abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 december 2015 @ 18:56:49 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158524346
Pff gisteren ook weer zo'n wijf in de kroeg, zwanger en gewoon door drinken en roken.. en weet ik wat nog niet meer.. Maarja baas in eigen buik he :r.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158525243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 18:56 schreef Maanvis het volgende:
Pff gisteren ook weer zo'n wijf in de kroeg, zwanger en gewoon door drinken en roken.. en weet ik wat nog niet meer.. Maarja baas in eigen buik he :r.
Dat heeft toch helemaal niks met abortus te maken?

Gewoon een dom mens dus, maar slaat nergens op in dit topic, er zijn ook moeders die amper
of slecht voor hun reeds geboren kind(eren) zorgen, heeft ook niks met abortus te maken.
Ja, misschien zijdelings, dat ze beter een abortus hadden kunnen laten plegen dan een kind op
de wereld zetten waar je geen zin in hebt om voor te zorgen.
pi_158526105
Ik ben voor het wettelijke recht op abortus, maar tegen de daad. Bij een zwangerschap ten gevolge van een verkrachting of medische complicaties heb ik er begrip voor, maar deze redenen worden best wel misbruikt om een praktijk van abortus als anticonceptiemiddel te verdedigen.

In principe sta ik wel positief tegenover een verbod op abortus voor sociaal-economische redenen, ware het niet dat je daarmee het probleem helaas enkel verplaatst naar het buitenland en illegale klinieken. Met een abortus van mijn eigen ongeboren kind zou ik het zeer moeilijk hebben, maar als man heb je er jammer genoeg niet het laatste woord over.
  vrijdag 25 december 2015 @ 22:44:14 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158529074
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 december 2015 20:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat heeft toch helemaal niks met abortus te maken?
Mja ik dacht dus wel aan dit topique toen ik dat zag en dacht ik zeg er wat van (ken het meiske, is een zwaar speedgebruikster geweest). Toen hoorde ik motorbloempje alweer in mijn hoofd ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 25 december 2015 @ 22:49:53 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158529228
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 22:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mja ik dacht dus wel aan dit topique toen ik dat zag en dacht ik zeg er wat van (ken het meiske, is een zwaar speedgebruikster geweest). Toen hoorde ik motorbloempje alweer in mijn hoofd ;).
Maar als ze abortus had willen plegen dan had dat wat jou betreft ook niet gemogen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 00:08:37 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158531621
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als ze abortus had willen plegen dan had dat wat jou betreft ook niet gemogen...
tot 15 weken wel ja. mgoed, zij wilde het kind graag houden maar niet de lasten ervan ervaren ;)
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 26 december 2015 @ 00:21:59 #82
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158531933
Ik ben groot voorstander van abortus, de reden vind ik niet eens belangrijk.
Het feit dat je iets in je hebt zitten wat je niet wilt hebben zou genoeg moeten zijn.
Ook ben ik voor verplichte abortus bij zware lichamelijke en geestelijke handicaps.
  zaterdag 26 december 2015 @ 00:31:59 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158532123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 00:21 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik ben groot voorstander van abortus, de reden vind ik niet eens belangrijk.
Het feit dat je iets in je hebt zitten wat je niet wilt hebben zou genoeg moeten zijn.
Ook ben ik voor verplichte abortus bij zware lichamelijke en geestelijke handicaps.
het probleem alleen is dat zodra het kindje 15 weken is dat het dan zegmaar al leeft. dus dat je dan iets vermoordt als je het dan aborteert. mgoed, ik eet ook kip, varken, rund, paard, whatever :)
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 26 december 2015 @ 00:46:13 #84
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158532443
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 00:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het probleem alleen is dat zodra het kindje 15 weken is dat het dan zegmaar al leeft. dus dat je dan iets vermoordt als je het dan aborteert. mgoed, ik eet ook kip, varken, rund, paard, whatever :)
Het leeft nog niet, dat is gewoon mierenneuken met termen.
Tot 24 weken moet het kunnen, zeker bij zware handicaps.
Vind ook dat als er veilig getest kan worden op allerlei zware afwijkingen, dat dit verplicht zou moeten zijn.
Ik werk elke dag met mensen met zeer zware lichamelijke handicaps, en ik zou mijn kind zoiets echt nooit aan willen doen.
  zaterdag 26 december 2015 @ 01:24:12 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158533102
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 00:46 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Het leeft nog niet, dat is gewoon mierenneuken met termen.
Tot 24 weken moet het kunnen, zeker bij zware handicaps.
Vind ook dat als er veilig getest kan worden op allerlei zware afwijkingen, dat dit verplicht zou moeten zijn.
Ik werk elke dag met mensen met zeer zware lichamelijke handicaps, en ik zou mijn kind zoiets echt nooit aan willen doen.
Heb je ze ooit gevraagd of ze wilden leven, en zo ja, of ze liever dood waren dan dit leven?
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 26 december 2015 @ 01:49:28 #86
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158533578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 01:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je ze ooit gevraagd of ze wilden leven, en zo ja, of ze liever dood waren dan dit leven?
Die vraag is niet fair, niemand wil dood, je roeit met de riemen die je hebt.
Wel is het meerendeel van mening dat als hun kind dezelfde aandoening zou hebben als hunzelf, ze zouden kiezen voor abortus.
Als je een kans van 1op2 hebt op een kind met bijvoorbeeld SMA, dan ben je echt niet goed snik als je met die kennis geen embryo-selectie doet.
Dan ben je het ouderschap niet waard.
pi_158533857
Ivm het geloof, is mijn vraag:

God zou het toch wel weten dat een zwangerschap niet uitkomt...?
Waarom zorgt hij er dan voor dat iemand wel zwanger wordt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 26 december 2015 @ 02:04:15 #88
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158533898
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ivm het geloof, is mijn vraag:

God zou het toch wel weten dat een zwangerschap niet uitkomt...?
Waarom zorgt hij er dan voor dat iemand wel zwanger wordt.
Antwoord van een gelovige: het is een test van god.
Antwoord van een rationeel denkend iemand: god bestaat niet.
pi_158534011
Ik ben tegen abortus. Alleen vóór bij verkrachting en ernstige geboorteafwijkingen.
Helaas denken anderen ongelovigen er vaak niet hetzelfde over. En het zijn gelovigen die het debat publieke debat kapen en die de positie 'Pro Life' met achterlijke argumenten belachelijk maken. Ik als ongelovige zeg: abortus is niet goed en mag alleen in uitzonderlijke gevallen. Sta je baby af ter adoptie als het te moeilijk voor je is... zodat het een kans heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeKnuppel op 26-12-2015 02:21:20 ]
pi_158534054
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:04 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Antwoord van een gelovige: het is een test van god.
Antwoord van een rationeel denkend iemand: god bestaat niet.
Nou God mag niet zomaar even testen en verwachten dat mensen de keus maken voor een kind.
Een kind betekend een levenslange verantwoording dragen, er geld voor moeten hebben, het kind kunnen opvoeden, en bij persoonlijke problemen, maakt dit het leven van een kind ook moeilijker.
Zonder vader in de buurt, is het voor een moeder misschien stressvol om voor een kind te zorgen in haar eentje.
Misschien dat God elke zwanger vrouw de loterij kan laten winnen, zou wel fijn zijn, of een geweldige man op haar pad zou kunnen sturen die haar zwanger maakt en er voor haar en het kind kan zijn?

Mocht het een test zijn, waar kies je voor, nóg voor jezelf, of voor het kind, dubieus, als God je zo wil testen, prima maar dan mag ''men'' niet zeuren dat men de keus kan maken.
(Gelukkig maar)
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158534084
Ik ben vreselijk blij dat ik zeggenschap heb over mijn eigen lichaam. Ik ben één keer zwanger geweest en heb die zwangerschap laten afbreken. Het zou voor mij een regelrechte hel zijn geweest als ik zou zijn gedwongen om die zwangerschap uit te zitten. Die paar weken waren al een ramp.

Abortus verbieden betekent dat je een foetus meer rechten toekent dan een volwassen persoon. Een volwassen persoon heeft namelijk níet het recht mijn lichaam te kapen voor eigen gebruik.
  zaterdag 26 december 2015 @ 02:22:52 #92
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158534184
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou God mag niet zomaar even testen en verwachten dat mensen de keus maken voor een kind.
Een kind betekend een levenslange verantwoording dragen, er geld voor moeten hebben, het kind kunnen opvoeden, en bij persoonlijke problemen, maakt dit het leven van een kind ook moeilijker.
Zonder vader in de buurt, is het voor een moeder misschien stressvol om voor een kind te zorgen in haar eentje.
Misschien dat God elke zwanger vrouw de loterij kan laten winnen, zou wel fijn zijn, of een geweldige man op haar pad zou kunnen sturen die haar zwanger maakt en er voor haar en het kind kan zijn?

Mocht het een test zijn, waar kies je voor, nóg voor jezelf, of voor het kind, dubieus, als God je zo wil testen, prima maar dan mag ''men'' niet zeuren dat men de keus kan maken.
(Gelukkig maar)
Je interpreteert het verkeerd.
Het is niet zozeer een persoonlijk testje van god, zie het meer als een test van je geloof.
Kun je door alle tegenslagen (dit kan een kind met zware beperking of een abortus zijn) nog steeds je geloof houden.
  zaterdag 26 december 2015 @ 02:24:27 #93
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158534208
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vreselijk blij dat ik zeggenschap heb over mijn eigen lichaam. Ik ben één keer zwanger geweest en heb die zwangerschap laten afbreken. Het zou voor mij een regelrechte hel zijn geweest als ik zou zijn gedwongen om die zwangerschap uit te zitten. Die paar weken waren al een ramp.

Abortus verbieden betekent dat je een foetus meer rechten toekent dan een volwassen persoon. Een volwassen persoon heeft namelijk níet het recht mijn lichaam te kapen voor eigen gebruik.
Dapper besluit, knap van je!
pi_158534222
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:22 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een persoonlijk testje van god, zie het meer als een test van je geloof.
Kun je door alle tegenslagen (dit kan een kind met zware beperking of een abortus zijn) nog steeds je geloof houden.
M.a.w. God is een eikel. :')
pi_158534235
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Dapper besluit, knap van je!
Ik heb daar serieus geen drie seconden over na hoeven denken. Maar goed, ik wil überhaupt geen kinderen en ben inmiddels gesteriliseerd.
  zaterdag 26 december 2015 @ 02:26:34 #96
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158534239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:10 schreef DeKnuppel het volgende:
Ik ben tegen abortus. Alleen vóór bij verkrachting en ernstige geboorteafwijkingen.
Helaas denken anderen ongelovigen er vaak niet hetzelfde over. En het zijn gelovigen die het debat publieke debat kapen en die de positie 'Pro Life' met achterlijke argumenten belachelijk maken. Ik als ongelovige zeg: abortus is niet goed en mag alleen in uitzonderlijke gevallen. Sta je baby af ter adoptie als het te moeilijk voor je is... zodat het een kans heeft.
Prima als iemand daarvoor kiest, maar waarom zijn niet alle keuzes beschikbaar?
pi_158534272
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:22 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Als God liefde is, waarom zou een God je dit dan aan doen?
  zaterdag 26 december 2015 @ 02:32:17 #98
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158534293
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

M.a.w. God is een eikel. :')
In de bijbel staat zelfs een verhaal over iemand die zijn eigen (geboren) kind moest vermoorden om aan te tonen hij god vreest (Genesis 22:2).
Dat god een ziek verzinsel is mag toch wel duidelijk zijn.
pi_158534297
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:26 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Prima als iemand daarvoor kiest, maar waarom zijn niet alle keuzes beschikbaar?
Is het niet gewoon moord?
Je kunt best de baby dragen en ter adoptie afstaan.
  zaterdag 26 december 2015 @ 02:34:06 #100
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158534311
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Als God liefde is, waarom zou een God je dit dan aan doen?
Als je denkt dat ik hier de antwoorden op weet heb je het mis ;)
Misschien dat een gelovige hier iets slims op kan verzinnen.
Rationele mensen zien hier idd de logica niet van in en geloven derhalve ook niet in die nonsens :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')