abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158222888
Filmpje (?) van IMA gemist. -O-

Fijn van de fles sillie, het komt sowieso goed!

Beterschap Fap en Estrys!

@ slome rollies: N. rolt pas sinds 3 weken of zo echt goed alle kanten op. Ze is nu 7 maanden en ontwikkelt zich prima!

Wij kochten vandaag op de middeleeuwse kerstmarkt een vikingmuts voor N. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1st, wat zwaar. Reflux en KMA al uitgesloten? Is inderdaad ook het eerste waar ik aan denk. :*
  zondag 13 december 2015 @ 20:31:23 #52
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158223005
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 17:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat was Mariposas ;).

Zonde van het gedoe met Bol. Enne, moet jij voor familie make-up op? Ziek is ziek hoor! Als ze je zonder niet knap vinden, kijken ze maar de andere kant op!
Schoonfamilie. Als ik er dan ziek uit zie kom ik helemaal niet van ze af.
Echt. Het zijn schatten hoor, maar wanneer ik ziek ben wil ik ze liever niet over de vloer. Ze kosten zo veel energie. Kletsen je oren van het hoofd af en dat kost mij nu te veel energie :@

selvaria,
ik hou van de vikingmuts <3
Nu is N. echt mijn wickie
pi_158223101
Fap, heb even gekeken, hij is van Krutter!

Selvaria, stuur je PM!
pi_158223253
Beterschap iedereen die zich niet lekker voelt, estrys, faptist, sjaak, mousemicky en wie ik nu nog vergeet :*.

Ik zag hele schattige filmpjes voorbij komen van MM en IMA en een super schattige N. met muts O+. *smelt*.

Ik heb verder ook geen goed advies ofzo (n00b hiero), maar wel een :* voor de mama's die het nu of al een tijdje moeilijk hebben.

Wij hebben de eerste nacht en dag thuis achter de rug.. 's nachts kwam ze op een gegeven moment elk uur :{ dafuq. Ik was moe vanochtend :'). Hoop dat ze vannacht gewoon maar 1x komt (of nouja, 12u/3u/6u). Achteraf denk ik dat het misschien ook gewoon troost zoeken was soms. Nu ligt ze weer constant te krijsen maar ik herken dit gehuil niet, deed ze eerder niet. Maak me wel zorgen of ze genoeg binnen krijgt, we wegen nu niet meer.. maar voor mijn gevoel drinkt ze niet lang genoeg. Luiers zijn nog wel nat.

Hm nja blij als de kraamzorg er morgen is, ook al zijn het maar een paar uurtjes de komende vier dagen, ben toch blij dat er nog heel even iemand meekijkt :@.
pi_158224191
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 20:39 schreef hetzusjevan het volgende:
........
Wij hebben de eerste nacht en dag thuis achter de rug.. 's nachts kwam ze op een gegeven moment elk uur :{ dafuq. Ik was moe vanochtend :'). Hoop dat ze vannacht gewoon maar 1x komt (of nouja, 12u/3u/6u). Achteraf denk ik dat het misschien ook gewoon troost zoeken was soms. Nu ligt ze weer constant te krijsen maar ik herken dit gehuil niet, deed ze eerder niet. Maak me wel zorgen of ze genoeg binnen krijgt, we wegen nu niet meer.. maar voor mijn gevoel drinkt ze niet lang genoeg. Luiers zijn nog wel nat.

Hm nja blij als de kraamzorg er morgen is, ook al zijn het maar een paar uurtjes de komende vier dagen, ben toch blij dat er nog heel even iemand meekijkt :@.
Logisch dat je het fijn vindt dat er nog kraamzorg komt! Het is ook spannend, zo'n kleintje voor het eerst thuis. :*
pi_158224211
Fijn van het fles-drinken, silliegirl!

Lastig he, hetzusjevan. Ik ken het gevoel, hier een moeilijke bv-start gehad én problemen met de groei. Waarschijnlijk kan je kraamhulp wel wegen? Het is een kwestie van loslaten. Van elke voeding wegen naar 1x per dag, naar 1x per week, naar de reguliere cb-controles. En dat loslaten gaat makkelijker als je bij het wegen merkt dat er toch groei is, ook al heb je het niet gemeten tussendoor.

Wij zijn niet meer weggegaan, er kwamen spontaan vrienden langs. J heeft laten zien hoe hij kan staan en kletsen en heeft zitten zwaaien met de duplotorens die hun kinderen gebouwd hadden. Hij doet het echt geweldig overdag dit weekend! :s)
pi_158224712
Wij zijn kindloos thuis! :o
Verjaardag bij schoonmoeder en R blijft slapen.
En nu en nu en nu??? Eindelijk tijd om de was weg te werken! *O*
pi_158224826
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 20:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Beterschap iedereen die zich niet lekker voelt, estrys, faptist, sjaak, mousemicky en wie ik nu nog vergeet :*.

Ik zag hele schattige filmpjes voorbij komen van MM en IMA en een super schattige N. met muts O+. *smelt*.

Ik heb verder ook geen goed advies ofzo (n00b hiero), maar wel een :* voor de mama's die het nu of al een tijdje moeilijk hebben.

Last van krampjes? Dat komt na een paar weken pas echt opzetten he. Zielig zijn ze dan! :* Weet je wat je er tegen kan doen?
pi_158224970
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:29 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe oud is ze kazy?
N. vond het eerst ook makkelijker om op haar armen te leunen, nu doet ze ze meer naar de zijkant waardoor haar hoofd ook minder ver omhoog komt. Maar ze is wel bezig met supermannen en proberen zich af te zetten en de facesliden, dus ze doet ook nieuwe dingen. Dus het zal wel goed zijn.
Ze is a.s. donderdag 5 maanden, iets ouder dan N. maar zo te lezen doen ze hetzelfde voor wat betreft de armen meer naar de zijkant doen. Supermannen doet ze ook soort van, maar veel met haar hoofd naar beneden dus :D

Nouja, ik ga er maar vanuit dat ze zich nog prima ontwikkelt. Ze lijkt geen nekpijn te hebben in ieder geval, want dat dacht ik eerst :@

Rollen gebeurt hier ook nog niet. Ze gooit wel haar benen steeds één kant op. Ze kan dus wel met de klok mee draaien in de box, maar omrollen lukt niet omdat haar arm verkeerd/in de weg ligt.

@Hupje fijn dat jullie zo'n goed weekend hebben. Hopelijk blijft het zo!

@selvaria: wat een leuke muts! En baby natuurlijk!
pi_158225008
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Jullie zijn samen thuis en je denkt aan de was? :P ;)
pi_158225086
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 21:37 schreef kazy het volgende:

[..]

Jullie zijn samen thuis en je denkt aan de was? :P ;)
Het komt nóóóóit méééér goed!
pi_158225641
Ah ja ik hoop dat t loslaten lukt als de kraamzorg bevestigd dat het goed gaat ;). Hehe. En krampjes, dat was het afgelopen nacht niet. Maar ik heb een warmtekussentje en anders een warme hydrofiel om dr buikje heen, dat werkt meestal wel :).

quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 21:39 schreef ingee het volgende:

[..]

Het komt nóóóóit méééér goed!
:D haha! Ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekem ook veel aan de was denk, zelfs in het zkh :').
  zondag 13 december 2015 @ 22:15:33 #63
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158226203
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Haha zou ook mijn eerste gedachte zijn. Wat erg eigenlijk. :@
Om vervolgens tv te kijken zonder babyfoon stress en vroeg naar bed gaan omdat het kan en dan misschien.. Heel misschien smorgens sukkelseks te hebben. Vet onwennige en rare seks waarbij we te veel rekening houden met elkaar, omdat je eigenlijk alleen maar bezig bent met ro in je hoofd en det probeert te blockin door dingen te zeggen als; Doet het zeer? Oh.. Moet ik zus.. Zo?... Haha

Ik moet nog een uur wachten tot m'n laatste pil voor vandaag.
Ik maak me weer druk om de borstvoeding. Bah. Ik bedacht me net... Misschien wil ik wel niet meer kolven.. Is smorgens en savonds drinken wel gewoon genoeg. Kijken hoe lang we dat vol kunnen houden..
maar dat vind ik een beetje zwak van mezelf

:@
  zondag 13 december 2015 @ 23:27:28 #64
409579 LuDann
All the way
pi_158228446
Kazy, Wolk is ook aan het supermannen, met hoofd naar beneden inderdaad en dan de armen opzij. Omdat ze die armen opzij hebben kost het veel meer kracht om hun hoofd op te tillen. En dan trappelen erbij. O+

Wolk lijkt ook even een stapje terug te hebben gedaan. Ze brabbelt eigenlijk vrijwel niet meer en ze is een heel stuk rustiger dan we van haar gewend zijn. Ze is wel vrolijk maar een beetje stil. Zoals vandaag, dan lag ze gewoon op haar speelkleed naar de kerstboom te kijken. Wel breeduit lachen af en toe maar niet de hysterisch blije spartelende zeester zoals we haar gewend zijn. :P Ik denk dat het komt doordat ze zo ziek is geweest. Maak me wel een beetje zorgen maar ik denk dat het herstel gewoon energie kost.

Zusje: ook hier bv problemen en moeite met aankomen (door spugen vooral). Wij hebben zelf een baby weegschaal aangeschaft. Dat is een optie alleen het 'gevaar' is dat je je er teveel mee bezig gaat houden.
pi_158228601
Fijn van het goede weekend Hupje! Hier een lastige zaterdag (door drukte vrijdag en zaterdagmiddag) maar vandaag was hij het zonnetje in huis! Heeft heel lief uitgeslapen tot bijna 9 uur (voedingen elke 2 uur niet meegerekend) en daarna rustig liggen spelen en slapen het grootste deel van de dag met alleen korte slaaphuiltjes.

LuDann, wat betreft kat, hier is het samen aandacht geven aan de kat nu populair. Naar de kat kijken, alle onderdelen van de kat benoemen, ik de kat aaien, O. de kat aanraken... Scheelt ook dat wij een nieuwsgierige kat hebben die zich wel opdringt. Maar ook deze slaapt waar hij niet mag (in de box en in de wipstoel het liefst).
  zondag 13 december 2015 @ 23:52:17 #66
409579 LuDann
All the way
pi_158229008
Dat klinkt als een fijn rustige dag, FF!

Super dat dat zo kan met jullie kat. Dat gaat hier toch wat minder. Kat is behoorlijk groot, een echte vechtersbaas. Ondanks dat erg lief en al 16 jaar oud maar hij heeft wat gewoontes waardoor ik het niet zo fijn vind hem bij Wolk in de buurt te hebben. Hij vindt op een halve meter afstand liggen niet goed genoeg, hij moet altijd echt BOVENOP Wolk liggen, minimaal een pootje erop (en liefst helemaal :X ). En dat pootje, daar gaat hij mee lopen klauwen als hij spint. Dus ja, dan blijf ik hem wegduwen en uiteindelijk zet ik hem de kamer uit. Er is geen middenweg, hij blijft niet op een afstandje kijken helaas.
pi_158229434
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 23:52 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt als een fijn rustige dag, FF!

Super dat dat zo kan met jullie kat. Dat gaat hier toch wat minder. Kat is behoorlijk groot, een echte vechtersbaas. Ondanks dat erg lief en al 16 jaar oud maar hij heeft wat gewoontes waardoor ik het niet zo fijn vind hem bij Wolk in de buurt te hebben. Hij vindt op een halve meter afstand liggen niet goed genoeg, hij moet altijd echt BOVENOP Wolk liggen, minimaal een pootje erop (en liefst helemaal :X ). En dat pootje, daar gaat hij mee lopen klauwen als hij spint. Dus ja, dan blijf ik hem wegduwen en uiteindelijk zet ik hem de kamer uit. Er is geen middenweg, hij blijft niet op een afstandje kijken helaas.
Die klauwpootjes had mijn andere kat ook, erg vervelend inderdaad icm baby (of dunne broek). Deze kat doet dat niet maar is wel erg kneuzig en loopt dus zo over O heen wat ook niet mag, maar op hem liggen (of ernaast) doet hij niet, daarvoor beweegt O teveel/te abrupt. Lijkt me erg lastig iig en sneu voor het beestje. Misschien op een andere manier hem wat meer entertainen? Onze kat krijgt z'n brokjes in een speelding waar hij ze zelf uit moet vissen, dat houdt hem wel een tijdje zoet, en voor kerst krijgt hij de cat miauw, een bewegend speeltje onder een doekje niet tegen m vertellen, is nog een verrassing!. Wij hadden altijd twee katten die samen veel aandacht kregen en elkaar bezig hielden, maar de ander is vlak na de geboorte van O overleden dus deze krijgt nu minder aandacht van ons en heeft ook nog eens geen speelmaatje meer, dus we proberen hem met speelgoed te verwennen tot we genoeg tijd hebben voor een nieuwe kat.
pi_158229783
Aww wat sneu dat zijn maatje overleden is. Hier waren ze ook met zijn 2en, hebben nadat het broertje overleed nog geprobeerd een andere kat erbij te nemen als gezelschap maar dat botste ontzettend. We hebben wel speeltjes en kattenkruid maar hij heeft daar niet zo veel aandacht voor. Dat op Wolk willen liggen heeft een heel dwingend karakter trouwens. Hij deed hetzelfde bij zijn broertje, die lieten we thuis inslapen en hij moest daar ook bovenop zitten. Dierenarts moest hem telkens wegduwen. Dus heb daar ook een beetje nare associaties bij, dan zie ik weer voor me hoe hij op zijn overleden broertje lag te slapen alsof het een vod was. Beetje bizar verhaal dit, mja, tis een raar beest. :') Ik zal eens in de dierenwinkel kijken of ik wat qua speeltjes kan vinden, misschien dat iets nieuws uitkomst brengt. :Y
pi_158230719
En, lekker was gevouwen Inge? :9

Fap, als dat is waar jij je goed bij voelt moet je dat doen. Ik zou het alleen niet doen omdat dat stomme wijf op je werk commentaar heeft gehad.

Kazy, ik denk dat ze zich prima ontwikkelt hoor. Ik heb geloof ik een heel snelle, die graag zsm groot wil zijn en een scooter wil.

Ik zag N. de Vicking. O+

Hetzusjevan, hoe is de tweede nacht geweest? Ik hoop dat de kraamhulp je goed op weg kan helpen vandaag.

Wij hadden gister een overprikkelde L. Drukke dag hier gehad, met heel veel opa's en oma's en eigenlijk net even te veel van hand naar hand gaan. Dus ze sliep van 19:00 tot 21:00 en daarna wakker tot half 12. Niks was goed, behalve vastgehouden worden door pappa terwijl ze aan mamma's gezicht moest friemelen. Ging één van ons twee weg was het enorm brullen. Daarna heeft ze heerlijk liggen tukken tot 4 uur en daarna door tot 7.

Algemene indruk van de tweede werkweek. Werken is weer stom. *O* Volgens mij past dat in de algemene tendens. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158230985
Grappig die katten verhalen. Onze kat is twee maanden na de geboorte van de oudste weggelopen en nooit meer teruggekomen :'( was ook erg jaloers, plaste bijvoorbeeld altijd in de box.

Fap je moet inderdaad doen waar jij je goed bij voelt. Mij is het nooit gelukt alleen in de ochtend en avond voeden. Dan kelderde de productie zo hard dat ik binnen twee dagen helemaal geen voeding meer had.

Ik voel me sleeeeecht. :( Halve nacht op de wc gezeten. En om 5 uur kreeg ik gezelschap van de oudste. Ook diarree.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 14 december 2015 @ 08:51:47 #71
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158231150
Beterschap, estrys!

Katten. :X ik weet niet wat ik met onze kat aan moet. Hij plaste altijd al in huis, maar nu is het wel heel erg. Als L gaat kruipen en door de pis kruipt... Yuck. Daarbij mauwt ie de hele dag om eten omdat hij continue van smaak verandert en dan bepaald voer niet wilt eten. En hij loopt steeds voor m'n voeten. Maar wegdoen kan ik ook niet, ik heb 'm al 9 jaar.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158231275
Beterschap Estrys! Er heerst echt iets geloof ik.

Buhh. Vanochtend gevoed, huilen aan de borst. Mijn man had gisteren een flesje en t is een wereld van verschil, zonder gemopper in slaap gevallen, geen krampjes, geen gehuil. We gaan even testen of dit toeval is (nu twee keer)
De lk heeft nu in totaal 2,5 uur meegekeken, ze kan niets zien dat anders zou moeten, alleen dat hij door zijn gehemelte de hap niet kan maken (zit hoger dan bij de gemiddelde baby) en hij heeft een relatief klein mondje waardoor hij niet vacuüm kan houden. En daardoor krijgt hij veel lucht naar binnen. Als t rustige drinken aan de fles geen toeval is ga ik weer de overweging maken om af te bouwen, maar dit keer heb ik er vrede mee.

Ik moet straks naar de ha voor t snurken, heb t gisteren en vandaag alleen incidenteel gehoord. Zul je net zien :')
pi_158231371
Een paar weken terug constateerden ze op het kdv enthousiast dat J kan rollen. Kon-ie al een tijdje, maar hij vindt het niet zo nodig.

Faptist, je hebt Ro een hele mooie basis gegeven. Het is niet zwak! Maar je moet het niet doen omdat collega's stomme opmerkingen maken, zoals Krisvc al zei.

LuDann, ik kan me herinneren dat J eerst ook meer brabbelde e.d. en toen een paar weken minder, en hij is niet ziek geweest. Heb vertrouwen in Wolk!

Over het wegen: ik ging wekelijks naar het weeguurtje. Maar hopelijk laat de kraamhulp zien dat jullie op de goede weg zijn, zusjevan!
pi_158231383
Heel goed hoe je het aanpakt Cassandra. Belangrijkste is dat je er zelf vrede mee hebt, wat je ook besluit. Moet je in januari weer gaan werken eigenlijk?
pi_158231443
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:14 schreef Estrys het volgende:
Heel goed hoe je het aanpakt Cassandra. Belangrijkste is dat je er zelf vrede mee hebt, wat je ook besluit. Moet je in januari weer gaan werken eigenlijk?
Ja, dit jaar ga ik nog fulltime geven, een flesje kv per dag om te testen, en in januari afbouwen eventueel. 11 januari moet ik weer beginnen, gelukkig maar drie dagen :s)
pi_158231487
Beterschap estrys (en gezin estrys.. Want zo te horen gaat t viral? :X).

Fuck, toch niet verzekerd voor extra kraamzorg. Net gebeld en toch maar ingekocht voor min. 2 dagen.. Hmpf. Ik vind het zo'n waardeloos systeem dat je maar 1x in het jaar kan switchen van verzekeraar. Iemand goede tips waar ik nu op moet letten, nu de kleine bijgeschreven wordt?

Betere nacht gehad! Ze kwam netjes rond de tijden. Ik merk alleen wel dat ze uit mn rechterborst veel minder drinkt (die is/was ontstoken) en dan dus de keer erop eerder komt voor voeding. En ze heeft weer gespuugd zo te voelen (natte schouders).

En vanochtend had ze zichzelf compleet boven de dekens uitgewurmd :? Heeft ze het dan te warm?
pi_158231774
Beterschap Estrys! Klinkt als het virus wat hier ook toe heeft geslagen in het weekend.
Goede nieuws: het duurde hier maar een dag. en toen kreeg mijn man het.

Ik heb geen tips wat betreft verzekeringen zusje. Ik dacht wel dat er een topic over was.
pi_158232157
Hebben jullie een voetenzak in de maxicosi?
  maandag 14 december 2015 @ 10:28:52 #79
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158232308
Ima,
Ik wel. Lekker warm!

En over het afbouwen van de borstvoeding. Het gaat me niet om de reactie van m'n collega's. Maar het kolven gaat zo slecht en ze heeft toch 3x 130 ml per dag noeig als ik haar weg breng. Ik heb dagen dat ik maar 100 ml kolf! En dan bedoel ik dus: restjes na het drinken, gewoon 10 minuten kolven na 6 uur geen voeding... Het is net alsof m'n borst op slot slaat wanneer se kolf er aan hangt en dat breekt me op.
pi_158232369
Wij ook IMA. Al ligt ie in de auto half opengeslagen omdat de winter nog niet echt wil :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158232371
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja
pi_158232390
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja O+ lekker warm. Van koeka met teddy. Weet alleen niet of t nodig is want wordt alleen in de auto gebruikt
pi_158232436
Ik laat de maxicosi altijd in de auto staan en was het bestaan van de voetenzak vergeten. :@
pi_158232486
Bleh mijn moeder komt op maandag altijd oppassen. Eigenlijk niet nodig maar wel fijn. Nu heb ik het juist vandaag wel nodig. Is het half elf geweest en ze is er nog niet :(

Op karakter dan maar :')
pi_158232690
Wij hebben een voetenzak met fleece aan de binnenkant O+ van het merk Kees.

Sjaak sliep vannacht *O* 23.30-7.15 en 8.00-10.00u *O* en ik dus ook! Slaap doet een mens goed!

Hetzusjevan, heb je couveusenazorg? Of andere kraamzorg?
pi_158232934
Voetenzak: ja, maar ik heb een universele die ook prima functioneert als slaapzakje in de kinderwagen! Hij ligt nu dus voornamelijk daar in. In de maxi cosi heb ik een wikkeldeken liggen.

Ik heb straks nacontrole in het ziekenhuis. W. is gewoon alweer 6 weken vandaag :o . Waar is de tijd gebleven..
pi_158233072
Voor in de MC heb ik een voetenzakdekengeval, maar tot nu toe hebben we die amper gebruikt voor mijn zweetkopje. We doen meestal een dekentje over de beentjes.

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:28 schreef faptist het volgende:
En over het afbouwen van de borstvoeding. Het gaat me niet om de reactie van m'n collega's. Maar het kolven gaat zo slecht en ze heeft toch 3x 130 ml per dag noeig als ik haar weg breng. Ik heb dagen dat ik maar 100 ml kolf! En dan bedoel ik dus: restjes na het drinken, gewoon 10 minuten kolven na 6 uur geen voeding... Het is net alsof m'n borst op slot slaat wanneer se kolf er aan hangt en dat breekt me op.
Niet om je op andere gedachten te brengen, maar ter informatie: ik kolf ook niet genoeg (nooit gekund ook). Ik kolf tegenwoordig op mijn werk 1x voor de stimulatie. Heb ik na 1 of 2 dagen genoeg verzameld voor een portie, dan krijgt J dat mee naar het kdv. Verder krijgt hij op de opvang fv en thuis volledig bv. Ik heb gehoord dat je de meeste kans hebt dat je productie het redt als je elke 8 uur een keer aanlegt of kolft, vandaar. Ik heb alleen last van stuwing als J onverwachts een nacht doorslaapt.

Ik zat net de kerstpresentjes voor het kdv in te pakken. J probeerde steeds het inpakfolie te pakken O+ Dat knispert ook zo mooi!
pi_158233469
quote:
Wij ook, ideaal!
Deze doen we sinds vorige week ook in de kinderwagenbak. Stuk makkelijker dan dekentje/lakentje.
pi_158233542
Ik heb wel een voetenzak (Wallaboo) in de wagen, maar in de maxicosi leg ik altijd gewoon een dekentje over N. heen, ik vind dat ze er altijd zo warm uitkomt.
pi_158233660
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:23 schreef hetzusjevan het volgende:

En vanochtend had ze zichzelf compleet boven de dekens uitgewurmd :? Heeft ze het dan te warm?
Was hier ook zo, met 1 week oud nog maar. Sommige baby's zijn erg bewegelijk in bed.
Ik heb toen gekozen voor een slaapzakje (witte van de Hema mt 50/62), mouwtjes afgeritst en van die handschoentjes bij koude handjes.

Eigenlijk hoef je dan geen lakentje en deken meer te gebruiken, maar ik stop maar nog wel onder een dun lakentje (dubbel gevouwen).
pi_158233865
quote:
Ja, een Wallaboo, maar die gebruik ik in de kinderwagen op het moment. In de maxicosi doe ik hem in zo'n wikkeldoek met gaten, anders is het te warm. Ding gaat alleen in de auto en niet op de fiets.
pi_158234080
Ik heb nu een dekentje inderdaad, maar ik vind het wel fris.. Gebruik de maxi cosi ook vaak bij boodschappen.
pi_158234179
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, een Wallaboo, maar die gebruik ik in de kinderwagen op het moment. In de maxicosi doe ik hem in zo'n wikkeldoek met gaten, anders is het te warm. Ding gaat alleen in de auto en niet op de fiets.
Mijn auto wordt pas na 10-15 minuten echt lekker warm, dus een voetenzak is geen overbodige luxe. Ik zit zelf in de winter ook met handschoenen in de auto :D
pi_158234254
:* voor alle mama's met bv-struggles... lijkt me lastig.

Wij hebben ook een voetenzakding in de mc en daardoor doe ik Fedde vaak geen jasje aan want hij zweet zich dan echt het apelazerus. Als we straks over gaan naar de buggy hebben we ook een voetenzak maar misschien dat ik dan wel een koeka wil, het ziet er zo lekker warmpjes uit.

Wij hebben sinds 2 maanden ook een kat, jonkie net iets jonger dan Fedde zelf, en die 2 zijn gek op mekaar... zoeken mekaar steeds op O+ Ik moet er wel steeds bij blijven want Fedde grijpt gewoon in het wilde weg en dat begrijpt Linus niet altijd even goed dus voor dat er dan nagels in baby zitten probeer ik ze uit elkaar te halen maar ze willen zo graag samen (Linus parkeert zichzelf ook altijd precies tussen Fedde en speeltje of jat gewoon het speeltje in kwestie en gaat 3 meter verderop zitten waar het voor nu nog veilig is). :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat het hier lekker zijn gangetje, manneke is strontverkouden en piept en roggelt als een oude shag-roker maar is nog steeds vooral een heel blij ei. O+
pi_158235281
Nohh, baby en kitten, zo cute O+

Onze kat (chagrijnige ex-kater van 12) bleef in het begin zoveel mogelijk uit de buurt bij Ketel. Inmiddels durft hij wel weer bij ons te komen liggen als we Ketel erbij hebben, maar ware liefde is het bepaald nog niet. :P
pi_158235501
Dank voor jullie lieve berichtjes. KMA is min of meer uitgesloten door CB omdat ik volledig BV geef. Ik weet niet of dat waar is, maar ik hou het nog wel in mijn achterhoofd in ieder geval.

Wat mijn moeder denkt is verborgen reflux en daar zit wel wat in. Ook een aantal dingen kloppen dan weer niet... Woensdag gaan we naar de kinderarts en dan wil ik dit bespreken. Ik ben al vanaf vrijdag filmpjes aan het maken van pijnmomenten zodat ik iets kan laten zien wanneer meneer besluit om weer alleen lief te lachen naar de dokter (ze ziet er dan ook wel erg goed uit...)

Over kolven. Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan dat ik ook maar weinig hoeveelheden kolf. Net of mijn borsten dichtklappen. Ik heb me daar ook druk over gemaakt maar heb me nu bij neergelegd. Ik ga alleen wel over op kv als mijn verlof voorbij is.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_158235537
Lijnloos wat lief O+

Zo terug van de huisarts. Mijn afspraak stond niet in de agenda :( er tussen gepropt dan ben je zo weer een uur verder. Ha hoorde niets vreemd aan zijn snurken en vroeg of ik een afspraak met de kno arts wilde of wilde afwachten. Omdat G goed groeit en geen last heeft, en ik sowieso overweeg om de bv af te bouwen wacht ik nog even af, de 28e heb ik zelf een afspraak en krijg dan een verwijzing mee als het snurken nog aanwezig is. Vroeg ze of ik een recept had voor het spiraaltje. Nee dat is me niet verteld. Kreeg ik die alsnog mee anders had ze me de 28e weggestuurd voor een nieuw recept. Waarom die assistente niet direct zei dat ik een recept nodig had.. 8)7

G heeft een knalrood gezichtje, trekt niet weg, zag ik naderhand. Wat dit nou weer is? Temperatuur is 37.0, hij is actief. Allergie? Maar voor wat? De kv? iets in t zwembad?
pi_158235609
Selvaria, wat lief, je viking N. Ze gaat steeds meer op je lijken zeg, jeetje!

Hupje, dat is wel een geruststelling dat J ook een periode heeft gehad met minder brabbelen.

Over de poes, wat Mariposas zegt geldt hier ook. Ik sleep hem al 16 jaar met me mee dus wegdoen is geen optie.

Voetenzak heb ik hier nog nieuw in de kast liggen. Wolk zweet hem de pan uit met alleen een dekentje in de Maxicosi dus dat lijkt me meer dan voldoende. De babywagen gebruik ik niet dus ook daarin is 'ie niet nodig.

Wat lief Lijnloos! Heel schattig en leuk dat ze zo samen opgroeien. Ben zelf ook samen opgegroeid met een kat, we waren altijd dikke maatjes.

1Girl, eet en drink jij ook koemelkvrij dan, dat KMA is uitgesloten door het CB? Want zolang jij koemelk binnenkrijgt, krijgt je zoontje dat ook. In ontzettend veel producten zit onverwachts koemelk verwerkt (brood, koekjes, nja, noem maar op) dus je kunt er meer van binnenkrijgen dan je weet. Alleen melk en kaas ontwijken is niet genoeg. Selvaria heeft hier ruim ervaring mee.
pi_158235962
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:59 schreef 1stGirl het volgende:
Dank voor jullie lieve berichtjes. KMA is min of meer uitgesloten door CB omdat ik volledig BV geef. Ik weet niet of dat waar is, maar ik hou het nog wel in mijn achterhoofd in ieder geval.
Ik gaf ook volledig bv en mijn baby was toch echt vreselijk beroerd van zijn KMA! Zelfs met een klein foutje in mijn dieet merken we het meteen.

Cassandra, tijd voor een andere huisarts? Wat irritant! (En nu vraag ik me ineens af hoe het met LuDann en haar huisarts is)

Ik word zo blij van mijn broodsmikkelende baby O+ Alleen jammer van de luiers, hij heeft er nog wel moeite mee.
pi_158236099
O ja Cassandra hadden wij je hier ook kunnen vertellen van dat recept :P

Lijn O+ die van jullie lijkt heel erg op onze weggelopen kat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')