Zie ASS topic, ik denk dat ik 't qua inhoudelijkheid ook daarbij laat.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:31 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Deel het wanneer je er klaar voor bent.
Heb daar ff gelezen. Niet fijn zeg! Wel positief dat je er zelf tevreden bent over hoe je t hebt aangepaktquote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zie ASS topic, ik denk dat ik 't qua inhoudelijkheid ook daarbij laat.
Ik wist wel dat ie het niet fijn zou vinden als ik niet langs zou komen (hikte al een week tegen dat telefoongesprek aan), maar had zo'n reactie van hem niet verwacht. En ook geen flauw idee wat ie daarmee wou proberen te bereiken, maar dat doet er voor mij nu ook niet meer toe.
Klopt, leuk is anders. Maar soms zijn dingen nou eenmaal minder leuk.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 02:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heb daar ff gelezen. Niet fijn zeg! Wel positief dat je er zelf tevreden bent over hoe je t hebt aangepakt
Ik heb je post in ASS gelezen. Even spoileren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 02:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, leuk is anders. Maar soms zijn dingen nou eenmaal minder leuk.
Ik heb tot nu toe echt absoluut geen spijt nee. Er is wel een aantal keer gebeld vanuit die kant (verschillende nummers ook) maar wat mij betreft is het eigenlijk wel klaar nu. Ik heb de details natuurlijk niet op fok gegooid.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het me echt weinig deed (daar waar ik me vroeger juist superschuldig had gevoeld etc blablabla), misschien dat ik gewoon te moe ben om wat te voelen?
Ik heb in het verleden wel vaker met mensen gebroken (zoals met m'n zusje vorig jaar), maar deze was tot nu toe eigenlijk de makkelijkste.
Ik heb lang genoeg geleden, dit soort zeikstralen hoef ik niet om me heen te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn situatie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 04:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik heb je post in ASS gelezen. Even spoileren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik reageer later wel op de rest, ben echt net wakker.
edit:
Heb de rest ook nog even gelezen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door magnetronkoffie op 02-01-2016 08:38:34 ]![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 04:13 schreef Gary_Oak het volgende:
Al een tijdje hier niet gepost. Sorry dat ik niet op alle quotes reageerde, maar ik zit de afgelopen tijd alleen maar op mobiel en dan met lange quotes knippen en plakken, is gewoon te veel gedoe voor mij.
[..]
Ik heb je post in ASS gelezen. Even spoileren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn situatie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mathemaat op 02-01-2016 11:57:58 ]Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]Dit is ook één van de redenen waarom ik de huidige TT best wel geniaal vind ergensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Had er zelf trouwens ook veel moeite mee. Pas toen ik alles zelf ben gaan doorlopen, begon ik het ook te begrijpen (maar toen zat ik er al heel diep in).![]()
Ik merk dat mn stemming ff niet zo goed is en ik denk dat ik wel weet hoe dat komt. ik zie er tegenop om weer hele weken te gaan werken en alles wat weer gaat beginnen. Iets in mij is bang dat ik teveel ga 'moeten'.... herkenbaar?![]()
Ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:09 schreef zomie het volgende:
Ik merk dat mn stemming ff niet zo goed is en ik denk dat ik wel weet hoe dat komt. ik zie er tegenop om weer hele weken te gaan werken en alles wat weer gaat beginnen. Iets in mij is bang dat ik teveel ga 'moeten'.... herkenbaar?
Liep hier jarenlang tegenaan te hikken en omdat ik van mijn omgeving vooral door moest blijven gaan (het werd me op allerlei manieren "aangemoedigd") en ik toch mijn best wou doen, heeft juist datgene wat mijn omgeving van mij wilde, ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk met niks ben overgebleven.
Verder ken ik je arbeidsverleden en andere omstandigheden niet goed genoeg om daar veel over te kunnen zeggen, maar ik weet wel dat de drang om vooral maar op de eerste plek te moeten willen eindigen zelf ziekmakend is en daar ga ik dan ook geen gehoor meer aangeven.
Ik bepaal mijn eigen tempo wel. De andere manieren heb ik geprobeerd en die werken voor mij gewoon niet. Ik moet het op mijn eigen manier gaan doen.![]()
Ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:09 schreef zomie het volgende:
Ik merk dat mn stemming ff niet zo goed is en ik denk dat ik wel weet hoe dat komt. ik zie er tegenop om weer hele weken te gaan werken en alles wat weer gaat beginnen. Iets in mij is bang dat ik teveel ga 'moeten'.... herkenbaar?
En ik merk heel erg dat ik er niet over mag/wil klagen want ik wilde al zo lang een baan en ik moet ook gewoon blij zijn dat ik deze kans heb gekregen. En ik ben ook blij dat ik weer een inkomen heb dus ik denk nu ook puur en alleen aan het geld
Ik ben na 3 dagen werk (van nog geen 8 uur per dag) zo moe dat ik die 4 dagen echt nodig heb om bij te komen. En na 2 vrije dagen al denk "oh shit over 2 dagen moet ik weer". Ik slaap slecht; ik word steeds wakker en ik heb zelfs al een slaapverlamming gehad. Dat was wel erg kut![]()
Ik hoop dat ik gewoon een ritme moet vinden, en misschien wat voor die overige 4 dagen moet zoeken waardoor ik wat meer energie krijg en blij wordt.![]()
Ja dat is het, eigenlijk is het te zwaar maar we houden toch vol.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja.
En ik merk heel erg dat ik er niet over mag/wil klagen want ik wilde al zo lang een baan en ik moet ook gewoon blij zijn dat ik deze kans heb gekregen. En ik ben ook blij dat ik weer een inkomen heb dus ik denk nu ook puur en alleen aan het geld
Ik ben na 3 dagen werk (van nog geen 8 uur per dag) zo moe dat ik die 4 dagen echt nodig heb om bij te komen. En na 2 vrije dagen al denk "oh shit over 2 dagen moet ik weer". Ik slaap slecht; ik word steeds wakker en ik heb zelfs al een slaapverlamming gehad. Dat was wel erg kut![]()
Ik hoop dat ik gewoon een ritme moet vinden, en misschien wat voor die overige 4 dagen moet zoeken waardoor ik wat meer energie krijg en blij wordt.
En het normale ritme wat veel mensen hebben van 36 of 40 uur trek ik al helemaal niet meer. Ik raak snel overprikkelt enzo.![]()
Ik haal nu de 20 niet eensquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:13 schreef zomie het volgende:
[..]
Ja dat is het, eigenlijk is het te zwaar maar we houden toch vol.
En het normale ritme wat veel mensen hebben van 36 of 40 uur trek ik al helemaal niet meer. Ik raak snel overprikkelt enzo.Ergens ben ik blij dat ik niet meteen een baan van 36 uur heb gevonden, maar het drukt me zo ontzettend met mn neus op de feiten; mn hersenen doet het niet meer zoals vóór de depressie. Ik hoop dat het weer wordt zoals het was.
![]()
Hoelang heb je geen depressie meer dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:29 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik haal nu de 20 niet eensErgens ben ik blij dat ik niet meteen een baan van 36 uur heb gevonden, maar het drukt me zo ontzettend met mn neus op de feiten; mn hersenen doet het niet meer zoals vóór de depressie. Ik hoop dat het weer wordt zoals het was.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
Ik denk dat het sinds anderhalf jaar beter gaat, met een dip afgelopen zomer die duurde tot ik mn baan kreeg. Omdat mn gemoedstoestand ook heel erg te maken had met het wel of niet hebben van een baan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoelang heb je geen depressie meer dan?
Dus echt 'depressie-vrij' is het niet, maar het is niet meer het enorme zwarte gat waar ik in zat.![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 08:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik reageer later wel op de rest, ben echt net wakker.
edit:
Heb de rest ook nog even gelezen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vreemd, ik heb de laatste dagen (?) last van 'brain zaps' (een soort schokgolven in mijn hoofd), echt precies hetzelfde als toen ik met antidepressiva stopte, terwijl ik ze nu gewoon slik. Herkent iemand dit?Why are you wearing that stupid man suit?![]()
Toen ik ermee stopte, heb ik dat paar weken meegemaakt. Maar niet tijdens het slikken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:34 schreef kuolema het volgende:
Vreemd, ik heb de laatste dagen (?) last van 'brain zaps' (een soort schokgolven in mijn hoofd), echt precies hetzelfde als toen ik met antidepressiva stopte, terwijl ik ze nu gewoon slik. Herkent iemand dit?Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
Ik heb dat ook weleens, ook voordat ik begon aan antidepressiva.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:34 schreef kuolema het volgende:
Vreemd, ik heb de laatste dagen (?) last van 'brain zaps' (een soort schokgolven in mijn hoofd), echt precies hetzelfde als toen ik met antidepressiva stopte, terwijl ik ze nu gewoon slik. Herkent iemand dit?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:00 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
Vreemd.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:34 schreef kuolema het volgende:
Vreemd, ik heb de laatste dagen (?) last van 'brain zaps' (een soort schokgolven in mijn hoofd), echt precies hetzelfde als toen ik met antidepressiva stopte, terwijl ik ze nu gewoon slik. Herkent iemand dit?
-weggehaald, niet relevant-
Zou dit trouwens wel met je behandelaar(s) bespreken, zeker als dit plotseling begonnen is (en zeker mocht het erger worden).
Hoeveel last heb je ervan?
edit:
Heb je recentelijk nog wat (anders) veranderd aan je medicatie?
Meer/minder?
Of misschien iets met andere stoffen zoals alcohol? Oververmoeidheid?
edit2: Ik meld het toch maar even, al denk ik niet dat je er veel aan hebt, maar je weet maar nooit.
Wat ik wel nog heb, is af en toe een soort "schok" maar dan door m'n lijf (kan bijvoorbeeld m'n nek zijn of een ledemaat of (deel van) m'n romp ofzo), maar geen idee of dat iets met mijn (slaap)medicatie te maken heeft.
Dit heb ik eigenlijk vrijwel uitsluitend als ik probeer in te slapen btw, als ik in bed lig dus.
Heb er alleen niet op gelet of er een verband is met die slaapmedicatie, ik had zoiets van "ow weer zo'n schok..naja whatever" en viel gewoon in slaap.
[ Bericht 16% gewijzigd door magnetronkoffie op 02-01-2016 23:19:02 ]![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:07 schreef Mathemaat het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sommige dingen heb ik liever gespoilerd, vanwege indexeren van Google en privacy.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:15 schreef Elvi het volgende:
Even tussendoor; ik vind de spoilers wel vervelend worden nu.![]()
![]()
Ik slik het al sinds april ongeveer volgens mij maar voor zover ik me kan herinneren heb ik er niet eerder last van gehad sinds die tijd, dus ik denk niet dat het een bijwerking is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:40 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Toen ik ermee stopte, heb ik dat paar weken meegemaakt. Maar niet tijdens het slikken,Ik kan me niet herinneren dat ik er voordat ik begon aan antidepressiva al last van had.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:41 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik heb dat ook weleens, ook voordat ik begon aan antidepressiva.Als het niet stopt zal ik het aangeven. Spv zal er niets mee kunnen maar misschien de psychiater wel, die spreek ik over anderhalve week.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vreemd.
-weggehaald, niet relevant-
Zou dit trouwens wel met je behandelaar(s) bespreken, zeker als dit plotseling begonnen is (en zeker mocht het erger worden).
Hoeveel last heb je ervan?
edit:
Heb je recentelijk nog wat (anders) veranderd aan je medicatie?
Meer/minder?
Of misschien iets met andere stoffen zoals alcohol? Oververmoeidheid?
edit2: Ik meld het toch maar even, al denk ik niet dat je er veel aan hebt, maar je weet maar nooit.
Wat ik wel nog heb, is af en toe een soort "schok" maar dan door m'n lijf (kan bijvoorbeeld m'n nek zijn of een ledemaat of (deel van) m'n romp ofzo), maar geen idee of dat iets met mijn (slaap)medicatie te maken heeft.
Dit heb ik eigenlijk vrijwel uitsluitend als ik probeer in te slapen btw, als ik in bed lig dus.
Heb er alleen niet op gelet of er een verband is met die slaapmedicatie, ik had zoiets van "ow weer zo'n schok..naja whatever" en viel gewoon in slaap.
Vermoeidheid zou ermee te maken kunnen hebben, daar heb ik namelijk wel veel last van. Maar hoe dan, vraag ik me af. Ik heb er al wat over opgezocht maar niets nuttigs gevonden.
3,5 week geleden ben ik gestopt met olanzapine, wat ook invloed heeft op het serotonineniveau, maar als dat de oorzaak zou zijn had ik het toch eerder moeten merken volgens mij (met citalopram merkte ik het meteen de dag nadat ik helemaal was gestopt). Alcohol heb ik vaak genoeg gedronken i.c.m. pillen maar nooit last van gehad.
Die schokken in het lichaam heb ik ook, maar dat is wel iets anders dan de brain zaps. Ik heb het dan niet over de bekende 'schrikschok' als je bijna in slaap valt (heeft volgens mij iedereen wel, heel naar though) maar meerdere schokken op verschillende plekken, soms heel veel achter elkaar, soms een paar keer, inderdaad als ik in bed lig.Why are you wearing that stupid man suit?![]()
Ik vind het ook lichtelijk irritant.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:15 schreef Elvi het volgende:
Even tussendoor; ik vind de spoilers wel vervelend worden nu.Why are you wearing that stupid man suit?![]()
Met xtc had ik het vroeger na 5 of 6 dagen die brainzapps.
Misschien zijn het de medicijnen die compleet aan het uitwerken zijnHell To The Liars![]()
Deze vergeten. Denk dat je spv er idd weinig mee zal kunnen, maar als het een onhandelbaar niveau begint aan te nemen (dat het jouw dagelijkse ritme teveel in de weg gaat liggen), dan zou ik even bellen of mailen, eventueel met de vraag of je teruggecontacteerd kan worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:53 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik slik het al sinds april ongeveer volgens mij maar voor zover ik me kan herinneren heb ik er niet eerder last van gehad sinds die tijd, dus ik denk niet dat het een bijwerking is.
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik er voordat ik begon aan antidepressiva al last van had.
[..]
Als het niet stopt zal ik het aangeven. Spv zal er niets mee kunnen maar misschien de psychiater wel, die spreek ik over anderhalve week.Vermoeidheid lijkt me een redelijke kandidaat als trigger voor je huidige schokken, maar dan nog lijkt het me logisch dat er dan in elk geval nog een andere factor mee zou moeten spelen, anders had je dit toch ook al eens eerder moeten hebben gehad?quote:Vermoeidheid zou ermee te maken kunnen hebben, daar heb ik namelijk wel veel last van. Maar hoe dan, vraag ik me af. Ik heb er al wat over opgezocht maar niets nuttigs gevonden.
3,5 week geleden ben ik gestopt met olanzapine, wat ook invloed heeft op het serotonineniveau, maar als dat de oorzaak zou zijn had ik het toch eerder moeten merken volgens mij (met citalopram merkte ik het meteen de dag nadat ik helemaal was gestopt). Alcohol heb ik vaak genoeg gedronken i.c.m. pillen maar nooit last van gehad.
Het zou op zich wel kunnen dat de olanzapine nu nog effect heeft (al is het maar het effect dat het zelfs nu nog de nu al lage spiegel verder aan het afbouwen is, wellicht dat er nu een bepaalde drempelwaarde is overschreden (je bent dan door de grens heengezakt zeg maar, klinkt een beetje brak zoals ik het uitleg nu).
Ik weet wel nog dat ik het effect van de abilify weken na afloop nog merkte, in de zin dat het onderdrukkende effect na weken nog steeds merkbaar was voor mij en ik als het ware steeds ietsje meer "loskwam".
Dus de "afbraak/verwijdering" van de olanzapine zou best wel nu nog steeds in gang kunnen zijn, maar ik weet het natuurlijk niet zeker, ken alleen maar dat effect van de abilify.Heet dat "schrikschok"?quote:Die schokken in het lichaam heb ik ook, maar dat is wel iets anders dan de brain zaps. Ik heb het dan niet over de bekende 'schrikschok' als je bijna in slaap valt (heeft volgens mij iedereen wel, heel naar though) maar meerdere schokken op verschillende plekken, soms heel veel achter elkaar, soms een paar keer, inderdaad als ik in bed lig.
Meestal heb ik er maar één of enkele, maar ze komen letterlijk vanuit het niets (ik voel zeg maar geen opbouw ofzo), alsof het een reflex is ofzo. Maar buiten het in bed liggen (en dan vrijwel uitsluitend als ik probeer in te slapen en al lig) heb ik ze eigenlijk nooit...of echt heel zelden denk ik? Ik heb ze nooit geturfd, dus weet 't niet zeker, maar nu ik erover nadenk, heb ik zoiets volgens mij wel heel af en toe als ik ergens op de bank zit ofzo. Zal er eens op gaan letten.
Wat jij beschrijft, klinkt meer alsof je heel hard zit te rillen van de kou of omdat je geschrokken bent (ik weet dat je dan niet rilt door de kou, probeer meer een soort beschrijving te geven).
Oké, het stomme is dat hoe meer ik dit bericht tik, hoe meer ik me dit soort dingen herinner. Vele schokken staat me heel vaag iets van bij maar kan echt niet meer zeggen wat het was.
Anders slaap ik er een nachtje over en kom ik er morgen weer op terug.
[ Bericht 4% gewijzigd door magnetronkoffie op 03-01-2016 00:09:59 (extra quotesplit bovenin) ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: