, toch wel mikken op 3 of 4 liter.

Mijn eigen ervaring is namelijk dat dingen als menstruatie en ziekte (koorts) een paar dagen voor een heel jammer opbrengst zorgen. Dat hakt dan flink in je voorraad. Verder scheelt het ook kolfstress. Hoef je je niet zo druk te maken als het een keer wat minder lukt met kolven. En houdt er ook rekening mee dat ze straks meer dan 100 cc gaat drinken, Jantina. Ik heb bovendien zelf zakjes van wisselende hoeveelheden ingevroren zodat we kunnen inspringen op grotere honger. Als je zakjes van 30 of 60 invriest dan kun je die later combineren met die van 100.
Nou dat hoeft niet per se hoor dat laatste :)
Mijn dochters dronken altijd tussen de 90-110 ofzo, hebben nooit meer dan dat gedronken. Heel soms wel eens dat ze wat sneller voor een volgende voeding kwamen dan, maar ze wilden niet per se meer dan dat in 1 keer. Thuis bij papa idem dito.
:)
pi_158258967
En voorraad, ik heb nog bijna 700 cc staan van de dagen in het ziekenhuis. Wel prettig om achter de hand te hebben idd. Kom er net achter dat ik zaterdag naar een musical ging. Oeps :') dus morgen ofzo maar even een flesje halen, heb k ook nog niet :')
Hopelijk zingen we het uit pun intended zonder voeding.
:)
pi_158259154
Relaxed Mignonne, zulke kleine flesjes! De oudste begon hier al met 160 maar ging vrijwel meteen door 180 ml, dat was lekker doorkolven voor 3 flessen op een dag :X Ik mik voor baby ook op 150 ml als start.

Ik heb nu iets van 7 voedingen in de diepvries. Er komt vast nog wel wat bij, maar kolven is niet mijn hobby dus ik heb niet de ambitie de vriezer te vullen tot er 5 liter in ligt. Ik ga ervan uit dat ik op een werkdag wel kolf wat nodig is voor de volgende opvangdag. Dat klinkt wel heel relaxed maar dat ging bij de oudste ook altijd goed.
pi_158259162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou dat hoeft niet per se hoor dat laatste :)
Mijn dochters dronken altijd tussen de 90-110 ofzo, hebben nooit meer dan dat gedronken. Heel soms wel eens dat ze wat sneller voor een volgende voeding kwamen dan, maar ze wilden niet per se meer dan dat in 1 keer. Thuis bij papa idem dito.
Tot hoeveel maanden heb je gegeven dan? Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment behoefte hebben aan meer. Wel relaxed inderdaad! :Y

Ohhh.. ik zag net voor het eerst het bestaan van een kolf beha. Wat handig. Heeft iemand die?Hoewel, ik denk dat 't met mijn huidige hema voedingsbeha's misschien ook wel lukt. Nooit bij stilgestaan ook om handvrij te kolven. |:(
pi_158259204
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:15 schreef Mineola het volgende:
Relaxed Mignonne, zulke kleine flesjes! De oudste begon hier al met 160 maar ging vrijwel meteen door 180 ml, dat was lekker doorkolven voor 3 flessen op een dag :X Ik mik voor baby ook op 150 ml als start.

Ik heb nu iets van 7 voedingen in de diepvries. Er komt vast nog wel wat bij, maar kolven is niet mijn hobby dus ik heb niet de ambitie de vriezer te vullen tot er 5 liter in ligt. Ik ga ervan uit dat ik op een werkdag wel kolf wat nodig is voor de volgende opvangdag. Dat klinkt wel heel relaxed maar dat ging bij de oudste ook altijd goed.
Ik had ook zo'n grootverbruiker hoor :D
pi_158259217
Oh, ik dacht dat baby's meer gingen drinken naarmate ze ouder werden. :)

Wij zijn van 80 naar 100 naar 130 naar 160 naar 180 gegaan en nu ze ziek is geweest geven we weer 160 omdat ze 180 bij lange na niet meer opkrijgt. Misschien dat dat later wel weer lukt.

En ze komt elke 3 uur, kunt er bijna de klok op gelijk zetten.
pi_158259235
Jantina de oudste heeft 11 maanden bv gehad en de jongste op een week na 12 maanden.

Ik zeg ook niet dat het nooit zo is dat baby's meer drinken hoor, kan heel goed daar zijn er genoeg van die rustig flessen van 180 cc wegtikken. Maar om maar aan te geven dat het echt kan verschillen per baby. Je merkt het strakjes vanzelf hoeveel je nodig gaat hebben op een werkdag.

Overigens over mijn meiden, ze gaan op een gegeven moment als ze groter worden ook meer andere dingen eten enzo op een dag hè. Borstvoeding blijft de hoofdmoot van wat ze binnenkrijgen, maar hier was het wel zo dat het aantal cc's voor en na de zes maanden daardoor grofweg gelijk bleef. De rest haalden ze s avonds wel bij mij in.
:)
pi_158259246
Mijnes ook elke 3 uur en ik heb er nu weer zo een gebrouwen met een uitstekend werkende inwendige klok :D zit je dan met je voeden op verzoek :+
:)
pi_158259263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:16 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Tot hoeveel maanden heb je gegeven dan? Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment behoefte hebben aan meer. Wel relaxed inderdaad! :Y

Ohhh.. ik zag net voor het eerst het bestaan van een kolf beha. Wat handig. Heeft iemand die?Hoewel, ik denk dat 't met mijn huidige hema voedingsbeha's misschien ook wel lukt. Nooit bij stilgestaan ook om handvrij te kolven. |:(
Dude, hoe moet je anders fokken op je werk! Of appen :P

Ik moet dat ook nog leren btw, heb nu een dubbelzijdige kolf :+
pi_158259309
Ik kolfde eenzijdig vanwege 15 minuten per borst en haalde daarmee wel een goeie opbrengst die genoeg was voor een dag werken
En hoe goed was ik toen idd bijgelezen hier :')
Als kolven wegvalt houdt je topics en dirt en sleaze erg slecht bij :D
pi_158259340
Mijn baby's deden ook max 80-100 ml per fles. Nu met 22 maanden drinkt ze max 150, maar meestal 100-130.
pi_158259445
Good to know. Dacht al dat ik misschien aan het einde flesjes nodig zou hebben van 240 ml. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:23 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dude, hoe moet je anders fokken op je werk! Of appen :P

Ik moet dat ook nog leren btw, heb nu een dubbelzijdige kolf :+
Uhm ja.. heel onhandig dus. Ik kolf overigens ook eenzijdig en typ dus dan met 1 hand. Maar er gaat een wereld voor mij open als ik beide handen vrij zou hebben, joh. Dan kan ik zelfs gewoon blijven werken (kantoorwerk, laptop). :o
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:34:30 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158259456
Zo'n handsfree ding zoals een pumpease vind ik niet nodig. Ik zet de borstschelpen altijd klem met een dichte voedingsbh en ik draag altijd een elastisch hemdje. Blijft prima zitten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158259477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:34 schreef Mariposas het volgende:
Zo'n handsfree ding zoals een pumpease vind ik niet nodig. Ik zet de borstschelpen altijd klem met een dichte voedingsbh en ik draag altijd een elastisch hemdje. Blijft prima zitten.
^O^ Bij de volgende kolfsessie ga ik het proberen.
pi_158259490
Ik heb wel een goedkope versie van de pumpease maar ik gebruik hem nooit. Ik zet ze ook klem tussen een dichte voedingsbh, net zo makkelijk.
pi_158259535
Oh en voor opvangzakjes, ik heb een stuk of 5 verschillende merken geprobeerd, maar deze zijn het goedkoopst en bevallen prima!

http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/

40 stuks voor 10 euro.
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:41:57 #40
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158259611
Yay m'n medela dopjes zijn binnen! Die uit 1 stuk, dus zonder dekselinleg. Echt haat aan die doppen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158259624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:41 schreef Mariposas het volgende:
Yay m'n medela dopjes zijn binnen! Die uit 1 stuk, dus zonder dekselinleg. Echt haat aan die doppen.
Ja! Heeft dat een functie? Ik gebruik ook altijd de hele.
pi_158259641
Ik ga toch liever voor herbruikbare flesjes. :)

Vosmedisch.nl zit in A'dam. Da's vlakbij voor mij. Vanmiddag misschien nog even langs.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:41 schreef Mariposas het volgende:
Yay m'n medela dopjes zijn binnen! Die uit 1 stuk, dus zonder dekselinleg. Echt haat aan die doppen.
Ohh.. kan ik mij wel iets bij voorstellen ja! Ik raak ze weleens kwijt in de vaatwasser. :P

Wow, mijn kind is sinds vanmorgen al zooo rustig. Gisteren juist heel jengelig / niet slapen. Vandaag slaapt ze heel veel en zelfs na wat wakker te zijn in de ledikant (houd haar in de gaten via de cam), doet ze gewoon haar ogen dicht en slaapt verder. Vandaar veel op FOK! _O-
pi_158259646
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja! Heeft dat een functie? Ik gebruik ook altijd de hele.
Ja, kan dan een speen in :)
pi_158276866
Nou ik wat makkelijker ben met het overwegen van kv is de rust in mijn hoofd voldoende terug gekeerd?
G is nog steeds soms onrustig aan de borst, maar in dusdanige mate dat ik er goed mee om kan gaan, lijkt wel. Gisteren volledig live gevoed, met een goed gevoel. En hij is ook verzadigd, want hij laat er zo 3-4 uur tussen, in de nacht zelfs 6 uur. En zijn luiers zijn niet meer groen! *O*
Hopelijk zet dit zo door. Nu moet ik afkloppen want ik ben bang voor de fokwet :')
  woensdag 16 december 2015 @ 09:08:32 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158277299
Jeeeeyyy weer een goede nacht. Eerste keer ben ik naar hem toe gegaan (man stond te douchen) en had hem in tien minuten we in slaap zonder borst, twee keer daarop is mijn man 10 en 25 minuten bezig en toen hij om 5.40 weer kwam heb ik m aangelegd :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158277329
Goed nieuws dames! *O*
pi_158277961
Yay Cassandra en Chanty! *O* Goed bezig!

Ik kom even wat diepgewortelde onzekerheid spuien. Ik vind het echt lastig loslaten, dat A nu met 10 maanden duidelijk meer andere dingen eet en ook drinkt. Productie wordt logischerwijs minder, zo hoort het ook. Maar toch, mijn hoofd wil gewoon een vol flesje met kolven, stuwing als er eens een nacht tussen 23 en 5 niet gedronken wordt... signalen dat er nog steeds voldoende melk is, zeg maar. Net ongesteld geweest met ook wel duidelijk een dipje. Ik vind het haast makkelijker als alles volledig bv is, nu wordt het voor m'n gevoel een rommeltje. Straks als bv alleen nog voor erbij is, is het ook prima. Maar deze tussenfase is stom. Meer andere dingen eten, maar bv is nog wel een belangrijk deel van de voeding, dus wil ik zeker weten dat ik voldoende melk heb. Irritant is het, waarom kan ik het niet beter loslaten???
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158281333
Oh Phaidra, herkenbaar. Ketel is nu zes maanden en gaat nu dus een beetje die rommelfase in, en ik kan me er nu al druk om maken. Krijgt hij wel genoeg? Wat moet ik geven en wanneer? Moet ik bv gaan afbouwen? Hoe gaat als straks mijn kolfrecht voorbij is? Pffff.
pi_158281585
Ik kom ook even jompelen voor Cassandra en Chanty. Dat gaat de goede kant op!

Dat lijkt me ook lastig, Phaidra. Ik hoop dat het binnenkort beter voelt, dat je het wat meer op zijn beloop kunt laten.

Ik heb nog steeds pijn bij en na het voeden. Veel minder dan voor de spruwbehandeling, maar toch. Ik heb gemerkt dat warmte helpt, dus misschien dan toch Raynauds. Ik weet niet zo goed wat het anders kan zijn. Ik kan niet zoveel informatie vinden over hoe lang die pijn zou aanhouden, het kan overgaan na enkele maanden begrijp ik. Is er iemand die hier wat vanaf weet?
pi_158281682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:00 schreef Phaidra het volgende:
Yay Cassandra en Chanty! *O* Goed bezig!

Ik kom even wat diepgewortelde onzekerheid spuien. Ik vind het echt lastig loslaten, dat A nu met 10 maanden duidelijk meer andere dingen eet en ook drinkt. Productie wordt logischerwijs minder, zo hoort het ook. Maar toch, mijn hoofd wil gewoon een vol flesje met kolven, stuwing als er eens een nacht tussen 23 en 5 niet gedronken wordt... signalen dat er nog steeds voldoende melk is, zeg maar. Net ongesteld geweest met ook wel duidelijk een dipje. Ik vind het haast makkelijker als alles volledig bv is, nu wordt het voor m'n gevoel een rommeltje. Straks als bv alleen nog voor erbij is, is het ook prima. Maar deze tussenfase is stom. Meer andere dingen eten, maar bv is nog wel een belangrijk deel van de voeding, dus wil ik zeker weten dat ik voldoende melk heb. Irritant is het, waarom kan ik het niet beter loslaten???
Komt goed! Het hele traject is nu al zo anders dan bij je oudste, laat het los ;)

LuDann, zelf had ik geen pijn, wel witte of paarse tepels. Wollen zoogkompressen schijnen wel te verlichten. En er was iets met vitamine, euh B geloof ik, maar precies hoe en wat :?

Goede berichten voor Chanty en Cassandra, fijn! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_158281686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:29 schreef LuDann het volgende:
Ik kom ook even jompelen voor Cassandra en Chanty. Dat gaat de goede kant op!

Dat lijkt me ook lastig, Phaidra. Ik hoop dat het binnenkort beter voelt, dat je het wat meer op zijn beloop kunt laten.

Ik heb nog steeds pijn bij en na het voeden. Veel minder dan voor de spruwbehandeling, maar toch. Ik heb gemerkt dat warmte helpt, dus misschien dan toch Raynauds. Ik weet niet zo goed wat het anders kan zijn. Ik kan niet zoveel informatie vinden over hoe lang die pijn zou aanhouden, het kan overgaan na enkele maanden begrijp ik. Is er iemand die hier wat vanaf weet?
Ik dacht dat het in de koude maanden van het jaar extra op kan spelen. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik weet niet hoe groot de kans is dat het vanzelf wegtrekt als het Raynauds is. Heb je dit vanaf het begin gehad? Is de spruw wel echt weg?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158281835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Komt goed! Het hele traject is nu al zo anders dan bij je oudste, laat het los ;)
Ja, klopt! Maar onzekerheid is raar, het komt te pas en te onpas weer even om het hoekje kijken ;). Lange tijd heb ik er helemaal geen last van gehad, maar de laatste weken toch weer. Ook met 's avonds slapen. Hij is zo onrustig en dan moet ik me echt tegenhouden om niet elke keer te voeden. Dan denk ik toch al snel dat hij misschien toch honger heeft of dorst. Maar ik wil niet weer elke keer de borst gebruiken om hem in slaap te krijgen, dat was bij de oudste op de lange termijn geen succes (zoiets als bij Chanty nu).

Dank jullie voor de herkenning/ steunbetuigingen. Het komt vast goed! :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158282104
Wollen zoogcompressen gaat hem niet worden, ik heb wasbare geprobeerd maar die nemen bij lange na niet genoeg vocht op voor de sloot aan melk die ik dagelijks verlies. :') Vitamines... ik wil ze eigenlijk niet zomaar bij gaan slikken.

Ik heb het vanaf het begin gehad ja, en ben er vrij zeker van dat de spruw weg is. Dat was een ander soort pijn die niet meer teruggekomen is, veel heviger en brandend. Dit zijn meer scherpe steken (die ik al vanaf het begin heb ja). Het is vervelend maar doet niet verschrikkelijk veel pijn gelukkig. Het puntje van mijn tepels is wel wit na het voeden maar niet blauw.
pi_158282282
Oh, iets positiefs nog: mijn baby hapt sinds vandaag na een week lang mijn rechterborst geweigerd te hebben, weer aan. Fijn dat dat soort dingen zich vaak gewoon vanzelf oplossen. *;
pi_158283310
Ik snap geen bal van mijn kolfopbrengst. Vorige week was ik blij als ik tussen 2 voedingen door 50 ml kon kolven om een flesje mee te oefenen, dat kostte dan zo'n 15 a 20 minuten.

Nu kolf ik voor de 3e dag op rij tussen 2 voedingen door in 5 minuten 150 ml af :o . Nu moet ik zeggen dat W. vorige week ook wel enkele dagen elke 2 à 2,5 uur wilde drinken. Zou 'ie zijn 6 weken-regeldagen zo subtiel hebben gehad dat ik 't niet zo gemerkt heb? o|O
  woensdag 16 december 2015 @ 15:13:17 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158284002
Kolf je vaak tussen de voedingen door, sillie? Pas op dat je zo geen overproductie creëert.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158284152
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:13 schreef Mariposas het volgende:
Kolf je vaak tussen de voedingen door, sillie? Pas op dat je zo geen overproductie creëert.
Nee, maar 1x per dag en puur voor het oefenen met een flesje..
En als het zo hard gaat stop ik ook expres na 5 minuten weer.
  woensdag 16 december 2015 @ 15:21:16 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_158284192
Ik kneep gisteravond in mijn tepel en er kwam een druppel melk uit. Ik voed al tien weken niet meer. Is dat normaal? :')
disclaimer
pi_158284365
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kneep gisteravond in mijn tepel en er kwam een druppel melk uit. Ik voed al tien weken niet meer. Is dat normaal? :')
Kan best :Y
Bij oudste kon dat ruim een jaar later nog :')
pi_158287999
Kan zo blijven tot je menopauze :Y)
pi_158288476
Wat zijn nou fijne voedingbh's? Zijn die ook zonder voeding fijn te dragen, dus normaal? Niet dat ik buiten de bv om er wat aan heb want dan zal ik wel weer twee cupmaten krimpen :')
pi_158293294
Gebruikt er hier iemand medela calma spenen?
Ik kreeg ze bij mijn kolf, maar gebruik ze niet.
Ze zijn wel uit de verpakking en gesteriliseerd destijds.. en 1 is een keertje gebruikt, maar Ro vond het niets.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:04:32 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158294575
Na 2 maanden pijnloos voeden heb ik nu alweer een paar dagen een vreselijk zere tepel. Er is niks aan te zien, maar het voelt echt alsof ze er met schuurpapier overheen wrijft... Het is maar aan 1 kant, en het wordt steeds erger ipv minder. En het doet ook zeer als ze niet drinkt. Tips?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158294823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 18:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat zijn nou fijne voedingbh's? Zijn die ook zonder voeding fijn te dragen, dus normaal? Niet dat ik buiten de bv om er wat aan heb want dan zal ik wel weer twee cupmaten krimpen :')
Ik heb de Mammae padded bh's.
Heb er 2 van SQ overgenomen en die bevielen zo goed dat ik er nog eentje had gekocht.

Merk wel dat mijn borsten weer wat slapper worden dus dat ik eigenlijk een maatje kleiner zou moeten gaan kopen ;(
pi_158298914
Het zal ook eens goed blijven gaan :') baby wil niet slapen, zoeken naar de borst, hysterisch aanhappen en loslaten, en huilen. Ik maak nog maar een paar cc in een flesje.. Hij heeft echt honger
pi_158302632
Vanochtend om zes uur gevoed, zonder problemen, tevreden in slaap gevallen *O*
Tijdens de voeding van half tien weer hysterieaan de borst -O- en ik zou niet te lang rommelen maar toen ging t bijna twee volledige dagen zo fijn dat ik echt dacht van, wij kunnen dit, we gaan voor minimaal drie maanden!

Straks krijgt hij een flesje van me en ga ik kolfen..
pi_158303009
Cassandra, kan dat hysterische niet ook met krampen te maken hebben? Hier is het de afgelopen dagen soms ook drama met voeden, happen, loslaten, huilen, etc. Vervolgens poept W zijn luier flink vol en dan ist ineens over en drinkt hij weer rustig..
pi_158303254
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:34 schreef silliegirl het volgende:
Cassandra, kan dat hysterische niet ook met krampen te maken hebben? Hier is het de afgelopen dagen soms ook drama met voeden, happen, loslaten, huilen, etc. Vervolgens poept W zijn luier flink vol en dan ist ineens over en drinkt hij weer rustig..
merk verder niets aan hem, voor of na de voeding, en flesje drinkt hij wel rustig dus ik denk t eigenlijk niet -O-
  donderdag 17 december 2015 @ 13:53:23 #69
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158306785
Vannacht 1 x 20 minuten wakker geweest :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158306874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Vannacht 1 x 20 minuten wakker geweest :D
Gefeliciteerd!! Fijn! *O*
pi_158307030
Hier gaan de nachten ook top! Al een paar nachten op rij 5 a 6 uur tot de nachtvoeding (11:00 - 4:30 / 5:30), mag het bijna geen nachtvoeding meer noemen!

Had het met mijn moeder over kolven. En vroeg mij af of ze dat uberhaupt in haar tijd hadden. Ja, hadden ze wel. Maar dat was zo'n onding, daar werd je hele tepel ingezogen. :o :o Mam, dat is kolven! Dat is nog steeds zo hoor. :+
pi_158307132
Wauw Chanty, wat goed! *O*
pi_158307247
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Vannacht 1 x 20 minuten wakker geweest :D
Wat fijn zeg! O+
pi_158308169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:09 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik heb de Mammae padded bh's.
Heb er 2 van SQ overgenomen en die bevielen zo goed dat ik er nog eentje had gekocht.

Merk wel dat mijn borsten weer wat slapper worden dus dat ik eigenlijk een maatje kleiner zou moeten gaan kopen ;(
Ik heb er ook eentje gekocht nav de lyrische reviews hier, maar eerlijk gezegd ben ik er helemaal niet zo weg van. Ik vind het kliksysteem van Hema/H&M veel fijner (geplaatst) dan van Mammae. En discreet voeden vind ik ook makkelijker met die slappe dingen, je hoeft niet zo'n hele pad weg te frotten. Of kijk ik over een fantastische feature heen?

Maar ik moet toegeven, de Mammae zijn wel veel mooier, dus ik hou mijne wel :)
pi_158308194
Oh chanty wat goed zeg! *O*
pi_158308750
Wauw Chanty, wat goed! Wat is de geheime truc?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_158311996
Ik denk dat de bv-dagen hier voorbij zijn :'( :) O+ Dreumes dronk alleen nog 's ochtends, maar ze hoeft al twee dagen niet meer. En ik denk dat ik het wel OK vind zo, maar nu heb ik de laatste keer niet bewust meegemaakt :{
pi_158312979
Ik geef inmiddels twee dagen volledig bv (daarvoor gecombineerd en opbouw) en ben daar ontzettend blij mee O+

Ik zit alleen wel met het volgende: tussen de voedingen door, blijven mijn tepels (volgens mij vooral het gebied achter mijn tepel) warm en gevoelig, vooral bij aanraking. De eerste 20 seconden van het voeden zouden 'gevoelig kunnen zijn', maar ik zit elke keer klaar met een spuugdoek tussen m'n tanden om de pijn te verbijten. De pijn neemt na zo'n 20 seconden wel af, maar ook dan blijft mijn tepel/het gebied achter m'n tepel gevoelig. Het helpt wat om mijn borst te masseren tijdens 't voeden.

Ze hapt goed aan, neemt echt een grote hap en mijn tepel komt normaal van vorm/kleur uit haar mond. Ook drinkt ze gewoon goed. Gisterenavond/vandaag komt ze wat vaker, ik vermoed regeldagen, maar blijft wel goed en tevreden drinken.

Kan de pijn gewoon horen bij de eerste dagen (volledig) bv geven? Zo ja, hoe lang zal ik dan ongeveer 'uitzitten' voor ik ergens aan de bel trek?
  donderdag 17 december 2015 @ 19:17:52 #80
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158313097
Mijn tepels hebben de eerste twee maanden pijn gedaan... het ergste was rond 10 dagen na de geboorte, daarna werd het langzaam beter. Maar echt over was het pas na 2 maanden (en toevallig nu ook weer een paar dagen pijn gehad, ze is nu 4 maanden). Het hoort er dus wel een beetje bij, denk ik...
Ik gebruikte van die koelende gelpads (rite aids) en veel lanolinezalf (Lansinoh en Medela) en dat hielp :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158313100
Had ik in het begin ook last van. Toch wel een dikke week. Afentoe daarom wat sudo creme gesmeerd, direct na de voeding voor verlichting. Dat zorgde er bij mij voor dat het bij de volgende voeding een stuk beter voelde.

En na week 4 werd het ook weer pijnlijk, want toen begon ik met kolven en bleek de vacuum te hoog hebben gezet. :X Toen ik daarachter was, was het weer goed.
pi_158313545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Vannacht 1 x 20 minuten wakker geweest :D
Wat goed Chanty, wat zal dit fijn voor jullie zijn!

Hier gaat het inslapen nu belachelijk goed. Kusje, neusjeneusje, kusje en meneertje gaat liggen (met opgetrokken knietjes en kontje omhoog O+ ) en valt vrij snel in slaap! Zonder gehuil, zonder geklaag en gevraag om borst.
Maar als hij laat op de avond/ in de vroege nacht wakker wordt dan is het nog wel drama. Gisteren een uur 'gevochten' niets was goed. Hij wilde niet bij me zijn maar hij wilde ook zo graag drinken. :'( Voelt echt alsof hij zich afgewezen voelt.
Maar we gaan door! Nu dus dag 5 zonder avondvoeding. Wanneer zou ik kunnen stoppen met de ochtend?
Ik heb bijna nooit stuwing gehad en ook nu voel ik niets.
pi_158313558
Vrees dat het er inderdaad bij hoort. Hier deed het de eerste maand ofzo ook pijn, daarna had ik genoeg eelt. :')
pi_158314418
Doorzetten dus.. Dan zoom ik m'n doekjes nog maar eens extra om :X En tussendoor smeren met Bioforce. Die gelpads ga ik eens bekijken.

Gelukkig maakt dat meisje wat na de voeding tevreden op m'n borst in slaap valt zo enorm veel goed O+
  donderdag 17 december 2015 @ 20:49:48 #85
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158315092
4 weken op de grond/tegen de muur gestampt, na 6 weken pijnvrij! *O* ik dacht ook dat het nooit beter zou worden maar nu kan hij gewoon de tepel zo naar binnen slobberen. Wat een gedoe was dat in het begin, moest met uiterste precisie aanleggen, 's-nachts licht aan, enz.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158315342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:49 schreef Mariposas het volgende:
nu kan hij gewoon de tepel zo naar binnen slobberen.
Dit ja. :D
pi_158316340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:43 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Wat goed Chanty, wat zal dit fijn voor jullie zijn!

Hier gaat het inslapen nu belachelijk goed. Kusje, neusjeneusje, kusje en meneertje gaat liggen (met opgetrokken knietjes en kontje omhoog O+ ) en valt vrij snel in slaap! Zonder gehuil, zonder geklaag en gevraag om borst.
Maar als hij laat op de avond/ in de vroege nacht wakker wordt dan is het nog wel drama. Gisteren een uur 'gevochten' niets was goed. Hij wilde niet bij me zijn maar hij wilde ook zo graag drinken. :'( Voelt echt alsof hij zich afgewezen voelt.
Maar we gaan door! Nu dus dag 5 zonder avondvoeding. Wanneer zou ik kunnen stoppen met de ochtend?
Ik heb bijna nooit stuwing gehad en ook nu voel ik niets.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kan nu ruim 3 dagen niet voeden en ook niet kolven en dan heb ik geen last van stuwing. Toch is er nog wel genoeg melk, want I lag vanavond een half uurtje aan de borst en ik hoor haar niet klagen. Het is maar een ondoorgrondelijk gebeuren.

Chanty, dat is echt goed nieuws!
Amsel, dat lijkt me ook gek, als het niet bewust is gegaan. Gelukkig heb je wel al die herinneringen aan de momenten samen. Daar gaat het toch maar om. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158316468
Goeie slaapberichten hier!

En Bloesem, ja da's even doorbijten vrees ik. En ondertussen goed in de gaten houden of er iets anders mee kan spelen maar dat doe je al geloof ik. Dat eelt komt vanzelf :*

Hier is t nu wel echt voorbij ook geloof ik. Ze vraagt 's ochtends in bed heeeeel soms nog om drinken, maar geeft dan eigenlijk alleen een kusje of een kopstoot en zegt zelf al dat er helemaal geen drinken meer in zit :')

Ik ben er dolgelukkig mee, het is echt heel mooi vanzelf afgelopen zo, en ruim op tijd voordat de baby komt O+
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:01:02 #89
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158323634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wauw Chanty, wat goed! Wat is de geheime truc?
Ik snap het ook niet helemaal. Misschien toch de combinatie groot bed, dat hij niet meer naast zijn favoriete maaltijd slaapt (:')) maar vooral dat ik de eerste nachten oordoppen in had en babyfoon uit. Anders had IK die eerste twee nachten wel opgegeven :@ nu kon ik hem simpelweg niet horen.

Overdag afbouwen ging overigens heel makkelijk, dat verbaasde me ook. Normaal eiste hij standaard melk op bepaalde momenten en oh wee als je dan nee zei. Nadat hij me vorig weekend zo hard had gebeten mocht hij dus niet meer drinken overdag en de eerste dag mopperde hij nog als ik vertelde dat dat niet ging gebeuren en dat ik pijn had, de dag erna vroeg hij al niet meer. Zit nu dus op 2 voedingen per dag ipv 7-8 minimaal.

De melk is hier trouwens echt op hier. Was gisteravond weg dus heb bijna 24 uur niet gevoed maar mijn borsten hadden niet eens een beetje stuwing :')

Anyway: vannacht 1 x 10 minuten *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158323748
Goed zeg, en wat ontzettend fijn! Doen jullie nog iets speciaals bij het in slaap krijgen?

Baard moet vandaag nog werken maar daarna zijn we allebei een week vrij, dus we gaan ook maar eens werk maken van de nachten. Probleem is alleen dat we ook als ik wel voed, zeker drie kwartier met I bezig zijn (ná de voeding dus nog - en eigenlijk belandt hij dan altijd bij ons in bed). Het voeden begint me in ieder geval wel heel erg tegen te staan. Overdag vraagt I er ook niet om.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:28:14 #91
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158323880
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Goed zeg, en wat ontzettend fijn! Doen jullie nog iets speciaals bij het in slaap krijgen?

Baard moet vandaag nog werken maar daarna zijn we allebei een week vrij, dus we gaan ook maar eens werk maken van de nachten. Probleem is alleen dat we ook als ik wel voed, zeker drie kwartier met I bezig zijn (ná de voeding dus nog - en eigenlijk belandt hij dan altijd bij ons in bed). Het voeden begint me in ieder geval wel heel erg tegen te staan. Overdag vraagt I er ook niet om.
Dat hadden wij ook, daarom sliep hij ook altijd bij ons. De eerste nacht was rob 2 uur bezig. Hij doet eigenlijk niet meer dan bij hem boven, proberen te troosten, aaien, wiegen, slokje water (melk wil hij niet), uitleggen dat ik er niet ben, etc. Die tijd ging wel heel snel omlaag.

Hopelijk gaat het bij jullie ook lukken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 december 2015 @ 11:15:32 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158325335
in het kader van niet nadenken voor je iets op facebook zet.
klik. Ik kon het niet nalaten om op die post van nutricia te reageren :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158325361
Whehe. :')
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:23:55 #94
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158325458
Hahaha :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 december 2015 @ 11:28:28 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158325519
mjah, ik snap zelf ook wel dat ze gekolfde melk bedoelen (althans, daar ga ik van uit). Maar het stond er zó stom .. stelletje josti's :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158328119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:15 schreef DJMO het volgende:
in het kader van niet nadenken voor je iets op facebook zet.
klik. Ik kon het niet nalaten om op die post van nutricia te reageren :')
:D
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:12:45 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_158328518
DJMO waarom precies volg je Nutricia op fb? :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 december 2015 @ 15:26:59 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158329969
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:12 schreef Spees_Eend het volgende:
DJMO waarom precies volg je Nutricia op fb? :P
winacties :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158332318
Kak, spruw! :'( Nou dat verklaart wel het een en ander.. Gelijk medicijnen gekregen en nu 't weekend nog even op m'n tanden bijten, maandag zou 't iets beter moeten gaan :X
pi_158332710
Ah wat naar Bloesem :{ hopelijk wordt de pijn snel minder!

Hier wordt meneer meer en meer ontevreden geloof ik. Hij drinkt echt super kort, laat dan ook los en krijg m niet meer aangelegd. Dus of de voeding blijft langer in zijn maagje en hij heeft genoeg, of ik weet het niet meer.. Hij toont wel signalen, driftig zoeken met zijn hoofdje (is overigens ook het enige signaal) en na 2,5 slapen in de doek is het ook huilen, schone luier en voeden.
Hij krijgt straks in ieder geval een flesje en hopelijk gaat het aanleggen beter als mijn man thuis is..

Ik blijf elke keer doorzetten :') maar word wel een beetje moe van het gerommel
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:00:18 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158333683
He Bloesem, shit -O-
Heb je voor jullie allebei medicijnen? Sterkte ermee!

Cassandra, hoe oud is G?
pi_158333798
Ruim negen weken nu
pi_158334170
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ah wat naar Bloesem :{ hopelijk wordt de pijn snel minder!

Hier wordt meneer meer en meer ontevreden geloof ik. Hij drinkt echt super kort, laat dan ook los en krijg m niet meer aangelegd. Dus of de voeding blijft langer in zijn maagje en hij heeft genoeg, of ik weet het niet meer.. Hij toont wel signalen, driftig zoeken met zijn hoofdje (is overigens ook het enige signaal) en na 2,5 slapen in de doek is het ook huilen, schone luier en voeden.
Hij krijgt straks in ieder geval een flesje en hopelijk gaat het aanleggen beter als mijn man thuis is..

Ik blijf elke keer doorzetten :') maar word wel een beetje moe van het gerommel
Maar huilt hij dan als hij losgelaten heeft en niet meer aangelegd wordt? Of blijft hij dan zoeken? Kan het nog zuigbehoefte zijn en geen honger?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158334210
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:27 schreef Estrys het volgende:

[..]

Maar huilt hij dan als hij losgelaten heeft en niet meer aangelegd wordt? Of blijft hij dan zoeken? Kan het nog zuigbehoefte zijn en geen honger?
Ik probeer m wel aan te leggen, maar hij laat echt na 3 slokken los. Ook met speentje blijft hij mopperen. Nu fles gegeven, en hij ligt blij in zijn wippertje te spelen :')
pi_158334285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:30 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik probeer m wel aan te leggen, maar hij laat echt na 3 slokken los. Ook met speentje blijft hij mopperen. Nu fles gegeven, en hij ligt blij in zijn wippertje te spelen :')
Het klinkt als wat ik in begin had toen we fles en borst gingen combineren. Minder moeite hoeven doen bij de fles en daardoor lastiger uit de borst drinken. Maar bij jou spuit het eruit toch? Dan zou je dat niet verwachten.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158334340
Heb je nog steeds voldoende productie?
Als hij wil drinken, ga je dan eerst verschonen?
Je benoemt 2,5 uur slapen, bedoel je dat dat lang is of vind je dat kort?
pi_158334373
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het klinkt als wat ik in begin had toen we fles en borst gingen combineren. Minder moeite hoeven doen bij de fles en daardoor lastiger uit de borst drinken. Maar bij jou spuit het eruit toch? Dan zou je dat niet verwachten.
Hij heeft een prematuurspeentje, doet over 70cc ruim 25 minuten. Volgens mij moet hij meer moeite doen aan de fles inmiddels :')
Ik heb gelukkig geen overproductie meer. Maar ik geloof niet dat aan de borst alsnog veel moeite kost, heb t wel getest, of ik er met de hand nog wat uitkrijg als hij steeds loslaat (dacht nl. ook dat de melk terugliep) maar ik hoef maar heel weinig te doen of t spuit er met straaltjes uit.
Ik word gewoon moe van dit geemmer, zeker met werk er zometeen bij.
Het feit dat hij tevreden is na een flesje, en rustiger drinkt, zorgt er echt voor dat ik wil afbouwen na mijn verlof. Nog even kijken of t toeval is dat hij na de fles tevreden is, maar toch.
pi_158334420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:35 schreef WupWup het volgende:
Heb je nog steeds voldoende productie?
Als hij wil drinken, ga je dan eerst verschonen?
Je benoemt 2,5 uur slapen, bedoel je dat dat lang is of vind je dat kort?
Ja nog voldoende, meer als toen ik ging blokvoeden, krijg ook weer sneller stuwing (kon voorheen gewoon 12 uur zonder voeding)
Ik verschoon inderdaad eerst, omdat hij heel makkelijk spuugt. Als ik zijn beentje optrek om zijn broekje uit te doen, of zijn kontje omhoog, komt er al een golf.
2,5/3 uur slaap is een beetje het ritme wat we volgen, wat er gemiddeld tussen de voedingen zat
pi_158334463
Dat je straaltjes kan uitknijpen, zegt weinig. Dat kan ik ook, maar ik heb amper nog melk ;) Heb je nog wel eens stuwing? Is hij tevreden na een goede voeding? Hoeveel flesjes geef je bij?
pi_158334521
Ah ok. Klinkt goed van de stuwing. Het is idd niet ok als je 12uur zonder voeden kan zonder problemen bij 9 weken.
Dat verschonen zou ik persoonlijk niet doen voor het voeden. Hoe langer je wacht na hongersignalen, hoe bozer de baby en hoe meer verspilde energie. Als je poep hebt, moet je wel, maar anders niet.
pi_158334602
Zal de voedingen vanavond eerst geven ipv eerst verschonen, kijken hoe dat gaat dan.
Ik vind hongersignalen echt moeilijk bij hem, smakken doet hij standaard, op zijn handjes sabbelen ook.
pi_158334997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:43 schreef WupWup het volgende:
Ah ok. Klinkt goed van de stuwing. Het is idd niet ok als je 12uur zonder voeden kan zonder problemen bij 9 weken.
Dat verschonen zou ik persoonlijk niet doen voor het voeden. Hoe langer je wacht na hongersignalen, hoe bozer de baby en hoe meer verspilde energie. Als je poep hebt, moet je wel, maar anders niet.
Wel bij 6 maanden, vraag ik me nu af? Ik heb al een tijdje geen stuwing meer als ik wakker word en vind dat eigenlijk wel heel prettig. Kan ook wat langer zonder te kolven. De opbrengst is volgens mij prima (300-450 ml op een werkdag met twee keer kolven). 'Leren' je borsten dan wanneer ze geleegd worden? Aangezien ik vrijwel nooit meer stuwing heb...
pi_158336184
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:06 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Wel bij 6 maanden, vraag ik me nu af? Ik heb al een tijdje geen stuwing meer als ik wakker word en vind dat eigenlijk wel heel prettig. Kan ook wat langer zonder te kolven. De opbrengst is volgens mij prima (300-450 ml op een werkdag met twee keer kolven). 'Leren' je borsten dan wanneer ze geleegd worden? Aangezien ik vrijwel nooit meer stuwing heb...
Groeit je kind goed op volledige borstvoeding? Als er verder geen problemen zijn, dan is er niks aan de hand. Maar bij Cassandra is er wel iets gaande en van een overproductie naar twaalf uur zonder stuwing zijn bijna twee uitersten.
pi_158336759
Lk heeft vorige week meegekeken en die gaf aan dat er niets aan de hand was met mijn productie. Had daar ook verteld dat ik twee dagen eerder twaalf uur door kwam zonder stuwing.
Productie begint nu weer toe te nemen.
G bleef huilerig en zoeken. Opnieuw aanleggen zorgde weer voor hysterie. Maar ik voelde ook geen tsr. Hij heeft nog 15cc uit de fles gedronken en is toen in slaap gevallen.
Rest van de avond krijgt hij bv,ben benieuwd hoe dat gaat..
pi_158337366
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Groeit je kind goed op volledige borstvoeding? Als er verder geen problemen zijn, dan is er niks aan de hand. Maar bij Cassandra is er wel iets gaande en van een overproductie naar twaalf uur zonder stuwing zijn bijna twee uitersten.
Ja op de +2-lijn dus denk dat dat wel goed zit. Ik realiseerde me alleen door jouw post opeens dat ik dus bijna nooit meer stuwing heb. Verder geen enkele zorg over zijn groei :)
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:52:51 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158338117
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:04 schreef SaskiaR het volgende:
Na 2 maanden pijnloos voeden heb ik nu alweer een paar dagen een vreselijk zere tepel. Er is niks aan te zien, maar het voelt echt alsof ze er met schuurpapier overheen wrijft... Het is maar aan 1 kant, en het wordt steeds erger ipv minder. En het doet ook zeer als ze niet drinkt. Tips?
Heb je dit nog ontdekt? Ik heb het nu ook.
KuikenGuppy
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:57:56 #117
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158338307
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je dit nog ontdekt? Ik heb het nu ook.
Toch een melkblaasje uiteindelijk, het verscheen alleen pas toen ik al 5 dagen pijn had. Nu is het weer over gelukkig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158343797
Het is echt de tsr die uitblijft. Net heel rustig en intensief gedronken, tweede keer aanleggen aan de zelfde kant is een keer slikken en chagrijnig worden. Hij hapt dan aan voor een seconde en laat dan los. Nu ligt hij rustig aan de andere borst te drinken. Maar zo drinkt hij mijn borst dus nooit leeg.

Wat kan ik doen om de tsr op te wekken? Of is om en om en om voldoende? Ik weet dat ik een lui kind heb maar dit is gewoon vervelend :')
(hij slikt ook echt vijf minuten zonder pauze dus ik vermoed dat de melk redelijk snel stroomt maar na de eerste tsr moet hij moeite doen en dat wil hij niet blijkbaar)

Ik hoop echt dat hier een simpele oplossing voor is want ik vind het toch wel O+ :@
pi_158350558
Ik denk dat mijn lichaam zelf het besluit heeft genomen dat het mooi is geweest. Sinds gisteren eigenlijk nauwelijks stuwing meer en mijn borsten voelen soepel en leeg. Zelfs vlak voor een voeding, dat heb ik nog niet gehad. Ik leg nog steeds wel aan en mijn ventje drinkt geduldig maar het is bij lange na niet voldoende om hem te voeden.
Hoewel het voelt als afscheid nemen is het goed zo. Ik heb gedaan wat ik kon.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 07:51:21 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158350563
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:50 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat mijn lichaam zelf het besluit heeft genomen dat het mooi is geweest. Sinds gisteren eigenlijk nauwelijks stuwing meer en mijn borsten voelen soepel en leeg. Zelfs vlak voor een voeding, dat heb ik nog niet gehad. Ik leg nog steeds wel aan en mijn ventje drinkt geduldig maar het is bij lange na niet voldoende om hem te voeden.
Hoewel het voelt als afscheid nemen is het goed zo. Ik heb gedaan wat ik kon.
hoeveel weken is a nu?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158350574
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:51 schreef DJMO het volgende:

[..]

hoeveel weken is a nu?
Negen weken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158350589
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is echt de tsr die uitblijft. Net heel rustig en intensief gedronken, tweede keer aanleggen aan de zelfde kant is een keer slikken en chagrijnig worden. Hij hapt dan aan voor een seconde en laat dan los. Nu ligt hij rustig aan de andere borst te drinken. Maar zo drinkt hij mijn borst dus nooit leeg.

Wat kan ik doen om de tsr op te wekken? Of is om en om en om voldoende? Ik weet dat ik een lui kind heb maar dit is gewoon vervelend :')
(hij slikt ook echt vijf minuten zonder pauze dus ik vermoed dat de melk redelijk snel stroomt maar na de eerste tsr moet hij moeite doen en dat wil hij niet blijkbaar)

Ik hoop echt dat hier een simpele oplossing voor is want ik vind het toch wel O+ :@
Maar heeft hij nog wel honger dan na die eerste tsr?
L. drinkt 1 borst per keer en is na 5 minuten klaar. Als ze genoeg had rond de leeftijd van G., dan hapte ze nog wel aan maar ging ze moeilijk doen. Kan het niet gewoon zijn dat hij genoeg heeft?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158350633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:54 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Maar heeft hij nog wel honger dan na die eerste tsr?
L. drinkt 1 borst per keer en is na 5 minuten klaar. Als ze genoeg had rond de leeftijd van G., dan hapte ze nog wel aan maar ging ze moeilijk doen. Kan het niet gewoon zijn dat hij genoeg heeft?
Ja heeft nog wel honger want hij drinkt aan de andere borst wel tijdens de eerste tsr. Geen honger is ook echt niet aanhappen inderdaad, tijdens de vroege ochtend voedingen drinkt hij ook eenmaal (1 borst dus) , en hapt niet meer aan maar valt in slaap. Ook vervelend :') heb om half zes gevoed en om half acht weer, zelf een kwartier slaap gehad.
pi_158350648
Soms was het ook daarom huilen trouwens, dan heeft hij zuigbehoefte maar krijgt ie ook melk binnen terwijl zijn buikje vol zat. Dan was de speen de oplossing.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 08:05:52 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158350656
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

Negen weken
Op een gegeven moment past je productie zich aan aan de behoefte en blijft de stuwing dus weg. Over een paar weken krijgt a behoefte aan meer, en zal gaan regelen, dan heb je daarna waarschijnlijk wel weer een paar dagen stuwing, tot het vraag/aanbod gedeelte weer op elkaar is afgestemd.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158350703
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 08:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

Op een gegeven moment past je productie zich aan aan de behoefte en blijft de stuwing dus weg. Over een paar weken krijgt a behoefte aan meer, en zal gaan regelen, dan heb je daarna waarschijnlijk wel weer een paar dagen stuwing, tot het vraag/aanbod gedeelte weer op elkaar is afgestemd.
Hij is continu ontevreden na een voeding. Als ik erover nadenk is hij dat al minstens 4 weken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 08:15:35 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158350710
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 08:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij is continu ontevreden na een voeding. Als ik erover nadenk is hij dat al minstens 4 weken.
misschien heb je hier wat aan: https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/nietgenoeg.html
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158350733
Ik denk dat het buikgriepje van afgelopen weekend me de das heeft omgedaan.

Dit voelt niet als regelen, dit is een staking in de melkfabriek ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158350749
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 08:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja heeft nog wel honger want hij drinkt aan de andere borst wel tijdens de eerste tsr. Geen honger is ook echt niet aanhappen inderdaad, tijdens de vroege ochtend voedingen drinkt hij ook eenmaal (1 borst dus) , en hapt niet meer aan maar valt in slaap. Ook vervelend :') heb om half zes gevoed en om half acht weer, zelf een kwartier slaap gehad.
Helpt borstcompressie niet zodat de melk beter blijft stromen? (Ik roep maar wat hoor, ik heb er geen verstand van verder).
pi_158351086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is echt de tsr die uitblijft. Net heel rustig en intensief gedronken, tweede keer aanleggen aan de zelfde kant is een keer slikken en chagrijnig worden. Hij hapt dan aan voor een seconde en laat dan los. Nu ligt hij rustig aan de andere borst te drinken. Maar zo drinkt hij mijn borst dus nooit leeg.

Wat kan ik doen om de tsr op te wekken? Of is om en om en om voldoende? Ik weet dat ik een lui kind heb maar dit is gewoon vervelend :')
(hij slikt ook echt vijf minuten zonder pauze dus ik vermoed dat de melk redelijk snel stroomt maar na de eerste tsr moet hij moeite doen en dat wil hij niet blijkbaar)

Ik hoop echt dat hier een simpele oplossing voor is want ik vind het toch wel O+ :@
Is dat recent advies van de lk om dezelfde borst te geven? Of is dat nog van je overproductie? Want met een normale productie is om en om (en om en om :') ) gewoon prima.
pi_158351141
Hij schijnt nog steeds te magere melk binnen te krijgen (groene luiers) vandaar dat ik m de borst zoveel mogelijk leeg laat drinken. Maar ik zal m na t loslaten wat vaker afwisselen, kijken of dat helpt.
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:22:06 #132
409579 LuDann
All the way
pi_158351729
Gaat lekker allemaal zeg, knuffel voor Estrys en Cassandra.

Vanochtend postte ik dit in het babytopic:

quote:
Ik heb besloten dat ik ga stoppen met de borstvoeding. Ze weigert nu weer de borst, dit keer allebei. En als ik dan naar die grafiek kijk, mèn wat doe ik ons aan. Waarom wilde ik hier in godsnaam perse mee doorgaan? Ik zit met borstontsteking nummer 6 op de bank te janken met een baby naast me die al weer vanaf 4 uur wakker is (van de honger denk ik want drinken doet ze niet).
Gisteren heb ik de WHO curve ingevuld en die bleek behoorlijk dramatisch. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment weigert Wolk weer te drinken. Ze is inmiddels helemaal beter, dus het ligt niet aan ziek zijn. Ik zit dus nogal met de handen in het haar. Ik voel me zo klote over de borstvoeding op het moment, maar ik wil het nog 1 kans geven. DJMO ( O+ ! )heeft geregeld dat ik vandaag al een belafspraak met een LK had en daar heb ik maandag een afspraak mee.

Er hebben al twee LK's naar gekeken in het verleden, maar ik denk toch dat haar lipriempje ook niet helemaal oke is. Heb alleen geen idee in hoeverre dat meespeelt in de problemen die we hebben als in borstontstekingen, pijn bij voeden en moeite met aankomen van Wolk. Wazige foto want baby's vinden het niet leuk als je in hun mond wil frotten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:27:28 #133
409579 LuDann
All the way
pi_158351785
Ik ben DJMO echt heel erg dankbaar, ze heeft het ook voor elkaar gekregen dat Stefan Kleintjes in zijn vakantie met mij een belafspraak wilde doen maandag. Maar hij zit nogal ver uit de buurt en kan dus niet zelf meekijken (wat wel zo handig is).
pi_158352209
Wat fijn dat je goede hulp krijgt! Die curve ziet er idd niet zo goed uit. De symptomen die je noemt, zouden kunnen passen bij een kort tong- of lipriempje. Je kunt in elk geval niet stellen dat je er niet alles aan hebt gedaan.
pi_158354483
Wat lief van je DJMO :* mooi zo'n forum :Y LuDann Een doorzetter ben je!

Ik ga gewoon door met aanleggen en voeden hoor, hij drinkt nog wel en kreeg wel iets stuwing net. Wellicht is het inderdaad regelen en geen algehele melkstaking. :) Bekijk het gewoon per keer hoe hij na de voeding is en of hij nog een klein flesje bijvoeding moet of zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:53:12 #136
409579 LuDann
All the way
pi_158355772
Thanks.

Ik probeer me er wel al bij neer te leggen dat dit het einde van de borstvoeding gaat zijn. Dat vind ik echt heel erg verdrietig maar ik heb niet genoeg energie meer over om weer een hele strijd aan te gaan om die bv maar te laten slagen. En daar zie ik het eigenlijk wel op uitdraaien. Maar goed, aan de andere kant, misschien is er wel een makkelijke oplossing.
pi_158355900
Ik heb een andere lk benaderd. 200,- uit eigen zak Auw :') dat is dan direct een motivatie om door te gaan, hopelijk kan ze op korte termijn.
Af en toe een flesje is prima, maar ik wil gewoon zelf kunnen voeden ;(
pi_158355936
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:53 schreef LuDann het volgende:
Thanks.

Ik probeer me er wel al bij neer te leggen dat dit het einde van de borstvoeding gaat zijn. Dat vind ik echt heel erg verdrietig maar ik heb niet genoeg energie meer over om weer een hele strijd aan te gaan om die bv maar te laten slagen. En daar zie ik het eigenlijk wel op uitdraaien. Maar goed, aan de andere kant, misschien is er wel een makkelijke oplossing.
ik hoop echt dat er iets simpel aan te doen valt en dat jullie kunnen blijven voeden. En dat Wolk aankomt
  zaterdag 19 december 2015 @ 15:07:20 #139
409579 LuDann
All the way
pi_158356037
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een andere lk benaderd. 200,- uit eigen zak Auw :') dat is dan direct een motivatie om door te gaan, hopelijk kan ze op korte termijn.
Af en toe een flesje is prima, maar ik wil gewoon zelf kunnen voeden ;(
Ik kijk ook niet uit naar de rekening straks. :') Hier ook uit eigen zak want de 200 euro die gedekt werd door mijn zorgverzekeraar is allang het raam uit. Borstvoeding goedkoop, ammehoela. :{w
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:02 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik hoop echt dat er iets simpel aan te doen valt en dat jullie kunnen blijven voeden. En dat Wolk aankomt
Dank je, ja ik ook. Maar als puntje bij paaltje komt is kunstvoeding waarop ze goed groeit veel beter dan borstvoeding waarop ze langzaam ondervoed aan het raken is.

Al heb ik straks misschien niet een zozeer de keus meer of het doorgaan of stoppen is. Ze wil gewoon echt niet live drinken en ik ben deze fulltime-kolven flashback naar de kraamweek nu al zat dus dat gaat hem echt niet worden op de lange termijn.
pi_158356157
Succes meiden :*
pi_158357382
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 08:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja heeft nog wel honger want hij drinkt aan de andere borst wel tijdens de eerste tsr. Geen honger is ook echt niet aanhappen inderdaad, tijdens de vroege ochtend voedingen drinkt hij ook eenmaal (1 borst dus) , en hapt niet meer aan maar valt in slaap. Ook vervelend :') heb om half zes gevoed en om half acht weer, zelf een kwartier slaap gehad.
Is de eerste borst nog gewoon al leger dan je misschien zelf denkt en dat hij daarom huilt? En bij de volgende borst al moe is vanwege het snelle drinken bij borst 1?

Ik heb overigens de eerste 6 maanden geen tsr gehad of gevoelt iig.
♥ J & S
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:49:58 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158358297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik kijk ook niet uit naar de rekening straks. :') Hier ook uit eigen zak want de 200 euro die gedekt werd door mijn zorgverzekeraar is allang het raam uit. Borstvoeding goedkoop, ammehoela. :{w
Alsof ik mezelf teruglees :') Erg he?

Het is het bij mij gelukkig allemaal waard gebleken. Hopelijk helpt t consult jou (en Cassandra) ook!

Ik voelde ook nooit een tsr trouwens.

Estrys, gewoon lekker blijven aanleggen en wie weet! :*
pi_158358442
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:07 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Is de eerste borst nog gewoon al leger dan je misschien zelf denkt en dat hij daarom huilt? En bij de volgende borst al moe is vanwege het snelle drinken bij borst 1?

Ik heb overigens de eerste 6 maanden geen tsr gehad of gevoelt iig.
Dit ja.
En als je productie al gewoon goed is, dus geen overproductie meer, dan is er idd niets mis met om en om aanleggen, en nog een keer om en om en om. Kleur van de poep zou iets kunnen zeggen er over, of over of ie verkouden is, kan ook heel goed door de flesjes er bij komen etcetera etcetera.
Sommige kindjes regelen overigens ook buiten de standaard momenten hè, ik zou dus wel een klein beetje opletten met flesjes bijgeven, ik snap dat hij daarna tevreden is en dat het dus beter voelt een flesje te geven, maar zo holt je productie wel achter de feiten aan.

Bij A. voelde ik een subtiele tsr, bij E. nooit. Nu bij kleine A. ga ik soms door de grond :') alsof mijn melkkanalen het huis van de buren willen bereiken ofzo my god... :X Gelukkig duurt t maar een minuutje. Hij s overigens ook klaar met een minuut of vijf, als ie wel ns loslaat snap k wel waarom :P
:)
pi_158358648
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:07 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Is de eerste borst nog gewoon al leger dan je misschien zelf denkt en dat hij daarom huilt? En bij de volgende borst al moe is vanwege het snelle drinken bij borst 1?

Ik heb overigens de eerste 6 maanden geen tsr gehad of gevoelt iig.
dat dacht ik ook, dus ik heb de kolf erop gezet zodat ik eventueel nog een fles kan geven. Kreeg er in totaal nog 100 cc uit waarvan 40cc bij de borst waar hij geen tweede tsr krijgt. Ik voel tijdens het drinken ook geen tsr,meer het verschil tussen gebrek aan zuigen, en actief zuigen.
Ik heb mijn man ook gevraagd om te filmen op het moment dat ik G aanlegde en hij begon te huilen, toen dronk hij uiteraard ruim twee minuten rustig zodra de camera aanging :') maar toch nog een stuk huils gefilmd voor de lk. Degene die ik nu heb benaderd is een andere dan de twee waar ik al ben geweest en dan laat ik ook nogmaals zijn mondje goed onderzoeken.
pi_158358677
Ik ga vanavond naar een musical, was k ff vergeten :') dus 2 dagen geleden snel handkolfje besteld. Heb nog wel die flesjes van het zh in de vriezer maar geen kolf om daar eventueel ff te kolven. Misschien nog een tip voor anderen met een kleine portemonnee, ik heb deze besteld: http://www.mamaloesbabysj(...)t-handborstkolf.html 18 eu incl verzenden. Keurig volgende dag in huis. Wat ik al vermoedde adhv de foto's klopte idd, het is precies hetzelfde systeem/model als de vorige Avent Isis kolven. Kiek moar.





Bakjes en verloopstukken van Avent passen er ook op. Net als de brede hals flessen van de Hema.

Heb hem gister direct even geprobeerd tussen twee voedingen in en kolfde toen moeiteloos 120 cc, en vanmiddag tussen 2 voedingen in weer geprobeerd toen 140 cc. ^O^ prima kolf wat mij betreft voor een goeie prijs. (hij s er ook in roze of blauw overigens :P )
:)
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:10:00 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158358709
Haha :D ik voel de tsr pas sinds L 4,5 maand is, en ik voel het vnl met kolven. Het voelt bij mij als een combinatie van je telefoonbotje stoten en enorme kippenvel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158358747
Sterkte Estrys en LuDann :*
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:33:55 #148
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158359318
Succes dames! Ludann, ik hoop dat de lk nog iets voor je kan betekenen! Lief van DJMO O+

En cassandra, hopelijk voor jou ook snel verbetering! Poeh, ik ben zo blij dat de borstvoeding bij mij na een hele moeilijke beginmaand zo makkelijk loopt. Kan me voorstellen dat je een beetje gek wordt van die onrust steeds!

Kolven gaat hier een stuk beter met de huurkolf trouwens! Dus ik ga hem lekker overkopen, scheelt ook wel frustratie :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:39:13 #149
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158359452
Estrys, Cassandra, LuDann wat een gedoe zeg ;( hopelijk helpt een consult. LuDann kan me goed voorstellen dat je er een beetje doorheen zit, vind het echt knap hoe je doorzet ^O^

Afgelopen nacht ging wat minder, 2 x 1 uur bezig. Hij had moeite met in slaap vallen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158359670
Ik deed aan borstcompressie tijdens het drinken. Ik spoot mijn baby in zijn oog :') oke er werkt nog wel iets :D
Besloten dat ik er relaxter mee om moet gaan. Het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 19 december 2015 @ 19:16:42 #151
409579 LuDann
All the way
pi_158361593
Ik wilde Cassandra ook nog even veel sterkte wensen, daar denderde ik zo even overheen, sorry. :@ Het moet erg frustrerend zijn allemaal en ik vind het heel knap van je dat je het nu nog een poging geeft met weer hulp inschakelen. Je bent al zo lang aan het vechten ervoor, je doet het echt harstikke goed. Ik hoop dat het resultaat er naar mag wezen.

Estrys, wat fijn dat er toch geen algehele staking van de melkfabriek is. En knap dat je er zo mee om kan gaan.

Chanty, ik hoop dat het een eenmalige terugval was en dat het vanavond weer beter gaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:49 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Alsof ik mezelf teruglees :') Erg he?

Qua kosten of herken je ook de problemen?

Mijn TSR kent 2 standjes: gevoelig of zo gevoelig dat mijn visie er even van scheeftrekt en mijn oren suizen. :') Ik wist niet dat het ook kon dat je hem niet voelt. :P Ik voel wat mignonne beschrijft, alsof de melk bij de buren vandaan moet komen.

Ik ben al de hele dag super emotioneel. Ik vind het zo erg dat ze niet meer bij me wil drinken en ik zie het even erg somber in allemaal. Gelukkig komt er in plaats van maandag, morgen al een lactatiekundige kijken en om 11 uur in de ochtend al. Daar ben ik erg blij mee.
pi_158361639
Och meisje dikke knuffel voor jou :* wat ontzettend fijn dat er morgen al iemand mee komt kijken! (je dendert er niet overheen hoor :*)
pi_158362052
Het is echt een emotioneel iets LuDann, borstvoeding. Het is belangrijk dat voordat je stopt je er alles aan gedaan hebt wat jij er voor jouw gevoel aan kon doen zonder jezelf voorbij te lopen. En dat kan niemand zeggen dat je dat niet doet! :*

Dat het mij lukt om het te relativeren komt denk ik vooral door de twee die ik al rond heb lopen. Ze zijn gezond en groot geworden met en zonder borstvoeding. Echt heus, alles komt goed :Y Het ene moment gaat dat relativeren makkelijker dan het andere. En ik zeg dan tegen mijzelf het is misschien een afscheid van de borstvoeding maar het kind blijft O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158362177
Ja quote ipv edit
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:28:30 #155
409579 LuDann
All the way
pi_158363239
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Het is echt een emotioneel iets LuDann, borstvoeding. Het is belangrijk dat voordat je stopt je er alles aan gedaan hebt wat jij er voor jouw gevoel aan kon doen zonder jezelf voorbij te lopen. En dat kan niemand zeggen dat je dat niet doet! :*

Dat het mij lukt om het te relativeren komt denk ik vooral door de twee die ik al rond heb lopen. Ze zijn gezond en groot geworden met en zonder borstvoeding. Echt heus, alles komt goed :Y Het ene moment gaat dat relativeren makkelijker dan het andere. En ik zeg dan tegen mijzelf het is misschien een afscheid van de borstvoeding maar het kind blijft O+
Dat is wel een hele mooie manier om ernaar te kijken. :) En heel waar ook natuurlijk.

Ja, die emoties, heftig. Ik had vantevoren helemaal niet nagedacht over voeding, ik dacht ach borstvoeding ik ga het proberen, lukt het niet, dan flesvoeding. And here we are, zo'n 500 euro en een hoop bloed, zweet en tranen verder en ik wil het nog steeds niet opgeven. :')

Borstvoeding is tegelijk een van de moeilijkste als de mooiste dingen die ik ooit gedaan heb, denk ik. Wat een investering, op allerlei gebieden. En wat bizar eigenlijk wat je lichaam en je hormonen met je doen zo.
pi_158364846
Cassandra ook sterkte!

Ik heb vandaag tijdens sportwedstrijd mijn knie tegen mijn (gevulde) borst gekregen :X Dat was echt extreem onaangenaam. En ik wilde er ook niet de aandacht op vestigen dus liet niets merken :') maar ondertussen aawaawauu.
  zaterdag 19 december 2015 @ 21:44:40 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158365702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:16 schreef LuDann het volgende:
Qua kosten of herken je ook de problemen?
De kosten voornamelijk.

Ik heb alle trucjes uit de doos moeten halen om überhaupt een druppel melk uit mn borsten te krijgen. Dus dat heeft de nodige hulpmiddelen gekost (van lk tot kolf tot domperidon) en vooral heel veel stress en dubbel werk (voeden, kolven, flesje en repeat, ook 's nachts).

Moet het voor de komende baby ook nog zien hoor, dat het makkelijker kan gaan. Er komt voorlopig nog geen druppel uit mn borsten als ik onder de douche probeer te kolven met de hand. Maargoed. Dat zien we tegen die tijd weer.

Ohja en nog even een +1 voor de post van Estrys.
pi_158366099
LuDann, ik zat nog eens te denken. Met zoveel borstontstekingen in korte tijd en toch altijd onverklaarbare pijn, zou het niet een idee zijn om je melk Op kweek te laten zetten? Kleine moeite en dan weet je gelijk of je adequaat behandelt.

LB ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook nooit een druppel gehad, dus dat zegt niks. Gelukkig. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 22:03:43 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158366360
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:16 schreef LuDann het volgende:

Ik ben al de hele dag super emotioneel. Ik vind het zo erg dat ze niet meer bij me wil drinken en ik zie het even erg somber in allemaal. Gelukkig komt er in plaats van maandag, morgen al een lactatiekundige kijken en om 11 uur in de ochtend al. Daar ben ik erg blij mee.
kan het niet willen drinken niet komen door een oorontsteking? Aan sommige kindjes merk je helemaal NIKS als ze oorontsteking hebben, behalve dat ze geen druk op het oor kunnen verdragen. En als ze tegen je aanligt om te drinken is er druk ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 22:14:42 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158366666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:54 schreef DJMO het volgende:
oke .. deze is nieuw voor mij. Michael drinkt aan de rechterborst maar het doet van binnen echt enorm veel pijn. Alsof er een stofzuiger op m'n tiet staat, ipv een drinkende baby. Links heb ik nergens last van .. kan dit spruw of een borstontsteking zijn? Borst voelt wel redelijk soepel aan nu na het drinken.
en gisteren en vandaag had ik dit dus links. heel vaag .. alsof het gekneusd is van binnen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:22:38 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158366870
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

en gisteren en vandaag had ik dit dus links. heel vaag .. alsof het gekneusd is van binnen.
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar dat was dan of een klein verstoppinkje, of juist iets van productiewisseling geloof ik.

Ok lekker wazig maar hopelijk komt hier zo bijval van mensen waardoor t duidelijker wordt :')!
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:24:15 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158366915
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:56 schreef WupWup het volgende:

LB ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook nooit een druppel gehad, dus dat zegt niks. Gelukkig. :)
Goed om te weten!

Al weet ik ook heus wel dat t niet veel zegt, en heb ik me zó voorgenomen om het dit keer allemaal niet zo vreselijk moeilijk te maken. Maar ik vrees dat ik ook nog wel eens hier kom posten zoals Phaidra laatst (waarvoor nog een :* , ik kan het me dus best voorstellen!).
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:31:39 #163
409579 LuDann
All the way
pi_158367081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:56 schreef WupWup het volgende:
LuDann, ik zat nog eens te denken. Met zoveel borstontstekingen in korte tijd en toch altijd onverklaarbare pijn, zou het niet een idee zijn om je melk Op kweek te laten zetten? Kleine moeite en dan weet je gelijk of je adequaat behandelt.

LB ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook nooit een druppel gehad, dus dat zegt niks. Gelukkig. :)
Dat is een goede tip, ik zal het onthouden en morgen met de LK overleggen. Waar denk je dan aan, een soort chronische bacteriele ontsteking of spruw?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan het niet willen drinken niet komen door een oorontsteking? Aan sommige kindjes merk je helemaal NIKS als ze oorontsteking hebben, behalve dat ze geen druk op het oor kunnen verdragen. En als ze tegen je aanligt om te drinken is er druk ..
Ja, wie weet speelt zoiets op dit moment mee. Maar die trage groei wordt daar niet door verklaard. Ze is sinds anderhalve week niet de normale happy baby die ik gewend ben te zien. Ik weet dat aan herstel van ziekte maar misschien is er meer aan de hand. Komende week maar weer naar de huisarts.

Ze slaapt nu sinds een uur of 19 en komt dan zoals vrijwel elke avond, elk uur voor een voeding. Ze slaapt tijdens het drinken gewoon door en nu pakt ze in slaperige toestand opeens wel de borst. Fijn. O+
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:32:16 #164
409579 LuDann
All the way
pi_158367107
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

en gisteren en vandaag had ik dit dus links. heel vaag .. alsof het gekneusd is van binnen.
Gekneusd gevoel van binnen is bij mij altijd een verstopt melkkanaaltje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 22:47:59 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158367540
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat is een goede tip, ik zal het onthouden en morgen met de LK overleggen. Waar denk je dan aan, een soort chronische bacteriele ontsteking of spruw?

[..]

Ja, wie weet speelt zoiets op dit moment mee. Maar die trage groei wordt daar niet door verklaard. Ze is sinds anderhalve week niet de normale happy baby die ik gewend ben te zien. Ik weet dat aan herstel van ziekte maar misschien is er meer aan de hand. Komende week maar weer naar de huisarts.

Ze slaapt nu sinds een uur of 19 en komt dan zoals vrijwel elke avond, elk uur voor een voeding. Ze slaapt tijdens het drinken gewoon door en nu pakt ze in slaperige toestand opeens wel de borst. Fijn. O+
de trage groei kan door het lipbandje veroorzaakt worden, dat had je inmiddels al uitgevonden. het nu niet willen drinken kan door een oorontsteking komen. Sowieso als Nike morgenochtend inderdaad het lipbandje te kort vind, dan zal je ze (waarschijnlijk) naar dokter Roos in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk doorverwijzen. Hij heeft Michael ook geknipt. Ging daarna wel meteen beter, ook met aanhappenetc. Groei ging bij Michael echter niet hard genoeg naar de zin van het cb, dus sinds hij vijf maanden is, krijgt hij 1 x per dag een half flesje infatrini (op voorschrift van kleintjes) met een beetje pap. De eerste drie maanden zette dat nauwelijks zoden aan de dijk, maar de laatste weken, sinds de bijvoeding echt heel goed gaat, zie je hem met sprongen aankomen. Ik had volledig willen rapleyen, maar vanwege z'n gewicht doe ik gemengd, Hij moet gewoon echt genoeg binnenkrijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Gekneusd gevoel van binnen is bij mij altijd een verstopt melkkanaaltje.
ik herken het totaal niet van m'n bv tijd bij Geert. maar bij hem had ik overproductie en nu eerder onderproductie vanwege het slechte drinken van michael in het begin...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:28:51 #166
409579 LuDann
All the way
pi_158368885
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

de trage groei kan door het lipbandje veroorzaakt worden, dat had je inmiddels al uitgevonden. het nu niet willen drinken kan door een oorontsteking komen. Sowieso als Nike morgenochtend inderdaad het lipbandje te kort vind, dan zal je ze (waarschijnlijk) naar dokter Roos in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk doorverwijzen. Hij heeft Michael ook geknipt. Ging daarna wel meteen beter, ook met aanhappenetc. Groei ging bij Michael echter niet hard genoeg naar de zin van het cb, dus sinds hij vijf maanden is, krijgt hij 1 x per dag een half flesje infatrini (op voorschrift van kleintjes) met een beetje pap. De eerste drie maanden zette dat nauwelijks zoden aan de dijk, maar de laatste weken, sinds de bijvoeding echt heel goed gaat, zie je hem met sprongen aankomen. Ik had volledig willen rapleyen, maar vanwege z'n gewicht doe ik gemengd, Hij moet gewoon echt genoeg binnenkrijgen.

[..]

ik herken het totaal niet van m'n bv tijd bij Geert. maar bij hem had ik overproductie en nu eerder onderproductie vanwege het slechte drinken van michael in het begin...
Dank je wel voor je uitleg. Ik hoop eigenlijk dat het het lipbandje is, want dat zou makkelijk op te lossen zijn. Aan de andere kant, dan zou dat wel door maar liefst 2 LK's over het hoofd gezien zijn en dat lijkt me ook weer zo sterk.

Fijn dat Michael nu zoveel beter groeit! Jammer dat de infantrini nodig is en je niet volledig Rapley kunt doen maar zoals je zegt, hij moet wel gewoon voldoende aankomen.

Lastig van de onderproductie, niet genoeg melkklieren geactiveerd in het begin? Mijn productie wisselt enorm, maar de LK vond het nu nogal te veel van het goed wat ik nu kan afkolven (320 cc in 12 minuten 's ochtends). Een maand geleden haalde ik iets van 130 cc.
  zondag 20 december 2015 @ 07:41:05 #167
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158373647
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

de trage groei kan door het lipbandje veroorzaakt worden, dat had je inmiddels al uitgevonden. het nu niet willen drinken kan door een oorontsteking komen. Sowieso als Nike morgenochtend inderdaad het lipbandje te kort vind, dan zal je ze (waarschijnlijk) naar dokter Roos in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk doorverwijzen. Hij heeft Michael ook geknipt. Ging daarna wel meteen beter, ook met aanhappenetc. Groei ging bij Michael echter niet hard genoeg naar de zin van het cb, dus sinds hij vijf maanden is, krijgt hij 1 x per dag een half flesje infatrini (op voorschrift van kleintjes) met een beetje pap. De eerste drie maanden zette dat nauwelijks zoden aan de dijk, maar de laatste weken, sinds de bijvoeding echt heel goed gaat, zie je hem met sprongen aankomen. Ik had volledig willen rapleyen, maar vanwege z'n gewicht doe ik gemengd, Hij moet gewoon echt genoeg binnenkrijgen.

[..]

ik herken het totaal niet van m'n bv tijd bij Geert. maar bij hem had ik overproductie en nu eerder onderproductie vanwege het slechte drinken van michael in het begin...
Nike van Room? Dat zijn hele lieve, fijne, kundige lactatiekundigen :Y.

Succes LuDann :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 07:44:25 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158373654
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 07:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nike van Room? Dat zijn hele lieve, fijne, kundige lactatiekundigen :Y.

Succes LuDann :)
jup :) zelf had ik veronique, maar nike kon vandaag al heen. maar zelfde praktijk dus even goed lijkt me ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 20 december 2015 @ 13:58:20 #169
409579 LuDann
All the way
pi_158378251
Zo, Nike is hier zo'n 2 uur lang geweest, was echt een lang bezoek. Ik zal kijken of ik dit een beetje kort kan houden. :P

Ten eerste wilde ze wel weer drinken vandaag. *O*

We hebben haar gewogen en dat was wel positief. Kennelijk haalt ze 's nachts (met sinds 3 weken elk uur/ elke 2 uur drinken) toch in wat ze overdag niet haalt. Daarnaast hangt het ook wel van de schaalverdeling van de curve uit hoe je het kan interpreteren. Onderstaand zijn beide een WHO curve en de onderste is de curve van het CB.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heeft Wolk een wat de LK noemde een 'faux tongue tie', ze heeft de problemen die horen bij een strak lipriempje of tongriempje zonder de fysieke afwijking. Dus problemen met vacuum houden. Daardoor drinkt ze bij mij alleen de toeschietreflex weg en daarna stopt ze. Door mijn borst wat te vervormen met mijn hand kan ik haar helpen om meer grip te krijgen.

Voor de faux tongue tie is ons aangeraden naar een craniosacraal therapeut te gaan, ook omdat ze in de draagdoek en op schoot eigenlijk alleen maar naar rechts wil kijken, er voelt misschien iets niet lekker.

Ook heeft Wolk een eigen willetje. Ze wil niet aan de borst gelegd worden maar ze wil zelf drinken en niet gestuurd worden. Dat hangt een beetje samen met dat ze grote stappen neemt in haar ontwikkeling. Zo kan ze al goed zitten en wil ze staan en aan de borst liggen vindt ze gewoon niks meer. Das voor baby's. :P Ik moet haar behandelen alsof ze een peutertje is. Als ze wil staan of zitten tijdens het drinken dan moeten we een houding zoeken waarin dat kan. Dit was wel even een eye-opener voor me, dat ze ging krijsen als ik haar helemaal stuur in aanleggen maar dat ze best wil als ik haar haar ding laat doen. Daarmee hangt het slecht aan de fles drinken samen. We gaan een tuitbeker proberen (ze kan die al pakken), mogelijk lukt dat beter omdat ze dan zelf beter kan bepalen hoe ze drinkt.

Misschien vergeet ik nog wat dingen, het was een lang bezoek en er zijn veel dingen gezegd. Ik heb echt heel erg veel veren in mijn reet gekregen, daar moest ik wel een beetje van huilen. Vond het heel fijn om te horen dat ik het heel goed doe en vooral dat Wolk het ook goed doet, dat ze er goed uitziet en niet zoals het lijntje op de grafiek zou doen denken. Ze heeft gewoon plooitjes en babyvetjes en is niet ondervoed. Dat mijn melkproductie zo goed is is echt een zegen en bijna een wonder met alle tegenslagen die we gehad hebben. Dat komt vooral door een effectief kolfbeleid (ik kolf als ik voel dat het nodig is, wanneer ze te vol voelen bijvoorbeeld).

Morgen heb ik nog een telefonisch consult met Stefan Kleintjes om qua dieet alles in de gaten te houden. Maar eigenlijk gaat het al best goed. Dus dat is een enorme opluchting.
  zondag 20 december 2015 @ 14:06:53 #170
409579 LuDann
All the way
pi_158378437
Oh ja, en ze wil me helpen met wat proberen te doen aan dat stomme kolftruimte gedoe op de UvA. *O*

Oh ja 2: misschien dat een vals-hoog geboortegewicht toch mee speelt ook.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 14:10:11 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158378511
LuDann ... Wat een ontzettend fijn en goed nieuws *O* Ik juich met je mee !!! O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 20 december 2015 @ 14:17:49 #172
409579 LuDann
All the way
pi_158378690
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:10 schreef DJMO het volgende:
LuDann ... Wat een ontzettend fijn en goed nieuws *O* Ik juich met je mee !!! O+
O+ Ben je echt zo dankbaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 14:24:48 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158378855
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

O+ Ben je echt zo dankbaar!
graag gedaan lieverd, dat je nu en het komende jaar mag genieten van de borstvoeding. Lang leve je doorzettingsvermogen!

Heeft Nike nog iets gezegd over je borstontstekingen / terugkerende pijn?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 20 december 2015 @ 14:46:46 #174
409579 LuDann
All the way
pi_158379471
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:24 schreef DJMO het volgende:

[..]

graag gedaan lieverd, dat je nu en het komende jaar mag genieten van de borstvoeding. Lang leve je doorzettingsvermogen!

Heeft Nike nog iets gezegd over je borstontstekingen / terugkerende pijn?
Ja, dat komt doordat ze de borst niet goed leegdrinkt telkens. Dat is ook de reden dat mijn melkproductie zo wisselt, die is afhankelijk van mijn toeschietreflex. We hebben dus niet de stabiele vraag en aanbod productie die je doorgaans rond de 4 maanden hebt. Daarom is het belangrijk dat ik regelmatig kolf.
pi_158380549
Fijn dat je het weer positiever inziet, LuDann!
(Niet dat het je wat helpt, maar J had/heeft een soortgelijke grafiek (van +2 naar 0 naar -1 en die volgt hij sinds een maand of 5 ongeveer) en daar is de kinderarts nu tevreden over)
pi_158380689
LuDann, wat fijn dat er nu zo goed met je meegekeken is.
Dat zal nu zeker ook nieuwe energie geven!
pi_158380792
Wat fijn LuDann *O*
pi_158380829
Jaaa LuDann, dat klinkt goed *O*
pi_158381166
Wat een goed nieuws en fijne adviezen LuDann, je klinkt ook helemaal opgelucht, wat fijn!
  zondag 20 december 2015 @ 16:36:26 #180
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158382824
Dat klinkt positief Ludann, hopelijk gaat het nu gewoon bergopwaarts. En ik vind het een hele mooie curve hoor :*

Vannacht 1 keer 8 minuten, verder heeft hij 2 x 5 uur achtereen geslapen wat een unicum is :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158383100
Chanty *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158383643
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:00 schreef LadyBlack het volgende:
He Bloesem, shit -O-
Heb je voor jullie allebei medicijnen? Sterkte ermee!
Ik had deze over het hoofd gezien :o Ik heb voor haar Nystatine en voor mezelf Daktarin. Ik heb alleen nog niet het idee dat er veel gebeurt (ondanks rigoreus smeren, wassen, steriliseren, uitkoken etcetera) Ik wacht nog even geduldig af (en blijf kolven i.p.v. live voeden). Wat zijn jullie ervaringen met spruw? Nog tips?
  zondag 20 december 2015 @ 17:27:00 #183
409579 LuDann
All the way
pi_158384369
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:25 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat je het weer positiever inziet, LuDann!
(Niet dat het je wat helpt, maar J had/heeft een soortgelijke grafiek (van +2 naar 0 naar -1 en die volgt hij sinds een maand of 5 ongeveer) en daar is de kinderarts nu tevreden over)
Nou, dat vind ik wel fijn om te lezen hoor. :Y

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:30 schreef JantinaGr het volgende:
LuDann, wat fijn dat er nu zo goed met je meegekeken is.
Dat zal nu zeker ook nieuwe energie geven!
Ja, ik voel me helemaal uitgelaten gewoon. *O*

Chanty, wat goed zeg. :D Heb je zelf ook een beetje geslapen?

Bloesem, ik heb ook een naar geval van spruw gehad. Het voelde bij mij alsof het naar binnen was geslagen. Ik heb toen eerst een week lang Nystatine gehad voor Wolk en Minconazol zalf voor mij. Dat hielp niet genoeg dus ik heb toen nog 2 weken lang een kuur Fluconazol geslikt. Daar zijn huisartsen doorgaans niet zo bekend mee, met die pillenkuur. Heb je al een LK gesproken over dat het niet beter wordt? Het hoort namelijk al na 2 dagen echt goed op te knappen met de pijn.
  zondag 20 december 2015 @ 17:32:10 #184
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158384529
Yay LuDann, wat goed :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 20 december 2015 @ 17:41:53 #185
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158384826
Ja ik slaap nu grotendeels door zonder oordoppen :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158384901
LuDann wat fijn dat je er zo een goed gevoel over hebt, en vooral een beter beeld van de curve!

Chanty wat een heerlijke nacht!

Hier weer vol goede moed verder. G heeft de laatste voedingen zonder strijd gedronken. Vandaag was ik op zoek naar een voedingsbh, dus passen in de prenatal. Man en kind mee, want als ik alleen met G ben kom ik niet aan het passen en ik moet m voor kerst hebben. Zet G t op een krijsen! Ik wilde toch echt even rustig passen, dus in de winkel wezen voeden. Ok, het was de prenatal.. Maar toch mijn schroom aan de kant gezet. En wat is het handig dat je dan even trui opzij, borst bloot, je kind tevreden kunt stellen!
Man vertelde achteraf dat hij echt heeeel pro borstvoeding is. En ik vind het ook wel belangrijk. Dus we modderen nog even door. Ben wel erg blij met de goede momenten! Hopelijk nemen de slechte momenten snel af, en kan ik snel bij de LK terecht
pi_158385146
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:27 schreef LuDann het volgende:

Bloesem, ik heb ook een naar geval van spruw gehad. Het voelde bij mij alsof het naar binnen was geslagen. Ik heb toen eerst een week lang Nystatine gehad voor Wolk en Minconazol zalf voor mij. Dat hielp niet genoeg dus ik heb toen nog 2 weken lang een kuur Fluconazol geslikt. Daar zijn huisartsen doorgaans niet zo bekend mee, met die pillenkuur. Heb je al een LK gesproken over dat het niet beter wordt? Het hoort namelijk al na 2 dagen echt goed op te knappen met de pijn.
Wat fijn dat je je zo lekker voelt <3 En dat je weer een beetje vertrouwen hebt gekregen, want je doet 't zo goed!! :*

Ja dat naar binnen geslagen, zo voelt het bij mij ook (denk ik) Alsof het achter mijn tepels zit en 'doortrekt' naar hoger in mijn borst. Nystatine en Minconazol (of nou ja, Daktarin dus) heb ik nu een paar dagen. Ik heb een LK van LLL gesproken aan de telefoon, maar toen was nog niet helemaal duidelijk of het wel of geen spruw was. Ben daarna naar de huisarts gegaan, omdat ik 't toch niet helemaal vertrouwde. Ik ga morgen proberen aan te leggen (ook om te zien hoe dat voelt en zodat ik er niet bang voor wordt) en als het niet beter voelt, bel ik de huisarts even om te overleggen. Ik zal Fluconazol even onthouden! Ik heb nu niet genoeg geld voor een consult bij een LK (want heremeziele, wat een geld joh!!) dus moet 't nog even via de huisarts doen. Bedankt voor de tips :*
  zondag 20 december 2015 @ 18:04:36 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158385495
Bloesem, je zou ook hier eens naar toe kunnen gaan: http://m.cjgleiden.nl/cursussen/cursus/1822

LuDann wat fijn dat je zo veel tips hebt gekregen en hwt weer ziet zitten!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158385787
LuDann wat fijn dat het een goed consult was en dat je het allemaal weer rooskleuriger ziet!

Cassandra ook weer een fijn bv-moment. Dat er maar meer mogen komen!

DJMO: ik las bij jou over de pijn in je borst. Ik had 2 weken terug ook zoiets. Het was een soort beurs gevoel in mijn borst (leek een soort spierpijn cq inwendige blauwe plek). Ik vreesde voor spruw maar na een paar dagen - en een paar keer goed masseren - was het verdwenen. Het leek ook een verstopte klier maar dan dieper van binnen.
pi_158389072
Woah LuDann, wat een goed consult! Wat goed dat je dit hebt doorgezet. Nu kun je niet anders dan langvoedster worden natuurlijk ;) Kudo's DJMO!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 20:23:29 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158389207
iets met Karma WupWup. Ik ben niet vergeten hoe ik door mensen van hier ben geholpen destijds bij Geert. (ik meen door webkim? en ticootje). Ik vind het heerlijk dat ik nu op mijn beurt een moeder heb kunnen helpen :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 20:24:39 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158389256
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 18:12 schreef kazy het volgende:
LuDann wat fijn dat het een goed consult was en dat je het allemaal weer rooskleuriger ziet!

Cassandra ook weer een fijn bv-moment. Dat er maar meer mogen komen!

DJMO: ik las bij jou over de pijn in je borst. Ik had 2 weken terug ook zoiets. Het was een soort beurs gevoel in mijn borst (leek een soort spierpijn cq inwendige blauwe plek). Ik vreesde voor spruw maar na een paar dagen - en een paar keer goed masseren - was het verdwenen. Het leek ook een verstopte klier maar dan dieper van binnen.
ja, daar lijkt het hier ook op. Ik dacht ook spruw, maar het neemt nu inderdaad weer af. Nadat ik michael in verschillende houdingen en vaker aan de pijnlijke kant heb laten drinken. thanks :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158390924
Ik kom ook even juichen voor LuDann en Wolkje. Wat terecht dat je veel veren hebt gekregen en wat een enorme geruststelling wat betreft de groei. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 20 december 2015 @ 21:14:43 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158391009
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:04 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik had deze over het hoofd gezien :o Ik heb voor haar Nystatine en voor mezelf Daktarin. Ik heb alleen nog niet het idee dat er veel gebeurt (ondanks rigoreus smeren, wassen, steriliseren, uitkoken etcetera) Ik wacht nog even geduldig af (en blijf kolven i.p.v. live voeden). Wat zijn jullie ervaringen met spruw? Nog tips?
Ah, in elk geval voor allebei medicijnen dus, heel goed ^O^

Ik heb nooit hoeven kolven in plaats van voeden voor de spruw hoor. Ik smeerde na elke voeding E's mondje in met nystatine (met een wattenstaafje de hele mond, tong en wangen), en mijn tepels met miconazol. Dat was dan al wel ingetrokken tegen de tijd dat ze de volgende voeding kreeg. En zo niet dan waste ik het een beetje weg.

Maar ik was er denk ik heel vroeg bij, want de tweede dag was het eigenlijk al weer goed.
  zondag 20 december 2015 @ 21:16:50 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158391100
LuDann, wat een geweldige lk! Fijn dat je het zo weer ziet zitten!

Cassandra, ja dat is echt briljant. Supermakkelijk overal bij de hand, en kind over het algemeen instant zen O+

Chanty, heeeeerlijk zo slapen! O+
  zondag 20 december 2015 @ 21:18:33 #196
409579 LuDann
All the way
pi_158391159
quote:
17s.gif Op zondag 20 december 2015 17:52 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat fijn dat je je zo lekker voelt <3 En dat je weer een beetje vertrouwen hebt gekregen, want je doet 't zo goed!! :*

Ja dat naar binnen geslagen, zo voelt het bij mij ook (denk ik) Alsof het achter mijn tepels zit en 'doortrekt' naar hoger in mijn borst. Nystatine en Minconazol (of nou ja, Daktarin dus) heb ik nu een paar dagen. Ik heb een LK van LLL gesproken aan de telefoon, maar toen was nog niet helemaal duidelijk of het wel of geen spruw was. Ben daarna naar de huisarts gegaan, omdat ik 't toch niet helemaal vertrouwde. Ik ga morgen proberen aan te leggen (ook om te zien hoe dat voelt en zodat ik er niet bang voor wordt) en als het niet beter voelt, bel ik de huisarts even om te overleggen. Ik zal Fluconazol even onthouden! Ik heb nu niet genoeg geld voor een consult bij een LK (want heremeziele, wat een geld joh!!) dus moet 't nog even via de huisarts doen. Bedankt voor de tips :*
Ik heb ook geen consult gehad met een LK voor de spruw, maar net als jij gratis telefonisch overleg. Daarna ben ik met dit artikel

http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Candida_infectie.pdf

naar de huisarts gegaan en heb ik gezegd dat de LK ook dacht aan inwendige spruw. Toen heeft de huisarts het voorgeschreven. Ook bij de apotheek wilden ze dit artikel zien omdat ze het medicijn eerst niet wilden meegeven. Heeft je dochtertje ook symptomen? Heftige luieruitslag bijvoorbeeld?
  zondag 20 december 2015 @ 21:20:50 #197
409579 LuDann
All the way
pi_158391248
Wat lief dat jullie allemaal voor me komen jompelen! O+ Echt heel tof. Ik ben ook echt zo blij he jongens, wat een verschil met gisteren.

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 20:19 schreef WupWup het volgende:
Woah LuDann, wat een goed consult! Wat goed dat je dit hebt doorgezet. Nu kun je niet anders dan langvoedster worden natuurlijk ;) Kudo's DJMO!
Ja, ik ga wel voor het jaar nu hoor! O+

Moet toch mijn investering er weer uithalen. :P Zou zonde zijn als ik straks toch melkpoeder zou moeten kopen. :')
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 20:23 schreef DJMO het volgende:
iets met Karma WupWup. Ik ben niet vergeten hoe ik door mensen van hier ben geholpen destijds bij Geert. (ik meen door webkim? en ticootje). Ik vind het heerlijk dat ik nu op mijn beurt een moeder heb kunnen helpen :)
Pay it forward. O+ Wat goed! Ik hoop dat ik op een dag ook iemand zo kan helpen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 21:23:06 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158391340
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:20 schreef LuDann het volgende:
Wat lief dat jullie allemaal voor me komen jompelen! O+ Echt heel tof. Ik ben ook echt zo blij he jongens, wat een verschil met gisteren.

[..]

Ja, ik ga wel voor het jaar nu hoor! O+

Moet toch mijn investering er weer uithalen. :P Zou zonde zijn als ik straks toch melkpoeder zou moeten kopen. :')

[..]

Pay it forward. O+ Wat goed! Ik hoop dat ik op een dag ook iemand zo kan helpen.
die tijd komt vanzelf meis. Zie alleen je tip hierboven al voor bloesem over de spruw ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 20 december 2015 @ 21:23:38 #199
409579 LuDann
All the way
pi_158391363
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:44 schreef Cassandra87 het volgende:
LuDann wat fijn dat je er zo een goed gevoel over hebt, en vooral een beter beeld van de curve!

Chanty wat een heerlijke nacht!

Hier weer vol goede moed verder. G heeft de laatste voedingen zonder strijd gedronken. Vandaag was ik op zoek naar een voedingsbh, dus passen in de prenatal. Man en kind mee, want als ik alleen met G ben kom ik niet aan het passen en ik moet m voor kerst hebben. Zet G t op een krijsen! Ik wilde toch echt even rustig passen, dus in de winkel wezen voeden. Ok, het was de prenatal.. Maar toch mijn schroom aan de kant gezet. En wat is het handig dat je dan even trui opzij, borst bloot, je kind tevreden kunt stellen!
Man vertelde achteraf dat hij echt heeeel pro borstvoeding is. En ik vind het ook wel belangrijk. Dus we modderen nog even door. Ben wel erg blij met de goede momenten! Hopelijk nemen de slechte momenten snel af, en kan ik snel bij de LK terecht
Ik heb van mijn LK een hap voorgedaan gekregen die bij jou misschien ook wel kan helpen. Misschien heeft jouw LK hem al voorgedaan, maar ik denk ik zeg het toch even. Het werkt heel goed bij kindjes die moeite hebben met het vasthouden van een vacuum en/of een klein mondje hebben. De Concordehap heet hij, het is heel makkelijk, je houdt een vinger onder je tepel. Hier werkt het echt fantastisch, eindelijk niet meer onrustig drinken. O+

http://www.myrtevanlonkhu(...)-pijnloos-aanleggen/
pi_158393621
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb van mijn LK een hap voorgedaan gekregen die bij jou misschien ook wel kan helpen. Misschien heeft jouw LK hem al voorgedaan, maar ik denk ik zeg het toch even. Het werkt heel goed bij kindjes die moeite hebben met het vasthouden van een vacuum en/of een klein mondje hebben. De Concordehap heet hij, het is heel makkelijk, je houdt een vinger onder je tepel. Hier werkt het echt fantastisch, eindelijk niet meer onrustig drinken. O+

http://www.myrtevanlonkhu(...)-pijnloos-aanleggen/
ik vind t eventjes moeilijk om letters om te vormen in beeld op dit moment, ik zal eens Googlen, t plaatje in de link krijg ik ook even niet helder in combinatie met de tekst.

Hij heeft net rechts lekker gedronken en tijdens het boertje in slaap gevallen :') links heel veel loslaten en gefrustreerd huilen. Rugby houding hielp ook niet. Ik hoop echt dat ik de andere lk nog te pakken krijg en dat ze voor de kerstdagen nog tijd heeft voor een consult. De meeste voedingen gaan lekker gisteren en vandaag maar vind de voedingen met huilen en frustratie zo vervelend.. En dan de feestdagen en weekend eroverheen..

Ik heb wel definitief besloten dat ik door ga met bv en kv alleen incidenteel geef als hij echt niet wil drinken. Ik ben al bijna tien weken aan het worstelen, daar kunnen er nog wel zestien bij minimaal. Als LuDann het kan moet ik het toch ook kunnen O+
  zondag 20 december 2015 @ 22:28:31 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158393928
LuDann *O*

Hier is er net eentje gaan slapen zonder 'bosje' :o ik had van te voren verteld dat de borstjes vroeg waren gaan slapen, en heb hem er nog één keer aan moeten herinneren tijdens het naar bed brengen zelf, maar bij accepteerde dat verder gewoon als feit. Hij wilde nog wel heel lang knuffelen daar voor in de plaats, maar wel fijn, dit. Ik hoop zo het voeden helemaal los te kunnen koppelen van het in slaap vallen (en stiekem ben ik er ook wel een beetje klaar mee intussen, maar echt stoppen vind ik ook weer zo wat).
Dus ja. Ik heb er meer moeite mee dat hij heeft overgeslagen dan kuiken zelf :').
KuikenGuppy
  zondag 20 december 2015 @ 22:31:50 #202
409579 LuDann
All the way
pi_158394075
Jeetje, een hele stap Burdie! Wel fijn dat hij het zo accepteerde.

quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik vind t eventjes moeilijk om letters om te vormen in beeld op dit moment, ik zal eens Googlen, t plaatje in de link krijg ik ook even niet helder in combinatie met de tekst.

Hij heeft net rechts lekker gedronken en tijdens het boertje in slaap gevallen :') links heel veel loslaten en gefrustreerd huilen. Rugby houding hielp ook niet. Ik hoop echt dat ik de andere lk nog te pakken krijg en dat ze voor de kerstdagen nog tijd heeft voor een consult. De meeste voedingen gaan lekker gisteren en vandaag maar vind de voedingen met huilen en frustratie zo vervelend.. En dan de feestdagen en weekend eroverheen..

Ik heb wel definitief besloten dat ik door ga met bv en kv alleen incidenteel geef als hij echt niet wil drinken. Ik ben al bijna tien weken aan het worstelen, daar kunnen er nog wel zestien bij minimaal. Als LuDann het kan moet ik het toch ook kunnen O+
Dit was de beste (enige eigenlijk) website die ik erover kon vinden en hij is inderdaad nogal onduidelijk. Zal ik het morgen anders even filmen voor je?

En natuurlijk kun je het! Maar kunstvoeding is ook geen schande he.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 22:32:02 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158394084
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik vind t eventjes moeilijk om letters om te vormen in beeld op dit moment, ik zal eens Googlen, t plaatje in de link krijg ik ook even niet helder in combinatie met de tekst.

Hij heeft net rechts lekker gedronken en tijdens het boertje in slaap gevallen :') links heel veel loslaten en gefrustreerd huilen. Rugby houding hielp ook niet. Ik hoop echt dat ik de andere lk nog te pakken krijg en dat ze voor de kerstdagen nog tijd heeft voor een consult. De meeste voedingen gaan lekker gisteren en vandaag maar vind de voedingen met huilen en frustratie zo vervelend.. En dan de feestdagen en weekend eroverheen..

Ik heb wel definitief besloten dat ik door ga met bv en kv alleen incidenteel geef als hij echt niet wil drinken. Ik ben al bijna tien weken aan het worstelen, daar kunnen er nog wel zestien bij minimaal. Als LuDann het kan moet ik het toch ook kunnen O+
https://www.borstvoeding.com/lk/nl/flevoland.html
de bovenste moet in je buurt zitten. (als ik het goed inschat). Denk dat zij je wel helpen kan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158394094
wat een fijn bericht LuDann! *O*

En wat grappig die methode van aanhappen! Ik doe het met A. ook zo, anders voel ik steeds mn tepel als het ware dubbelklappen als ie drinkt. (ja dat voelt zoals het klinkt :') ;( ) Ik laat idd meestal pas halverwege de voeding los en dan drinkt ie prima verder. Hier geen te korte tongriem overigens, ik heb gecheckt maar vind het er niet afwijkend uitzien. Ik wist niet dat het een naam had.

Cassandra, het komt er op neer dat je je baby in Madonnahouding hebt en bij het aanleggen je borst onder je tepel steund waardoor de tepel een beetje of bijna naar beneden wijst. Zo wordt ie al een beetje voorgevormd als t ware.
:)
  zondag 20 december 2015 @ 22:35:17 #205
409579 LuDann
All the way
pi_158394214
Wat grappig mignonne.

Ik had gewild dat ik dit eerder had geweten. Wat een verschil zeg. Wolk liet altijd een stuk of 7 keer los tijdens een voeding maar ik wist niet anders of dat hoorde zo. Nu drinkt ze gewoon 10 minuten aan 1 stuk door zonder loslaten. O+
pi_158394358
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:32 schreef DJMO het volgende:

[..]

https://www.borstvoeding.com/lk/nl/flevoland.html
de bovenste moet in je buurt zitten. (als ik het goed inschat). Denk dat zij je wel helpen kan.
daar ben ik twee keer geweest :) wil een andere voor second opinion. Dit is ook een goede hoor. Maar zij zien geen problemen, ik leg goed aan, ik heb alleen een luie baby die hem vacuüm kan houden. Hij zuigt ook op mijn tepel ipv een hele hap, ik heb geloof ik mazzel dat hij de boel niet beschadigd. Ik hoop dat een andere lk waar ik voor het eerst kom, iets opmerkt waar we nog niet aan gedacht hebben
pi_158394477
Fijn dat die lk de tijd heeft genomen om met je mee te kijken dan :)
:)
pi_158394480
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:31 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, een hele stap Burdie! Wel fijn dat hij het zo accepteerde.

[..]

Dit was de beste (enige eigenlijk) website die ik erover kon vinden en hij is inderdaad nogal onduidelijk. Zal ik het morgen anders even filmen voor je?

En natuurlijk kun je het! Maar kunstvoeding is ook geen schande he.
ik ga het straks even proberen! Als t niet lukt zoals mignonne zegt gil ik wel even.

Kv is geen schande maar ik wil niet te makkelijk opgeven. Mijn man is vanaf donderdag iets langer als een week vrij, dan heb ik rust, en kan ik aan klungelen zogezegd. Vlak daarna moet ik weer werken, dat zorgt ook voor wat rust. En dan is hij drie maanden, ik wil in ieder geval zien of t na drie maanden inderdaad makkelijker wordt :D
pi_158395817
Wat fijn LuDann! Bij mij is Veronique van Room (ook op aanraden van DJMO :* ) toen langsgeweest, die is ook heel aardig.

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:58 schreef LuDann het volgende:


Daarnaast heeft Wolk een wat de LK noemde een 'faux tongue tie', ze heeft de problemen die horen bij een strak lipriempje of tongriempje zonder de fysieke afwijking. Dus problemen met vacuum houden. Daardoor drinkt ze bij mij alleen de toeschietreflex weg en daarna stopt ze. Door mijn borst wat te vervormen met mijn hand kan ik haar helpen om meer grip te krijgen.

Voor de faux tongue tie is ons aangeraden naar een craniosacraal therapeut te gaan, ook omdat ze in de draagdoek en op schoot eigenlijk alleen maar naar rechts wil kijken, er voelt misschien iets niet lekker.
Geïnteresseerd hierin. Vraag me af wat een craniosacraal therapeut doet. Osteopaat heeft in het begin eens gezegd dat hij vermoedde dat de aanhapproblemen konden komen door zijn voorkeurshouding. Hij keek in het begin (na de eerste week ofzo) alleen maar naar rechts, kon dat hoofd amper laten draaien naar links.. Sinds de osteopaat is dat weg, maar bleek z'n schedel onderaan wel scheef te staan (waardoor z'n hoofd, nek, rug en heupen scheef stonden) en heeft hij nu een afgeplat hoofd. Ergens wel fijn om te weten dat ik niet alles fout deed waardoor de borstvoeding mislukte en een reden te hebben (maar nu ik bij de osteopaat kom en lees over zo'n arts denk ik toch stiekem weer "had ik dat toen maar geweten..").

Hoop dat alle tips en misschien ook die therapeut jullie kunnen helpen met de bv!
  zondag 20 december 2015 @ 23:16:51 #210
409579 LuDann
All the way
pi_158396130
Ik ben ook heel benieuwd, Gevalletje. Nike heeft een naam doorgegeven van een goeie, ik moet er nog even wat over lezen. Maar we gaan het in ieder geval proberen.

Even kijken of ik een zorgverzekering van vinden voor optimale lactatiekundige zorg en dit soort vage therapieen. Iemand tips?

De LK zei dat de problemen die ze heeft met de faux tongue tie kunnen samenhangen met hoofd en nekproblemen en zelfs dat dat misschien een rol heeft gespeeld in het niet willen indalen in de baarmoeder.
  zondag 20 december 2015 @ 23:18:22 #211
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158396182
Ludann,
wat klink je positief! Succes!

burdie,

klinkt goed zo. ook heel veel succes :)
pi_158401209
Burdie, hele stap zo maar fijn dat het zo goed ging. Succes verder.

LuDann en Cassandra, jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig. Lu wat fijn dat het consult je al zo geholpen heeft!

---
Ik heb mijn overproductie terug kunnen dringen, dwz ik ben gestopt met 1x daags af te kolven toen ik de stuwing kon 'handlen'. Baby drinkt borsten nu goed leeg dacht ik. Maar laatste dagen lijkt het alsof baby teveel drinkt of er zelf te weinig uit krijgt :?. We lopen al twee nachten te emmeren.. Ze lijkt onverzadigbaar. Aan twee borsten aangelegd, ze blijft happen maar drinken doet ze niet meer, terug in bed gelegd en half uur later krijst ze en wil ze weer. Maar mijn borsten voelen dan nog vrij leeg aan.. Beetje viceuze cirkel voor mijn gevoel.

Net dus iets anders geprobeerd: de live voeding van 00.00 overgeslagen, vriend heeft flesje bv gegeven.. Dronk ze 80ml en heeft ze in een ruk door geslapen tot 04:30u :o dafuq. Afgelopen dagen kwam ze minstens 1x tussendoor (ik denk dus omdat ze te weinig gedronken heeft en dus sneller honger had).

Nu ik 1 voeding live had gemist staat de ene borst nu vrij strak maar de andere (previously ontstoken..) niet zo erg. Ik vermoedde al dat productie aan die kant minder was, heb net gekolfd en krijg er idd ook maar 40ml uit aan die kant, met veel moeite. Normaal gesproken kolfde ik toch 80 - 100ml uit die borst.

Ergo wederom zijn we zo goed als afhankelijk van 1 borst maar ik wil bij de 'goede' borst niet weer overproductie stimuleren, ben er net vanaf. Hoe krijg ik productie vd 'slechte' borst zsm weer omhoog?

En hoe los ik het tussentijds op? Blijven aanleggen aan slechte kant en dan flesje nageven?
pi_158401447
Zusjevan: in principe is borstvoeding vraag en aanbod. Als je puur borstvoeding geeft zou het zichzelf moeten regelen, maar voor mijn gevoel loop je een beetje achter de feiten aan als je dan flesjes gaat geven. Je hebt best kans dat je kleine nu juist zoveel vraagt omdat ze aan het regelen is..

Wissel je de kleine wel van borst? Je zou een keer extra kunnen aanleggen bij de slechte borst, dus daar starten, wisselen, en dan nog een keer terug naar de eerste. Aanleggen stimuleert ook je productie en je kleine kan haar honger zo ook stillen aan de goede borst.
Of je kunt ook de slechte borst elke voeding na kolven, dat stimuleert ook..

Maar hang svp niet teveel aan hoeveel je kolft om je productie te beoordelen. Je kleine drinkt meer weg dan je afgekolfd krijgt.

[ Bericht 11% gewijzigd door silliegirl op 21-12-2015 07:33:43 ]
  maandag 21 december 2015 @ 08:28:53 #214
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158401895
Burdie wat fijn dat hij het zo goed oppakte. En herken het wel dat het lastig loslaten is maar je geeft al super lang borstvoeding dus je mag nu echt een keer voor jezelf gaan kiezen :*

Ludann echt super fijn dat dit al zoveel verschil maakt *O*

Zusje: weet niet hoe oud je kindje is maar wat Sillie zegt, klinkt als regelen. Ik zou gewoon aanleggen en het op z'n beloop laten. En hoeveel je kolft zegt niks over je productie. Ik kolfde zelf niet heel makkelijk, maar er was echt niks mis met mijn productie :P

Afgelopen nacht was weer wat onrustiger maar denk dat we na een week wel kunnen concluderen dat we er stukken op vooruit zijn gegaan. Geen nachtvoedingen meer en 1 tot 2 keer wakker waarbij hij over het algemeen binnen max een half uur weer in slaap is. En het probleem lag denk ik toch ook voor een groot deel bij mij want vannacht was mijn man dus wat langer met hem bezig en hoorde ik hem een kwartier lang huilen. Moest mezelf aan bed vastketenen om niet erheen te gaan en hem aan te leggen :')

Ik heb iig weer een mijlpaal gehaald: 18 maanden borstvoeding vandaag *O* O+ *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 december 2015 @ 08:32:18 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158401923
Chanty gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_158401992
*O* voor de 18 maanden en de grote verandering Chanty!!

Burdie, ook een hele stap zeg! Wat fijn dat het zo makkelijk ging. En herkenbaar dat meer moeite mee hebben dan het kind :') :*

Hier is het denk ik klaar. Iets sneller dan verwacht maar M sliep niet thuis dus geen ochtendvoeding. En terwijl ik dit typ springen er weer tranen in mijn ogen. Ik vind het nog moeilijker dan gedacht. Maar het is goed zo. 2 jaar en een beetje mogen voeden, wat was het mooi en fijn. Nu is het tijd om mijn lichaam weer terug te krijgen.
  maandag 21 december 2015 @ 09:00:37 #217
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158402257
Super goed mabawa *O* Hij heeft er niet meer naar gevraagd begrijp ik?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 09:04:20 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158402302
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 06:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Burdie, hele stap zo maar fijn dat het zo goed ging. Succes verder.

LuDann en Cassandra, jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig. Lu wat fijn dat het consult je al zo geholpen heeft!

---
Ik heb mijn overproductie terug kunnen dringen, dwz ik ben gestopt met 1x daags af te kolven toen ik de stuwing kon 'handlen'. Baby drinkt borsten nu goed leeg dacht ik. Maar laatste dagen lijkt het alsof baby teveel drinkt of er zelf te weinig uit krijgt :?. We lopen al twee nachten te emmeren.. Ze lijkt onverzadigbaar. Aan twee borsten aangelegd, ze blijft happen maar drinken doet ze niet meer, terug in bed gelegd en half uur later krijst ze en wil ze weer. Maar mijn borsten voelen dan nog vrij leeg aan.. Beetje viceuze cirkel voor mijn gevoel.

Net dus iets anders geprobeerd: de live voeding van 00.00 overgeslagen, vriend heeft flesje bv gegeven.. Dronk ze 80ml en heeft ze in een ruk door geslapen tot 04:30u :o dafuq. Afgelopen dagen kwam ze minstens 1x tussendoor (ik denk dus omdat ze te weinig gedronken heeft en dus sneller honger had).

Nu ik 1 voeding live had gemist staat de ene borst nu vrij strak maar de andere (previously ontstoken..) niet zo erg. Ik vermoedde al dat productie aan die kant minder was, heb net gekolfd en krijg er idd ook maar 40ml uit aan die kant, met veel moeite. Normaal gesproken kolfde ik toch 80 - 100ml uit die borst.

Ergo wederom zijn we zo goed als afhankelijk van 1 borst maar ik wil bij de 'goede' borst niet weer overproductie stimuleren, ben er net vanaf. Hoe krijg ik productie vd 'slechte' borst zsm weer omhoog?

En hoe los ik het tussentijds op? Blijven aanleggen aan slechte kant en dan flesje nageven?
geen flesje nageven, maar nog een keer extra aanleggen. Ze is aan het regelen, dwz: je productie aan het omhoog brengen omdat ze groeit en meer nodig heeft. Door zoveel te drinken regelt ze niet alleen jouw productie maar ook haar eigen behoefte. Desnoods bied je vier borsten per voeding aan.

wat silligirl ook al zegt: kolven zegt NIKS, maar dan ook echt NIKS over je productie. Ik voed al negen maanden, en ik kan bij wijze van spreken nog geen druppel kolven. :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158402328
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:00 schreef Chanty het volgende:
Super goed mabawa *O* Hij heeft er niet meer naar gevraagd begrijp ik?
Nou hij sliep nu niet thuis dus wat betreft de ochtendvoeding weten we eigenlijk morgen pas hoe of wat. Dat wordt nog even lastig vrees ik.
Voor het naar bed gaan wat geen probleem. Ik zei boobie op en hij accepteerde dat gewoon. Maar als hij dan wakker werd laat op de avond dan was het drama. Maar de laatste 2 nachten toen hij thuis was sliep hij door dus hebben we dat gevecht niet aan hoeven gaan. De vraag is alleen of hij doorsliep omdat hij nu toch wist geen borst te krijgen of dat het toeval was. Hij sliep namelijk wel vaker 1 of 2 nachtjes door. De komende week zullen we dus echt gaan merken hoe of wat.
pi_158403640
Lijkt me zo lastig, het idee alleen al dat melk productie terugloopt zonder dat je t door hebt. Ik houd de plasluiers maar in de gaten. Die zijn voldoende, al verschoon ik soms vroeger dan nodig. Maar twee halve plasluiers staat gelijk aan een volle toch :')

Ik heb de lk gebeld, mijn mail was in de spamfilter terecht gekomen :+
Maar ze komt morgen om 11 uur langs.
pi_158404891
Mabawa wat goed en fijn.
En je emoties zijn goed in te denken :*

Burdie ook al goed op weg.
Snap het afbouwen maar ook het niet helemaal willen stoppen wel.
Blijft gek he :*

Hier ineens met ruim 17 maanden ook een andere invulling van de bv ingegaan.
's Morgens hoor ik via de babyfoon 'di-kuh' om te laten weten dat hij uit bed wil en drinken wil.
Overdag wordt nu ook bewust op schoot gekropen voor 'di-kuh' en als je hem 's avonds voor het slapen gaan vraagt wat we gaan doen hoor je dat ook.
En duidelijk 'kla' als hij klaar is met drinken.
En overdag wordt nee je hebt ook je beker drinken geaccepteerd.

Hij geeft het heel duidelijk nu zelf aan wanneer het gewenst is.
En zowaar zaterdag toen de oppas er was en zij F naar bed bracht samen met mijn vriend geen eens huilen omdat ik wel thuis was en geen drinken voor het slapen (sjit, die was slecht voor mijn ego :') )
  maandag 21 december 2015 @ 13:56:24 #222
409579 LuDann
All the way
pi_158408919
Gefeliciteerd Chanty! Wat goed zeg. O+

Zusje: hoe gaat het nu, laat je haar regelen? Het is wel erg vermoeiend maar dat hoort er een beetje bij in de eerste periode, schijnt.

Mabawa, wat een dubbelen gevoelens. Fantastisch dat je zo lang gevoed hebt.

Cassandra, wat fijn dat er morgen een andere LK langskomt. Ik hoop dat ze je wat tips kan geven over houdingen en grepen bijvoorbeeld en dat het dan wat minder lastig wordt allemaal.
  maandag 21 december 2015 @ 14:02:26 #223
409579 LuDann
All the way
pi_158409066
Ik heb een telefonisch consult gehad met Stefan Kleintjes. We gaan gebruik maken van mijn vriezervoorraad (ik ben zo blij met die voorraad, 5 liter O+ ). We gaan elke dag de room van de melk scheppen en die dan 3 a 4 keer per dag op een theelepeltje aan haar geven. Dan krijgt ze wat extra calorieen binnen. Hopelijk gaan we dan het aantal nachtvoedingen afbouwen als ze overdag wat meer krijgt. Dat hoop ik echt heel erg hard want het zijn er nu gemiddeld 8 en aan veel slaap kom ik dus niet toe de afgelopen weken.

Ik blijf dan alleen wel zitten met een berg magere melk die ik haar niet mag geven, iemand tips wat daarmee te doen? Ik vind weggooien zo zonde.

Daarnaast gaan we voordat ik zelf ga slapen een superdroomvoeding proberen. Ik voed haar flink aan 1 borst en als ze dan klaar is leg ik haar niet weg maar tut ik nog 10 minuten met haar. Hopelijk wil ze daarna aan dezelfde borst nog eens aanhappen om daar nog een restje hele vette melk van binnen te krijgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 14:08:20 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158409198
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:02 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een telefonisch consult gehad met Stefan Kleintjes. We gaan gebruik maken van mijn vriezervoorraad (ik ben zo blij met die voorraad, 5 liter O+ ). We gaan elke dag de room van de melk scheppen en die dan 3 a 4 keer per dag op een theelepeltje aan haar geven. Dan krijgt ze wat extra calorieen binnen. Hopelijk gaan we dan het aantal nachtvoedingen afbouwen als ze overdag wat meer krijgt. Dat hoop ik echt heel erg hard want het zijn er nu gemiddeld 8 en aan veel slaap kom ik dus niet toe de afgelopen weken.

Ik blijf dan alleen wel zitten met een berg magere melk die ik haar niet mag geven, iemand tips wat daarmee te doen? Ik vind weggooien zo zonde.

Daarnaast gaan we voordat ik zelf ga slapen een superdroomvoeding proberen. Ik voed haar flink aan 1 borst en als ze dan klaar is leg ik haar niet weg maar tut ik nog 10 minuten met haar. Hopelijk wil ze daarna aan dezelfde borst nog eens aanhappen om daar nog een restje hele vette melk van binnen te krijgen.
je zou het in haar badje kunnen doen? krijgt ze een zijdezacht huidje van ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 21 december 2015 @ 14:23:40 #225
409579 LuDann
All the way
pi_158409623
Ik douche meestal met haar maar kan wel eens een uitzondering maken. O+
pi_158409910
Ik heb toch nog een handkolf besteld, om te kijken of ik zo iemand ben die meer effect heeft van een handkolf. Vandaag schoot kolven ook niet op, terwijl het er met de hand nog uitspoot.

En anders bouw ik af, ze krijgt nog 2 voedingen van mij meestal, rest moeten we aanvullen. En bij de voedingen van mij merk ik ook vaak dat ze niet echt voldoende heeft.

Morgen is ze vijf maanden en ze heeft toch iedere dag borstvoeding gehad, waarvan 3 maanden volledig.
pi_158411623
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ik douche meestal met haar maar kan wel eens een uitzondering maken. O+
Of pannenkoekjes van bakken en die vervolgens invriezen voor als snelle snack ofzo?
:)
  maandag 21 december 2015 @ 15:55:04 #228
409579 LuDann
All the way
pi_158411976
Ik hoop dat het met de handkolf wil lukken IMA maar zo niet, dan is 5 maanden borstvoeding heel erg mooi toch. O+ Dat heb je haar maar mooi meegegeven.

Pannekoekjes voor haar bedoel je, mignonne? Dat is wel een goed idee! Ik vind het echt een heel raar idee dat ze over anderhalve maand al dingen mag gaan eten. De kinderarts in het ziekenhuis zei laatst ook toen we naar huis gingen met ORS 'niet met limonade mengen hoor!' toen dacht ik ook echt 'limonade? :? ' Ik kon me echt niet voorstellen dat ik mijn baby nu al limonade zou geven. :')

Kunnen die dan wel een paar maanden in de vriezer? Want ik neem aan dat ze pannekoeken niet meteen met 6 maanden mag?
pi_158412305
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:55 schreef LuDann het volgende:
Ik hoop dat het met de handkolf wil lukken IMA maar zo niet, dan is 5 maanden borstvoeding heel erg mooi toch. O+ Dat heb je haar maar mooi meegegeven.

Pannekoekjes voor haar bedoel je, mignonne? Dat is wel een goed idee! Ik vind het echt een heel raar idee dat ze over anderhalve maand al dingen mag gaan eten. De kinderarts in het ziekenhuis zei laatst ook toen we naar huis gingen met ORS 'niet met limonade mengen hoor!' toen dacht ik ook echt 'limonade? :? ' Ik kon me echt niet voorstellen dat ik mijn baby nu al limonade zou geven. :')

Kunnen die dan wel een paar maanden in de vriezer? Want ik neem aan dat ze pannekoeken niet meteen met 6 maanden mag?
Waarom niet? Ze mogen ook een broodkorst dan dus ik zou niet weten waarom een pannenkoekje niet al mag :)

Je kunt overwegen ze niet met tarwebloem te maken maar met bijvoorbeeld 50/50 rijstmeel en tapiocameel (toko, 1.40 per zak) of desnoods enkel rijstmeel. Dat is lichter verteerbaar dan tarwebloem. Wij maken de glutenvrije pannenkoeken zo en die laten zich prima invriezen.

Qua formaat zou ik kleintjes maken voor in t begin, niet van die hollandse koekenpansize zeg maar :P
:)
  maandag 21 december 2015 @ 16:21:10 #230
409579 LuDann
All the way
pi_158412546
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 16:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze mogen ook een broodkorst dan dus ik zou niet weten waarom een pannenkoekje niet al mag :)

Je kunt overwegen ze niet met tarwebloem te maken maar met bijvoorbeeld 50/50 rijstmeel en tapiocameel (toko, 1.40 per zak) of desnoods enkel rijstmeel. Dat is lichter verteerbaar dan tarwebloem. Wij maken de glutenvrije pannenkoeken zo en die laten zich prima invriezen.

Qua formaat zou ik kleintjes maken voor in t begin, niet van die hollandse koekenpansize zeg maar :P
Ik weet niet, pannekoek klinkt nogal heftig. Maar dat komt denk ik meer omdat ik nooit anders dan de kant en klaar variant gemaakt heb. Die zit boordevol suiker en zooi. Ik zal eens opzoeken hoe je het zelf kan maken. Dank je wel voor de tip!
  maandag 21 december 2015 @ 16:24:37 #231
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158412621
Is gewoon meel (evt. glutenvrij), melk en ei :)
Vast extra lekker met zelfgekolfde melk!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158412953
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:24 schreef SaskiaR het volgende:
Is gewoon meel (evt. glutenvrij), melk en ei :)
Vast extra lekker met zelfgekolfde melk!
haha dat dus idd.

Ik bedoelde idd een kale pannenkoek ja. De spek en stroop zou k nog even achterwege laten :P
:)
  maandag 21 december 2015 @ 17:08:02 #233
409579 LuDann
All the way
pi_158413774
Geen laag chocopasta, poedersuiker en slagroom nee? :P Mijn moeder maakte het vroeger met sinasappelsap omdat mijn broertje niet zo goed op melk reageerde. :)

Iemand zei hier laatst over dat een oorontsteking ook een reden van borstweigeren kan zijn? Ze is vandaag bij mijn moeder en die zegt dat ze aan haar oortje trekt en vooral tijdens de voeding pijn lijkt te hebben. Ze kwijlt ook nogal (de LK dacht aan een tandje) en is wat verkouden. Morgenochtend een afspraak bij de huisarts, maar ben benieuwd of dit iemand wat zegt.
pi_158415104
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb toch nog een handkolf besteld, om te kijken of ik zo iemand ben die meer effect heeft van een handkolf. Vandaag schoot kolven ook niet op, terwijl het er met de hand nog uitspoot.

En anders bouw ik af, ze krijgt nog 2 voedingen van mij meestal, rest moeten we aanvullen. En bij de voedingen van mij merk ik ook vaak dat ze niet echt voldoende heeft.

Morgen is ze vijf maanden en ze heeft toch iedere dag borstvoeding gehad, waarvan 3 maanden volledig.
Even goed de handleiding van de handkolf lezen. Ik heb iets verkeerd gedaan en toen had ik bijna een week pijn bij het aanhappen :')
pi_158415255
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 18:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Even goed de handleiding van de handkolf lezen. Ik heb iets verkeerd gedaan en toen had ik bijna een week pijn bij het aanhappen :')
Hahaha, goede tip :D
pi_158415266
Ging t drinken nu verder goed LuDann? Oorontsteking is niet fijn, maar wel fijn als er een simpele oplossing voor de problemen is. Hopelijk gaat haar gewicht met alle slagroom flink stijgen!

Ima wat balen van het weinige kolfen
En dat allemaal na de problemen met je kolfapparaat?
Maar je mag trots zijn op wat je tot nu toe hebt gegeven!

Wel zo makkelijk, G drinkt bij man voorbeeldig uit de fles maar loopt bij mij net zo te etteren als aan de borst zijn we achter. Aangezien ik het meeste tijd met hem spendeer is t wel handig dat ik m zelf eten kan geven :')
Hij is ondanks het slechte drinken een halve kilo aangekomen (over zes weken genomen gemiddeld 250 gram per week)
Dus ergens doen we toch iets goed
pi_158417510
Zijn er hier trouwens meer baby's die knoeien tijdens het drinken? G zijn hele gezicht zit altijd onder de melk, loopt er tijdens t drinken al aan alle kanten langs. Komt denk ik door t verbreken van t vacuüm, hij smakt en klikt ook tijdens het drinken
pi_158418178
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb ook geen consult gehad met een LK voor de spruw, maar net als jij gratis telefonisch overleg. Daarna ben ik met dit artikel

http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Candida_infectie.pdf

naar de huisarts gegaan en heb ik gezegd dat de LK ook dacht aan inwendige spruw. Toen heeft de huisarts het voorgeschreven. Ook bij de apotheek wilden ze dit artikel zien omdat ze het medicijn eerst niet wilden meegeven. Heeft je dochtertje ook symptomen? Heftige luieruitslag bijvoorbeeld?
Bedankt voor je hulp O+ Gelukkig blijft zij vooralsnog redelijk gespaard, ze heeft alleen een wit tongetje (gisteren en de dag ervoor heel erg, merkte het toen ook bij 't drinken, vandaag gelukkig wat minder) Ik heb daarbij vandaag iets minder pijnlijke tepels, dus heb haar alweer twee keer aan de borst gehad O+ Zo fijn om weer even zo'n momentje met haar te hebben. Ook heb ik per mail wat tips gekregen van een LK die ik eerder telefonisch had gesproken. Ondertussen was, steriliseer en kook ik nog steeds tot ik een ons weeg, maar alles om die stomme schimmel uit de weg te ruimen. Ik wil nu verbetering blijven zien, is dat woensdag nog niet zo, dan ga ik weer terug naar de ha (en neem ik dat artikel mee)

Balen van die oorontsteking(sklachten) :( Het zit je niet mee!
pi_158420400
Pannenkoeken van moedermelk :D
Kun je de melk niet verkopen als fitness-superfood? Zijn serieus volwassen spierbundelgekkies die het drinken! Ka-ching! :7 ;)

Best gek he, ik ben met bv begonnen, en heb toen gezegd: "ja euh, ik doe het alleen zolang het nog leuk is hoor." En nu vinnik het eigenlijk helemaal niet zo leuk meer. (Elke anderhalf/twee uur ipv om de drie uur eerst, ventje, wat doe je momenteel, klein groeimonster...) Maar stoppen, dat is dan weer geen optie in mijn hoofd. De teller van kunstvoeding staat sinds we uit het ziekebhuis zijn op nul. Watskebeurt?!

Maar ik ben wel een beetje moe...
:')

Succes met het afbouwen en bij de LK! Vind het zo knap dat sommigen hier zoveel troubles hebben, en toch doorzetten! Hulde!
pi_158420569
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Zijn er hier trouwens meer baby's die knoeien tijdens het drinken? G zijn hele gezicht zit altijd onder de melk, loopt er tijdens t drinken al aan alle kanten langs. Komt denk ik door t verbreken van t vacuüm, hij smakt en klikt ook tijdens het drinken
Die van mij heeft ook geen drinkmanieren. Loopt hem ook langs zijn mondhoeken vaak. En als ie klaar is douwt ie zijn gezicht in mijn borst en veegt dan schuddend met zijn hoofd de melk die erop zit, zo, hoppa, over zijn hele snoet. Lekker ding O+
  maandag 21 december 2015 @ 21:05:26 #241
409579 LuDann
All the way
pi_158421032
Ik denk dat ze nu een oorontsteking heeft Cassandra, maar dat is niet de oorzaak van haar borstweigeren want dat speelt al langer. Ik denk alleen dat het niet meehelpt.

Het is even houdingen zoeken maar borstvoeden is wel weer heel gezellig nu. Kiek dan. O+ Liggen is voor baby's, staan is de bom. 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Niet quoten, straks weer weg)

[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 21-12-2015 23:00:01 ]
pi_158421259
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Zijn er hier trouwens meer baby's die knoeien tijdens het drinken? G zijn hele gezicht zit altijd onder de melk, loopt er tijdens t drinken al aan alle kanten langs. Komt denk ik door t verbreken van t vacuüm, hij smakt en klikt ook tijdens het drinken
Die van mij knoeit ook regelmatig, met name bij de tsr van de 2e borst. Die krijgt 'ie dan niet goed meer weggedronken en dan laat 'ie ook los. Ik stop nu een hydrofiel tussen mezelf en baby, dan blijven mn kleren in ieder geval schoon..
pi_158421876
Ooh hoe lief LuDann! Wat grappig dat ze dat zo zelf wil uitvinden.
pi_158421966
Ziet er schattig uit, LuDann! Fijn dat het helpt.
pi_158422794
Voor eventuele geïnteresseerden, ik heb mijn kolf & pump ease te koop staan.
Link naar advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/7924040.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Skoap op 21-12-2015 21:48:57 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158423067
Lieve foto! En toffe soks :D
  maandag 21 december 2015 @ 22:09:00 #247
409579 LuDann
All the way
pi_158424056
Ja lief he, ik vind het zo grappig ook hoe ze het perse zo wil. Want zitten is dus al huilen, ze wil perse staan. En dan gaat ze helemaal blij hupsen als ik mijn shirt omlaag doe. O+

@ Wup: moet ergens mijn wilde kant kwijt he. :+
  maandag 21 december 2015 @ 22:11:10 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158424167
Ohh Ludann je hummel O+

En Blue wat klinkt dat lief dat hij er zo om roept O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 december 2015 @ 22:35:09 #249
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158425231
ludann,
Ro had/heeft ook een oorontsteking en wilde niet aan de linkerborst.Het in slaap komen gaat daardoor ook even wat lastiger.
Jouw staande methode van drinken is dan echt een super houding of gewoon de andere tet aanbieden natuurlijk.

En even jompelen hoor..
Een tijdje terug zag ik het niet meer zitten met mijn borstvoeding. Ik kreeg niet voldoende gekolfd op het werk. Nu heb ik 2 weken ziek thuis gezeten en heb ik daarvan een paar dagen gebruikt om goed te kolven en aan te leggen. Nu drinkt Ro weer goed en heb ik ipv 2 weer 16 flesjes van ±100/130 ml in de vriezer. Happy hormones! <3
pi_158425621
Wat fijn, faptist!

Ik kreeg vandaag de vraag hoe lang ik nog bv wil geven. Geen idee... voorlopig nog wel? Ik heb niet echt een datum in mijn hoofd ofzo.
pi_158425796
LuDann ik zie het al helemaal voor me O+

Fijn faptist!

Ik vermoed dat ik G vaker aanleg dan hij honger heeft :@
Vandaag heeft hij vlekkeloos gedronken, alleen vanmorgen huilen. Ik heb echt zoveel nieuwe energie om er voor te knokken, ik wil nu echt minimaal zes maanden geven O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 22:52:59 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158425961
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:48 schreef Cassandra87 het volgende:
LuDann ik zie het al helemaal voor me O+

Fijn faptist!

Ik vermoed dat ik G vaker aanleg dan hij honger heeft :@
Vandaag heeft hij vlekkeloos gedronken, alleen vanmorgen huilen. Ik heb echt zoveel nieuwe energie om er voor te knokken, ik wil nu echt minimaal zes maanden geven O+
O+

Als hij makkelijk af te leiden is met een speelgoedje, of even in de spiegel kijken, gek doen .. dan is het meestal geen honger. Als ze echt honger hebben, dan herken je dat vanzelf ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 21 december 2015 @ 23:02:05 #253
409579 LuDann
All the way
pi_158426276
Wat fijn van het kolven faptist!

En Cassandra, wat klinkt je positief! Fijn om te lezen joh. O+

Hupje: ik vind dat altijd wel apart dat mensen zich daar een beetje mee willen bemoeien. Wie vroeg ernaar?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 23:02:08 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158426278
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 22:44 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn, faptist!

Ik kreeg vandaag de vraag hoe lang ik nog bv wil geven. Geen idee... voorlopig nog wel? Ik heb niet echt een datum in mijn hoofd ofzo.
die kreeg ik ook vandaag :Y moest bij de arts op het cb zijn. Wederom ruzie over Michaels gewicht. Afijn.. vraagt ze: heb je vragen voor me?
euh nee? :?
*in de aanval* het is mijn vierde, hij loopt onder controle bij een fysio, een oogarts, een kinderarts en de huisarts ziet hem regelmatig. Hoezo moet ik vragen hebben?!?!

Geef je nog borstvoeding?
ja.

Hoelang nog?
WHO norm. Twee jaar dus :{w

oh: nou de curve ziet er goed uit, maar als ik naar michael kijk zonder curve, dan gaat het gewoon goed met hem, een blij vrolijk manneke dat lacht, spartelt en doet. Ga vooral zo door!

yeey ..

klote CB :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 21 december 2015 @ 23:05:27 #255
409579 LuDann
All the way
pi_158426382
Maar het gaat toch goed met zijn gewicht nu, DJMO? Wat had ze aan te merken dan?
pi_158426595
De curve ziet er goed uit, maar zonder curve ziet het er ook goed uit? :') laat hem maar lekker groeien. Op slagroom en kibbeling O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 23:24:34 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158427085
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:05 schreef LuDann het volgende:
Maar het gaat toch goed met zijn gewicht nu, DJMO? Wat had ze aan te merken dan?
meer wat ik had aan te merken ;) het is gewoon (qua artsen daar) een enorm knullig beleid, ik heb vrijwel elke afspraak een andere arts. De weegschaal daar geeft bij twee metingen binnen 30 seconden verschillende waarden aan. Ik ben véél te lang onderweg als ik er heen moet (drie kwartier minimaal!).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158427677
Hoe zit het trouwens met hormoongestuurd bv en ?? gestuurd bv na 4 maanden?

Ik kan daar zo weinig informatie over vinden.
  dinsdag 22 december 2015 @ 00:05:41 #259
409579 LuDann
All the way
pi_158428565
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:24 schreef DJMO het volgende:

[..]

meer wat ik had aan te merken ;) het is gewoon (qua artsen daar) een enorm knullig beleid, ik heb vrijwel elke afspraak een andere arts. De weegschaal daar geeft bij twee metingen binnen 30 seconden verschillende waarden aan. Ik ben véél te lang onderweg als ik er heen moet (drie kwartier minimaal!).
Ah oke. Ja, ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is. Maar wel fijn dat Michael het zo goed doet verder. :Y
pi_158432651
Ik begrijp niet helemaal waarom je in de aanval ging toen ze vroeg of je vragen had? Waarom had je het idee dat dat nodig was?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 22 december 2015 @ 08:52:06 #261
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158433134
Ik snap niet waarom je zo defensief reageert om hun vragen, djmo. Ik snap dat je ervaringen wat gekleurd zijn, en ik was er niet bij zodat ik niet weet hóe de vragen gesteld zijn. Maar de vragen die ze je stellen zijn precies de vragen die ze ook aan mij stellen. Het klinkt juist heel positief allemaal?
Ga dan gewoon niet als het je allemaal zo tegen staat...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158433220
Ik zou het vreemder hebben gevonden als ze dat niet hadden gevraagd.
pi_158433714
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2015 21:43 schreef Skoap het volgende:
Voor eventuele geïnteresseerden, ik heb mijn kolf & pump ease te koop staan.
Link naar advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/7924040.html
Ik heb interesse in je pumpease! Ik mail even via mp!
pi_158433725
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:02 schreef LuDann het volgende:
ik vind dat altijd wel apart dat mensen zich daar een beetje mee willen bemoeien. Wie vroeg ernaar?
Een vriendin die ik niet heel vaak zie. Zij geeft zelf geen bv, respecteert mijn keuze wel maar kan zich er niet in inleven.
pi_158435491
Niet naar het cb gaan is geen optie als bepaalde instanties je altijd in je nek hijgen.

Fap wat zal dat heerlijk voelen, zo'n grote voorraad!
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:53:29 #266
409579 LuDann
All the way
pi_158436787
Ik denk dat de verstandhouding tussen het CB en DJMO zo verstoord is dat alles verkeerd valt. Wat met het verleden van DJMO niet heel raar is. Ik kan me zo voorstellen dat een bezoek aan het CB een ontzettend stressvolle aangelegenheid is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:43 schreef Hupje het volgende:

[..]

Een vriendin die ik niet heel vaak zie. Zij geeft zelf geen bv, respecteert mijn keuze wel maar kan zich er niet in inleven.
Ah oke. Ik had laatst ook zoiets. Ik liep te klagen tegen een kennis over dat ze moeten opschieten met het regelen van de toegang tot de kolfruimtes bij de UvA omdat het straks niet meer nodig is. Toen reageerde ze ook met een 'oh, omdat je gaat stoppen met borstvoeding'. Terwijl ik doelde op het feit dat ik straks geen colleges meer heb. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 12:58:38 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158436882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:40 schreef WupWup het volgende:
Niet naar het cb gaan is geen optie als bepaalde instanties je altijd in je nek hijgen.

dit dus.

Ik heb een bloedhekel aan 't cb, maar ik voel me gedwongen om te gaan. Bovendien kan ik de inentingen werkelijk nergens anders laten doen. Huisarts niet, ziekenhuis niet, beide verwijzen me terug naar het CB :')

mjah, nog drie jaar en drie maanden, dan ben ik weer van ze af :') :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158436909
Haha hier laatst ook, ik had het met collega over kolven en dat ik er niet veel zin meer in had. Dat ik nog doorging tot hij een jaar is en dat ik er dan wel klaar mee ben. Collega: "oh ja, dat hoor ik wel meer in mijn omgeving, dat moeders tot een jaar bv geven". Eeeh, bv wil ik nog wel blijven geven hoor, alleen stop ik dan met kolven ;).

Maar veel mensen weten niet dat dat überhaupt kan. Toen zij stopten met kolven (tussen 3 en 6 maanden) liep direct de productie terug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158437516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:53 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat de verstandhouding tussen het CB en DJMO zo verstoord is dat alles verkeerd valt. Wat met het verleden van DJMO niet heel raar is. Ik kan me zo voorstellen dat een bezoek aan het CB een ontzettend stressvolle aangelegenheid is.
Dit ja.

Maar ik kwam hier om te juichen voor jou, wat superfijn dat het zo'n nuttig bezoek was van de lactatiekundige en je weer vol goede moed bent! *O* Ben heel blij voor je!
pi_158437549
Zo lk is geweest. Ik heb voor t eerst een borstonderzoek gekregen :') bleek dus dat ik tientallen verstopte klieren had! Ik heb ook een behoorlijk sterke tsr (mede of vooral door de verstoppingen). G drinkt bij voorbaat onrustig omdat hij nare ervaring heeft met drinken door die tsr. Gelukkig was het vandaag ook hysterie aan de borst zodat ze kon zien wat ik bedoelde. Met rustig ademen en tegen hem kletsen kreeg ik hem weer rustig aan het drinken.
Nu twee keer per dag mijn borsten goed diep masseren, en de tsr met de hand weg laten lopen zodat G rustig kan aanhappen.

Mijn instelling was ook totaal anders, ging ik bij de vorige lk erheen met de opmerking, ik overweeg te stoppen maar wil advies, zei ik nu, ik wil echt minimaal zes maanden bv geven!

Oh ik moet wel zo veel mogelijk de honger stillen met een borst, hij drinkt mijn borsten niet goed leeg, vandaar de vele verstoppingen.
En ik hoef mij geen zorgen te maken om mijn productie :') hele handdoek doorweekt.
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:16 #271
409579 LuDann
All the way
pi_158438112
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit ja.

Maar ik kwam hier om te juichen voor jou, wat superfijn dat het zo'n nuttig bezoek was van de lactatiekundige en je weer vol goede moed bent! *O* Ben heel blij voor je!
Wat lief. Dankjewel! O+
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:07:21 #272
409579 LuDann
All the way
pi_158438233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:59 schreef Phaidra het volgende:
Haha hier laatst ook, ik had het met collega over kolven en dat ik er niet veel zin meer in had. Dat ik nog doorging tot hij een jaar is en dat ik er dan wel klaar mee ben. Collega: "oh ja, dat hoor ik wel meer in mijn omgeving, dat moeders tot een jaar bv geven". Eeeh, bv wil ik nog wel blijven geven hoor, alleen stop ik dan met kolven ;).

Maar veel mensen weten niet dat dat überhaupt kan. Toen zij stopten met kolven (tussen 3 en 6 maanden) liep direct de productie terug.
Haha juist, dat het niet eens in ze opkomt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo lk is geweest. Ik heb voor t eerst een borstonderzoek gekregen :') bleek dus dat ik tientallen verstopte klieren had! Ik heb ook een behoorlijk sterke tsr (mede of vooral door de verstoppingen). G drinkt bij voorbaat onrustig omdat hij nare ervaring heeft met drinken door die tsr. Gelukkig was het vandaag ook hysterie aan de borst zodat ze kon zien wat ik bedoelde. Met rustig ademen en tegen hem kletsen kreeg ik hem weer rustig aan het drinken.
Nu twee keer per dag mijn borsten goed diep masseren, en de tsr met de hand weg laten lopen zodat G rustig kan aanhappen.

Mijn instelling was ook totaal anders, ging ik bij de vorige lk erheen met de opmerking, ik overweeg te stoppen maar wil advies, zei ik nu, ik wil echt minimaal zes maanden bv geven!

Oh ik moet wel zo veel mogelijk de honger stillen met een borst, hij drinkt mijn borsten niet goed leeg, vandaar de vele verstoppingen.
En ik hoef mij geen zorgen te maken om mijn productie :') hele handdoek doorweekt.
Dat klinkt goed Cassandra! Wel rot van de vele verstoppingen. Heb je er pijn aan? En heeft ze je ook tips gegeven voor het aanleggen?
pi_158438280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

dit dus.

Ik heb een bloedhekel aan 't cb, maar ik voel me gedwongen om te gaan. Bovendien kan ik de inentingen werkelijk nergens anders laten doen. Huisarts niet, ziekenhuis niet, beide verwijzen me terug naar het CB :')

mjah, nog drie jaar en drie maanden, dan ben ik weer van ze af :') :P
Ik weet dat je er een hekel aan hebt, had je bij Jan al :P Maar door meteen in aanvalmodus te gaan wordt het niet veel beter. Daar raak je alleen zelf nog meer opgefokt van. Je doet het super, dat zien zij ook vast wel :Y Ik zou zeggen: nee geen vragen en het naast me neer leggen. Ene oor in, andere uit :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158438306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Haha juist, dat het niet eens in ze opkomt.

[..]

Dat klinkt goed Cassandra! Wel rot van de vele verstoppingen. Heb je er pijn aan? En heeft ze je ook tips gegeven voor het aanleggen?
nee, tijdens t onderzoek dook ik in elkaar van de pijn. Maar nooit wat gemerkt, was ook erg verbaasd. Ik moet meer houdingen afwisselen, mijn borst ondersteunen zodat hij een grotere hap kan maken, en hem mijn borst goed leeg laten drinken. Oh en zijn bovenlip naar buiten krullen zodat hij geen blaren kan zuigen.
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:12:06 #275
409579 LuDann
All the way
pi_158438336
Nou, dat klinkt alsof je aan deze LK een stuk meer hebt dan aan het advies van de vorige. Ik hoop dat het gaat helpen! Voel je je er zelf ook fijn bij?
pi_158439732
Cassandra, voor jou dus ook een goed consult, wat fijn! Hopelijk geeft dit je voldoende handvatten om inderdaad met plezier de zes maanden te halen (en wellicht verder?).
pi_158441193
Cassandra, dat klinkt goed! En wat een mooie andere instelling heb je gebruikt bij deze afspraak O+

Ik heb gevoed in het openbaar :o Dat was wel even een momentje. Ik pinkte nog net geen traantje weg :P
pi_158442446
Mijlpaal bloesem! (autocorrect maakt van jouw naam voeden :D)

Witte aanslag op G zijn tongetje laat zich niet weg vegen. Vermoedelijk toch spruw ;(
Lk raadde aan zijn tongetje en mondje schoon te maken met een beetje citroen. Ik ben meer voor zoiets dan gelijk iets medisch/chemisch. Maandag heb ik een afspraak met mijn ha,zou ik het met huis tuin en keuken middel kunnen proberen en inderdaad citroensap gebruiken, of morgen naar de huisarts al?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 18:10:30 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158443265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijlpaal bloesem! (autocorrect maakt van jouw naam voeden :D)

Witte aanslag op G zijn tongetje laat zich niet weg vegen. Vermoedelijk toch spruw ;(
Lk raadde aan zijn tongetje en mondje schoon te maken met een beetje citroen. Ik ben meer voor zoiets dan gelijk iets medisch/chemisch. Maandag heb ik een afspraak met mijn ha,zou ik het met huis tuin en keuken middel kunnen proberen en inderdaad citroensap gebruiken, of morgen naar de huisarts al?
Gentiaan Violet!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158443359
Deppen met kamillethee op een schoon gaasje schijnt ook te helpen :) Vergeet jezelf niet te behandelen!

Edit: ik vergeet te doen waarvoor ik kwam! Namelijk mignonne bedanken voor de kolftip O+ Kreeg 'm vandaag binnen, wat een fijn ding!
pi_158445506
quote:
is dit alleen online te verkrijgen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 19:35:42 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158445618
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

is dit alleen online te verkrijgen?
Volgens mij wel. Maar het werkt echt meer dan perfect. ik smeerde één keer per dag m'n tepels in en liet Geert daarna meteen drinken. Ik behandeld, hij behandeld. binnen twee dagen was ik van de ellende af.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158446574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Maar het werkt echt meer dan perfect. ik smeerde één keer per dag m'n tepels in en liet Geert daarna meteen drinken. Ik behandeld, hij behandeld. binnen twee dagen was ik van de ellende af.
de druppels of de zalf?
Ik krijg het alleen pas dinsdag binnen ivm de feestdagen :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 20:28:55 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158447201
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

de druppels of de zalf?
Ik krijg het alleen pas dinsdag binnen ivm de feestdagen :{
Het flesje waar ik naar linkte, niet de zalf. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je haar op twitter/facebook vragen of je de bestelling mag ophalen? ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158447329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:28 schreef DJMO het volgende:

[..]

Het flesje waar ik naar linkte, niet de zalf. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je haar op twitter/facebook vragen of je de bestelling mag ophalen? ?
ze zitten in Helmond, dacht ik. Ik woon in Almere
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 20:36:17 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158447431
oef anderhalf uur rijden doe je niet voor je lol.
heb je al besteld of niet?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 20:48:16 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158447812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ze zitten in Helmond, dacht ik. Ik woon in Almere
zie FB chat. als je bij aiduac bestelt, heb je 't donderdag binnen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158448499
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

zie FB chat. als je bij aiduac bestelt, heb je 't donderdag binnen
je bent een topper! Hopelijk zijn we snel van de problemen af. Ik baal echt als een stekker, we hebben al consulten vanaf vier weken oud, er is nooit een borst onderzoek gedaan, of echt over spruw nagedacht. Puur omdat ik geen pijnklachten had. De verstoppingen waren redelijk serieus, links een hele plakkaat,en ik ging echt door de grond heen van de pijn toen ze die wegmasseerde. En wie weet hoelang G al met pijn van de spruw drinkt :'(
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:15:39 #289
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158448779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:59 schreef Phaidra het volgende:
Haha hier laatst ook, ik had het met collega over kolven en dat ik er niet veel zin meer in had. Dat ik nog doorging tot hij een jaar is en dat ik er dan wel klaar mee ben. Collega: "oh ja, dat hoor ik wel meer in mijn omgeving, dat moeders tot een jaar bv geven". Eeeh, bv wil ik nog wel blijven geven hoor, alleen stop ik dan met kolven ;).

Maar veel mensen weten niet dat dat überhaupt kan. Toen zij stopten met kolven (tussen 3 en 6 maanden) liep direct de productie terug.
Ik geef nu alweer bijna 9 maanden borstvoeding en weet ook pas sinds een week dat dit kan. Dankzij selvaria.
Ik hoop het jaar vol te kunnen maken, maar weet niet of ik het ga redden met kolven. Hoogstwaarschijnlijk zal er dus ergens een beetje vals gespeeld (zo voelt het) gaan worden met kV.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 21:18:49 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158448872
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

je bent een topper! Hopelijk zijn we snel van de problemen af. Ik baal echt als een stekker, we hebben al consulten vanaf vier weken oud, er is nooit een borst onderzoek gedaan, of echt over spruw nagedacht. Puur omdat ik geen pijnklachten had. De verstoppingen waren redelijk serieus, links een hele plakkaat,en ik ging echt door de grond heen van de pijn toen ze die wegmasseerde. En wie weet hoelang G al met pijn van de spruw drinkt :'(
denk erom dat je de behandeling wel helemaal afmaakt, ook al zijn de klachten weg!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158449273
Fijn dat je verder geholpen bent, Cassandra!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:15 schreef faptist het volgende:

Ik hoop het jaar vol te kunnen maken, maar weet niet of ik het ga redden met kolven. Hoogstwaarschijnlijk zal er dus ergens een beetje vals gespeeld (zo voelt het) gaan worden met kV.
Valsspelen? Nee joh. Je geeft toch bv, dan is dat toch de basis van waaruit Ro ook andere dingen kan eten en drinken?

J heeft last van zijn doorkomende tandjes en reageerde dat op mij af door tot 3 keer toe in mijn tepel te bijten. Au! :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 21:30:17 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158449365
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:28 schreef Hupje het volgende:

[..]

Valsspelen? Nee joh. Je geeft toch bv, dan is dat toch de basis van waaruit Ro ook andere dingen kan eten en drinken?

J heeft last van zijn doorkomende tandjes en reageerde dat op mij af door tot 3 keer toe in mijn tepel te bijten. Au! :X
dentiknox smeren voor je gaat voeden! Verdooft zijn pijn waardoor hij rustig zal drinken ipv jou te bijten
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158449479
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

dentiknox smeren voor je gaat voeden! Verdooft zijn pijn waardoor hij rustig zal drinken ipv jou te bijten
Daar dacht ik pas laat aan en er wordt aangeraden om na het aanbrengen 45 min niet te eten of te drinken. Dus dat doe ik de volgende keer inderdaad!
pi_158450830
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:15 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik geef nu alweer bijna 9 maanden borstvoeding en weet ook pas sinds een week dat dit kan. Dankzij selvaria.
Ik hoop het jaar vol te kunnen maken, maar weet niet of ik het ga redden met kolven. Hoogstwaarschijnlijk zal er dus ergens een beetje vals gespeeld (zo voelt het) gaan worden met kV.
Dat doen we nu ook al idd. Met 9 maanden ben ik overgegaan van 2x naar 1x kolven op een werkdag. En ik kolf exact 1 voeding met 1x kolven. Dus krijgt A nu ook een flesje kv op het kdv. Maar omdat hij nu al genoeg andere dingen eet, vind ik dat geen probleem.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:17:55 #295
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158451613
Fijn dat je een voeding per keer kolft. Lijkt me al een hele geruststelling.

Ik red het dus niet altijd. Vaak is het 100 ml. Soms veel minder en soms 130. Waar dat nou aan ligt?
Ro drinkt 130 dus het is wel aanpoten.
Op het kdv geven ze 2 keer de fles. 2 x 180 ml (!)
Is dat normaal? Krijgen jullie baby's ook zulke grote flessen?
pi_158451864
J drinkt 170cc per fles.
Maar ik mag hopen dat jij aan het kdv vertelt hoeveel ze je kind mogen geven??
pi_158451950
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:17 schreef faptist het volgende:
Fijn dat je een voeding per keer kolft. Lijkt me al een hele geruststelling.

Ik red het dus niet altijd. Vaak is het 100 ml. Soms veel minder en soms 130. Waar dat nou aan ligt?
Ro drinkt 130 dus het is wel aanpoten.
Op het kdv geven ze 2 keer de fles. 2 x 180 ml (!)
Is dat normaal? Krijgen jullie baby's ook zulke grote flessen?
R krijgt 2 flessen van zo'n 150. Precies wat ook kolf op een dag (ik kolf op mn werk één keer, dus 150 per borst). Omdat ze het altijd helemaal opdrinkt, had ik bedacht om eens wat extra mee te geven omdat ze misschien wel wat meer wilde, maar precies dat had ze laten staan. Ik kolf dus precíes even veel als ze drinkt. :D
pi_158452768
Op ons kdv beginnen ze met 100 ml en als dat niet genoeg is warmen ze meer op.
Zes weken geleden dronk hij meestal 3x 170ml, nu zit hij op 2 a 3x 100ml. Dat is van 9.00 tot 18.00 uur. Hoeveel tijd zit Ro op het kdv?

Ik vertel trouwens niet hoeveel ze mogen geven, ze geven op verzoek en zoveel als hij nodig heeft.
pi_158452979
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:

[..]

R krijgt 2 flessen van zo'n 150. Precies wat ook kolf op een dag (ik kolf op mn werk één keer, dus 150 per borst). Omdat ze het altijd helemaal opdrinkt, had ik bedacht om eens wat extra mee te geven omdat ze misschien wel wat meer wilde, maar precies dat had ze laten staan. Ik kolf dus precíes even veel als ze drinkt. :D
De eerste keren dat J flesvoeding kreeg, gaven ze hem op mijn verzoek 150+5 en kreeg ik de opmerking dat hij misschien wel meer lustte. Niet dus, maak je 180+6 dan stopt hij nog steeds bij de 170.
Ik kolf nu meestal in 1x ongeveer 170 (dus J krijgt 1x mm en 1x fv op het kdv), maar soms als ik stress heb is het veel minder.

Klinkt super, jullie kdv, Cholula! Wat mij betreft geven ze op het kdv ook op verzoek maar daar weten ze niet zo goed raad mee. Ik maak afgemeten porties gekolfde melk en die geven ze dan ook in 1 keer. Ze zijn inmiddels wel zo ver dat ze meer letten op hongersignalen en minder op tijd, zoals in het begin.
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:49:40 #300
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158453133
Ik heb niets gezegd over de hoeveelheid melk die ze in 1 keer moeten geven. Ik heb hen uitgelegd dat ik bv geef op verzoek en dat ik het fijn zou vinden wanneer zij dat ook zo zouden doen.

Ik geef ze elke keer 3 flesjes met 130 ml. Wat over is blijft voor de dag erna en zo verder.
Ro gaat 3 dagen naar het kdv van 09:00 tot 16:30.

Bij haar oma drinkt ze 2 x 130 ml. Zij warmt het ook per beetje op.

Moet wel zeggen.. ik ben de enige die afgekolfde bv geeft op het kdv. alle andere kinderen krijgen kv. Ik heb niet het idee dat zij weten hoe veel de melk mij kost (energie en emotionele waarde).
Aan de andere kant.. ik moet dat ook niet willen weten. Dan kan ik Ro nooit meer loslaten..

Dit bericht gezien?
http://distractify.com/news/2015/12/22/mustafa-breast-milk-plane
Ik zou echt in een lelijke huilbui de meest lelijke dingen uitschreeuwen :@
pi_158453373
Ik had vanavond rechts gegeven en daarna beide borsten gekolfd. Een whooping 20cc uit twee borsten, waarvan een niet gedronken was. Yeah :') ik hoop echt dat dat beter wordt. Heb ik de knoop doorgehakt werkt t kolfen tegen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')