Wat raar, ik dacht dat voor naamgeving van kanker altijd Latijnse namen gebruikt werd. Ik had het blijkbaar helemaal verkeerd.quote:Abu Said Aljazrawi
Dit, zijn zo op het eerste gezicht niet echt deugdelijke bronnen te vinden van dit bericht.quote:Op maandag 14 december 2015 19:09 schreef YazooW het volgende:
Dit zou net zo goed een stukje propaganda kunnen zijn van IS tegenstanders.
Je meent het?quote:Op maandag 14 december 2015 19:06 schreef Ven1972 het volgende:
IS lijkt me een rare terroristische groep die mensenrechten niet respecteert!
Daar zit volgens sommige mensen een groot verschil in.quote:Op maandag 14 december 2015 19:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Doen wij hier in het westen ook. Alleen dan zitten ze nog in de buik.
Ja zeker! Terroristische groepen respecteren geen mensenrechten en ook wie dan ook als mens beschouwt. En ieder geval is het ook zo dat die groepen altijd uit is op macht te hebben over iedereen om door te gaan met aanslagen te plegen en moorden.quote:
Er is welgeteld één bron, een groep activisten die bericht via Mosul Eye. Netzo iets als wat mensen al doen in Raqqa onder de naam Raqqa is being slaughtered silently.quote:Op maandag 14 december 2015 19:10 schreef zeer het volgende:
[..]
Dit, zijn zo op het eerste gezicht niet echt deugdelijke bronnen te vinden van dit bericht.
Ik bedoelde er eigenlijk mee dat je 'het lijkt me' wel weg kon laten. Het is evident dat IS niet vredelievend is.quote:Op maandag 14 december 2015 19:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja zeker! Terroristische groepen respecteren geen mensenrechten en ook wie dan ook als mens beschouwt. En ieder geval is het ook zo dat die groepen altijd uit is op macht te hebben over iedereen om door te gaan met aanslagen te plegen en moorden.
De vraag is eerder: wat boeit het of het waar is of niet?quote:Op maandag 14 december 2015 19:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Er is welgeteld één bron, een groep activisten die bericht via Mosul Eye. Netzo iets als wat mensen al doen in Raqqa onder de naam Raqqa is being slaughtered silently.
Maarja, natuurlijk kunnen het ook tegenstanders van IS zijn die desinformatie verspreiden. Hoe dan ook, IS is de kanker van deze wereld en het zou me niet verbazen wanneer dit verschrikkelijke bericht waar is of de waarheid benaderd.
Klopt, maar ze erkennen hierdoor geen mensen met een beperking... dus ze zijn egoitisch bezig!quote:Op maandag 14 december 2015 19:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik bedoelde er eigenlijk mee dat je 'het lijkt me' wel weg kon laten. Het is evident dat IS niet vredelievend is.
Joh!quote:Op maandag 14 december 2015 19:06 schreef Ven1972 het volgende:
IS lijkt me een rare terroristische groep die mensenrechten niet respecteert!
Ik heb gevoel dat ze hiermee verafgoden van onze God en ze geloven altijd nog in groot Allah.quote:Op maandag 14 december 2015 19:18 schreef Odaiba het volgende:
Nog een goed voorbeeld waarin IS totaal verschilt van ''de'' Islam.
De IS haat alles en iedereen die geen jihadist of salafist is.quote:Op maandag 14 december 2015 19:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar ze erkennen hierdoor geen mensen met een beperking... dus ze zijn egoitisch bezig!
Onzin. Staat gewoon in de Koran, allemaal.quote:Op maandag 14 december 2015 19:18 schreef Odaiba het volgende:
Nog een goed voorbeeld waarin IS totaal verschilt van ''de'' Islam.
Precies! Dat is net zo erg als IS ons allemaal haat en natuurlijk willen ze ook andere gelovigen ook vermoorden.quote:Op maandag 14 december 2015 19:21 schreef Voszje het volgende:
[..]
De IS haat alles en iedereen die geen jihadist of salafist is.
quote:Op maandag 14 december 2015 19:21 schreef hpeopjes het volgende:
Kun je nagaan wat een psychopaat die Mohammed was!
Leuk geprobeerd.quote:Op maandag 14 december 2015 19:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Onzin. Staat gewoon in de Koran, allemaal.
Jaha! Nog ff...quote:Op maandag 14 december 2015 19:23 schreef Odaiba het volgende:
[..]
[..]
Leuk geprobeerd.
moslims waren juist de eerste beschaving die een sociale zorgstaat oprichtte en arme en gehandicapte mensen een speciale status gaf in het kalifaat, omdat van hen niet hetzelfde verwacht kon worden als van gezonde mannen of vrouwen.
Waar dan? Vertel....quote:Op maandag 14 december 2015 19:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Onzin. Staat gewoon in de Koran, allemaal.
Prima dat ze ons haten, wij haten hen ook.quote:Op maandag 14 december 2015 19:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies! Dat is net zo erg als IS ons allemaal haat en natuurlijk willen ze ook andere gelovigen ook vermoorden.
Natuurlijk moeten we ook heel hard zijn voor ISIS en we willen dus onze vrijheid weer terug hebben!quote:Op maandag 14 december 2015 19:25 schreef Voszje het volgende:
[..]
Prima dat ze ons haten, wij haten hen ook.
Gelukkig hebben wij hier het zo slecht nog niet, maar dat IS hard aangepakt moet worden is een feit.quote:Op maandag 14 december 2015 19:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten we ook heel hard zijn voor ISIS en we willen dus onze vrijheid weer terug hebben!
Ow? vertel?quote:Op maandag 14 december 2015 19:19 schreef erodome het volgende:
Is dit waar? Zo ja, dan wil ik echt niemand meer horen die zegt dat isis de islam volgt....
Dat was namelijk al slecht vol te houden, maar met zoiets al helemaal niet meer.
Maar de kans is volgens mij redelijk dat dit niet waar is, zijn er meer bronnen di hetzelfde zeggen, betrouwbare bronnen?
Mee eens, maar die kopstukken van IS moeten ook strafrechtelijk vervolgd worden wegens terreur, dat zal ook wel moeilijk worden.quote:Op maandag 14 december 2015 19:28 schreef Voszje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier het zo slecht nog niet, maar dat IS hard aangepakt moet worden is een feit.
Er is geen erfzonde in de islam, er is geen een gehandicapt kind is een straf. Niemand draagt andermans zonde, dat is een basis leerstelling van de islam.quote:Op maandag 14 december 2015 19:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow? vertel?
En leg me dan aub ook even uit wat wel 'de islam' is.
Niet dat ik hiermee een hele discussie wil starten ofzo, want dan krijgen we dat gedoe weer.
Maar ik vind het nogal raar dat iemand blijkbaar kan stellen wat 'de islam' is, terwijl er toch aardig wat verschillende stromingen en interpretaties zijn.
Een vredelievende moslim zal van mening zijn dat hij 'de' islam aanhangt. Net zoals een extremistische moslim denkt dat hij 'de' islam aanhangt. En dat gaat volgens mij op voor zo'n beetje elke religieuze stroming: men denkt dat zij de echte waarheid in pacht hebben.
Een orthodox christen zal het waarschijnlijk ook niet eens zijn met onze Nederlandse katholieke interpretatie van het christendom, en zal waarschijnlijk van mening zijn dat hij/zij het echte christendom aanhangt.
En zo zal er dus geen 'echte' of 'ware' interpretatie van een bepaald geloof zijn, maar is dat puur afhankelijk van degene die het geloof aanhangt. Waarmee de verantwoordelijkheid verschuift van het geloof naar de gelovige.
En dat maakt stellen dat iets wel de ware islam is, net zo onbewijsbaar als stellen dat iets niet de ware islam is. Of welk geloof je dan ook in wilt vullen.
En dan komen we uiteindelijk waarschijnlijk op dezelfde conclusie: IS zijn idioten die er een hele gewelddadige interpretatie van de islam op nahouden.
Ik zie hier amper mongooltjes (Nederland).quote:Op maandag 14 december 2015 19:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Hoe denk je dat ze dat in derdewereldlanden doen?
Ooit veel Aziaten met down gezien, ik maar een paar en ben daar vaak.
Ik zal het in de kring werpen bij de volgende terroristen-meeting.quote:Op maandag 14 december 2015 19:40 schreef MisterCe het volgende:
Maar die gasten in de Schilderswijk, die met ISIS vlaggen zwaaiden, die zijn hier dus voorstander van?
Er van uitgaande dat dit bericht op waarheid berust (anders wordt een discussie hierover nogal zinloos)..quote:Op maandag 14 december 2015 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is geen erfzonde in de islam, er is geen een gehandicapt kind is een straf. Niemand draagt andermans zonde, dat is een basis leerstelling van de islam.
Ieder mens is gelijk in de islam, niemand is minder dan de ander.
Geef mij 1 tekst uit de islam of de overleveringen die iets zegt over gehandicapten die dood zouden moeten of wat je met wat fantasie eruit kan trekken.
Dit heeft bar weinig met intepratie te maken namelijk. Er is geen enkele grond voor het vermoorden van gehandicapten, echt geen enkele, ook niet met een verdraaide interpretatie.
Het wordt nog onoverzichtelijker omdat wij massaal interpretaties van een boek gaan interpreteren, welke vervolgens ongetwijfeld ook weer verkeerd geinterpreteerd zullen worden. En we doen dat zonder het boek daadwerkelijk te lezen. Dat maakt het allemaal een beetje lastig.quote:Op maandag 14 december 2015 19:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow? vertel?
En leg me dan aub ook even uit wat wel 'de islam' is.
Niet dat ik hiermee een hele discussie wil starten ofzo, want dan krijgen we dat gedoe weer.
Maar ik vind het nogal raar dat iemand blijkbaar kan stellen wat 'de islam' is, terwijl er toch aardig wat verschillende stromingen en interpretaties zijn.
Ik ben niet degene die beweert wat de 'echte' islam inhoudt. Daar komen miljoenen mensen niet eens uit. En dan vind ik het dus nogal raar dat iemand beweert dat hij/zij het wel weet, en anderen er naast zitten.quote:Op maandag 14 december 2015 19:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wordt nog onoverzichtelijker omdat wij massaal interpretaties van een boek gaan interpreteren, welke vervolgens ongetwijfeld ook weer verkeerd geinterpreteerd zullen worden. En we doen dat zonder het boek daadwerkelijk te lezen. Dat maakt het allemaal een beetje lastig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |