abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158196460
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Polen is dan ook niet echt vergelijkbaar met Syrië.
Er zijn wereldwijd meer dan 50 miljoen vluchtelingen.

Overigens bijna 900 miljoen mensen die in extreme armoede moeten leven, vaak is dat nog schrijnender.

We kunnen dus nog wel even doorgaan met nieuwe-Nederlanders importeren.
pi_158196550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn wereldwijd meer dan 50 miljoen vluchtelingen.

Overigens bijna 900 miljoen mensen die in extreme armoede moeten leven, vaak is dat nog schrijnender.

We kunnen dus nog wel even doorgaan met nieuwe-Nederlanders importeren.
Dat kan, maar dat doen we niet. Armoede alleen is namelijk geen argument om mensen op te vangen, zo hebben we afgesproken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158196575
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat doen we niet. Armoede alleen is namelijk geen argument om mensen op te vangen, zo hebben we afgesproken.
We doen gewoon wat we afgesproken hebben, hoeven we er ook niet meer over na te denken of we wel het goede doen.
pi_158196652
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We doen gewoon wat we afgesproken hebben, hoeven we er ook niet meer over na te denken of we wel het goede doen.
Je geeft zelf al argumenten waarom armoede geen grond is voor een asielaanvraag.
pi_158196665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Uiteraard staat het je vrij om het er niet mee eens te zijn. Ik zie het echter als onze plicht om vluchtelingen op te vangen, en dat ze voorrang krijgen komt dus vooral voort uit pragmatisme.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158196684
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie geen reden om antwoord te geven op een irrelevante vraag die bedoeld is om mij weg te zetten als iemand die geweld jegens asielzoekers goed zou keuren.
De vraag hoe jouw post relevant is voor een topic waarin het gaat over geweld tegen asielzoekers is niet relevant? Ok.
pi_158196791
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je geeft zelf al argumenten waarom armoede geen grond is voor een asielaanvraag.
De Syriër die geen geweld gezien heeft omdat hij in veilig gebied zat, bijvoorbeeld Koerdistan of het westen van het land, krijgt hier gratis gezondheidszorg, een huurwoning en uitkering.

Terwijl kinderen in Bangladesh die in de leerindustrie werken gewoon kanker mogen krijgen. Maarja, die zorgen er wel voor dat wij goedkoop schoenen en tassen kunnen kopen.

Ja, daar sta je dan met je principes.

Ik reageer hier trouwens niet meer. Kunnen jullie lekker babbelen over het oorspronkelijke onderwerp, het geweld in Duitsland, wat ik ten zeerste afkeur.
pi_158196826
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:39 schreef luxerobots het volgende:
Ik reageer hier trouwens niet meer. Kunnen jullie lekker babbelen over het oorspronkelijke onderwerp, het geweld in Duitsland, wat ik ten zeerste afkeur.
Ok, bai.
pi_158196938
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:52 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Ben jij überhaupt in Marokko geweest? Ik heb meer dikke inkijken, hotpants en drank gezien dan hoofddoeken en baarden :D. Zelfde geldt voor Turkije, ben beide landen doorgeweest. En ik ben geen all-inclusive tokkie. Nu snap ik die Marokkanen en Turken wel waarom ze meestal een hekel hebben aan hun mede-Marokkaanse/Turkse Nederlanders.

De religie is minder ja (alle religies zijn sowieso kut, ik maak geen onderscheid), maar de islam in zijn geheel uitbannen is onmogelijk.
Nee, ik ben niet in Marokko geweest. En er is ook geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om erheen te gaan.

Ik vind ook alle religies kut, maar ik maar wél onderscheid. De ene religie is erger dan de andere. Het christendom is in veel opzichten minder orthodox en conservatief dan de islam. De grote problemen in onze samenleving hebben bar weinig met het christendom of de plaats van christenen in onze samenleving te maken.

Met de islam hebben we des te meer. Een religie in z'n geheel uitbannen is inderdaad onmogelijk; je kunt immers niet controleren wat mensen denken. En je kunt het ze ook niet verbieden. Maar je kunt wél radicalisering tegengaan. En je kunt ook bewust kiezen voor het dichtdraaien van de kraan, wat de toestroom van nieuwe groepen moslims betreft. De problemen die we hier hebben met de huidige populatie moslims (slechte integratie, radicalisering, parallelle samenlevingen, etc.) zijn groot en moeten eerst eens grondig worden aangepakt.
pi_158197363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Vluchtelingen zijn geen immigranten. Het zijn vluchtelingen.
Het zijn asielaanvragers en de IND beoordeeld of het vluchtelingen of economische migranten zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:24:30 #36
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_158203613
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Syriër die geen geweld gezien heeft omdat hij in veilig gebied zat, bijvoorbeeld Koerdistan of het westen van het land, krijgt hier gratis gezondheidszorg, een huurwoning en uitkering.

Terwijl ....
Terwijl hier in Nederland 3 van de 5 gezinnen in de problematische schulden zitten , bejaarden hun zorg te huis uit gezet worden.
wacht rijden voor sociale huurwoningen bijna 8 jaar zijn , 1 op de 5 gezinnen bij de voedselbank of daar tegen aan zitten , 3 op 5 5 kinderen geen ochtend eten krijgt.
ect ect , veel mensen zijn werkloos , vele hulp voor daklozen en ggz hulp worden gesloten ...

maar ja alles voor de illegale mensen die geen verblijf hebben en of paspoort
ja , juridisch het land kapot maken omdat ze denken overal recht op te hebben .
en dit ook zullen krijgen omdat er over 5 jaar wel weer een generale pardon uitgeschreven gaat worden ....

maar onze medelanders mogen sterven ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')