abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2015 @ 11:48:18 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158211474


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
pi_158211497
GADVERDAMME WAT EEN KUTFRONTSEINENPLAATJE :( :(

:'(

Ah, dat is beter :P
  zondag 13 december 2015 @ 11:50:38 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158211502
@ Dennis; Die 1621 keert zometeen terug met een trein, vertrektijd onbekend
  zondag 13 december 2015 @ 11:50:53 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158211504
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:50 schreef b2py het volgende:
GADVERDAMME WAT EEN KUTFRONTSEINENPLAATJE :( :(

:'(

Ah, dat is beter :P
Haha, was hem net aan het aanpassen ;)
pi_158211522
Ik reed donderdag achter een trein aan, op de snelweg.
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 11:53:11 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158211533
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:50 schreef greavy het volgende:
zometeen [...] vertrektijd onbekend
Hoe weet je dan dat het zometeen is? 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 december 2015 @ 11:56:43 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158211569
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Zou "redelijk vlot" zijn na aankomst in Bad Bentheim. Dus 12:27, 12:57 ofzoiets
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 12:00:29 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158211613
Tuurlijk snap ik hem :P
Ook nog bekend wat er aan de haak komt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 12:06:33 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158211723
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 11:52 schreef Anne het volgende:
Ik reed donderdag achter een trein aan, op de snelweg.
Die stond wel op een dieplader neem ik aan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158211735
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 12:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die stond wel op een dieplader neem ik aan?
:Y :P.
  zondag 13 december 2015 @ 12:07:57 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158211743
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:00 schreef dennistd het volgende:
Tuurlijk snap ik hem :P
Ook nog bekend wat er aan de haak komt?
Gezien CapTrain nu ook beladen autotreinen rijdt via Bentheim naar Kijfhoek en verder ri. Botlek, zou het mij niet verbazen dat het weer een autotrein is.
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 12:09:12 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158211765
Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.

Oh wacht, dit is geen somda of rolandrail :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 december 2015 @ 12:09:56 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158211781
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende:
Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.

Oh wacht, dit is geen somda of rolandrail :P
~O> ~O> ~O> ~O> o|O o|O o|O
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 12:15:04 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158211874
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 12:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die stond wel op een dieplader neem ik aan?
Op de A15 kun je ook een heel stuk achter een trein aan rijden hoor, of er naast. Of op dr A28, maar daar staan er nogal wat boompjes tussen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 12:15:52 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158211889
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende:
Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.

Oh wacht, dit is geen somda of rolandrail :P
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158211973
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende:
Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.

Oh wacht, dit is geen somda of rolandrail :P
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2015 @ 12:29:13 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158212095
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:09 schreef dennistd het volgende:
Heb je ook nog een nadere omschrijving van die trein toevallig, en waar zag je hem? Anders is het een onvolledige spot en verwijdert de moderator hem.

Oh wacht, dit is geen somda of rolandrail :P
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 december 2015 @ 12:29:19 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158212100
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 12:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op de A15 kun je ook een heel stuk achter een trein aan rijden hoor, of er naast. Of op dr A28, maar daar staan er nogal wat boompjes tussen :P
A1, A10, en nog wel meer snelwegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2015 @ 12:29:28 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158212102
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal mij niet verbazen als er ergens een paar honderd man op een perron achterblijven "wegens materieeltekort".
Dat heet tegenwoordig een reizigersoverschot
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 12:43:12 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158212383
De RRF 4402 staat twee weken nadat ie z'n stroomafnemer kwijtgeraakt is nog steeds op de Strukton/Eurailscout-spoortjes in Amersfoort zie ik. Blijkbaar geen haast mee?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158215835

Iemand dit al opgevallen?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 13 december 2015 @ 15:07:50 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158215900
Ja, werd in het vorige topic ook aangehaald. Zou eerst DDAR3 in rijden, maar die ging te Eindhoven defect, dus werd dit de vervanger.
pi_158215992
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:07 schreef greavy het volgende:
Ja, werd in het vorige topic ook aangehaald. Zou eerst DDAR3 in rijden, maar die ging te Eindhoven defect, dus werd dit de vervanger.
Zou me niet verbazen morgen in Arnhem mat64 te spotten in de stopper naar Ede. De sprinter Zutphen-Nijmegen heeft in de spits echt dubbele stellen nodig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2015 @ 15:14:56 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158216105
ze kunnen nog niet zonder het mat. Na de winter zou het wel kunnen als NedTrain erin slaagt het materieel inzetbaar te houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158216160
In heerlen stonden de plan v's warm te draaien maar zover ik gezien heb werden alle slagen gereden met vlaflip.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 13 december 2015 @ 15:19:44 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158216231
In het Zuiden inderdaad tot nu toe SGM3 overal ja.
pi_158216251
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:19 schreef greavy het volgende:
In het Zuiden inderdaad tot nu toe SGM3 overal ja.
Weet je ook waar die plan v's naartoe zijn gegaan? Ze stonden niet voor niks te brommen....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158216279
Ik begreep uit een ander forum dat sinds vandaag in Duitsland de IC2-dubbeldekker rijdt. Zat wat filmpjes op te zoeken en toen kwam ik deze tegen:


Op 2:40 rijden er 2 treinen vlak achter elkaar. Was die achterste lok een opdruklok? Ik dacht altijd dat die gewoon vastgekoppeld waren aan de trein. Opmerkelijk gezicht.
  zondag 13 december 2015 @ 15:23:16 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158216307
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:20 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Weet je ook waar die plan v's naartoe zijn gegaan? Ze stonden niet voor niks te brommen....
Dat wil niks zeggen. Ze staan dan nog gewoon "warm" en direct inzetbaar. Of zijn gewoon zo neergezet gisteravond en niet "uit". Er zijn namelijk nog geen V's vertrokken uit Heerlen.
  zondag 13 december 2015 @ 15:24:54 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158216347
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:22 schreef Bitlord het volgende:
Ik begreep uit een ander forum dat sinds vandaag in Duitsland de IC2-dubbeldekker rijdt. Zat wat filmpjes op te zoeken en toen kwam ik deze tegen:


Op 2:40 rijden er 2 treinen vlak achter elkaar. Was die achterste lok een opdruklok? Ik dacht altijd dat die gewoon vastgekoppeld waren aan de trein. Opmerkelijk gezicht.
Heb het ook al eens gezien, dat die niet vastgekoppeld is. De kans is dus aanwezig, maar hoe en wat het met opdrukloks werkt weet ik zo niet
pi_158216354
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat wil niks zeggen. Ze staan dan nog gewoon "warm" en direct inzetbaar. Of zijn gewoon zo neergezet gisteravond en niet "uit". Er zijn namelijk nog geen V's vertrokken uit Heerlen.
Het is toch ontzettend energie verspilling om ze niet uit te zetten of ze te laten warm draaien voor het geval dat, in het ernstigste geval staan ze de hele dag aan, lekkere verspilling.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158218714

En bingo!
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 13 december 2015 @ 17:27:41 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158219223
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:59 schreef Berk-24 het volgende:
[ afbeelding ]
En bingo!
Volgens Track&Trace zelfs 2 stellen. Stellen 458 en 454. Zijn te Den Bosch ingezet om de halfuursdienst die nu ook tussen Nijmegen-Den Bosch gaat rijden, niet uit te laten vallen.
Keert in Eindhoven om 17:47 weer terug naar Nijmegen als Sprinter.
pi_158219840
In Sittard zag ik net alleen enkele vlaflips, geen Vtjes.
  zondag 13 december 2015 @ 18:44:58 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158220634
Roept er een kennis "laten we over een maand of 2-3 even een retourtje Cherbourg Frankrijk doen". Vraag ik waarom: "Om even een eindje met de trein te reizen" _O-
Nou, dat is niet gezond zo ver dat is om "ff" op zaterdag heen en zondag terug 8)7
Dan gaan we naar Le Treport zegt hij. Daar wordt je ook alleen wijzer van als je via Lille reist ofzo, terugreis nog niet eens bekeken.. Maar hij wil alleen maar met de Thalys vanaf Rotterdam naar Parijs :D

Nu gaan we maar ff wat in Nord-pas-de-Calais hobbyen. Rondje nog ff uitwerken.
  zondag 13 december 2015 @ 18:49:56 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158220722
NSR kan echt niet zonder Mat'64. Er is in Nijmegen weer een DDAR3 uitgevallen. De kerende trein naar Deurne kon daardoor niet rijden. De trein was tussen Nijmegen-Den Bosch opgeheven, en vanaf Den Bosch neemt Plan V het spul over. Mat. ging als LeegMat uit Den Nijmegen naar Den Bosch met 3xV. Stellen 444, 447 en 480 zijn de gelukkigen.
pi_158220853
Ja en na de oorlog riepen ze dat NS niet zonder stoom kon, lekker boeiend.
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 20:30:04 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158222968
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:57 schreef b2py het volgende:
Ja en na de oorlog riepen ze dat NS niet zonder stoom kon, lekker boeiend.
Als Plan V ook nog dertien jaar moet rijden nu...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 20:35:42 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158223143
Net nog even de kersttram van de HTM gedaan trouwens. Eerste plek waar ik stond reed ie door... Bij CS moest ie gelukkig wel stoppen:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158223170
quote:
11s.gif Op zondag 13 december 2015 18:49 schreef greavy het volgende:
NSR kan echt niet zonder Mat'64. Er is in Nijmegen weer een DDAR3 uitgevallen. De kerende trein naar Deurne kon daardoor niet rijden. De trein was tussen Nijmegen-Den Bosch opgeheven, en vanaf Den Bosch neemt Plan V het spul over. Mat. ging als LeegMat uit Den Nijmegen naar Den Bosch met 3xV. Stellen 444, 447 en 480 zijn de gelukkigen.
En toch hoop ik dat mijn trein morgen met DDZ rijdt i.p.v. Mat'64. Veel comfortabeler reizen.
pi_158223441
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:35 schreef dennistd het volgende:
Net nog even de kersttram van de HTM gedaan trouwens. Eerste plek waar ik stond reed ie door... Bij CS moest ie gelukkig wel stoppen:
[ afbeelding ]
Die zag ik gister ook rijden :Y. Wel raar dat de led-stroken achterop niet rood zijn. een voertuig maag naar achter toch geen wit licht uitstralen? :@
dag
pi_158223612
Het verdwijnen van de Vtjes is mijns inziens vooral jammer omdat het gedeeltelijk het laatste reizigersmaterieel is wat nog door Werkspoor gemaakt is; verder kan het verdwijnen ervan me eigenlijk niet zoveel schelen.
pi_158223640
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:22 schreef Bitlord het volgende:
Ik begreep uit een ander forum dat sinds vandaag in Duitsland de IC2-dubbeldekker rijdt. Zat wat filmpjes op te zoeken en toen kwam ik deze tegen:


Op 2:40 rijden er 2 treinen vlak achter elkaar. Was die achterste lok een opdruklok? Ik dacht altijd dat die gewoon vastgekoppeld waren aan de trein. Opmerkelijk gezicht.
Opdruklocs zijn nooit vastgekoppeld in landen die ze consequent gebruiken om alleen op te drukken.
Bier.
  zondag 13 december 2015 @ 21:21:19 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158224571
Morgen artikel in de Volkskrant over Mat-64.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158226287
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:21 schreef bork het volgende:
Morgen artikel in de Volkskrant over Mat-64.
Gaaf. Wisten we iets nog niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 december 2015 @ 22:23:09 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158226468
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2015 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. Wisten we iets nog niet?
Geen idee maar we zullen het morgen lezen of vannacht om 2.00 uur ofzo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 22:26:01 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158226585
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2015 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. Wisten we iets nog niet?
Dat er in een of andere Limburgse grot een schatkamer vol Plan V onderdelen is gevonden :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158226986
Met de invoer van de nieuwe dienstregeling heeft de NMBS blijkbaar de informatieschermen een Windows 8/10-achtige makeover gegeven. Alle informatie over treinen staat nu op tegels met bewegende tekst (voor de bestemmingen) ipv lange regels. Het is nu dit geworden:

(Niet mijn foto)
In Brussel leek de tekst overigens groter want ik kon het prima ontcijferen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2015 22:45:32 ]
  zondag 13 december 2015 @ 22:46:55 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158227239
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:23 schreef bork het volgende:

[..]

Geen idee maar we zullen het morgen lezen of vannacht om 2.00 uur ofzo.
Kan nu al blijkbaar:
http://www.volkskrant.nl/(...)edengkedeng~a4207090
pi_158227316
quote:
Ik heb nog nooit betaald voor een krantenartikel op de interwebs en zal dat nooit doen.

btw: waarom staat er weer zo'n treinenmongool op de foto bij die niet snapt dat een foto mooier wordt als je net wat meer afstand neemt van de trein?
  Redactie Sport zondag 13 december 2015 @ 22:55:50 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158227551
Het hangt er vanaf wat je wil bereiken met je foto. Soms kan zo'n foto best mooi zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2015 @ 23:27:02 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158228438
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:49 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit betaald voor een krantenartikel op de interwebs en zal dat nooit doen.

btw: waarom staat er weer zo'n treinenmongool op de foto bij die niet snapt dat een foto mooier wordt als je net wat meer afstand neemt van de trein?
Voor het plaatje in de krant
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2015 @ 23:28:36 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158228478
Er was vandaag een interview met ProRail-baas Pier Eringa in Buitenhof. Vond dat hij het een goed verhaal vertelde.

Ging onder meer over zelfdodingen op het spoor
http://www.nu.nl/algemeen(...)fdodingen-spoor.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2015 @ 23:38:07 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158228708
Een consortium van Siemens en Stadler mogen 191 stellen leveren voor de S-Bahn in Berlijn
http://www.railjournal.co(...)ring-concession.html

De nieuwe stellen moeten tussen 2021 en 2023 in gaan stromen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158228879
Dat nieuwe ns.nl is echt een drama, en traag!
  Redactie Sport maandag 14 december 2015 @ 00:07:40 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158229279
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er was vandaag een interview met ProRail-baas Pier Eringa in Buitenhof. Vond dat hij het een goed verhaal vertelde.

Ging onder meer over zelfdodingen op het spoor
http://www.nu.nl/algemeen(...)fdodingen-spoor.html
Het hele interview, vanaf 5:43 dik een kwartier lang: http://www.npo.nl/buitenhof/13-12-2015/VPWON_1232789
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 december 2015 @ 00:25:09 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158229595
quote:
thx

een quote

quote:
Het officiële afscheid staat eind januari gepland, wanneer de NS een Apekop met toeters en bellen naar het Spoorwegmuseum zal rijden. Toch is niet uitgesloten dat de komende maanden toch her en der nog een Mat'64 zal opduiken op het spoor. 'Planmatig is hij uit de dienstregeling gehaald', zegt de conducteur in treinstel 479 tussen Boxtel en Tilburg. 'Maar in het mailtje dat we gisteren ontvingen staat dat er nog 15 beschikbaar blijven voor calamiteiten.'
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 december 2015 @ 00:26:02 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158229611
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:49 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit betaald voor een krantenartikel op de interwebs en zal dat nooit doen.

btw: waarom staat er weer zo'n treinenmongool op de foto bij die niet snapt dat een foto mooier wordt als je net wat meer afstand neemt van de trein?
je kan ook gewoon abonee zijn van een krant, wink.

Gewoon een mooi, goed artikel van een fan/kenner, prima niks mis mee ^O^ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158229732
Wat is die Paul Witteman toch ook een ongelooflijke linkse idiote riooljournalist. Wat een nare interviewer. Totaal geen goede vragen stellen. Maar aanvallen om een fout antwoord uit te lokken. Bah.

Goed verteld van Eringa. Helder verhaal.
  maandag 14 december 2015 @ 00:35:52 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158229750
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:26 schreef bork het volgende:

[..]

je kan ook gewoon abonee zijn van een krant, wink.
Blendle is echt een uitkomst wat dat betreft.

Ik heb geen interesse in een abonnement op een bepaalde krant omdat veel dingen me niet interesseren, veel pagina's sla ik dus gewoon over. Ik heb ook geen interesse in een digitaal abonnement, om dezelfde reden.

Blendle laat me betalen voor de artikelen die ik lees en niets meer, en als ik een artikel toch vind tegenvallen kan ik mijn geld nog eens terugvragen ook ^O^
pi_158230739
Geld terugvragen, dat is toch zo'n succesverhaal bij jou? :P
pi_158230762
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 07:41 schreef b2py het volgende:
Geld terugvragen, dat is toch zo'n succesverhaal bij jou? :P
_O- :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 december 2015 @ 08:31:10 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158230986
:')
  maandag 14 december 2015 @ 09:43:12 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158231696
Geen zin om te betalen?
Dit artikel krijg je cadeau
  maandag 14 december 2015 @ 09:53:17 #65
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_158231808
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:39 schreef J.B. het volgende:
Met de invoer van de nieuwe dienstregeling heeft de NMBS blijkbaar de informatieschermen een Windows 8/10-achtige makeover gegeven. Alle informatie over treinen staat nu op tegels met bewegende tekst (voor de bestemmingen) ipv lange regels. Het is nu dit geworden:
[ afbeelding ]
(Niet mijn foto)
In Brussel leek de tekst overigens groter want ik kon het prima ontcijferen.
Goed leesbaar en 'prima te ontcijferen' is eigenlijk nog steeds te klein he. :P
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_158232063
Yes, WaarrijdtMat64 doet 't perfect. https://twitter.com/WaarRijdtMat64
prachtig.

nu nog een filter toevoegen, zodat te zien is wanneer Mat '64 in Noordholland voorbij komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door spectrumanalyser op 14-12-2015 10:30:09 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2015 @ 10:38:51 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158232477
Hé, de ICd ligt er uit wegens een defecte trein, terwijl die dingen altijd zo betrouwbaar zijn gebleken :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 14 december 2015 @ 10:44:18 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158232581
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Hé, de ICd ligt er uit wegens een defecte trein, terwijl die dingen altijd zo betrouwbaar zijn gebleken :o
Dat is al de tweede defecte ICd van de ochtend hè :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2015 @ 10:47:01 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158232625
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is al de tweede defecte ICd van de ochtend hè :')
Een complete omloop dus :')

Dat ze nog nooit een materieeltekort hebben gehad op de HSL...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158232626
Zoek maar eens voor de grap op rijdendetreinen.nl naar defecte treinen op HSL trajecten, dan schrik je pas echt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 14 december 2015 @ 10:50:36 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158232684
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:47 schreef _serial_ het volgende:
Zoek maar eens voor de grap op rijdendetreinen.nl naar defecte treinen op HSL trajecten, dan schrik je pas echt.
Dat gebeurt bijna dagelijks. De hoeveelheid volledig groene grafiekjes van @ICDefect is ook op één hand te tellen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2015 @ 10:58:07 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158232795
Waarom was de Fyra ook al weer uit dienst genomen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_158232828
Heb gisteren "mijn" ICd treinen gelukkig zonder vertraging kunnen rijden. Vandaag weer eens gewoon een dienst met normaal materieel. Eens kijken hoe goed dat loopt :P

Edit: en nog altijd (afkloppen) niet weggesleept hoeven worden op de HSL :P
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 11:11:37 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158233027
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:43 schreef ReisT het volgende:
Geen zin om te betalen?
Dit artikel krijg je cadeau
"Calamiteiten", dan vinden die blijkbaar de hele dag door plaats
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158233099
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:00 schreef MTL het volgende:
Heb gisteren "mijn" ICd treinen gelukkig zonder vertraging kunnen rijden. Vandaag weer eens gewoon een dienst met normaal materieel. Eens kijken hoe goed dat loopt :P

Edit: en nog altijd (afkloppen) niet weggesleept hoeven worden op de HSL :P
Andere machinisten kunnen er gewoon niets van dus?
pi_158233686
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Andere machinisten kunnen er gewoon niets van dus?
Dat zou wel vrij kort door de bocht zijn en eenvoudig op te lossen zijn met extra opleiding ;)
Als het echt zo eenvoudig was, dan ben ik er van overtuigd dat NS allang iedereen opnieuw naar de cursus had gestuurd.
Natuurlijk zit er een menselijke factor in, maar het gaat ook gewoon niet goed met het materieel. Waar dat aan ligt zou ik niet weten. Onbekendheid met materieel of juist ergens in het onderhoud?
Te veel tijdsdruk op bepaalde punten (en dan bedoel ik niet alleen het keerproces op de Watergraafsmeer of op Breda)? Te veel druk omdat het juist zo vaak mis gaat?
Wie het weet mag het zeggen. Het gaat echter gewoon veel te vaak mis. Dat moge duidelijk zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 december 2015 @ 11:42:06 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158233738
Vandaag rijdt het Mat gewoon weer zijn rondjes. Ook weer in Twente
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158234004
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag rijdt het Mat gewoon weer zijn rondjes. Ook weer in Twente
:'(

Ik zag vanochtend al prachtige groene raketten door de mist schieten.
pi_158234174
Mensen problemen met zoeken van Enschede Kennispark op iOS? Klasgenoot kan hem niet oproepen en vinden...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 december 2015 @ 12:05:09 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158234260
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef b2py het volgende:
Mensen problemen met zoeken van Enschede Kennispark op iOS? Klasgenoot kan hem niet oproepen en vinden...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de WindowsFoon app zie ik 'm ook niet. Strijp-S heet daar ook nog gewoon Beukenlaan trouwens.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158234503
IOS update deed wonderen overigens, werkt nu dus
pi_158234725
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Hé, de ICd ligt er uit wegens een defecte trein, terwijl die dingen altijd zo betrouwbaar zijn gebleken :o
_O_
pi_158235300
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef b2py het volgende:
Mensen problemen met zoeken van Enschede Kennispark op iOS? Klasgenoot kan hem niet oproepen en vinden...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik heb drie verschillende benamingen voor hetzelfde station :D
'Enschede Drien tot 13 dec' werkt trouwens niet meer, daar kan die geen treinen vinden, maar 'Enschede Drien na 12 dec' en 'Enschede Kennispark' geven allebei de actuele informatie.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 12:50:36 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158235348
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:39 schreef MTL het volgende:

[..]


Te veel tijdsdruk op bepaalde punten (en dan bedoel ik niet alleen het keerproces op de Watergraafsmeer of op Breda)? Te veel druk omdat het juist zo vaak mis gaat?
Wie het weet mag het zeggen. Het gaat echter gewoon veel te vaak mis. Dat moge duidelijk zijn.
Waar is dan wel te veel tijdsdruk?
Dat er te veel het uiterste van het materiaal wordt gevraagd? Lijkt me sterk, die locs rijden wel met zwaardere treinen. Of kunnen ze niet tegen veel optrekken/afremmen? Dat is natuurlijk niet goed voor je materieel maar een goederentrein moet ook vaak afremmen toch?

Of is er teveel tijdsdruk bij het onderhoud, zodat alleen de klachten kunnen worden verholpen en dat niet de echte oorzaak kan worden verholpen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 14 december 2015 @ 13:03:07 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158235562
In Parijs is gisteren een nieuw RER station open gegaan... (Rosa Parks)


*Hij staat niet in de RATP of SNCF planner

*Er werd gisterochtend tot 12 uur niet gestopt vanwege dat men iets vergeten was aan te passen aan de signalering...

*In de Offline Railplanner is het station ook nergens te vinden

*Na 12 uur is ongeveer een kwart van de treinen vergeten te stoppen

Het kan dus altijd erger 8)7
pi_158235896
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 12:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar is dan wel te veel tijdsdruk?
Dat er te veel het uiterste van het materiaal wordt gevraagd? Lijkt me sterk, die locs rijden wel met zwaardere treinen. Of kunnen ze niet tegen veel optrekken/afremmen? Dat is natuurlijk niet goed voor je materieel maar een goederentrein moet ook vaak afremmen toch?

Of is er teveel tijdsdruk bij het onderhoud, zodat alleen de klachten kunnen worden verholpen en dat niet de echte oorzaak kan worden verholpen?
Wat betreft de locs zelf zou ik het dan eerder zoeken in het zo vaak omschakelen. In 1 uur tijd wordt er 4 keer geschakeld tussen 1,5 en 25 Kv en wordt 1 à 2 keer alles uitgeschakeld vanwege de fasescheidingen. En dat zo'n 10x per dag. Dus meer dan 50x per dag, dag in dag uit. Daarnaast wordt de elektrische installatie elke rit tweemaal geaard.
Ik kan mij voorstellen dat dit zo z'n tol van zo'n machine eist.

Even voor alle duidelijkheid: zelf heb ik (nogmaals afkloppen) weinig problemen met de locs. Zeker, ook ik kom wel eens een foutmelding tegen, maar dat is dan meer in de trant van 'lampje stuk' (zwaar irritant als het 's nachts toevallig het lampje van de treinleidingdruk is, moet je opeens helemaal op gevoel gaan remmen :( :P).
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 december 2015 @ 13:25:29 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158235930
Lezenswaardig relaas van een Belgische machinist
http://www.knack.be/nieuw(...)-opinion-634313.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158235955
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 13:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Wat betreft de locs zelf zou ik het dan eerder zoeken in het zo vaak omschakelen. In 1 uur tijd wordt er 4 keer geschakeld tussen 1,5 en 25 Kv en wordt 1 à 2 keer alles uitgeschakeld vanwege de fasescheidingen. En dat zo'n 10x per dag. Dus meer dan 50x per dag, dag in dag uit. Daarnaast wordt de elektrische installatie elke rit tweemaal geaard.
Ik kan mij voorstellen dat dit zo z'n tol van zo'n machine eist.

Even voor alle duidelijkheid: zelf heb ik (nogmaals afkloppen) weinig problemen met de locs. Zeker, ook ik kom wel eens een foutmelding tegen, maar dat is dan meer in de trant van 'lampje stuk' (zwaar irritant als het 's nachts toevallig het lampje van de treinleidingdruk is, moet je opeens helemaal op gevoel gaan remmen :( :P).
Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Ik heb op ERTMS level 2 gereden op de Betuweroute, en het was een drama. Tig fase scheidingen (allemaal net na tunnels), omschakelen van 25kV naar 1,5 kV, van ERMTS lvl 2 naar ATB-EG, naar ERTMS lvl 1. Doe dat tig keren per week (in jullie geval per dag) en zo'n apparaat wordt gesloopt.
Handige functie natuurlijk, mits je het niet zo vaak gebruikt.

Volgens mij zijn die locs ook gemaakt om gewoon 2000km te rijden zonder al te veel poespas, maar wel het gemak om internationaal gewoon door te knallen met 600meter cargo aan de haak.
pi_158235991
Die TRAXX'en zijn opgevoerde 140 exemplaren
pi_158236224
En dat betekent?
pi_158236239
Weet iemand wat de snelste manier is om vanaf aachen naar split te reizen per trein?

DB kan geen reisgegevens inladen en heeft daarom ook geen advies.

Ik hoorde dat er een nachtrein munchen-split rijd? Maar daar vind ik weinig over.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158236291
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:44 schreef Adrie072 het volgende:
En dat betekent?
De standaard TRAXX modellen zijn voor 140 gebouwd en de NS heeft aangepaste locomotieven besteld (Draaistellen zijn anders geloof ik).
  maandag 14 december 2015 @ 13:48:23 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158236305
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:45 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de snelste manier is om vanaf aachen naar split te reizen per trein?

DB kan geen reisgegevens inladen en heeft daarom ook geen advies.

Ik hoorde dat er een nachtrein munchen-split rijd? Maar daar vind ik weinig over.
Maar er mist gewoon heel veel in de DB planner, en in de (Voormalig) HAFAS planner

Het is lang niet zo kompleet als voorgaande jaren..
pi_158236333
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar er mist gewoon heel veel in de DB planner, en in de (Voormalig) HAFAS planner

Het is lang niet zo kompleet als voorgaande jaren..
Ja daar ben ik inderdaad achter gekomen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158236392
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:45 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de snelste manier is om vanaf aachen naar split te reizen per trein?

DB kan geen reisgegevens inladen en heeft daarom ook geen advies.

Ik hoorde dat er een nachtrein munchen-split rijd? Maar daar vind ik weinig over.
pi_158236425
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:52 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thansk bro, welke app is dit?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158236455
Interrail app
pi_158236747
Kan zijn dat het vervoer in de zomer sterker is trouwens en er meer opties geboden worden
pi_158236770
Zou je voorlopig kunnen concluderen dat het geraamte de hogere snelheid en spanningswisselingen wel aan kan, maar het binnenwerk niet?
pi_158236809
op Marktplaats is een uur geleden een advertentie verschenen van iemand die zijn Hema dagkaart wilt verkopen. deze persoon heeft de Hema bon op de foto toegevoegd waarbij de couponcode duidelijk leesbaar te zien is. Uiteraard, de code is nu al gebruikt, het product is nu waardeloos ;-)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')