SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter dan Chinees. En die verkoper van de groep van je eerste fiets wilde je alleen een duurdere groep aansmeren.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ultegra, tsja..... okeé. Succes dan maar.
Ultegra is gwn goedkoper, eigenlijk wint Shimano het vooral op prijs. En dat is in NL een doorslaggevend argument meestal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:26 schreef No-P het volgende:
[..]
Beter dan Chinees. En die verkoper van de groep van je eerste fiets wilde je alleen een duurdere groep aansmeren.Dat jij daar in trapt.
Campa vind ik ook mooier en degelijker ogen, absoluut, maar ultegra is echt geen slechte groep.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:07 schreef muzas het volgende:
Zoek eens op geometrietabellen van je huidige racer. En leg die naast die van die canyon.
Een cm kortere zitbuis zou goed te corrigeren zijn door je zadelpen wat verder uit te steken. Maar als de canyon ook veel korter is, en een veel lager balhoofd moet je andere truken uit gaan halen.
Huidigequote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef muzas het volgende:
M'n allez heeft een zitbuislengte van 54cm. M'n giant van 57,5... Maar beide zadels staan op 83cm (trapas-bovenkant zadel, gemeten langs de zadelbuis).
Allez is 58,3 lang. TCR 58,5... Verwaarloosbaar. Balhoofd TCR 18,5... Allez 20,5. Dus heb minder spacers (geen) dan bij de giant.
Resultaat; drop en lengte zijn nagenoeg gelijk. Ik zit zo goed als identiek. Terwijl dze zadelbuislengtes dus 3,5cm verschillen
Hoeken van de buizen even gelaten voor wat het is.
Om maar eens een voorbeeld te geven.
Probeer uit te vinden waarom je op de racer last hebt vd hamstring en op de mtb niet. Je zegt ik moet groter frame? Maar waarom dan? Moet je hoger maar niet langer?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:30 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Huidige
[ afbeelding ]
Aeroad
[ afbeelding ]
Verschilt best erg wetende dat ik een maat groter nodig ben. Als ik stack en reach vergelijk met mijn mtb ook, alleen weet ik niet of dat een goed referentiekader is. Pff lastig man.
Tja, een ultegra groep is zo'n 300 euro goedkoper dan athena en 5-600 dan chorus. Voor het geld van een ultegra heb je veloce ongeveer en dan kies ik toch voor ultegra.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ultegra is gwn goedkoper, eigenlijk wint Shimano het vooral op prijs. En dat is in NL een doorslaggevend argument meestal.
JE VERGEET SRAM JONGEquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:36 schreef No-P het volgende:
[..]
Tja, een ultegra groep is zo'n 300 euro goedkoper dan athena en 5-600 dan chorus. Voor het geld van een ultegra heb je veloce ongeveer en dan kies ik toch voor ultegra.
Enige goede aan het merk Sram zijn de zipp wielen, en dat onderdeel hebben ze ook maar opgekocht.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Joh, in die tijd, en dan hebben we het over 1992 hé, toen was Campa gewoon high polished en shining materiaal en Ultegra nog grijs geverfde troep met waslijnen waar het rammelen van de shifters met een druppel siliconenkit moest worden verholpen. Dat ze bij Shimano een redelijke inhaalslag gemaakt hebben zal ik niet ontkennen maar die cranks, behalve van Dura Ace dan, zien er nog steeds niet uit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:26 schreef No-P het volgende:
[..]
Beter dan Chinees. En die verkoper van de groep van je eerste fiets wilde je alleen een duurdere groep aansmeren.Dat jij daar in trapt.
Campa vind ik ook mooier en degelijker ogen, absoluut, maar ultegra is echt geen slechte groep.
Wat voor tacx heb je gekocht? Handmatig de zwaarte instellen of dmv een "route" die je volgt?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef muzas het volgende:
Overigens mail gehad van canyon, ze zeggen volgende week die wielen op te sturen.
Dus heb goede hoop dat ze voor 2019 hier zijn.
Nu nog beslissen; Trainerroad of Zwift.
Ik vind dura ace ook niet echt mooi, maar tis wel een paar 100 goedkoper en functioneert uitstekend.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh, in die tijd, en dan hebben we het over 1992 hé, toen was Campa gewoon high polished en shining materiaal en Ultegra nog grijs geverfde troep met waslijnen waar het rammelen van de shifters met een druppel siliconenkit moest worden verholpen. Dat ze bij Shimano een redelijke inhaalslag gemaakt hebben zal ik niet ontkennen maar die cranks, behalve van Dura Ace dan, zien er nog steeds niet uit.
wat gebeurt er als je op de racer je zadel iets laat zakken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
En hoe bepaal/ bereken ik dat?
Heb eens wat nagemeten van mijn huidige setups.
Racer: zitbuis 600, zitbuis bovenkant zadel 870-880, h.o.h. zadel-stuur: 660, bovenkant zadel-bovenkant trapper 1030-1050.
MTB: zitbuis 545, bovenkant zadel 820-830, h.o.h. zadel-stuur 685, bovenkant zadel-bovenkant trapper 980-1000.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Enige goede aan het merk Sram zijn de zipp wielen, en dat onderdeel hebben ze ook maar opgekocht.Zou het wel een rival van die andere twee willen noemen. mss wat force aan de prijs maar met wat sparen red je dat ook wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Enige goede aan het merk Sram zijn de zipp wielen, en dat onderdeel hebben ze ook maar opgekocht.Sram is eenvoud, gewicht en prijs / kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Decathlon ding. Zag weinig verschil met de duurdere vortex behalve dat ie iets minder max vermogen heeft, maar dat is voor mijn boterpoten geen probleem.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:46 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Wat voor tacx heb je gekocht? Handmatig de zwaarte instellen of dmv een "route" die je volgt?
Je kunt natuurlijk ook bij Bob Jackson of een andere Britse framebouwer een frame laten bouwen. Dan heb je voor iets van 600 pond een maatframe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Die laatste was als metafoor bedoelt voor een willekeurige carbon fiets.
Die Ritschey is deze http://www.cyclingweekly.(...)tchey-road-logic-2-0
Ga wss toch een frameset kopen en opbouwen met ultegra. Dus naar de componenten moet je niet kijken.
Best mooie fietsen hoor, maar dat lijkt me net weer iets te veel gedoe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook bij Bob Jackson of een andere Britse framebouwer een frame laten bouwen. Dan heb je voor iets van 600 pond een maatframe.
Massa is kassa.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat je kan concluderen dat Shimano absoluut marktleider is in het race segment en de concurrentie bijna volledig heeft weggedrukt. Zowel Campagnolo als Sram.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |