abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2015 @ 08:27:33 #66
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158461272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:02 schreef Deckard het volgende:
Force Awakens 6.0 / 10

[..]

Ik kan me vinden in de woorden, wel een hogere score in mijn ogen.
Het grootste "probleem" van de film is dat het direct aan wil sluiten bij de Holy Trinity. Iets teveel. Het is fanservice, maar het werkt, net aan. Het zorgt echter voor een raar verloop van nieuwe karakters (vooral Dameron had ik meer van willen zien, zijn introductie was iig sterk en likable)

Ik kan me vooral ook vinden in de laatste alinea: de relatief slappe opzet (en dat waren zowe ANH als TPM ook) biedt genoeg voedingsbodem om de nieuwe trilogie een eigen smoel te geven. Ik heb hoop iig dat het nu iets beter zal gaan dan met de prequels, die met een iets strakkere regie en meer gewicht veel beter uit de verf waren gekomen maar ondanks hun tekortkomingen wel als Lucas' Star Wars voelden en voor space opera niet eens zo slecht waren...

Mijn score na mijn eerste keer kijken 7,5/10.
Volgende week nog een keer.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158461472
The Ninja Immovable Heart (2014)

Australië
Actie / Drama
97 minuten

geregisseerd door Rob Baard en John Balazs
met Rob Baard, Roger Neave en Danny Glover

Reeve is lid van een geheime groep waarvan men dacht dat die niet meer bestond. Hij wordt gevangen genomen, geslagen en gemarteld door de regeringen waar hij eerst voor werkte. Met de hulp van zijn mentor John Carpenter probeert hij zich te ontdoen van zijn innerlijke demonen, te ontdekken waarom hij gevangen genomen werd en wat hij moet doen. Voordat het te laat is.

Wat een aanfluiting van een film. Zeer slecht. Slechte acteurs, stuk voor stuk. Het verhaal zit bizar in elkaar. De scènes zijn zeer chaotisch, van de hak op de tak. Het ene moment speelt het verhaal zich 22 jaar eerder af, 10 seconden later is het 10 jaar eerder, dan weer heden, en dat de hele film door. Special effects zijn slecht. De actie was slecht. De gevechten waren voorzichtig, bang dat ze elkaar pijn deden

IMDB 2.3/10
Ik 2/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_158462124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:37 schreef CherryLips het volgende:
Duurt the hateful eight 3,5 uur??? Sodeknetter.
oeps, nee 2 uur 47, sorrie..
pi_158462488
Kuifje en het gulden vlies / Tintin et le mystère de la Toison d'Or (1961)

Kuifje film met acteurs, kapitein Haddock erft een ogenschijnlijk waardeloos schip maar vanwege belangstelling van een stel boeven neemt hij het erfstuk toch aan. spannend avontuur, leuk gemaakt 7

Tintin et le mystère de la Toison d'Or (1961) - IMDb

[ Bericht 11% gewijzigd door Karzai op 23-12-2015 10:25:30 ]
pi_158478556
A Perfect Getaway (2009) - IMDb
Thriller, Mystery

Kende de film al wel, maar nooit zin gehad om 'm te kijken.
Vond 'm best tegenvallen tot halverwege de film. Was een goede ''mindfuck''. Leuk einde.

IMDb: 6,5
Ik sluit me bij dat cijfer aan.
Moeten zij weten
pi_158478576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oeps, nee 2 uur 47, sorrie..
Ook lang zat :P
Moeten zij weten
pi_158478861
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:15 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Ook lang zat :P
de 70mm versie duurt 187 minuten :9
Wie dit leest is hek.
pi_158488726
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
The Ninja Immovable Heart (2014)

[ afbeelding ]

Australië
Actie / Drama
97 minuten

geregisseerd door Rob Baard en John Balazs
met Rob Baard, Roger Neave en Danny Glover

Reeve is lid van een geheime groep waarvan men dacht dat die niet meer bestond. Hij wordt gevangen genomen, geslagen en gemarteld door de regeringen waar hij eerst voor werkte. Met de hulp van zijn mentor John Carpenter probeert hij zich te ontdoen van zijn innerlijke demonen, te ontdekken waarom hij gevangen genomen werd en wat hij moet doen. Voordat het te laat is.

Wat een aanfluiting van een film. Zeer slecht. Slechte acteurs, stuk voor stuk. Het verhaal zit bizar in elkaar. De scènes zijn zeer chaotisch, van de hak op de tak. Het ene moment speelt het verhaal zich 22 jaar eerder af, 10 seconden later is het 10 jaar eerder, dan weer heden, en dat de hele film door. Special effects zijn slecht. De actie was slecht. De gevechten waren voorzichtig, bang dat ze elkaar pijn deden

IMDB 2.3/10
Ik 2/10.
Waarom ga je zoiets in hemelsnaam kijken? Hedde gij te veel tijd ofzo?
Veni, vidi, vodka.
pi_158490244
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 02:53 schreef dumble het volgende:

[..]

Waarom ga je zoiets in hemelsnaam kijken? Hedde gij te veel tijd ofzo?
Omdat we met een groep kameraden ook ninjutsu beoefenen, en met een aantal uit die groep kijk ik ook films. :)
pi_158490478
Ik heb gisteren nog een een film uit mijn jeugd gekeken. Pure nostalgie.

The Adventures of Baron Munchausen (1988)

Verenigd Koninkrijk / Italië
Avontuur / Komedie
126 minuten

geregisseerd door Terry Gilliam
met John Neville, Eric Idle en Sarah Polley

Het fantastische verhaal van een 18e eeuwse aristocraat, zijn getalenteerde vertrouwelingen en een klein meisje. Zij doen een poging om een stad te redden die ingenomen dreigt te worden door de Turken. Ze worden opgeslokt door een zeemonster, maken een tocht naar de maan, doen een dansje met Venus en ontsnappen aan Magere Hein. Dit zijn slechts enkele van de onwaarschijnlijke avonturen die ze beleven.

deze film is en blijft fenomenaal. Geweldige acteurs. Subliem verhaal met zeer krachtige uitwerking. De special effects waren de tijd ver vooruit, indrukwekkend, voor een film uit 1988. Deze film heeft het allemaal, avontuur, actie, comedy, drama.
Ik vraag me af waarom ze zulke films niet meer op tv laten zien. Een ware klassieker!
Lang geleden dat ik deze film heb gezien. Vroeger grijs gedraaid op video.
Toch waren er hier en daar dingetjes die me nu pas voor het eerst zijn opgevallen.

IMDB 7.2/10
Ik 9.5/10
  donderdag 24 december 2015 @ 10:20:01 #76
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_158491035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:29 schreef Bundes het volgende:
Revenant!
Wat was die goed zeg :)

Oerdriften, fantastische natuur, en Leo weer aan het vlammen.

http://cine.nl/leonardo-dicaprio-schittert-in-the-revenant/
Door jouw post deze gisteravond met m'n vriend gekeken. We vonden hem allebei wel vet en Leo was idd aan het vlammen! Mooie beelden inderdaad van de natuur.

Aanrader!

The Revenant (2015) - IMDb op imdb heeft ie een 8,6. Ben ik het mee eens.
pi_158492492
ja, ik ook:

The Revenant (2015) - IMDb

gelijk in mn lijstje beste films van dit jaar.

ik denk dat dicaprio doodmoe was na deze film. en het erg koud had.

prachtig gefilmd, a la birdman (zelfde regisseur), doordrenkt met grof geweld, bloed en ellede (moet je tegen kunnen), prachtige keiharde natuur en overlevingsstrijd.

8.5
pi_158492959
Gisteren Survivor (2015) - IMDb gekeken.

Redelijk verhaal met voldoende actiescenes. Niet briljant (getuige ook de IMDB score), maar vermakelijk voor een doordeweekse avond.
pi_158492971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[ afbeelding ]

Avontuur / Komedie
126 minuten

Het fantastische verhaal van een 18e eeuwse aristocraat, zijn getalenteerde vertrouwelingen en een klein meisje. Zij doen een poging om een stad te redden die ingenomen dreigt te worden door de Turken. Ze worden opgeslokt door een zeemonster, maken een tocht naar de maan, doen een dansje met Venus en ontsnappen aan Magere Hein. Dit zijn slechts enkele van de onwaarschijnlijke avonturen die ze beleven.

deze film is en blijft fenomenaal. Geweldige acteurs. Subliem verhaal met zeer krachtige uitwerking. De special effects waren de tijd ver vooruit, indrukwekkend, voor een film uit 1988. Deze film heeft het allemaal, avontuur, actie, comedy, drama.
Ik vraag me af waarom ze zulke films niet meer op tv laten zien. Een ware klassieker!
Toch waren er hier en daar dingetjes die me nu pas voor het eerst zijn opgevallen.

IMDB 7.2/10
Ik 9.5/10
O+
Wie dit leest is hek.
pi_158494942
A torinói ló van Béla Tarr voor de inmiddels derde keer. Tarr blijft intrigerend met het gebruik van zwart/wit-beelden in de hedendaagse filmwereld gecombineerd met zijn kenmerkende traagheid, overhangende melancholie en filosofische ondertonen.

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158495619
into the badlands (s1)

mooi kleurgebruik en veel geinige vechtscene's in een universum waar theoretisch allerlei interessante dingen kunnen gebeuren. een universum dat een beetje vergelijkbaar is met de serie revolution. helaas valt het verder een beetje tegen; oppervlakkige personages, geestdodende dialogen en de rode draad in het verhaal is ook weinig origineel.

ik: 6.9
imdb: 8,3

[ Bericht 3% gewijzigd door wipes66 op 24-12-2015 20:12:03 ]
..///
pi_158502465
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:24 schreef CherryLips het volgende:
Wild (2014)

[ afbeelding ]

Schitterende film waarin Cheryl (Whitherspoon) na een reeks tragische gebeurtenissen in haar jonge leven besluit de ellende van zich af te lopen op de Pacific Crest Trail en helemaal alleen de verschillende ontberingen moet doorstaan. Schitterende beelden en schitterende rollen: ik vond hem stukken beter dan ik had verwacht en heb twee uur lang met open mond zitten kijken.
O ja, en O+ Michiel Huisman O+ doet twee tellen mee.

En ik ga nooit van m'n leven kamperen/backpacken.
:Y Beste film die ik dit jaar gezien heb.
pi_158518431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:20 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Door jouw post deze gisteravond met m'n vriend gekeken. We vonden hem allebei wel vet en Leo was idd aan het vlammen! Mooie beelden inderdaad van de natuur.

Aanrader!

The Revenant (2015) - IMDb op imdb heeft ie een 8,6. Ben ik het mee eens.
Cool! :)
AFCA
pi_158520726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:50 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

:Y Beste film die ik dit jaar gezien heb.
Same here! (samen met The Nightcrawler top films die ik in 2015 heb gezien).
Wild is echt een film die onder je huid kruipt en snachts nog door je hoofd blijft spoken (in een positieve zin)...
pi_158521187
Sicario (2015) - IMDb
Sterk spelende Emily Blunt maakt deze actiefilm net even tot wat speciaals. Had er verder wel wat meer van verwacht overigens...

Danos 7.5
Imdb: 7.9
Even a broken clock is right twice a day.
pi_158521951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:13 schreef danos het volgende:
Sicario (2015) - IMDb
Sterk spelende Emily Blunt maakt deze actiefilm net even tot wat speciaals. Had er verder wel wat meer van verwacht overigens...

Danos 7.5
Imdb: 7.9
Beste cinematografie die ik in lange tijd heb gezien, dat was voor mij meer het hoogtepunt. Al maakt dat in de bios wat meer indruk wellicht.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 25 december 2015 @ 16:50:55 #87
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158522810
Danny Collins (2015) - IMDb

Lekkere feelgoodfilm met lekker veel muziek van John Lennon en weer uitstekend acteerwerk van Al Pacino.

7/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158522870
Bridge of Spies

Film speelt zich af eind jaren 50 tijdens de koudeoorlog en gaat over een Russische spion die gepakt wordt. Tom Hanks is advocaat en hij wordt aangewezen om deze spion te verdedigen.

Ik vond het een sterke film. Heb me geen moment verveeld.

8/10
pi_158523109
Lucky Number Slevin (2006) - IMDb
Crime, Mystery

Leuke film met veel twists. Ook een vleugje humor wat ik wel kan waarderen in een film zoals deze. Leuke personages. Morgan Freeman altijd +1. Gaaf einde!

7,5/10
Moeten zij weten
pi_158524453
Ook Sicario gezien. Echt een vette film. Spannende en goed geschoten actiescènes. En inderdaad de cinematografie was gruwelijk. Dat shot dat die soldaten in de duisternis verdwijnen, godverdomme wat was dat nice.

8
pi_158529241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[ afbeelding ]

Avontuur / Komedie
126 minuten

IMDB 7.2/10
Ik 9.5/10
Bedankt voor de tip! Leuke film! Prima verhaal, prachtige decors en doorstaat de tand des tijd met glans. ^O^

IMDb: 7.2/10
Ik 7.4/10
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_158530008
Terminator Genisys (2015) - IMDb
Action, Sci-fi

Stond al een tijdje op m'n lijstje, en net na de kerstmaaltijd opgezet.

Wilde 'm zien omdat ik de andere films ook gezien had. Af en toe waren er leuke actiemomenten maar de film pakte me niet echt vast. Vond de verhaallijn in de film niet echt interessant.

6/10
Moeten zij weten
pi_158533660
Disturbia (2007) - IMDb

Viel erg tegen, had er een stuk meer van verwacht. Eerste half uur was er echt niks aan. Een pluspunt is die chick :') Het einde had nog iets weg van spanning, maar alles was wel erg voorspelbaar.

Een 5.
Moeten zij weten
  Boks-Chick zaterdag 26 december 2015 @ 20:24:06 #94
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_158548278

A Perfect Day (2015) - IMDb

Bij vlagen spannend, maar vooral onderhoudende film met Benicio Del Toro en Tim Robbins, waarvan met name de laatste een rol speelt die ik nog niet bij hem gezien had.

Het volgt gedurende 24u een groepje mensen van een hulporganisatie, werkzaam in de Balkan. Aldaar proberen ze een lokaal waterprobleem op te lossen dat binnen 24u opgelost moet zijn, en lopen daarbij tegen de ene na de andere soms humoristische en soms confronterende (oorlogs)obstakels aan.

De film laat alle religieuze, etnische en andere oorlogsredenen volledig links liggen en focust zich vooral op het onder hande zijnde probleem dat het clubje op hun eigenwijze wijze probeert op te lossen voor de lokale bevolking.

Dat zou je bezwaarlijk kunnen vinden wanneer je grote interesse hebt in de de balkanoorlog. Dit verhaal bemoeit zich echter niet met zaken die 'politiek' zijn, maar geeft gewoon een mooi beeld* vanuit het gegeven van dagelijkse hulpwerk tussen de lokale bevolking wat gewoon gedaan moet worden, ongeacht de politieke/oorlogsachtergrond.

SPOILER: *
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imdb: 7.1
ik: 8.5
lolwut
  zaterdag 26 december 2015 @ 22:03:50 #95
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158551155

Langdradig drama/westernfilm met Leonardo DiCaprio die moeilijk in de camera kijkend en vooral veel en luidruchtig kreunend de film doorgaat en verder nauwelijks een echte tekst uitspreekt.
Flinterdun verhaal over vent die in 1820 voor dood wordt achtergelaten, uiteindelijk toch levend na vele ontberingen terugkomt en vervolgens uit is op wraak.
Mooie natuuropnames, dat wel.

IMDb: 8,5 (onbegrijpelijk)
Ik: 4,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158551365
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:03 schreef golfer het volgende:

Langdradig drama/westernfilm met Leonardo DiCaprio die moeilijk in de camera kijkend en vooral veel en luidruchtig kreunend de film doorgaat en verder nauwelijks een echte tekst uitspreekt.
Flinterdun verhaal over vent die in 1820 voor dood wordt achtergelaten, uiteindelijk toch levend na vele ontberingen terugkomt en vervolgens uit is op wraak.

Hmmm, dat is weer een ander geluid. Toch nog benieuwd naar deze film.
pi_158553934
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:03 schreef golfer het volgende:

Mee eens dat het plot niet heel dik is, maar diCaprio zet wat mij betreft wel echt een topprestatie neer. Sowieso vind ik het sterkst van deze film hoe de ntberingen in beeld gebracht zijn, de hele film voelt alles meedogenloos aan. Eindelijk een western waarin het Westen ook daadwerkelijk wild is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En extra punten voor de prachtige cinematografie ^O^
Dikke 8
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_158556966
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 06:06 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Review:
Sprakeloos. Absolute diamant in het science fiction genre. De hele film speelt zich af in- en rondom de woonkamer van de Professor. De cast is fantastisch (behalve dat de acteurs geweldig zijn, zijn de personages heel goed uitgekozen).
Een film die de kijker dwingt om behalve te kijken en te luisteren, ook na te denken.

Absolute 10, geen twijfel over mogelijk!

Tip: Zoek geen trailers op van deze film. Gewoon voor gaan zitten en kijken. Zorg dat je vantevoren niets meer weet dan de synopsis in de quote hierboven. Je wordt er zo ingezogen.
Inderdaad een erg goede film. 8.5/10
pi_158557225
Spectre (2015) - IMDb vandaag gezien. Paar leuke knipogen naar oude Bondfilms, maar om daar een hele film op te laten drijven gaat wat ver. Verder pure minachting van de kijker, 2 reten
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_158568527
Kenau (2014) - IMDb, Nederlandse film over het beleg van Haarlem was op NL2 kende deze film helemaal niet is mooi gemaakt .Zeer zeker de moeite waard om eens te bekijken. Ik weet nu ook waar deze term vandaan komt. geef de film een 7

[ Bericht 2% gewijzigd door Karzai op 27-12-2015 14:58:48 ]
  zondag 27 december 2015 @ 15:05:56 #101
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158568976
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:25 schreef DragonFodder het volgende:

Mee eens dat het plot niet heel dik is, maar diCaprio zet wat mij betreft wel echt een topprestatie neer.
Twee-en-half uur kreunend moeilijk in de camera kijken en als een hobbezak op een paard zitten vind jij een top-acteerprestatie? :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_158570241
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 15:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Twee-en-half uur kreunend moeilijk in de camera kijken en als een hobbezak op een paard zitten vind jij een top-acteerprestatie? :')
Ah, de :') . Verwacht je nou nog een serieuze reactie?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zondag 27 december 2015 @ 16:37:10 #103
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158571957
quote:
3s.gif Op zondag 27 december 2015 15:42 schreef DragonFodder het volgende:

Ah, de :') . Verwacht je nou nog een serieuze reactie?
Ja, wat vind jij zo een top-acteerprestatie van hem in deze film?
Poef.....gone! ©golfer
pi_158572118
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, wat vind jij zo een top-acteerprestatie van hem in deze film?
Zijn karakter balanceert door wat er in het begin van de film gebeurt constant op het randje van bewusteloosheid of erger, maar wilskracht en razernij zorgen ervoor dat hij door kan gaan. Ik vind dat diCaprio dat goed overbrengt. Wat jij een beetje moeilijk kijken noemt dus.
  zondag 27 december 2015 @ 16:47:11 #105
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158572346
quote:
3s.gif Op zondag 27 december 2015 16:41 schreef DragonFodder het volgende:

Zijn karakter balanceert door wat er in het begin van de film gebeurt constant op het randje van bewusteloosheid of erger, maar wilskracht en razernij zorgen ervoor dat hij door kan gaan. Ik vind dat diCaprio dat goed overbrengt. Wat jij een beetje moeilijk kijken noemt dus.
Vergeet het 2 1/2 uur kreunen niet. Dat is ook zo moeilijk om als tekst te onthouden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_158572507
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Vergeet het 2 1/2 uur kreunen niet. Dat is ook zo moeilijk om als tekst te onthouden.
Ik laat je lekker gaan, als je het niks vond, vond je het niks. Mij raakte het.

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door DragonFodder op 27-12-2015 16:57:38 ]
  zondag 27 december 2015 @ 16:59:32 #107
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158572787
quote:
3s.gif Op zondag 27 december 2015 16:51 schreef DragonFodder het volgende:

Ik laat je lekker gaan, als je het niks vond, vond je het niks. Mij raakte het.

SPOILER
SPOILER
Poef.....gone! ©golfer
pi_158574920
Inside Out (2015) - IMDb
Het gebruikelijke Pixar deuntje, maar misschien wel de beste uitwerking ervan tot nu toe. Mooie animatie, maar vooral leuk getroffen karakters en het idee van je hoofd als een wereld op zich, bestuurd door 5 basisemoties, is leuk uitgewerkt.
Voice acting is ook goed, goed gecast.
imdb: 8,4
ik: 8
  zondag 27 december 2015 @ 18:57:30 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158576219
quote:
3s.gif Op zondag 27 december 2015 18:12 schreef DragonFodder het volgende:
Inside Out (2015) - IMDb
Het gebruikelijke Pixar deuntje, maar misschien wel de beste uitwerking ervan tot nu toe. Mooie animatie, maar vooral leuk getroffen karakters en het idee van je hoofd als een wereld op zich, bestuurd door 5 basisemoties, is leuk uitgewerkt.
Voice acting is ook goed, goed gecast.
imdb: 8,4
ik: 8
Alleen disgust vond ik wat minder. Niet alleen het zwakste personage, maar lijkt me ook totaal geen basisemotie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158576529
quote:
99s.gif Op zondag 27 december 2015 18:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Alleen disgust vond ik wat minder. Niet alleen het zwakste personage, maar lijkt me ook totaal geen basisemotie.
Ja, dat klopt idd wel.
pi_158576869
quote:
99s.gif Op zondag 27 december 2015 18:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

quote:
3s.gif Op zondag 27 december 2015 19:10 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ja, dat klopt idd wel.
Toch staat ie zo wel bekend. De vier b's (boos, blij, bang, bedroefd) en een w (walging dus). Hoewel daar soms wel wat discussie over is, worden de vijf basisemoties in het onderwijs en de werkvelden eigenlijk al jaren zo gebruikt.
Schip ahoy!
  zondag 27 december 2015 @ 21:28:03 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_158582485
Home Alone en Home Alone 2: Lost in New York
Geen kerstmis is voor mij compleet zonder dat ik de eerste twee (en voor mij dan ook de enige twee die tellen) Home Alone films heb gezien. Natuurlijk ken ik van voor naar achter en van links naar rechts maar nog steeds vind ik ze leuk. Echte klassiekers wat mij betreft.

Home Alone: 7,5/10
Home Alone 2: Lost in New York 7,0/10
pi_158582533
Ex Machina (2015) - IMDb
Goede Sci-Fi die het niet van spektakel, maar van de intrige en de acteurs moet hebben. Beide stellen niet teleur, het sterke script helpt natuurlijk ook.
8 (IMDB 7,7)
pi_158591401

Ook ik heb de film gezien. Verhaal vond ik ''wel aardig''. Maar Leonardo en Tom speelden hun rol wel erg goed! De beelden waren ook onwijs gaaf, vette scene's (bijv. met die beer).

8,5
Moeten zij weten
pi_158591503
Geen film maar een docu: Deep Web. Over Silk Road en het proces tegen Ross Ulbricht.

maandag 28 december 2015 @ 01:29:33 #116
6990 golfer
Leve de Republiek!
pi_158591657
Making a Murderer (TV Series 2015– ) - IMDb

Making a Murderer is een 10-delige documentaireserie over Steven Avery (beetje white trash wel...), een heel gewone Amerikaan met een ongelooflijk levensverhaal. De reeks begint hoopvol. Avery wordt na 18 jaar vrijgelaten uit de gevangenis nadat DNA-bewijs aantoonde dat hij niet de dader was van de verkrachting waarvoor hij werd veroordeeld.

Mooi denk je dan, jammer van die achttien jaar, maar gelukkig kan de man aan een nieuwe leven beginnen. En dat doet hij ook. Avery heeft al snel een verloofde, denkt aan trouwen en heeft zijn leven in no time weer aardig op de rit. Bovendien wacht hem een enorme schadevergoeding. Avery klaagt de staat aan voor 36 miljoen dollar. Niet alleen omdat hem onterecht achttien jaar is ontnomen maar ook omdat het er sterk op lijkt dat de plaatselijke politie hem er destijds op een vreselijke manier in heeft geluisd. De toekomst zier er rooskleurig aan.

Dan gebeurt er iets verbijsterends. Een jonge vrouw wordt vermoord en Steven Avery wordt weer gearresteerd.
De hele rechtsgang, het framen en manipuleren en allerlei andere zaken komen aan de orde.

Gefilmd als een soort thriller, maar alles wat je ziet is echt gebeurd. En te erg voor woorden, qua manipulatie en corruptie in de USA. Ik heb zelden tegen mij TV geschreeuwd: "Dat kan toch niet waar zijn!!" maar helaas het was en is allemaal nog waar ook.

IMDb: 9,4
Ik: 10!!!
(m'n allereerste ooit)

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 28-12-2015 01:34:54 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_158592159
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 01:29 schreef golfer het volgende:

Making a Murderer is een 10-delige documentaireserie over Steven Avery (beetje white trash wel...), een heel gewone Amerikaan met een ongelooflijk levensverhaal. De reeks begint hoopvol. Avery wordt na 18 jaar vrijgelaten uit de gevangenis nadat DNA-bewijs aantoonde dat hij niet de dader was van de verkrachting waarvoor hij werd veroordeeld.

Mooi denk je dan, jammer van die achttien jaar, maar gelukkig kan de man aan een nieuwe leven beginnen. En dat doet hij ook. Avery heeft al snel een verloofde, denkt aan trouwen en heeft zijn leven in no time weer aardig op de rit. Bovendien wacht hem een enorme schadevergoeding. Avery klaagt de staat aan voor 36 miljoen dollar. Niet alleen omdat hem onterecht achttien jaar is ontnomen maar ook omdat het er sterk op lijkt dat de plaatselijke politie hem er destijds op een vreselijke manier in heeft geluisd. De toekomst zier er rooskleurig aan.

Dan gebeurt er iets verbijsterends. Een jonge vrouw wordt vermoord en Steven Avery wordt weer gearresteerd.
De hele rechtsgang, het framen en manipuleren en allerlei andere zaken komen aan de orde.

Gefilmd als een soort thriller, maar alles wat je ziet is echt gebeurd. En te erg voor woorden, qua manipulatie en corruptie in de USA. Ik heb zelden tegen mij TV geschreeuwd: "Dat kan toch niet waar zijn!!" maar helaas het was en is allemaal nog waar ook.

(m'n allereerste ooit)
t Is maar wat je heel gewoon noemt. Katten verbranden, dreigen met pistolen, een IQ van in de 70 hebben.

Is ook een topic over, btw.

En die 10 snap ik niet, gezien de documentaire een nogal eenzijdig beeld geeft.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 28 december 2015 @ 03:04:07 #118
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_158592694
The Martian! was een leuke film, soms zelfs een beetje komisch, zeker de moeite waard, 2.5h kijkplezier. Een van de betere films van het jaar.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 28 december 2015 @ 07:54:23 #119
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_158593306
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 01:29 schreef golfer het volgende:

(m'n allereerste ooit)
Moet je de documentaire Paradise Lost (vooral de eerste) of West Of Memphis eens bekijken, over de West Memphis 3. Ga je ook naar je tv zitten schreeuwen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158593611
Star Wars:The Force Awakens

Het langverwachte vervolg van de starwars saga, heel veel gehyped en critici zijn overwegend heel positief.
Zelf heb iker een beetje gemengde gevoelens bij: hij was goed, de karakters die geintroduceerd worden zijn prima, visueel is het allemaal ook meer dan prima, het verhaal is ook prima..
Waar ik wel moeite mee had was dat voelde alsof er een heleboel scenes werden hergebruikt, ik had tevaak een Deja vu gevoel, en dus miste het de nodige originaliteit.
Al met al heb ik mij wel vermaakt, maar kwam toch een heel klein beetje teleurgesteld de bioscoop uit..
8,9/10
pi_158594175
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:37 schreef mschol het volgende:
Star Wars:The Force Awakens

Het langverwachte vervolg van de starwars saga, heel veel gehyped en critici zijn overwegend heel positief.
Zelf heb iker een beetje gemengde gevoelens bij: hij was goed, de karakters die geintroduceerd worden zijn prima, visueel is het allemaal ook meer dan prima, het verhaal is ook prima..
Waar ik wel moeite mee had was dat voelde alsof er een heleboel scenes werden hergebruikt, ik had tevaak een Deja vu gevoel, en dus miste het de nodige originaliteit.
Al met al heb ik mij wel vermaakt, maar kwam toch een heel klein beetje teleurgesteld de bioscoop uit..
8,9/10
Hoog cijfer voor deze review. Ik ben het overigens grotendeels wel eens met je kritiek.
  maandag 28 december 2015 @ 09:55:45 #122
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158594406
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 02:04 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

t Is maar wat je heel gewoon noemt. Katten verbranden, dreigen met pistolen, een IQ van in de 70 hebben.

Is ook een topic over, btw.

En die 10 snap ik niet, gezien de documentaire een nogal eenzijdig beeld geeft.
Het blijft wel een interessante blik op een situatie waarbij suggestief gedrag en het bespelen van het publiek zwaar geïntegreerd zit in het bestaand systeem.

Qua "open mind" is de maker van de docu natuurlijk niet veel beter dan de autoriteiten die hij hier bekritiseert.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158594654
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 07:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Moet je de documentaire Paradise Lost (vooral de eerste) of West Of Memphis eens bekijken, over de West Memphis 3. Ga je ook naar je tv zitten schreeuwen.

V.
Die docu's zijn zwaar bevooroordeeld, zijn suggestief en bevatten zelfs onwaarheden. Zou ik zeker niet aanraden.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 28 december 2015 @ 13:46:29 #124
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_158599511
Sicario. Meh, eigenlijk saai, een te trage verhaallijn en het eind is ook niet episch. 6je.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_158601519
Ook Sicario gezien.

Vond hem zeer meeslepend, beklemmend, tikkeltje over de top, maar verder fantastische beelden en erg vermakelijk verhaal met een ijzingwekkend kille Benicio del Toro.

7/10 :Y
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 28 december 2015 @ 15:01:12 #126
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_158601594
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:11 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die docu's zijn zwaar bevooroordeeld, zijn suggestief en bevatten zelfs onwaarheden. Zou ik zeker niet aanraden.
Je kent de zaak?
Paradise Lost 2 is suggestief, hebben de makers zelf ook gezegd. Paradise Lost houdt zich nog in.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158601664
Zou Sicario zelf ook een 7 geven. Een aantal fantastische scènes, zoals het konvooi naar Juarez, de nightvision sequentie, maar ook de openingsscène mag er wezen. Helaas vond ik het verhaal zelf niet erg meeslepend, terwijl ik normaal gesproken het thema van Mexicaanse cartels wel erg kan waarderen.
pi_158601758
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:03 schreef Cikx het volgende:
wezen. Helaas vond ik het verhaal zelf niet erg meeslepend, terwijl ik normaal gesproken het thema van Mexicaanse cartels wel erg kan waarderen.
Heb hem gisteren gekeken en ben het met je eens.

Goede film hoor. Zeer zeker vermakelijk, maar het miste net even wat diepgang of zo.

7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 15:07:19 ]
  maandag 28 december 2015 @ 15:12:37 #129
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_158601876
Ja, het verhaal liet wel wat te wensen over, maar de beklemmende sfeer, overtuigende acteerprestaties en mooie beelden hebben desondanks toch echt mijn aandacht tot het einde toe weten vast te houden, bij Sicario. Een film die met zoveel aandacht is gemaakt en je niet loslaat, krijgt in mijn boekje gewoon n 8, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_158602397
Star Wars: the Force Awakens
Hoewel het voor mij qua leeftijd (eind twintig) en interesses (filmliefhebber, niet specifiek sci-fi maar ook zeker niet anti) in de verwachting zou liggen had ik serieus nog nooit eerder een Star Wars film gezien. Gewoon niet van gekomen op één of andere manier. Door de juichende recensies was ik nieuwsgierig geworden naar dit nieuwe deel. Ik was benieuwd wat ik hier als SW-noob van zou vinden. Natuurlijk ben ik wel bekend met de grote lijnen van het verhaal, dat lijkt me onontkoombaar door de impact die de serie op pop-culture heeft gehad.

De sfeer wordt meteen goed neergezet. De locaties en de cinematografie vond ik dan ook erg mooi. Het verhaal is ook onderhoudend echter heel rechtlijnig. Actie was vermakelijk en precies genoeg. Helaas houdt het daar voor mij wel op met de positieve punten. Ik was niet onder de indruk van de acteerprestaties. Dit ligt grotendeels aan het script want qua cast zit het wel goed. Het viel me aan het begin van de film al op dat dialogen onnatuurlijk en wat kinderachtig overkomen en dit wordt nauwelijks beter naar mate de film vordert. De karakterontwikkeling is nihil en de personages blijven door het (té) hoge tempo erg vlak. Sowieso wordt alles in de film voorgekauwd, voor mij was het geen enkel moment echt spannend. Ik kan me voorstellen dat je als SW-fan meer betrokken bent bij de karakters en je daardoor meer in het verhaal zit, maar op basis van deze film, not so much. De humor vond ik vaak misplaatst en ook niet echt grappig (te makkelijk, te veel uitgespeld). Al met al vond ik allemaal erg op safe gespeeld. De film heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar de eerdere delen. 6/10.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')