SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.radio2.nl/live.html
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Mag ik dan op 4?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Sorryquote:
Als ze lager stond, zou je 'r misschien langs horen komen?quote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Claudia op 4? Serieus? Tijden veranderen..Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik zet Claudia met stip op 2001.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
![]()
![]()
![]()
In de top 2000, oke. In de top 100, tsja, als het moet... maar op 4? Ik vind het echt veel te hoog. Voor iemand die eigenlijk niet zingen kan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ook dat.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als ze lager stond, zou je 'r misschien langs horen komen?
en het is het ultieme bewijs dat de gemiddelde Nederlander geen smaak heeft. Zo kunnen wij elitaire muzieksnobs ons lekker verheven voelen![]()
![]()
Prima nummer maar de positie hoort inderdaad niet bij de zangkwaliteit.
DAT DIT KAN IN NEDERLAND.Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag![]()
Claudia de Breij op vier? Grapje toch zeker?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Hans Schiffers is een uiterst serieuze manquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:18 schreef Ferdo het volgende:
Claudia de Breij op vier? Grapje toch zeker?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, dat weet ik, maar je blijft toch hopen tegen beter weten in...quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hans Schiffers is een uiterst serieuze man
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Misschien zei hij 104, of 400quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar je blijft toch hopen tegen beter weten in...![]()
Moet trouwens een best interview zijn verder. Binnenkort een paar vrije tijdsloten in het weekend?
Mag ik dan op 4?The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Waar kunnen jullie de lijst al zien??They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Alleen de nummer 4 is uitgelekt. (Dat slaat niet op Claudia zelf trouwens)quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waar kunnen jullie de lijst al zien??De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Wat gaan we hier tegen doen jongens?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Die vind ik wel beter eigenlijk.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zie een foutje in de OP; Atlas van Coldplay stond er al in.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Slechte ontwikkeling, al die kortgekapte Ria's die op die meuk stemmen.When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.![]()
volgend jaar stemmen we allemaal 4'33 op 1.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
volgend jaar stemmen we allemaal 4'33 op 1.![]()
![]()
Volgens http://www.staatieindetop2000.nl/ staat Sia - Chandelier er in maar ik zie het niet bij de spoilers staan
beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Las dat ik vorig jaar riep dat No More Tears erin moest, zelfs NU staat ie er nog niet in
Volgend jaar weet ik 1 van mijn vrije keuzes.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als Claudia inderdaad op 4 staat, wordt het tijd om stemrecht voor vrouwen te heroverwegen...
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Dat was het al.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:01 schreef peaceman het volgende:
Als Claudia inderdaad op 4 staat, wordt het tijd om stemrecht voor vrouwen te heroverwegen...[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ben een vrouw maar ik vind het echt geen top 100 nummer. Het is een goede tekst, maar de zangstem van Claudia vind ik niet mooi.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:01 schreef peaceman het volgende:
Als Claudia inderdaad op 4 staat, wordt het tijd om stemrecht voor vrouwen te heroverwegen...![]()
Nee joh, deze.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
volgend jaar stemmen we allemaal 4'33 op 1.
19 miljoen kliks.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Let it Happen song van het jaar geworden, boven Iron Sky en Hello. Zou dat een voorbode zijn voor een plaat die toch best hoog binnen gaat komen, eigenlijk uit het niets?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wel raar dat ik nooit aan mijn moeder heb uitgelegd waar mijn UI op het fok forum nou eigenlijk vandaan komt, ze had gewoon moeten weten wie ze zijn'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Wanneer maken ze eens een edit zonder dat gare middenstukquote:Op vrijdag 11 december 2015 23:49 schreef richolio het volgende:
Keiharde Tame Impala hype, wel terecht.
"Wie?" aldus mijn moeder_
![]()
Komt het hier vandaan?quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:52 schreef richolio het volgende:
Wel raar dat ik nooit aan mijn moeder heb uitgelegd waar mijn UI op het fok forum nou eigenlijk vandaan komt, ze had gewoon moeten weten wie ze zijn
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Gewoon Tame Impala album cover toch?quote:![]()
Hee! Ik heb niet op Claudia gestemd hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:58 schreef Berkery het volgende:
We hadden vrouwen nooit stemrecht moeten geven
Make love, not war ☮![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:01 schreef peaceman het volgende:
Als Claudia inderdaad op 4 staat, wordt het tijd om stemrecht voor vrouwen te heroverwegen...![]()
Lift mee op nieuw succes van de zanger(es) natuurlijk. Volgend jaar weer lager.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:11 schreef Pino112 het volgende:
Adele - Make You Feel My Love op 33 (vorig jaar 61)beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Adele is best redelijk maar dat Make You Feel My Love nummer op 33
Trouwens hoe komen jullie aan deze info?For you, there'll be no more crying.
De Kwis. Giel en Gerard waren er.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:06 schreef laxus13 het volgende:
Trouwens hoe komen jullie aan deze info?![]()
Okay ja ik luister ook amper radio alleen in de auto of tijdens de top 2000quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De Kwis. Giel en Gerard waren er.
Hij heeft 4 keer hoger gestaan.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:06 schreef laxus13 het volgende:
1 keer op 12 zelfs.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ja i know ook al zoquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hij heeft 4 keer hoger gestaan.
1 keer op 12 zelfs.waardig
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door laxus13 op 12-12-2015 22:21:38 ]For you, there'll be no more crying.
Kunnen we die erin stoppen in ruil voor alles van Adele en Coldplay?quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Las dat ik vorig jaar riep dat No More Tears erin moest, zelfs NU staat ie er nog niet in
Volgend jaar weet ik 1 van mijn vrije keuzes.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
spoilers spoilers, ditdat[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Adele, Blof, Coldplay en Claudia hebben natuurlijk ook voordeel van het feit dat veel mensen niet verder kijken dan de C.![]()
Ik vraag me af hoeveel dat nog uitmaakt..quote:Op zondag 13 december 2015 10:50 schreef cafca het volgende:
Adele, Blof, Coldplay en Claudia hebben natuurlijk ook voordeel van het feit dat veel mensen niet verder kijken dan de C.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Stond Ellie Goulding er al ooit in?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Neequote:Op zondag 13 december 2015 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stond Ellie Goulding er al ooit in?![]()
Nu welquote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nog veel erger dan Claudia op vier (voor het eerst in jaren dat Boudewijn niet het hoogst genoteerde NLse nr levert), vind ik t ontbreken van Hans Schiffers bij de lijst.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Speciaal voor jou is het geintje Ernst geworden en kan Ernst nu al lopen.quote:Op zondag 13 december 2015 14:22 schreef Pino112 het volgende:
Oh ik dacht dat Claudia op 4 een geintje was. GodverdommeOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-7765-een-na-hoogste-stijger.htmlquote:In november overleed protestzanger Armand. De luisteraars van NPO Radio 2 hebben flink op hem gestemd om zijn lijflied hoog in de Top 2000 te zetten.
Het nummer 'Ben Ik Te Min' was altijd al een geliefd lied van de Eindhovense zanger en staat dan ook al sinds 1999 in de Top 2000. Dit jaar maakt de aanklacht tegen de gevestigde orde en de welgestelde bovenklasse een flinke sprong: 'Ben Ik Te Min' gaat 1189 plekken omhoog.
Armands grootste hit komt daarmee op nummer 90 terecht en is op Oudejaarsdag in de Top 2000 te horen. Er is nog één nummer dat nog meer plekken richting de nummer 1-positie klimt. Welke dat is, houden we geheim tot woensdag. Dan onthullen we de volledige lijst.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
Natuurlijk te verwachten zo'n positie, zal volgend jaar weer fors naar beneden gaan.For you, there'll be no more crying.
Jamaar jamaar wie is die grootste stijgert dannnnnWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ace of Spades? Master of Puppets? Praise You? Jungleland? Mr Brightside?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Een van de lage binnenkomers van vorig jaar lijkt me ja. Mr Brightside en Praise You lijken me niet, ik gok eigenlijk - inderdaad - Ace of Spades.quote:Op maandag 14 december 2015 19:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ace of Spades? Master of Puppets? Praise You? Jungleland? Mr Brightside?
The Drugs Don't Work zou ook nog kunnen. En Diane.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mr Brightside zou sowieso knap zijn, die haalt dan positie -14.
Ohja
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik zag 'm wel in heel veel lijstjes voorbij komen.quote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Stond natuurlijk wel op 1 in de eerste editie van de Snob. Maar ik denk dat ie bij het 'grote publiek' tekort schiet tov die Metallica en Motorhead. En de laatstgenoemde zal sowieso door alle fans van de band gestemd worden.quote:Op maandag 14 december 2015 19:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zag 'm wel in heel veel lijstjes voorbij komen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Sparks misschien? Genesis - firth of firth?I love music |Ajax forever
Sparks staan er dit jaar niet meer inWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Firth or Fifth is niet bekend genoeg denk ik en Sparks is, mi verrassend, er helemaal uit.quote:Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef peaceman het volgende:
Sparks misschien? Genesis - firth of firth?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
dat is eigenlijk best wel extra verrassend aangezien ze dit jaar weer meer aandacht gekregen hebben door de samenwerking met franz Ferdinand. Jammer. Zal wel weer 1 of ander klotenummer van Coldplay voor in plaats gekomen zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 19:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sparks staan er dit jaar niet meer inI love music |Ajax forever
Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll
Ekdom effectIsn't it ironic, don't you think
Ook dat is onmogelijk.quote:Op maandag 14 december 2015 19:59 schreef jcdragon het volgende:
Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll
Ekdom effect[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Laten we inderdaad maar hopen dat het Marianne is.
oh nee ik kijk een jaar verkeerd. Dan nog geloof ik niet dat die in de top 100 staat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het zal wel Metallica, Motorhead of Estranged worden gok ik.For you, there'll be no more crying.
Wel gestemdquote:Op maandag 14 december 2015 20:01 schreef peaceman het volgende:
Laten we inderdaad maar hopen dat het Marianne is.
Isn't it ironic, don't you think
Estranged dacht ik ook aan. Die zou best rond plaats 600 uit kunnen komen namelijk, dat zou ook voldoende zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef laxus13 het volgende:
Het zal wel Metallica, Motorhead of Estranged worden gok ik.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
wat mij betreft in alle gevallen onnodig hoog ineens.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef laxus13 het volgende:
Het zal wel Metallica, Motorhead of Estranged worden gok ik.I love music |Ajax forever
Master of Puppets mag wel top 500 en Motorhead ook wel hoor. Estranged vind ik wel overbodig, ondanks dat het de beste is van GnR vind ik de beperkte populariteit van die plaat een top 1000-notering niet waardig.quote:Op maandag 14 december 2015 20:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
wat mij betreft in alle gevallen onnodig hoog ineens.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tsja kwestie van in de keuzelijst zetten, Wordt er meer op gestemd.quote:Op maandag 14 december 2015 20:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
wat mij betreft in alle gevallen onnodig hoog ineens.For you, there'll be no more crying.
Ah, woensdag om 17:30 wordt de lijst door Marco Borsato bekend gemaakt.
Oh, wacht.. een liedje van Marco misschien?Isn't it ironic, don't you think
Ik denk Everybody, van de Backstreet Boys.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Zou een van de volgende die megastijger kunnen zijn:
One Republic - Secrets (nieuwe exposure door Pinkpop, mega exposure met het nummer vanwege de Tui reclame). Stond vorig jaar op 1803 als nieuwe binnenkomer.
Lange Frans & Thé Lau - Zing een liedje voor me. Vorig jaar binnen op 1276.![]()
The Lau heeft z'n boost vorig jaar al gehad, dat geloof ik niet.quote:Op maandag 14 december 2015 20:05 schreef Cee het volgende:
One Republic - Secrets (nieuwe exposure door Pinkpop, mega exposure met het nummer vanwege de Tui reclame). Stond vorig jaar op 1803 als noeuwe binnenkomer.
Lange Frans & Thé Lau - Zing een liedje voor me. Vorig jaar binnen op 1276.
One Republic lijkt me ook sterk, misschien ook omdat dat liedje mij zo snel niks zegt
Secrets ken ik wel, maar geloof niet dat het opeens zo een stijger isIsn't it ironic, don't you think
Chop Suey is ook wel een optie gok ikFor you, there'll be no more crying.
Maar nu hij echt wijlen is, zal het nog wel een extra boost krijgen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Lau heeft z'n boost vorig jaar al gehad, dat geloof ik niet.
One Republic lijkt me ook sterk, misschien ook omdat dat liedje mij zo snel niks zegt
Secrets herken je zeker zodra je de eerste tonen hoort.
Aan The Script heb ik ook zitten denken maar de populairdere nummers zitten al lager dan 1100.![]()
Dat zou geweldig zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 20:09 schreef laxus13 het volgende:
Chop Suey is ook wel een optie gok ik![]()
![]()
Mja ik ken het wel vaag, maar dat gaat echt geen top 500 worden. The Lau met dat liedje bij de beste 100 geloof ik ook niet, zijn dood is al even geleden en dat liedje was al nieuw nav zijn slechte toestand. Zal wel wat stijgen wellicht, maar echt niet naar de beste 100-200quote:Op maandag 14 december 2015 20:09 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar nu hij echt wijlen is, zal het nog wel een extra boost krijgen.
Secrets herken je zeker zodra je de eerste tonen hoort.
Aan The Script heb ik ook zitten denken maar de populairdere nummers zitten al lager dan 1100.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Over het algemeen zijn het toch die hardrock/metal/progrockplaten die ineens doorstijgen als ze erin komen, dus het zal me toch niks verbazen... Rammstein zou in theorie ook kunnen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Rammstein zou ook kunnen ja, Die genres beginnen populair te worden onder de radio 2 stemmers.For you, there'll be no more crying.
mwah, was het altijd al wel maar toen mocht het vaak nog niet in de lijst. Zie de enorme stijgingen van oa One, Paradise City en Highway to Hell/Thunderstruck de afgelopen jaren een jaar na het binnenkomen (of 2 in het geval dat 2007 de eerste notering was)quote:Op maandag 14 december 2015 20:12 schreef laxus13 het volgende:
Rammstein zou ook kunnen ja, Die genres beginnen populair te worden onder de radio 2 stemmers.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
de plaat waarom het gaat, gaat meer dan 1189 plekken omhoog. Motörhead zou dus bij de beste 300 komen. Vind ik persoonlijk veel te hoog. Stond prima waar ie stond. Master of puppets mag best in de top 300 van mij en dan weg met nothing else matters!quote:Op maandag 14 december 2015 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Master of Puppets mag wel top 500 en Motorhead ook wel hoor. Estranged vind ik wel overbodig, ondanks dat het de beste is van GnR vind ik de beperkte populariteit van die plaat een top 1000-notering niet waardig.
Estranged is vele malen beter dan november rain, maar veel meerwaarde zie ik er niet van in.
De lijst moet uitkijken dat met name de top niet teveel overheerst gaat worden door U2, Coldplay, Metallica, pearl jam, Adele, enz. enz.
De afwisseling is uiteindelijk toch het leukste..I love music |Ajax forever
echt niet. Zo rond plek 1000 prima.quote:I love music |Ajax forever
Het witte licht??quote:Op maandag 14 december 2015 20:04 schreef jcdragon het volgende:
Ah, woensdag om 17:30 wordt de lijst door Marco Borsato bekend gemaakt.
Oh, wacht.. een liedje van Marco misschien?Make love, not war ☮![]()
Er zijn een aantal artiesten met een erg lage standaarddeviatie en gemiddelde ja, da's wel jammer maar doe je niet veel aan, die hebben maar een paar grote platen maar wel met recht classics, ik noem Meat Loaf, Led Zeppelin (ik mis nog steeds Black Dog!), AC/DC, Muse, Radiohead (High and Dry zal ook wel flink stijgen, geloof niet dat die 1189 plekken stijgt maar gaat wel rond de 1000 eindigen). Eigenlijk allemaal met 6/7 noteringen en altijd allemaal heel hoog.quote:Op maandag 14 december 2015 20:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
de plaat waarom het gaat, gaat meer dan 1189 plekken omhoog. Motörhead zou dus bij de beste 300 komen. Vind ik persoonlijk veel te hoog. Stond prima waar ie stond. Master of puppets mag best in de top 300 van mij en dan weg met nothing else matters!
Estranged is vele malen beter dan november rain, maar veel meerwaarde zie ik er niet van in.
De lijst moet uitkijken dat met name de top niet teveel overheerst gaat worden door U2, Coldplay, Metallica, pearl jam, Adele, enz. enz.
De afwisseling is uiteindelijk toch het leukste..
Queen is de enige band die dat met 10/15 noteringen meer ook kan. Al hebben die niet zo'n lage standaarddeviatie, logisch ook met zoveel noteringen. U2 komt ook in de richting maar doet het wel effe wat minder.
Ik vind het wel begrijpelijk uit het oogpunt dat het classics zijn, al is het wel jammer dat je dan weer bands erbij krijgt met 5 nummers in de top 200, nu zijn er dat denk ik 7 ofzo? (Adele, Coldplay, Pink Floyd (denk ik?), Beatles, Stones, U2 en Queen)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die was (helaas was) er uit.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, ik zag het net. Ik vind de versie van Jeroen beter trouwens. Maar dat komt omdat we bij The Passion waren dit jaar en het live hebben gezien.quote:Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die was (helaas was) er uit.Make love, not war ☮![]()
Coldplay en Adele zouden wat mij betreft met 2 platen voldoende hebben bij de beste 200 (The Scientist en Fix You mogen nog wel, en oke Someone Like You en Rolling in the Deep ben ik dan ook coulant voor, maar enfin)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, leuk, leuk, maar niet voor in de top 2000 natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2015 20:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, ik zag het net. Ik vind de versie van Jeroen beter trouwens. Maar dat komt omdat we bij The Passion waren dit jaar en het live hebben gezien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
zo goed is high and dry niet. Lijkt wel of Radiohead na ok computer geen plaat meer gemaakt heeft, terwijl het beste toen nog kwam.quote:Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn een aantal artiesten met een erg lage standaarddeviatie en gemiddelde ja, da's wel jammer maar doe je niet veel aan, die hebben maar een paar grote platen maar wel met recht classics, ik noem Meat Loaf, Led Zeppelin (ik mis nog steeds Black Dog!), AC/DC, Muse, Radiohead (High and Dry zal ook wel flink stijgen, geloof niet dat die 1189 plekken stijgt maar gaat wel rond de 1000 eindigen). Eigenlijk allemaal met 6/7 noteringen en altijd allemaal heel hoog.
Queen is de enige band die dat met 10/15 noteringen meer ook kan. Al hebben die niet zo'n lage standaarddeviatie, logisch ook met zoveel noteringen. U2 komt ook in de richting maar doet het wel effe wat minder.
Ik vind het wel begrijpelijk uit het oogpunt dat het classics zijn, al is het wel jammer dat je dan weer bands erbij krijgt met 5 nummers in de top 200, nu zijn er dat denk ik 7 ofzo? (Adele, Coldplay, Pink Floyd (denk ik?), Beatles, Stones, U2 en Queen)
Maar ook Radiohead hoeft van mij zeker niet met 25 nummers in de lijst.
En inderdaad de irritatie met veel van de bands die je noemt is dat bijna alles zo ontiegelijk hoog staat.I love music |Ajax forever
Bij laatste 500 mag van mij best. Maar alleen de versie van Jeroen dan, niet die van Marco B.quote:Op maandag 14 december 2015 20:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, leuk, leuk, maar niet voor in de top 2000 natuurlijk.Make love, not war ☮![]()
High and Dry vind ik matig, hoeft niet in de lijst. Ik wil graag Pyramid Song, is toch een bescheiden hit geweest.quote:Op maandag 14 december 2015 20:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
zo goed is high and dry niet. Lijkt wel of Radiohead na ok computer geen plaat meer gemaakt heeft, terwijl het beste toen nog kwam.
Maar ook Radiohead hoeft van mij zeker niet met 25 nummers in de lijst.
En inderdaad de irritatie met veel van de bands die je noemt is dat bijna alles zo ontiegelijk hoog staat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, daar had Sparks, of The Hollies, of Free moeten staan natuurlijk!quote:Op maandag 14 december 2015 20:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij laatste 500 mag van mij best. Maar alleen de versie van Jeroen dan, niet die van Marco B.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
High and Dry inruilen voor Lucky gaarne.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Fake Plastic Trees, No Surprises. Een van die twee of allebei. Gaat nooit gebeuren maar men kan hopen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
High and Dry vind ik matig, hoeft niet in de lijst. Ik wil graag Pyramid Song, is toch een bescheiden hit geweest.![]()
Ja. die ook natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2015 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, daar had Sparks, of The Hollies, of Free moeten staan natuurlijk!Make love, not war ☮![]()
Jij hebt vorig jaar gemist.quote:Op maandag 14 december 2015 20:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Fake Plastic Trees, No Surprises. Een van die twee of allebei. Gaat nooit gebeuren maar men kan hopen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Echt?quote:Op maandag 14 december 2015 20:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt vorig jaar gemist.Ik ging ervan uit dat het niet opgepikt zou worden. No Surprises?
![]()
Allebei.quote:Op maandag 14 december 2015 20:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Echt?Ik ging ervan uit dat het niet opgepikt zou worden. No Surprises?
Die zou dan nieuwe binnenkomer zijnquote:Op maandag 14 december 2015 20:32 schreef Cee het volgende:
Zou het niet gewoon om het Pokemon nummer gaan?Isn't it ironic, don't you think
prima idee, maar jigsaw falling into place, everything in its right place, how to disappear completly of idiotique mag ook.quote:Op maandag 14 december 2015 20:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
High and Dry inruilen voor Lucky gaarne.
Inderdaad. Een van hun topperts.quote:Op maandag 14 december 2015 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
High and Dry vind ik matig, hoeft niet in de lijst. Ik wil graag Pyramid Song, is toch een bescheiden hit geweest.![]()
Idioteque zou ook mogen. Hoor je wel eens op 3fmquote:Op maandag 14 december 2015 20:36 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Inderdaad. Een van hun topperts.
Ja, maar die past niet echt in de sfeerquote:Op maandag 14 december 2015 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Idioteque zou ook mogen. Hoor je wel eens op 3fm.
![]()
Is wel hun beste samen met Street Spirit.quote:Op maandag 14 december 2015 20:47 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja, maar die past niet echt in de sfeer.
Ik respecteer jouw mening, maar ik kan het er niet mee eens zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is wel hun beste samen met Street Spirit.![]()
Oeiquote:Op maandag 14 december 2015 20:49 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik respecteer jouw mening, maar ik kan het er niet mee eens zijn.
Dat vind ik jammer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik vond Street Spirit destijds een beetje eentonig toen ie single was.
Dat kwam omdat Lucky daarvoor de radiohit was denk ik
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Street Spirit, toen draaide MTV nog videoclips.
Heb die clip honderden keren bekeken...
My friends all drive horses![]()
TUI heeft de Loden Leeuw gewonnen van Radar..quote:Op maandag 14 december 2015 20:05 schreef Cee het volgende:
One Republic - Secrets (nieuwe exposure door Pinkpop, mega exposure met het nummer vanwege de Tui reclame). Stond vorig jaar op 1803 als nieuwe binnenkomer.
Lange Frans & Thé Lau - Zing een liedje voor me. Vorig jaar binnen op 1276.
Isn't it ironic, don't you think
Dat is best triest.quote:Op maandag 14 december 2015 21:01 schreef jcdragon het volgende:
[..]
TUI heeft de Loden Leeuw gewonnen van Radar..![]()
![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Lau heeft z'n boost vorig jaar al gehad, dat geloof ik niet.
One Republic lijkt me ook sterk, misschien ook omdat dat liedje mij zo snel niks zegt#FreeHat![]()
Die kan ook nog ja, stond al eens rond de 600 bij de enige andere deelname.quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:39 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik denk dat Starless de snelste stijger is, die stond vorig jaar op 1976 ofzo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
twitter:stefanraatgever twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 10:57:15Morgen in @ADnl : top 10 van de #Top2000. Kreeg hem zojuist onder ogen. En kan niet anders zeggen: die bevat dit keer echt nieuws #radio2 reageer retweet
![]()
Sowieso Lennon en Claudia. Denk ook dat de dagen van Boudewijn en 1 PF-notering zijn geteld en Billy zijn top 10-notering niet kon behouden. Thunderstruck erin?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:26 schreef TheArt het volgende:
twitter:stefanraatgever twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 10:57:15Morgen in @ADnl : top 10 van de #Top2000. Kreeg hem zojuist onder ogen. En kan niet anders zeggen: die bevat dit keer echt nieuws #radio2 reageer retweet
Ben eerder bang voor iets van Adele erbijquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sowieso Lennon en Claudia. Denk ook dat de dagen van Boudewijn en 1 PF-notering zijn geteld en Billy zijn top 10-notering niet kon behouden. Thunderstruck erin?![]()
Of - dare I say - Armand?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Ben eerder bang voor iets van Adele erbijHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Dat sowieso. Maar Claudia? Welke Claudia? En met wat?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Ben eerder bang voor iets van Adele erbij![]()
quote:Die staat op 90quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar Claudia? Welke Claudia? En met wat?
Misschien dat Muse nog onverwacht de hoek om komt. Nieuw album afgelopen jaar, veel festivals en concerten gedaan.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Claudia op 4 misschien sla ik dit jaar wel over.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ik gok iets van Kensington.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Ben eerder bang voor iets van Adele erbijDe Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Die gaan wel top 25 staan met Streets denk ik ja.quote:
Dat zou ook goed kunnen ja. Muse is natuurlijk Queen 2.0, dus past prima in de top10quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:00 schreef robdriessen het volgende:
Misschien dat Muse nog onverwacht de hoek om komt. Nieuw album afgelopen jaar, veel festivals en concerten gedaan.![]()
quote:iik had net een mailtje gestuurd ter steunbetuiging voor een vd beste dj.van radio2,,hans schiffers. nota bene vh eerste uur,de 1e toppen aller tijden, zijn ook echt aller tijden!!nogmaals wat een fuckin shame dat hij dit niet presenteert,simpelweg hebben hem nietgevraagd!alsof je kerstfeest hebt zonder jezus!
Volledige afvallerslijst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Minus Starlight Dancer en Lynott[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volledige afvallerslijst:Papa dont Preach is een beter nummer dan Mag ik dan bij jou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
75% van die lijst is nog beter. Vanmiddag zitten luisteren en word er niet echt warm of koud van. Waar komt die populariteit vandaan?quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Papa dont Preach is een beter nummer dan Mag ik dan bij jou.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volledige afvallerslijst:Nice. Heb je ze allemaal handmatig ingevoerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neuh, gejat van de burenquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nice. Heb je ze allemaal handmatig ingevoerd?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Deze hadden er wel in mogen blijven staanquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
1532 XTC - Making Plans For Nigel 1979
1562 Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number 1974
1583 The Kooks - She Moves In Her Own Way 2006
1641 Eric Clapton - After Midnight 1970
1651 Free - All Right Now 1970
1689 Tom Petty - A Face In The Crowd 1990
1702 Pearl Jam - Oceans 1991
1763 Beck - Loser 1994
1799 The Rolling Stones - The Last Time 1965
1855 The Rolling Stones - Tumbling Dice 1972
1961 Spandau Ballet - True 1983
1998 The Who - Substitute 1966Oi!![]()
Nog wat nieuwe platen (niet in de OP):
Acda en De Munnik - Dag Esmee
Adam Lambert - Ghosttown
Adele - Hometown Glory
Amy Winehouse - Tears Dry on their Own
Axwell - Sun is Shining
Blof - Open Je Ogen
Bon Jovi - Keep the Faith
Bruce Springsteen - Tougher than the Rest
Ed Sheeran - Photograph
Eddie Vedder - Hard Sun
Ellie Goulding - Love Me Like You Do
Foo Fighters - Walk
Foster the People - Pumped Up Kicks
Gavin James - Book of Love
Guus Meeuwis - Het kan hier zo mooi zijn
James Bay - Let It Go
James Bay - Hold Back the River
James Morrison - Slave to the Music
Kensington - Done With It
Kensington - Riddles
Kovacs - Diggin'
Kovacs - My Love
Lange Frans & Baas B - Het Land van ()
Marco Borsato - Mooi
Racoon - Freedom
Sam Smith - Writings on the Wall
Shawn Mendes - Stitches
Sia - Chandelier
The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)
Tom Petty - Free Fallin'[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
We missen nog een stuk of 10 binnenkomers denk ik. Veel meer niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die laatste serie nieuwkomers bevat niet zo heel veel bijzonders.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Op welke plek debuteert Eminem met lose yourself? (10 jaar te laat wat mij betreft)They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Die van Adele zie ik liever dan al haar anderen in de lijst, maar buiten de Proclaimers hadden ze niet gehoeven van mij.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:38 schreef Fred_B het volgende:
Die laatste serie nieuwkomers bevat niet zo heel veel bijzonders.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Waarom staat Marco Borsato er überhaupt in? Vervelende huisvrouwen is het antwoord. Na de ondergang van Hyves komen ze nu ook Top 2000 vernielen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:05 schreef Happel het volgende:
[..]
75% van die lijst is nog beter. Vanmiddag zitten luisteren en word er niet echt warm of koud van. Waar komt die populariteit vandaan?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Alweer een leuke trollpost van jou, Mani!quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Waarom staat Marco Borsato er überhaupt in? Vervelende huisvrouwen is het antwoord. Na de ondergang van Hyves komen ze nu ook Top 2000 vernielen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Trollpost? Wat is dan het publiek van Marco Borsato?quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alweer een leuke trollpost van jou, Mani!Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De vrouw.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Trollpost? Wat is dan het publiek van Marco Borsato?
Maar ik bedoel meer dat 15 jaar geleden belde met je, verder volledig terechte (daarom ook een leuke!), klacht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, al wil ik niet het stemrecht van vrouwen afpakken ofzo, maar ik zie gewoon liever geen Marco Borsato. Of Claudia.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De stemmen van vrouwen moeten wel streng gekeurd worden door een tiental onafhankelijke mannen, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:01 schreef Mani89 het volgende:
Ja, al wil ik niet het stemrecht van vrouwen afpakken ofzo, maar ik zie gewoon liever geen Marco Borsato. Of Claudia.
Maar Marco Borsato is wel weer een beetje 'terug' ja dit jaar, hopelijk niet zo'n boostjaar als 2009.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Marco is ook niet mijn muziek Maar met een nummer ergens rond 3000 mogen staan maar meer niet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Avond is niet zijn allerbeste nummer, maar wel een geweldig nummer. Zolang Comfortably Numb maar in de top 10 staat.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sowieso Lennon en Claudia. Denk ook dat de dagen van Boudewijn en 1 PF-notering zijn geteld en Billy zijn top 10-notering niet kon behouden. Thunderstruck erin?![]()
Toch een hele hoop typische jaren 70 klassiekers (Kayak, Steely Dan, Harry Nilsson) eruit. Kunnen we hieruit concluderen dat de 55 plussers (het oorspronkelijke publiek van radio2) zijn afgehaakt, of zouden die echt onder de voet zijn gelopen door het jongere publiek wat ze zo graag aantrekken?![]()
Ik denk het laatste, bovendien zijn het niet echt aansprekende namen, hebben de tand des tijds niet zo goed overleefd als een Fleetwood Mac, David Bowie of Neil Young.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:06 schreef cafca het volgende:
Toch een hele hoop typische jaren 70 klassiekers (Kayak, Steely Dan, Harry Nilsson) eruit. Kunnen we hieruit concluderen dat de 55 plussers (het oorspronkelijke publiek van radio2) zijn afgehaakt, of zouden die echt onder de voet zijn gelopen door het jongere publiek wat ze zo graag aantrekken?
Het is niet dat jongeren niet op oude muziek stemmen - ik denk dat er genoeg Beatles en Stonesstemmers zijn van jongere leeftijd. Maar dan moet Radio 2 en Radio 3 die muziek wel draaien en dat doen ze niet met die 3.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Laatste. Mijn vader(57) luistert nog steeds Radio 2 en iedereen die hij kent ook en die stemmen alleen maar op de jaren 70 muziek.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:06 schreef cafca het volgende:
Toch een hele hoop typische jaren 70 klassiekers (Kayak, Steely Dan, Harry Nilsson) eruit. Kunnen we hieruit concluderen dat de 55 plussers (het oorspronkelijke publiek van radio2) zijn afgehaakt, of zouden die echt onder de voet zijn gelopen door het jongere publiek wat ze zo graag aantrekken?![]()
Zeker in het geval van Kayak is dat ook bijzonder, Ruthless Queen is toch wel een classic.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als je gemiddeld genomen ziet wat er binnenkomt en uitgegaan is, dan is er meer dan ooit ruimte om te klagen. Bah!
Ruthless Queen was een van de favorieten van mijn moederquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zeker in het geval van Kayak is dat ook bijzonder, Ruthless Queen is toch wel een classic.![]()
![]()
Ik wacht de officiële lijst af, ga deze goed doornemen en begin dan met klagen, als rechtgeaarde Nederlander
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Er valt zoveel te klagen dat ik daar niet aan begin. Ga gewoon genieten van de mooie muziek in de lijst, en tussendoor regelmatig naar 4:33 luisteren, stofzuigen of poepenquote:Op dinsdag 15 december 2015 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik wacht de officiële lijst af, ga deze goed doornemen en begin dan met klagen, als rechtgeaarde Nederlander![]()
![]()
Ik vind dat ik één keer mag klagen, verder niet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:58 schreef cafca het volgende:
Er valt zoveel te klagen dat ik daar niet aan begin. Ga gewoon genieten van de mooie muziek in de lijst, en tussendoor regelmatig naar 4:33 luisteren, stofzuigen of poepen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
De lijst is er kwalitatief niet beter of slechter van geworden, maar het is jammer dat de minder bekende pareltjes verdwijnen voor bekende en weliswaar goede liedjes, terwijl inwisselbare meuk ingewisseld wordt... voor inwisselbare meukquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:30 schreef peaceman het volgende:
Als je gemiddeld genomen ziet wat er binnenkomt en uitgegaan is, dan is er meer dan ooit ruimte om te klagen. Bah![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Top 10 al bekend
De Breij eindigt op nummer 4 in Top 2000Isn't it ironic, don't you think
2 Queen - Bohemian Rhapsody
3 The Eagles - Hotel California van
4 Claudia de Breij - Mag ik dan bij jou
5 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
6 Billy Joel - Piano Man
7 Boudewijn de Groot - Avond.
8 Deep Purple - Child In Time
9 Pink Floyd - Wish You Were Here
10 Coldplay - Fix You
[ Bericht 24% gewijzigd door Pino112 op 16-12-2015 06:40:09 ]![]()
Adele heeft het al twee keer gedaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:02 schreef Cee het volgende:
Is Claudia nu de allereerste vrouw ooit in de top 10?
En Liesbeth List, hoewel niet solo. En vooruit, Ellen Foley.When I was a child I had a fever.
Dus toch gelijk met mijn TT![]()
DP wel erg gezakt
Maar ze is wel de hoogste vrouw ooit (kwa positie in de ranglijst dan)quote:Op woensdag 16 december 2015 07:23 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Adele heeft het al twee keer gedaan.
En Liesbeth List, hoewel niet solo. En vooruit, Ellen Foley.![]()
Ik moest dat nummer van Coldplay opzoeken. Ik ken het wel maar het blijft niet echt hangen. Ze hebben wel betere nummers gemaakt. Toch?
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Wat mij betreft is het een van hun beste nummers, staat hoog in m'n persoonlijke top 10.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:38 schreef Berkery het volgende:
Ik moest dat nummer van Coldplay opzoeken. Ik ken het wel maar het blijft niet echt hangen. Ze hebben wel betere nummers gemaakt. Toch?
Maar het was niet een van hun grootste hits hier.
![]()
Met uitzondering van Deep Purple (en misschien Claudia) heeft alles wat in de top 10 staat betere nummers gemaakt.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:38 schreef Berkery het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat de gemiddelde Nederlander eigenlijk helemaal niet van muziek houdt, maar veel meer stemt uit traditie, onderbuikgevoel en waan van de dag dan uit liefde voor muziek.![]()
Wat dat betreft niks nieuws natuurlijkquote:Op woensdag 16 december 2015 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
...dat de gemiddelde Nederlander..... stemt uit traditie, onderbuikgevoel en waan van de dag.....![]()
![]()
Dat is inderdaad wel opvallend. Het is nooit een grote hit geweest.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het een van hun beste nummers, staat hoog in m'n persoonlijke top 10.Maar het was niet een van hun grootste hits hier.
![]()
Dat ben ik wel met je eens. Veel platen zijn wel goed, maar zo ontzettend cliché om op te stemmen. Artiesten als Pink Floyd, Queen, Dire Straits etc. Maken goede muziek, maar het is wel cliché ouwelullen rock.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Met uitzondering van Deep Purple (en misschien Claudia) heeft alles wat in de top 10 staat betere nummers gemaakt.
Ik krijg steeds meer het idee dat de gemiddelde Nederlander eigenlijk helemaal niet van muziek houdt, maar veel meer stemt uit traditie, onderbuikgevoel en waan van de dag dan uit liefde voor muziek.![]()
Ja, maar ik bedoel eigenlijk wat anders. Die nummers van Queen, Zep, DP en de Eagles zijn misschien niet de beste nummers maar wel markant/herkenbaar. Bij dat nummer van Coldplay ben ik na 10 seconden de aandacht alweer kwijt. ...al heb ik dat met de meeste nummers van Coldplayquote:Op woensdag 16 december 2015 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Met uitzondering van Deep Purple (en misschien Claudia) heeft alles wat in de top 10 staat betere nummers gemaakt.Da's al jaren zo, maar de lijst is de laatste jaren wel gevoeliger voor hypes.quote:Ik krijg steeds meer het idee dat de gemiddelde Nederlander eigenlijk helemaal niet van muziek houdt, maar veel meer stemt uit traditie, onderbuikgevoel en waan van de dag dan uit liefde voor muziek.
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Coldplay in de top 10, ik ga even in een hoekje zitten huilen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik denk dat Fix You hetzelfde sentiment raakt als Mag ik dan bij jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 08:13 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat Fix You hetzelfde sentiment raakt als Mag ik dan bij jouZelfde hier, retesaai gemusiceerd ook... Maar het is in ieder geval van voor het we-maken-een-ondefinieerbare-mix-van-instrumenten-waarbij-we-over-gaan-op-een-meeklapbare-bridge-waar-we-allemaal-owoowoooow-zingen tijdperk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Persoonlijk vind ik het echt een heel mooi nummer. En ook hun beste nummer, alleen The Scientist komt imo in de buurt.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:38 schreef Berkery het volgende:
#FreeHat![]()
Als er een nummer van Coldplay in de top 10 moet, dan Fix You.
Maar ik baal wel van Comfortably Numb uit de top 10![]()
![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:50 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Avond is niet zijn allerbeste nummer, maar wel een geweldig nummer. Zolang Comfortably Numb maar in de top 10 staat.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hmm, toch niet helemaal verwacht, vooral Billy Joel boven Deep Purple niet.
Volgend jaar maar op de laatste stemmen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ongelofelijk dit.quote:Piano Man eruit, Comfortably Numb erin.
Scientist imo beste nummer Coldplay.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het echt een heel mooi nummer. En ook hun beste nummer, alleen The Scientist komt imo in de buurt.![]()
Fix You wel logisch gezien de tendens en 10x liever dan die andere 2 gedrochten van ze[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Fix You vind ik ook een van hun betere, maar niet goed genoeg voor top 10.For you, there'll be no more crying.
Zeker niet voor het eerst. Ze hebben er wel eens twee gehad zelfs.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:12 schreef Fretwork het volgende:
Coldplay in de top 10, ik ga even in een hoekje zitten huilen."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Inderdaad, Pink Floydquote:Op woensdag 16 december 2015 08:24 schreef Jovatov het volgende:
Als er een nummer van Coldplay in de top 10 moet, dan Fix YouThe Scientist.
Maar ik baal wel van Comfortably Numb uit de top 10![]()
![]()
Coldplay is gewoon risicoloze-voortkabbelende-gemiddelde-van-gemiddelde-muziek, zoals Dire Straits en Piano Man, dat vind de gemiddelde radioluisteraar blijkbaar mooi.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:12 schreef Fretwork het volgende:
Coldplay in de top 10, ik ga even in een hoekje zitten huilen.
Als je daar een beetje de-wereld-is-slecht-en-wij-zijn-breekbaar-en-zielig sentiment aan toe voegt heb je dus een topper.![]()
Dat sowieso niet, maar ik vind van de 10 platen geen enkele (behalve misschien Deep Purple en Lennon) goed genoeg voor de top 10. Maar als er 'nieuwe' platen in de top 10 komen voelt dat natuurlijk erger.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:41 schreef laxus13 het volgende:
Fix You vind ik ook een van hun betere, maar niet goed genoeg voor top 10.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Niet volledig mee eens, Dire Straits deden weleens wat anders dan couplet, refrein, couplet, refrein, bridge, refrein.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Coldplay is gewoon risicoloze-voortkabbelende-gemiddelde-van-gemiddelde-muziek, zoals Dire Straits en Piano Man, dat vind de gemiddelde radioluisteraar blijkbaar mooi.
Als je daar een beetje de-wereld-is-slecht-en-wij-zijn-breekbaar-en-zielig sentiment aan toe voegt heb je dus een topper.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zou vanmiddag de uurlijst ook al bekend worden?
Ik wil namelijk weten hoe laat A Forest wordt gedraaid (maar de andere platen niet)
Piano Man is straightforward maar wel gelaagd, dat geldt precies het omgekeerde voor Dire Straits, de muziek is zelden echt gelaagd maar bijna nooit straightforward.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet volledig mee eens, Dire Straits deden weleens wat anders dan couplet, refrein, couplet, refrein, bridge, refrein.
Coldplay is wel gelaagd.. met een miljoen galm.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Coldplay heeft al met meerdere nummers in de top10 gestaan hoor. Met clocks en met viva la vida.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:12 schreef Fretwork het volgende:
Coldplay in de top 10, ik ga even in een hoekje zitten huilen.![]()
Het verbaast me bij sommige (zoals Piano Man) ook wel hoe ze er in slagen om zo enorm veel stemmen te trekken.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, maar ik vind van de 10 platen geen enkele (behalve misschien Deep Purple en Lennon) goed genoeg voor de top 10. Maar als er 'nieuwe' platen in de top 10 komen voelt dat natuurlijk erger.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Eigenlijk verbaast het me alleen bij die en dat mensen nog steeds op Avond stemmen ook wel (ik dacht dat zijn dagen wel geteld zouden zijn gezien de diepe dalingen van Boudewijn de laatste jaren, ik verwacht Verdronken Vlinder al niet meer in de top 500 eigenlijk)quote:Op woensdag 16 december 2015 08:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het verbaast me bij sommige (zoals Piano Man) ook wel hoe ze er in slagen om zo enorm veel stemmen te trekken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Billy Joel in de top 10 vind ik ook verrassend, had wel verwacht dat ie dit jaar eruit zal vallenFor you, there'll be no more crying.
Piano Man is natuurlijk een klassieker in een groot deel van de kroegen en vorig jaar geholpen door de NS reclame. Melodietje is wel heel catchy natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het verbaast me bij sommige (zoals Piano Man) ook wel hoe ze er in slagen om zo enorm veel stemmen te trekken.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Inderdaad, meerendeel die dat lied nu hoort komt ermee dat ze het van de NS reclame hoorden.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Piano Man is natuurlijk een klassieker in een groot deel van de kroegen en vorig jaar geholpen door de NS reclame. Melodietje is wel heel catchy natuurlijk.![]()
![]()
Ja, klopt, daarom snapte ik (min of meer) dat het vorig jaar gestegen was, maar die reclame is inmiddels vervangen door die met Bob Dylan (zou die volgend jaar in de top 10 staan?quote:Op woensdag 16 december 2015 09:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Piano Man is natuurlijk een klassieker in een groot deel van de kroegen en vorig jaar geholpen door de NS reclame. Melodietje is wel heel catchy natuurlijk.), dus ik had eigenlijk wel verwacht dat ie weer wat gedaald zou zijn
![]()
November Rain, Comfortably Numb en Shine on you Crazy Diamond dus uit de top 10.. Toch zonde.
Anti-klacht: 20-10 wordt lekker dit jaar.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Pink Floyd mocht wel een noterinkje minder hoor..quote:Op woensdag 16 december 2015 09:19 schreef Fretwork het volgende:
November Rain, Comfortably Numb en Shine on you Crazy Diamond dus uit de top 10.. Toch zonde.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zeker, maar niet in ruil voor Claudia of Coldplay naar mijn mening. Persoonlijk vind ik die gewoon veel minder.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pink Floyd mocht wel een noterinkje minder hoor..The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Claudia is natuurlijk waanzin en met afstand de slechtste plaat ooit in de top 10.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zeker, maar niet in ruil voor Claudia of Coldplay naar mijn mening. Persoonlijk vind ik die gewoon veel minder.
Die stond goed in 2012.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als ik eerlijk ben, in gepaste schaamte...quote:Op woensdag 16 december 2015 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Claudia is natuurlijk waanzin en met afstand de slechtste plaat ooit in de top 10.
Die stond goed in 2012.
Eigenlijk vind ik die minder erg dan Fix You, althans, ik erger me er minder aan.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Claudia de Brey, Billy Joel, John Lennon en Coldplay in de top 10.
Ik denk dat dit het laatste jaar wordt dat ik de top 2000 intensief beluister. Het gaat van kwaad tot erger."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Met John Lennon is niets mis hoor. Vwb de anderen die je noemt: eens.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:52 schreef Dven het volgende:
Ik denk dat dit het laatste jaar wordt dat ik de top 2000 intensief beluister. Het gaat van kwaad tot erger.Make love, not war ☮![]()
Ik heb weinig met John Lennon op 1, laat ik het zo stellen. Maar de rest en met name Claudia. Mijn hemelquote:Op woensdag 16 december 2015 09:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Met John Lennon is niets mis hoor. Vwb de anderen die je noemt: eens.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
De top 10 is voor mij niet de reden om wel/niet te luisteren. Vooral de eerste 3 dagen zullen mij aan het denken zetten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik luister sowieso ook al staan Jan Smit, N&S of Frans Bauer er met 30 platen in![]()
Hoe moet ik dit in godsnaam aan de Bulgaren en Belgen die ik verplicht om de top 2000 aan te hebben staan met de nieuwjaarsviering uitleggen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dit.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:52 schreef Dven het volgende:
Ik denk dat dit het laatste jaar wordt dat ik de top 2000 intensief beluister. Het gaat van kwaad tot erger.Oi!![]()
Volgend jaar is Lennon geen 1 meer. Prachtig nummer, geweldige artiest maar er zijn veel betere nummers die op 1 kunnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb weinig met John Lennon op 1, laat ik het zo stellen. Maar de rest en met name Claudia. Mijn hemel![]()
Oudjaarsviering neem ik aanquote:Op woensdag 16 december 2015 09:59 schreef Dven het volgende:
Hoe moet ik dit in godsnaam aan de Bulgaren en Belgen die ik verplicht om de top 2000 aan te hebben staan met de nieuwjaarsviering uitleggen?
Daar kan ik wel inkomen, maar ik vind het wel leuk voor een keertje eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 09:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb weinig met John Lennon op 1, laat ik het zo stellen. Maar de rest en met name Claudia. Mijn hemelMake love, not war ☮![]()
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 16 december 2015 10:14 schreef het_fokschaap het volgende:
Staat Eternal Flame er nog wel in ?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
da's mooiquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben benieuwd of de statistieken het beeld bevestigen dat de stemmer gemiddeld jonger is geworden en daarmee dus ook de gemiddelde leeftijd van de platen in de lijst.
Mogelijk scenario 1: de voorgaande jaren stemden vaders en moeders als trouwe Radio2 luisteraars en dit jaar spoorden ze hun kroost aan om dat ook eens te doen.
Mogelijk scenario 2: twintigers en dertigers begonnen het geluid van 3FM/538 een beetje moe te worden en verhuisden samen met een Wouter, Gijs, Bart of Gerard mee naar Radio2
Verandering is de enige constante.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Ach een top 10.
De beste platen staan toch altijd onderaan de lijst
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Wat mij ook wel opvalt is dat de "oude klassiekers" (Boh Rap, Hotel California, Stairway to Heaven, Paradise by the Dashboard Light) wel wat terrein verliezen, maar de "nieuwe klassiekers" (Clocks, Viva la Vida, Someone Like You, Black) allemaal behoorlijk snel weer uit de top 10 verdwenen zijn.
Zal ook wel komen dat de jongere stemmers wat minder standvastig zijn als de echte ouwe lullen.![]()
De nieuwe klassiekers die jij opnoemt, vind ik niet echt klassiekers maar draken van platen die zekers niet kunnen tippen aan de oude klassiekers.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:40 schreef cafca het volgende:
Wat mij ook wel opvalt is dat de "oude klassiekers" (Boh Rap, Hotel California, Stairway to Heaven, Paradise by the Dashboard Light) wel wat terrein verliezen, maar de "nieuwe klassiekers" (Clocks, Viva la Vida, Someone Like You, Black) allemaal behoorlijk snel weer uit de top 10 verdwenen zijn.
Zal ook wel komen dat de jongere stemmers wat minder standvastig zijn als de echte ouwe lullen.Trotste mama van Ambar
Ik vind die top 10 prima, rond dat tijdstip hoor ik toch geen radio2 meer.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Dat er verjongd wordt is ook niet meer dan logisch. Radio 2 lijkt zelf ook absoluut niet meer op radio 2 van 10-15 jaar geleden. Zowel de gedraaide muziek als de presentatoren zijn flink verjongd.When I was a child I had a fever.
Ik ben 29, maar ben echt van die oude muziek. Dus mocht ik gaan stemmen, zal ik op veel van die platen stemmen. En dan gemixt met compleet andere muziek wat ik dan ook mooi vindt natuurlijk.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Eigenlijk ben je dus zoals 70% van de stemmers?quote:Op woensdag 16 december 2015 10:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ben 29, maar ben echt van die oude muziek. Dus mocht ik gaan stemmen, zal ik op veel van die platen stemmen. En dan gemixt met compleet andere muziek wat ik dan ook mooi vindt natuurlijk.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dat denk ik wel jaquote:Op woensdag 16 december 2015 11:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dus zoals 70% van de stemmers?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
![]()
Unforgiven 3 staat erinThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Maar de top 2000 ziet er nog steeds (gelukkig) nog steeds anders eruit dan zoiets als de Q-music top 1000 allertijden.Trotste mama van Ambar
De radio 10 gold top 4000 is kwalitatief inmiddels wel bijna beterquote:Op woensdag 16 december 2015 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar de top 2000 ziet er nog steeds (gelukkig) nog steeds anders eruit dan zoiets als de Q-music top 1000 allertijden.
Ik vraag me af of dat wel klopt.... Waarom 3?quote:When I was a child I had a fever.
Heart nuquote:Op woensdag 16 december 2015 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De radio 10 gold top 4000 is kwalitatief inmiddels wel bijna beter![]()
Maar ik hoor ook genoeg bagger voorbij komen. Ook veel vergeten pareltjes, maar daar hebben ze dan ook meer ruimte voor.When I was a child I had a fever.
Ik reken alleen de bovenste 2000 platen om logische redenen mee.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Heart nu![]()
Maar ik hoor ook genoeg bagger voorbij komen. Ook veel vergeten pareltjes, maar daar hebben ze dan ook meer ruimte voor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Daar heb ik ook een stukje van geluisterd en valt niet tegen neequote:Op woensdag 16 december 2015 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De radio 10 gold top 4000 is kwalitatief inmiddels wel bijna beter
Ach lijstjes, Nederland is er gek op. We kunnen er lekker naar luisteren, herkenning dat meer mensen jou nummer ook helemaal geweldig vinden en erop zeiken omdat volgens jou het allerbeste nummer er niet in staat zodat je eigen superioriteit ook nog een bevestigd wordt.
Lijstjes het bevestigd ons groepsgevoel en onze individualisme.Trotste mama van Ambar
Precies dit jaquote:Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Daar heb ik ook een stukje van geluisterd en valt niet tegen nee
Ach lijstjes, Nederland is er gek op. We kunnen er lekker naar luisteren, herkenning dat meer mensen jou nummer ook helemaal geweldig vinden en erop zeiken omdat volgens jou het allerbeste nummer er niet in staat zodat je eigen superioriteit ook nog een bevestigd wordt.
Lijstjes het bevestigd ons groepsgevoel en onze individualisme.![]()
Wat.
Die top 10.
Met je 'emosie na een aanslag'. In before: ''Maar die saamhorigheid is toch mooi dat iedereen er op stemt omg fap fap''![]()
Geen flauw idee, Fade to Black er ook inquote:Op woensdag 16 december 2015 11:07 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat wel klopt.... Waarom 3?
Denk dat de typcorrectie van staatieindetop2000 bij iemand die 3 heeft goedgekeurd.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
peaceman (hij kan zelf even niet posten) is vooral geschrokken dat DP bijna uit de top 10 gekelderd is.
Queen, Led Zeppelin, Eagles en DP zouden wat hem betreft tot het einde der tijden in de top 10 mogen staan.Make love, not war ☮![]()
Rond half 6 vavavondquote:Op woensdag 16 december 2015 11:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Vast al een keer gevraagd, maar hoe laat wordt DE LIJST vrijgegeven?
De waan van de dag regeert ook wel flink hèClaudia
Gelukkig ben ik tegen die tijd in het buitenland waar ze Claudia niet kennen.![]()
Ja, maar Deep Purple is ook nog eens de beste van de 4.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:12 schreef Diaan73 het volgende:
peaceman (hij kan zelf even niet posten) is vooral geschrokken dat DP bijna uit de top 10 gekelderd is.
Queen, Led Zeppelin, Eagles en DP zouden wat hem betreft tot het einde der tijden in de top 10 mogen staan.
Ik kan er niet over uit", zei De Breij in het NOS Radio 1 Journaal. "Als je al die 2000 liedjes ziet, waarvan ik er zeker 1980 te gek vind... en dat je bij al die liedjes denkt, oh, ik sta ook hoger dan die, ik sta ook hoger dan die. Het is ook leuk om hoger te staan dan de Deep Purples van deze wereld, die we nu wel hebben gehoord."![]()
![]()
Met andere woorden: ze vindt zichzelf hartstikke goed en is blij het kopstuk van de TOP2000-renovatie te zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:13 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan er niet over uit", zei De Breij in het NOS Radio 1 Journaal. "Als je al die 2000 liedjes ziet, waarvan ik er zeker 1980 te gek vind... en dat je bij al die liedjes denkt, oh, ik sta ook hoger dan die, ik sta ook hoger dan die. Het is ook leuk om hoger te staan dan de Deep Purples van deze wereld, die we nu wel hebben gehoord."
ZELFBEVLEKKING.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 11:13 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan er niet over uit", zei De Breij in het NOS Radio 1 Journaal. "Als je al die 2000 liedjes ziet, waarvan ik er zeker 1980 te gek vind... en dat je bij al die liedjes denkt, oh, ik sta ook hoger dan die, ik sta ook hoger dan die. Het is ook leuk om hoger te staan dan de Deep Purples van deze wereld, die we nu wel hebben gehoord."
Ze blijft bescheiden
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 11:15:46 ]![]()
Mag niet gebeuren idd. Volgend jaar stem ik er sowieso op.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:12 schreef Diaan73 het volgende:
Queen, Led Zeppelin, Eagles en DP zouden wat hem betreft tot het einde der tijden in de top 10 mogen staan.When I was a child I had a fever.
Idd, ze kan de pot opquote:Op woensdag 16 december 2015 11:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Met andere woorden: ze vindt zichzelf hartstikke goed en is blij het kopstuk van de TOP2000-renovatie te zijn.
ZELFBEVLEKKING.
Ik denk dat hij het daarmee eens is.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar Deep Purple is ook nog eens de beste van de 4.
Ik kan er niet over uit", zei De Breij in het NOS Radio 1 Journaal. "Als je al die 2000 liedjes ziet, waarvan ik er zeker 1980 te gek vind... en dat je bij al die liedjes denkt, oh, ik sta ook hoger dan die, ik sta ook hoger dan die. Het is ook leuk om hoger te staan dan de Deep Purples van deze wereld, die we nu wel hebben gehoord."kutwijf
When I was a child I had a fever.
Ja, dat moet wel inderdaad! Anders gaat het de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:16 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Mag niet gebeuren idd. Volgend jaar stem ik er sowieso op.Make love, not war ☮![]()
Godverdomme. Kan ze zichzelf niet gewoon opheffen. Wat een verschrikkelijke vrouw.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:13 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan er niet over uit", zei De Breij in het NOS Radio 1 Journaal. "Als je al die 2000 liedjes ziet, waarvan ik er zeker 1980 te gek vind... en dat je bij al die liedjes denkt, oh, ik sta ook hoger dan die, ik sta ook hoger dan die. Het is ook leuk om hoger te staan dan de Deep Purples van deze wereld, die we nu wel hebben gehoord."![]()
Daarom zit ze bij de VARA.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Met andere woorden: ze vindt zichzelf hartstikke goed en is blij het kopstuk van de TOP2000-renovatie te zijn.
ZELFBEVLEKKING.![]()
Ze snapt het zelf dus eigenlijk niet, maar tegelijkertijd vindt ze Deep Purple maar onzin die wel al te vaak hebben gehoord.
Huh?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Mensen er staan nog 1999 andere nummers in de lijst om je over op te winden
Trotste mama van Ambar
Hahaha.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:13 schreef Slobeend het volgende:
Het is ook leuk om hoger te staan dan de Deep Purples van deze wereld, die we nu wel hebben gehoord."Lekker bescheiden ook hoor. Claudia hebben we al veels te lang aan moeten horen, kunnen we naar niet ergens in een VARA kelder lozen?
![]()
Wanneer komt nou die hele lijst uit verdomme.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik heb wel het het idee dat er zo weinig mensen stemmen dat hij niet representatief is. Met 2 stemmen sta je erin denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik reken alleen de bovenste 2000 platen om logische redenen mee.
Nu de Supremes. Leuk, staan niet in de top 2000 denk ik.When I was a child I had a fever.
Later vandaag volgt de complete lijst.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:20 schreef Mani89 het volgende:
Wanneer komt nou die hele lijst uit verdomme.![]()
Lekker vanuit je ivoren toren neerkijken op de samenleving als ze een afwijkende mening hebben. Oh, genot.quote:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: