Gaat lekker daar in Duitsland.quote:Bus met vluchtelingen door dertig mensen aangevallen in Duitsland
Een groep van dertig mensen heeft in Oost-Duitsland een bus met vluchtelingen aangevallen bij aankomst bij een asielzoekerscentrum. De groep hield donderdagavond eerst de bus tegen en gooide vervolgens met voorwerpen en vuurwerk, zei de politie van Leipzig vrijdag.
Het incident vond plaats in het dorp Jahnsdorf. Bij de aanval raakte de buschauffeur door een rotje gewond aan zijn voet. Ook ging een ruit van de bus aan diggelen. De asielzoekers worden nu in een andere accommodatie ondergebracht.
Het is niet de eerste keer dat de weerstand tegen asielzoekers in Duitsland gewelddadige vormen aannneemt. Donderdag werden ook vijf vluchtelingenkinderen door klasgenoten aangevallen, waarbij ze werden bespuwd, met stenen bekogeld en tussen een deur zijn klemgezet. Dat meldt onder andere de Tagesspiegel. De arm van een 9-jarig meisje werd verbrijzeld. Volgens de politie was dit niet het eerste incident en zijn de vluchtelingenkinderen vijf keer eerder fysiek en verbaal aangevallen.
In september werd een geplande noodopvanglocatie voor vluchtelingen in het Duitse Werthei in brand gezet en eind augustus ging een leegstaand gebouw in Weissach im Tal grotendeels in vlammen op. Ook daar zouden asielzoekers worden opgevangen.
Kort daarna werd in Nauen, ten westen van Berlijn, brand gesticht bij een sporthal die dienst zou gaan doen als opvanglocatie. De brandweer kon weinig meer doen dan het gebouw gecontroleerd laten uitbranden.
Ten eerste maakt het mij geen moer uit of de toename van het aantal moslims vanuit Marokko en Turkije komt of dankzij de toestroom van asielzoekers uit Syrië, Irak en Afghanistan (en tal van andere landen). Feit is dat het aantal fors toeneemt; en nog eens oncontroleerbaar ook. Met alle problemen van dien, terwijl er nog niet een begin van een oplossing is voor de bestaande problemen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er immigreren nauwelijks moslims. De tijd dat Turken en Marokkanen hier massaal heen kwamen, is voorbij. Wel groeit het percentage moslims door de influx van asielzoekers, maar deze mensen vangen we op omdat ze onze hulp nodig hebben.
De verwachte groei wordt vooral veroorzaakt door moslims die hier al wonen en zich de komende decennia voort gaan planten.
Ik vind dit het meest karige woordspelletje dat 2015 heeft voortgebracht. Als iedereen die groep gewoon noemt zoals hij/zij dat wilt en anderen dat respecteren scheelt dat toch een hoop nutteloze berichten die toch de ander niet op andere gedachten zullen brengen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Vluchtelingen zijn geen immigranten. Het zijn vluchtelingen.
Ze kunnen moeilijk allemaal in Griekenland worden opgevangen. En in de regio zitten er ook al miljoenen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
"Deze mensen vangen we op omdat ze onze hulp nodig hebben". Laat me niet lachen man. Die lui doorkruisen tal van landen waar het ook veilig is en waar ze ook kunnen worden opgevangen. Maar dat willen ze helemaal niet. Ze willen naar Germoney en landen met een vergelijkbaar voorzieningenniveau en vergelijkbare politieke naïviteit.
In Nederland is dat verschil er niet of nauwelijks. Alle daadwerkelijke vluchtelingen worden immigranten zodra ze een verblijfsvergunning krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
im·mi·gre·ren (immigreerde, is geïmmigreerd) 1 zich in een land vestigen. Bron: Vandale.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn posts zitten vol met kritiek op de islam en alle negatieve effecten daarvan. Dat is wat anders dan moslimhaat. Ik maak bezwaar tegen dat goedkope frame. Ik heb grote inhoudelijke kritiek op religie en zeker op een oer-orthodoxe, barbaarse religie als de islam. Die kritiek wens ik als atheïst krachtig kenbaar te maken, zoals ook gelovigen dat mogen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik volg het zeer ongenuanceerde,mono-cultureel en zeer ondivers onstane zeer eenzijdige nieuws in Nederland inderdaad. Daarnaast gebruik ik mijn gezond verstand.
Moslims zijn niet het echte gevaar voor homo's. Met hun aandeel in de samenleving kunnen ze dat ook niet. FN, Vlaams Belang en dergelijke kunnen daadwerkelijke machtsfactoren worden. Moslims niet.
Daarnaast zijn moslimhomo's het grootste slachtoffer in de verhalen waar jij het over hebt, terwijl je posts vol zitten met moslimhaat. Dus ja.
Het verschil zit hem vooral in de achterliggende reden. Een immigrant maakt een weloverwogen keuze om hierheen te komen, bijvoorbeeld omdat hij op zoek is naar werk. Er is voor deze persoon echter geen noodzaak om zijn thuisland te verlaten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In Nederland is dat verschil er niet of nauwelijks. Alle daadwerkelijke vluchtelingen worden immigranten zodra ze een verblijfsvergunning krijgen.
Echt.... wat een tenenkrommende, naïeve onzin. In de huidige vluchtelingenstroom krioelt het van de mensen die niet uit een oorlogsgebied komen. En nog een veel groter deel is niet op zoek naar veiligheid, maar op zoek naar welvaart en sociale voorzieningen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is juist, maar voor iedereen die specifiek naar Nederland (of Duitsland in dit geval) komt is dat een bewuste keuze. Dus dat verschil is dan nihil. Bovendien is het, zoals gezegd, een woordspelletje zonder daadwerkelijke inhoud.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het verschil zit hem vooral in de achterliggende reden. Een immigrant maakt een weloverwogen keuze om hierheen te komen, bijvoorbeeld omdat hij op zoek is naar werk. Er is voor deze persoon echter geen noodzaak om zijn thuisland te verlaten.
Een vluchtelingen komt deze kant op omdat hij op de vlucht is voor oorlog of andere ellende.
Beleidstechnisch maakt het echter wel degelijk verschil. Vluchtelingen krijgen een verblijfsvergunning, terwijl immigranten die afkomstig zijn uit een land waar het veilig is, teruggestuurd (dienen te) worden.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is juist, maar voor iedereen die specifiek naar Nederland (of Duitsland in dit geval) komt is dat een bewuste keuze. Dus dat verschil is dan nihil. Bovendien is het, zoals gezegd, een woordspelletje zonder daadwerkelijke inhoud.
Ben jij überhaupt in Marokko geweest? Ik heb meer dikke inkijken, hotpants en drank gezien dan hoofddoeken en baardenquote:Op zaterdag 12 december 2015 16:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt.... wat een tenenkrommende, naïeve onzin. In de huidige vluchtelingenstroom krioelt het van de mensen die niet uit een oorlogsgebied komen. En nog een veel groter deel is niet op zoek naar veiligheid, maar op zoek naar welvaart en sociale voorzieningen.
Mensen verlaten veilige gebieden en doorkruisen veilige landen, op weg naar Germoney, Zweden, Nederland en andere landen die de sigaar zijn. Er zitten zelfs vluchtelingen uit Marokko tussen; volgens Mutant01 zo'n prachtig en modern land.
Waar het op neerkomt, is dat het volk deze kant op vlucht, maar helaas hun primitieve kutreligie meeneemt, met alle problemen van dien. Ik ageer daartegen, omdat we hier nu al meer islam hebben dan gezond is.
Dus een vluchteling wordt dan een immigrant. Niet zo spannend dus.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beleidstechnisch maakt het echter wel degelijk verschil. Vluchtelingen krijgen een verblijfsvergunning, terwijl immigranten die afkomstig zijn uit een land waar het veilig is, teruggestuurd (dienen te) worden.
Vluchteling is iemand die op de vlucht is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beleidstechnisch maakt het echter wel degelijk verschil. Vluchtelingen krijgen een verblijfsvergunning, terwijl immigranten die afkomstig zijn uit een land waar het veilig is, teruggestuurd (dienen te) worden.
En terecht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef luxerobots het volgende:
In mijn ogen ben je een vluchteling als je persoonlijk vervolgd wordt. Anders kan je iedereen uit Syrië of elke jonge man uit Eritrea wel een verblijfsvergunning geven. O, dat gebeurt ook.
Elke Syriër heeft het recht om in Nederland te wonen?quote:
Er worden toch kantoorpanden en containerwoningen gereed gemaakt voor de vluchtelingen en deze krijgen toch geen voorrang op huurwoningen? Althans, dat is het beleid van de overheid na klachten uit de bevolking.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Elke Syriër heeft het recht om in Nederland te wonen?
Dat heeft een inwoner van de EU ook. Je mag in elk EU-land wonen en werken.
Met dit verschil: een Europeaan heeft geen recht op al onze voorzieningen en krijgt niet met voorrang een sociale huurwoning.
Waar worden die kantoorpanden en containerwoningen gereed gemaakt? Voorlopig probeert de overheid het overgrote deel via de woningcorporaties de samenleving in te laten stromen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er worden toch kantoorpanden en containerwoningen gereed gemaakt voor de vluchtelingen en deze krijgen toch geen voorrang op huurwoningen? Althans, dat is het beleid van de overheid na klachten uit de bevolking.
Dat klopt, maar de vraag is of bijvoorbeeld Koos of jij het eens bent met dat beleid.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er worden toch kantoorpanden en containerwoningen gereed gemaakt voor de vluchtelingen en deze krijgen toch geen voorrang op huurwoningen? Althans, dat is het beleid van de overheid na klachten uit de bevolking.
Dat asielzoekers voorrang krijgen is omdat je deze mensen niet in jaren in een azc kunt laten zitten. In de eerste plaats omdat ze het praktisch onmogelijk is om je leven weer op te pakken als je een azc zit, maar vooral ook vanwege de doorstroom. Azc's moeten immers telkens nieuwe mensen opvangen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Elke Syriër heeft het recht om in Nederland te wonen?
Dat heeft een inwoner van de EU ook. Je mag in elk EU-land wonen en werken.
Met dit verschil: een Europeaan heeft geen recht op al onze voorzieningen en krijgt niet met voorrang een sociale huurwoning.
Geen idee, ik hou de vorderingen niet op de voet bij. Waar stromen de mensen dan ondanks wat het kabinet gezegd heeft dan toch in in sociale huurwoningen? Dat zou natuurlijk een kwalijke zaak zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar worden die kantoorpanden en containerwoningen gereed gemaakt? Voorlopig probeert de overheid het overgrote deel via de woningcorporaties de samenleving in te laten stromen.
Je bent echt een beetje debiel aan het woorden?quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat asielzoekers voorrang krijgen is omdat je deze mensen niet in jaren in een azc kunt laten zitten. In de eerste plaats omdat ze het praktisch onmogelijk is om je leven weer op te pakken als je een azc zit, maar vooral ook vanwege de doorstroom. Azc's moeten immers telkens nieuwe mensen opvangen.
Overigens kunnen EU-burgers wel degelijk een beroep doen op onze sociale voorzieningen.
Polen is dan ook niet echt vergelijkbaar met Syrië.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent echt een beetje debiel aan het woorden?
Ik zeg dat ze niet recht hebben op al onze voorzieningen. Een Pool kan bijvoorbeeld WW krijgen, maar hij moet dan wel voldoende gewerkt hebben en aan de overige eisen voldoen. Een Pool kan hier niet aankloppen voor een huurhuis met uitkering. Een Syriër kan dat wel, en daar ben ik op tegen.
Nee, een vluchteling kan hier aankloppen voor een huurhuis en een uitkering. Ik heb je net uitgelegd waarom het prudent is om die mensen een woning toe te wijzen. En dat ze een uitkering ontvangen, is eveneens logisch, daar ze niet meteen mogen werken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent echt een beetje debiel aan het woorden?
Ik zeg dat ze niet recht hebben op al onze voorzieningen. Een Pool kan bijvoorbeeld WW krijgen, maar hij moet dan wel voldoende gewerkt hebben en aan de overige eisen voldoen. Een Pool kan hier niet aankloppen voor een huurhuis met uitkering. Een Syriër kan dat wel, en daar ben ik op tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |