Waarom zoveel eisen? Geadopteerd worden door een alleenstaande man is toch veel beter dan door de hakselmolen van een kinderfoob?quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Jeu... kan je zelf niet even zoeken![]()
https://www.rijksoverheid(...)ptie-nederlands-kind
kijk eerst maar of je in aanmerking komt.
Je kan ook een pleegkind nemen
https://www.pleegzorg.nl/over-pleegzorg/pleegzorg-of-adoptie/
mogelijkheden zat.
wat wil je nou bereiken Maanvis?quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom zoveel eisen? Geadopteerd worden door een alleenstaande man is toch veel beter dan door de hakselmolen van een kinderfoob?
Nog een keer dan: ik verkies de keuzevrijheid die ouders moeten hebben. Als ze zonder restricties mogen kiezen voor leven, dan ook voor het niet creëeren van leven (mits optijd erbij, zeg 15 weken).quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je verkiest abortus boven een asiel voor baby's?
Raar eigenlijk, als mensen hun kittens verdrinken of honden aan een boom vastbinden als het effe niet uitkomt met de vakantie, dan is het huis te klein en zegt iedereen 'breng dat beest naar het asiel ipv het te verwaarlozen/vermoorden'. Maar behandel je je kind net zoals een kitten dat je effe tussen twee keien kapotmaakt dan is dat ineens iets beters dan naar het asiel brengen.
Tja, dit plaatje werd laatst gepost als zijnde een foetus van 14 weken oud. Zou jij dit aborteren?quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:36 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Nog een keer dan: ik verkies de keuzevrijheid die ouders moeten hebben. Als ze zonder restricties mogen kiezen voor leven, dan ook voor het niet creëeren van leven (mits optijd erbij, zeg 15 weken).
Jij zet een kleine feutus op gelijke hoogte met een levend wezen, en ik niet.
Een ongewilde feutus van een paar weken zou ik aborteren als de situatie daar om vroeg, zou daar helemaal kapot van zijn en de kans lopen dat ik nooit meer een kind kan opvoeden. Verschrikkelijk.
Maar als ik oprecht denk dat dat de beste keuze is, dan zou het wel mijn keuze moeten zijn.
Ben je nou tegen abortus in het algemeen of ben je tegen láte abortussen?quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, dit plaatje werd laatst gepost als zijnde een foetus van 14 weken oud. Zou jij dit aborteren?
https://www.google.nl/url(...)ust=1451241392317810
na een paar weken moet het ook wel kunnen.. maar omdat het 'lastig is' zou ik het niet vinden kunnen. dan verlies je mijn respect. tenzij je een kinderfoob bent, maar dan moet je gewoon je baarmoeder eruit slopen en verder niet zeiken.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:36 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Nog een keer dan: ik verkies de keuzevrijheid die ouders moeten hebben. Als ze zonder restricties mogen kiezen voor leven, dan ook voor het niet creëeren van leven (mits optijd erbij, zeg 15 weken).
Jij zet een kleine feutus op gelijke hoogte met een levend wezen, en ik niet.
Een ongewilde feutus van een paar weken zou ik aborteren als de situatie daar om vroeg, zou daar helemaal kapot van zijn en de kans lopen dat ik nooit meer een kind kan opvoeden. Verschrikkelijk.
Maar als ik oprecht denk dat dat de beste keuze is, dan zou het wel mijn keuze moeten zijn.
ik ben tegen abortus in zijn algemeenheid als het is om redenen als 'ja toch wel lastig' of 'het komt effe niet uit'.. en tegen late abortussen in zijn algemeenheid.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ben je nou tegen abortus in het algemeen of ben je tegen láte abortussen?
Ik weet hoe het eruit ziet, als een miniatuur mensje.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, dit plaatje werd laatst gepost als zijnde een foetus van 14 weken oud. Zou jij dit aborteren?
https://www.google.nl/url(...)ust=1451241392317810
Euuuuuuuuuuh euthanasie anyone? OF ben je daar ineens tegen??quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ik weet hoe het eruit ziet, als een miniatuur mensje.
Ik weet ook hoe die feutus eruit ziet met een zware beperking, vanaf je 12e aan de beademing, je eigen reet niet kunnen afvegen, totaal afhankelijk zijn, sterk verminderde kans op een relatie, een baan, geluk.
Wetende dat je waarschijnlijk de 30 niet zal halen, wetende dat je geen eerlijke kans hebt in het leven.
En waarom? Omdat papa en mama toch wel van je houden, nou geweldig. Zum kotsen vind ik het.
Welkom in de echte wereld, daar krijg je never nooit een euthanasie verklaring voor.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euuuuuuuuuuh euthanasie anyone? OF ben je daar ineens tegen??
Denk je écht dat er zoveel mensen rondlopen die abortus laten plegen ''omdat het effe niet uitkomt''?quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben tegen abortus in zijn algemeenheid als het is om redenen als 'ja toch wel lastig' of 'het komt effe niet uit'.. en tegen late abortussen in zijn algemeenheid.
dan is het tenminste diegene hun eigen keuze.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:47 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld, daar krijg je never nooit een euthanasie verklaring voor.
Bovendien, dat zou je dan wel ok vinden?
Een mens zijn hele leven laten lijden om hem er vervolgens zelf maar een eind aan te laten maken?
Je doet toch ook zelf je benen uit elkaar en anders jas een mes door die eileiders of je baarmoeder verwijderen met je kinderfobie.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:49 schreef FANN het volgende:
Als iemand nu helemaal geen kinderen wil, waarom, écht leg eens uit waarom wil je die
vrouw dan dwingen om dat kind te krijgen.
Er is geen mens op de wereld te vinden die er zelf voor heeft gekozen om geboren te worden,quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan is het tenminste diegene hun eigen keuze.
Onderbouw deze stelling over bewustzijn nou eens even, je bent namelijk heel goed in raaskallen en kritiek ontwijken, maar inhoudelijk trekt je argumentatie op niks. Wie weet help je het niveau van de discussie wel naar een niveau dat hoger is dan met zijn allen onzin uitkramen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen effecten die belangrijker zijn dan het leven van je kindje (in het geval dat het meer dan 15 weken oud is en al een bewustzijn heeft).
quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:54 schreef Brollebol het volgende:
[..]
Als we het dan toch over eerlijk voorgelicht hebben, zou je dit "feit" even kunnen onderbouwen met een betrouwbare wetenschappelijke referentie?
[..]
Dit heb je zelf onderzocht? Zou je mij ook voor dit een wetenschappelijke referentie kunnen geven? En dan bedoel ik niet een anekdotisch argument als:
[..]
Voor de leeftijd van 24 weken zijn er zover bekend nog geen zenuwbanen die tot aan de cortex lopen, het is dan ook fysiologisch onmogelijk dat een foetus pijn kan voelen. Bovendien is er voor het voelen van pijn bewustzijn nodig. Tijdens het verblijf in de baarmoeder wordt de aanwezigheid van bewustzijn constant onderdrukt door hormonale invloeden en een lage zuurstofspanning. Ook bij EEG metingen wordt een continu slaappatroon van hersenactiviteit gemeten. Pas bij de geboorte wordt het bewustzijn geactiveerd. Bij baby's die te vroeg geboren zijn wordt ook een zeker bewustzijn geconstateerd, maar deze is beduidend minder dan bij a terme baby's.
Reacties van een foetus op prikkelingen worden veroorzaakt door reflexen die niet door het brein geïnterpreteerd of aangestuurd worden.
http://www.nature.com/pr/journal/v65/n3/full/pr200950a.html
https://www.rcog.org.uk/g(...)awarenesswpr0610.pdf
Ik heb geen kinderfobiequote:Op zaterdag 26 december 2015 19:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je doet toch ook zelf je benen uit elkaar en anders jas een mes door die eileiders of je baarmoeder verwijderen met je kinderfobie.
Dan in het geval van verkrachting oid ben ik echt wel voor abortus als je dat wilt hoor.
Dat is natuurlijk maar deels waar, Nederlandse kinderen zijn erg gewild bij Nederlandse adoptie-ouders. Enzerzijds omdat bepaalde stellen (gays) niet veel andere opties hebben, anderzijds omdat gezonde buitenlandse kinderen bijna altijd in het eigen land geadopteert worden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Denk je écht dat er zoveel mensen rondlopen die abortus laten plegen ''omdat het effe niet uitkomt''?
Denk je dat ze dan een half jaar of een jaar later het opnieuw gaan proberen?
Of... denk je niet eerder dat die mensen die abortus laten plegen meestal toch wel een goeie
reden hebben? Zou het niet eerder gebeuren als iemand ''per ongeluk'' zwanger wordt?
Laat ik de verkrachtingen er even buiten. ik neem toch aan dat je zéker die vrouwen niet
wil dwingen om die zwangerschap te voldragen? Dat neem ik even aan hoor, want voor
het zelfde geld vindt je dat dat ook maar ''even'' moet.
Als iemand nu helemaal geen kinderen wil, waarom, écht leg eens uit waarom wil je die
vrouw dan dwingen om dat kind te krijgen.
Ja, ze kan het afstaan, is ook niet niks... maar goed, stél ze staat het af, dan is er gewoon wéér
een kind op de wereld gezet die dus ergens ondergebracht moet worden, terwijl er al zóveel
kinderen zijn die op adoptie wachten.
Wat is in vredesnaam het nut daarvan?
Euthanasie is juist een gevolg van een gebrek aan keuzes, het is vaak de enige uitweg.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan is het tenminste diegene hun eigen keuze.
Dus?quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:58 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk maar deels waar, Nederlandse kinderen zijn erg gewild bij Nederlandse adoptie-ouders. Enzerzijds omdat bepaalde stellen (gays) niet veel andere opties hebben, anderzijds omdat gezonde buitenlandse kinderen bijna altijd in het eigen land geadopteert worden.
Niet ieder koppel kan zorg dragen voor een ziek kindje.
Laten we die dan maar bij Maanvis en jou droppenquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Niemand kan garanderen dat uit die gedwongen voldragen zwangerschappen een gezond kindje
komt, wat doen we met de Nederlandse zieke kindjes dan?
Zou toch fantastisch zijn als je die allemaal een klote leven kunt besparen...quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:00 schreef FANN het volgende:
wat doen we met de Nederlandse zieke kindjes dan?
Van zo'n uitspraak lopen de rillingen op mijn rug. Eerlijk waar.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:03 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Zou toch fantastisch zijn als je die allemaal een klote leven kunt besparen...
ah... die mogen wél geaborteerd worden dus...quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:03 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Zou toch fantastisch zijn als je die allemaal een klote leven kunt besparen...
Ik meet niemand zijn geluk, dat kan ook niet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:06 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Van zo'n uitspraak lopen de rillingen op mijn rug. Eerlijk waar.
Mensenleven wordt gemeten in geluk, vanuit het perspectief van een buitenstaander. Hoezo ben jij in staat om een oordeel te vellen over het geluk van een ander? Dat kun je toch onmogelijk bepleiten?
En de woordkeuze dat je dit 'fantastisch' noemt.
Die geef je het recht op euthanasie.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:07 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... die mogen wél geaborteerd worden dus...
wat doen we met de kindjes waar later een ziekte of ''afwijking'' bij wordt geconstateerd?
Ruilen?
Goed het bonnetje bewaren dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |