Daar hoort een neut onder. Desalniettemin moet je zagen en daar zou ik ook een handzaag of multitool inzetten. Geen decoupeerzaag, dat is te ruig.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:23 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Je hebt een multitool 'over'?Bevalt de PMF190E een beetje? Weet niet of het logistiek ook handig is, maar hij is op het moment ook in de aanbieding en icm Bosch cashback kost hij bij Hornbach bijna niets meer
. Heb hem begin van de week al nodig, vrees dat het niet gaat lukken om de jouwe voor die tijd al bij mij te krijgen?
[..]
De situatie:
[ afbeelding ]
Hier moet dus een hoge (witte) plint tegenaan, maar de plint is hoger dan de afstand tussen dat afgeronde verticale latje en de vloer.
Dankjewel, ga ik naar kijken!quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:04 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik heb er een van baptist, al enkele jaren en die bevalt aardig goed
Hoort eigenlijk niet in dat type woning, maar als je het mooi vind moet je dat zeker doen natuurlijk!quote:
Ja, ik heb een Fein gekocht, dus heb nu die Bosch overquote:Op vrijdag 25 december 2015 22:23 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Je hebt een multitool 'over'?Bevalt de PMF190E een beetje? Weet niet of het logistiek ook handig is, maar hij is op het moment ook in de aanbieding en icm Bosch cashback kost hij bij Hornbach bijna niets meer
. Heb hem begin van de week al nodig, vrees dat het niet gaat lukken om de jouwe voor die tijd al bij mij te krijgen?
[..]
De situatie:
[ afbeelding ]
Hier moet dus een hoge (witte) plint tegenaan, maar de plint is hoger dan de afstand tussen dat afgeronde verticale latje en de vloer.
Wat is je budget?quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:24 schreef JJH het volgende:
Ik wil een schuurmachine aanschaffen;
Ik heb er nu geen, en eigenlijk ook nul ervaring ermee.
- Ik wil geen C-merk, Gewoon goed spul, geen zin om over twee jaar alweer wat anders aan te schaffen. Bosch, Makita? /noob.
- Het gaat een multischuurmachine worden.
- Accu of gedraad? Ik heb geen zin om na een half uurtje schuren (bij wijze van) de boel weer aan aan de lading te moeten gooien. Dan liever met een kabelhaspel. Ik heb geen idee hoe goed de accu's tegenwoordig zijn.
- Waarvoor? Van het voorjaar wil ik de buitenboel schuren om te schilderen. Deuren, kozijnen, boeiboorden. Dat sooort ongein.
En daarna gewoon voor huis tuin en keuken dingetjes.
https://www.bosch-do-it.c(...)140571968-199887.jsp
Deze trok in eerste instantie mijn aandacht.
https://www.bosch-do-it.c(...)urmachine-199909.jsp
En op accu, Specs zijn minder voor ongeveer hetzelfde geld?
Denk ik een beetje de goede kant op?
Geen accu schuurmachine. Die dingen gebruik je doorgaans lange tijd achter elkaar waardoor laag gewicht belangrijk is en een accu alleen maar lastig.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:24 schreef JJH het volgende:
Ik wil een schuurmachine aanschaffen;
Ik heb er nu geen, en eigenlijk ook nul ervaring ermee.
- Ik wil geen C-merk, Gewoon goed spul, geen zin om over twee jaar alweer wat anders aan te schaffen. Bosch, Makita? /noob.
- Het gaat een multischuurmachine worden.
- Accu of gedraad? Ik heb geen zin om na een half uurtje schuren (bij wijze van) de boel weer aan aan de lading te moeten gooien. Dan liever met een kabelhaspel. Ik heb geen idee hoe goed de accu's tegenwoordig zijn.
- Waarvoor? Van het voorjaar wil ik de buitenboel schuren om te schilderen. Deuren, kozijnen, boeiboorden. Dat sooort ongein.
En daarna gewoon voor huis tuin en keuken dingetjes.
https://www.bosch-do-it.c(...)140571968-199887.jsp
Deze trok in eerste instantie mijn aandacht.
https://www.bosch-do-it.c(...)urmachine-199909.jsp
En op accu, Specs zijn minder voor ongeveer hetzelfde geld?
Denk ik een beetje de goede kant op?
Zijn mooie machines en JJH heeft geen budget genoemd. Maar wel een jeugd andere prijsklasse als zo'n PSM160 à ¤75quote:
Ik hoopte onder de 100 euro te blijven, of misschien een klein beetje erboven.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Je wil dus een vlakschuurmachine met zo'n punt eraan. Ik zou voor een bedraade versie gaan, die zijn een stuk lichter.
Mijn ervaring met goedkope schuurmachines is dat ze trillen als de ziekte. Bosch groen reken ik daar voor het gemak ook even onder die merken.
Die PSM160 heeft 5,5m/s² trillingen. Niet alle fabrikanten geven dit aan. Zou voor een wat professioneler type gaan, Hitachi SV12 bijvoorbeeld. Duurdere modellen zijn vaak beter uitgebalanceerd
Rupes is ook een heule goeie hoorquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik hoopte onder de 100 euro te blijven, of misschien een klein beetje erboven.
Ik zal eens naar die hitachi kijken.
Die van Festool gaat dik, dik over de 200 heen, dat vind ik eigenlijk wel te gek.
Voor 3 euro meer heb je hier de nieuwe:quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik hoopte onder de 100 euro te blijven, of misschien een klein beetje erboven.
Ik zal eens naar die hitachi kijken.
Die van Festool gaat dik, dik over de 200 heen, dat vind ik eigenlijk wel te gek.
http://www.nonpaintstore.(...)s-ls-delta-21ae.html
Oud model? Maar dat maakt denk ik weinig uit?
Rupes is gewoon de Festool zonder systainer en een uitneembaar stekkertjequote:Op zaterdag 26 december 2015 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rupes is ook een heule goeie hoor
Beter kijk iets verder dan mijn neus lang is.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voor 3 euro meer heb je hier de nieuwe:
http://www.toolnation.nl/(...)Sz-skCFQs8GwodWPADBw
Das waarquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:51 schreef JJH het volgende:
Nette prijs ook, en als ie echt zo goed is....
Oh, wacht, prijzen excl....
Beetje verkeerd gelinkt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Das waar.
Maar dat Bosch dingetje op accu doet toch ook 160 euro?
Kabel kun je eventueel langer maken. Als je een verlengsnoer gebruikt ipv haspel is dat sowieso al een stuk prettiger werkenquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:56 schreef JJH het volgende:
[..]
Beetje verkeerd gelinkt.
Doelde op de psm10.8LI
Maar accu was sowieso al afgevallen.
Mij maakt een haspel niet uit, maar er werd hier verderop op de bank gemekkerd dat een kabel onhandig was enzo, en dat het in de weg hangt.
Deze komt vaak voorbij in deze reeksquote:Op zaterdag 26 december 2015 22:43 schreef Griller het volgende:
http://www.werkzeugalarm.(...)ment-43-tlg/a-10706/
Ik twijfel nog heel erg over deze... Waarom weet ik eigenlijk niet. Goed apparaat voor een redelijk lage prijs. Iemand ervaring hiermee?
5 euro goedkoper.. Voor 5 euro een bitsetje meebestellen is altijd meegenomenquote:Op zaterdag 26 december 2015 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deze komt vaak voorbij in deze reeksIk zou zo niet wie hem allemaal heeft, maar volgens mij is men er in het algemeen zeer tevreden mee. Zoek even in deze reeks, of in de reeks waar men het nieuwe gereedschap meldt
Ik zeg doen trouwens. Zou niet teveel van die bitset verwachten, maar volgens mij is dat setje zonder bitset nog geen 2 tientjes goedkoper
Dit.quote:
http://www.nonpaintstore.(...)es-ls-delta-21a.htmlquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:51 schreef JJH het volgende:
Nette prijs ook, en als ie echt zo goed is....
Oh, wacht, prijzen excl....
Na lang zeuren en denken, heb ik deze besteld... Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deze komt vaak voorbij in deze reeksIk zou zo niet wie hem allemaal heeft, maar volgens mij is men er in het algemeen zeer tevreden mee. Zoek even in deze reeks, of in de reeks waar men het nieuwe gereedschap meldt
Ik zeg doen trouwens. Zou niet teveel van die bitset verwachten, maar volgens mij is dat setje zonder bitset nog geen 2 tientjes goedkoper
quote:Op zondag 27 december 2015 22:23 schreef Griller het volgende:
[..]
Na lang zeuren en denken, heb ik deze besteld... Ben benieuwd!
Marktplaats? Je kan even zoeken op het woodworking forum wat goede merken zijn.quote:Op zondag 27 december 2015 23:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb het plan opgevat om, als alle wilde klusplannen klaar zijn en de daaruit volgende financiële wond weer enigszins geheeld is, houten speelgoed te gaan maken. Daar zou ik een kolomboor en een elektrische figuurzaag goed voor kunnen gebruiken. Het is maar voor de klooi en freubel, dus ik wil er eigenlijk niet te veel aan uitgeven, maar met meuk kan ik ook niks aanvangen natuurlijk.
Als ik zo eens wat rond Google kom ik in het goedkope segment op merken als Ferm, Einhell en PowerPlus. Daar zit ik dan weer niet direct op te wachten.
Iemand een idee waar ik voor niet te veel geld een fatsoenlijk machientje vandaan kan halen?
Ja daar kom ik die dus ook tegen, dat is het punt. Morgen inderdaad eens woodworking door spittenquote:Op zondag 27 december 2015 23:36 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Marktplaats? Je kan even zoeken op het woodworking forum wat goede merken zijn.
Axminster of HBM zijn net wat beter als die merken. Of inderdaad MP in de gaten houdenquote:Op zondag 27 december 2015 23:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja daar kom ik die dus ook tegen, dat is het punt. Morgen inderdaad eens woodworking door spitten
Waarom heb jij de gst 160 gekocht?quote:Op woensdag 16 december 2015 12:05 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik heb de GST160, beest van een machine en je kan er nauwkeurig mee zagen. Is wel op 230v.
Ik heb toen-der-tijd "lukraak" de Bosch GST 90 E Professional gekocht (was volgens mij één van de eerste Bosch Blauw wat ik kochtquote:Op dinsdag 29 december 2015 09:14 schreef Maquez het volgende:
[..]
Waarom heb jij de gst 160 gekocht?
Ik wil ook een nieuwe deco van boschblauw, maar kom niet echt achter de verschillen van de gst 140 gst 150 en gst 160, buiten het wattage.
Heb jij lukraak de gst 160 gekocht of heb je de verschillen onderzocht?:)
Zit inderdaad naar een T-model te kijken, lijkt mij fijner werken. Vind de gst 160 alleen aan de prijzige kant, lijkt erop dat de gst 150 hetzelfde kan betreft functies, alleen het wattage wat minder isquote:Op dinsdag 29 december 2015 09:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik heb toen-der-tijd "lukraak" de Bosch GST 90 E Professional gekocht (was volgens mij één van de eerste Bosch Blauw wat ik kocht) Wat een fijne decoupeerzaag! (T-model). Ik vind het echt zoveel fijner zagen als zo'n beugelmodel
![]()
Die wat je hierboven noemt zijn volgens mij nieuwere/duurdere versies, dus die zullen helemaal fantastisch zijn
Eigen ervaring met de Bosch GEX 125-150 AVE ---> één woord (ofja icoon)quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:34 schreef Maquez het volgende:
Jongens,
Tijdje offline geweest hier, drukte met school.
2 dingen;
Ik zit naar een schuurmachine te kijken maar ik kom er niet uit....
- Ik wil een schuurmachine op 230v, reden is dat die over 10 jaar nog te gebruiken is (voor het sporadische gebruik van mij)
- Mijn voorkeur gaat uit naar Dewalt of Bosch blauw (ervaring)
- Ik heb een metabo vlakschuurmachine wat prima werkt maar is heel groot en lomp
- Ik wil later nog een multitool kopen dus een delta schuurmachine is niet nodig.
Dus ik zit te kijken naar een excentrische schuurmachine. Kan iemand mij het verschil uitleggen (Met ervaring) tussen de excentrische schuurmachine en de vlakschuurmachine, naast de schuurbeweging en de vorm. Nu zag ik dat een excentrische schuurmachine nooit dezelfde beweging zal maken.
Volgende modellen had ik gezien die ik wel mooi vond;
De goedkopere kleinere modellen:
Bosch GEX 125-1 AE
DeWalt D26453
Milwaukee ROS 125 E
De grotere modellen:
Bosch GEX 125-150 AVE
DeWalt D26401
Milwaukee ROS 150E-2
Wat ik heeeeeel belangrijk vind is de trilling. Ik heb eens met een Bosch groen excentrische schuurmachine 2 trappen moeten schuren en dat vonden mijn gewrichten niet leuk. Nu lijkt het mij dat de Bosch gex 125-150AVE daar goed tegen bestemd is, maar misschien heeft iemand anders nog suggesties?
Stofafzuiging is een toevoeging, meeste klus ik buiten of in woningen waar toch wordt verbouwd.
Ik weet even niet hoeveel watt die GST 90 van me is, maar hij heeft nog nooit ergens in vast gehangen. Denk dat die 150 ook niet verkeerd presteert hoorquote:Op dinsdag 29 december 2015 09:35 schreef Maquez het volgende:
Zit inderdaad naar een T-model te kijken, lijkt mij fijner werken. Vind de gst 160 alleen aan de prijzige kant, lijkt erop dat de gst 150 hetzelfde kan betreft functies, alleen het wattage wat minder is
Die heb ik dit jaar gekocht, daar heb ik mijn hele blokhut van 5x5m mee geschuurd.quote:
Ik had op het woodworking forum goede verhalen gelezen over de Bosch GST140, dit is echter een oud model wat nauwelijks meer verkrijgbaar is. De GST160 is de opvolger van de GST140. De GST150 is een zaag voor ruw werk, heeft enkele geleiding voor het zaagblad waar de GST160 dubbele geleiding heeft. Nou moet ik je wel zeggen dat ik goed heb moeten zoeken naar de verschillen tussen de modellen, het getal achter GST staat namelijk voor de diepte en zegt verder niks over de nauwkeurigheid e.d.quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:14 schreef Maquez het volgende:
[..]
Waarom heb jij de gst 160 gekocht?
Ik wil ook een nieuwe deco van boschblauw, maar kom niet echt achter de verschillen van de gst 140 gst 150 en gst 160, buiten het wattage.
Heb jij lukraak de gst 160 gekocht of heb je de verschillen onderzocht?:)
Groter is inderdaad zwaarder.quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:47 schreef bluemoon23 het volgende:
dit jaar gekocht, daar heb ik mijn hele blokhut van 5x5m mee geschuurd.
Geen last van trillingen gehad, maar die zwaardere modellen wegen wel wat, dat voel je wel als je verticale dingen zoals muren van
Ik zat zelf naar het t-model te kijken ja, op een of andere manier trekt mij dat meer dan die met de beugel. Het enige wat ik (denk ik) zou missen is de 'doseer' knop. t-model is aan of uit terwijl de beugel een soort doseerknop heeft.quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:57 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik had op het woodworking forum goede verhalen gelezen over de Bosch GST140, dit is echter een oud model wat nauwelijks meer verkrijgbaar is. De GST160 is de opvolger van de GST140. De GST150 is een zaag voor ruw werk, heeft enkele geleiding voor het zaagblad waar de GST160 dubbele geleiding heeft. Nou moet ik je wel zeggen dat ik goed heb moeten zoeken naar de verschillen tussen de modellen, het getal achter GST staat namelijk voor de diepte en zegt verder niks over de nauwkeurigheid e.d.
De GST160 was maar een tientje duurder dan de GST140, dus heb ik die gekocht. Beiden zijn goed.
En neem het T-model![]()
Ik zocht een 150mm excenterschuurmachine met ongeveer 400w vermogen, op mijn shortlist stonden ook Metabo en Bosch, maar de tests en ervaringen die ik online vond over de Milwaukee waren wel goed, prijs was ook wel aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:30 schreef Maquez het volgende:
En waarom heb jij voor de milwaukee gekozen? Waarom niet een ander merk? Ervaring? Prijs?
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)L-Boxx-/201358718055quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:34 schreef Makrolon het volgende:
Mn bosch groen slijptol ging vanmiddag kapot... Ik wil dus nu een blauwe, maar ik vind ze niet in Lbox? Los heb ik er al een voor 51 euro... maar leek me nu juist mooi om er gelijk een in lbox te kopen, zoek ik verkeerd?
Klopt wel beetje, maar niet iedereen heeft zijn grote garage/werkbank dat dat kanquote:Op dinsdag 29 december 2015 18:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb standaard 2 125mm slijptollen op mijn werkbank liggen, 1 met doorslijpschijf, en 1 met lammellen of afbraamschijf.
Eentje daarvan kwam ooit met een koffer, daar heeft ie in geen jaren meer ingelegen.
Alles moet in een lboxx toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat moet je nou met een slijptol in een L-box ?
Die L-box is 3x zo groot als die slijptol.
Ik heb standaard 2 125mm slijptollen op mijn werkbank liggen, 1 met doorslijpschijf, en 1 met lammellen of afbraamschijf.
Eentje daarvan kwam ooit met een koffer, daar heeft ie in geen jaren meer ingelegen.
[..]
Ik zocht een 150mm excenterschuurmachine met ongeveer 400w vermogen, op mijn shortlist stonden ook Metabo en Bosch, maar de tests en ervaringen die ik online vond over de Milwaukee waren wel goed, prijs was ook wel aantrekkelijk.
Heb net een losse besteld, deze is ook wel een stukje duurder en 1300 watt ga ik toch niet gebruiken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)L-Boxx-/201358718055
Das het verkeerde topicquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:21 schreef Makrolon het volgende:
Heb net een losse besteld, deze is ook wel een stukje duurder en 1300 watt ga ik toch niet gebruiken.
Zojuist deze besteld
[ afbeelding ]
Die gooi ik dan wel in de groene koffer als t past.
5 topics vol over de garage van Makrolonquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:19 schreef derLudolf het volgende:
Klopt wel beetje, maar niet iedereen heeft zijn grote garage/werkbank dat dat kan
Ja dat bedacht ik me ook nadat ik had gepostquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:25 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
5 topics vol over de garage van Makrolon![]()
CMT heeft ze voor Festool, kreeg er een bij mijn TS55. Geen idee waar ze te koop zijn en hoe duur, maar is een prima blad. Als je ze allemaal vervangt kan je natuurlijk wel kiezen voor een blad dat dikker is, bijvoorbeeld van Ecotools. Heb je meteen weer een keurige lineaal en als je ooit weer originele bladen wil gebruiken kan je een nieuwe strip kopen voor je lineaal. Je kan kiezen voor universeel (24t), werkt wel maar voor schulpen zou ik toch een grof blad nemen, pantherblad of iets vergelijkbaars van een ander merk.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
Yo, effe centenpikkerskwestie:
Ik heb een Festo TS55 invalzaag, maar ik ben toe aan een nieuw setje zaagbladen.. Festo verkoopt me die natuurlijk graag, maar dan ben ik al rapido 50 -75¤/st. kwijt, en ik ben natuurlijk maar een arme FOK!kert, dus ik wil het graag voor minder, maar het moet natuurlijk wel kwalitatief goed zijn..
Dubbeltje op de eerste rang verhaal, we kennen het allemaal![]()
Maat die ik nodig heb is 160mm dia, 20mm asgat, en 2.2mm dikte, niet dikker, anders verpest ik mijn zaaglineaalstrippie![]()
Voorkeur gaat uit naar een set van 3, of minstens 2, ik heb er nu een paar liggen die matig tot OK zijn, maar allemaal 48 tands of daaromtrent, en ik wil nu wat ruwer spul gaan zagen wat nog wel netjes moet zijn, dus geen 12 tands sloopspul, maar ergens halverwege de 20 ofzo lijkt me wel ok. De bedoeling is om er (niet helemaal droog) steigerplankenzooi mee te gaan zagen; voornamelijk schulpwerk en onder een hoek ook nog, dan is de zaagdiepte ergens rond de 45mm.
Duuuuussssss.... iemand een goed adresje, merk of interessante opties?![]()
Ken je Ecotools niet? Kutnewbiequote:Op woensdag 30 december 2015 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
Yo, effe centenpikkerskwestie:
Ik heb een Festo TS55 invalzaag, maar ik ben toe aan een nieuw setje zaagbladen.. Festo verkoopt me die natuurlijk graag, maar dan ben ik al rapido 50 -75¤/st. kwijt, en ik ben natuurlijk maar een arme FOK!kert, dus ik wil het graag voor minder, maar het moet natuurlijk wel kwalitatief goed zijn..
Dubbeltje op de eerste rang verhaal, we kennen het allemaal![]()
Maat die ik nodig heb is 160mm dia, 20mm asgat, en 2.2mm dikte, niet dikker, anders verpest ik mijn zaaglineaalstrippie![]()
Voorkeur gaat uit naar een set van 3, of minstens 2, ik heb er nu een paar liggen die matig tot OK zijn, maar allemaal 48 tands of daaromtrent, en ik wil nu wat ruwer spul gaan zagen wat nog wel netjes moet zijn, dus geen 12 tands sloopspul, maar ergens halverwege de 20 ofzo lijkt me wel ok. De bedoeling is om er (niet helemaal droog) steigerplankenzooi mee te gaan zagen; voornamelijk schulpwerk en onder een hoek ook nog, dan is de zaagdiepte ergens rond de 45mm.
Duuuuussssss.... iemand een goed adresje, merk of interessante opties?![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
Maat die ik nodig heb is 160mm dia, 20mm asgat, en 2.2mm dikte, niet dikker, anders verpest ik mijn zaaglineaalstrippie
Zaagbladen van Ecotools zijn niet 2,2mm dik. Het kan wel, maar dan moet je ze allemaal vervangen.quote:
Ja dat zag ik ook inmiddels. Een 12-60T zaagblad verzameling heb je voor de prijs van een Festo bladquote:Op woensdag 30 december 2015 16:43 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[..]
Zaagbladen van Ecotools zijn niet 2,2mm dik. Het kan wel, maar dan moet je ze allemaal vervangen.
Het gaat niet om de dikte van de tanden, maar om het dikteverschil met het blad. Zo steken de tanden van de ecotools thinline (1,6/1,1 mm) net zover richting de rails als mijn originele van Bosch (1,8/1,3 mm), omdat de flens van de zaagas aan dezelfde kant zit als de rails.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:43 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[..]
Zaagbladen van Ecotools zijn niet 2,2mm dik. Het kan wel, maar dan moet je ze allemaal vervangen.
Mijn vader doet dat ook altijd met zaagbladen van zijn afkortzaag, bij een plaatselijke slijpdienst.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:37 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan ook overwegen om je oude bladen te laten slijpen. Kost zo'n 15-18 euro per blad. Daar heb je ze niet nieuw voor.
Slijpen is altijd een optie, maar hakken ze dan ook effe de helft van de tandjes weg?quote:Op woensdag 30 december 2015 16:37 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
CMT heeft ze voor Festool, kreeg er een bij mijn TS55. Geen idee waar ze te koop zijn en hoe duur, maar is een prima blad. Als je ze allemaal vervangt kan je natuurlijk wel kiezen voor een blad dat dikker is, bijvoorbeeld van Ecotools. Heb je meteen weer een keurige lineaal en als je ooit weer originele bladen wil gebruiken kan je een nieuwe strip kopen voor je lineaal. Je kan kiezen voor universeel (24t), werkt wel maar voor schulpen zou ik toch een grof blad nemen, pantherblad of iets vergelijkbaars van een ander merk.
Je kan ook overwegen om je oude bladen te laten slijpen. Kost zo'n 15-18 euro per blad. Daar heb je ze niet nieuw voor.
Die indruk had ik ook ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 23:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Het kwam een beetje over alsof de bladen die je had enorm bot en onbruikbaar waren, 4 goede bladen niet gebruiken is wel zonde inderdaad. Dan zou ik gewoon ergens een universeelblad op de kop tikken, en/of een pantherblad.
http://www.rubenco.nl/zaa(...)m-festool-profi.html
Dit wat?
Zeer zeker! Mooi spul, kun je weer even vooruitquote:Op donderdag 31 december 2015 00:12 schreef bjongen het volgende:
Altijd fijn om met goed gereedschap te werken!
Neh, zaagbladen die ik heb zijn gewoon op één enkele na goed. Die ene gebruik ik als alu- en spijkerkans-blad, de rest is nog prima. Ik kom gewoon beroerd door dat steigerhout als ik in verstek zaag omdat die vertanding dat niet trekt, en dan zaag je te langzaam, brandplekkies, geen mooie snede, dat soort gezanik krijg je dan.quote:Op woensdag 30 december 2015 23:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Het kwam een beetje over alsof de bladen die je had enorm bot en onbruikbaar waren, 4 goede bladen niet gebruiken is wel zonde inderdaad. Dan zou ik gewoon ergens een universeelblad op de kop tikken, en/of een pantherblad.
http://www.rubenco.nl/zaa(...)m-festool-profi.html
Dit wat?
Ik kwam op een ander forum iets tegen over vulringen, dan kan je de Ecotools bladen van 2,6 wel gebruiken. Dat vond ik erg slim gevonden, dus ook maar even van die ringen besteld. Je moet ze van 0,2mm nemen voor een blad van 2,6mm.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, zaagbladen die ik heb zijn gewoon op één enkele na goed. Die ene gebruik ik als alu- en spijkerkans-blad, de rest is nog prima. Ik kom gewoon beroerd door dat steigerhout als ik in verstek zaag omdat die vertanding dat niet trekt, en dan zaag je te langzaam, brandplekkies, geen mooie snede, dat soort gezanik krijg je dan.
Maar dat is idd wel wat.. Ik ga een setje bestellen en kijken hoe die dingen het doen. Pak ik er ook wel een Panther bij, maar ik denk dat die te grof is voor wat ik nu mee wil gaan doen, maar hang ik wel bij de rest; beter mee verlegen als om verlegen zeg ik
Too late, ik heb die andere set al besteld. DPD was vanmorgen al aan de deur geweest getuige het briefje, maar ik was gewoon thuis.. Ach ja; morgen weer een kansquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik kwam op een ander forum iets tegen over vulringen, dan kan je de Ecotools bladen van 2,6 wel gebruiken. Dat vond ik erg slim gevonden, dus ook maar even van die ringen besteld. Je moet ze van 0,2mm nemen voor een blad van 2,6mm.
Wist alleen de zoekterm niet, uiteindelijk uitgekomen op DIN 988:
http://www.ebay.de/itm/311269235778
Ben benieuwd, zal bij de volgende Ecotools bestelling een blad erbij kopen zodat ik het eens kan uitproberen, een grof blad voor schulpen is toch wel handig denk ik.
Ze hebben ook van die combipakketen, dan krijg je 5 korrelgroottes 10 keer ofzo. Die had ik gekocht toen ik net mijn schuurmachine had gekocht, om uit te proberen welke korrels ik vaak gebruikte. Koop nu alleen maar grof 80/100 en fijn 150/180. Wellicht haal ik ook nog een doosje 240/320.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:45 schreef Volvoman het volgende:
Mijn vader heeft een excentrische schuurmachine voor schuurschijven van 150mm.
Deze zijn niet echt goed verkrijgbaar bij gewone winkels. Ik wil ze best via internet bestellen. Bijvoorbeeld ecotools heeft ze, maar dan heb je gelijk 50 stuks van een korrel. Dat is eigenlijk een beetje teveel. Maar als ik prijzen vergelijk is het wel goedkoper dan bijvoorbeeld 10 stuks van een korrel ergens anders te bestellen.
Iemand ideeën?
Oh, die assortimentsdoos heb ik overheen gekeken. Inderdaad, al die verschillende korrels onder de 100 gaan we waarschijnlijk toch niet gebruiken. Ik zal nog eens overleggen. Waarschijnlijk zijn 2 verschillende korrels wel voldoende.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:08 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ze hebben ook van die combipakketen, dan krijg je 5 korrelgroottes 10 keer ofzo. Die had ik gekocht toen ik net mijn schuurmachine had gekocht, om uit te proberen welke korrels ik vaak gebruikte. Koop nu alleen maar grof 80/100 en fijn 150/180. Wellicht haal ik ook nog een doosje 240/320.
https://www.ecotools.nl/schuurschijf-150mm-9-assorti/
Zoiets bijvoorbeeld.
Ik houd er niet van, de meeste korrels gebruik je toch niet en je moet alleen maar zoeken elke keer. Dan liever 2/3 x 50 in de meestgebruikte maten.
Jup, heb er denk ik 500 weggedraaid op de carnavalskar van mijn broertje (5*80 en 35*40) en dat was prima spul. Geen rondgedraaide of afgeknapte schroevenquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:20 schreef Volvoman het volgende:
[..]
Oh, die assortimentsdoos heb ik overheen gekeken. Inderdaad, al die verschillende korrels onder de 100 gaan we waarschijnlijk toch niet gebruiken. Ik zal nog eens overleggen. Waarschijnlijk zijn 2 verschillende korrels wel voldoende.
Edit:
Heeft iemand ervaring met de (torx) schroeven van ecotools?
Schroeven koop ik ook meestal bij Ecotools, heb ze in de meeste maten wel. Nooit problemen mee. Heb dan wel de Pozidrive variant, van de torx variant wordt je horendol van het bitjes wisselen stel ik mij zo voorquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:20 schreef Volvoman het volgende:
Heeft iemand ervaring met de (torx) schroeven van ecotools?
3,5 is T15. Dat weet ik zeker want ik heb geen T10 bitjequote:Op donderdag 7 januari 2016 16:48 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Schroeven koop ik ook meestal bij Ecotools, heb ze in de meeste maten wel. Nooit problemen mee. Heb dan wel de Pozidrive variant, van de torx variant wordt je horendol van het bitjes wisselen stel ik mij zo voor3,5mm is torx 10, 4mm torx 20, ga zo maar door. Kan je beter gewoon een paar goede Pozidrive bitjes van Wera kopen, of je kiest voor een ander merk schroeven.
https://www.ecotools.nl/spaanplaatschroef-torx-35x40mm/quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
3,5 is T15. Dat weet ik zeker want ik heb geen T10 bitje
Goed om te weten, dan zal ik die niet kopen. Ik heb tot nu toe alleen voldraad schroeven van Ecotools gehad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Die deeldraad schroeven op die onderste link moet je niet hebben, dat is rommel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |