abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2015 @ 18:26:21 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158241189
Ik zou ook zo graag weer eens iets willen doen. Met Max had ik dat volgens mij al veel eerder voor elkaar. Maargoed, onze A is gewoon niet zo blij met dingen buiten de deur.

Eetsmakelijk Lu! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 14 december 2015 @ 18:26:55 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158241199
ik dacht even dat ik Lu naar Lul had getypo't :') uitroeptekens :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158241208
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:42 schreef Morretje het volgende:
Als je als moeder optimale darmstatus hebt, gaan de koemelkeiwitten niet over in bv.
Is dat zo? Dan heb ik ook weer wat geleerd. En de kinderarts vond dat ik al zo veel wist :P
In ieder geval, 1stgirl, je kunt in eerste instantie grote hoeveelheden melkproducten mijden, maar het kan zijn dat je baby ook op kleine hoeveelheden reageert. Om daar achter te komen zul je helemaal koemelkvrij moeten gaan eten (en dus eindeloos etiketten moeten lezen). Melk zit in veel meer producten dan je denkt.

LuDann (en Pinquit), het eerste wat ik dacht toen ik las over eten bij Ikea met baby, was 'die durft'. Ik zie dat nog steeds niet gebeuren hier.
We blijven wel oefenen om de grenzen te verleggen. In de kerstvakantie hebben we de kerstdagen buiten de deur en een feest, eens kijken hoe J dat doet. En hoe dat lukt met mijn dieet, want dat bepaalt natuurlijk ook hoe leuk hij de dag erna is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 14-12-2015 18:33:05 ]
pi_158241337
En vaak zie je dat kindjes met kma ook reageren op ei en soja.
Het makkelijkste is zonder pakjes en zakjes koken en bakken, kokosolie is een prima vervanger voor boter bij koekjesbakken bijv.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_158241480
Ik durf dat ook wel eigenlijk. Of ik er vrolijk van word is een tweede. Maar Ikea heeft wel een apart hoekje voor voedende moeder(s) O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158243406
Wat lastig dat jullie zo lastig weg durven met J. Hupje. In de laatste weken van de zwangerschap zijn we heel vaak uit eten geweest net het idee 'nu kan het nog', maar nu N. zo'n makkelijk kind blijkt onderweg gaan we nog steeds te vaak buiten de deur eten. :')

Ik had N. vanochtend even op het speelkleed gelegd toen ik ging douchen. Ik was nog geen tien minuten weg en trof dit aan. :D O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, ik had haar midden op het kleed gelegd op haar rug. Op de een of andere manier is ze daar naartoe geschoven en heeft ze ook nog ergens een 180 gemaakt. :')

Volgende keer maar gewoon in de box (ondanks lava) of bij mij in de badkamer in de kinderstoel. :X
  maandag 14 december 2015 @ 20:05:53 #132
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158243625
Toen L zoveel huilde ging ik juist heel erg veel de deur uit (door huis lopen gaat snel vervelen :+). Meestal viel hij in de draagdoek na een half uur lopen wel in slaap, en als hij eenmaal goed sliep in de doek, kon ik wel even zitten en wat eten. Niet dineren maar wel lunchen of koffie drinken.

Knap van N, selvaria!

zei ik gisteren nog dat L nog niet rolde, vandaag heeft L de hele dag van z'n rug naar buik gerold. *O*
Even kijken of dit zo werkt: L slaapt nog niet door! 8-)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 14 december 2015 @ 20:06:22 #133
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158243639
Ikea met baby O+ Ikea met baby en peuter :'( Kinderhoek bij het restaurant en de kinderafdeling O+

Verder ben ik nu ziekig, en is F ook niet happy. Ik vermoed dat de ontlasting weer dwars zit, krijspartijen en trappelende beentjes, zo zielig :'(
pi_158243770
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:
Ikea met baby O+ Ikea met baby en peuter :'( Kinderhoek bij het restaurant en de kinderafdeling O+

Verder ben ik nu ziekig, en is F ook niet happy. Ik vermoed dat de ontlasting weer dwars zit, krijspartijen en trappelende beentjes, zo zielig :'(
Ach gussie ;( Daar kan je zo sjaggie van worden he, laat staan zo'n kleintje wat er niets van begrijpt... Beterschap voor jou en ik hoop dat F. straks een mooi kakjepakje maakt!
pi_158245423
Het ligt gewoon aan mij ;( fles gegeven, rustig gedronken, tevreden in slaap gevallen,dat duurde vijf minuten. En nu is G al twintig minuten aan het gillen. Als mijn man de fles geeft is ie heel even onrustig en daarna tevreden.
8)7
Nou eindelijk in coma

Selvaria :D je meisje aan de wandel!

Beterschap mm,en hopelijk gaat t bij F ook snel soepeler. Zo vervelend is dat :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Cassandra87 op 14-12-2015 21:05:45 ]
pi_158245868
Als dat werkt Mariposas laat je het dan weten?

N. is on the move! Opeens kunnen ze ook overal bij, vet onhandig. ;)

Wat jammer dat jullie nog niet echt de deur uit durven Hupje. Het lijkt me dat de drempel ook steeds hoger wordt?

Je kon mij vandaag echt opdweilen, Frits was lekker aan het rondkruipen en kwam iedere keer even bij me knuffelen en kusjes geven. 10000x♡
En staan is de bom en op je moeder staan gaver. O+

Als jullie zeggen dat jullie baby alleen gaat slapen, hoe ziet dat dan eruit?
Uk wil alleen gaan slapen als één van ons erbij is, anders gaat hij gymen in bed.
  maandag 14 december 2015 @ 21:10:00 #137
409579 LuDann
All the way
pi_158245880
Thnx Pinq!

Het ging redelijk. De eerste 10 minuten dat we zaten met ons eten vond ze het wel oke in de maxi cosi maar daarna begon ze te huilen. Dus omstebeurt op schoot genomen, dat vond ze wel erg tof, zat breed lachend om zich heen te kijken. Na weer 10 minuten was dat ook weer huilen. Even gevoed (ik weet dat ze daar een ruimte voor hebben maar met zo'n voedingsshirtje zie je er niks van en ik vind het zo'n gedoe om daar helemaal heen te lopen voor die 5 minuten dat ze drinkt). Ging weer even, weer huilen, luier verschoond en toen ging het weer even goed tot we klaar waren met eten.

Al met al wel veel gedoe, we zijn wel veel met haar bezig dan zo. Maar het was huilen in plaats van krijsen, dus daar valt nog wel mee te leven. Rekening houdend met dat het haar bedtijd was vond ik het een geslaagd uitje. Zeker omdat ze nu na een half uurtje op bed leggen al lijkt te slapen.

Selvaria, wat knap van N! Berg je maar, moeders. Ze gaat het huis onveilig maken. >:)
pi_158245931
Cassandra niet zo hard zijn voor jezelf! :*

Beterschap MM!
pi_158246320
Ah Ludann, dat klinkt als uit eten met onze driejarige :) Minus het voeden. Maar wel het veel met kind bezig zijn.
Fijn dat het een geslaagd uitje was! Prima locatie voor zo'n eerste keer trouwens, Ikea, goed idee!
  maandag 14 december 2015 @ 21:32:00 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158246709
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:09 schreef Cholula het volgende:

Als jullie zeggen dat jullie baby alleen gaat slapen, hoe ziet dat dan eruit?
Uk wil alleen gaan slapen als één van ons erbij is, anders gaat hij gymen in bed.
Schone luier, slaapzak aan, drinken, in bed leggen, muziekje aan, welterusten zeggen en over z'n bolletje aaien.
Maar het duurde denk ik ruim een maand voor dit lukte (als in: niet meteen gaan huilen als z'n hoofd het matras raakte of als wij wegliepen). We zijn in het begin weggegaan als hij sliep, toen als hij bijna sliep, en nu kunnen we hem meestal wakker wegleggen, dan gaat hij slapen.
n.b.: dit geldt alleen voor de avond/nacht-slaap en het ochtend-slaapje, de overige pogingen gaan nog wel met veel verzet gepaard
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158247625
Selvaria, ik ben juist blij met alle 'nu kan het nog's die ik zwanger heb gedaan, want in de praktijk komt er van die meeste dingen nu echt niks terecht.
Cholula, ik weet niet of de drempel hoger wordt. Ik kan wel steeds beter inschatten of iets mogelijk is of niet. En we proberen toch steeds weer iets 'moeilijks' te oefenen. De afgelopen week ging het met de vaste routine best goed, dus ik hoop dat dat ook wat helpt bij uitstapjes en afwijkingen. Hij zal er toch ooit aan moeten wennen.

Maar genoeg gezeurd :{w
Ik las over N die de kamer onveilig gaat maken.
En over LuDann die om de beurt kon eten met man en Wolk die thuis toch snel sliep.
Frits die kruipt en knuffelt, aaaahhh.
L van Mariposas die de smaak van het rollen te pakken heeft, leuk he.

Mousemickey, hopelijk voelt hij zich snel wat beter.

Cassandra, niet aan jezelf twijfelen. Eten kan de ene keer ook anders vallen dan de andere keer, he.
pi_158247629
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 20:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Het ligt gewoon aan mij ;( fles gegeven, rustig gedronken, tevreden in slaap gevallen,dat duurde vijf minuten. En nu is G al twintig minuten aan het gillen. Als mijn man de fles geeft is ie heel even onrustig en daarna tevreden.
8)7
Nou eindelijk in coma

Is er als eens goed, door iemand met kennis, naar zijn mondje gekeken? Zijn zijn lip- en tongriempje wel ok? Ik zag dat de LK zei dat hij een hoog gehemelte heeft, maar heeft ze je dan ook tips gegeven? Heb je al eens in een andere houding gevoed?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 14 december 2015 @ 22:03:21 #143
409579 LuDann
All the way
pi_158247764
Hmm, beetje te vroeg lopen juichen wat betreft het slapen. :P We zijn omstebeurt al zeker een keer of 6 weer naar boven gelopen. Maar het valt mee, het is vooral haar weer terug op haar buik draaien, speen er weer in en een liedje zingen.

Cholula: bij ons gaan juist de slaapjes overdag wel goed. Hier ook een vast ritme. Luier verschonen, slaapzak aan, voeden, in bed. Dan ligt ze met haar ogen open nog even op haar speen te sabbelen terwijl we weglopen. Overdag gaat dat meestal prima, maar de avonden zijn een ramp de laatste tijd. Dan ga ik er nog wel eens bijliggen om haar aan de borst in slaap te laten vallen.
  maandag 14 december 2015 @ 22:06:26 #144
409579 LuDann
All the way
pi_158247900
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:22 schreef Mineola het volgende:
Ah Ludann, dat klinkt als uit eten met onze driejarige :) Minus het voeden. Maar wel het veel met kind bezig zijn.
Fijn dat het een geslaagd uitje was! Prima locatie voor zo'n eerste keer trouwens, Ikea, goed idee!
Ah top, en thanks. Dat bezig zijn vind ik ook niet zo erg, zolang ze maar niet de boel bij mekaar krijst. :') De vorige (eerste) keer dat we zoiets probeerden was overdag in een pannekoekenrestaurant. Dat was zo'n drama dat we 2 maanden niks geprobeerd hebben.

Maar zoals het nu ging... gaan we vaker doen hoop ik!
pi_158247980
Hier ging het slapen over het algemeen supergoed, behalve wanneer Sjaak ziek is ofzo. Beneden de pyjama aan, fles op schoot, even spelen, naar boven. Slaapzak aan, tanden poetsen, Nijntje voorlezen (nja, meer voorkomen dat Sjaak het boekje in zijn mond stopt of de bladzijden scheurt), een dikke knuffel en in bed.

Vandaag is bed echter lava. Vrouw vroeg of dat vaker voorkomt en ik vertelde dat ik hier op het forum al heel vaak las dat rond deze leeftijd (9 maanden) het ledikant lava wordt. Dat vond ze fijn ("toch wel handig, dat forum.").

LuDann, goed geprobeerd met Wolk! Ik hoop dat ze zo weer in slaap valt.
pi_158248058
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:59 schreef Morretje het volgende:

[..]

Is er als eens goed, door iemand met kennis, naar zijn mondje gekeken? Zijn zijn lip- en tongriempje wel ok? Ik zag dat de LK zei dat hij een hoog gehemelte heeft, maar heeft ze je dan ook tips gegeven? Heb je al eens in een andere houding gevoed?
Ja die heeft uitgebreid gekeken. En aan de borst drinkt hij onrustig omdat hij niet goed vacuum kan zuigen en geen grote hap kan maken (kwamen we dus bij de lk achter), aan de fles drinkt hij heel erg rustig. Maar nu was hij na het drinken aan het gillen bij me. Maar mijn man is eindelijk thuis en G is weer/nog steeds ontroostbaar, dat heeft hij nu al 4 avonden op rij, dus ik weet niet helemaal zeker of het aan de voeding ligt of dat hij in een 'sprongetje' zit (morgen negen weken)
pi_158248349
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja die heeft uitgebreid gekeken. En aan de borst drinkt hij onrustig omdat hij niet goed vacuum kan zuigen en geen grote hap kan maken (kwamen we dus bij de lk achter), aan de fles drinkt hij heel erg rustig. Maar nu was hij na het drinken aan het gillen bij me. Maar mijn man is eindelijk thuis en G is weer/nog steeds ontroostbaar, dat heeft hij nu al 4 avonden op rij, dus ik weet niet helemaal zeker of het aan de voeding ligt of dat hij in een 'sprongetje' zit (morgen negen weken)
Sjaak ging op die leeftijd 's avonds clusteren, ook met flesvoeding. Misschien is dat het?
pi_158248750
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak ging op die leeftijd 's avonds clusteren, ook met flesvoeding. Misschien is dat het?
Niet zozeer bij mij, gisteren werd hij alleen bij mijn man rustig, zonder voeding. De avond daarvoor heb ik m wel een hele tijd aan de borst gehad.
pi_158249116
Ging het ineens een tijdje super en nu ineens drama?
Dan is het een sprongetje! *O* Ongeacht leeftijd of watdannogges.
(Zeg ik altijd maar tegen mezelf. ;) )

Het is een faaaaase, het gaat voorbij...
pi_158249283
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:40 schreef ingee het volgende:
Ging het ineens een tijdje super en nu ineens drama?
Dan is het een sprongetje! *O* Ongeacht leeftijd of watdannogges.
(Zeg ik altijd maar tegen mezelf. ;) )

Het is een faaaaase, het gaat voorbij...
daar ga ik vanuit *O* Ik mag echt niet klagen hoor! Ik word alleen rondom de voedingen zo verdomd onzeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')