ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Gezien CapTrain nu ook beladen autotreinen rijdt via Bentheim naar Kijfhoek en verder ri. Botlek, zou het mij niet verbazen dat het weer een autotrein is.
Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende: Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.
Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende: Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.
Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende: Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.
Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende: Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.
Op zondag 13 december 2015 09:35 schreef Dr_Flash het volgende: Zal mij niet verbazen als er ergens een paar honderd man op een perron achterblijven "wegens materieeltekort".
De RRF 4402 staat twee weken nadat ie z'n stroomafnemer kwijtgeraakt is nog steeds op de Strukton/Eurailscout-spoortjes in Amersfoort zie ik. Blijkbaar geen haast mee?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op zondag 13 december 2015 15:07 schreef greavy het volgende: Ja, werd in het vorige topic ook aangehaald. Zou eerst DDAR3 in rijden, maar die ging te Eindhoven defect, dus werd dit de vervanger.
Zou me niet verbazen morgen in Arnhem mat64 te spotten in de stopper naar Ede. De sprinter Zutphen-Nijmegen heeft in de spits echt dubbele stellen nodig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op 2:40 rijden er 2 treinen vlak achter elkaar. Was die achterste lok een opdruklok? Ik dacht altijd dat die gewoon vastgekoppeld waren aan de trein. Opmerkelijk gezicht.
Weet je ook waar die plan v's naartoe zijn gegaan? Ze stonden niet voor niks te brommen....
Dat wil niks zeggen. Ze staan dan nog gewoon "warm" en direct inzetbaar. Of zijn gewoon zo neergezet gisteravond en niet "uit". Er zijn namelijk nog geen V's vertrokken uit Heerlen.
Op zondag 13 december 2015 15:22 schreef Bitlord het volgende: Ik begreep uit een ander forum dat sinds vandaag in Duitsland de IC2-dubbeldekker rijdt. Zat wat filmpjes op te zoeken en toen kwam ik deze tegen:
Op 2:40 rijden er 2 treinen vlak achter elkaar. Was die achterste lok een opdruklok? Ik dacht altijd dat die gewoon vastgekoppeld waren aan de trein. Opmerkelijk gezicht.
Heb het ook al eens gezien, dat die niet vastgekoppeld is. De kans is dus aanwezig, maar hoe en wat het met opdrukloks werkt weet ik zo niet
Dat wil niks zeggen. Ze staan dan nog gewoon "warm" en direct inzetbaar. Of zijn gewoon zo neergezet gisteravond en niet "uit". Er zijn namelijk nog geen V's vertrokken uit Heerlen.
Het is toch ontzettend energie verspilling om ze niet uit te zetten of ze te laten warm draaien voor het geval dat, in het ernstigste geval staan ze de hele dag aan, lekkere verspilling.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Volgens Track&Trace zelfs 2 stellen. Stellen 458 en 454. Zijn te Den Bosch ingezet om de halfuursdienst die nu ook tussen Nijmegen-Den Bosch gaat rijden, niet uit te laten vallen. Keert in Eindhoven om 17:47 weer terug naar Nijmegen als Sprinter.
Roept er een kennis "laten we over een maand of 2-3 even een retourtje Cherbourg Frankrijk doen". Vraag ik waarom: "Om even een eindje met de trein te reizen" Nou, dat is niet gezond zo ver dat is om "ff" op zaterdag heen en zondag terug Dan gaan we naar Le Treport zegt hij. Daar wordt je ook alleen wijzer van als je via Lille reist ofzo, terugreis nog niet eens bekeken.. Maar hij wil alleen maar met de Thalys vanaf Rotterdam naar Parijs
Nu gaan we maar ff wat in Nord-pas-de-Calais hobbyen. Rondje nog ff uitwerken.
NSR kan echt niet zonder Mat'64. Er is in Nijmegen weer een DDAR3 uitgevallen. De kerende trein naar Deurne kon daardoor niet rijden. De trein was tussen Nijmegen-Den Bosch opgeheven, en vanaf Den Bosch neemt Plan V het spul over. Mat. ging als LeegMat uit Den Nijmegen naar Den Bosch met 3xV. Stellen 444, 447 en 480 zijn de gelukkigen.
Op zondag 13 december 2015 18:49 schreef greavy het volgende: NSR kan echt niet zonder Mat'64. Er is in Nijmegen weer een DDAR3 uitgevallen. De kerende trein naar Deurne kon daardoor niet rijden. De trein was tussen Nijmegen-Den Bosch opgeheven, en vanaf Den Bosch neemt Plan V het spul over. Mat. ging als LeegMat uit Den Nijmegen naar Den Bosch met 3xV. Stellen 444, 447 en 480 zijn de gelukkigen.
En toch hoop ik dat mijn trein morgen met DDZ rijdt i.p.v. Mat'64. Veel comfortabeler reizen.
Op zondag 13 december 2015 20:35 schreef dennistd het volgende: Net nog even de kersttram van de HTM gedaan trouwens. Eerste plek waar ik stond reed ie door... Bij CS moest ie gelukkig wel stoppen: [ afbeelding ]
Die zag ik gister ook rijden . Wel raar dat de led-stroken achterop niet rood zijn. een voertuig maag naar achter toch geen wit licht uitstralen?
Het verdwijnen van de Vtjes is mijns inziens vooral jammer omdat het gedeeltelijk het laatste reizigersmaterieel is wat nog door Werkspoor gemaakt is; verder kan het verdwijnen ervan me eigenlijk niet zoveel schelen.
Op zondag 13 december 2015 15:22 schreef Bitlord het volgende: Ik begreep uit een ander forum dat sinds vandaag in Duitsland de IC2-dubbeldekker rijdt. Zat wat filmpjes op te zoeken en toen kwam ik deze tegen:
Op 2:40 rijden er 2 treinen vlak achter elkaar. Was die achterste lok een opdruklok? Ik dacht altijd dat die gewoon vastgekoppeld waren aan de trein. Opmerkelijk gezicht.
Opdruklocs zijn nooit vastgekoppeld in landen die ze consequent gebruiken om alleen op te drukken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geen idee maar we zullen het morgen lezen of vannacht om 2.00 uur ofzo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Met de invoer van de nieuwe dienstregeling heeft de NMBS blijkbaar de informatieschermen een Windows 8/10-achtige makeover gegeven. Alle informatie over treinen staat nu op tegels met bewegende tekst (voor de bestemmingen) ipv lange regels. Het is nu dit geworden: (Niet mijn foto) In Brussel leek de tekst overigens groter want ik kon het prima ontcijferen.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2015 22:45:32 ]
Op zondag 13 december 2015 23:28 schreef Peterselieman het volgende: Er was vandaag een interview met ProRail-baas Pier Eringa in Buitenhof. Vond dat hij het een goed verhaal vertelde.
Het officiële afscheid staat eind januari gepland, wanneer de NS een Apekop met toeters en bellen naar het Spoorwegmuseum zal rijden. Toch is niet uitgesloten dat de komende maanden toch her en der nog een Mat'64 zal opduiken op het spoor. 'Planmatig is hij uit de dienstregeling gehaald', zegt de conducteur in treinstel 479 tussen Boxtel en Tilburg. 'Maar in het mailtje dat we gisteren ontvingen staat dat er nog 15 beschikbaar blijven voor calamiteiten.'
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb nog nooit betaald voor een krantenartikel op de interwebs en zal dat nooit doen.
btw: waarom staat er weer zo'n treinenmongool op de foto bij die niet snapt dat een foto mooier wordt als je net wat meer afstand neemt van de trein?
je kan ook gewoon abonee zijn van een krant, wink.
Gewoon een mooi, goed artikel van een fan/kenner, prima niks mis mee .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat is die Paul Witteman toch ook een ongelooflijke linkse idiote riooljournalist. Wat een nare interviewer. Totaal geen goede vragen stellen. Maar aanvallen om een fout antwoord uit te lokken. Bah.
je kan ook gewoon abonee zijn van een krant, wink.
Blendle is echt een uitkomst wat dat betreft.
Ik heb geen interesse in een abonnement op een bepaalde krant omdat veel dingen me niet interesseren, veel pagina's sla ik dus gewoon over. Ik heb ook geen interesse in een digitaal abonnement, om dezelfde reden.
Blendle laat me betalen voor de artikelen die ik lees en niets meer, en als ik een artikel toch vind tegenvallen kan ik mijn geld nog eens terugvragen ook
Op zondag 13 december 2015 22:39 schreef J.B. het volgende: Met de invoer van de nieuwe dienstregeling heeft de NMBS blijkbaar de informatieschermen een Windows 8/10-achtige makeover gegeven. Alle informatie over treinen staat nu op tegels met bewegende tekst (voor de bestemmingen) ipv lange regels. Het is nu dit geworden: [ afbeelding ] (Niet mijn foto) In Brussel leek de tekst overigens groter want ik kon het prima ontcijferen.
Goed leesbaar en 'prima te ontcijferen' is eigenlijk nog steeds te klein he.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 14 december 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende: Hé, de ICd ligt er uit wegens een defecte trein, terwijl die dingen altijd zo betrouwbaar zijn gebleken
Op maandag 14 december 2015 10:47 schreef _serial_ het volgende: Zoek maar eens voor de grap op rijdendetreinen.nl naar defecte treinen op HSL trajecten, dan schrik je pas echt.
Dat gebeurt bijna dagelijks. De hoeveelheid volledig groene grafiekjes van @ICDefect is ook op één hand te tellen.
Heb gisteren "mijn" ICd treinen gelukkig zonder vertraging kunnen rijden. Vandaag weer eens gewoon een dienst met normaal materieel. Eens kijken hoe goed dat loopt
Edit: en nog altijd (afkloppen) niet weggesleept hoeven worden op de HSL
Op maandag 14 december 2015 11:00 schreef MTL het volgende: Heb gisteren "mijn" ICd treinen gelukkig zonder vertraging kunnen rijden. Vandaag weer eens gewoon een dienst met normaal materieel. Eens kijken hoe goed dat loopt
Edit: en nog altijd (afkloppen) niet weggesleept hoeven worden op de HSL
Andere machinisten kunnen er gewoon niets van dus?
Andere machinisten kunnen er gewoon niets van dus?
Dat zou wel vrij kort door de bocht zijn en eenvoudig op te lossen zijn met extra opleiding Als het echt zo eenvoudig was, dan ben ik er van overtuigd dat NS allang iedereen opnieuw naar de cursus had gestuurd. Natuurlijk zit er een menselijke factor in, maar het gaat ook gewoon niet goed met het materieel. Waar dat aan ligt zou ik niet weten. Onbekendheid met materieel of juist ergens in het onderhoud? Te veel tijdsdruk op bepaalde punten (en dan bedoel ik niet alleen het keerproces op de Watergraafsmeer of op Breda)? Te veel druk omdat het juist zo vaak mis gaat? Wie het weet mag het zeggen. Het gaat echter gewoon veel te vaak mis. Dat moge duidelijk zijn.
Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef b2py het volgende: Mensen problemen met zoeken van Enschede Kennispark op iOS? Klasgenoot kan hem niet oproepen en vinden...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de WindowsFoon app zie ik 'm ook niet. Strijp-S heet daar ook nog gewoon Beukenlaan trouwens.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 14 december 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende: Hé, de ICd ligt er uit wegens een defecte trein, terwijl die dingen altijd zo betrouwbaar zijn gebleken
Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef b2py het volgende: Mensen problemen met zoeken van Enschede Kennispark op iOS? Klasgenoot kan hem niet oproepen en vinden...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb drie verschillende benamingen voor hetzelfde station 'Enschede Drien tot 13 dec' werkt trouwens niet meer, daar kan die geen treinen vinden, maar 'Enschede Drien na 12 dec' en 'Enschede Kennispark' geven allebei de actuele informatie.
Te veel tijdsdruk op bepaalde punten (en dan bedoel ik niet alleen het keerproces op de Watergraafsmeer of op Breda)? Te veel druk omdat het juist zo vaak mis gaat? Wie het weet mag het zeggen. Het gaat echter gewoon veel te vaak mis. Dat moge duidelijk zijn.
Waar is dan wel te veel tijdsdruk? Dat er te veel het uiterste van het materiaal wordt gevraagd? Lijkt me sterk, die locs rijden wel met zwaardere treinen. Of kunnen ze niet tegen veel optrekken/afremmen? Dat is natuurlijk niet goed voor je materieel maar een goederentrein moet ook vaak afremmen toch?
Of is er teveel tijdsdruk bij het onderhoud, zodat alleen de klachten kunnen worden verholpen en dat niet de echte oorzaak kan worden verholpen?
Waar is dan wel te veel tijdsdruk? Dat er te veel het uiterste van het materiaal wordt gevraagd? Lijkt me sterk, die locs rijden wel met zwaardere treinen. Of kunnen ze niet tegen veel optrekken/afremmen? Dat is natuurlijk niet goed voor je materieel maar een goederentrein moet ook vaak afremmen toch?
Of is er teveel tijdsdruk bij het onderhoud, zodat alleen de klachten kunnen worden verholpen en dat niet de echte oorzaak kan worden verholpen?
Wat betreft de locs zelf zou ik het dan eerder zoeken in het zo vaak omschakelen. In 1 uur tijd wordt er 4 keer geschakeld tussen 1,5 en 25 Kv en wordt 1 ā 2 keer alles uitgeschakeld vanwege de fasescheidingen. En dat zo'n 10x per dag. Dus meer dan 50x per dag, dag in dag uit. Daarnaast wordt de elektrische installatie elke rit tweemaal geaard. Ik kan mij voorstellen dat dit zo z'n tol van zo'n machine eist.
Even voor alle duidelijkheid: zelf heb ik (nogmaals afkloppen) weinig problemen met de locs. Zeker, ook ik kom wel eens een foutmelding tegen, maar dat is dan meer in de trant van 'lampje stuk' (zwaar irritant als het 's nachts toevallig het lampje van de treinleidingdruk is, moet je opeens helemaal op gevoel gaan remmen ).
Wat betreft de locs zelf zou ik het dan eerder zoeken in het zo vaak omschakelen. In 1 uur tijd wordt er 4 keer geschakeld tussen 1,5 en 25 Kv en wordt 1 ā 2 keer alles uitgeschakeld vanwege de fasescheidingen. En dat zo'n 10x per dag. Dus meer dan 50x per dag, dag in dag uit. Daarnaast wordt de elektrische installatie elke rit tweemaal geaard. Ik kan mij voorstellen dat dit zo z'n tol van zo'n machine eist.
Even voor alle duidelijkheid: zelf heb ik (nogmaals afkloppen) weinig problemen met de locs. Zeker, ook ik kom wel eens een foutmelding tegen, maar dat is dan meer in de trant van 'lampje stuk' (zwaar irritant als het 's nachts toevallig het lampje van de treinleidingdruk is, moet je opeens helemaal op gevoel gaan remmen ).
Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Ik heb op ERTMS level 2 gereden op de Betuweroute, en het was een drama. Tig fase scheidingen (allemaal net na tunnels), omschakelen van 25kV naar 1,5 kV, van ERMTS lvl 2 naar ATB-EG, naar ERTMS lvl 1. Doe dat tig keren per week (in jullie geval per dag) en zo'n apparaat wordt gesloopt. Handige functie natuurlijk, mits je het niet zo vaak gebruikt.
Volgens mij zijn die locs ook gemaakt om gewoon 2000km te rijden zonder al te veel poespas, maar wel het gemak om internationaal gewoon door te knallen met 600meter cargo aan de haak.
op Marktplaats is een uur geleden een advertentie verschenen van iemand die zijn Hema dagkaart wilt verkopen. deze persoon heeft de Hema bon op de foto toegevoegd waarbij de couponcode duidelijk leesbaar te zien is. Uiteraard, de code is nu al gebruikt, het product is nu waardeloos ;-)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Nee die ICD had er niets mee te maken dat was de 927 die helaas niet goed gekoppeld was dus de koppeling vergeten vast te maken dus 3x raden wat er gebeurde...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar rijdt er nu wel of niet 4 ICD-treinen per uur tussen Amsterdam en Rotterdam?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op ovtijden stond gisteren dat de s1000 (Amro-shuttle) wel heeft gereden en ook op de vertrektijden van Rijden de Treinen staat de s1000 (Amro-shuttle) ingeroosterd. Daarom vraag ik mij af, of dat ding nu 2x per uur (samen met de s900 Ambre-shuttle 4x per uur) rijdt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op ovtijden stond gisteren dat de s1000 (Amro-shuttle) wel heeft gereden en ook op de vertrektijden van Rijden de Treinen staat de s1000 (Amro-shuttle) ingeroosterd. Daarom vraag ik mij af, of dat ding nu 2x per uur (samen met de s900 Ambre-shuttle 4x per uur) rijdt.
Rijdt tot april (zeggen ze) 1 keer per uur, daarna 2
Is het niet zo dat de AMRO 1x per uur rijdt, en als een soort testbedrijf op het andere halfuur? Als er dan geen materieel of personeel is kan ie straffeloos opgeheven worden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Brussel zou gisteren de Schuman-Josaphattunnel open zijn moeten gaan, dat is echter niet doorgegaan omdat de crisisoefening moest worden afgelast in de periode van de hoge terroristische dreiging. De opening is daardoor nu vooruit geschoven naar april 2016.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2015 16:01:27 ]
Eigenlijk wel chill dat die brug kaput is. Arriva blijft gewoon snelbussen inzetten tussen Groningen en Leer. Hoef je tenminste niet bij dorpen als Oude Pekela te stoppen.
De nachttreinen op 31/01 januari in Parijs ontbreken ook... Die stonden er tot vorig jaar, 5 jaar lang wel altijd meteen in bij het lanceren van de nieuwe versie...
Op maandag 14 december 2015 14:18 schreef Adrie072 het volgende: Zou je voorlopig kunnen concluderen dat het geraamte de hogere snelheid en spanningswisselingen wel aan kan, maar het binnenwerk niet?
Ik ben niet helemaal technisch, maar ik denk dat de treinen er niet op gebouwd zijn om zo vaak te wisselen van spanning en beveiliging. Ik denk dat de bekabeling sneller weerstanden opbouwt of dat de bekabeling sneller kapot gaat. Lastig uit te leggen, ik ben absoluut geen technisch persoon. Misschien iemand hier met wat meer kennis van electra/techniek die het in redelijke leektaal kan uitleggen?
Omdat de fotograaf van VK aan zo'n dildo vraagt of hij de foto dichterbij kan maken ffs. Het leven is zwaar eah.
niet eens een foto dichterbij kan maken, of hij dichterbij wil gaan STAAN. En misschien is hij er wel "naartoe geknipt", dat kan natuurlijk ook nog. Imagine all the things
Ik ben niet helemaal technisch, maar ik denk dat de treinen er niet op gebouwd zijn om zo vaak te wisselen van spanning en beveiliging. Ik denk dat de bekabeling sneller weerstanden opbouwt of dat de bekabeling sneller kapot gaat. Lastig uit te leggen, ik ben absoluut geen technisch persoon. Misschien iemand hier met wat meer kennis van electra/techniek die het in redelijke leektaal kan uitleggen?
Ook die kunnen enkel gissen Mono, maar kunnen het iets meer onderbouwen
Ik vraag me ook af of oude locs met bv weerstandselectronica er beter bestand tegen zouden zijn.
Ook die kunnen enkel gissen Mono, maar kunnen het iets meer onderbouwen
Ik vraag me ook af of oude locs met bv weerstandselectronica er beter bestand tegen zouden zijn.
Precies. Wij zien het niet dagelijks hoe de locs er mee omgaan natuurlijk. Maar als buitenstaander lijkt mij dit wel een onderdeel van het grotere probleem wat men ondervindt.
Ik ben niet helemaal technisch, maar ik denk dat de treinen er niet op gebouwd zijn om zo vaak te wisselen van spanning en beveiliging. Ik denk dat de bekabeling sneller weerstanden opbouwt of dat de bekabeling sneller kapot gaat. Lastig uit te leggen, ik ben absoluut geen technisch persoon. Misschien iemand hier met wat meer kennis van electra/techniek die het in redelijke leektaal kan uitleggen?
Natuurlijk kan het makkelijk. Elektronica kan je erg solide bouwen en ik ben geneigd om de eerder gemaakte comments dat NedTrain de boel kapotmaakt te geloven. Die trams in Karlsruhe schakelen toch ook heel vaak over van 15KV~ naar 700V= En waarom gaat het met ICE en andere betuweroutedingen wel zoveel goed? Of met mijn laptoplader for that matter.
Op maandag 14 december 2015 14:18 schreef Adrie072 het volgende: Zou je voorlopig kunnen concluderen dat het geraamte de hogere snelheid en spanningswisselingen wel aan kan, maar het binnenwerk niet?
Zo gaat het met mensen wel altijd De botten zijn er nog wel.
Tijd om versneld op de belangrijke trajecten van/naar ERTMS aan te leggen naast ATB? En voor het hele net, inclusief het noordelijke deel van de HSL over te schakelen naar 3kV. Het zuidelijk deel van de HSL zou wel 25kV kunnen blijven.
Natuurlijk kan het makkelijk. Elektronica kan je erg solide bouwen en ik ben geneigd om de eerder gemaakte comments dat NedTrain de boel kapotmaakt te geloven. Die trams in Karlsruhe schakelen toch ook heel vaak over van 15KV~ naar 700V= En waarom gaat het met ICE en andere betuweroutedingen wel zoveel goed? Of met mijn laptoplader for that matter.
ICE en andere treinen gaat het zeker een stuk beter. Allicht dat daar ook beter (lees duurdere) componenten in zitten en dat men bij de bestelling heeft gekozen voor zo goedkoop mogelijk/minimale eisen aan apparatuur?
Op maandag 14 december 2015 20:32 schreef Peterselieman het volgende: Tijd om versneld op de belangrijke trajecten van/naar ERTMS aan te leggen naast ATB? En voor het hele net, inclusief het noordelijke deel van de HSL over te schakelen naar 3kV. Het zuidelijk deel van de HSL zou wel 25kV kunnen blijven.
Wat schiet je op met 3 kv op de hsl? Netelenbos draait zich om in haar graf(bij wijse van spreken, als dood zou zijn)
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 14 december 2015 20:32 schreef Peterselieman het volgende: Tijd om versneld op de belangrijke trajecten van/naar ERTMS aan te leggen naast ATB? En voor het hele net, inclusief het noordelijke deel van de HSL over te schakelen naar 3kV. Het zuidelijk deel van de HSL zou wel 25kV kunnen blijven.
ICE en andere treinen gaat het zeker een stuk beter. Allicht dat daar ook beter (lees duurdere) componenten in zitten en dat men bij de bestelling heeft gekozen voor zo goedkoop mogelijk/minimale eisen aan apparatuur?
Is dezelfde meuk uit dezelfde fabrieken. Er gaat echt iets anders mis.
kreeg pas nog een mailtje trouwens, dat ik geen reden opgegeven had voor mijn opzegging, en of ik even de moeite wilde nemen om dat alsnog aan te geven?
Nou, ik heb dat wel aangegeven, en als hij niet de moeite neemt om dat te lezen, dan neemt hij ook niet nu de moeite. Dus nee. Stel geen vragen als je te belazerd bent om naar het antwoord te luisteren
Op maandag 14 december 2015 20:37 schreef greavy het volgende: Weet iemand hier of die MI09's op RER A in Parijs nou alleen solo of ook gekoppeld rijden??
Ze rijden eigenlijk alleen maar gekoppeld. 10 bakken in totaal dus
Nee die ICD had er niets mee te maken dat was de 927 die helaas niet goed gekoppeld was dus de koppeling vergeten vast te maken dus 3x raden wat er gebeurde...
Op maandag 14 december 2015 20:54 schreef b2py het volgende: Oeh, redenen voor opzegging. Toen ik bij de Aegon wegging heb ik het zeven keer moeten vertellen.
Op maandag 14 december 2015 20:32 schreef Peterselieman het volgende: Tijd om versneld op de belangrijke trajecten van/naar ERTMS aan te leggen naast ATB? En voor het hele net, inclusief het noordelijke deel van de HSL over te schakelen naar 3kV. Het zuidelijk deel van de HSL zou wel 25kV kunnen blijven.
3 kV op de bovenleiding? Haal je nu niet wat dingen door elkaar?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.